Bet tikmēr Andersons ielavījies Latvijā, cerams ka dzimtās takas mīsies vieglāk
By Andersons 06.06.2020 23:08:32
Member+ · 2,640 commentsBet tikmēr Andersons ielavījies Latvijā, cerams ka dzimtās takas mīsies vieglāk
Paldies par laba vēlējumiem. Šodien uz vakarpusi ceļi bija pat ļoti labi, no rīta netālu no Zarasiem totāls čūksts bija bet šodien dabūju "dārgi" samaksāt par 3 dienas atpakaļ 57km mtb bez sēdekļa, viss pašam ok, bet kāju vienkārsi nav?
Smagi norāvos uz D.O.M.S.
Last edited by Andersons (06.06.2020 23:08:59)
Team Velo+ Bottari Baltic
From 10km ITT to 1,500km ultra.
By Pekse 07.06.2020 16:02:13
Member · 330 commentsNu ko, arī Balodis finišējis, monstri ! Andersons liekas tiks līdz Siguldai vai vēl tālāk, tik to negaisu sola ...
Last edited by Pekse (07.06.2020 16:02:31)
By peteris 07.06.2020 17:42:01
Member · 520 commentsGoldmanis arī cītīgi min, tūdaļ atkal būs LV.
By martinsb 07.06.2020 21:07:50
Member+ · 964 commentsKurš beigas uzvarēja?
By 12316 07.06.2020 21:39:53
Member · 32 commentsKurš beigas uzvarēja?
Braļukas.
They just rode 1300 km of pure Hydra Epic trail. Paulius Rimkevičius 4 days 14h 37mins. Juris Snikis 4 days 15h 30mins. Congratulations!
By Andersons 08.06.2020 01:55:55
Member+ · 2,640 commentsNu ko, arī Balodis finišējis, monstri ! Andersons liekas tiks līdz Siguldai vai vēl tālāk, tik to negaisu sola ...
Likās, ka tikšu tālāk bet pa gar un pa Vangažu mežiem bija totāls murgs, neizbraucamas smilšu vannas un purvi, ar negaisu bonusā, piķis viņu rāvis?.
Vismaz šajā dienā kājas kļuva atkal normāli lietojamas.
Team Velo+ Bottari Baltic
From 10km ITT to 1,500km ultra.
By Tourist 08.06.2020 10:28:50
Member · 467 commentsKas vēl neskaitot stuti no dzelžiem pievīla. Stute jau sākumā bija ar defektu? Kas ražotājs?
By smilga 08.06.2020 10:38:26
Member · 145 commentsAndersonam izskatās priekšā jauka 3 cilvēku kompānija starp Līgatni un Cēsīm. Var mēģināt saķert, lai jautrāka kopā braukšana. Nezinu gan vai noteikumi ļauj braukt kopā.
Stevens APPLEBEE 29 1x10
By Pekse 08.06.2020 10:55:15
Member · 330 commentsJa pareizi saprotu kopā braukt drīkst bet ar desumaizi dalīties teorētiski nedrīkst ja nebrauc kā pāris. Nu jau Andersonam tikai EE virziens un rīt vajadzētu būt galā ja kas nenotiks (TTT). tikai tie negaisi ar krusu labāk lai iet garām. Bet tikmēr ceturtais LV braucējs Goldmanis vakar saminis līdz Ķegumam un jau šorīt agri sācis braukt, apdzinis kopā braucošos LT un mērķtiecīgi min Siguldas virzienā ar reālu iespēju finišēt kontrollaikā.
Last edited by Pekse (08.06.2020 11:11:06)
By Pekse 08.06.2020 11:00:42
Member · 330 commentsEkstrēmās situācijās drīkst dalīties ar desumaizi :
Participants can receive help from other participants in these cases:
Medical help
Technical help
Moral help
Help by food or water (in extreme cases)
By Andersons 08.06.2020 16:17:47
Member+ · 2,640 commentsFu-u-u, klintis aiz muguras. Parādās kaut kas braucamāks. Stutei redzamu defektu nebija, laikam mana pakaļa par cietu .
Šonakt gan netaisos iet gulēt kamēr nesasniegšu mērķi.
Cēsu Ežos nopirku un nomainīju DB klučus jo palika vairs dzelži, tad kad sākās klintis.
