Vadītāju kauna kakts

Avatar

By averza 23.09.2020 19:17:54

Member++ · 5,039 comments

Paldies, salaboju!

Avatar

By smgd 23.09.2020 20:11:12

Member · 624 comments

Cik saprotu, aplikācijai viņi liek mīksto. Vajagot caur latvija.lv, tad tas ir oficiāls iesniegums, nummurs, lietvedība utt utjp.

Appu var lietot, ja kaimiņi pagalmā dedzina miskasti, un vajag ekipāžas klātbūtni

Avatar

By sursurs 24.09.2020 13:14:14

Member · 905 comments

Nu par šosejām ir tā, ka stulbi - nekur nav noteikts, ka uz šosejas velo būtu kaut kā speciāi jāizceļas. Auto taču arī pa dienu liek uguņus slēgt - tak ne jau tāpēc, lai labāk ceļu redzētu, bet tīri tāpēc lai citi labāk pamanītu. Velo šādas prasības nav. Nezinu - imho uz šosejām kur braukšanas ātrums lielāks par 50-70km/h tā būtu tikai normāla prasība. Tb lai pamanītu. Protams, nestrīdos, ka ir idioti (pašai bijuši), kas brauc bezmaz virsū apdzenot arī ar visu vesti, kā arī tādi, kas apdzen visur kur ņefiga neko nevar redzēt uz priekšu. Tie cits stāsts. Bet kaut kādi pamanāmības uzlabojumi pa šoseju braucot arī neskādētu. Jo nu var būt, ka vnk var to velo laicīgi nepamanīt, jo no priekšās/aizmugures nav jau tur nekāds baigais laukums, kuru pamanīt, kas arī rezultējas riskantās un bīstamās situācijās.
Var man epiekrist, bet imho tomēr primāri ir veste vai kaut kādi citi spilgti elementi, plus tumsā lukturi, lai velo pamanītu un tad tikai ķivere. Jonu galvenais ir panākt, lai nenotriec, nevis drošāku kritienu tad, kad jau notriec.


velo 4ever

Avatar

By Pekse 24.09.2020 13:24:51

Member · 328 comments

No autobraucēja skatu punkta: Vesti labi redz no aizmugures, no priekšas nē, sevišķi ja tas ir šosejas velo ar zemāku uzsēdi. Tikai un vienīgi lampa, vēlams mirgojoša. Tieši tā, auto brauc ar gaismām un autovadītājs automātiski skenē ceļu uz gaismām, nevis uz tumšu priekšmetu nomalē. Par ķiveru nepieciešamību vispār nevar būt diskusijas.
Jā, spilgtas kurpes un/vai mokasīni un/vai zeķes ir labi pamanāmi jo kustās.

Last edited by Pekse (24.09.2020 13:39:36)

Avatar

By Bigfish 24.09.2020 14:40:31

Member · 524 comments
Pekse wrote

No autobraucēja skatu punkta: Vesti labi redz no aizmugures, no priekšas nē, sevišķi ja tas ir šosejas velo ar zemāku uzsēdi. Tikai un vienīgi lampa, vēlams mirgojoša. Tieši tā, auto brauc ar gaismām un autovadītājs automātiski skenē ceļu uz gaismām, nevis uz tumšu priekšmetu nomalē. Par ķiveru nepieciešamību vispār nevar būt diskusijas.
Jā, spilgtas kurpes un/vai mokasīni un/vai zeķes ir labi pamanāmi jo kustās.

Piekrītu. Pats braucu arī gaišā dienas laikā ar ieslēgtu spilgti mirgojošu lukturi, gan priekšā, gan aizmugurē. Lukturu esamība samazina, bet diemžēl neizslēdz pavisam tos "autovadītājus", kas dzen garām, kad pretī brauc velo. Mans novērojums ir tāds, ka aptuveni uz pusi samazinās tādi manevri. Kā autovadītājs esmu tikai par to, ka velo ir nepieciešams apgaismojums. 
Gan kā autovadītājam, gan kā velosipēdistam mani pārsteidz tas, cik daudzi velobraucēji tagad rudenī, vakarā, krēslā un pat jau tumsā brauc bez apgaismojuma un pat bez atstarotājiem. Šoruden jau vairākas reizes uz veloceliņiem pēdējā brīdī ir izdevies izvairīties no sadursmes ar pretībraucošiem velosipēdistiem tumšā ekipējumā bez nekādiem atstarotājiem, nemaz nerunājot par apgaismojumu, diez kā viņi iedomājas, kā autovadītāji krustojumos tādus var pamanīt?

