velosipēds "ikdienai un svētku dienai"

Avatar

By peteris 29.09.2014 14:33:01

Member · 520 comments

mans vecais labais gudereits palēnām izbeidzies, meklēju jaunu velo, ar kuru braukāt pa Rīgu, divas reizes gada big_smile uz kādu asfalta velopasākumu tautas klasē, reizēm pa parka takām ar suni big_smile

primārais ir pilsēta, uz gudereita stāv 700x32c riepas, kas mani pilnībā apmierina.

bija doma pirkt mazlietotu/lietotu velo, bet neko nevar atrast (interesantie piedāvājumi ir ar lieliem rāmjiem, bet mans garums ir 179 cm), sāku skatīties uz jauniem, idejiski iepatikās šis:
http://www.gandrs.lv/cyclo-cross-velosi … elosipeds/

ar līdzigu pēc uzbūves izbraucu, patika smile

nav tai meridai nekādi īpaši trūkumi?
ir vērts pārvarēt skopumu un ņemt ko tādu, vai arī es to nenovērtēšu un savus ikdienas 12-20 km varu tikpat labi ripināt arī ar 300 eur velo? big_smile

Avatar

By Tantrix 29.09.2014 14:53:07

Member · 527 comments

tavam ieliktajam modelim ir palicis tikai 48 cm rāmis , kas tev uz 179 cm ir tipri par mazu ...


rakstiet lūdzu uz šo e mail : mareks.kirilovs13@gmail.com

Avatar

By peteris 29.09.2014 15:21:50

Member · 520 comments

Ok, tad nav lemts pirkt meridu smile

Un kopumā cyclokros velo izmantošana pilsētā ir "podā norauta nauda" vai puslīdz prātīga doma?

Kādreiz man pilsētai bija xvz sputnik ar līko stūri - rikrīgi patika, bet kad pret taksi to iznīcināju, vietā paņēmu "tūrisma" velo, jo tālajā 1998. rietumu šosejveidīgie maksāja kosmosu un modē nāca "kalnu" velo.

Avatar

By Autobraucējs 30.09.2014 15:11:09

Member · 836 comments

Varbūt nav tik traki izbeidzies, kā ir apnicis ? Vai tad veco nemaz vairs nevar salabot ?

Avatar

By peteris 30.09.2014 15:51:54

Member · 520 comments

ir, ir arī apnicis big_smile

vecajam jāmaina monobloks, pārslēdzēji,  ķēde, zobrati, pakaļējā aploce - kopā sanāk normāls cipars, laiks ko mainīt.

vispār pēc vakardienas esmu mazliet tuvāk cyclokrosa velosipēdam, jo Rīgas ikdienai iepirku citu - ar kardānu big_smile

Avatar

By Tantrix 30.09.2014 17:38:22

Member · 527 comments

nu es 2 sezonas nobraukāju ar hibrīdu , un pēc tava velo vajadzību apraksta izskatās, ka tāds tev arī derētu smile Hibrīda + :  viegls, ātri ripo ( 28`` rati ) , riepas var ielikt līdz 38-42 mm , salīdzinoši lēts - nav jāmaksā par dārgajām amortizatoru dakšām.   Pats  tagad tomēr vēl  sezonas beigās iepirku  lietotu cyclocross velo - tomēr sportinieka stūrei cita aršana , bet rāmī tāpat vēl var ielikt līdz 35-40 mm riepu ar pumpām, ja grib bezceļus .


rakstiet lūdzu uz šo e mail : mareks.kirilovs13@gmail.com

Avatar

By peteris 30.09.2014 21:24:17

Member · 520 comments

Iepriekšējais bija šāds:
IMGP0398.sized.jpg

Dakšu ar amortiņiem gribu dēļ guļamstūres - bez amortiņa visi ceļa nelīdzenumi ļoti jūtami.

Vēl gribās disku bremzes, tomēr ērtāka in bezrūpīgāka braukšana, tikai nez cik ērti izņemt/ielikt ratu krāmējot automašīnā?

Cik saprotu, cyclokrosa velosipēdi ir izturīgāki kā šosejnieki un tiem ir tūrismam piemērotāka rāmja ģeometrija?

Tādu pašu kā bija pirkt negribās - garlaicīgi, kaut arī kalpoja gandrīz ideāli.

