šosejnieks un braukšana pa lietu gonkā, kas kā?

Avatar

By Vaskis 02.06.2012 15:46:06

Member · 2,612 comments

Kādas atziņas? Ko ņemt vērā? Ar ko rēķināties. Rīt kā nekā visdrīzāk nāksies pabraukt(lai arī lietus iespējams nebūs nopietns 0,6mm, bet prognozēm pēdējās dienās nav nekādas uzticības).

Personiki pieļauju, kaut lietus pieredze ir tikai MTB:
*obligātas brilles, lai priekšā braucošo dubļi un ūdens šaltis no riepām nepārtraukti nendod pa acīm (risinājums braukt pa priekšu:D).
*forumā minēts, ka slikti būs ar bremzēm, ja nav piemēroti bremžu kluči.
*pieļauju mīzīgāka līkumu izņemšana, jo vieni kantēs pārliecinošāk par citiem.
*jāizvairās no peļķēm, ka ļoti iespējams ir nopietna bedre, tai pat laikā tirināties nevajadzēt.
*ne kokvilnas apģērbs, kas piesūcas ar mitrumu un paliek auksti.
*jāizvairās no ceļa krāsojuma, kas ir nereāli slidens, tāpat kā bruģis.

importa lapā figurē:
*izvairīties no straujām kustībām kājās stāvot.
*nav jēgas no lietus apģērba, tāpat būsi slapšs.
*vēlams iesmērēt ceļus ar sildošu smēri, lai nesalst.
*lietains laiks 3-kāršo iespēju nokrist.
*spiediens riepās 90psi, labāka saķere (pārsist noteikti ar vieglāk)
*gludas un mierīgas trajektorijas
*riepas iesmērēt ar alkoholu vai etiķi, labāka saķere (:D)

Iedvesmai:
So what is the problem you ask? It has something to do with the rain. I hate racing in the rain. I love riding in the rain, but racing is another story.
crash.jpg
usps_road-rash.jpg

Avatar

By A Vanags 02.06.2012 15:52:03

Local.Auth · 2,110 comments

"labaak neskriet, bet nofinisheet, nekaa skriet peec medaljas, un nefinisheet.." shobriid neatceros kursh no profiem to teica, bet kautkaa tas liek aizdomaaties..


Šmerlis

Avatar

By Andersons 02.06.2012 15:53:10

Member+ · 2,638 comments

Holy crud! :shock:

Last edited by Andersons (02.06.2012 15:53:24)


Team Velo+ Bottari Baltic
From 10km ITT to 1,500km ultra.

Avatar

By see 02.06.2012 20:01:17

Member · 450 comments

Ko var nemties tapat nekad nezinasi vai bus zavals vai ne smile

Avatar

By raiter 02.06.2012 20:51:00

Member+ · 3,346 comments

Nevajag noskaņoties. Nedomā par to vispār.  Domā par ātrumu un uzvaru.... Gluži kā multenē: "ātrums... Es esmu ātrums... viens uzvarētājs un 200 zaudētāju... es esmu ātrums... "


Avatar

By Vaskis 02.06.2012 21:18:43

Member · 2,612 comments

paldies, es, protams, necenšos noskaņoties uz masu kritiens, masu kritiens, masu kritiens..., jo pamatā doma ir es nebūšu pēdējā simtniekā, bet priekšpēdējā simtniekā.

Bet redzot vakardienas prognozes un pēdējo dienu neatbilstību jelkuram portālam, gan nokrišņu daudzuma, gan laika precizitātes ziņā. likās interesanti kādi vispārīgi ir praktiski ieteikumi.
Google palasot un aizdomājoties nonācu tikai pie dažām ne drošību saistītām atziņām (tātad pamatā daudzus satrauc drošība), līdz ar to cerēju, ka būs kādam vēl ko piebilst no foruma biedriem, piemēram, pieredzes bagātajam cello.
Kopumā likās aktuāls temats, jo laikapstākļi LV mūs bieži vien nelutina.

Es, protams, atvainojos par varbūt pārāk uzmācīgo krišanas novēršanu. Taču tāda info pamatā ir atrodama internetā.

