Boyarka 24h Ukraina

Avatar

By Velomens 01.08.2013 11:11:28

Member+ · 1,681 comments

20. jūlijā man bija iespēja piedalīties Ukrainas 24h velosacensībās. Formāts tāds pats kā Latvijas 24h, tomēr trase bez lieliem pacēlumiem - kopumā vieglāka.  Aplis 14 km, vidējais ātrums virs 22 km/h.
Diemžēl sacensības tika pārtrauktas jau pēc pirmās nobrauktās stundas (otrais aplis).
Vienā no trases bedrēm (grāvjiem) kāds vietējais braucējs smagi nokrita, sākumā palīdzību - sirds masāžu un elpināšanu veica paši dalībnieki, vēlāk, kad es jau piebraucu pie notikuma vietas, ieradās ātrā palīdzība un pārņēma dalībnieka atdzīvināšanu. Diemžēl pēc 30 min darba, tā arī cilvēks nenāca pie samaņas un nomira. Patiesībā ārkārtīgi dramatisks skats un nenovēlu nevienam no jums to redzēt savām acīm. Traumas - par to nav oficiālas versijas, cik man zināms, ir ierosināta krimināllieta un sīkāk netiek skaidrots. Kritiena rezultātā ir apstājusies sirds. Protams pēc tā visa tika atceltas turpmākās sacensības.
Kādēļ to visu stāstu? Drīzāk, lai organizatori (citās sacensībās) spētu maksimāli novērst šādas traģēdijas.
Kādi bija plusi Ukrainā (attiecībā uz iespējamām nelaimēm);
Pie starta tiek pielaisti dalībnieki tikai ar ārsta izziņu un apdrošināšanu;
Džipi un organizatoru operatīvā pārvietošanās.

Mīnusi:
Trase samērā ātra un vienkārša ar atsevišķiem posmiem/vietām, kur nepieciešama mazliet tehniskāka braukšana;
Katastrofālais marķējuma trūkums (nav saprotams, kā tur būtu iespējams izbraukt naktī);
Bīstamās vietas vispār nebija īpaši marķētas;
Nenoslēgta satiksme, vietā, kur notiek sacensības;
Ātrās palīdzības katastrofālais aprīkojums (problēma visā Ukrainā);

Kā maksimāli padarīt braukšanu drošāku?
Iespējami labāks marķējums;
Bīstamo vietu apzīmēšana;
Akmeņu, betonu, koku krāsošana;
Obligāta iesildīšanās/iepazīšanās apļa izbraukšana;
Iespējami daudz tiesneši/palīgi;
...

Trase - http://www.endomondo.com/workouts/218927846/1358439

Šeit manis filmētais video no trases pirmā apļa (pēdējie 2 km nav redzami)
http://www.youtube.com/watch?v=2xWNgBqV … e=youtu.be


Nāvējošais kritiens, nākamajā aplī, notika šajā iepakā
http://www.youtube.com/watch?v=2xWNgBqV7KU&t=26m45s


Veiksmīgu sacensību organizēšanu un braukšanu!

Last edited by Velomens (01.08.2013 11:12:28)


Veloceļojumi www.velomens.lv

Avatar

By Lameris 01.08.2013 11:26:11

Member · 251 comments

mazliet offtopic: ja nav noslēpums - ar kādu kameru filmēji?

Avatar

By Amelie 01.08.2013 11:38:01

Member · 141 comments

Paldies par info!

Pie marķējuma gan jau piestrādāsim īpaši!

Runājot par medicīnisko izziņu - gan jā, gan nē. Ja es nezinātu, cik vienkārši to var iegūt, pat neiedziļinoties cilvēka veselības stāvoklī, tad vismaz pagaidām tas pie mums paliek uz katra paša sirdsapziņas. Šeit nerunāju par cilvēkiem, kas zina savu iespēju robežas un veselības īpatnības lielā slodzē. Turklāt, pret stulbumu, neuzmanību un neveiksmēm izziņu neviens ārsts neizsniegs, būsim godīgi. Dzīvē gadās visādi, pašam var gadīties zaudēt modrību kādā brīdī un kritiens var izrādīties liktenīgs.


Nemodini manī maitu - viņa tā jau slikti guļ.

Avatar

By Velomens 01.08.2013 11:39:53

Member+ · 1,681 comments
Lameris wrote

mazliet offtopic: ja nav noslēpums - ar kādu kameru filmēji?

Go Pro Hero 2


Veloceļojumi www.velomens.lv

Avatar

By Velomens 01.08.2013 11:41:39

Member+ · 1,681 comments
Amelie wrote

Paldies par info!

Pie marķējuma gan jau piestrādāsim īpaši!