Team Velo+ Bottari Baltic
From 10km ITT to 1,500km ultra.
By Papuass 08.06.2020 18:02:44
Member+ · 2,999 commentsGoldmanis varētu būt dabūjis šī gada pamatīgāko krusu:
https://twitter.com/boms_tricis/status/ … 7866600449
Aptuveni tur atradās.
By parazutis 08.06.2020 22:08:43
Member+ · 757 commentsVisu cieņu dalībniekam, kurš šogad treniņos nobraucis 60 reizes īsāku distanci nekā distances garums!
By Pekse 09.06.2020 06:59:33
Member · 330 commentsNuko, Andersons apņēmies šodien finišēt, ko arī novēlu, varēs pēc tam izžūt un izgulēties
Ja nav grūti pēc izgulēšanās pāris vārdus par posmu Zarasai-Valka, to ka aiz Zarasai čūkslājs jau sapratu, tiltu ar 3 dēļiem bildēs redzēju, intersē privātīpašumi, nepieskatīti gigantiski suņi u.c. Ko vajadzēja paņemt līdzi bet nepaņēmi?
Bet vispār kā oficiāli ir ar GNP un teltīm, nav lasīts, drīkst vispār oficiāli? Nu uguni nedrīkst tas gan noteikti.
By edgarsbaltins 09.06.2020 13:49:23
Member · 319 commentsGNP ik pa gabalam ir aprīkotas apmetnes vietas, tur gan teltij ir vieta , gan ugunskuram- legāli, pārējā teritorijā viss ir atļauts līdz Tevi inspektors noķer vai audzināšanas neļauj
By Eduards 09.06.2020 15:52:27
Member# · 2,686 commentsGNP priekš šādas bikepacking race ir ideāla vieta. Ir ļoti daudz apmetnes vietu ar jumtiņu, kur telts nav jāceļ. Izrullē matracīti, ielien maisā un pēc 2 min jau guli. Uguns un prīmusi šāda tipa sacensībās ir pārāk liels laika zaudējums. Nav vērts jebkurā gadījumā.
By Pekse 09.06.2020 15:59:28
Member · 330 commentsUguns un prīmusi šāda tipa sacensībās ir pārāk liels laika zaudējums. Nav vērts jebkurā gadījumā.
Piekrītu, tāpēc pabrīnījos ka redzēju bildēs kādam no LT prīmusu, es točno nevestu to svaru sacensībās …
Es gan personiski vairāk par touring tipa pasākumu sev personīgi prātoju šajā maršrutā …. vilinoši, un janu viss noiet griezi tad kāds radagabals var savākt.
By creative_77 09.06.2020 17:24:44
Member+ · 518 commentsKas ar Goldmani? Neiet GPS? Visu dienu Siguldas apkārtnē. Vai paspēs?
By Pekse 09.06.2020 17:49:06
Member · 330 commentsFB diskusiju grupā bija teksts ka viņš vakar 2:00 sasniedzis CP3 un viņam jāremontē ritenis, viņš baigi vēlu izbrauca šorīt no Siguldas man liekas pusdienas laikā kkur un sevišķi ātri viņam neiet, nezinu kā būs ar paspēšanu …. cik saprotu viņam CX un ja tur augšā līdzenāks var jau būt ka sanāk.
By NP 09.06.2020 17:52:17
Member+ · 68 commentsSveiciens visiem!
Neliels info apkopojums par Hydra Epic un personīgie ieteikumi saistībā ar šo vai līdzīgu pasākumu. Varbūt kādam var noderēt.
1. Braucu 700 km. Ar nelielu nobraukto km skaitu ielecu pasākumā nedēļu pirms starta. Braukšanas ilgums-4 ar pus dienas (otrajā dienā no rīta bija lūziens/mīkstas reāli kājas uznācis un trešajā gar dzelzceļu/smilšainu mežu ar). Braucu piedzīvojuma brauciena režīmā, ne sacensību režīmā. Manuprāt, šiem pasākumiem piestāv piedzīvojumu režīms vairāk. Bet, protams, katram savs.
