Šosejas velo VS TT/Triatlona velo

Avatar

By scott 03.08.2008 01:20:36

Member+ · 391 comments

Tā kā mtb braucēji treniņos izmanto arī šosejas velosipēdus - šis jautājums der šajā XC.LV forumā:)

Kāda ir atšķirība - izņemot vizuālo - starp šīm divām velosipēdu kategorijām. TT It kā rāmis ir cits - aerodinamiskāks, pakaļējais rats - bez spieķiem, stūre ar ragiem. 

Kāpēc tad gonkās grupas braucienos nebrauc ar TT velo vai otrādāk, kur ir tā fīča. Un vai Latvijā vispār tāds TT/Triatlona velosipēds treniņiem ir piemērojams.

Avatar

By Biker 03.08.2008 09:17:46

Member+ · 954 comments

Tu aizmirsi pieminēt uzsēdi - TT velo tā kardināli atšķiras no grupas brauc.velo.


Galvenais ir motivācija.

Avatar

By Delfins 03.08.2008 09:39:49

Member+ · 3,575 comments

ar TT nav tik liela manevrēšanas iespēja, ja esi pie ragiem. Pavisam citāda sēdēšana. Rāmis nav galvenais, tur tik daži niecīgi % labumam. Galvenais uzsēde, ragi un rati. Gonkās neizmanto, jo īsti jēgas nav - kad sēdi astē, tur nekādu aero-velo nevajag. TT gonkās sēdēšana astē netiek praktizēta (izņemot komandas TT brauciens)

Treniņiem TT neizmanto, jo būtiski samazinās efektivitāte. Treniņa uzdevums ir trenēt!, nevis izbraukt max. ātrumā distanci vienatnē (sirds tuvu sprādzienam, kājās `ciet`, max 50km) - tas nav treniņš smile.  Ātrumu trenē ar intervāl-treniņiem. izturību ar garajiem mierīgajiem pārbraucieniem (der jebkurš 200Ls vērts šosejnieks, nevis 2kLs razģelkas velo)

Avatar

By Ansis 03.08.2008 16:59:10

Member++ · 3,681 comments

Būtu ļoti derīgi, ja šo jautājumu pakomentētu kāds no šī foruma lielākajiem šosejas ekspertiem. Es domāju Cello, Andersonu...

Es vairāk trenējos triatlonam, un mūsdienu triatlona šosejniekiem par normu ir kļuvis sēdekļa purns uz vienas vertikāles ar centra asi, +/- 1 cm. Savukārt grupas brauciena šosejniekam sēdekļa purns ir vairākus cm atpakaļ. Problēma tāda, ka pārsēžoties no 1. un 2. liekas, ka nevar vairs kārtīgi uzspiest uz pedāļiem, dabūt minienu. Es nekur neesmu atradis, vai augstas klases triatlonisti trenējas arī ar "parastajiem grupovikiem"?...

Avatar

By Andersons 03.08.2008 18:13:07

Member+ · 2,638 comments

scott raksta...
Tā kā mtb braucēji treniņos izmanto arī šosejas velosipēdus - šis jautājums der šajā XC.LV forumā:)

Kāda ir atšķirība - izņemot vizuālo - starp šīm divām velosipēdu kategorijām. TT It kā rāmis ir cits - aerodinamiskāks, pakaļējais rats - bez spieķiem, stūre ar ragiem.

Kāpēc tad gonkās grupas braucienos nebrauc ar TT velo vai otrādāk, kur ir tā fīča. Un vai Latvijā vispār tāds TT/Triatlona velosipēds treniņiem ir piemērojams.

Teikšu tikai vienu, ja Tu netaisies braukt Time trial jeb tautas valodā razģelku tad tev TT velosipēds vienkārši nav vajadzīgs, pirmām kārtām šādam velo ir ļoti zema, agresīva uzsēde ar kuru nebrauc vairāk kā ~50 km TT un rokas vairāk sakļautas kura diemesla dēļ ir grūtāk dziļi elpot un daudzos gadījumos var vienkārši nejusties ērti tāpēc ka šie ir ļoti specifiski velo. Par disku bez spieķiem, stiprā sānvējā braukšana paliek par bīstamu pasākumu. MTB braucējam vislabāk izvēlēties visvienkāršāko klasisko šosejnieku.

Ansis wrote

Būtu ļoti derīgi, ja šo jautājumu pakomentētu kāds no šī foruma lielākajiem šosejas ekspertiem. Es domāju Cello, Andersonu...

Es vairāk trenējos triatlonam, un mūsdienu triatlona šosejniekiem par normu ir kļuvis sēdekļa purns uz vienas vertikāles ar centra asi, +/- 1 cm. Savukārt grupas brauciena šosejniekam sēdekļa purns ir vairākus cm atpakaļ. Problēma tāda, ka pārsēžoties no 1. un 2. liekas, ka nevar vairs kārtīgi uzspiest uz pedāļiem, dabūt minienu. Es nekur neesmu atradis, vai augstas klases triatlonisti trenējas arī ar "parastajiem grupovikiem"?...

