Gravel vs MTB

Avatar

By hilss 20.03.2023 21:44:13

Member+ · 865 comments

Šogad ir doma nomainīt veco mtb, t.i. nopirkt jaunu velosipēdu. Pagaidām kaut kā uz mtb sacensībām vairs nevelk, bet treniņi un vienkārši izbraucieni sava prieka pēc paliek.
Mārketinga speciālistu ietekmē, ausīs zvana par gravel velosipēdu. Pa Latvijas granteni īpaši gan netaisos braukt, ja nu vienīgi pa Alpu gludajām grantenītēm kā reklāmās smile
Doma par gravel velo radās tādēļ, ka lielāko tiesu tāpat braukāju pa asfaltu un asfaltam līdzīgu ceļa segumu, kur ar šosejnieku laikam negribētos braukt. Plus vēl siltākā laikā bieži braucu uz darbu pa Jūrmalas velo celiņu, kur tālāk ir gan sliedes, gan bruģi utt.
Kā tur īsti ir? Ja bez reklāmas bukletu saukļiem, vai var gravel velosipēdu uzskatīt par tādu kā vidusceļu starp mtb un šosejnieku? Kā universālāku velosipēdu cietākiem ceļa segumiem braucienos, kuri ir krietni garāki "par braukšanu pēc piena"?  Komforts arī ir svarīgs, taču laikam jāsaport, ka gravel komforta ziņā būs daudz tuvāks šosejniekam nekā mtb, ja?
Vai oglekļa šķiedras rāmis būs komfortablāks?
Subjektīvi, gravel riepa arī būtu izturīgāka pret caursišanu pret kādu apmali, salīdzinot ar šosejnieku. Skaidrs, ka riepu izmēri, augstumi ir dažādi, kas to visu ietekmē, utt.
Vai arī nav ko ākstīties un jāpērk mtb, ar kuru nav jāskatās, vai tur sliedes, bedres vai gludais asfalts ? smile

Avatar

By Ritenis33 20.03.2023 21:56:47

Member · 814 comments

E-bike tev vajag Karl.


Giant
Scott

Avatar

By gasha 20.03.2023 23:01:49

Member · 311 comments

Es jau kādus 3-4 gadus iztieku bez MTB, ar grantinieku un šoseju. Pamatā iemesli līdzīgi kā Tev. Būvēju es gan to pamatā kā tūrisma velo, jo pirms 10 gadiem bija ļoti maza izvēle rāmjos un tad piepirku tīru šosejnieku. Pavisam universāls tas grāvis nav, uzsēde cita, ar MTB var vest smagu mugursomu, braucot ir vieglāk bakstīt telefonu. Ziemā pa sniegu ir savas nianses. Dažreiz gribētos mīksto dakšu. Bet tas viss ir sīkumi. Grāveli ir pietiekami daudz plusi. Es atpakaļ vairs neskatos, jaunu MTB tuvākā laikā neplānoju iegādāties.

Avatar

By sursurs 21.03.2023 03:51:16

Member · 905 comments

A kas vainas hibrīdiem? Cietā dakša, pieļaujamai riepu platums, laikam atkarīgs no konkrētā modeļa, bet nu es pagaidām izbraucu visur kur man vajag, gan pa grantenēm, gan asfatu, gan bedrēm, saknēm, meža takām ar 32c. Nu kkādās drausmīgos dubļos/smiltīs nelienu, un pa saknēm tamborēt visu dienu arī nebūs forši. Bet nu sakņainam kūdras purvam cauri izmīt var.
Man ir Merida speeder.
Es teiktu, ka mugurai MTB ērtība (nav tik taki jāsaliecas kā šosejniekam), bet ar attiecīgām riepām ir gana labs ātrums. Nekādas vajadzības mīcīties ar kaut kādu resnu un smagu MTB.. Reāli nenovērtēta velo klase Latvijā, uzskatu. Pie tam cenas arī pievilcīgākas kā graveļiem. Ja nu vienīgi vajag obligāti to drop-baru, tad neko..


velo 4ever

Avatar

By Maris 21.03.2023 07:17:21

Member · 1,320 comments

Tīri subjektīvi.Nekas nav universālāks, par labu hardtail MTB.Gan pienāks arī grāveļu noriets un radīsies kas trendīgāks, labāks.Veloindustrijai tomēr jādzīvo un jāattīstās wink

