Britiem bija pētījums, ka faktiski braukt pa 2 blakus ir drošāk. Jo tad autobraucējs toč piebremzēs, nevis sprauksies garām ieturot 15cm distanci.
Tikai britiem un latviešiem ir dažādas braukšanas kultūras līmeņi un braucot pa 2 blakus tev vienkārši pīpinās lai vācas malā, kā iepriekšējais apspriestais gadījums šajā topikā.
By smgd 26.09.2020 10:38:52
Member · 624 commentsAr auto braucot, nekad nav bijusi problēma laicīgi pamanīt, ka priekšā brauktu riteņbraucējs bez vestes un bez gaismām.
Vienkārši Latvijā ir kaut kāda galīgi stulba bezkultūra, kad pat tad, ja uz ceļa mēs esam tikai trīs - es uz velo, mašīna pretī un mašīna no aizmugures, liekas,ka ~80% gadījumu mēs visi samainamies vienā punktā. Apdzinējam mazliet atlaist savu lamatu ir milzīga problēma, kaut arī laika zudums būtu vien dažas sekundes..... bet ko teikt par velo braucējiem, kas braucot pa relatīvi nenoslogotu ceļu un redzot, ka divām pretīm braucošām automašīnām tomēr būs jāsamainās, nevīžo uz mirkli pārkārtoties braukšanai vienam aiz otra, bet uzstājīgi brauc viens otram blakus? Un vairumā gadījumu šādi rīkojas ne jau svētdienas braucēji, bet gan pietiekami labi ekipēti, treniņus braucoši velosipēdisti. Sirsnīgas sarunas braucot blakus - tas protams ir forši, bet diemžēl arī tā tiek kurināta abpusēja nepatika starp autobraucējiem un riteņbraucējiem. Un vairumā gadījumu šādi rīkojas velobraucēji, kuriem par visiem 100% ir arī auto automašīnas un to vadīšanas apliecības.
Britiem bija pētījums, ka faktiski braukt pa 2 blakus ir drošāk. Jo tad autobraucējs toč piebremzēs, nevis sprauksies garām ieturot 15cm distanci.
To pats esmu eksperimentāli novērojis - jo tuvāk ielas malai braucu, jo tuvāk brauc auto garām. Mehānisms skaidrs - ja nevar paspraukties garām, un jābrauc pretējā joslā, tad var iebraukt ar visu auto korpusu, nav atšķirības
By smgd 26.09.2020 10:40:28
Member · 624 commentsBritiem bija pētījums, ka faktiski braukt pa 2 blakus ir drošāk. Jo tad autobraucējs toč piebremzēs, nevis sprauksies garām ieturot 15cm distanci.
Tikai britiem un latviešiem ir dažādas braukšanas kultūras līmeņi un braucot pa 2 blakus tev vienkārši pīpinās lai vācas malā, kā iepriekšējais apspriestais gadījums šajā topikā.
Vēl uz delfiem aizsūtīs, kā velonoziedzniekus apdzen uz 50 30kmh zonā
By Bzh 26.09.2020 10:40:35
Member · 67 commentsBritiem bija pētījums, ka faktiski braukt pa 2 blakus ir drošāk. Jo tad autobraucējs toč piebremzēs, nevis sprauksies garām ieturot 15cm distanci.
Tikai britiem un latviešiem ir dažādas braukšanas kultūras līmeņi un braucot pa 2 blakus tev vienkārši pīpinās lai vācas malā, kā iepriekšējais apspriestais gadījums šajā topikā.
