Budžeta rati priekš budžeta 29er

Avatar

By Freeman 12.08.2016 20:58:29

Member · 70 comments

Sveiki!

Nesen iegādājos lietotu budžeta 29er mtb (500euro)
Gribu viņu nedaudz uzlabot
Padomā ir nomainīt ratus uz labākiem/vieglākiem/izturīgākiem

Mans budžets +- 200e

Šis mani ieinteresēja
http://www.xc.lv/mtb/forums/viewtopic.php?id=60819

Kā pārliecināties ka man viņi derēs? uz kādiem parametriem skatīties?

Paldies!

Last edited by Freeman (12.08.2016 21:05:34)

Avatar

By ginca23 12.08.2016 21:50:55

Member+ · 3,154 comments

http://www.xc.lv/mtb/forums/viewtopic.php?id=60642


Mob. 26488083
Email: G.Rozenbergs@gmail.com
Work place: Giant/Liv velo darbnīca (Brīvības 197)

Avatar

By Freeman 12.08.2016 22:26:39

Member · 70 comments

Ok paldies!
Bet kā pārliecināties vai man viņi der?
Mans ričuks Focus whistler 3.0 29er 2015

Avatar

By ginca23 13.08.2016 05:35:22

Member+ · 3,154 comments

Tev nepieciešami rati uz QR smile
No Vasis8 piedāvājuma Tev der tikai šie:
- Pacenti CL25, Tubeless  28h +  SRAM X9 rumbas, 9mm asis, spieķi: Sapim. Komplektā SRAM ekscentri, kopsvars - 1860g, cipars  199eur
Reālas bildes: http://foto.inbox.lv/vasis8/Pacenti-SRAMx9

Last edited by ginca23 (13.08.2016 05:36:54)


Mob. 26488083
Email: G.Rozenbergs@gmail.com
Work place: Giant/Liv velo darbnīca (Brīvības 197)

Avatar

By Freeman 13.08.2016 13:15:23

Member · 70 comments

Paldies par info
Dakša man priekšā citādāka kā orģināli, rockshock xc30
Tas jau laikam neko nemaina, jo rati ir tie paši.

Last edited by Freeman (13.08.2016 13:15:53)

Avatar

By guga 13.08.2016 13:40:46

Member · 305 comments

Vasis8 bija arī pārejas no 15mm ass uz parasto, kad pirku savus.

Avatar

By DZ 14.08.2016 14:06:51

Member · 3,499 comments

Varu piedāvāt lietotus Bontrager Mustang. Svars nedaudz virs 1900g, taču maksās stipri zem Tava budžeta. Atliks nauda labām riepām.


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By ginca23 14.08.2016 14:28:12

Member+ · 3,154 comments
DZ wrote

Varu piedāvāt lietotus Bontrager Mustang. Svars nedaudz virs 1900g, taču maksās stipri zem Tava budžeta. Atliks nauda labām riepām.

Labāk labi rati un sliktākas riepas, nevis slikti rati un labas riepas.


Mob. 26488083
Email: G.Rozenbergs@gmail.com
Work place: Giant/Liv velo darbnīca (Brīvības 197)

Avatar

By DZ 14.08.2016 22:05:51

Member · 3,499 comments

Tieši otrādāk. Lai ko darītu viss tas pārējaios hlams, tikai riepām ir saskare ar segumu.


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By ginca23 15.08.2016 02:27:54

Member+ · 3,154 comments

Ja rati smagi un neripo, ko Tu darīsi ar labām riepām?


Mob. 26488083
Email: G.Rozenbergs@gmail.com
Work place: Giant/Liv velo darbnīca (Brīvības 197)

Avatar

By NilsS 15.08.2016 14:06:00

Member · 775 comments

no  paša  testiem  secināju, ka  vienu  kārtu  labāki  rati  nedod  tikpat  kā neko, toties  3  kārtas  labāka  gumija  ir  bomba.  Cenas/ieguvums ir nesalīdzināmi,  DZ  visu  pareizi  saka. Tas gan  attiecas uz CX  un šoseju, taču  nedomāju, ka mtb  eksistē kaut  kādā  paralēlā universā ar citiem likumiem

Last edited by NilsS (15.08.2016 14:07:48)