Avatar

By Tourist 21.03.2023 07:49:23

Member · 438 comments

No pirmā teksta skaidri redzams, ka MTB nevajag.
Es izmantoju parastu 3x7 alumīnija ceļu divriteni ar atsperu dakšu. Dakša mani ir daudzreiz glābusi, kad pēc dienas brauciena, noguris,  jau tumsā trāpīju uz ietvju apmalēm vai asām bedrēm.
Ja braucu pa asfaltu > 100km, uzlieku guļstūri, kas kompensē to, ka nav gravel stūre.
Ogleklis un viss pārējais tiem, kam ir nauda un jūtīga mugura, rokas un pārējais

Avatar

By artis-l 21.03.2023 08:11:19

Member · 176 comments

Lai būtu kvalitatīvāka diskusija par velo izvēli, tad varētu sīkāk izklāstīt ko tu saproti ar vārdu KOMFORTS, jo to parasti ietekmē vairāki faktori un varbūt tavā gadījumā beigu beigās labākais variants būs kāds pilsētnieks vai hibrīds.
Viens ar graveli tīri ok jutīsies Ogres xco trasē, citam viņa būs nekomfortabla ar fatbike fullīti.

Avatar

By x-fighter 21.03.2023 08:18:11

Member · 115 comments

No savas pieredzes rekomendētu šādu te apmēram, visai universāls visiem dzīves gadījumiem, jo riteņi man vairāki, bet ar līdzīgu braucu visvairāk, ar mīksto dakšu, bet ar lokautu obligāti:
https://feelfree.lv/lv/veikals/velosipe … isc_zils_x

Avatar

By MikusR 21.03.2023 08:23:32

New Member · 32 comments

Arī pēc MTB sacensībām. Gravel/tūrisma velo lietoju, jo brauciens virs 30km, >70% šoseja. "Barana" stūre ir ļoti ērta. Riepas, noteikti ap 40c, tubeless ar aizsardzību. Rāmis, man ir Reinolds, metāla. Iespējams, līdzīgs "mīkstums" kā karbonam. Ieteikums, ja mugura ir "vājais" punkts, braucieni virs 70km liks domāt par velo maiņu. Āaaa, tikai treniņam un tūrismam, noteikti priekšā 2 zobrati. Kopumā, velo labs, ja nav saču, un vajag treniņu bez MTB/trail elementiem un tūrismam. Atvainojos par savārstījumu, skolā domraksti nepadevās.

Avatar

By jurisf 21.03.2023 08:50:26

Member · 946 comments

Es vairs uz sačiem neskatos, bet nu pa kāpām tā pat sanāk izlaist. Un tur tomēr MTB noder, t.i. mīkstā dakša priekšā, un arī tā uzsēde labāka, tomēr.
Man gan nav grāvelis, bet ir tipa CX, velo, tā ja ir ar ko salīdzināt. MTB riepu platums un protektors arī ziemā tomēr labāk noder, arī pa mūsu grantenēm tomēr. Ar to CX arī esmu braucis pa granti (man tur tikai 35mm lien), nu ir tur jāmeklē līdzenāka špūre.

Šogad doma uzlikt tam MTB surly cornerbar, un domāju, ka tad ar to CX par vairs nebraukšu. Ja vien uz darbu, kur tīri asfalts.
Vienbrīd bija doma to MTB tirgot, un ņemt arī labu grāveli, bet to MTB neviens negribēja ņemt, un varbūt labi ka tā. Jo ir viegls un labs, mīkstā dakša. Tieši bīus labi ceļojumiem. Vasarai gan japameklē varbūt vēl kādas riepas ar vieglāku protektoru. Tagad arī nekas traks nav, bet doma tomēr pamainīt.

Citādi, mugura, rociņas arī jātrenē, ne tā kā baigi, be nu kaut ko jau vajag, un tad problēmu nav. Nu jā, es gan vairāk par 120km neesmu braucis vienā piegējienā.
Ja nu vienīgi tiešām nopietnas problēmas ar muguras diskiem, bet tad pat prātīgi fullīti ņemt.