Avatar

By Velomens 24.09.2020 15:00:53

Member+ · 1,681 comments

Lampas uzlabo pamanāmību, bet nekādā veidā nepasargā no vadītājiem, kuri neskatās uz ceļa un tiem, kuri horoniski brauc gar plecu, nevis apdzen, iebraucot pretējā joslā.


Veloceļojumi www.velomens.lv

Avatar

By 436 24.09.2020 15:24:57

Member · 822 comments

Ar auto braucot, nekad nav bijusi problēma laicīgi pamanīt, ka priekšā brauktu riteņbraucējs bez vestes un bez gaismām.
Vienkārši Latvijā ir kaut kāda galīgi stulba bezkultūra, kad pat tad, ja uz ceļa mēs esam tikai trīs - es uz velo, mašīna pretī un mašīna no aizmugures, liekas,ka ~80% gadījumu mēs visi samainamies vienā punktā. Apdzinējam mazliet atlaist savu lamatu ir milzīga problēma, kaut arī laika zudums būtu vien dažas sekundes.

Avatar

By Pekse 24.09.2020 15:33:32

Member · 328 comments

Vienreiz ar mani tieši tā notika - pamanīju tumši ģērbtu riteņbraucēju bez lampām apdzīšanas manevra vidū, un nevis onku no pagasta bet sportistu. Tā kā ne visi kas apdzen virsū to grib - riteņbraucējam jāizdara savs darbs - jābūt labi redzamam.
Protams, neviena lampa nepasargās no tiem kas negrib piebremzēt vai uzskata ka spraukties riteņbraucējam virsū ir pieļaujami.

Avatar

By akmens 24.09.2020 15:51:04

Member · 51 comments

Nekādas lampas,vestes nelīdzēs galvā sistiem blīvēm.Citu nosaukumu daudz maz cenzētu izdomāt nevaru.Divi gadijumi,braucam ar dēlu(12 gadi) pa Pleskavas šoseju ,virzienā uz Rīgu aiz Garkalnes.Priekšā piebrauc džips un kādu kilometru novelk pa nepārtraukto līniju,saceļot pamatīgus putekļus,pēc tam atgrižas 1.joslā un aizbrauc.Otrs gadijums.Jaunciema ceļš-Garciems.Brtaucu taisni pa balto līniju,mani apdzen auto gandrīz aizķerot,pēc tam atgriežas ceļa viduslīnijai(pretī neviens nebrauca).Nesaprotami,kas lika mainīt kustības virzienu.Drīz sākšu vadāt kabatā vecās aizdedzes sveces.

Avatar

By Valerius 24.09.2020 17:43:14

Member · 343 comments
436 wrote

Ar auto braucot, nekad nav bijusi problēma laicīgi pamanīt, ka priekšā brauktu riteņbraucējs bez vestes un bez gaismām.
Vienkārši Latvijā ir kaut kāda galīgi stulba bezkultūra, kad pat tad, ja uz ceļa mēs esam tikai trīs - es uz velo, mašīna pretī un mašīna no aizmugures, liekas,ka ~80% gadījumu mēs visi samainamies vienā punktā. Apdzinējam mazliet atlaist savu lamatu ir milzīga problēma, kaut arī laika zudums būtu vien dažas sekundes.

Pamanīt var nebūt problēma, bet ar gaismām un ja vēl fluoro krāsas apģērbu, tad pamanās daudz ātrāk un labāk. Vispār hi-vis velo apģērba izvēle ir švaka, topā nudien ir melns un tumšs, bet nu pēdējā laikā it kā paliek vairāk.
Par pārējo piekrītu un daudz esmu domājis. Tā ir kaut kāda tautas īpatnība, man pat ir gadījies, ka auto līdzbraucēji platām acīm skatās, ko nu es tagad atlaižu gāzi uz šosejas. Varbūt tas ir pašlepnums būt baigajam nazim no sērijas "es tak zinu, ka neaizķeršu", vai maybe no Žiguļu gadiem saglabājies, kad atlaidi gāzi – atkal jāgaida 30 sekundes līdz 90 km/h, un tā reizi pa reizei, kamēr esi galā, tikmēr karbonādes jau atdzisušas un saldējuma kaste bagāžniekā jau pil. Būtu labi kāds antropopsiholoģiskais pētījums par šo smile