Tā tikai liekas, ka viņi tur ir superpieklājīgi. Domāju, ka viņi tur ir tādi paši kā pie mums - gan normāli šoferi, kuriem nav grūti pagaidīt, gan visādi steidzīgie, kuriem ietaupītās 10 sekundes kaut ko izšķir. Vismaz cik redzēti dažādi video no UK
Mēs jau arī "normālos" vadītājus (gan šoferus, gan velobraucējus) nepiefiksējam - tikai tos, kas kau kā "izpildās" Vai pīpina, vai rāda rupjus žestus, vai apzināti triec nost pretimbraucošos velosipēdistus, jo kāds cits, pavisam citā vietā ir pārbraucis krustojumu pie "sarkanā". Un man visu laiku likās, ka ja es ievērošu noteikumus, tad autobraucēji sāks visus velobraucējus cienīt, bet viņi jau mani nepamana (tiesa, 2x gājēji ir apstājušies pie tukšas ielas pie sarkanā, jo es gaidīju zaļo. Vienreiz čalis skuķim tā arī teica - "redzi, pat velo gaida" ). Tiesa, tas nav iemesls, lai sāktu pārkāpt noteikumus
By Pekse 26.09.2020 11:04:43
Member · 328 commentsVakardienas statistika. Posms Jelgavas šoseja pa apvedceļu līdz Mārupes viaduktam. Apmēram 10 km. Bija 3 kuri nobrauca gar ausi: pašizgāzējs, balts izrūsējis kravas buss un sagrabējis opelis ( šis bija dīvainis, nobrauca gar ausi un pēc tam pārvietojās uz šosejas centru). Nav jau tik traki. Šorreiz visi smagie smuki apbrauca un visiem domās novēlēju laimīgu ceļu. Tie 3 ir tās darvas karotes. Tādi diemžēl būs vienmēr. Man bija spilgta dorma un lampas. Mani nepamanīt var tikai tad ja neskatās uz ceļa.
By averza 26.09.2020 14:43:58
Member++ · 5,039 comments> Tie 3 ir tās darvas karotes. Tādi diemžēl būs vienmēr.
Viņiem nav obligāti jābūt. Es nobraucu Norvēģijā pa parastām šosejām kādas 70-100 stundas, un reāli tuvu nobrauca tikai pāris autobusi visā šajā laikā. Gandrīz visi apdzen pilnīgi pa pretējo joslu. Ļoti bieži aiz manis vilkās, ja pretī bija auto, gaidīja, kad varēs apdzīt. Latvijā es būtu pārlaimīgs, ja nevis vilktos, bet piebremzētu līdz 50, nu kaut līdz 70km/h, bet tā dara tikai katrs tūkstošais.
Par to, ka attieksme uzlabojas - galīgi nevaru to attiecināt uz savu pieredzi. Pirms gadiem 10 es mierīgi braucu pa ielām un neatceros, ka būtu baigās problēmas. Tagad krietni biežāk braucu pa ietvēm - tur, kur agrāk varēju braukt pa ielām. Nu jā, esmu palicis vecāks un varbūt tas ietekmē domāšanu un to drošības sajūtu, bet ne jau tik ļoti.
Last edited by averza (26.09.2020 14:44:38)
By smgd 26.09.2020 15:03:40
Member · 624 commentsMan šodien dabas parkā nobrauca kādus 40cm no stilba, vietā, kur ir 1 josla asfalta un ātruma ierbežojums 30. Pats vainīgs, ka nebraucu tieši pa vidu laikam
By 436 26.09.2020 15:05:33
Member · 822 commentssagrabējis opelis ( šis bija dīvainis, nobrauca gar ausi un pēc tam pārvietojās uz šosejas centru
tādu lohatronu ir daudz, tik nevar saprast vai viņi tā speciāli, vai arī velo apdzīšana ir nenormāli sarežģīts manevrs
By Tourist 26.09.2020 17:53:51
Member · 438 commentsDa labi, jūs te cepaties par velosipēdistu problēmām, bet valsts varētu diezgan daudz papildus nopelnīt, ja vispār pietiekamos apjomos nodarbotos ar ceļu satiksmes pārkāpumu kontroli. Es kā autovadītājs un velosipēdists jūtu, ka kontrole uz ceļiem ir par maz. Pirms nākamajām Saeimas vēlēšanām vajadzēs "pakratīt" kandidātus, lai ko apsola rakstiski par šo tēmu... Un vēl ideja - outsorcēt kontroli par noteiktiem pārkapumu veidiem. Kaut vai tā pati ātruma pārsniegšana vai braukšana pie sarkanā - kāda problēma veikt likumu izmaiņas un nodot to privātajiem... Ja tehnisko apskati var veikt privātie, tad kontroli vēl ne tik...
