Kas tur notiek ar griestu augstumu, pēc bildēm izskatās, ka līdz tām metāla zirnekļu konstrukcijām ir tikai kādi 6m, vai nav par maz? Vizualizācija kautkā neiet kopā ar bildēm no dabas.
Paņevežā ir 24m, kas protams ir ļoti grezni, varbūt pat par daudz.
By Papuass 14.01.2012 18:05:25
Member+ · 2,999 commentsPiekrītu, ka variants ir labs ar vairākiem plusiem. Tomēr rajons kafejnīcu biznesam gan ne visai pateicīgs, bakusbiznesiem būs jāorientējas tīri uz treka apmeklētājiem.
Kā ar ieejas tuneļa ierīošanu uz centru - nekādu šķēršļu tam nav?
By janx 14.01.2012 18:55:07
Local.Auth · 136 commentsKas tur notiek ar griestu augstumu, pēc bildēm izskatās, ka līdz tām metāla zirnekļu konstrukcijām ir tikai kādi 6m, vai nav par maz? Vizualizācija kautkā neiet kopā ar bildēm no dabas.
Paņevežā ir 24m, kas protams ir ļoti grezni, varbūt pat par daudz.
Ja konstrukcijas būtu tik zemas, tad šīs ēkas variants nemaz netiktu izskatīts. Augstums no grīdas līdz konstrukcijai lielā joma vidū ir 8,3m. laikam tas, ka attēlos, interjera fonā nestāv cilvēki, traucē novērtēt mērogus.
Te redzama pasena vizualizācja https://plus.google.com/photos/11757368 … 7038540418 , kurā vēl nav redzams tunelis, apgaismošana. Bet priekšstatam jāveidojas.
Piekrītu, ka variants ir labs ar vairākiem plusiem. Tomēr rajons kafejnīcu biznesam gan ne visai pateicīgs, bakusbiznesiem būs jāorientējas tīri uz treka apmeklētājiem.
Kā ar ieejas tuneļa ierīošanu uz centru - nekādu šķēršļu tam nav?
Tunelim nekādu šķēršļu. Skaidrs, ka kafeijnīcu, jeb es drīzāk redzu bāru nevar veidot ar domu, ka tagad visi, kas nejauši staigā pa Ganību gatvi, iegriezīsies velotreka telpās lai iedzertu kafiju. Par braucējiem uz velosipēdiem varētu vēl domāt... ja ganību ielas malā stāvētu reklāma, plus - spots kā tāds kļūtu tradicionāls... domāju, ka visai reāli darboties pusslodzes ritmā. Darbs priekš strādājošiem studentiem.
Provizoriskā plānā redzamas blakus esošas lielas telpas, kurās, mēs gribētu redzēt aktivitātes, kas saistītas ar riteņbraukšanu un arī citiem sporta veidiem. Tur var atrasties gan vairumtirdzniecības bāze-veikals, gan darbnīca, gan skeitparks, gan klinšu kāpšana, gan vis-kaut-kas cits...pat ražotne. Bet par to vajadzētu fantazēt šiem potenciālajiem partneriem, piedāvāt, štukot, galvenais - komunicēt. Pilnīgi droši, ka realizējoties trekam, šī vieta kļūs par svarīgāko spotu dažāda veida riteņbraucējiem. Mēs centīsimies atrast vietu arī, gan minitrekam, gan polo spēlētājiem lai tas tā patiešām būtu. Arī īpašas oficiālās un neoficiālas balles riteņbraucējiem.... kur vēl tas varētu notikt? Pareizi! - Šeit.
Last edited by janx (14.01.2012 19:10:44)
www.velotreks.lv
Twitter: @velotreks Facebook: facebook.com/velotreks
Trekam būt!
By Atis 15.01.2012 14:57:18
Member+ · 1,591 commentsPar virsgaismām. Tur būs vislielākie siltuma zudumi. Un nevar zināt kādā teniskajā stāvoķlī viņas ir.
Noteikti vajadzētu parēķināt:
1. Cik lieli ir siltuma zudumi pie nenomainītām virsgaismām. Cik būs apkures rēķins, un kāda būs temperatūra telpās. Varbūt, ka daudzi te nestādās priekšā kā tur būs ziemā?!
2. Cik maksātu virsgaismu nomaiņa / aiztaisīšana + jumta siltināšana. Un kāds tad būs apkures rēķins. Varbūt ir vērts samazināt virsgaismu apjomu + nomainīt dažas + nosltināt visu jumtu. Pirms tam, protams, jāveic apsekošana, lai novērtētu konstrukciju tehnisko stāvokli, iespējamos lētākos risinājumus un ar to sastītās izmaksas.