2. Kāpēc 700 km-objektīvi sapratu, ka jau 700 km būs liels izaicinājums, jo trenētības līmenis zems, vienīgi ir zināma veida pieredze /inventārs dažāda veida piedzīvojumu pasākumos, t.sk. bike packing pasākumos. Vēk kādu dienu vai max 2 būtu ar kaifu nobraucis, bet ne vairāk. Ja vairāk, tad tomēr noteikti tam jāgatavojas nopietnāk!
3. Velo-man bija 27,5 collas velosipēds, ar metāla rāmi. Riepas 2,8. Jā, velo ļoti smags salīdzinoši, bet tajā pat laikā piemērots piedzīvojumu braucieniem, viegli visu stiprināt, tai skaitā velo pudeles vai citus mantu turētājus. Lielās riepas labi ripoja daudzajos nobraukumos, smiltīs utt. . Daļa braucēju, bet mazākā daļa izmantoja gravel tipa velosipēdus. Pārējie MTB vai piedzīvojumu velosipēdus. Manuprāt, konkrētajai trasei, it īpaši Lietuvas posmam, kuru es braucu, labāk bija MTB/piedzīvojumu velosipēdi. Bet stiprie noteikti labi izmantoja arī gravel velo priekšrocības. Ja brauktu vēl-velo nemainītu.
4. Kurpes-lietoju tūrisma veida velokurpes-ērtas gan ilgstošai braukšanai, gan stumšanai u.tml. Kurpes ērtas, vakariem nevajag nekādas čības vieglās ņemt u.tml.. Bija arī primitīvi, viegli mokasīni, kas noderēja pret lietu, kā arī aukstajā rītā, kad kurpes mitras, zāle slapja, tad arī tos uzvilku un kājas nesala.
5. Stūrei biju uzlicis ergonomiskus rokturus, radziņus un no gravel pārliku Sonic Ergo 45AR aerobar. Man ļoti tas atviegloja braukšanu, jo, kā jau minēju-braucis esmu maz, rokas nav pieradušas pie ilgstošas slodzes un dažādas pozīcijas uz stūres braukšanu radīja komfortablu.
6. Lukturis-lietoju Petzl SWIFT RL galvas lukturi, jo jau sākotnēji pieļāvu, ka pa nakti braukšu maz. Izmantoju katru vakaru braucot h vai 2 h. Manuprāt, pašreiz viens no labākajiem galvas lukturiem tas ir, kā arī ļoti noderīgs pēc būtības galvas lukturis ierīkojot gulēšanas vietu,vakariņojot, krāmējoties utt.. Ja ir laba fiziskā kondīcija, iespējams var /vajag braukt ilgāk pa tumsu, tad noteikti labāk labs stūres lukturis un galvas lukturis, ko arī ērti pēc tam lietot iekārtojoties gulēšanai. Bija arī neliels aizmugures lukturis. Daži lietoja dinamo, bet šajā pasākumā tam būtisku plusu nav (tumsa mežā sākas ap 10 vai mazliet vēlāk, gaišs jau ap 5)-ja nu vienīgi tas, ka esi neatkarīgs un varī arī uzladēt pats visus gadžetus.
7. Powerbankas-līdzi bija 2 ar 10 000 mAh. Lādēju telefonu un lukturi, kā arī organizatoru doto GPS raidītāju. Iespējams, ka pietiktu arī ar vienu powerbanku. Jo telefonu pa dienu slēdzu laukā, izmantoju fočēšanai tikai.
Nemt līdzi kaut kādus saules paneļus-neprātīgi/nevajadzīgi un mūsu apstākļiem nepiemēroti. Jā, Andersonam bija, bet nu....Ja nu kas, var kaut ko pielādēt veikalos, kafejnīcā, vai arī viesu namā, ja tādā paliec.
8. GPS-lietoju etrex touch 25. Viss labi, vienīgi ēdelīgāks kā citi etrex sērijas aparāti. Touch ir ērti, bet lietū nav labi. Lielākā daļa lietoja Garmin velo datorus, kuros var ielikt gps failus. Ārzemēs ļoti daudzi izmanto etrex sērijas aparātus. Bet noteikti vajag, lai ir viss nodrošināts paralēli arī telefonā, piemēram, ja nu kaut kas saplīst.
