Par 1x8 sistēmu.

Avatar

By Dramamine 26.07.2016 12:30:09

Member · 12 comments

Tā kā esmu diezgan liels iesācējs velo lietās, gribētu atrast paris atbildes uz jautājumiem uz pāreju no 3x8 uz 1x8.
Diezgan izrakņājos dažādos forumos, gan palasīju topiku šeit pat par 1x10 sistēmu, gan ārzemju forumos, bet īsti līdz galam skaidrības nav.
Ja diezgan primitīvi noņem priekšējo šifteri un visus kas ar viņu iet komplektā, tad atstājot lielāko zobratu, viņu ir nepieciešams kaut kā nocentrēt pa vidu pretī kasetei? Kas būs, ja brauks ar mazāko ātrumu ar šo atstāto lielāko zobratu? Nebūs pārāk liels lauziens? Un kā ar ķēdes garumu?
Cik saprotu labākais variants ir nopirkt Narrow wide zobratu, kas ir paredzēts, tam, kad ir 1 zobrats, jo īsti atsevišķi nopirkt kādu "jump stop" detaļu, kas neļaus ķēdei nokrist nav tik viegli vai arī viņas maksā dārgāk par pašu zobratu.

Avatar

By taku 27.07.2016 19:11:34

Member · 83 comments

Ja gribi pa lēto - noņem lielāko un mazāko priekšējo zobratu un priekšējo pārslēgu atstāj par Tevis pieminēto "jump stop". Rezultātā - 1x8 gatavs. Ja priekšā atstāsi lielāko zobratu, varētu parādīties fizioloģiska problēma ar rāpšanos kalnā (tas gan ir individuāli). Pie nākošās kasetes maiņas, skaties kaseti ar 32 lielāko zobratu, lai saglabātu maksimālo diapazonu.

Dārgāks variants būtu šaur-platais priekšējais zobrats un aizmugurē jaunais (10 ātrumu) pārslēdzējs ar spriegotāju, bet tad jāmaina ir arī slēdzis un kasete. Ieguvums pār pirmo variantu - klusāka braukšana. Mīnuss - mazliet dārgāka ikreizējā kasetes maiņa.

IMHO - tās 1x sistēmas, īpaši ar 8sp un 9sp kasetēm ir sviests, jo vienā no galiem noteikti pietrūkst ātrumu. Saregulē esošo sistēmu un brauc bēdu nezinājis! Ir vairākas citas vietas, kur ar kārtu atmaksāsies līdzīga apjoma investīcijas (trošu nomaiņa, jaunas riepas, spd pedāļi un apavi, jaunas pamperbikses, vienkārša apkope veloservisā u.t.t.)

Avatar

By Dramamine 27.07.2016 19:48:25

Member · 12 comments

Principā doma bija nākošsezon uzlikt 1x10 sistēmu, bet tikmēr pabraukt ar 1x8, jo ir jauna kasete ar ķēdi un zobratu. Sākuma doma pāriet uz 1x8 bija jo praktiski neslēdzos uz otro un pirmo zobratu, pārsvara braucu pa taisniem ceļiem, šosejām, īpaši minot kādu garāku gabalu, piemēram, uz Siguldu, pat pa kalnainiem gabaliem īsti nebija vajadzība pēc mazajiem zobratiem. Tā kā neesmu profesionāls braucējs un sacensībās nepiedalos, bija doma noņemt visu lieko un uzlikt 1x8. Pagaidām uzliku visu pasākumu uz lielākā zobrata, pārliekot viņu uz vidējo pozīciju vai tāds variants ies cauri? Jo, cik saprotu, ja atstāšu visu uz vidējā zobrata, tad zaudēšu maksimālo ātrumu, parasti vidēji minos uz 30, 35km/h tāpēc būtu tieši nepieciešamība pēc lielākajiem ātrumiem.

