Offroad Finnmark 2018 27.07.-04.08.

Avatar

By Bomzis 26.12.2017 23:11:37

Local.Auth · 1,203 comments

Tā kā Ziemassvētku laikā izlēmu tradicionālo pavasara velo treniņnometni siltajās zemēs nerīkot ... jo idejas iekavējās, tad šovasar plānoju piedalīties šajā trakajā pasākumā ...
OFFROAD FINNMARK 2018! smile (Paldies Reinim Nartišam par ideju! Polšs no manis smile smile
Un protams būtu priecīgs arī par kompanjoniem smile
vairāk info: https://offroadfinnmark.no/
Ja īsiem vārdiem, tad nenormāla gonka pašos Eiropas ziemeļos, Norvēģijā ... pie Ziemeļledus okeāna wink
Distances labās!
"čaiņiku" distance - 150 km, tad vēl ir arī 300 km un 700 km big_smile
Nē nē ... tā nav "stage race" tās ir normālas nonstop distances! big_smile ... kā saka "do pobednovo konca!" big_smile big_smile
Nu vienīgi jaunatnei līdz 17 gadiem ir 33 un 66 km distancītes smile Bet mierinājumam vien varu teikt ... ka tur tajā laikā būs polārā diena, tātad nakts nebūs! Tā ka tikai jāmin! big_smile
Katrā ziņā tur braukšu un patreiz uzsāku detalizētus plānošanas darbus. ja vēl kādam tas ieinteresē dodiet ziņu smile ... Un lētā pieteikšanās ir līdz 15.janvārim. Ā, un es taisos braukt  "čaiņiku" 150 km wink
Vēl cik saprotu pēc programmas, tad būs arī bērnu sacensības un arī ģimeņu brauciens 20 km smile Nu vārdu sakot riktīgs velofestivāls 1 nedēļas garumā!


Nav vieglu trašu ... bet ir par lēnu mīts
/Daniels/

www.livelo-team.lv

Avatar

By Bomzis 05.08.2018 17:07:17

Local.Auth · 1,203 comments

Pasākums ir aizvadīts, pirmie divi Latvijas riteņbraucēji pasākumā nu ir piedalījušies 150-nieku nobraukuši un veiksmīgi finišējuši ... un nu nedaudz atziņas no manis, ja kādam varbūt interesē wink

Trase:
Pirmo apmēram 30 km cilpa, tāda salīdzinoši vienkāŗša, SEBa granteņu un Vivusa meža taku krustojums bez tādiem lieliem kāpumiem, bet nelieliem pauguriem, pāris bīstamiem nobraucieniem, daudzām sakņainām, akmeņainām, tehniskām "singletrack" taciņām. Tad nākamie 20 km arī samērā vienkārši, grantenes un nedaudz arī asfalta posmi bet nu ar kādiem diviem ievērojamākiem pauguriem. Pēc 50-tā kilometra sākās stāvs kāpums kalnā, pa akmeņainu ceļu ko par granteni grūti nosaukt, apmēram kādu 8 km garumā. Pēc tam kādu apmēram 66 km garumā liekas nebeidzams krateklis pa akmeņainām takām, pāri neskaitāmiem lielākiem un mazākiem pauguriem saucamajām "sopkām", šķērsojot neskaitāmas akmeņainas upes un pāris riktīgus dubļu purviņus. Daba vienveidīga ... neviena kociņa, tikai pa retam krūmājam, tikai "sopkas", akmeņi, upīte, purviņš ... un atkal viss no gala big_smile Vispār jau no tiem apmēram 150 dalībniekiem 150-nieka distancē liekas tikai mēs abi latvieši nu un varbūt vēl kāds indivīds bijām ar "hardtail" ričukiem ... pārējie ar "fūlīšiem". No sākuma, pirms starta pasmējāmies par vārgajiem norvēģu dibeniem, bet distancē sapratām, ka normāli tādas takas braucamas ir tikai ar "fūlīšiem" big_smile big_smile Pēdējos 26 kilometros no sākuma stāvs un garš akmeņains nobrauciens no tās kalnienes, tad nu jau zināmās grantenes un asfalta gabaliņi ar kādiem diviem normāliem kāpumiem pirms finiša pilsētā. Kopumā ... riktīgs MTB smile