Avatar

By Freeman 15.08.2016 15:30:48

Member · 70 comments

Es tagat gruzos un nezinu ko man vajag beigās, sacensībās nebraucu tikai pēc piena un savam priekam.
Varbūt ka tiešām pietiktu tikai ar to ka conti race king'us nomainītu pret speed king'iem...
Ja pērk ratus (200e), vajag riepas (~80e), 160mm rotorus (~40), 11-34 kaseti (~25e)
1.
Kopā ~350e = iegūstu ču vieglākus/iztruīgakus/krutākus ratus kurus varu mainīt pēc vajadzības, bet zinu ka to nedarīšu (jo braukāju 90% pa gludo, 10% pa sausām meža takām)
2. Var rotorus + kaseti pārskrūvēt no vecajiem ratiem, bet kur man viņus pēc tam likt, pārdot pa ~10e ?
3. Iztikt pagaidām tikai ar riepām, lieko $ kkā jēdzīgāk iztērēt

Avatar

By NilsS 15.08.2016 15:37:52

Member · 775 comments

manuprāt  pēdējais, īpaši ja 90%  asfalts!  Kaut  ko vieglu un ar ļoti  nelielu  proķi +  labas, vieglas kameras  būs  perfekts  budžeta  apgreids

Last edited by NilsS (15.08.2016 15:38:31)

Avatar

By 321 15.08.2016 16:02:45

Member · 6,350 comments

Priekshkam tev vispar kaut kas jamaina?

Avatar

By 321 15.08.2016 16:06:06

Member · 6,350 comments

Pec Focus lapas apraksta tev jau virsu ir Continental Race King 2.2 29R SL, Sport

Avatar

By Freeman 15.08.2016 16:28:56

Member · 70 comments

Man ir race king, bet gribu speed king'us (kas ir vis labāk ripojošā 29er mtb riepa pēc testiem ka nav pilnīgs sliks)
jo 90% sakāk braukt pa asfaltu.

Mainīt gribēju pamatā tāpec ka ričuks pasmags, pēc sajūtām stabili ~14kg, man ir lielais rāmis 23 collu
Salasijos ka visjēdzīgāk ir atvieglot ritošo massu, konkrēti ratus, pēc tam > riepas
Vēl lielais enkurs ir dakša, RS XC30 kas sver 2,5kg

Skaidrs ka pa lielam man neko nevajag mainīt, first world problems
Aprobežošos ar riepām, paldies par diskusiju.

Avatar

By IAeroI 15.08.2016 16:38:39

Member · 425 comments

nomainīt Race King uz Speed King? cik nu būs tas ieguvums ja abas riepas nebūs kaut kadas puncture protected?
IMHO, ja runa iet par svaru tad atstajot ratus es pirmkart mainītu dakšu un pec tam stuti, sturi utt.

Last edited by IAeroI (15.08.2016 16:39:18)

Avatar

By suugoi 15.08.2016 16:48:19

Member+ · 1,469 comments

Varbūt ir vērts mainīt pieeju? Vai ir vajadzīga mīkstā dakša ar minētajiem braukšanas paradumiem? Uzliec cieto karbona dakšu, būs -1.9kg, klāt varbūt piepērc vieglas platākas riepas un/vai mīkstākas ručkas, un būs tieši zem 200e un komfortabla braukšana pa plakano ceļu un sausajām takām. Mīksto dakšu varēsi arī pārdot.


1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯

Avatar

By 321 15.08.2016 17:18:15

Member · 6,350 comments

A nu ja Race King un Speed King ir 2 pilnigi dazhadas riepas!

Avatar

By kosmoss19 15.08.2016 19:37:31

Member · 267 comments
suugoi wrote

Varbūt ir vērts mainīt pieeju? Vai ir vajadzīga mīkstā dakša ar minētajiem braukšanas paradumiem? Uzliec cieto karbona dakšu, būs -1.9kg, klāt varbūt piepērc vieglas platākas riepas un/vai mīkstākas ručkas, un būs tieši zem 200e un komfortabla braukšana pa plakano ceļu un sausajām takām. Mīksto dakšu varēsi arī pārdot.

Pilsētā labāk tomēr mīksto dakšu, vēl jo vairāk ja tas ir 29er kam pilsēta nav tā labākā vieta. Pilsētā labāk ir 26 vai 28 tūrists. 29er pilsētā nav nekādu plusu, ātrums uzņem lenāk bremzē lēnak un manevrē sliktāk. Tas kā ar LR defenderu braukt pa trasi, braukt var bet labi nav.

Kas uz dakšu Rīgā nav tie labākie ceļi un mīkstā dakša ir daudz komfortablāka braukšanai pa bedrēm. Uz laba taisna posma neviens neliedz ieslēgt lockautu uz bridi kamēr pāātrinies.