Par tām sienām. Ja tur ir tas 640mm ķieģeļu mūris, tad salīdznot ar jumtu viņas vēl ir ļoti slitas.
Par kolonnām. Dmāju, ja izdosies projetu realizēt, tad vēl daudzas reizes nāksies dzirdēt, ka kādam kolonnas traucē - ka nevar normālus mačus uzrīkot, jo apgrūtināta redzamība. Būs tur neapmierinātība. Bet nu treniņiem jau būtu ļoti labi.
By QQ 15.01.2012 21:30:23
Member · 844 commentsPar virsgaismām
Par virsgaismām runājot, nevajadzētu tomēr izskatīt variantu tās likvidēt. Mēs bijām citos angāros bez jebkādām virsgaismām un iespaids bija nomācošs un drūms. Apzināmies, ka ziemas sezonā virsgaismu pienesums būs tikai īsu diennakts periodu (īsākajā variantā no 9.00 līdz 16.00) un arī tad būs, tuvojoties krēslai, jāpastiprina ar elektrības gaismekļiem. Vēl esam ņēmuši vērā faktu, ka sniegs nosegs jumta logus un virsgaisma būs nulle. Ja salīdzina jumta tīrīšanas izmaksas un apgaismojuma ar elektrību izmaksas, tad jumtu tīrīt nav jēgas - tā ir milzīga platība vairāk kā 4000m2 un starta cipars jumta tīrīšanai būtu ap 1000 LVL. Tomēr ir variants sniegu tīrīt izmanojot roku darbu un speciālu (ar jumta segumam draudzīgām kāpurķēdēm) sniega pūtēju Es arī domāju par to, vai siltuma zudumi nebūs graujoši, bet šobrīd par veiksmīgāko esam izvēlējušies kombinētu apkures sistēmu, kuras pamatā būtu gāzes infrasarkano staru sildītāju izvietošana virs ikdienā lietojamās platības - tātad velotreka. Centrs un malas netiek sildītas. Granulu katls ar ūdens radiatoru sistēmu silda palīgtelpas un silto ūdeni apkures sezonas laikā. Vasarā silto ūdeni nodrošina caurteces 3-fāzu elektrosildītāji. Papildus visam būtu siltā gaisa pūtēji, kuru ļautu sasildīt halli tieši uz pasākumiem, kad tas ir nepieciešams. Mīnuss šajā variantā ir tas, ka treka koka konstrukcijas tiktu pakļautas nemitīgām temperatūras svārstībām un mainīgam mitruma režīmam. Uzzinājām, ka Pēterburgā realizētais finiera seguma treks visu laiku mokās ar šo problēmu, tāpēc mūsu variantā ir plānots koka konstrukciju, uz kuru balstās finieris, veidot tā, lai nekāda jūtama finiera deformēšanās nebūtu fiziski iespējama. Ja kādam ir derīga informācija vai padoms šajos jautājumos, lūdzu dodiet ziņu - iespējamo risku apzināšana un novēršana būvniecības laikā ļaus izvairīties no kļūdu labošanas jau gatavā trekā.
Mums ir materiāli angļu valodā par infrasarkano staru sildītāju pielietošanu, nepieciešamās jaudas un reflektoru pielietošanu utml. Ja ir kāds šajos jautājumos zinošs censonis, tad mēs labprāt saņemtu palīdzību šajā jautājumā. Jo precīzāk mēs zināsim nepieciešamības un izmaksas šajā pozīcijā, jo lielāka cerība ir atrast finansējumu šajā jautājumā. Tā varētu būt laba tēma kursa darbam kādam podu rūķim (siltumtehnika un kanalizācija specialitātes studentam). Konkrēts objekts, konkrētas problēmas, konkrēti risinājumi.
Mēs bijām Rumbulā vienā angārā, kurā reāli darbojas šāda infrasarkano staru apkure un izmaksas, kuras tika mums liktas priekšā, bija tiešām zemas. Piesildīt 35000 m3 gaisa nebūs iespējami nekādā ziņā, tāpēc virsgaismas nav tik nozīmīgs šķerslis apkures risinājumam.
In Bike We Trust. 4EVER
Jānis
By Uldis17 15.01.2012 21:36:24
Member · 338 commentsSūd* ar kosmētiku, galvenais ir treku uzbūvēt! Es taču ietu braukt, nevis uz sienām skatīties. Ja naudas ir daudz tad var visu "kosmetizēt", bet ja nav tad vispirms jānodrošina galvenās projekta idejas un pēc tam var sākt špaktelēt caurumus sienās.
