kā velo būt redzamam auto automātiskajām avārijas bremzēšanas sistēmām

Avatar

By peteris 29.12.2021 10:46:35

Member · 520 comments

https://kursors.lv/2021/12/27/nakamgad- … s-sistemu/

Arvien vairāk jaunu auto ir aprīkoti ar automātiskām avārijas bremzēšanas sistēmām, kravas automašīnām jau tās kādu laiku ir obligātas, tagad būšot obligātas arī vieglajām automašīnām, tikai bēda, ka velosipēdistus tās reti atpazīst. Ja auto brauc "autopilotā" pa joslu, tas kļūst vēl aktuālāk. Piemēram, e-klases mersedesa sistēma vispār tādus velosipēdistus nesaprot - vai nu neatpazīst un brauc garām ar nelielu intervālu, vai atpazīst kā auto, sabremzējas un brauc ar velo smile

Kāds ir pētījis veidus, kā kļūt pamanāmākam avārijas bremzēšanas sistēmām? Cilvēki bija testējuši viena ražotāja kravas auto - kartona kastes neatpazīst, velo neatpazīst, motociklu atpazīst.

Es biju iedomājies, ka lidaram ar aci redzamais spektrs īsti nerūp, bet nē, šķiet, sistēma cenšas atpazīt auto aizmuguri.

Avatar

By Pekse 29.12.2021 11:46:24

Member · 328 comments

Nu vienkāršākais risinājums būtu aprīkot nestandarta pārvietošanās līdzekļus (nezinu gan vai velo ir nestandarta) ar kādu čipu ar radio frekvenci kuru ķers " gudrās" mašīnas. Tjipa " es esmu velo"!

Avatar

By peteris 29.12.2021 11:54:41

Member · 520 comments
Pekse wrote

Nu vienkāršākais risinājums būtu aprīkot nestandarta pārvietošanās līdzekļus (nezinu gan vai velo ir nestandarta) ar kādu čipu ar radio frekvenci kuru ķers " gudrās" mašīnas. Tjipa " es esmu velo"!

kāds čips?

interesē risinājums "tūlīt un tagad", lai kravenieka sistēma mani "redz", nevis spriedelēšana par "sfērisku zirgu vakuumā"  big_smile

Avatar

By Autobraucējs 29.12.2021 12:34:55

Member · 836 comments

Velo padarīt atpazīstamu un tad čakarēt satiksmi uz apvedceļa vai via Baltica ? ?
Manas domas , ka  ar velo  nav ko darīt  uz tādiem ceļiem , kur intensīva satiksme , kā apvedceļs vai via Baltica ,  vietas kur citur braukt ar velo ir pietiekoši !

Avatar

By Pekse 29.12.2021 12:34:58

Member · 328 comments

A kādu konkrētu risinājumu tu gribi dzirdēt uz spriedelējošu jautājumu par e-klases mersedesa bremzēšanas sistēmām kuras Latvijā ir 0.štrunts gabali?
No way ka tās sistēmas atpazīs velo, kamēr tur nebūs solīds AI, kurš vēl neeksistē.

Avatar

By Pekse 29.12.2021 12:36:54

Member · 328 comments
Autobraucējs wrote

Velo padarīt atpazīstamu un tad čakarēt satiksmi uz apvedceļa vai via Baltica ? ?
Manas domas , ka  ar velo  nav ko darīt  uz tādiem ceļiem , kur intensīva satiksme , kā apvedceļs vai via Baltica ,  vietas kur citur braukt ar velo ir pietiekoši !

Uztaisi kartē apli no Rigas 100-150 km šosejas kur nav jābrauc pa " intensīvas satiksmes" ceļu un nopublicē tepat

Avatar

By Ritenis33 29.12.2021 12:41:46

Member · 820 comments
peteris wrote
Pekse wrote

Nu vienkāršākais risinājums būtu aprīkot nestandarta pārvietošanās līdzekļus (nezinu gan vai velo ir nestandarta) ar kādu čipu ar radio frekvenci kuru ķers " gudrās" mašīnas. Tjipa " es esmu velo"!

kāds čips?

interesē risinājums "tūlīt un tagad", lai kravenieka sistēma mani "redz", nevis spriedelēšana par "sfērisku zirgu vakuumā"  big_smile

Pirmais risinājums ir izmest visus tumšos apģērbus.  Vilkt spilgtas redzamības apģērbus.