Avatar

By DZ 15.08.2016 19:52:49

Member · 3,499 comments
ginca23 wrote

Ja rati smagi un neripo, ko Tu darīsi ar labām riepām?

Smagi rati ripo labāk nekā viegli. Viegli nodrošina labāku paātrinājumu un bremzēšanu, bet ne ripošanu.
Daudzos lika svina svarus lai tas rats būtu smagāks un lielāka inerce iegriežot.
Laba riepa strādā un tā ir elastīgāka, attiecīgi labāk spēj apstrādāt nelīdzenumus un nezaudēt ātrumu, tāpat nodrošinot saķeri. MTB riepām arī nodrošinot optimālu protektoru attiecīgajam segumam, nevis kā lētajām riepām, kurām ir pilnīgi bezjēdzīgs protektors.
Labi rati maksā virs 2kEur. Labas riepas maksā stipri, stipri mazāk. Tāpēc ņemt 1900g ratus un lētākās neilona riepas vai ņemt 1950g ratus un kautvai viduslīmeņa Schwalbe RR/TB, etc, nav runai vietas.
s-l640.jpg


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By suugoi 15.08.2016 19:55:32

Member+ · 1,469 comments

Muļķības. Pa pilsētu (arī nepabeigtās Rīgas) bedrēm var mierīgi pārvietoties ar 32mm platām riepām bēdu nezinot. Kur nu vēl ar 29" ar cieto dakšu, un mīkstām 2.2+ riepām, ar kurām var gāzt arī sacensībās. Par to kas labāks pilsētā jēga diskutēt nav, jo topika autoram jau ir velosipēds, un viņš to vēlās padarīt vieglāku.

Manuprāt ar esošajiem vajadzībām/tehniku/budžetu, manis piedāvātais variants būtu vis efektīvākais vajadzīgā rezultāta sasniegšanai. Man personīgi pat ar salīdzinoši vieglu karbona riteni, un vieglāku mīksto dakšu, svara starpība pārslēdzoties starp mīksto un cieto dakšu ir ļoti ievērojama "uz sajūtām", to 1kg priekšā jūt (1.9kg topik startera gadījumā).


1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯

Avatar

By kosmoss19 15.08.2016 20:13:56

Member · 267 comments

Nu ka kuram es tik izteicu savu viedokli. Pats ikdienā braucu dzelzinieku ar cieto dakšu un ka krata brīnišķīgi zinu riepa 40/559. Turpretim ar mīksto dakšu nekādas problēmas visas bedres apsorbē un mīkstāk lec uz un no apmalēm. Mazāk arī noslogojās bremzes. Nu tās svara starpība ikdienas braukšanā neko īsti man nedod.

Es sveru 100 kg, kopā ar velo un visu kas līdzi sanāk 115-120 kg. 1-2kg turp vai šurp man neko nenozīmē, es to starpību pat nejūtu.

Avatar

By kosmoss19 15.08.2016 20:15:55

Member · 267 comments

29er ~15 kg
26 - 13.20kg
26 (FE) ~16kg

Last edited by kosmoss19 (15.08.2016 20:16:14)

Avatar

By Freeman 15.08.2016 20:34:32

Member · 70 comments

Vajag pēc piena, bet ātri!
Tiko apzāģēju stūri (nopietni), bija 720mm tagad ir ~702mm - ričuks daži grami vieglāks palika
Profi vēl iesaka ventiļiem ņemt nost micītes https://www.youtube.com/watch?v=lsJuCHb5Rh4

Last edited by Freeman (15.08.2016 20:40:41)

Avatar

By kosmoss19 15.08.2016 20:40:57

Member · 267 comments

Varbūt uztūnē labāk transmisiju? piemēram esošā 40-30-22 vietā uzliec 48-38-28 kas tev uz asfalta dos lielaku ātrumu. jo 40-30-22 ir domāti mežam nevis asfaltam.

Avatar

By kosmoss19 15.08.2016 20:43:32

Member · 267 comments
Freeman wrote

Vajag pēc piena, bet ātri!
Tiko apzāģēju stūri (nopietni), bija 720mm tagad ir ~702mm - ričuks daži grami vieglāks palika
Profi vēl iesaka ventiļiem ņemt nost micītes https://www.youtube.com/watch?v=lsJuCHb5Rh4

Nu ka tā var ? Ne nu tas labi jo plata stūre tomer ir mīnuss. Bet nu tie grami, paēdīsi vai vai uzvilsi citu jaku un grami atpakaļ big_smile