Paldies Ansi par komplimentiem, līdz šim es sevi vairāk uzskatīju par šosejas braukšanas entuziastu jo es nestrādāju ne par velogonu ne par velomehāniķi, tiesa savus kaujas velozirgus ķīlēju pats:)

Last edited by Andersons (03.08.2008 18:13:54)


Team Velo+ Bottari Baltic
From 10km ITT to 1,500km ultra.

Avatar

By scott 04.08.2008 00:20:26

Member+ · 391 comments
Ansis wrote

Būtu ļoti derīgi, ja šo jautājumu pakomentētu kāds no šī foruma lielākajiem šosejas ekspertiem. Es domāju Cello, Andersonu...

Es vairāk trenējos triatlonam, un mūsdienu triatlona šosejniekiem par normu ir kļuvis sēdekļa purns uz vienas vertikāles ar centra asi, +/- 1 cm. Savukārt grupas brauciena šosejniekam sēdekļa purns ir vairākus cm atpakaļ. Problēma tāda, ka pārsēžoties no 1. un 2. liekas, ka nevar vairs kārtīgi uzspiest uz pedāļiem, dabūt minienu. Es nekur neesmu atradis, vai augstas klases triatlonisti trenējas arī ar "parastajiem grupovikiem"?...

4 jautājumi (jo mazliet gribu saprast velo klasifikāciju un  velo pielietojumu):

1. Anša pieminētā "centra ass" - vai tā ir tā vieta kur stiprinās klaņi vai pareizāk sakot "bottom bracket"? Takš ne truba, kur liekas sēdekļa stute.

2. Vai šosejas braucēji trenējas ar TT velosipēdiem, jeb tikai izmanto tos sačos (piemēram, tad Rietumu bankai būtu 10 TT baiki)?

3. Cik saprotu, tad TT nav atsevišķa disciplīna, un kur tikai speciāli trenētos atsevišķi riteņbraucēji. Vai var uzskatīt, ka TT ir daudzdienu velotūres sastāvdaļa - atsevišķi posmi. OK - ir arī olimpiāde un Pasaules čempis. Kančelara, Šumahers un citi tak labi brauc TT un standarta šoseju.

4. Jautājums  (vairāk Ansim, un citiem kas nodarbojas ar triatlonu) - no interneta saprotu, ka TT baiki tiek pozicionēti arī triatlonam (lielāks tirgus segments un atmaksājas ražošana). Kādus pamatā triatlonā izmanto baikus - parastos šosejas ar uzliktiem aerobariem, vai arī speciālos TT baikus.  Ja Andersons forumā min, ka TT ir 50km distance, tad Ironman triatlonisti tādā uzsēdē (pozā) min 140KM?

Last edited by scott (04.08.2008 00:31:21)

Avatar

By Ansis 04.08.2008 01:20:30

Member++ · 3,681 comments

Atbildot scott:

1. Jā, "centra ass" ir BB ass - tā, uz kuras stiprinās klaņi.

4. Triatloni ir diva veida: ar atļautu braukšanu grupā (piem. mūsdienu Olimpiskais triatlons) un solo braukšanu. Pirmajam ir stingri tehn. noteikumi, ļoti līdzīgi UCI grupas brauciena noteikumiem, kas aizliedz guļstūres u.tml. Tikai solo braukšanas triatlonos var izvērsties visā krāšņumā, kur izmanto TT baikus ar dažiem nosacījumiem/pielāgojumiem:

a) rāmī jāvar ielikt divas 750 ml velopudeles (ja ne rāmī, tad liek stiprinājuma skavu pudelei starp guļstūres ragiem vai aiz sēdekļa)
b) pilnais disks aizmugurē ir mazāk iecienīts, jo daudzi triatlonisti negrib veltīt papildus uzmanību sāna vēja grūdieniem
c) sēdekļa stutes mēdz būt tādas, kas atļauj sēdekļa purnu aizbīdīt pat vairāk uz priekšu par centra asi (pēc UCI noteikumiem tas ir aizliegts, taču daudzi garie triatloni notiek pēc brīvākiem noteikumiem)
d) mēdz likt sēdekļus ar īpaši ātri žūstošu virsu, jo braukšanu sāk viscaur slapjā tērpā
e) mazliet neattiecas uz tēmu, bet ir redzēti triatlona velodatori ar ekrānu tik lielu kā mob.tel. Tas dators skaitļo visu iespējamo, kas vien attiecas uz swim-mix1-bike-mix2-run, ģenerē ārā finiša laika prognozi, nepieciešamās kalorijas u.tt. Braucot var uzspēlēt Tetri:) (ja jaunā paaudze šeit zin leģendāro 80-to gadu datorspēli, kas neprasīja grafisko ekrānu)