Organizācija:
Ir vērts aizbraukt uz tādu gonku, lai nokonstatētu cik daudzkārt kvalitatīvāk tiek organizētas sacensības Latvijā! Cik daudzkārt vairāk sacensību dalībnieki Latvijā tiek apmīļoti, apčubināti un lutināti no organizatoru puses smile Un tas par nieka 5 līdz 25 EUR salīdzinot ar Norvēģijas pasākuma 200 EUR dalības maksu big_smile big_smile katrā ziņā visi finiša sardeļu mīļotāji, marķējuma kritizētāji utml forumos noteikti varētu "cepties" vēl vismaz pusgadu big_smile big_smile
Bet kopumā manā skatījumā ... nebija ar tik slikti wink Pirmstarta iebrauciens starta koridorā caur podestu, ar individuālu dalībnieka vārda nosaukšanu, laša zupiņa distances vidusdaļā, atsaucīgs un smaidīgs apkalpojošais personāls, GPS tracking visas distances garumā ... lai arī līdzjutēji varētu aktīvi sekot līdzi, afterpārty nākamās dienas rītā ar apbalvošanu un lepnu "zviedru galdu", OF150 finisher velokreklinš katram finišējušajam un arī diploms ...
Visvairāk pārsteidza trases marķējums kas praktiski bija ... nekāds. Lai gan gonkas noteikumos bija teikts ka katram dalībniekam obligāti ir jābūt normālai GPS ierīcei ar elektronisku trases maršrutu pēc kura būtu jāvadās ... bet nu tomēr. Virziena rādītāja bultu distancē bija pamaz, un arī tās ne pārāk atbilstoši izvietotas. Liekas arī par visādām pasākuma saskaņošanām ar policijām u.c. institūcijām tur pārāk neiespringa, jo visas pārvietošanās pa pilsētu un arī škērsojot lielākos autoceļus tur notikās kopējā plūsmā, bez jebkādas satiksmes apturēšanas ... kā teikt, katrs pats par sevi wink Saprotu gan orgus, ka 150 km distanci kārtīgi nomarķēt ir sarežģīti, kur nu vēl 300 un 700 km, kuras arī daudzviet veda pavisam pa citām takām un vienā aplī ... bet nu tomēr. Tāpat nekādi trasē netika marķēti bīstamie nobraucieni, par kuru esamību trasē vien tikām skaidrā norvēģu valodā informēti pirmsgonkas sanāksmē. Vēl jāpiemin medicīniskās palīdzības brigāžu trūkums gan distancē, gan startā, finišā smile Te laikam attaisnojot orgus gan jāsaka, ka vismaz 70% trases neviena klasiskā medicīniskās palīdzības mašīna tāpat piebraukt nevarētu big_smile big_smile ... vienīgi ar helikopteru smile

Rezultāti:
Pats ar savu startu esmu ļoti apmierināts. Sacensību sākuma daļa vispār perfekti ... tad gan tas lielais akmeņu kāpums "nogalināja" un kalnienes akmeņu takās kratījos tādā kā "nirvānā". Tālāk pēc kontrolpunkta 85 kilometrā ar laša zupiņu un laikam pēkšņi iedarbojās arī visa līdz tam izdzertā želeju un citu enerģijas dzērienu buķete ... un atvērās otrā elpa big_smile Atlikušo distances daļu nobraucu diezgan sparīgi un arī priecīgi smile Būtu varējis nobraukt vēl sparīgāk ... bet diemžēl nebiju aprīkojies ar pienācīgu GPS maršruta ierīci ... tāpēc nācās ik pa laikam apstāties un pagaidīt kādu no sekotājiem. Kopumā 150-nieku nobraucu 86. vietā no 131 finišējušā, un 24.vietā savā 40-49.gadu grupā no 34 finišējušajiem. Laiks 11:53:20 wink

Izmaksas un loģistika:
Bijām 7 cilvēki. Tai skaitā 5 riteņbraucēji (no kuriem 2 piedalījāmies pašā gonkā). Braucām ar divām vieglajām mašīnām līdz Helsinkiem, tad stūķējām auto uz vilciena un normāli gulējām pa nakti līdz pat Somijas ziemeļdaļai. Atlikumā vien vēl apm. 400 km līdz Altai. Manā skatījumā viss ideāli un pareizi. Bez stresa, negulēšanām u.t.m.l. kas būtu ja visu ceļu brauktu ar auto.
Izmaksas no viena cilvēka, neskaitot dalības maksu (200 EUR) un ēšanas (pēc katra paradumiem) izmaksāja apmēram 535 EUR, te gan jāņem vērā arī tas ka braucām ne tikai uz gonku bet vēl arī nedēļu padzīvoties par Norvēģijas ziemeļiem.
Ja labi gribētu varētu vēl lētāk šo to nooptimizēt wink

Kopsavilkums:
Kopējs info par pasākumu: https://offroadfinnmark.no/
un FB lapā: https://www.facebook.com/offroadfinnmark/
Rezultāti: https://offroadfinnmark.no/resultater-live/
Info no mana skatpunkta FB: https://www.facebook.com/dainis.skruzmanis.3
Vai brauktu vēl ... ? Labprāt! Un varbūt pamēģinātu arī OF300 distanci! ... vienīgā problēma, ka pasaule ir pārāk liela ... un ir daudz citu vietu kur vēl nav būts ... wink
Katrā gadījumā iesaku pasākumu un aicinu piedalīties vēl kādus Latvijas pārstāvjus nākamā gada gonkā! smile ja kādi jautājumi ... jautājiet.


Nav vieglu trašu ... bet ir par lēnu mīts
/Daniels/

www.livelo-team.lv

Avatar

By FOX 05.08.2018 21:46:03

Member+ · 5,274 comments

Paldies! Vilinoši!


TREK Supercaliber

Avatar

By 321 05.08.2018 22:01:41

Member · 6,148 comments
Avatar

By Bite1961 05.08.2018 22:12:22

Member · 26 comments

Paldies par info.

Avatar

By Valerius 05.08.2018 23:01:08

Member · 240 comments

Bravo! Kā ar odiem un dunduriem?

Last edited by Valerius (05.08.2018 23:01:49)

Avatar

By Bomzis 06.08.2018 10:18:38

Local.Auth · 1,203 comments

Odi, dunduri ... mazāk, bet liekas bija kautkādi citi moskīti kas neganti koda. Bet gonku braucot gan neko pārāk nejutu. Tik otrā dienā kodumu pēdas pamanīju wink Pretmoskītu līdzekļi pēc nolikuma bija obligāti aksesuāri katram dalībniekam.


Nav vieglu trašu ... bet ir par lēnu mīts
/Daniels/

www.livelo-team.lv