Last edited by Dramamine (27.07.2016 19:49:19)

Avatar

By gunars788 27.07.2016 20:58:50

Member · 174 comments

Uzliku savam 3x8 priekšējo slx šifteri ar 2/3 iespēju.
Atslēdzu mazāko zobratu, bet nost neņēmu. Neizmantoju ne ikdienā, ne sacensībās, līdz Talsu vivusam, kur mazais tomēr lieti noderēja - veikli visur uzrāpos. Nākamgad bez šaubām uz 1 vai 2 x10.


When you ride hard on a mountain bike, sometimes you fall, otherwise you’re not riding hard.

Avatar

By Maris 27.07.2016 21:19:53

Member · 1,320 comments
taku wrote

Ja gribi pa lēto - noņem lielāko un mazāko priekšējo zobratu un priekšējo pārslēgu atstāj par Tevis pieminēto "jump stop". Rezultātā - 1x8 gatavs. Ja priekšā atstāsi lielāko zobratu, varētu parādīties fizioloģiska problēma ar rāpšanos kalnā (tas gan ir individuāli). Pie nākošās kasetes maiņas, skaties kaseti ar 32 lielāko zobratu, lai saglabātu maksimālo diapazonu.

Dārgāks variants būtu šaur-platais priekšējais zobrats un aizmugurē jaunais (10 ātrumu) pārslēdzējs ar spriegotāju, bet tad jāmaina ir arī slēdzis un kasete. Ieguvums pār pirmo variantu - klusāka braukšana. Mīnuss - mazliet dārgāka ikreizējā kasetes maiņa.

IMHO - tās 1x sistēmas, īpaši ar 8sp un 9sp kasetēm ir sviests, jo vienā no galiem noteikti pietrūkst ātrumu. Saregulē esošo sistēmu un brauc bēdu nezinājis! Ir vairākas citas vietas, kur ar kārtu atmaksāsies līdzīga apjoma investīcijas (trošu nomaiņa, jaunas riepas, spd pedāļi un apavi, jaunas pamperbikses, vienkārša apkope veloservisā u.t.t.)

Ikdienas braukšanai ar 1x9 pilnīgi pietiek, priekšā 34 ovālais, pakałā 11 - 34.

Avatar

By Dramamine 27.07.2016 22:08:09

Member · 12 comments

Uztaisīju test drive pagaidām viss tip top. Laikam jāpiemeklē narrow wide zobrats, lai izslēgtu ķēdes nokrišanu. Tik vēl jāpieregulē aizmigurējie ātrumi.

Avatar

By Dramamine 02.08.2016 12:00:36

Member · 12 comments

Tagad ir doma par narrow wide ring pirkšanu, kāda izmēra vislabāk pirkt, ar cik daudz zobiem? Un līdz ar to kāda izmēra kaseti vislabāk ņemt priekš ikdienas braukšanas?

Avatar

By oval 15.11.2016 23:53:29

Member · 220 comments

Pašam ir 34t pasūtījuma aliexpres par laikam 9euro uz 104 bcd notinis esmu ar viņu kādus 2k plus mīnus sūdzību nav tīt un tīt vell un kasete ir 11-32 bet 10sp tieku visur un 11-34 attiecība iztīt pilnībā nav bijusi vajadzība stabili var turēt 30km/h bet cik tev colas ratiem ?

Avatar

By MMM 16.11.2016 10:52:20

Member · 14 comments

Ikdienā esmu pāris gadus braucis pa pilsētu/asfaltu un arī pa meža takām ar 28" hibrīdvelo, priekšā pārliku 44t zobratu no ārpuses uz vidu, aizmugurē 11t-32t kasete. Ķēde reizēm mēdz nokrist, bet tas notiek pietiekoši reti lai ikdienas braukšanā par to uztrauktos. Esmu novērojis ka parasti tas notiek uz lieliem nelīdzenumiem un ja neminās vai arī ja pārslēdz ātrumus strauji uz nelīdzenumiem.