Runājot par medicīnisko izziņu - gan jā, gan nē. Ja es nezinātu, cik vienkārši to var iegūt, pat neiedziļinoties cilvēka veselības stāvoklī, tad vismaz pagaidām tas pie mums paliek uz katra paša sirdsapziņas. Šeit nerunāju par cilvēkiem, kas zina savu iespēju robežas un veselības īpatnības lielā slodzē. Turklāt, pret stulbumu, neuzmanību un neveiksmēm izziņu neviens ārsts neizsniegs, būsim godīgi. Dzīvē gadās visādi, pašam var gadīties zaudēt modrību kādā brīdī un kritiens var izrādīties liktenīgs.

Pilnībā piekrītu. Vienkārši ar šādu soli organizatori pilnībā noņēma atbildību no sevis.


Veloceļojumi www.velomens.lv

Avatar

By Antuanete 01.08.2013 12:01:21

Member+ · 676 comments
Velomens wrote

Pilnībā piekrītu. Vienkārši ar šādu soli organizatori pilnībā noņēma atbildību no sevis.

Vai tad visos sacensību pieteikumos jau tāpat nav ķeksis par tēmu "Apliecinu, ka ar veselību viss kārtībā, pie jebkurām traumām pats esmu vainīgs"? Vienīgi, cik sapratu no dažu ekstrēmo sacensību organizētājiem, ja nu (tfu tfu tfu) kaut kas atgadītos, par šo vēl tiesā varētu pastīvēties.
Katrā ziņā skumji un traģiski, ka tā noticis; iemesls vietējo sacensību organizatoriem rūpīgi piedomāt pie rīcības "worst case scenario" gadījumā (piemēram, sagatavot karti vai plāni, kā visātrāk varētu piebraukt dažādiem trases posmiem ar auto, lai saīsinātu palīdzības gaidīšanas laiku).

Avatar

By vitamiins_xc 01.08.2013 12:13:49

Member+ · 2,832 comments

Nelaimes gadījums ir un paliek nelaimes gadījums, tieši vainot orgu nedrīkst. Pag gada OZK-24h bija viena no bīstamākām trasēm (ja skatās 24h seriālu), šogad ļoti viegla, līdzīga Boyarkai, bet arī ir vietas, kur var salauzt kaklu dēļ neuzmanības ar visu marķējumu.


Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™

Avatar

By Bomzis 01.08.2013 12:18:46

Local.Auth · 1,215 comments
Velomens wrote

Pilnībā piekrītu. Vienkārši ar šādu soli organizatori pilnībā noņēma atbildību no sevis.

Nedomāju ka tā izziņa pilnībā noņēma atbildību no organizatoriem. Organizatori jebkurā gadījumā būs atbildīgi, vairāk vai mazāk. ir taču pilns citu faktoru kur varētu atrast organizatoru vainu, kā pats rakstīji ... katastrofāls marķējums, bīstamās vietas, nenoslēgta satiksme ...
Lai gan dzīvajā tur nebiju ... bet skatoties to klipa vietu kur notikās tas negadījums, tiešām jūtama bija nepieciešamība to īpaši marķēt. Izskatījās, ka tā grava bija nepārredzama, pirms tās bija aizauguši krūmi, šaura taciņa ... un marķējuma nekāda! Es tiešām brīnītos kā to vietu varētu droši tumsā izbraukt!
Tas tā skatoties no malas wink


Nav vieglu trašu ... bet ir par lēnu mīts
/Daniels/

www.livelo-team.lv

Avatar

By Velomens 01.08.2013 12:50:11

Member+ · 1,681 comments
Bomzis wrote
Velomens wrote

Pilnībā piekrītu. Vienkārši ar šādu soli organizatori pilnībā noņēma atbildību no sevis.

Nedomāju ka tā izziņa pilnībā noņēma atbildību no organizatoriem. Organizatori jebkurā gadījumā būs atbildīgi, vairāk vai mazāk. ir taču pilns citu faktoru kur varētu atrast organizatoru vainu, kā pats rakstīji ... katastrofāls marķējums, bīstamās vietas, nenoslēgta satiksme ...
Lai gan dzīvajā tur nebiju ... bet skatoties to klipa vietu kur notikās tas negadījums, tiešām jūtama bija nepieciešamība to īpaši marķēt. Izskatījās, ka tā grava bija nepārredzama, pirms tās bija aizauguši krūmi, šaura taciņa ... un marķējuma nekāda! Es tiešām brīnītos kā to vietu varētu droši tumsā izbraukt!
Tas tā skatoties no malas wink

Atbildību jau noņēma tikai par dalībnieku veselības stāvokli. Par pārējo jau Tev taisnība, tur no orgu puses baigā laža. Tādas bedres trasē bija vairākas un, protams, necik nemarķētas. Tādēļ pirmo apli braucu aiz kāda, kurš zināja trasi.


Veloceļojumi www.velomens.lv

Avatar

By averza 01.08.2013 14:18:11

Member++ · 5,039 comments
Velomens wrote

Nenoslēgta satiksme, vietā, kur notiek sacensības;

Mjā http://www.youtube.com/watch?v=2xWNgBqV7KU&t=34m

Avatar

By tjotja_sonja 01.08.2013 15:08:54

Local.Auth · 1,057 comments
averza wrote

Mjā http://www.youtube.com/watch?v=2xWNgBqV7KU&t=34m

Par šo es iepletu acis. Man uzreiz asociācijas par tumsu, pumpainu tīni, kas brauc ar vecu žiguli, bez ieslēgtām gaisām.