Avatar

By jurisf 01.10.2014 10:32:04

Member · 946 comments

Ratu ar disku bremzēm vēl vieglāk noņemt. Uzlikt, tur vajag bik notēmēt, bet, šķiet arī vieglāk. Nav kā v-bemzēm, ka jākabina nost, un pēc tam jākabina ciet. Ja nu vēl piemirstas kaut kur ātrumā ...
Man tik hidrauliskajām (nezinu kā mehāniskajām) nav vēlams nospiest bremžu rokturi. Ja tas gadās, pēc tam vajag kaut ko, ar ko klučus atspiest vaļā. Vai nu es kaut ko ne tā daru.
Škiet, ka cyclocross nenāk ar amartiņiem.

Avatar

By averza 01.10.2014 12:59:10

Member++ · 5,039 comments

Plus vēl v-bremžu dēļ reizēm nedaudz jānolaiž gaiss kamerām. Bet ar db mēdz būt, ka kluči strīķējas pēc rata ielikšanas atpakaļ. Bet tas varbūt tikai man tā gadās.

Avatar

By dizpark 01.10.2014 13:24:21

Member · 908 comments
peteris wrote

Dakšu ar amortiņiem gribu dēļ guļamstūres - bez amortiņa visi ceļa nelīdzenumi ļoti jūtami.

Pag, pag, ja gribas ar amortiņu, tad tas noteikti nebūs ciklokrosa velo, tie visi ir ar cietām dakšām. Ja ar mīksto, tad jāpaliek pie tā paša hibrīda, vēl saukta dažviet par cross bikes vai izturīgākā izpildījumā par trekking vai tūristu velo.


peteris wrote

Cik saprotu, cyclokrosa velosipēdi ir izturīgāki kā šosejnieki un tiem ir tūrismam piemērotāka rāmja ģeometrija?

Izturīgāki - noteikti. Par ģeometrijas piemērotību tūrismam - droši vien, bet te gan atkarīgs, ko kurš uzskata par tūrismu. Ir arī šosejnieki ar ļoti relaksētu ģeometriju.  Ja grib nokārt visu ričuku ar somām, tad arī ciklokrosa ritenis nebūs tam īsti piemērots. Un arī ciklokrosa ričuki pēc ģeometrijas un paredzētās lietošanas ir ļoti dažādi. Ir sacīkstēm paredzēti tīrasiņu ciklokrosa ričuki un tad ir kaut kas tāds,ko pēdējā laikā mēdz dēvēt par cyclocross commuter vai utility cyclocross. Šais divās bildēs ģeometrijas atšķirība ir ļoti acīmredzama.

Ridley x-ride
x-ride-20-disc-1503am_1408634465849764.jpg

Ridley X-bow
x-bow-10-disc-1504am_1408634886144649.jpg

BTW - Ciklokrosa piemērotība ikdienas braukšanai nav tikai dēļ geometrijas, galvenais ir iespēja uzmontēt daudz resnākas riepas.

Ja tomēr paliek izvēle par labu ciklokrosa ritenim ikdienas lietošanai, manuprāt, būtu svarīgi paskatīties uz šādām lietām.
- vai ir caurumi priekšā un pakaļā dubļubleķu uzmontēšanai
- vai pakaļā ir paredzēti caurumi bagāžnieka uzmontēšanai. Šis nav tik svarīgi pašu caurumu dēļ ( ar zināmu piepūli bagāžnieku var uzmontēt arī ričukam, kuram tādu caurumu nav , izmantojot pārējas u.t.t), bet gan tādēl,ka visticamākas, šāds rāmis ar bagāžnieku caurumiem ir PAREDZĒTS kaut kādai svara slodzei.  Bet jebkurā gadījumā derētu mēģināt noskaidrot, kāds ir maksimālais ieļaujamais bagāžnieka un kravas svars.
- ja (finansiāli) iespējams, izvēlēties ar karbona dakšu - komfortam.
- ņemt ar ar disku vai mini v-bremzēm, nevis ar canti. Canti ir ideālas patiesajam ciklokrosa pielietojumam, jo tā neaizķep ar dubļiem, bet ikdienas braukšanas apstākļos, kur var gadīties nepieciešama zibenīga apstāšanās, kanti bremzes attiecīgi noregulēt būs grūtāk, diski vai mini v-brake ir vienkāršāks un drošāks risinājums.

Ja paliek pie ciklokrosa, tad Rīgā tādus var nopirkt Burusportā - viņiem ir Ridley, Gandrā ir Meridas un Elkorā un Hawaii droši vien, ka var pasūtīt Scott, Provelo iespējams,ka var pasūtīt Focus. Veloprofā stāv viens BMC. Nekur citur neesmu manījis.

