Cik liela statpība starp 26 un 29?

Avatar

By A.B.2006 12.11.2020 18:40:00

Member · 18 comments

Intresè viedokļi. Vai ir liela starpība starp 26 collu un 29 collu ratiem, tieši braukšanas ziņā (ātruma izmaiņas, ar kuru vieglāk).

Avatar

By GL2 12.11.2020 19:51:00

Member · 112 comments

Ieteiktu pirkt 29nieku, ko teikti ripo daudz labāk! Pa ziemu braucu ar 26nieku, bet pavasarī pārejot atpakaļ uz 29, sajūta , ka pats ripo.
29 būs arī vieglāk pārdot.


Man patīk braukt ar velo, meža maršruti ar MTB!

Avatar

By vecais krampis 12.11.2020 21:33:35

Banned · 63 comments

Pilsētā 26", labāk manervē, vieglāk uzsākt. Tas nav viedoklis, bet fakts. Neizslēdzu arī, ka kalnā iet vieglāk, it īpaši, ja ciska beidzās, bet griezes moments vajadzīgs.

Avatar

By adix 12.11.2020 21:41:59

Member+ · 1,214 comments

Nopietni? 2020. gadā šāds jautājums vēl ir vispār aktuāls un apsriešanas vērts?

Avatar

By smgd 12.11.2020 22:12:09

Member · 624 comments

26" otrklasniekiem pašā laikā.
20" saliekamajam vēl mazāka rotācijas masa, bet tas nav vienīgais faktors, kas jāņem vērā

Avatar

By suugoi 12.11.2020 22:20:41

Member+ · 1,469 comments

Atver ražotāju lapu, un salīdzini jaunākos 26 un 29 modeļus. Gan jau aprakstos būs minētas atšķirības.


1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯

Avatar

By Opaps 12.11.2020 22:36:14

Member · 237 comments

Visam savs laiks, 26” laiks jau sen ir aizgājis, neņemtu tādu ja man pa velti dotu big_smile


Avatar

By Maris 12.11.2020 22:59:54

Member · 1,320 comments

Nu jau, nu.Nav jau tik traki.Labi aprīkots 26, būs daudz tīkamāks, kā lētā gala 29.Ja nav augstu sportisko ambīciju, tad ikdienas braukāšanai 26 nav ne vainas.

Avatar

By ksb 12.11.2020 23:28:53

Member · 16 comments
smgd wrote

26" otrklasniekiem pašā laikā.
20" saliekamajam vēl mazāka rotācijas masa, bet tas nav vienīgais faktors, kas jāņem vērā

Ne tikai rotācijas masai, bet arī masas attālumam no ass, ir sava nozīme.

Avatar

By smgd 12.11.2020 23:53:07

Member · 624 comments
ksb wrote
smgd wrote

26" otrklasniekiem pašā laikā.
20" saliekamajam vēl mazāka rotācijas masa, bet tas nav vienīgais faktors, kas jāņem vērā

Ne tikai rotācijas masai, bet arī masas attālumam no ass, ir sava nozīme.

Taisnība, neprecīzi izteicos. Čuguna rumbas ir labāk nekā čuguna aploces

Avatar

By edzzzy 13.11.2020 07:03:03

Member · 118 comments

Vēl jau ir 27.5 izmērs ko var apsvērt. Latvijā vēl nav tik populāri, bet citur gan.

Avatar

By A.B.2006 13.11.2020 07:50:14

Member · 18 comments

Paldies par viedokļiem, nedomājot īsto pielietojumu veļukam tika iegādāts ar 26" (lai izmestu mazus līkumus pa pilsètu), sāku vizinåties pa 50km iepatikās, tagad vienkārši domāju cik liela starpība ir laika ziņā pēc nobrauktā attāluma. Ir jèga iespringt par velo maiņu. Noprotu ka ātruma atšķirība ir jūtama.

Avatar

By smgd 13.11.2020 09:37:57

Member · 624 comments
A.B.2006 wrote

Paldies par viedokļiem, nedomājot īsto pielietojumu veļukam tika iegādāts ar 26" (lai izmestu mazus līkumus pa pilsètu), sāku vizinåties pa 50km iepatikās, tagad vienkārši domāju cik liela starpība ir laika ziņā pēc nobrauktā attāluma. Ir jèga iespringt par velo maiņu. Noprotu ka ātruma atšķirība ir jūtama.

Lai ripinātos pa pilsētu vislabākais ir 28" pilsētas ritenis - labāk ripos un 2nd hand būs pietiekami lēts, lai varētu droši pieslēgt.
Šosejai - šosejas ritenis, bezceļiem MTB, universālais ritenis diez vai pastāv

Avatar

By subgrade 13.11.2020 10:39:03

Member · 160 comments

Lai vienkārši braukātos pa pilsētu un arī lielākus gabalus puslīdz relaksētā režīmā, lielāka nozīme būs rāmja izmēram un uzsēdei (tas ir primāri jebkurā gadījumā),  riepām un gaisa spiedienam tajās, kā arī vispārējam braucamā stāvoklim, nekā ratu izmēram. Ja taisās nopietni gāzt pa mežu, tad jau cits stāsts.