Avatar

By x-fighter 21.03.2023 09:09:09

Member · 115 comments

Vēl viens labs variants pa vidu, nav īsti MTB, nav arī Gravel, bet ir gana ātrs uz šosejas, gan pa meža saknēm var ērti paripināt:
https://www.hawaii.lv/lv/preces/vasara/ … men-286592

Avatar

By mpb 21.03.2023 10:43:46

Member · 892 comments

Mazliet plašāk ar "gravel" riteņiem.
https://gravelweekend.com/gravel-velosipeds/ te esmu diezgan plaši aprakstījis.

Gravel velo nevar salikt visus vienā maisā. Un CX vēl jo vairāk nevajag jaukt tur iekšā.

Lasot Tavas nepieciešamības, es teiktu, ka jebkurš gravel velosipēds ar ne-agresīvu uzsēdi būs tas, kas Tev ir nepieciešams!


Tikai izsaku savu privāto viedokli

Avatar

By KasparsAA 21.03.2023 12:16:20

Member · 376 comments

neviens neazliedz sariktēt graveli ar plusa riepām un īsgājiena dakšu. nevis raudāt par atsistām rokām, jev sliktu caurejamību

Avatar

By bonys 21.03.2023 13:42:24

Member+ · 722 comments

Gravel ir forši un stilīgi (arī man pašam ir, jo praktiski un stilīgi), bet pieejot tā pavisam pragmatiski šosejas stūre tāda veida velo nav diez ko būtiska, un ņemot vērā cenas starpību, bieži vien daudz loģiskāks ir variants par tūrisma, krosa un kā tur vēl tos velo nesauc. Jaunajiem var ielikt riepas ap 2.0 platumā, parasti nav problēma pielikt dubļusargus un arī bagāžnieku, ja vajag, var dabūt gan ar īsgājiena mīksto dakšu, gan ar cieto, un lētāk kā Gravel, jo nav tik trendīgi.


mtbgarkalne.lv

Avatar

By DZ 21.03.2023 14:35:14

Member · 3,499 comments

Mārketings Tev liks pirkt graveli, bet Tu ātri sapratīsi, ka Tev to negribās. Braukt pa granti vasarā ar glorificētu šosejas velosipēdu ir baigi labs veids kā sabojāt priekšstatu par riteņbraukšanu.
Skaties uz to no tāda punkta. Gravelis neatšķiras no šosejas vai cx velo. Tās nelielās izmaiņas ģeometrijā ir pie vienas vietas. Tāpat cilvēki nepērk pareizā izmēra rāmjus, jo veikalā viņiem pārdod to, kas ir uz vietas. Gravel pasaules čempionātā viss tops brauca ar šosejas velo. Gravel ir vēl viens nosaukums lietai, kas vienmēr ir eksistējusi.
Tas, ko Tu vēlies ir normāls XC hardteils vai pat vēl labāk - fullītis. Ik pa laikam ir lietoti fullīši ar alu rāmi un slx/xt grupu ap un zem 1k. Tajā pat cenā nāk lietoti graveļi ar zemā gala grx. Fullītis ir vienkārši "vairāk velosipēda" par to pašu cenu. Un vari iebraukt un normāli izgāzt pa mežu. Vairums cilvēku nespēs ar graveli gāzt pa mežu, jo tāds velo prasa lielu meistarību braukt ātri pa bezceļiem. Ar fulli var gāzt visam pāri un baigi nedomāt.
Arsenālā stāv daudz visādi velo. 4 no 5 reizēm es ņemu fulli.


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By ptsns 21.03.2023 15:20:36

Member · 1,175 comments

Man ļoti aktuāla tēma, jo kā parasti, vienmēr gribās vēl vienu riteni. Un tika apsvērta gravel iegāde. Palasot visnotaļ interesantos un daudzpusīgos, šeit paustos, viedokļus sapratu, graveli nepirkšu. Labāk investēšu ietaupīto naudu esošo velo upgreidā. Varētu šoserim nopirkt ratu komplektu ar 30-32mm riepām vai/un savam 29erim ratus ar gludākām/tievākām riepām.

Paldies par komentāriem!