9. Gulēšana-bija ~700 gr smags guļammaiss, bivi ap 400 gr, mini spilvens-kādi 30 gr., kā arī piepūšamais matracis kādi 250 gr. Bivi ar membrānu, bet tāpat veidojas kondensāts. Naktis 2 bija pavēsas, viena bija ar +4.5 un lielu miglu. Bet pašam auksti nebija, vakaros, kad apstājos parasti velku garo apakšveļu un plānu dūnu jaciņu (šis ir no apģerbu lietām, kurai ir jābūt!), ar ko arī guļu. Daļa gulēja šūpuļtīklos, bet tas ir pieraduma jautājums, kur savi plusi un, protams, savi mīnusi. Ļoti iespējams, ka šāda veida pasākumos labāk maza ap kg telts-var nebaidīties no lietus naktī, kā arī odi nav problēma, var ērti pārģērbties utt. Vai arī lietot labākus bivi, kuriem ir jau arī sietiņš pret kukaiņiem utt, bet tie parasti sver arī ap 800 gr (piemēram, Outdoor Research Alpine Bivy).
10. Somas (Ortlieb)-bija stūres soma, kur pamatā viss gulēšanai bija. Divas rāmja somas +viena Apidura Food Pouch) - lādēšanas lietas, batoniņi, neliels nazis, pretiedeguma krēms. Sēdekļa soma-pārējais viss salikts. Vēl viena soma (Wolf Tooth),kur bija viss tehniskais-atslega, 2 riepas ar ielāpiem, montāžas lāpstiņas, ķēdes savienojuma posms, neliels ķēdes ēļļošanas līdzekļis. Minētajam ražotājam dažādi inovatīvi risinājumi ir, iesaku apskatīt. Uz stūres somas vēl neliela Ortlieb Accesory bag-ļoti ērta, liekas dažādi sīkumi,kas regulāri vajadzīgi, pārtika, ko nopērk veikalā utt.. Bieži vien braucēji izmanto vieglās somas ar virvītēm lenču vietā, kur vajadzības gadījumā saliek pārtiku un tad šo somu kādu laiku uz muguras ved. Stūres soma/sēdekļa-ūdensizturīga. Jāpiebilst, ka ar bikepacking somām ir ērti braukt-stabili, labi arī nobraucienos, stūres soma arī ļoti labi visu līdzsvaro.
11. Bija arī neliela saslēgšanas atslēga (Safeman Compact Pocket Cable Lock)-pie veikala, ja nebija kāds no braucējiem un arī pa nakti guļot saslēdzu.
12. Drēbes īsumā - parasti ņemu 2 velo šortus- var mainīt, var izmazgāt utt. Šoreiz otros aizmirsu:) Mazgāju pa ceļam, bija silts. Noderēja arī lietus jaka, kā arī biju paņēmis lietus pārklāju ķiverei-kad brauc pa lietu un laukā ir ap + 12, tad bija patīkami.
13. Sēdeklis-lietoju Brooks B17. Man ļoti patīk, it īpaši ņemot vērā, ka maz braucu ikdienā ar velo. Ērts ļoti un praktiski nebija problēmas ar sēdekli.
14. Braucu vidēji 12-14 braukšanas stundas. Ar ilgākām apstāšanās vietās veikalos, kādā retā cafe. Dienā vidēji ap 140-145 km nobraucu. Stājos arī lai nobildētu, jo tas arī aizņem laiku-pat ja dienā gribi 30-60 kadrus nobildēt, jārēķinās ar "pazaudētu" stundu vai pat vairāk, bet man tas patika. Ja būs galerija FB, ielikšu saiti.
15. Pārtika-līdzi bija dažādi batoni, dažas želejas, brokastīm uzlejamās biezputras, vakariņām 2 zupas un viens otrais. Pārejais tika iepirkt veikalos. Tie bija 30-40 km attālumā. Bet pārtikai jābūt, jāēd regulāri, pie tā jāpiedomā rūpīgi, it īpaši mana stila braucējiem.
16. Ūdens-man bija 2 x 800 pudeles un viena litrīga. Litrīgo pildīju pamatā tikai vakarā, kad jau plānojās nakšņošana. To izmantoju vakariņu gatavošanai un brokastīm/tējai. Ūdens pieejams maršrutā ļoti labi-ja grib, pērk veikalos vai arī es pamatā no mājām palūdzu vai mazajos veikalos man piepildīja ūdeni no krāna.