Par ceļu slēgšanu - tur vispār ir jautrība. Es pirmajā gadā interesējos noslēgt ceļu pie OZK karjerām - man neviens atļauju nedeva uz tādu lietu, jo kā gan kāda atpūtnieku ģimene varēs atbraukt un nopeldēties (piedāvājumā bija atstāt ceļu no Ogres puses vaļā - ne pa kam Ikšķile nepiekrita). Tas nekas, ka mēs visu to atpūtas placi bijām aizņēmuši.

Ja mazs ceļa gabals - cilvēki var regulēt, bet ja liels - fiziski nav iespējams noslēgt.
Tas pats SEB, tā kā braukāju fotografēt - sacensību laikā var izbraukt gandrīz pa visiem grants / meža ceļiem. Ir vietas, kur ir slēgta satiksme / kur brīdina, ir vietas kur neviena nav. 

Tad arī paši dalībnieki, katrā nolikumā rakstīts, ka jābrauc ievērojot ceļu satiksmes noteikumus - nonesa man mašīnai spoguli. Tu cilvēks brauc pa ceļu - pretī nez no kurienes uzrodas velosipēdistu bars (mēs ta zinām, ka sacensības, citiem var nebūt ne jausmas) - iebraucām auto zālē, pilnībā nost no ceļa. Tā pat bija gudrinieks, kurš vienkārši uznesās virsū auto - noraujot spoguli.

Last edited by tjotja_sonja (01.08.2013 15:10:13)


Tavs lielākais izaicinājums - 24h MTB
velo24.lv

Avatar

By LOOK 01.08.2013 17:54:02

Member# · 2,702 comments

Palasīju Ukraiņu forumā smalkāk par konkrēto negadījumu.
Meitene kura pazina cietušo un pavadīja ātrajos uz slimnīcu, rakstīja ka žurnālisti ir sapūtuši baigo pīli (par braukšanas iemaņām un fizisko gatavību).
Braucējs bija tehniski un fiziski gatavs tādām sacensībām, bet sekcijas rezultāts bija "sirds mazspēja". Ļoti populāra diagnoze tieši trenētiem cilvēkiem.
Iespējams kritiens jau bija tikai sekas.
Jebkurā gadījumā, lai puisim vieglas smiltis.
Un organizatoriem būtu vēlreiz jāsarosās, lai maksimāli novērstu iespējamo traumatismu.


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By KKTK 01.08.2013 19:43:22

Member+ · 2,298 comments

Neesmu experimentējis, bet manliekas kritiena brīdī adrenalīns baigo pulsu uzsit yikes

Pag, rakstīji, ka fiziski gatavs, bet rezultātā sirds mazspēja?
Un ko tur, lai organizatori rosās?

Starp citu. Interesanti vai sporta laboratoriju slodzes testi spēj brīdināt par tādu potenciālu mazspēju?

Avatar

By tjotja_sonja 01.08.2013 19:58:10

Local.Auth · 1,057 comments
KKTK wrote

Starp citu. Interesanti vai sporta laboratoriju slodzes testi spēj brīdināt par tādu potenciālu mazspēju?

Cik man zināms, ka nē - bet te ir lielāki zinātāji.


Tavs lielākais izaicinājums - 24h MTB
velo24.lv

Avatar

By Amelie 01.08.2013 22:33:59

Member · 141 comments

Tātad, sirds mazspēja tiek klasificēta - hroniska un akūta. Uz sportistiem attiecas tieši akūta sirds mazspēja, jo hroniska sirds mazspēja tās vēlākās stadijās ir nesavienojama ar smagām slodzēm, turklāt tās veidošanās mehānisms ir pavisam cits un līdz ar to arī izpausmes. No kā gandrīz droši varu secināt, ka dalībnieka nāves cēlonis bija AKŪTA sirds mazspēja. Iemesli pamatā divi - sastrēgums kreisajā kambarī, kad sirds "piekūst", nespēj adaptēties milzu slodzei, tas sākumā izpaužas kā akūts elpas trūkums, smakšana, klepus; otrs - koronāro asinsvadu nepietiekamība (tie ir tie asinsvadi, kas atrodas ap sirdi un piegādā sirds muskulim tik svarīgo skābekli) - vai nu tie ir pārāk šauri, vai arī kādu citu iemeslu dēļ nespēj pildīt savas funkcijas. Akūtu sirds mazspēju konstatēt iepriekš nevar, tas ir pēkšņš organisma pārslodzes stāvoklis.

Last edited by Amelie (01.08.2013 22:36:10)


Nemodini manī maitu - viņa tā jau slikti guļ.