Labi eju pumpēt riepas, eļļot ķēdi un skaitīt mantru: es esmu ātrums, es esmu ātrums, es esmu ātrums:D

Last edited by Vaskis (02.06.2012 21:39:57)

Avatar

By scottijs 02.06.2012 21:30:32

Member · 36 comments

Viss ir pareizi, par šīm lietām tieši ir jārunā un vēlams pieredzes bagātajiem izteikties. Savādāk tak neuzzinās visādus knifus.

Avatar

By DzintarsP 02.06.2012 21:37:02

Member · 1,550 comments

Par celšanos kājās 100% piekrītu, riepas slīd, un ja domā sprintot, tad uzmanīgi, jo aizmugurējais rats viegli var sākt mētāties uz sāniem ( pieredzēts slapjajā maratoni.lv treniņā Biķerniekos)
Baltā slinijas - uzmanīgi Rigas krustojumu pagriezienos, jo parasti pie tiem ir gājēju pārejas

Avatar

By Andersons 02.06.2012 21:47:59

Member+ · 2,638 comments

Arī sapumpēju riepas un ieeļļoju ķēdi. Lietus gonkas arī nav īsti mana stiprā puse bet izrādās man rītdien jādodas aizstāvēt Veloclub gods.


Team Velo+ Bottari Baltic
From 10km ITT to 1,500km ultra.

Avatar

By cello 02.06.2012 21:53:05

Local.Auth · 4,686 comments
Vaskis wrote

paldies, es, protams, necenšos noskaņoties uz masu kritiens, masu kritiens, masu kritiens..., jo pamatā doma ir es nebūšu pēdējā simtniekā, bet priekšpēdējā simtniekā.

Bet redzot vakardienas prognozes un pēdējo dienu neatbilstību jelkuram portālam, gan nokrišņu daudzuma, gan laika precizitātes ziņā. likās interesanti kādi vispārīgi ir praktiski ieteikumi.
Google palasot un aizdomājoties nonācu tikai pie dažām ne drošību saistītām atziņām (tātad pamatā daudzus satrauc drošība), līdz ar to cerēju, ka būs kādam vēl ko piebilst no foruma biedriem, piemēram, pieredzes bagātajam cello.
Kopumā likās aktuāls temats, jo laikapstākļi LV mūs bieži vien nelutina.

Es, protams, atvainojos par varbūt pārāk uzmācīgo krišanas novēršanu. Taču tāda info pamatā ir atrodama internetā.

Labi eju pumpēt riepas, eļļot ķēdi un skaitīt mantru: es esmu ātrums, es esmu ātrums, es esmu ātrums:D

Pati galvenā problēma būs bailes no krisšanas un līdz ar to pilnīgi neadekvātas darbības parastu situāciju padarot par bīstamu!!!
Alumīnija aplokus pirms līkumiem der nedaudz "pažāvēt"(neaudz bremzējot liekais ūdens no aploku virsmas tiek izspiests) un tad pirms līkumā jau varēs sabremzēt.Tiem kam labās riepas tiem nevajag satraukties par slīdēšanu tikai jāizvairās no metāla lūkām,slīdīgās līnijas šķiet jau ir pazudušas no mūsu ceļiem...
Ziemā jābrauc pa zemes ceļiem ar parastām riepām nevis šipenēm un jāpilnveido līdzsvara izjūtas.
Lai labi ripo un neslīd kaut arī sola lietu!

Last edited by cello (02.06.2012 21:53:30)

Avatar

By egils13 02.06.2012 21:56:04

Member+ · 1,204 comments

der atcerēties, ka kādu laiku braucot pa slapjo, uz klučiem uzkrājas visāda draza un pirmajā brīdī bremzes ir pilnīga nulle. par baltām līnijām uz ceļa ir taisnība - slapjā laikā slīd nejēgā. bet nu novēlu visiem sausu laiku, siltas kājas un vēsu prātu.

P.S.: kamēr drukāju, cello jau paspēja to pašu uzrakstīt. par baltajām līnijām gan nepiekrītu - nezinu, kā ir konkrētajā maršrutā, bet Imanta-Jūrmala tādu līniju netrūkst. pats galvenais bieds - gājēju pārejas.