Avatar

By peteris 01.10.2014 13:30:29

Member · 520 comments

Skaidrs, paldies! Motocikliem ir disku bremzes un tur ielikšana reizēm ir mazliet ķepīgāka, bieži pirms rata noņemšanas ir jānoņem bremžu suporti.

Paskatīju lietotu detaļu cenas - būs vien veco jāsaremontē un jātur birojā gadījumiem, kad neesmu ar velo, bet vajag pa centru pablandīties vai arī lai atstātu ārā ilgstoši aizdomīgās vietās, izmest misenē velo, kas tik ilgi un labi kalpojis, sirdsapziņa neļauj big_smile

Dārgākais, šķiet, ir 28-nieces aploces maiņa.

Tā kā neviens nebļauj par manas idejas "cyclocross velo kā ikdienas braucamrīks" absurdumu, būs ziemā jāskata sludinājumi cerībā ieraudzīt ko interesantu vai arī pavasarī jāmeklē draugus-velotirgoņus big_smile
Štrunts ar to amortiņu, gribās, bet ja nav, tad nāksies iztikt.

Avatar

By peteris 01.10.2014 13:40:37

Member · 520 comments

paldies Dizpark par padomiem!
tātad man vajag cyclocross commuter vai utility cyclocross.

īpaši apkraut velo nemēdzu (esmu slinks), pietiek ja tur var max 10 kg uzlikt.

Par to ģeometriju - esmu auns, bet nekādu īpašo atšķirību tur nemanu big_smile

Avatar

By peteris 01.10.2014 13:50:18

Member · 520 comments

saliku abas bildes kopā:
1412160543_1593.jpg

Avatar

By averza 01.10.2014 13:50:56

Member++ · 5,039 comments
peteris wrote

Par to ģeometriju - esmu auns, bet nekādu īpašo atšķirību tur nemanu big_smile

Arī es esmu auns, taču par laimi mums ir pieejamas brīnumainas tehnoloģijas:

fr9S7s.gif

Avatar

By jurisf 01.10.2014 16:38:44

Member · 946 comments
averza wrote

Plus vēl v-bremžu dēļ reizēm nedaudz jānolaiž gaiss kamerām. Bet ar db mēdz būt, ka kluči strīķējas pēc rata ielikšanas atpakaļ. Bet tas varbūt tikai man tā gadās.

Es parasti, kad lieku ratu atpakaļ, kārtīgi uzguļos uz stūres, lai ass tiešām riktīgi iesēžas, un tad arī nav problēmu ar diska strīķēšanos.

Avatar

By peteris 15.10.2014 10:55:56

Member · 520 comments

tagad, kad parādās reāli varianti, radušies pāris jautājumi:

oglekļa rāmis, cik saprotu, nav īsti piemērots bezrūpīgai ikdienas lietošanai? mēdzu velosipēdu pārvadāt ievietojot to daļēji automašīnas bagāžniekā vai, piemēram, šogad, aizskatījos un iebraucu uz trutuāra esošā betona miskastē big_smile Dakšu nomainīt varētu būt daudz mazsāpīgāk kā risināt rāmja problēmas.

pārslēdzēji (šifteri) - kuri ir ok un kuri galīgi nav ērti? biedri iesaka neņemt sora slēdžus - neesot ērti, ja ar bremžu hēbeli jāpārslēdz ātrumi. nav kaut kādi pavisam lētie  pārslēdzēji, no kuriem būtu jāizvairās?

aizmugurējie pārslēdzēji un kasete - cyclocross veļukiem redzu gan MTB pārslēdzējus/kasetes, gan šosejas. es savam vecam velo lielos aizmugurējos zobratus, šķiet, vispār neesmu izmantojis, mazo priekšējo laikam lietoju 2x gadā - lai uzbrauktu Siguldas kalnā, tāpēc man labāk gribētos šosejas kaseti, lai ripinot pa taisnu šoseju var saglabāt mīļāko kadenci un mīļāko slodi big_smile

Avatar

By vitamiins_xc 15.10.2014 11:24:51

Member+ · 2,832 comments

karbons nederēs, ja ceļosi ar aizm bagāžnieku vai priekšā somu liksi.
ja negonko, tad pilnīgi vienalga kāda grupa, jo pārsvarā ātrumu slēgšana ir sekundāra, ja ne pēdējā vietā. Galvenais lai ērti, ir bremzes un atbilstošs zobrats priekšā.