17. Prīmuss-man bija un noteikti, ka pamatā arī ņemtu citu reizi. Tas, protams, no paša pieredzes utt.
Šoreiz paņēmu spirta Titan Stove (ļoti mazs, viegls, uzliekas virsū tablete). Bet tas bija kā eksperiments, jo parasti ņemu mazu gāzes deglīti, 100 gr mazāko gāzes balonu un vieglu krūzi, kurā uzvāru ūdeni. Ērti ļoti, efektīvi. Viena spirta tablete uzvārīja ap 500-600 ml ūdens. Man patīk, ja no rīta ir silts kaut kas (biezputra, tēja), kā arī var vakariņas uzēst siltas vakarā (kā jau minēju, bija travellunch paka, kurai tikai karsts ūdens jāuzlej). Nepiekrītu, kuri raksta, ka tas nav svarīgi. Vienas/divu dienu pasākumā varbūt jā, bet ne garākos braucienos. Iespējams, ka ja mauc visu šo pasākumu kā goku, tad tā arī ir lieka ekstra. Tas svars no maza degļa, kuram ir ap 60 gr un gāzes tiešām atsver to ērtību. Iespējams, ka var neņemt lieku kreklu vai tml.. It īpaši, ja vakarpusē esi salijis, tad siltas vakariņas ir ļoti vietā, tai skaitā arī drēgnā rītā siltas brokastis. Obligāti jābūt diviem aizdedzināšanas avotiem, ja nu ar kādu kaut kas notiek. Piemēram, man šķiltavas pārlūza uz pusēm stumjot mantas maisā un to atklāju tikai jau naktī:) Labi,ka bija sērkociņi. Ja ir gāzes deglis, tad vies no labājiem risinājumiem ir kramiņš-nesamirkst utt.
18. Trase: protams, info man ir tikai par Lietuvas posmu-man patika kopumā. Protams, ir nogurdinoši pagari meža posmi ar smiltīm, grantene ar lielu trepi, bet kopumā likās dinamiska trase ar foršiem kāpumiem, lieliskiem gariem nobraucieniem u.tml.. Lielākā daļa iet gar upēm un beigu posmā gar dažādiem ezeriem. Smiltis parādās ik pa laikam, tomeŗ daļa maršruta ved gar priežu mežiem. Daudz arī kritušu koku, kuriem velo jāceļ pāri. Dažas stumjamās takas u.c. līdzīgi posmi, kas pieder pie šāda veida pasākumiem.
Vai varu ieteikt pasākumu-noteikti jā! Ir labi izkāpt no komforta zonas un pārbaudīt sevi! Ja kādam kādas neskaidrības/jautājumi, dodiet ziņu, labprāt savu zināšanu robežās padalīšos.
Last edited by NP (10.06.2020 10:20:04)
By NP 09.06.2020 17:56:04
Member+ · 68 commentsKas ar Goldmani? Neiet GPS? Visu dienu Siguldas apkārtnē. Vai paspēs?
Es ar viņu sazinājos-baigais besis bija vakar noķerts, beidzās gaisma arī un tad sanāca nostumties velo vairākas stundas. Līdz ar to papildus šī stumšana baigi arī papildus paņēma spēkus. Viņš turpina, protams, bet vai velo/veselības problēmas nepieaugs-to grūti pašreiz prognozēt. Ja tiks līdz Igaunijai, tad gravel velo noteikti palīdzēs pēdējā posmā.
By Tomazz 09.06.2020 19:29:26
Member · 312 commentsPaldies par info un pieredzes stāstiem! Drosmīgi!
By peteris 09.06.2020 21:28:09
Member · 520 commentsFB diskusiju grupā bija teksts ka viņš vakar 2:00 sasniedzis CP3 un viņam jāremontē ritenis, viņš baigi vēlu izbrauca šorīt no Siguldas man liekas pusdienas laikā kkur un sevišķi ātri viņam neiet, nezinu kā būs ar paspēšanu …. cik saprotu viņam CX un ja tur augšā līdzenāks var jau būt ka sanāk.
es kaut kā neiedomājos iedod līdzi citus bremžu klučus rezervē, jo priekšējie bija gluži svaigi. viņš, būdams matemātiķis, ne mehāniķis, bija maucis "līdz uzvarai" - kamēr bremzes sāk ķīlēt Kaut kādā servisā bija priekšējo bremžu supportu noņēmuši no diska un pielikuši ar savilcējiem blakus, nez vai servisā uz vietas nebija G02 bremžu kluči, gan jau tur "viss ir slikti". tagad mauc bez priekšējām bremzēm.
