Uzmanību Policija!

Avatar

By averza 23.04.2015 09:55:47

Member++ · 5,039 comments
wheelie wrote

mani arī  tai skaitā, šovakar

Kurā vietumā? Varbūt jācep augšā aplikācija lisapedistiem.lv? smile

Last edited by averza (23.04.2015 09:56:27)

Avatar

By kaska 23.04.2015 12:13:01

Member · 884 comments
wheelie wrote

jā šamie tagad pastiprināti stādina par sarkano, mani arī  tai skaitā, šovakar big_smile

Tajā pašā vietā un situācijā kā pavediena autoram? Vai uz brauktuves pie "īsta" sarkanā?


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By kaska 23.04.2015 12:14:15

Member · 884 comments
averza wrote

Varbūt jācep augšā aplikācija lisapedistiem.lv? smile

Yeah, popularizēsim telefona bakstīšanu pie velosipēda stūres big_smile


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By waldis 23.04.2015 14:48:31

Member · 208 comments
sursurs wrote

waldim iesaku nepārprast CSN 57.punktu. Tur NAV teikts, ka uz velo attiecas TIKAI velo signāls. Tieši pretēji.

57. Luksofora signāls ar cilvēka siluetu, velosipēda simbolu vai cilvēka siluetu un velosipēda simbolu attiecas tikai uz gājējiem un velosipēdu vadītājiem.
Šādā formulējumā gan velo gan gājēju sekcija vienādi attiecas gan uz gājējiem gan uz velosipēdistiem. Un nekur nav rakstīts, kura sekcija attiecas uz g. pāreju, kura uz veloceļu. Tā ka tikpat labi varētu arī gājēju sodīt par iršanu pie zaļā cilvēciņa un sarkanā velosipēda smile

Avatar

By wheelie 23.04.2015 15:38:30

Member+ · 2,599 comments
averza wrote
wheelie wrote

mani arī  tai skaitā, šovakar

Kurā vietumā? Varbūt jācep augšā aplikācija lisapedistiem.lv? smile

kaska wrote
wheelie wrote

jā šamie tagad pastiprināti stādina par sarkano, mani arī  tai skaitā, šovakar big_smile

Tajā pašā vietā un situācijā kā pavediena autoram? Vai uz brauktuves pie "īsta" sarkanā?


Ne ne, biju vainīgs, pie īstā sarkana. Pretīm Riga Plaza, uz Mūkusalas/Bieķeņsalas ielas krustojuma... brauca no aizmugures

Last edited by wheelie (23.04.2015 15:40:07)


keep rollin'

Avatar

By blieztunmaukt 24.04.2015 00:12:00

Member+ · 1,548 comments

Labāk vnk turēties pa gabalu no Rīgas velo "infrastruktūras" kucināmajiem slīcēniem. Stāvēt uz valdemārenes "celiņa" pie katra krusta velosarkanā, gaidot velozaļo, kamēr auto ar savu zaļo brauc garām, lolpaldies.

Avatar

By sursurs 24.04.2015 08:07:28

Member · 905 comments

Waldim -> bet par to arī ir runa. Katrā ziņā nekur nav rakstīts, ka velo jāgaida tikai un vienīgi velo zaļais. Tas, ka būtu gājēju zaļā un velo zaļā laikā jāpārvietojas pa gājēju daļu gājēju ātrumā, tas, protams, cits stāsts, bet vai par to, ka cilvēks ir nokļūdījies par 1,5m, ja nekāda reāla apdraudējuma nevienam na bijis, ir jāliek sods, tas ir cits jautājums.
Imho jau arī par tiem reālajiem sarkaniem būtu jāskatās - vai cilvēks ar domu "es te varu paspēt stap šito un šo autiņu izšmaukt" bezmaz nepiebremzējot mauc pāri pie sarkanā, kamēr šķērsojamajā ielā, kurai ir zaļais šoefi bezmaz ar sirdi aiziet ieraugot priekšā velo, vai arī cilvēks apstājies pie tukšas šķērsielas un tad pārbraucis pāri..  Tad adm. pārkāpumu kodeksā arī varēja tos sodus kkā diferencēt - ja jau reiz viņi filmē, tad jau redzēt varētu vai uz šķērsielas vispār bija kāda satiksme. Tas pats arī ar auto - cilvēks, kas uz tukšas ielas nakts vidū pārripinās pie sarkanā, iepriekš apstājies un sapratis, ka nekādas satiksmes vispār nekur nav, nevar tikt sodīts tāpat kā tas, kurš plēš pāri sarkanajam aš pilnā hodā ienas vidū.