By MarkedOne 26.09.2020 18:10:43
New Member · 23 commentsDa labi, jūs te cepaties par velosipēdistu problēmām, bet valsts varētu diezgan daudz papildus nopelnīt, ja vispār pietiekamos apjomos nodarbotos ar ceļu satiksmes pārkāpumu kontroli. Es kā autovadītājs un velosipēdists jūtu, ka kontrole uz ceļiem ir par maz. Pirms nākamajām Saeimas vēlēšanām vajadzēs "pakratīt" kandidātus, lai ko apsola rakstiski par šo tēmu... Un vēl ideja - outsorcēt kontroli par noteiktiem pārkapumu veidiem. Kaut vai tā pati ātruma pārsniegšana vai braukšana pie sarkanā - kāda problēma veikt likumu izmaiņas un nodot to privātajiem... Ja tehnisko apskati var veikt privātie, tad kontroli vēl ne tik...
Kaut kas jau tiek darīts, vakar izbrauciena laikā redzēju 2 pārnēsājamos radarus, vēl rakstu lasīju ka netrafarētais busiņš 8 mēnešos pieķēris 7000 pārkāpumus. Bet noteikti vajag vairāk netrafarētās patruļas, kā arī sarkanā signāla radari arī būtu laba noderīgi.
By junkmail 27.09.2020 17:18:14
Member · 33 commentsAr kājām pārvietojos vismazāk, bet bīstamu situāciju dēļ velosipēdistiem piedzīvoju biežāk, kā uz ceļa no autovadītāju puses.
Pa gājēju ietvi ar 15+km/h brauc 5cm attālumā garām.
Tad vēl tirkšķina savus zvaniņus aiz muguras.
Kāda situācija ir Mežaparkā uz asfalta ceļiem, kur zīme 20?
Ar 30km/h nekaunās starp ģimenēm ar bērniem bliezt.
Manuprāt debīlo ir vairāk starp velobraucējiem))
Last edited by junkmail (27.09.2020 17:18:35)
By averza 27.09.2020 23:00:12
Member++ · 5,039 commentsLaikam jau tā ir, ka, braucot ar velo pieklājīgā ātrumā, ar debīliem velosipēdistiem reti sanāk satikties Principā arī tas pats sindroms, kas autovadītājiem - es citu dēļ vai luksoforu dēļ tak netaisos bremzēt. Uz ietvēm es tuvu nobraucu tikai īpašos gadījumos, piemēram, kad iet pretī pa visu platumu, skatās acīs, bet ne par centimetru nesaspiežas.
Par zvaniņiem - pusei gājēju patīk, ka pabrīdina ar zvaniņu, otrai pusei riebjas. Ej nu uzmini, kura tipa gājējs katrs ir
By EdgarsA 28.09.2020 16:35:12
New Member · 31 commentsBritiem bija pētījums, ka faktiski braukt pa 2 blakus ir drošāk. Jo tad autobraucējs toč piebremzēs, nevis sprauksies garām ieturot 15cm distanci.
Tikai britiem un latviešiem ir dažādas braukšanas kultūras līmeņi un braucot pa 2 blakus tev vienkārši pīpinās lai vācas malā, kā iepriekšējais apspriestais gadījums šajā topikā.
... un pīpina arī tajā gadījumā ja brauc pa lauku ceļu, ar intensitāti 0.5 auto stundā.
Ir bijis gadījums, kur braucām blakus 2 velo un no aizmigures autovadītājs brauc virsū, kaut arī pretī neviens nebrauca.
By averza 28.09.2020 19:08:45
Member++ · 5,039 commentsJā, jā, ir mums tāda Einšteina loģika: o, viņš nevienam netraucē, taču pārkāpj noteikumus? Nu tad es pārkāpšu rupji un bīstami, lai viņu pamācītu!