Giant
Scott

Avatar

By peteris 29.12.2021 12:53:45

Member · 520 comments
Autobraucējs wrote

Velo padarīt atpazīstamu un tad čakarēt satiksmi uz apvedceļa vai via Baltica ? ?
Manas domas , ka  ar velo  nav ko darīt  uz tādiem ceļiem , kur intensīva satiksme , kā apvedceļs vai via Baltica ,  vietas kur citur braukt ar velo ir pietiekoši !

aiz laba prāta uz šosejas ar intensīvu satiksmi nelienu, bet nereti nav īsti citu iespēju. Ja jau ir tādas sistēmas (un tās jau šobrīd ir visiem jaunajiem kraveniekiem un gandrīz visiem jaunajiem dārgā gala vieglajiem auto), kāpēc gan to neizmantot savā labā? Arī braucot pa Ulmaņa gatvi mani nesajūsmina "gar plecu braucošie".
Man nereti ar velo ir jānokļūst tieši tur, kur vajag, nevis tur, tur ir mazāka satiksme smile

Avatar

By peteris 29.12.2021 13:16:48

Member · 520 comments
Avatar

By sursurs 29.12.2021 13:41:01

Member · 905 comments

Nu es pat nesen redzēju kaut kādu auto reklāmu par tēmu, ka bremzē auto pats arī attiecībā pret no meža izskrējušu zvēru.. Protams, jā - ja tas zvērs skrien šķēršam, "platība" lielāka.. Derētu notestēt tādu ieteikto verki. Nav pats trakākais, ko varētu montēt velo aizmugurē..


velo 4ever

Avatar

By Devil_Inside 29.12.2021 13:47:32

Member · 437 comments

Joslas turēšanas un automātiskās bremzēšanas (ADAS) sistēmas atpazīst visus satiksmes dalībniekus. Kura tante teica, ka neatpazīst?
Šīm sistēmām ir un būs kļūdas procents. Gluži kā cilvēkam, kas var sajaukt maisiņu ar akmeni. Tāpēc tie nav autopiloti (neklausamies Teslas PR idiotus) un šoferim ir jātur rokas uz stūres un jāseko līdzi uz ceļa notiekošjam.
Pavisam nesen jaunā, 2022. gada Mercedes S klase un EQS bija pirmie, kas saņēma level 3 autonomy sertifikāciju un sākotnēji to varēs lietot tikai uz dažiem ceļa gabaliem Vācijā.

Avatar

By peteris 29.12.2021 13:53:21

Member · 520 comments
Devil_Inside wrote

Joslas turēšanas un automātiskās bremzēšanas (ADAS) sistēmas atpazīst visus satiksmes dalībniekus. Kura tante teica, ka neatpazīst?
Šīm sistēmām ir un būs kļūdas procents. Gluži kā cilvēkam, kas var sajaukt maisiņu ar akmeni. Tāpēc tie nav autopiloti (neklausamies Teslas PR idiotus) un šoferim ir jātur rokas uz stūres un jāseko līdzi uz ceļa notiekošjam.
Pavisam nesen jaunā, 2022. gada Mercedes S klase un EQS bija pirmie, kas saņēma level 3 autonomy sertifikāciju un sākotnēji to varēs lietot tikai uz dažiem ceļa gabaliem Vācijā.

par mb e klasi - pārbaudīts, tā ir.
par kravenieku - bija testējuši ar tukšām kartona kastēm - tās aizlidināja nebremzējot big_smile

ne velti testos izmanto piepūšamas auto "aizmugures", nevis vienkārši balonu vai tukšu kasti smile
piemērs:
https://www.caranddriver.com/features/a … explained/

Avatar

By hilss 29.12.2021 14:06:34

Member+ · 865 comments

Automātiskās bremzēšanas sistēmas nereaģēs uz velo braucēju, kurš brauc pa ceļa nomali vienā virzienā ar auto.  Ja tās būtu tik jūtīgas, tad būtu bieži gadījumi, kad auto pats met pa nažiem bez jebkāda iemesla. Arī braucot gar ceļmalā novietotu auto rindu.
Reizēm braucot pa ielu ar slaidu līkumu, ar trotuāru blakus, drošības sistēma sāk jau signalizēt par šķērsli, ja pa trotuāru iet gājējs. Droši vien sistēma līdz galam kaut ko nesarēķina, riteņu pagriešanas leņķis līkumā, ielas pagrieziena radiuss un radara stars utt. Rezultātā, auto var izdomāt, ka brauc virsū gājējam. Tad, vai nu viegli piebremzē, vai pēc pāris sekundēm gaidi, kad auto ieslēgs avārijas bremzes. Ja velo vai gājējs ietu šķērsām pāri, vai priekšā būtu stāvošs šķērslis, tad jā, sistēma reaģēs. Bet ne jau uz pa ceļa nomali braucošu velo.

Cik zinu, dārgā gala auto ir kaut kas līdzīgs nakts redzamības kamerai, kad tumsā braucot, priekšā displejā tiek attēloti tēli uz ceļa, kurus ar aci pa tiešo vēl neredz.

Avatar

By artursp 29.12.2021 14:19:10

Member · 392 comments
Autobraucējs wrote

Manas domas , ka  ar velo  nav ko darīt  uz tādiem ceļiem , kur intensīva satiksme , kā apvedceļs vai via Baltica ,  vietas kur citur braukt ar velo ir pietiekoši !