velo 4ever

Avatar

By ARZ 24.04.2015 12:22:04

Member · 356 comments
sursurs wrote

Waldim -> bet par to arī ir runa. Katrā ziņā nekur nav rakstīts, ka velo jāgaida tikai un vienīgi velo zaļais. Tas, ka būtu gājēju zaļā un velo zaļā laikā jāpārvietojas pa gājēju daļu gājēju ātrumā, tas, protams, cits stāsts, bet vai par to, ka cilvēks ir nokļūdījies par 1,5m, ja nekāda reāla apdraudējuma nevienam na bijis, ir jāliek sods, tas ir cits jautājums.
Imho jau arī par tiem reālajiem sarkaniem būtu jāskatās - vai cilvēks ar domu "es te varu paspēt stap šito un šo autiņu izšmaukt" bezmaz nepiebremzējot mauc pāri pie sarkanā, kamēr šķērsojamajā ielā, kurai ir zaļais šoefi bezmaz ar sirdi aiziet ieraugot priekšā velo, vai arī cilvēks apstājies pie tukšas šķērsielas un tad pārbraucis pāri..  Tad adm. pārkāpumu kodeksā arī varēja tos sodus kkā diferencēt - ja jau reiz viņi filmē, tad jau redzēt varētu vai uz šķērsielas vispār bija kāda satiksme. Tas pats arī ar auto - cilvēks, kas uz tukšas ielas nakts vidū pārripinās pie sarkanā, iepriekš apstājies un sapratis, ka nekādas satiksmes vispār nekur nav, nevar tikt sodīts tāpat kā tas, kurš plēš pāri sarkanajam aš pilnā hodā ienas vidū.


Es saprotu, ka cilvēki grib iekļaut "nedaudz stāvoklī" principu, bet likumdošanās nav iespējams to ieviest smile


labāk nodilt nekā sarūsēt

Avatar

By sursurs 24.04.2015 12:28:10

Member · 905 comments
ARZ wrote

Es saprotu, ka cilvēki grib iekļaut "nedaudz stāvoklī" principu, bet likumdošanās nav iespējams to ieviest smile

Ūja, ūja - kur tad nav?! Priekš kam tad ir sodiem robežas "no - līdz"??


velo 4ever

Avatar

By ARZ 24.04.2015 12:54:15

Member · 356 comments

Nejaucam sankciju ar dispozīciju...


labāk nodilt nekā sarūsēt

Avatar

By sursurs 24.04.2015 13:13:33

Member · 905 comments

"Dispozīcija" šādās situācijās nozīmē tikai to, ka administratīvo aktu piemērotājiem tomēr būtu jābūt tik kvalificētiem, lai spētu atšķirt, piemēram,  tādu jēdzienu kā "bīstama situācija", u.tml., kā arī spēt adm. pārkāpumu kodeksu un ceļu satiksme noteikumus ne tikai izlasīt, bet arī vismaz nedaudz arī interpretēt.


velo 4ever

Avatar

By ARZ 24.04.2015 14:10:08

Member · 356 comments

Dispozīcijai nav šādu vai tādu situāciju, dispozīcija ir tiesību normas sastāvdaļa,kas nosaka regulējamās attiecības dalībnieku tiesības un pienākumus, t.i., dod tiem saistošus priekšrakstus.
Nešķiet, ka "bīstama situācija" ir ārkārtīgi subjektīvs jēdziens??? Esmu pārliecināts, ka lielākakai daļai velokurjeru bīstama situācija ir tad, kad tie jau atrodas uz auto kapota...
Vai tikai tavs risinājums ar "kvalificētajiem" admin.aktu piemērotājiem, nebūtu kārtējā augsne korupcijai??? Varbūt, kāds krāsains papīrītis varētu situāciju padarīt "mazāk bīstamu"???


