Para-cycling Pasaules kauss 1.posms - 2013.

Avatar

By Osha 07.06.2013 22:22:00

Member+ · 153 comments

07-09.jūnijā, Merano un Marlengo ( Itālijā ), norisinās Para-cycling ( riteņbraukšana cilvēkiem ar īpašām vajadzībām ) Pasaules kauss 1.posms ( šosejā ). Uz kuru ar Latvijas Paralimpiskās komitejas finasējumu, ar SIA Agrera, SIA REGO, NN Sporta kluba atbasltu, ZZK veloveikala palīdzību sagatavot inventāru, Latviju pārstāvēt devās Oskars Gailišs C4 kategorijā un Andris Lūsis T2 ( tricikli, jeb trīsriteņi ) kategorijā.
  Šodien, 07.jūnijā, lieliskos laika apstākļos, 25-28 grādi silts, Marlengo pilsētiņā notika brauciens ar atsevišķu startu – ITT. Distance ierīkota lielāko ties ābeļdārza teritorijā pa šauriem asfaltētajiem celiņiem, ar daudziem asiem pagriezieniem un nedaudz pa pilsētas ielām, apļa ietvaros, garākā taisne 1 km. Apļa garums 5,75 km ar vienu nelielu kāpumu apmēram 300 m garu. Fināla aplis 5,62 km ar finišu 1,1 km garā, apmēram 7-8 pocentu stāvā kalnā.
  C4 grupas braucējiem bija javeic 22,9 km distance ( trīs apļi un fināla aplis ). Ar rezultātu 00:35:25.31 Oskars Gailišs,  uzrādīja devīto rezultātu un izcīnīja UCI Para-cycling punktus, uzvarētājam zaudējot 1,26 min.. Lai gan gadijās arī nelielas ķibeles brauciena laikā, vienā no pagriezieniem, kurš bija "piešauts" treniņa laikā izbraucot to "guļot" uz stūres, sanāca pabraukāties pa zālāju un finiša kalnā, nācās gandrīz apstāties, jo pārslēdzot priekšējos zobratus no lielā uz mazāko "nometa'' ķedi, kura arī vel iesprūda...
  Andra rezultāti 00:26:33.09 un 19.vieta.
  Rītdien, 08.jūnijā pl.10.30 tiek dots starts 68km ( 13 apļi pa Merano pilsētas ielām ) grupas braucienam C4 kategorijas grupai.

Avatar

By Osha 08.06.2013 22:51:14

Member+ · 153 comments

Šodien, 08.jūnijā, Merāno ielās norisinājās Para-cycling Pasaules kausa posma 68 km grupas brauciens, kurā startēja Oskars Gailišs. 13.apļi pa pilsētiņas ielām. Starta/finiša taisne ( ap 300 m ) - bruģisd, tālāk sekoja nobrauciens ar daudziem asiem pagriezieniem, s-veida līkumu ( ap 1 km ), tālāk ap 2,5 km līdzenais gabals ar diviem pagriezieniem pa labi un ap 1,4 km lēzens paugurs ( ~ 3% stāvums ). Pastarpai bija jāizbrauc caur diviem apļveida kustības apļiem. Mums bija atvēlēta-noslēgta tikai puse ielas, reāli blakus viens otram varēja pabraukt četri braucēji, izņemot pēdējos 1,5 km, kur bija pietiekoši plata brauktuve, bet 200 m pirms finiša vel bija jāveic labais pagrieziems uz bruģa. Sacensību iesākās diezgan aktīvi, ar daudziem atrāviena mēģinājumiem, bet visu kontrolēja itāļi, kuriem grupā bija četri cilvēki, lai ga daudzām komandām bija pa trijiem braucējiem, tomēr izskatījās kad viņi brauc paši par sevi. Distances vidū, pāris reizes sarunājot ar ukraini un čehu mēģinājam aizmukt, tomēr nesekmīģi. Iesākoties pēdējam aplim, pamanīju, kad itāļi "iesprostoti" gupas viducī un zinot to kad neesmu pārāk labs sprinteris, nobraucienā, pa līkumoto trases daļu izdevās atrauties no grupas kādas 15 sek., bet ~ 1,5 km pirms finiša ar itāļu pūlem biju panākts...Rezultātā spēju nofinišēt 13.vietā ( 1:43:25, vid ātrums 40,27 km/h ). Programma minimums šajā posmā izpildīta ( izcīnīt UCI punktus ). Maksimus nesanāca ( gan ITT, gan grupas braucienā iebraukt desmitniekā ).