Avatar

By averza 24.09.2020 22:13:29

Member++ · 5,039 comments

Man ķiverei virsū ir uzmaukta Rauša dzeltenā drēbīte - tas ir līdzvērtīgi nelielai vestei, kuru redz no 360 grādiem. Diemžēl neesmu izjutis nekādus drošības uzlabojumus un bīstamu manevru samazinājumu, taču vajadzētu taisīt kārtīgu eksperimentu un saskaitīt precīzi ar un bez.

Avatar

By averza 24.09.2020 22:15:38

Member++ · 5,039 comments

Par normālu velo apdzīšanu varu pievienoties citu novērojumiem - apdzenot velo kārtīgi, ar pagriezienu, pa pretējo joslu, laicīgi, pēc tam spogulī skatos, ka aizmugurē braucošais nekad nekopē šādu uzvedību, bet apdzen savā stilā.

P.S. Ja priekšā kāds ilgstoši pārkāpj noteikumus, kā augstāk minētais džips uz A2, tad var paspēt izvilkt telefonu un nofilmēt, pēc tam latvija.lv iesniegums.

Last edited by averza (24.09.2020 22:17:28)

Avatar

By smgd 25.09.2020 07:50:17

Member · 624 comments

LV mašīnām ir stūres lenķa ierobežotājs - vairāk par 3 grādiem negriežas.
Ja nopietni, tā ir CSDD un policijas neizdarības sekas - CSDD ir autocentrisks, bet policija ir ātruma kontroles dienests. Vidējam latvietim liekas, ka tie ir autoceļi, t.i. auto ir prioritāte, pārējie ir viesi/traucēkļi.
CSDD nav bijusi neviena kampaņa, ka ceļš ir visiem.
Fun fact - man liekas pa jebkuru lv ceļu legāli drīkst braukt pajūgi smile

Avatar

By robiitc 25.09.2020 10:11:24

Member · 143 comments
smgd wrote

LV mašīnām ir stūres lenķa ierobežotājs - vairāk par 3 grādiem negriežas.
Ja nopietni, tā ir CSDD un policijas neizdarības sekas - CSDD ir autocentrisks, bet policija ir ātruma kontroles dienests. Vidējam latvietim liekas, ka tie ir autoceļi, t.i. auto ir prioritāte, pārējie ir viesi/traucēkļi.
CSDD nav bijusi neviena kampaņa, ka ceļš ir visiem.
Fun fact - man liekas pa jebkuru lv ceļu legāli drīkst braukt pajūgi smile

Precīzi teikts. Domāju, ka liela daļa autovadītāju uzskata ka velobraucēji nemaz nedrīkst atrasties uz ceļa. Man ir daudzas reizes pīpinājuši vnk tāpat, ķipa ko tu brauc pa ceļu. Daži labi vēl speciāli apdzen ar 30cm distanci, lai ķipa pārmācītu ka te nedrīkst braukt big_smile Kāda CSDD izglītojoša reklāma būtu laba lieta.

Avatar

By sursurs 25.09.2020 10:14:43

Member · 905 comments

Nu šosejas velo  jā - veste neglābs. Bet nu parastam minējam (ja ir pa virsu mugurenei), tomēr kaut ko dod. Katrā ziņā jebkurš elements, kas uzlabo pamanāmību, ir labāk nekā nekas. Par apģērbu tieši kkad pag-gad klejoja FB bilde ar puisīti pie gājēju pārejas.
Par gal'va sistajiem idiotiem - tā ir daļa. Pret to apģērbs nelīdzēs. Taču nu arī parasts cilvēks, kas neskries 5cm attālumā garām velo - labāk, lai viņš pamana tomēr tos 10m ātrāk, nekā vēlāk, utt.
Pagriezienu btw vajag slēgt apbraucot tieši tāpēc, lai aiz muguras braucošais saprastu, ka kaut kas priekšā/malā IR un tad jau skatītos/uzmanītos.
Ar tām gaisām šobrīd ir tā, ka vnk kaut kā mums arpāris reižu ar meitu jau sanāca "ieberzties". Visu vasaru pierasts braukāties līdz 21iem riņķī un vēl gaišs, neko nevajag. Un tgd tāda sajūta, ka šausmīgi ātri/agri paliek tumšs.. Ķip mēs jau te tikai līdz kādiem 20iem būsim mājās, bet izrādās, ka 20os jau tumšs smile
Teiksim mēs, ja sanāk šitā izpildīties, cenšamies braukt tiešām uzmanīgi - ar tādu domu, ka tiešām "neviens mūs neredz! attiecīgi jāskatās pašām vēl vairāk".
Par CSDD kampaņas nepieciešamību - arī piekrītu. Gan saistībā ar to ilgstošo braukšanu ar vienu riteni pa asfaltēto nomali, gan apdzīšanu..