By smilga 10.06.2020 09:16:22
Member · 145 commentsSveiciens visiem!
Neliels info apkopojums par Hydra Epic un personīgie ieteikumi saistībā ar šo vai līdzīgu pasākumu. Varbūt kādam var noderēt.
1. Braucu 700 km. Ar nelielu nobraukto km skaitu ielecu pasākumā nedēļu pirms starta. Braukšanas ilgums-4 ar pus dienas (otrajā dienā no rīta bija lūziens/mīkstas reāli kājas uznācis un trešajā gar dzelzceļu/smilšainu mežu ar). Braucu piedzīvojuma brauciena režīmā, ne sacensību režīmā. Manuprāt, šiem pasākumiem piestāv piedzīvojumu režīms vairāk. Bet, protams, katram savs.
2. Kāpēc 700 km-objektīvi sapratu, ka jau 700 km būs liels izaicinājums, jo trenētības līmenis zems, vienīgi ir zināma veida pieredze /inventārs dažāda veida piedzīvojumu pasākumos, t.sk. bike packing pasākumos. Vēk kādu dienu vai max 2 būtu ar kaifu nobraucis, bet ne vairāk. Ja vairāk, tad tomēr noteikti tam jāgatavojas nopietnāk!
3. Velo-man bija 27,5 collas velosipēds, ar metāla rāmi. Riepas 2,8. Jā, velo ļoti smags salīdzinoši, bet tajā pat laikā piemērots piedzīvojumu braucieniem, viegli visu stiprināt, tai skaitā velo pudeles vai citus mantu turētājus. Lielās riepas labi ripoja daudzajos nobraukumos, smiltīs utt. . Daļa braucēju, bet mazākā daļa izmantoja gravel tipa velosipēdus. Pārējie MTB vai piedzīvojumu velosipēdus. Manuprāt, konkrētajai trasei, it īpaši Lietuvas posmam, kuru es braucu, labāk bija MTB/piedzīvojumu velosipēdi. Bet stiprie noteikti labi izmantoja arī gravel velo priekšrocības. Ja brauktu vēl-velo nemainītu.
4. Kurpes-lietoju tūrisma veida velokurpes-ērtas gan ilgstošai braukšanai, gan stumšanai u.tml. Kurpes ērtas, vakariem nevajag nekādas čības vieglās ņemt u.tml.. Bija arī primitīvi, viegli mokasīni, kas noderēja pret lietu, kā arī aukstajā rītā, kad kurpes mitras, zāle slapja, tad arī tos uzvilku un kājas nesala.
5. Stūrei biju uzlicis ergonomiskus rokturus, radziņus un no gravel pārliku Sonic Ergo 45AR aerobar. Man ļoti tas atviegloja braukšanu, jo, kā jau minēju-braucis esmu maz, rokas nav pieradušas pie ilgstošas slodzes un dažādas pozīcijas uz stūres braukšanu radīja komfortablu.
6. Lukturis-lietoju Petzl SWIFT RL galvas lukturi, jo jau sākotnēji pieļāvu, ka pa nakti braukšu maz. Izmantoju katru vakaru braucot h vai 2 h. Manuprāt, pašreiz viens no labākajiem galvas lukturiem tas ir, kā arī ļoti noderīgs pēc būtības galvas lukturis ierīkojot gulēšanas vietu,vakariņojot, krāmējoties utt.. Ja ir laba fiziskā kondīcija, iespējams var /vajag braukt ilgāk pa tumsu, tad noteikti labāk labs stūres lukturis un galvas lukturis, ko arī ērti pēc tam lietot iekārtojoties gulēšanai. Bija arī neliels aizmugures lukturis. Daži lietoja dinamo, bet šajā pasākumā tam būtisku plusu nav (tumsa mežā sākas ap 10 vai mazliet vēlāk, gaišs jau ap 5)-ja nu vienīgi tas, ka esi neatkarīgs un varī arī uzladēt pats visus gadžetus.