labāk nodilt nekā sarūsēt

Avatar

By sursurs 24.04.2015 16:02:49

Member · 905 comments

krāsainu papīrišu esamība / neesamība tiešām ir "nopietns" arguments, lai turpinātu likt formālus sodus. Tev nešķiet, ka to visu var kaut cik normāli nodefinēt, līdzīgi kā tajā pašā KL ir pietiekami daudz nodefinētas un arī diezgan interpretājamas un stiepjamas lietas. Kā juristam jau nu gan bija jāzina, ka visu iespējamo vārds vārdā nevienos noteikumos ieraktīt nevar.

Liela daļa velokurjeru lidojot pāri ielai pie sarkanā neievēro vēl vienu būtisku CSN punktu "dot ceļu" vai plašāk traktējot arī "netraucēt" nozīmē arī to, ka nevienam, kam dotajā brīdī ir priekšroka (kaut vai zaļais signāls) nebūtu jāķer kreņķis, vai tas stulbais velo pagūs vai nepagūs. A ja šoferim ir potenciāla iespēja ķert kreņķi (jo kurjers ir izdomājis, ka viņš te tā smuki pagūs pirms šīs un aiz šīs mašīnas), tad viņam ir arī iespēja izdarīt kādu debīlu manevru, lai neuzskrietu tādam "pašnāvniekam" virsū. Značit bīstama situācija varētu gan būt bijusi, pat ja neviens uz kapota vēl nav nonācis. Pavisam vienkāršiem vārdiem - ja uz šķērsojamās ielas satiksmes NAV, ko arī video filmējot noteikti redzēt varētu, tad bīstama situācija pavisam nevar būt radusies... wink Tas tā piemēram...


velo 4ever

Avatar

By waldis 24.04.2015 16:11:03

Member · 208 comments

Šodien pie Alfas datbojās 2 jauni personāži Velopolicistu izskatā.. + vēl cilvēks ar kameru...

Avatar

By Mihails 24.04.2015 17:05:27

Member · 341 comments
ARZ wrote

Dispozīcijai nav šādu vai tādu situāciju, dispozīcija ir tiesību normas sastāvdaļa,kas nosaka regulējamās attiecības dalībnieku tiesības un pienākumus, t.i., dod tiem saistošus priekšrakstus.
Nešķiet, ka "bīstama situācija" ir ārkārtīgi subjektīvs jēdziens??? Esmu pārliecināts, ka lielākakai daļai velokurjeru bīstama situācija ir tad, kad tie jau atrodas uz auto kapota...
Vai tikai tavs risinājums ar "kvalificētajiem" admin.aktu piemērotājiem, nebūtu kārtējā augsne korupcijai??? Varbūt, kāds krāsains papīrītis varētu situāciju padarīt "mazāk bīstamu"???

Vispār jau autovadītājiem soda apmērs par luksofora signāla neievērošanu ir definēts kā intervāls no 30 līdz 140 EUR. Un LAPK 33. un 34. pantā ir definēti mīkstinošie un pastiprinošie apstākļi. T.sk.:
Atbildību par administratīvo pārkāpumu ceļu satiksmē mīkstina apstākļi, kas samazina konkrētā pārkāpuma iespējamo apdraudējumu satiksmes drošībai, — diennakts laiks, ceļa un laika apstākļi, satiksmes intensitāte vietā, kur izdarīts pārkāpums un citi tamlīdzīgi apstākļi, kā arī personiski vai ģimenes apstākļi.

Arī velobraucējiem varētu definēt sodu no brīdinājuma līdz 30 EUR, tāpat kā par pārējiem pārkāpumiem, nevis vienmēr 15 EUR, nevērtējot konkrētu situāciju.