Man patīk! Vienmēr var būt arī daudz sliktāk.
Pedal to the Metal
By QQ 15.01.2012 21:44:56
Member · 844 comments+ nosltināt visu jumtu
Uz jumta bijām pat ātrāk nekā kāds atslēdza mums telpas apskatei. Ruberoīda jumta segums ir nesen atjaunots un jumts ir siltināts. Es gan tam neredzu īsti lielu efektu, jo tie CCCP laika jumta logi ir gluži kā skursteņi siltuma izvadīšanai. Lai nu kā, jumtam nevajadzētu tuvākajā laikā sagādāt īpašas problēmas. Vājākā vieta ir jumta seguma un logu konstrukcijas salaiduma vieta, tās būs jāčeko visu laiku, jo brīnumi nenotiek un tehniskais risinājums ir slikts.
Par pārbūvi un citiem kapitāliem ieguldījumiem vajadzētu plānot piesardzīgi, jo telpas tiks īrētas un jācenšas izmantot esošais telpu risinājums. Būtu labi, ja tunelis uz treka centru būtu lielākā ķirurģiskā iejaukšanās šajā būvē. Tas dotu sirdsmieru telpu īpašniekam un arī nomnieks nebūtu ķīlnieks saviem ieguldījumiem, kuri pagarinot nomas līgumu varētu kļūt par apgrūtinājumu līdzvērtīgām sarunām. Vienmēr jāpieļauj varbūtība, ka zvaigznēm nostājoties nelabvēlīgi (nomas izmaksu kāpums, citi nepieņemami apstākļi), var nākties meklēt citas telpas vai būvēt esošajam trekam savu ēku. Darām visu, lai šāds pavērsiens nebūtu iespējams, bet 100% garantijas nevar dot neviens.
In Bike We Trust. 4EVER
Jānis
By QQ 15.01.2012 22:02:13
Member · 844 commentsSūd* ar kosmētiku, galvenais ir treku uzbūvēt! Es taču ietu braukt, nevis uz sienām skatīties. Ja naudas ir daudz tad var visu "kosmetizēt", bet ja nav tad vispirms jānodrošina galvenās projekta idejas un pēc tam var sākt špaktelēt caurumus sienās.
Man patīk! Vienmēr var būt arī daudz sliktāk.
Konkrēti šī treka pamatmisija būs iespēja braukt (trenēties, sacensties, gūt baudu no darāmā) trekā. Es domāju, ka tiklīdz radīsies iespēja atdzimt treka riteņbraukšanai, tā tās popularitāte noteikti būs TOP 10 Latvijā. Tas nozīmē, ka arī citās vietās tiks būvēti lielāki un mazāki velotreki, jo katra treka kapacitāte ir tāda, kāda tā ir un visiem brauktgribētājiem ar vienu treku noteikti būs par maz. Tāpēc mūsu pieredze šī projekta realizācijas laikā būs ļoti noderīga turpmāk.
Kolonnas treka apļa vidū (patiesībā apļa centra daļas vienā malā) ir nepatīkams moments, bet šādu neērtību būs jāpieciešs. Salīdzinot ar citiem angāros iebūvētajiem trekiem, šīs kolonnas ir pat interesantas no dizaina viedokļa. Treniņiem tas netraucēs nemaz, sacensībām tas būs faktors, ar kuru jārēķinās visiem dalībniekiem. Televīzijas kameras varētu izvietot tā, ka kolonnas nemaz netraucētu.
Par tām sienām Tev taisnība - braucējam nemaz nebūs laika pētīt to nelielo redzamo sienas fragmentu, kurš būs redzams treka taisnē. Vēl jo vairāk, ka reklāmām un jūsu sasniegumu cildināšanai tiks atvēlēts arī šis sienas fragments.
In Bike We Trust. 4EVER
Jānis
By vitamiins_xc 15.01.2012 22:08:39
Member+ · 2,831 commentsPar to kosmētisko man bija komentārs - skat lai nenokrīt kaut kas uz treka. Pēc bildēm spriežot..
Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™
By QQ 15.01.2012 22:28:33
Member · 844 commentsPar to kosmētisko man bija komentārs - skat lai nenokrīt kaut kas uz treka. Pēc bildēm spriežot..