7. Powerbankas-līdzi bija 2 ar 10 000 mAh. Lādēju telefonu un lukturi, kā arī organizatoru doto GPS raidītāju. Iespējams, ka pietiktu arī ar vienu powerbanku. Jo telefonu pa dienu slēdzu laukā, izmantoju fočēšanai tikai.
Nemt līdzi kaut kādus saules paneļus-neprātīgi/nevajadzīgi un mūsu apstākļiem nepiemēroti. Jā, Andersonam bija, bet nu....Ja nu kas, var kaut ko pielādēt veikalos, kafejnīcā, vai arī viesu namā, ja tādā paliec.
8. GPS-lietoju etrex touch 25. Viss labi, vienīgi ēdelīgāks kā citi etrex sērijas aparāti. Touch ir ērti, bet lietū nav labi. Lielākā daļa lietoja Garmin velo datorus, kuros var ielikt gps failus. Ārzemēs ļoti daudzi izmanto etrex sērijas aparātus. Bet noteikti vajag, lai ir viss nodrošināts paralēli arī telefonā, piemēram, ja nu kaut kas saplīst.
9. Gulēšana-bija ~700 gr smags guļammaiss, bivi ap 400 gr, mini spilvens-kādi 30 gr., kā arī piepūšamais matracis kādi 250 gr. Bivi ar membrānu, bet tāpat veidojas kondensāts. Naktis 2 bija pavēsas, viena bija ar +4.5 un lielu miglu. Bet pašam auksti nebija, vakaros, kad apstājos parasti velku garo apakšveļu un plānu dūnu jaciņu, ar ko arī guļu. Daļa gulēja šūpuļtīklos, bet tas ir pieraduma jautājums, kur savi plusi un, protams, savi mīnusi. Ļoti iespējams, ka šāda veida pasākumos labāk maza ap kg telts-var nebaidīties no lietus naktī, kā arī odi nav problēma, var ērti pārģērbties utt. Vai arī lietot labākus bivi, kuriem ir jau arī sietiņš pret kukaiņiem utt, bet tie parasti sver arī ap 800 gr.
10. Somas (Ortlieb)-bija stūres soma, kur pamatā viss gulēšanai bija. Divas rāmja somas +viena Apidura Food Pouch) - lādēšanas lietas, batoniņi, neliels nazis, pretiedeguma krēms. Sēdekļa soma-pārējais viss salikts. Vēl viena soma (Wolf Tooth),kur bija viss tehniskais-atslega, 2 riepas ar ielāpiem, montāžas lāpstiņas, ķēdes savienojuma posms, neliels ķēdes ēļļošanas līdzekļis. Minētajam ražotājam dažādi inovatīvi risinājumi ir, iesaku apskatīt. Uz stūres somas vēl neliela Ortlieb Accesory bag-ļoti ērta, liekas dažādi sīkumi,kas regulāri vajadzīgi, pārtika, ko nopērk veikalā utt.. Bieži vien braucēji izmanto vieglās somas ar virvītēm lenču vietā, kur vajadzības gadījumā saliek pārtiku un tad šo somu kādu laiku uz muguras ved. Stūres soma/sēdekļa-ūdensizturīga. Jāpiebilst, ka ar bikepacking somām ir ērti braukt-stabili, labi arī nobraucienos, stūres soma arī ļoti labi visu līdzsvaro.
11. Bija arī neliela saslēgšanas atslēga (Safeman Compact Pocket Cable Lock)-pie veikala, ja nebija kāds no braucējiem un arī pa nakti guļot saslēdzu.
12. Drēbes īsumā - parasti ņemu 2 velo šortus- var mainīt, var izmazgāt utt. Šoreiz otros aizmirsu:) Mazgāju pa ceļam, bija silts. Noderēja arī lietus jaka, kā arī biju paņēmis lietus pārklāju ķiverei-kad brauc pa lietu un laukā ir ap + 12, tad bija patīkami.
13. Sēdeklis-lietoju Brooks B17. Man ļoti patīk, it īpaši ņemot vērā, ka maz braucu ikdienā ar velo. Ērts ļoti un praktiski nebija problēmas ar sēdekli.
14. Braucu vidēji 12-14 braukšanas stundas. Ar ilgākām apstāšanās vietās veikalos, kādā retā cafe. Dienā vidēji ap 140-145 km nobraucu. Stājos arī lai nobildētu, jo tas arī aizņem laiku-pat ja dienā gribi 30-60 kadrus nobildēt, jārēķinās ar "pazaudētu" stundu vai pat vairāk, bet man tas patika. Ja būs galerija FB, ielikšu saiti.