Avatar

By averza 24.04.2015 17:49:41

Member++ · 5,039 comments

Velobraucējiem arī no 30 līdz 140! USĀ nešķiro - velo vai auto. smile

Red_light_fine_sign.jpg

Avatar

By Mihails 24.04.2015 18:10:40

Member · 341 comments
averza wrote

Velobraucējiem arī no 30 līdz 140! USĀ nešķiro - velo vai auto. smile

Tad pie reizes arī gājējiem par iešanu pālī vairākus simtus lielu sodu un atņemt gājēja tiesības uz 1-4 gadiem. smile

Avatar

By ARZ 24.04.2015 18:38:26

Member · 356 comments

Draugi mīļie, beigsim te cepties un pieņemsim vienu lietu - ja ir vēlēšanās braukt pie sarkanās gaismas, tad rēķinamies ar naudas sodu (paldies Dievam)!!!


labāk nodilt nekā sarūsēt

Avatar

By buzic 65 24.04.2015 19:06:52

Member · 1,159 comments

sursur! sadodies rokās ar V.Silenieku un kopā dodieties uz bērnudārziem un skolām mācīt bērniem, ka sarkanā gaisma ne vienmēr ir sarkanā gaisma! lai jaunā paaudze no mazām dienām apgūst, ka likumus un noteikumus izdomā "muļķi", kuru vienīgais mērķis ir iekasēt soda naudas.

Avatar

By sursurs 24.04.2015 19:08:23

Member · 905 comments
ARZ wrote

Draugi mīļie, beigsim te cepties un pieņemsim vienu lietu - ja ir vēlēšanās braukt pie sarkanās gaismas, tad rēķinamies ar naudas sodu (paldies Dievam)!!!

Problēma jau ir tāda, ka ir vēlēšanās vnk braukt, nevis ik pa 100m uz 2min stāvēt (a ja esi aizmirsis nospiest magical button 5os brīvībenes veloceļa krustojumos, tad vari stāvēt arī līdz bezgalībai), nevis ikurāt braukt pie sarkanā. Diemžēl esošā infrastruktūra sataisīta tā, ka legāli uz tās iespējams tikai raustīties, nevis braukt. A, ja par to vēl liek sodus, gan kur vajag, gan arī kur nevajag, tad imho par to drīkst arī pacepties. wink

Gaidu, kad uz Daugavgrīvas un Durbes/Kuldīgas krustojuma sāks filmēt. tur velo, lai legāli nogrieztos pa kreisi un turpinātu braukt pa to sasodīto "veloceliņu" ir jāsagaida 4i(!!) zaļie. Cik man sanācis redzēt, pēc kārtas viņi īsti neslēdzās... Tas skaitās oficiālais veloceļš no centra uz imantu un velosipēdisti tur tiešām arī brauc. Ja identisa situācija būtu auto - kur parastos apstākļos (bez kādām propkām, bez kā tamlīdzīga), lai nogrieztos legāli būtu vajadzīgas nezinu - 5-7 minūtes, cik % šoferu tur turpinātu katru dienu braucot stāvēt un gaidīt un cik sāktu vnk braukt vismaz pie kāda no sarkanajiem?
Vnk, ja neliels procents pārkāpj kādu noteikumu kādā vietā, tad ok - skaidrs, ka tie ir izlecēji, sodīt/nesodīt - whatever. Bet, ja kādā vietā pārkāpj praktiski visi / lielākā daļa, tad mok tomēr ar to vietu kkas nav kārtībā, ne? Un tā vietā, lai sodītu bezmaz visus pēc kārtas, mok tomēr vajag padomāt, kā uzlabot situāciju, lai cilvēki reāli varētu braukt, nevis tikai stāvēt un spaidīt podziņas? smile
Kā jau te bija iepriekš koments - lai pastāv menti pie Brīvības / Struktoru - tur pārkāpēju skaits būs nekāds, jo sarkanais deg tiešām tikai tad, kad šķērsielai ir zaļais, un nav iepriekš jāpaspēj nospiest kkādas maģiskas pgas, lai vispār dabūtu velosipēdu luksoforā zaļo signālu.