Uz nepilnus 50 km garu gabalu (pa ceļu), ko sanāk braukt daudzmaz regulāri, ar 28" hibrīdu laika ietaupījums ir max 10 minūtes, salīdzinājumā ar 26" MTB, ko man pirms dažiem gadiem nospēra. Iespējams arī, ka tā laika starpība ir vairāk paša formas uzlabošanās sekas, nekā velo nopelns.

Avatar

By averza 13.11.2020 11:23:54

Member++ · 5,039 comments

Kad pirmo reizi pamēģināju mežā ar 29", biju šokā - sakņainās un tehniskās vietās, kur agrāk ar 26" iespringu un meklēju labāko trajektoriju, cēlu augšā priekšu un citas izvirtības, reizēm uz kritiena robežas, ar 29" vienkārši gāju pāri. Tas pats ar apmalēm un līdzīgiem brīnumiem - 26" vienkārši atsitas, kamēr ar 29" var vālēt cauri. Un nav tā, ka tas bija tikai galvā. Nesen mēģināju braukt ierastajā stilā cauri šķērslim, aizmirstot, ka esmu uz 26", un sanāca kārtīgs fail. Protams, jāskatās, vai augums atļauj ņemt 29".

Avatar

By Artis92 18.11.2020 22:39:09

Member · 8 comments

Kādreiz vizinājos ar 26, tad pārsēdos uz 28 fixīti, tas bija zvērs pilsētā, bet izvācoties no pilsētas un apkārt esot mežiem pamēģināju 29, gan pa šoseju var mizot gan pa mežiem, kā jau teica saknēm pāri tikt daudz nedomājot. Manā gadijumā arī augums spēlēja lomu par labu 29.... esmu virs 195.

Avatar

By raidams 19.11.2020 10:48:01

Member · 68 comments

Braucu ar 27,5
Ir ok pa pilsētu uz manevrēšanu, bet kad ir jātiek līdzi pa šoseju vai mežiem 29.....tad ir dikti ātri jāmin vai arī atpalieku un sāku domāt kāpēc man nav 29...


Cerība vienmēr mirst pēdējā, bet tā nevar būt taktika!

Avatar

By smgd 19.11.2020 11:11:53

Member · 624 comments
raidams wrote

Braucu ar 27,5
Ir ok pa pilsētu uz manevrēšanu, bet kad ir jātiek līdzi pa šoseju vai mežiem 29.....tad ir dikti ātri jāmin vai arī atpalieku un sāku domāt kāpēc man nav 29...

Uzliec lielāku zobratu priekšā, atšķirība rites pretestībā būs kaut kādi nelieli procenti, nevis reizes

Avatar

By sursurs 19.11.2020 13:13:10

Member · 905 comments
smgd wrote
raidams wrote

Braucu ar 27,5
Ir ok pa pilsētu uz manevrēšanu, bet kad ir jātiek līdzi pa šoseju vai mežiem 29.....tad ir dikti ātri jāmin vai arī atpalieku un sāku domāt kāpēc man nav 29...

Uzliec lielāku zobratu priekšā, atšķirība rites pretestībā būs kaut kādi nelieli procenti, nevis reizes

nu standarta komplektācijā 29nieki tak nāk ar mazākiem priekšējiem zobratiem, jo nu primāri domāti pa mežu, nevis vizināties pa asfaltu, ķerot šosejniekus.
Arī riepas būs resnākas.
Ja vajag ātrāk, var uzlikt gludas, šauras riepiņas, sapumpēt lielāku spiedienu un ar atbilstošu fizisko formu varēs noķert visu, ko gribēsies..

Vizinoties pa 50km atšķirība vispār nav nekāda, ka tikai rati griežas, nekas neķeras, nestrīķējas, spiediens ripeās normāls, uzsēde, lai tiešām ir ērti arī pēc tiem 50km, utt. - kā jau te minēja. Tur pat iespringt nav vērts. Agrāk vizinājos visur (pa 100+km) ar tērauda daudzpadsmit kg 26nieku un, ja vajadzēja apdzinu gan dažu labu 29nieku mežā, gan gana daudzus šosejniekus - uz šosejas. Primārais ir velo stāvoklis, ciska - pārējais pēc tam, jo neviens velo pats uz priekšu neripos (nu vienīgi pa kalnu lejā smagākam velo&braucējam būs vieglāk big_smile ). Attiecīgi autoram iesaku neiespringt. Uzturēt to velo stāvoklī, ka viss griežas, nestrīķējas, puslīdz tīrs, laicīgi visu uzpasēt. Ja nepieciešams, pieregulēt uzsēdi.


velo 4ever

Avatar

By JanisRo 19.11.2020 13:26:06

Member · 558 comments
sursurs wrote

Primārais ir velo stāvoklis, ciska .

jā, kaut kā tā.
Aizlaikos, kad ģimenē bija (no šodienas skatupunkta raugoties) tikai vecas klaberkastes, puikas sāka iet garām. Iegādāju pirmo "īsto" 29er MTB, domāju - nu puikiem vāks.
Nekā - tāpat gāja garām. Ar ļoti nedaudziem izņēmumiem, kad kārtis salikās par labu ģimenes tēvim.

Bet tai pat laikā tagad 26" nepirktu vis smile

Last edited by JanisRo (19.11.2020 13:28:42)


Kāpēc tad jūs braucat ar to riteni, ja jūs visu laiku krītat? (© dakteris)