velo 4ever

Avatar

By Greens 25.09.2020 10:54:58

Member · 63 comments

Rokas kkā nolaižas, kad pat ceļu policijas ekipāža apsteidz mani tieši tajā brīdī, kad pretī fūre neizmainot kustības ātrumu un trajektoriju. Biju izrotājies kā ziemassvētku eglīte dienas laikā. Bija knaps metriņš.
Problēma jau ir pa lielam tajā, ka šoferi neizprot kā ir braukt pa šosejas malu. Būtu jāsāk ar izglītojošiem un pat praktiskiem semināriem ceļu policistiem, profesionāliem šoferiem un kad viņi uz ceļa sāks rādīt pārējiem piemēru, tad jau bara instinkts sāks strādāt uz pārējiem. Jo šobrīd ir tā, ka tik es nesabremzēšu aizmugurē braucošo, ka tik es pa daudz neiebraukšu pretējā joslā, vēl atpakaļ netikšu utml.
Arī vajag sodu ieviest ja uz šosejas apsteidz velo tuvāk par 1,5m un sodīt visus bez žēlastības, kuri redzami video 1m un mazāk attālumā no velo. Peace!

Avatar

By Pekse 25.09.2020 11:53:20

Member · 328 comments

Nu nezinu, man liekas ka šoferi nevis neizprot bet ar savu darbību mēģina padarīt riteņbraucējam šo procesu maksimāli neērtu ar mērķi "lai nelien uz ceļa" "lai brauc citur". Te jau minēja, lielākā daļa uzskata ka šosejas ir domātas tikai auto, lai pēc iespējas ātrāk dibenus nogādātu no punkta A uz punktu B. Paklausieties šoferu sarunas "Tu brauc Rīga Jelgava pusstundu? Loozeris, es varu 20 min" nu pārspīlēts protams piemērs bet ideja tāda ....

Avatar

By smgd 25.09.2020 12:10:31

Member · 624 comments

Daļā publikas valda uzskats, ka velo jābrauc pa veloceliņu, nomali vai vislabāk pa grāvi.

Izglītošanas kampaņas strādā ilgtermiņā, jostas lieto tie šoferi, kas bērnudārzā klausījā klip-klap-sprādzējies.
Īstermiņā strādā sodi - Agresīva braukšana, 250eur un 6kredītpunkti, varētu arī mēneša brīvdienas no tiesībām. Un medijos sižeti par sodītajiem vadītājiem,  kur izbadējušies bērni stāsta, ka tētis nevar aizbraukt uz darbu. Bet tur vajag politisko gribu, pagaidām velosipēdisti un gājēji ir untermensch un lūzeri, kam nav auto

Avatar

By Bibo 25.09.2020 12:40:54

Member · 581 comments

Nav jau jāzīlē, ko "šoferītis parastais" domā. Sejas grāmatā pie ieraksta par šo pašu negadījumu ir gandrīz 400 komentāri -  tur ir lieliski redzams, ko tauta domā un kā to uztver. https://www.facebook.com/sadursme/posts/813928459359384

Avatar

By Maris 25.09.2020 14:00:44

Member · 1,320 comments

Debīliķi ir gan starp autovadītājiem, gan arī velobraucējiem, un jāatzīst, starp pēdējiem, to ir pat vairāk.Autovadītāju tolerance, beidzamajos gados, tomēr, kaut nedaudz, bet ir augusi.