Avatar

By KasparsAA 21.03.2023 15:46:09

Member · 376 comments
ptsns wrote

Man ļoti aktuāla tēma, jo kā parasti, vienmēr gribās vēl vienu riteni. Un tika apsvērta gravel iegāde. Palasot visnotaļ interesantos un daudzpusīgos, šeit paustos, viedokļus sapratu, graveli nepirkšu. Labāk investēšu ietaupīto naudu esošo velo upgreidā. Varētu šoserim nopirkt ratu komplektu ar 30-32mm riepām vai/un savam 29erim ratus ar gludākām/tievākām riepām.

Paldies par komentāriem!

Būs ne šis ne tas))))  uzliekot resnāku riepu šosejai tu iegūsti cx, kam ar gravel nav nekā kopīga. Bet mtb ar gludo riepu ir tikai klusāks, ne īpāši ātrāks

Avatar

By gasha 21.03.2023 19:21:49

Member · 311 comments

Varbūt pamēģini vispirms tūrisma velo?
https://www.fans.lv/veikals/velo/velosi … vernblack/
Būs visi labumi, izņemot barankas stūri un uzsēdi.

Avatar

By KasparsAA 21.03.2023 19:30:27

Member · 376 comments

Tas ir lūznis, nevis turisma velo

Avatar

By Jurij105 21.03.2023 20:53:36

Member · 13 comments

vari skatities kaut ko šadu

https://www.polygonbikes.com/heistx/

Avatar

By Velomens 21.03.2023 22:17:44

Member+ · 1,681 comments

Piemetīšu savu pieredzi/novērojumus.

Tūrisma braucienos jau 50% no (manu ceļojumu) grupas brauc ar graveļiem. Lai gan maršruti 98% ir asfalts, tomēr gravelis ir universālāks,
Pats ikdienā vairs īsti nespēju atrast iemeslu uzkāpt uz ērtā un smagā MTB. Ja reiz pamēģināts cx/gravelis zem 8kg, tad neko ērtu, bet smagu nav vēlme baudīt.


Veloceļojumi www.velomens.lv

Avatar

By 321 21.03.2023 22:28:15

Member · 6,350 comments

Gravel tomer bonuss  ir teruda ramis (ko var ari ne factory made gravel versija piemeklet)

Avatar

By DZ 22.03.2023 12:12:10

Member · 3,499 comments
Velomens wrote

maršruti 98% ir asfalts, tomēr gravelis ir universālāks

Tas jau vien parāda to, ka ir nepareiza velosipēda izvēle. Riepa tomēr ir ļoti svarīgs faktors rites pretestībā un starpība starp labi ripojošu 28mm riepu, un kaut kādu gravel 42mm riepu būs milzīga, lai ar to brauktu pa asfaltu. Spēcīgākam braucējam varbūt tas nebūs tik ļoti no svara, bet vājākiem tas būs 1-3Km/h un jau noteicošs faktors vai pēc nobrauktiem 100-150Km dienā braucējs vēl gribēs nākamajā dienā braukt ar velosipēdu.

Last edited by DZ (22.03.2023 12:43:43)


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By KasparsAA 22.03.2023 13:16:17

Member · 376 comments
DZ wrote
Velomens wrote

maršruti 98% ir asfalts, tomēr gravelis ir universālāks

Tas jau vien parāda to, ka ir nepareiza velosipēda izvēle. Riepa tomēr ir ļoti svarīgs faktors rites pretestībā un starpība starp labi ripojošu 28mm riepu, un kaut kādu gravel 42mm riepu būs milzīga, lai ar to brauktu pa asfaltu. Spēcīgākam braucējam varbūt tas nebūs tik ļoti no svara, bet vājākiem tas būs 1-3Km/h un jau noteicošs faktors vai pēc nobrauktiem 100-150Km dienā braucējs vēl gribēs nākamajā dienā braukt ar velosipēdu.