PS: es vispār izmestu pr. slēdzi un ar to saistītās detaļas


Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™

Avatar

By 321 15.10.2014 11:31:12

Member · 6,350 comments

Man liekās cietās dakšas vietā var uzlikt 29-er dakšas, daudzi tirgo sākot ar lētučiem. Ir arī Suntour NEX hibrīdu mīkstās dakšas utt etc

Avatar

By dizpark 15.10.2014 14:00:37

Member · 908 comments
peteris wrote

pārslēdzēji (šifteri) - kuri ir ok un kuri galīgi nav ērti? biedri iesaka neņemt sora slēdžus - neesot ērti, ja ar bremžu hēbeli jāpārslēdz ātrumi. nav kaut kādi pavisam lētie  pārslēdzēji, no kuriem būtu jāizvairās?

Šo es kaut kā nesapratu. Ko tad SOras vietā viņi iesaka ņemt :-)  Varbūt viņi runā par 'veco' Soru. Cik man zināms, tad kopš 2013. gada Soras slēdži un bremžu hēbeļi strādā tieši tāpat kā visas citas šimano augstākās grupas, un arī zemākā līmeņa Claris, starp citu - tā saucamais Dual Control..  Vecajai Sorai bija mazliet cita sistēma, kur uz mazāku zobratu pārslēdzās ar īkšķa slēdzi, ,bet uz lielāku zoratu ar bremžu hēbeli. Neesmu lietojis, bet daudziem šitā slēgšanās nepatika, gājiens ar bremžu hēbeli laikam bija par lielu, citiem nepatika tas īkša slēdzis. Kā jau rakstīju neesmu lietojis, bet laikam no vecās Soras tad vajadzētu izvairīties. 

vecā sora
http://www.youtube.com/watch?v=7cGxJ3z06x4

jaunā sora
http://www.youtube.com/watch?v=bzgXoum6oVA

Bet kā jau rakstīja, 'ikdienai un svētku dienai' par slēdžiem nevajag tik daudz cepties, pat Claris ir pilnīgi OK ikdienas lietošanai.

Par oglekli jau vitamīns uzrakstīja, toč neko nevajag karināt virsū.

Par tām kasetēm - jāskatās, cik a'trumu ir kasetei, un kas ir priekšā. BTW tam Crossripam var redzēt,ka modelim ar 8 ātrumu šosejas kaseti 11-28 viņi priekšā liek trijnieku, bet citiem modeļime, sākot no 9 ātrumiem , viņi lieka 11-32 kaseti, bet priekšā divus zobratus. Tādējādi mēģinot nosegt vairāk vai mazķ to pašu kopējoa pārnesumu aplitūdu. Bet par lēcieniem starp kasetes zobratiem bez priekšējā slēdzā slēgšanas, vēl rūpīgi jāpaskatās. Jā - 8 ātrumu kasete ir kā ir vairāk šosejas- 11-28, bet tur ir par vienu zobratu mazāk nekā 9 ātrumu 11-32.

Avatar

By peteris 15.10.2014 14:33:42

Member · 520 comments

Jā, tā kā šobrīd skatos vairāk uz lietotiem (man nerūp, ka modelis ir pāris gadus vecs, ka tik nav baisi nobraukts), tā bija vecā sora.

par slēdžiem jautāju tāpēc, ka MTB paši lētākie shimano pārslēdzēji, uz kuriem nav rakstīts nekas vai "megarange" tomēr ir draņķīgāki arī vienkāršam braucējam. pārslēgties var, bet reizēm jāpaspiež mazliet vairāk un jāpalaiž atpakaļ utt, arī jauniem, arī pēc regulēšanas. Skaidrs, paldies, ja Claris ir ok, tad nav ko satraukties smile

Avatar

By peteris 18.10.2016 10:40:46

Member · 520 comments

Maza atskaite par izvēli:
beigās nopirku mazlietotu cx velo - norvēģu saliktu white un esmu apmierināts kā zilonis smile

Šogad divas reizes sanāca braukt uz Balkāniem un varēju paņemt līdzi arī velo - iemēģināti visādi kalnu ceļi, Sarajevas bobsleja trase un saprasts, ka disku bremzēs ir spēks, bet es neesmu īsti objektīvs, jo kvalitatīvas v-bremzes ar paralelogramu nekad neesmu lietojis big_smile Pagājušajā ziemā braucot ar šipenēm priecājos - pirmo reizi man ir velosipēds, kurš arī ziemā bremzē big_smile
1476774541_1104.jpg

uz cietām grantenēm ar daudz akmeņiem (vai arī piebrauktiem un svaigi greiderētiem dolomīta šķembu ceļiem) mazliet pietrūkst priekšējā amortizatora, bet ja nepienākas amortiņš, tad neko, nākas pieciest.