By Valerius 29.09.2020 11:51:08
Member · 343 comments... un pīpina arī tajā gadījumā ja brauc pa lauku ceļu, ar intensitāti 0.5 auto stundā.
Ir bijis gadījums, kur braucām blakus 2 velo un no aizmigures autovadītājs brauc virsū, kaut arī pretī neviens nebrauca.
Pīpināšana ne vienmēr nozīmē kaut ko ļaunu. Varbūt vadītājam ir flešbeki no kādas reizes, kad divi blakus braucošie nav dzirdējuši auto, kas tuvojas no aizmugures, satrūkušies un gandrīz nogāzušies zem riteņiem. Viss kas gadās, telefonu bakstītāji, austiņu lietotāji...
By sursurs 29.09.2020 21:52:37
Member · 905 commentsNe pie kauna kakta šo, bet pie uzslavas kakta gribētu likt. Netālu no Skrīveriem pirms nepilnām divām nedēļām, braucām ar meitu pa granteni atpakaļ uz Skrīveriem. Pretī viens auto pie grants posma sākuma apstājās, pagaidīja šķiet gandrīz minūti, kamēr tikām mēs arī gandrīz līdz asfaltam un tikai tad lēnām sāka braukt, lai nesaceltu putekļus.. Un jā - izskatījās, ka speciāli gaida, nevis kaut ko tāpat.. Ir tādi, kas nobraucot garām/pretī gājējiem/velo vismaz cenšas piebremzēt vai lēnāk ripināties (pati tā daru ar auto), ir kam pofik.
Tiem kas nezina atšķirību, varu atklāt, ka atšķirība, vai tev garām pa sausu granteni panesas uz 50+ km/h vai ~20 km/h ir ĻOTI jūtama...
Last edited by sursurs (29.09.2020 21:53:19)
velo 4ever
By agns 29.09.2020 22:08:22
Member · 425 commentsMan šādi ir bijis vairākas reizes Meizakilas (EST) apkārtnē uz grants ceļiem, nobrauc garām salīdzinoši lēni, lai nebūtu putekļi un, kad jau ir pietiekami tālu, tad atkal spiež grīdā
Braucot ar šosejas velo vēl ir bijuši vairāki kadri šovasar, uz tukša ceļu mani viņi apdzen un ejot atpakaļ savā joslā nobrauc no asfalta un nobrauc pa nomali, gandrīiz grāvī ieliekot
Ne pie kauna kakta šo, bet pie uzslavas kakta gribētu likt. Netālu no Skrīveriem pirms nepilnām divām nedēļām, braucām ar meitu pa granteni atpakaļ uz Skrīveriem. Pretī viens auto pie grants posma sākuma apstājās, pagaidīja šķiet gandrīz minūti, kamēr tikām mēs arī gandrīz līdz asfaltam un tikai tad lēnām sāka braukt, lai nesaceltu putekļus.. Un jā - izskatījās, ka speciāli gaida, nevis kaut ko tāpat.. Ir tādi, kas nobraucot garām/pretī gājējiem/velo vismaz cenšas piebremzēt vai lēnāk ripināties (pati tā daru ar auto), ir kam pofik.
Tiem kas nezina atšķirību, varu atklāt, ka atšķirība, vai tev garām pa sausu granteni panesas uz 50+ km/h vai ~20 km/h ir ĻOTI jūtama...
Last edited by agns (29.09.2020 22:11:15)
By averza 29.09.2020 23:09:52
Member++ · 5,039 commentsKādi vēl 50 km/h uz grantenes? Tā jau būtu paradīze. Mums visu laiku gadās 100km/h lidotāji. Reiz izmisuma dēļ es slēdzu spožu, mirgojošu lampu, tēmēju vadītājam acīs, mēs braucām divatā pa ceļa vidu tā, lai vadītājam nāktos bremzēt, bet šie tik un tā nesaprot, nebremzē un izvēlas labāk braukt virsū nekā bremzēt. Un Wazē liku policijas ik pēc 500 metriem. Arī neko nedeva.