Last edited by egils13 (02.06.2012 21:59:35)

Avatar

By 321 02.06.2012 22:48:56

Member · 6,352 comments

Ieziedies ar roņu taukiem

Avatar

By delfers 02.06.2012 23:11:13

Member · 184 comments

Tie kas ar mtb brauc nedomāju, ka īpaši jābīstās no saslīdēšanas.
Bet vienreiz tomēr lietus laikā gan tā rītīgi aizmuguri mtb ritenim sanesa braucot no kalna lejā. (Sākās akvaplanēšana ja parēizi atceros to terminu)
Tādēļ no kalna lejā neiesaku lietus laikā celties kājās. smile

Avatar

By Deryl 02.06.2012 23:22:43

Member+ · 737 comments

Nezinu, kur sola lietu, bet vismaz šodien šajā lapā viss atbilda reālajai situācijai!
http://www.windfinder.com/weatherforecast/riga&wf_cmp=2


"Uzvara pār sevi - vienīgais triumfs, kurā nekādu nopelnu nav veiksmei."
F. Šillers

Avatar

By wheelie 02.06.2012 23:30:05

Member+ · 2,603 comments
Avatar

By six6 03.06.2012 08:14:38

Member+ · 1,287 comments

man jau liekas, ka te daži ņem pa nopietnu big_smile

Avatar

By kalnminis 03.06.2012 13:21:50

Member · 1,472 comments

Piekrītu punktā par sildošu smēri + labas zeķes.
Nepiekrītu punktam par tādu alkohola izniekošanu.

Avatar

By despecs 03.06.2012 15:03:47

Member · 1,745 comments

sūds tas lietus, mums šodien bija krusa, pa seju diezgan sāpīgi smile

Nez, man neradās problēmas ar slīdēšanu, nekur nepaslīdēju, tfu tfu tfu


Sajūti zemes vibrācijas. /cietā dakša/

Avatar

By jankab 03.06.2012 15:47:43

Member · 177 comments

vienā vietā saslīdēja pa risēm, bet baltās līnijas tiešam vairs neslīd. Smuks skats bija kad braucām pāri dzelceļa pārbrauktuvei (kur bija tikai vienas sliedes) visa grupiņa vienlaicīgi un sinhroni pārlec pāri smile

Vienīgais kritiens izskatās bija tikai dēl organizatoriem, kas nebija pielikuši nevienu brīdinātāju pie sadalošās dzelzs joslas, kas sadala ceļu divās daļās.

Avatar

By Vaskis 03.06.2012 16:20:09

Member · 2,612 comments

runāju ar vienu kritēju, kritis dēļ tā, ka grupā kādam plīsusi riepa, tur gan neko paredzēt nevar.

pats uz mm savācos uz dienvidu tilta sašaurinājuma mtb priekšā ar disku bremzēm "piebremzēja" labi, ka ik pa brīdim aplokus pažāvēju, kā ieteica iepriekš līdz ar to bremžu efektivitāte bij ok.

Krusa, protams, bij sāpīga īpaši ar īso formu, auč, brilles noderēja. bija vēss, bet ēdot putru jau auksts.

Avatar

By cello 03.06.2012 18:11:27

Local.Auth · 4,686 comments

Anekdote iz dzīves par sprāgstošu riepu - džeki brauc grupā,vienma izšauj riepa un pēc dažām sek. otrs izbijies indivīds pavisam citā vietā no bailēm cērt pa mēmiem un kaudze gatava.
Nepieredzējuši braucēji no bailēm sastrādā visādus brīnumus - galvenais bieds braukšanai grupā ir bailes/saspringums!!!Bailes/saspringumu var pārvarēt un atbrīvoties braucot grupā pēc iespējas biežāk.

Avatar

By Andersons 03.06.2012 18:14:14

Member+ · 2,638 comments

Ja runa par to kas bija aiz apļa, kaudze izveidojās visai bīstami liela, apbraucu pa grants kreiso malu. Paldies dievam ka sadzēsos.


Team Velo+ Bottari Baltic
From 10km ITT to 1,500km ultra.

Avatar

By ktn 03.06.2012 18:14:15

Member+ · 1,643 comments

braucējiem jābūt atslābinātiem un ja kāds uzgrūžas, tad nav panikā jākrīt... ja brauc stīvs un sasprindzis, kritiens pie mazākā grūdiena sad


Coffee & Racing. Adventures, too.

Avatar

By ieris 03.06.2012 18:17:03

Member · 315 comments

Paldies cello par ieteikumu pažāvēt alumīnija aplokus. Šodien noderēja.