Avatar

By a-69 26.09.2020 00:08:22

Member · 352 comments
436 wrote

Ar auto braucot, nekad nav bijusi problēma laicīgi pamanīt, ka priekšā brauktu riteņbraucējs bez vestes un bez gaismām.
Vienkārši Latvijā ir kaut kāda galīgi stulba bezkultūra, kad pat tad, ja uz ceļa mēs esam tikai trīs - es uz velo, mašīna pretī un mašīna no aizmugures, liekas,ka ~80% gadījumu mēs visi samainamies vienā punktā. Apdzinējam mazliet atlaist savu lamatu ir milzīga problēma, kaut arī laika zudums būtu vien dažas sekundes.

.... bet ko teikt par velo braucējiem, kas braucot pa relatīvi nenoslogotu ceļu un redzot, ka divām pretīm braucošām automašīnām tomēr būs jāsamainās, nevīžo uz mirkli pārkārtoties braukšanai vienam aiz otra, bet uzstājīgi brauc viens otram blakus? Un vairumā gadījumu šādi rīkojas ne jau svētdienas braucēji, bet gan pietiekami labi ekipēti, treniņus braucoši velosipēdisti. Sirsnīgas sarunas braucot blakus - tas protams ir forši, bet diemžēl arī tā tiek kurināta abpusēja nepatika starp autobraucējiem un riteņbraucējiem. Un vairumā gadījumu šādi rīkojas velobraucēji, kuriem par visiem 100% ir arī auto automašīnas un to vadīšanas apliecības.

Avatar

By suugoi 26.09.2020 08:23:15

Member+ · 1,469 comments
a-69 wrote

.... bet ko teikt par velo braucējiem, kas braucot pa relatīvi nenoslogotu ceļu un redzot, ka divām pretīm braucošām automašīnām tomēr būs jāsamainās, nevīžo uz mirkli pārkārtoties braukšanai vienam aiz otra, bet uzstājīgi brauc viens otram blakus? Un vairumā gadījumu šādi rīkojas ne jau svētdienas braucēji, bet gan pietiekami labi ekipēti, treniņus braucoši velosipēdisti. Sirsnīgas sarunas braucot blakus - tas protams ir forši, bet diemžēl arī tā tiek kurināta abpusēja nepatika starp autobraucējiem un riteņbraucējiem. Un vairumā gadījumu šādi rīkojas velobraucēji, kuriem par visiem 100% ir arī auto automašīnas un to vadīšanas apliecības.

Vot paskaidro, kāpēc šo vispār mēģini salīdzināt ar apdzīšanu, un šajā sarunā iesaisti?

Ja viena puse rīkojas neadekvāti, sekas ir neliels laikā kavējums, ja otra, tad slimnīca vai morgs. Bet abi slikti!!!! Nepatīk lūk.


1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯

Avatar

By Valerius 26.09.2020 08:48:50

Member · 343 comments
a-69 wrote

redzot, ka divām pretīm braucošām automašīnām tomēr būs jāsamainās

1318822944910.jpg

Avatar

By Bigfish 26.09.2020 09:06:13

Member · 524 comments
a-69 wrote
436 wrote

Ar auto braucot, nekad nav bijusi problēma laicīgi pamanīt, ka priekšā brauktu riteņbraucējs bez vestes un bez gaismām.
Vienkārši Latvijā ir kaut kāda galīgi stulba bezkultūra, kad pat tad, ja uz ceļa mēs esam tikai trīs - es uz velo, mašīna pretī un mašīna no aizmugures, liekas,ka ~80% gadījumu mēs visi samainamies vienā punktā. Apdzinējam mazliet atlaist savu lamatu ir milzīga problēma, kaut arī laika zudums būtu vien dažas sekundes.

.... bet ko teikt par velo braucējiem, kas braucot pa relatīvi nenoslogotu ceļu un redzot, ka divām pretīm braucošām automašīnām tomēr būs jāsamainās, nevīžo uz mirkli pārkārtoties braukšanai vienam aiz otra, bet uzstājīgi brauc viens otram blakus? Un vairumā gadījumu šādi rīkojas ne jau svētdienas braucēji, bet gan pietiekami labi ekipēti, treniņus braucoši velosipēdisti. Sirsnīgas sarunas braucot blakus - tas protams ir forši, bet diemžēl arī tā tiek kurināta abpusēja nepatika starp autobraucējiem un riteņbraucējiem. Un vairumā gadījumu šādi rīkojas velobraucēji, kuriem par visiem 100% ir arī auto automašīnas un to vadīšanas apliecības.