Jā, Ironman triatlonisti TT uzsēdē brauc pilnus 180 km (nevis 140). Atšķirība no Andersona minētā varētu būt, ka garajos triatlonos guļstūres ragus skrūvē mazliet tālāk vienu no otra (lai pleci nespiestu kopā plaušas). Iespējams, ka visa stūre ir par pāris cm augstāk, lai nespiestu kuņģi, jo ir jāēd. Kas attiecas uz pārtiku, garajos triatlonos ne visi 100% pārtiek no tā, ko var dabūt no barības galdiem - šādi sportisti kaut ko ēdamu stiprina arī uz velo. Visoriģinālākais redzētais ir baranku virtene uz rāmja augšējās caurules. Tās barankas ir APCEPTAS ap rāmja trubu... jādomā, ka, ņemot vērā, līdz cik grādiem tā truba drīkstēja sakarst.

Triatlona solo braucienos dominē tie paši TT rāmju zīmoli. Viskrutākais skaitās Cervelo.

Avatar

By Delfins 04.08.2008 13:45:08

Member+ · 3,575 comments

es nez vai 180km var mierīgi izturēt TT uzsēdē. pat jau uzliekot aerobārus uz parasto freimu ir jau nedaudz neērti (esmu nobraucis ap 2-3 mēn "tāpat vien vizinoties") - aptuvens iepsaids ir. Žēl ka nepaspēju uzliku guļstūri uz 250km, kad aizvizinājos līdz Rēzeknei. Nu akurāt gribējās pamēģināt (bet nu atvaļinājums ir cauri sad ), padalītos jau iespaidos. Bet braucot līdz Mangaļsalai un atpakaļ (2x30km), jau krietni nogurst mugura. (toties rokas gan daudz mazāk tiek noslogotas).

Mans secinājums - vismaz es netrenētos ar TT smile /tieši tāpēc esmu noņēmis guļstūri "ikdienai"/

Last edited by Delfins (04.08.2008 13:45:52)

Avatar

By kasio 04.08.2008 15:54:15

Member++ · 561 comments

prieksh TT ir jaatreneejas ar TT, jo dazhi muskulji tiek nodarbinaati savaadaakaa amplituudaa un arii nedaudz pamainaas muskulju kontrakciju koordinaacija(pamainaas muskulju nodarbinaatiiba veicot aplja kustiibu pedaalja grieshanai)

Avatar

By Delfins 04.08.2008 16:38:05

Member+ · 3,575 comments

domāju to var veikt stāvus uz parastā šosejnieka. Nu vismaz uzsēde +/- tuvu tam. tikai rokas pie apakšiem ragiem. Kājas pat ļoti konkrēti noslogo, jo mīsana notiek `no priekšgala` stumjot velo ar savu spēku, nevis svaru. Un tas viss konkrēti lielā kadencē.

vēl ko var izdomāt, layback stuti apgriezt otrādi un sēdeklis būs nedaudz tuvāk stūrei.

Avatar

By kasio 04.08.2008 17:05:13

Member++ · 561 comments

vai tev kaajaas staavot ir izdevies pamiities taa, lai gurni atrastos vienaa attalumaa un lenkjii attieciibaa pret top tube un BB ? 

man liekas ka tad tev jaabuut baigam fakjiiram.

ideja taada ka ir taa saucamaa "muskulju atminja". katrai kustiibai tev smadzenees ir nervu impulsu kopums kas tiek suutiits attieciigajiem muskuljiem veicot taadu vai savaadaaku kustiibu. Kustiibu atkaartojot smadzenes veic optimizaaciju.

nervu impulsu kopums sevii ietver informaaciju par to kursh muskulis, cik lielaa amplituudaa un cik ilgaa laikaa(speed) un kuraa kustiibas briidii(timing) ir jaanodarbina.(contraction)
kustiibaa ir iesaistiiti daudz vairaak par vienu muskuli un pamainot lenkjus mainaas gan amplituuda, gan timing, gan speed veicot to pashu miishanaas kustiibu.

Avatar

By Andersons 04.08.2008 19:40:19

Member+ · 2,638 comments

kasio suer pareizi raksta ja trenējies speciāli priekš ITT tad vismaz pēdējos treniņos jāpavizinās ar TT velo bet ja vienkārši liec bāzi tad visvienkāršākais road velo.


Team Velo+ Bottari Baltic
From 10km ITT to 1,500km ultra.

Avatar

By Delfins 04.08.2008 20:31:46

Member+ · 3,575 comments

nu bet par to es arī runāju, ar parasto road arī ir jātrenējās - garie + intervāltreniņi. Pirms sačiem tikai ar TT `iesildās`.