Zinu, ka troļļus nav vērts barot, bet manas domas, ka šādiem lietotājiem nav ko darīt šajā forumā (un arī ceļu satiksmē) un ka vietas, kur citur braukt ar auto, ir pietiekoši.

Avatar

By Devil_Inside 29.12.2021 14:22:34

Member · 437 comments

2021. gada beigās ir īstais laiks atsaucēm uz 2018. gada rakstu. hmm Auto tehnoloģijas pēdējo 5 gadu laikā attīstās tikpat strauji kā kompji pagājušā gadsimta 90-tos.
hilss precīzi aprakstīja šī brīža ADAS. Tas nav autopilots un neatbrīvo no atbildības!

Avatar

By peteris 29.12.2021 15:43:42

Member · 520 comments
Devil_Inside wrote

2021. gada beigās ir īstais laiks atsaucēm uz 2018. gada rakstu. hmm Auto tehnoloģijas pēdējo 5 gadu laikā attīstās tikpat strauji kā kompji pagājušā gadsimta 90-tos.
hilss precīzi aprakstīja šī brīža ADAS. Tas nav autopilots un neatbrīvo no atbildības!

2018. gada raksts ir ļoti pa tēmu, jo tās tehnoloģijas ir reāli ielās, nevis būs kaut kad nākotnē smile

hilss wrote

Automātiskās bremzēšanas sistēmas nereaģēs uz velo braucēju, kurš brauc pa ceļa nomali vienā virzienā ar auto.  Ja tās būtu tik jūtīgas, tad būtu bieži gadījumi, kad auto pats met pa nažiem bez jebkāda iemesla. Arī braucot gar ceļmalā novietotu auto rindu.
Reizēm braucot pa ielu ar slaidu līkumu, ar trotuāru blakus, drošības sistēma sāk jau signalizēt par šķērsli, ja pa trotuāru iet gājējs. Droši vien sistēma līdz galam kaut ko nesarēķina, riteņu pagriešanas leņķis līkumā, ielas pagrieziena radiuss un radara stars utt. Rezultātā, auto var izdomāt, ka brauc virsū gājējam. Tad, vai nu viegli piebremzē, vai pēc pāris sekundēm gaidi, kad auto ieslēgs avārijas bremzes. Ja velo vai gājējs ietu šķērsām pāri, vai priekšā būtu stāvošs šķērslis, tad jā, sistēma reaģēs. Bet ne jau uz pa ceļa nomali braucošu velo.

Cik zinu, dārgā gala auto ir kaut kas līdzīgs nakts redzamības kamerai, kad tumsā braucot, priekšā displejā tiek attēloti tēli uz ceļa, kurus ar aci pa tiešo vēl neredz.

infrasarkano kameru esmu palietojis ~2003. gada lexusā - burvīga opcija. redz visu, kas vēl silts smile

Vai gribi teikt, ka avārijas bremzēšanas sistēma ļaus uzbraukt uz joslā esoša kustīga šķēršļa?

Avatar

By hilss 29.12.2021 18:01:25

Member+ · 865 comments
peteris wrote

Vai gribi teikt, ka avārijas bremzēšanas sistēma ļaus uzbraukt uz joslā esoša kustīga šķēršļa?

Ja šķērslis būs joslā, tad reaģēs. Ja būs uz joslas sadalošās līnijas, tad visdrīzāk nē. Te ir jautājums, cik platu laukumu radars pārbauda. Droši vien, jo tālāk, jo šaurāks tas paliek.
Adaptīvā kruīza kontrole reaģēs jau laicīgi un pakāpeniski sāks samazināt ātrumu. Emergency (ārkārtas?) bremzēšanas sistēma tikai pēdējā brīdī signalizēs un sāks bremzēt. Ātrumu samazinās. Vai beigās būs sadursme, atkarīgs no abu objektu ātruma starpības.
Bet nekas nav 100%. Tajos pašos testos ar piepūšamo auto vai gājēju, drošības sistēmas ne vienmēr nostrādā vienādi un droši. Tumsa, spoža saule arī var ietekmēt.
Ja kāds vēl nav Youtube redzējis, tad labs piemērs automātiskai bremzēšanai bija ar uzņēmuma Kreiss smago Volvo Norvēģijā, kur sīkais aiz autobusa skrēja pāri ielai. Sīkais tagad var svinēt otro dzimeni.

Avatar

By smgd 29.12.2021 22:40:23

Member · 624 comments

atkarīgs no izmantotās tehnoloģijas - lidar jāpalielina šķērsgriezuma laukums, radaram jāliek folijas cepurīte, karbona rāmis jāietin folijā vai tml.
Tesla pāriet tikai uz videokamerām - tur jāģērbjas tieši pretēji kā modernās armijas pikselētās kamuflāžas, pieņemu, ka vienkrāsaini, lai AI vieglāk tevi atpazīt

Avatar

By Slowmo 01.01.2022 14:42:54

Member+ · 1,166 comments

CardboardCar.jpg?format=1000w