Avatar

By Spameris Tominjsh 09.06.2013 09:58:14

Member · 390 comments

Grūti gan saprast, ar ko viena kategorija atshkjiras no citām, bet vidējie ātrumi neslikti


Ļoti viegls rāmis, ... dakša ar mīkstinātu atsperes regulējumu, dubultās aploces

Avatar

By Kaspi4 09.06.2013 11:38:45

Member++ · 2,282 comments

Malači!


Don't argue with an idiot - he'll drag you to his level and beat you with experience

Avatar

By Osha 09.06.2013 23:22:03

Member+ · 153 comments

Para-riteņbraukšanas sacensībās piedalās cilvēki ar dažādām īpašām vajadzībām, akli, tādi kuri pārvietojās ratiņkrēslos, bez eksrtimitātēm, slimojošie ar cerebrālo trieku...visas pārskaitīt nepietiks vietas. UCI izstrādājusi kritērijus, pēc kuriem šie cilvēki tiek iedalīti vairākās grupās, kategorijās atkarībā no tā ar kādu braucamrīku viņiem iespējams pārvietoties, kurš kust uz priekšu ar cilvēka muskuļu spēka palīdzību. Parastie šosejas divriteņi, tie var būt pielāgoti sportistiem bez kādas no ekstrimitātēm, vai pat bez divām ( ir sportisti kuriem nav vienas pusese rokas un kājas ), pēc smagām galvas traumām, vai arī bez jebkādas pielāgošanas, piemēram kā man, kuru noteikti daudzi pazīst, redz sacensībās Latvijā, bet pat iedomāties nespēj kad esmu invalīds ( pēc smagas kājas traumas, ar nedaudz īsāku kāju, ierobežotu kustību pēdas locītavā, sadzīvojošu ar nemitīgām sāpēm...) Sportisti kuri pārvietojas ar šādiem šosejas divriteņēm iedalās piecās C kategorijās...Tricikli, jebšu trīsriteņi, ar tādiem brauc sportisti kuri izcietuši insultus, slimo ar cerebrālo trieku, paralizēta viena no ķermeņā daļam...iedalās divās T kategorijās. Handbike, braucamie uz trijiem riteņēm, kuros sportists atrodās gandrīz horizontālā pozīcijā uz muguras vai vertikālā ( ja ir bez kājām ) un tā tiekt pedēļus griež ar rokām - brauc sportisti kuriem nekustās kājas vai vispār viņu nav. Šādi braucamrīki iedalās četrās H kategorijās. Tandemi - brauc divi sportisti, kur priekšā atrodās pilots, kurš vai nu ir vai ir bijis aktīvs rteņbraucējs, aiz viņa uz divriteņa atrodās neredzīgs sportists. Tandemiem ir viena kategorija, kura sadālās vīrieši un sievietes. Tieši tapāt dalās arī augstāk pieminētās grupas. Savukārt Para-rineņbraukšana ir divas disciplīnas - treks un šoseja. Tas tā īsumā. Bet notiekti plašaku info iespājams sameklēt internetā.
P.S.: Vipār jau tādu pasākumu būtu labi pavērot klātienē. Mači parasti notiek pilsētas centros, līdz ar to pulcē daudz skatītāju, kuri sirsnīģi atbalsta gan ar labiem vārdiem, gan plaudējot, ne tikai līderus, bet gan visus sportistus. Kā arī lielu dalībnieku skaitu, šajā posmā kopsummā piedalījās 450 sportistu. Cik esmu kontāktējies ar citu valsts sportistiem, neviens nekad nesūdzās par trases sarežģitību. Tas kas bija Tele 2 maratotā, sākot no piena kombināta, līdz finišam, nav nekas sarežģīts, salīdzinājumā ar to kāda bija trase šogad Merāno un Marlengo vai pagājušo gadu Romā. Sportisti bez vienas rokas, kājas, bez vienas puses rokas un kājas, bez abām līdz elkoņiem rokām ar speciāli pielāgotām ierīcēm šosejas divritenim ( aizmugurējas un priekšējās bremdzes uz viena roktura, kā arī tur pat ātruma pārslēdzēji ), dragā tā, kad elpa raujās ciet. Daudziem būtu vērt to visu redzēt, tad varbūt, viņi šeit forumā pārstātu cepties par visādiem sīkumēm - kā kalns par stāvu, bīstams nobrauciens...