P.S. Ne tikai putekļi, bet var arī ar akmeni trāpīt sejā vai kur citur.
Last edited by averza (29.09.2020 23:10:41)
By Maris 30.09.2020 07:51:51
Member · 1,321 commentsPagājušajās brīvdienās, kuplā bariņā minām, pa granteni, no Gārsenes uz Līvāniem, satiksme nebija intensīva, bet tie paši šoferīši, kuri brauca garām, visi riktīgi sabremzēja un meta lielu līkumu.Tieši apspriedāmies, ka tomēr šoferīšu kultūra ir augusi.Un vispār, šī tēma, bija radīta, lai apspriestu konkrētus gadījumus, nevis izplūstu, plašās, vispārinātās diskusijās - cik autovadītāji ir slikti un ar maniakālām tieksmēm!
By smgd 30.09.2020 08:35:42
Member · 624 commentsGrantene no grantenes atšķiras. Ja grantene iet uz nekurieni un vietējie brauc uz veikalu, tad ir chill, ja tranzīts starp asfalta ceļiem, kur var kaut ko ietaupīt, tad lido
By jklml 01.10.2020 11:11:26
Member · 27 commentsBy peteris 01.10.2020 11:27:44
Member · 520 commentsļoti labi!
joprojām redzu velosipēdistus bez neviena atstarotāja, nemaz nerunājot par lukturīšiem, kurus mūsdienās cenā zem 10 eur var nopirkt gana kvalitatīvus.
esmu pasākumos gājis klāt un par to jautājis, atbildes ir dažādas, bet nereti "pie tīrā velo dizaina nepiestāv"
By peteris 01.10.2020 11:54:48
Member · 520 commentsKaut kas jau tiek darīts, vakar izbrauciena laikā redzēju 2 pārnēsājamos radarus, vēl rakstu lasīju ka netrafarētais busiņš 8 mēnešos pieķēris 7000 pārkāpumus. Bet noteikti vajag vairāk netrafarētās patruļas, kā arī sarkanā signāla radari arī būtu laba noderīgi.
nepiekrītu, policijai ir jābūt redzamai, tas pārkāpējiem rada stresu un pārējiem drošības sajūtu.
netrafarētās policijas ekipāžas un pārvietojamie fotoradari ir naudas pelnīšanas rīki, nevis reāla satiksmes drošības uzlabošana.
fotoradari darbojas uz nabagiem, daži arī 160 eur sodus nomaksā bez emocijām kā "sporta nodokli" un nopiecājas "labi, ka foto - punktu nav"
By smgd 01.10.2020 14:50:23
Member · 624 commentsĻoti labi, ka dažas CP ekipāžas ir ar opel mokka. Savādāk bija tā, ka patruļpolicijai varēja plēst garām uz 150, jāraustās tikai no škodām. Vispār ir tikai daži pārkāpumi, kur noder netrafarētie - pilsētā neatļauti manevri
By peteris 01.10.2020 15:21:28
Member · 520 commentsĻoti labi, ka dažas CP ekipāžas ir ar opel mokka. Savādāk bija tā, ka patruļpolicijai varēja plēst garām uz 150, jāraustās tikai no škodām. Vispār ir tikai daži pārkāpumi, kur noder netrafarētie - pilsētā neatļauti manevri
ir arī busiņi ar iebūvēto radaru.
By Aģents Ilze 02.10.2020 21:54:03
restricted · 765 commentsĻoti labi, ka dažas CP ekipāžas ir ar opel mokka. Savādāk bija tā, ka patruļpolicijai varēja plēst garām uz 150, jāraustās tikai no škodām. Vispār ir tikai daži pārkāpumi, kur noder netrafarētie - pilsētā neatļauti manevri
ir arī busiņi ar iebūvēto radaru.
Tas izcepina bavārijas mēslu vāģu pilotu smadzenes ar kosmiskajiem stariem!
By fyrovep 12.11.2020 16:43:43
New Member · 5 commentsKad viņi plāno to politiku pamainīt?
By MarkedOne 26.09.2020 10:22:11
New Member · 23 comments