ātrumi ir kā ir daudz, bet kalnos sanāk izmantot pilnīgi visu diapazonu un brīžiem gribās vēl big_smile Pie pārslēdzējiem gan nācās ilgi piedomāt kas ir uz kuru pusi, jo iepriekšējam velo bija intuitīvāk - abiem pārslēdzējiem spiežot lielo kloķi mīt bija grūtāk, mazo - vieglāk. šim abiem pārslēdzējiem ar lielo kloķi pārliek uz lielāku zobratu un ar mazo kloķi uz mazāku zobratu.

Pilnai laimei uz šo ziemu arī priekšā jāpiekombinē dubļusargu un aizmugurē bagāžnieks, lai gan bagāžnieka neesamība motivē iztikt bez liekām mantām - vējjaku piesien pie velo, rezerves kamera un pumpītis zemsēdekļa somiņā, vairāk pa lielam neko nevajag.
Šī vasara bija pirmā ar klipšu pedāļiem - tfu tfū tfūūū, ne reizi dēļ tiem nenokritu. Exustar sandales turas pie kājas pārsteidzoši stabili, kā kārtīga sporta kurpes, nevis kā sandales.

- Runko: CX Pro 2 Aluminium
- Haarukka: White CX Carbon
- Ohjaustanko/ohjainkannatin: White Compact 420mm /White Forged 100mm
- Satulatolppa: White Alloy 27,2mm
- Satula: Selle Italia X1
- Vaihdevivut: Shimano Ultegra Disc BR-RS785
- Etuvaihtaja: Shimano 105 FD-5800
- Takavaihtaja: Shimano 105 RD-5800
- Keskiö: FSA Omega Compact Mega Exo 46-36T
- Ketjut: Shimano HG 600 11 speed
- Rataspakka: Shimano 105 CS-HG5800 11-28T
- Jarrut: Shimano 105 Hydraulic Disc ST-RS685
- Vanteet: Araya AS730 w/White decal
- Napa: Shimano HB-RS 505
- Renkaat: Continental Cyclocross Race 700*35 84TPI
- Paino: 10 kg

Avatar

By gamma 09.03.2017 15:34:58

Member · 97 comments

Atjaunojot šo topiku - esmu pie līdzīgas izvēles nonācis. Te būs mani tējkannas jautājumi.
Parastais pielietojums ir ~10km katrā virzienā pa pilsētu darbs/māja, šad tad kāds līkums vairāk. Gadās jau mežā iebraukt, bet reti un arī tad pa taciņām pamatā. Līdz šim braucu ar 26"MTB.
Lasot internetus mazliet pavilkos uz CX, taču ir virkne neskaidrību.
Nekad ar šosejnieku vai CX braucis neesmu, vai nebūs ļoti neērtāk un vai nav slodze jau mazliet sačakarētai mugurai?
Vai satiksmē braucot ar redzamību un manevrēšanu nav mazliet sarežģītāk dēļ sēdēšanas pozas?
Ar MTB braucot nervozākās vietās pirkstus var visu laiku uz bremzes turēt, cik ērti tas ir uz CX stūres?
Varbūt prātīgāk hibrīdu/fitnesu nopirkt un nemocīties ar iedomām par CX?

Avatar

By averza 09.03.2017 21:05:06

Member++ · 5,039 comments

Mož kaut kur vari dabūt paprovēt CX/šoserīti.

Avatar

By Aģents Ilze 09.03.2017 21:09:06

restricted · 765 comments

Cannondale SLATE!!! Tava vienīgā šance!

Avatar

By velonais 10.03.2017 10:06:58

Member · 7 comments

Plāno velo arī ziemā izmantot?

Last edited by velonais (10.03.2017 10:07:33)

Avatar

By gamma 10.03.2017 10:31:21

Member · 97 comments

Slate jau nu noteikti ir overkill.
Ziemā nebraucu, marts-oktobris parasti.

J.

Avatar

By Aģents Ilze 10.03.2017 10:43:00

restricted · 765 comments

Slate ir rihtigs dandzis!