ej labāk skrūvē, nestāsti dumības big_smile

Avatar

By hilss 22.03.2023 13:45:35

Member+ · 865 comments

Paldies par komentāriem! Bija interesanti palasīt. Jo vairāk informācijas, jo vairāk jautājumu smile
Par labu mārketingu, tas tiesa. It kā no nekā ir pasniegta jauna velo kategorija ar pavadošo stāstu. Cik izdomāti, vai pamatoti, es nevaru spriest, jo neesmu pats mēģinājis.
Es vairāk domāju par sportisku uzsēdi un amatiera treniņiem, apvienojot arī ar kādu nelielu ceļojumu.  Iespējams, reizēm papildus uzkarinot kādu vieglu velo somu. Var jau pa lēto vecajam mtb uzlikt gludās 1,8 - 2,0 riepas un turpināt braukt. Saglabājot zināmu komfortu un drošību pret caurssišanu. Jā, paralēli pētu arī jaunu mtb.
Tomēr velniņš dīda pamēģināt izbraukt ar graveli arī. Kad apžūs, painteresēšos, iespējams, mūsu velo veikalos ir pieejami testa velosipēdi.
Varbūt pāris vārdos varētu pakomentēt, ja atmet izmaksu faktoru, tad kāds ieguvums gravelim varētu būt no oglekļa šķiedras rāmja, sēdekļa, salīdzinot ar alu rāmi? Iespējams, ka jautājums ir ļoti vispārīgs, jo, cik saprotu, arī oglekļa rāmju izgatavošanas tehnoloģijas atķširas.

Avatar

By sursurs 22.03.2023 16:33:09

Member · 905 comments
hilss wrote

Paldies par komentāriem! Bija interesanti palasīt. Jo vairāk informācijas, jo vairāk jautājumu smile
Par labu mārketingu, tas tiesa. It kā no nekā ir pasniegta jauna velo kategorija ar pavadošo stāstu. Cik izdomāti, vai pamatoti, es nevaru spriest, jo neesmu pats mēģinājis.
Es vairāk domāju par sportisku uzsēdi un amatiera treniņiem, apvienojot arī ar kādu nelielu ceļojumu.  Iespējams, reizēm papildus uzkarinot kādu vieglu velo somu. Var jau pa lēto vecajam mtb uzlikt gludās 1,8 - 2,0 riepas un turpināt braukt. Saglabājot zināmu komfortu un drošību pret caurssišanu. Jā, paralēli pētu arī jaunu mtb.
Tomēr velniņš dīda pamēģināt izbraukt ar graveli arī. Kad apžūs, painteresēšos, iespējams, mūsu velo veikalos ir pieejami testa velosipēdi.
Varbūt pāris vārdos varētu pakomentēt, ja atmet izmaksu faktoru, tad kāds ieguvums gravelim varētu būt no oglekļa šķiedras rāmja, sēdekļa, salīdzinot ar alu rāmi? Iespējams, ka jautājums ir ļoti vispārīgs, jo, cik saprotu, arī oglekļa rāmju izgatavošanas tehnoloģijas atķširas.

Stulbs jautājums - a kāpēc 1.8-2.0 riepas (nu, ja nu vēl nenopērc citu velo).. Tas tak ir mežonīgi daudz... Agrāk, kad bija tikai viens velo, pa ziemu liku virsū 2.1 pumpenes, pa vasaru mainiju uz 1.5-1.75. Tā 1.75 jau šķita tāds tanks, ka visur var izbraukt..
Ja jau maina uz "plānākām" riepiņām, tad jēga mainīt uz tādām, lai jūt atšķirību.. smile Vismaz uz asfalta, pēc ziemas, nomainot tās riepas, bija sajūta, ka velo vnk pats ripo uz priekšu..


velo 4ever

Avatar

By edgarsbaltins 22.03.2023 17:07:41

Member · 310 comments

iekomentēšu arī savu viedokli- gravelis šobrīd un vēl kādu laiku būs modē un tā stila piekritēji vienmēr labi argumentēs, kino arī vienmēr labi izskatās. Iesaku - nokļūsti kāda viendienas grupas braucienā , kur pārstāvēti gan graveļi gan cietastes xc, paskaties kā pa mūsu trepi cīnās vieni un kā otri, palūdz pavizināties. Es nevaru atrast argumentu braukt ar cieto dakšu, arī asfalts pie mums pārsvarā visai neļīdzens. Un vēl ne mazsvarīgi līdzvērtīgas komplektācijas gravelis salīdzinājumā ar xc būs kādu pusotru tūkstoti dārgāks.