15. Pārtika-līdzi bija dažādi batoni, dažas želejas, brokastīm uzlejamās biezputras, vakariņām 2 zupas un viens otrais. Pārejais tika iepirkt veikalos. Tie bija 30-40 km attālumā. Bet pārtikai jābūt, jāēd regulāri, pie tā jāpiedomā rūpīgi, it īpaši mana stila braucējiem.
16. Ūdens-man bija 2 x 800 pudeles un viena litrīga. Litrīgo pildīju pamatā tikai vakarā, kad jau plānojās nakšņošana. To izmantoju vakariņu gatavošanai un brokastīm/tējai. Ūdens pieejams maršrutā ļoti labi-ja grib, pērk veikalos vai arī es pamatā no mājām palūdzu vai mazajos veikalos man piepildīja ūdeni no krāna.
17. Prīmuss-man bija un noteikti, ka pamatā arī ņemtu citu reizi. Tas, protams, no paša pieredzes utt.
Šoreiz paņēmu spirta Titan Stove (ļoti mazs, viegls, uzliekas virsū tablete). Bet tas bija kā eksperiments, jo parasti ņemu mazu gāzes deglīti, 100 gr mazāko gāzes balonu un vieglu krūzi, kurā uzvāru ūdeni. Ērti ļoti, efektīvi. Viena spirta tablete uzvārīja ap 500-600 ml ūdens. Man patīk, ja no rīta ir silts kaut kas (biezputra, tēja), kā arī var vakariņas uzēst siltas vakarā (kā jau minēju, bija travellunch paka, kurai tikai karsts ūdens jāuzlej). Nepiekrītu, kuri raksta, ka tas nav svarīgi. Vienas/divu dienu pasākumā varbūt jā, bet ne garākos braucienos. Iespējams, ka ja mauc visu šo pasākumu kā goku, tad tā arī ir lieka ekstra. Tas svars no maza degļa, kuram ir ap 60 gr un gāzes tiešām atsver to ērtību. Iespējams, ka var neņemt lieku kreklu vai tml.. It īpaši, ja vakarpusē esi salijis, tad siltas vakariņas ir ļoti vietā, tai skaitā arī drēgnā rītā siltas brokastis.
18. Trase: protams, info man ir tikai par Lietuvas posmu-man patika kopumā. Protams, ir nogurdinoši pagari meža posmi ar smiltīm, grantene ar lielu trepi, bet kopumā likās dinamiska trase ar foršiem kāpumiem, lieliskiem gariem nobraucieniem u.tml.. Lielākā daļa iet gar upēm un beigu posmā gar dažādiem ezeriem. Smiltis parādās ik pa laikam, tomeŗ daļa maršruta ved gar priežu mežiem. Daudz arī kritušu koku, kuriem velo jāceļ pāri. Dažas stumjamās takas u.c. līdzīgi posmi, kas pieder pie šāda veida pasākumiem.Vai varu ieteikt pasākumu-noteikti jā! Ir labi izkāpt no komforta zonas un pārbaudīt sevi! Ja kādam kādas neskaidrības/jautājumi, dodiet ziņu, labprāt savu zināšanu robežās padalīšos.
Šis jādrukā ārā un jāliek arhīvā nākotnes piedzīvojumiem. Paldies par pacietību! Domāju, ka daudziem šis būs ļoti noderīgi.
Stevens APPLEBEE 29 1x10
By Pekse 10.06.2020 09:55:04
Member · 330 commentsPaldies, NP par aprakstu.
Goldmanis Valmieras Ežos, moš sataisīs velo kā nākas, nu vēl jau varētu mēģināt uzbraukt …. ajj, vienalga tālu ticis.
By smgd 10.06.2020 10:00:52
Member · 624 commentsŠitādos apstākļos ir kas fano par spirta degli. Deglis viegls - no mazsās kaķu barības bundžas vai pepsi bundžas iztaisāms, degviela paņemama mazā pudelītē, 0.5l ūdens uzvārīšanai vajag 25-30ml spirta.
By Pekse 06.06.2020 21:50:46
Member · 330 comments