Hahaha, Gandrīz no krēsla nokritu. Un ko teikt par to autovadītāju, kurš braucot pa relatīvi nenoslogotu ceļu, redzot pretī braucošus velosipēdistus, joprojām turpina savu manevru? Autovadītājs drīkst pārkāpt noteikumus? Neaizstāvu šādus velosipēdistus, bet gribu izprast tavu domu lidojumu. Iespējams, kaut ko nesapratu tavā rakstītajā.

Last edited by Bigfish (26.09.2020 09:07:38)

Avatar

By smgd 26.09.2020 09:44:07

Member · 624 comments

.... bet ko teikt par velo braucējiem, kas braucot pa relatīvi nenoslogotu ceļu un redzot, ka divām pretīm braucošām automašīnām tomēr būs jāsamainās, nevīžo uz mirkli pārkārtoties braukšanai vienam aiz otra, bet uzstājīgi brauc viens otram blakus? Un vairumā gadījumu šādi rīkojas ne jau svētdienas braucēji, bet gan pietiekami labi ekipēti, treniņus braucoši velosipēdisti. Sirsnīgas sarunas braucot blakus - tas protams ir forši, bet diemžēl arī tā tiek kurināta abpusēja nepatika starp autobraucējiem un riteņbraucējiem. Un vairumā gadījumu šādi rīkojas velobraucēji, kuriem par visiem 100% ir arī auto automašīnas un to vadīšanas apliecības.

Tu esi stulbs, vai izliecies?

Ja uz parasta ceļa braucamās daļas blakus ir velo un 2 auto, tad vidējais vadītājs ir lohs.
2 auto nav obligāti jāsamainās kopā ar velo, tie nav debesu ķermeņi ar nemainīgu trajektoriju. Pačukstēšu mazu noslēpumu-blakus akseleratora pedālim neatrodas pedālis, kas tevi no mačo momentā padara par pasīvo geju. Tur ir bremze, ko drīkst pielietot, lai 2 auto nav jāsamainās blakus velo. Jebkurš pieredzējis vadītājs pat nebremzēs, bet laicīgi atlaidīs akseleratoru, un situācija atrisināsies pati no sevis

Avatar

By smgd 26.09.2020 09:54:24

Member · 624 comments

Sapratu autora loģiku - lēnākiem jāpiš malā, lai netraucētu ātrākajiem. Reāla kalniešu loģika, ceru, ka pie zaļā luksofora arī stāvi, a ja nu džigits brauc pa sarkano?

Avatar

By Bzh 26.09.2020 10:19:28

Member · 67 comments
a-69 wrote
436 wrote

Ar auto braucot, nekad nav bijusi problēma laicīgi pamanīt, ka priekšā brauktu riteņbraucējs bez vestes un bez gaismām.
Vienkārši Latvijā ir kaut kāda galīgi stulba bezkultūra, kad pat tad, ja uz ceļa mēs esam tikai trīs - es uz velo, mašīna pretī un mašīna no aizmugures, liekas,ka ~80% gadījumu mēs visi samainamies vienā punktā. Apdzinējam mazliet atlaist savu lamatu ir milzīga problēma, kaut arī laika zudums būtu vien dažas sekundes.

.... bet ko teikt par velo braucējiem, kas braucot pa relatīvi nenoslogotu ceļu un redzot, ka divām pretīm braucošām automašīnām tomēr būs jāsamainās, nevīžo uz mirkli pārkārtoties braukšanai vienam aiz otra, bet uzstājīgi brauc viens otram blakus? Un vairumā gadījumu šādi rīkojas ne jau svētdienas braucēji, bet gan pietiekami labi ekipēti, treniņus braucoši velosipēdisti. Sirsnīgas sarunas braucot blakus - tas protams ir forši, bet diemžēl arī tā tiek kurināta abpusēja nepatika starp autobraucējiem un riteņbraucējiem. Un vairumā gadījumu šādi rīkojas velobraucēji, kuriem par visiem 100% ir arī auto automašīnas un to vadīšanas apliecības.

Britiem bija pētījums, ka faktiski braukt pa 2 blakus ir drošāk. Jo tad autobraucējs toč piebremzēs, nevis sprauksies garām ieturot 15cm distanci.