Protams, ka jebkas, kas apdraud jebko, tiks noņemts, nostiprināts utml. Piemēram, zem visiem jumta logiem ir metāla režģis, lai, stiklam plīstot, stikla gabali nekristu lejā. Par pārējo varat būt mierīgi - ēka ir stabila, sausa un stāvēs vēl 100 gadus. Tikai nekustamā īpašuma nodoklis to varētu sagraut
In Bike We Trust. 4EVER
Jānis
By Atis 15.01.2012 22:30:23
Member+ · 1,591 commentsIeteiktu parēķināt siltuma zudumus ar esošajām aukstajām virsgaismām, un ar jaunām, kurām ir normāla siltumtretestība (laikam jau atkārtojos...)
Varbūt pats īpašnieks vēlas ieguldīt naudu jaunu virsgaismu izbūvēšanai, tādejādi palielinot vērtību savai ēkai ?? Tas gan nebūtu lēts pasākums. Mēs jau tāpat nomāsim... Un, teiksim, palielinot dēļ tā nomas maksu. Tad arī nebūtu tās problēmas ar koksnes samešanos, deformēšanos dēļ mitruma. Jebkurā gadījumā vasarā tur būs sausāks, ziemā, ja domājat bez pastāvīgas apkures, mitrāks - un būs slikti apstākļi jebkuriem koka izstrādājumiem.
Lētāk, protams, būtu tās gaismas aiztaisīt ciet ar jaunu, siltinātu jumtu. Paši jau sakat, ka ziemā tās gaismas jau tā maz, un sniegs būs priekšā...
Caurspīdīgajā gadījumā varētu kā lētāku varinatu salīdzinot ar stiklu izskatīt strukturēto polikarbonātu. Būtu kādi 20Ls/kv.m materiāls ar siltumvadītspēju 1.6.
Last edited by Atis (15.01.2012 22:44:00)
By QQ 15.01.2012 23:24:57
Member · 844 commentsIeteiktu parēķināt siltuma zudumus ar esošajām aukstajām virsgaismām, un ar jaunām, kurām ir normāla siltumtretestība (laikam jau atkārtojos...)
Varbūt pats īpašnieks vēlas ieguldīt naudu jaunu virsgaismu izbūvēšanai, tādejādi palielinot vērtību savai ēkai ?? Tas gan nebūtu lēts pasākums. Mēs jau tāpat nomāsim... Un, teiksim, palielinot dēļ tā nomas maksu. Tad arī nebūtu tās problēmas ar koksnes samešanos, deformēšanos dēļ mitruma. Jebkurā gadījumā vasarā tur būs sausāks, ziemā, ja domājat bez pastāvīgas apkures, mitrāks - un būs slikti apstākļi jebkuriem koka izstrādājumiem.
Lētāk, protams, būtu tās gaismas aiztaisīt ciet ar jaunu, siltinātu jumtu. Paši jau sakat, ka ziemā tās gaismas jau tā maz, un sniegs būs priekšā...
Caurspīdīgajā gadījumā varētu kā lētāku varinatu salīdzinot ar stiklu izskatīt strukturēto polikarbonātu. Būtu kādi 20Ls/kv.m materiāls ar siltumvadītspēju 1.6.
Man ir iespēja stikla paketes dabūt pa labāko teorētisko cenu, tomēr es pat neesmu veicis aprēķinus šajā virzienā. Protams, tās nāk no Polijas, bet tā nav problēma - tur izgatavos tādas, kādas nepieciešams. Pērk logu rūpnīca un tālāk no tās logu vairumtirgotāji. Logu kopējā platība ir ļoti liela un vājākais posms gan ūdensnoturībai, gan siltumizolācijai ir šo logu balsta konstrukcijām. Logi ir slīpi, nelietderīgi zaudētais siltums pie griestiem kausēs uzkritušo sniegu un tas slīdēs nost no loga stikliem. Tumsa varētu iestāties tāda sniega daudzuma gadījumā, kāds bija pagājušajā ziemā.Treka virsmai var apkures sezonas laikā nodrošināt vienmērīgu sildīšanas režīmu. Es tiešām neticu, ka ir iespējams sasildīt par kaut cik saprātīgiem cipariem tik lielas kubatūras ēku, pat, ja jumta izolācija būtu ideāla. Tas būs kosmoss jebkurā gadījumā. Tāpēc tā infrasarkano staru apsilde ir reālāka. Daudz lielāka angāra apsilde ar neizolētu skārda jumtu izmaksājusi ap 420 Ls. Pieņemu, ka sildījušies ļoti taupīgi, bet viņi apsildīja visu angāra platību. Ar veiksmīgu reflektoru izvietojumu sildošo starojumu varētu novirzīt precīzi uz aktīvi izmantojamo. Ir tikai viena būtiska lieta. Infrasarkanais starojums ir kaitīgs cilvēkiem ar infekcijas slimībām. Viņi nedrīkst iet infrasarkano staru pirtī. Tomēr tas ir studējams jautājums un apstākļi pirtī un 7m attālumā no starojuma avota ir atšķirīgi.