Last edited by sursurs (24.04.2015 19:17:50)


velo 4ever

Avatar

By duuzis 24.04.2015 19:19:59

Member · 461 comments

Vajad tuneli, labāk daudz tuneļus visos virzienos un dauz līmeņos, lai nekas ne ar ko nekrustojas un nabaga apbižotajam velosipēdistam nav jāstāv pie luksofora un nedo` Dies` vēl kāda poga jāspiež! Tiek pārkāptas tiesības uz brīvu pārvietošanos, jo kaut kāds sūda luksofors, izrādās, var norādīt velosipēdistam, ka viņam jāapstājas, un viņš pat nav dzīva būtne! Petīciju, rakstam petīciju Eoropas komisijai, vai uz Amēriku, tur tak vislabāk, tur demokrātija! Drukājam skrejlapas un kaisam virs pilsētas, lai šo drausmīgo netaisnību atceļ!

Avatar

By ARZ 24.04.2015 20:39:26

Member · 356 comments

Nu bet vienmēr ir izvēles iespējas.
Man, piemēram, šodien no Šmerļa vajadzèja tikt uz centru, es izvēlējos braukt pa Krustabaznīcas ielu caur Mežparku un Sarkandaugavu un ganību dambi... Plānoju maršrutus bez veloceliņiem, un nav jāpukst par entajiem luksoforiem.


labāk nodilt nekā sarūsēt

Avatar

By kašķis 24.04.2015 20:46:11

Member · 1,210 comments
sursurs wrote
ARZ wrote

Draugi mīļie, beigsim te cepties un pieņemsim vienu lietu - ja ir vēlēšanās braukt pie sarkanās gaismas, tad rēķinamies ar naudas sodu (paldies Dievam)!!!

Problēma jau ir tāda, ka ir vēlēšanās vnk braukt

Daudziem autovadītājiem ir vienkārša vēlēšanās - notriekt velosipēdistus kas maisās pa „viņu joslu” un traucē viņiem piepildīt savu vēlēšanos - vienkārši braukt. Diemžēl stulbie likumdevēji ir izdomājuši kaut kādus noteikumus kas viņiem to aizliedz darīt.

Avatar

By averza 24.04.2015 20:52:12

Member++ · 5,039 comments

Piekrītu sursura palagam. Centra jaunajām velojoslām luksofors ir kopīgs ar auto - un esmu absolūti laimīgs ar šādu risinājumu, ļoti labprāt pagaidu pie sarkanā un ne par ko nesūdzos. Patiesībā jābrīnās, kāpēc gājēji neprotestēja, kad pirms gadiem visus luksoforus pārtaisīja, ka zaļais deg nevis 90% no laika (salīdzinot ar auto zaļo), bet 10% - lūk, tas ir vēl lielāks sviests, kas ieviests praktiski visā pilsētā.

Avatar

By Mihails 24.04.2015 21:13:30

Member · 341 comments
ARZ wrote

Nu bet vienmēr ir izvēles iespējas.
Man, piemēram, šodien no Šmerļa vajadzèja tikt uz centru, es izvēlējos braukt pa Krustabaznīcas ielu caur Mežparku un Sarkandaugavu un ganību dambi... Plānoju maršrutus bez veloceliņiem, un nav jāpukst par entajiem luksoforiem.

Lieki 6 km, kāds sīkums. Vēl jau var līdz apvedceļam aizbraukt, un tad pa Maskavas un Krasta ielu.

Avatar

By ARZ 24.04.2015 22:22:19

Member · 356 comments

Jā lieki 6 km (īpaši neārdoties 12 minūtes). Cik saprotu šajā forumā apgrozās cilvēki, kam patīk mīt pedāļus.
Gan jau tūlīt lidos argumenti, kāpēc tās 12 minūtes ir dzīvības vērtē.


labāk nodilt nekā sarūsēt

Avatar

By buzic 65 24.04.2015 23:01:37

Member · 1,159 comments

Šis" līkums" noteikti ir ātrāks par Brīvībenes trotuāru, kurš tiek dēvēts par veloceliņu. Arī es pārsvarā izvairos no Rīgas veloinfrastruktūras un priecājos, ka csn pagaidām atļauj braukt pa ielu vietās, kur blakus brauktuvei ir gājēju-velosipēdistu trotuāri.