Ja būtu kāds spēcīgs arguments, kāpēc mums būtu jādomā citā apsildīšanas varianta virzienā, es būtu ar mieru mainīt koncepciju, bet šobrīd manis minētais kombinētais variants ir reālākais un izvēle ir balstīta uz vairāku gadu pieredzi dažādu apkures sistēmu darbināšanā.
In Bike We Trust. 4EVER
Jānis
By janx 15.01.2012 23:32:38
Local.Auth · 136 commentsIeteiktu parēķināt siltuma zudumus ar esošajām aukstajām virsgaismām, un ar jaunām, kurām ir normāla siltumtretestība (laikam jau atkārtojos...)
Varbūt pats īpašnieks vēlas ieguldīt naudu jaunu virsgaismu izbūvēšanai, tādejādi palielinot vērtību savai ēkai ?? Tas gan nebūtu lēts pasākums. Mēs jau tāpat nomāsim... Un, teiksim, palielinot dēļ tā nomas maksu. Tad arī nebūtu tās problēmas ar koksnes samešanos, deformēšanos dēļ mitruma. Jebkurā gadījumā vasarā tur būs sausāks, ziemā, ja domājat bez pastāvīgas apkures, mitrāks - un būs slikti apstākļi jebkuriem koka izstrādājumiem.
Lētāk, protams, būtu tās gaismas aiztaisīt ciet ar jaunu, siltinātu jumtu. Paši jau sakat, ka ziemā tās gaismas jau tā maz, un sniegs būs priekšā...
Caurspīdīgajā gadījumā varētu kā lētāku varinatu salīdzinot ar stiklu izskatīt strukturēto polikarbonātu. Būtu kādi 20Ls/kv.m materiāls ar siltumvadītspēju 1.6.
Nojaušu, ka pavisam droši, ar jumta rekonstrukciju mums īres maksa pacelsies par saviem pusotriem tūkstošiem... jāskatās - vai rupji rēķinot mēs tos pašus pusotrus tūkstošus dabūsim atpakaļ. Jāņem vēl vērā, ka starpsezonā(pavasaris, rudens) šīs virsgaismas varētu pat sildīt - ne tikai apgaismot... tāpēc - diez vai virsgaismu likvidācija ir izskatāma. Mēģināsim tikt telpās iekšā nākamnedēļ un novērtēt iekšējo temperatūru salīdzinot ar āru. Rēķini - nerēķini, bet reālā temperatūras starpība varētu par daudz ko pateikt. Tas ko varētu izdarīt noteikti - ar infrasarkano kameru novērtēt visakūtākās siltumzuduma vietas un likt saimniekam šīs nepilnības novērst.
Last edited by janx (15.01.2012 23:33:51)
www.velotreks.lv
Twitter: @velotreks Facebook: facebook.com/velotreks
Trekam būt!
By QQ 16.01.2012 00:21:35
Member · 844 commentsTas ko varētu izdarīt noteikti - ar infrasarkano kameru novērtēt visakūtākās siltumzuduma vietas un likt saimniekam šīs nepilnības novērst.
Priekš tam ēka būtu jāpiesilda
In Bike We Trust. 4EVER
Jānis
By Atis 16.01.2012 10:47:23
Member+ · 1,591 commentsZinošāks cilveks saka, ka jānoskaidro kādi ir pieejami siltuma avoti. Rīgas siltums, Latvijas gāze? Kāds ir elektrības pieslēgums, cik liels?
Lētākais no infrasarkanajiem esot gāzes infrasarkanais. No tā varam secināt, ka izdevīgākais variants būtu pierunāt Latvijas Gāzi par ģenerālsponsoru. Visas sienas jānolīmē ar LG reklāmām.
Bet, tāpat kā es, saka, ka jumts jāsiltina. Vislabāk uztaisīt termogrāfiju. Ja atstāj logus, tad būšot vasarā karsts, t.i. jādomā kā to atdzesēt, ja vispār vasarā ir plānots to treku izmantot.
Un vispār esot vajadzīgs projekts.
By QQ 16.01.2012 11:57:35
Member · 844 commentsNo siltuma ekonomijas viedokļa būtu labi, ja jumts būtu siltināts un bez logiem, bet situācija ir tāda kāda tā ir. Mēģināšu paskaidrot vēlreiz, kāpēc es par IR (infrared) sildītājiem tik ļoti iestājos. Sildīts netiek gaiss, kurš šajā ēkā ir 50000 m3, bet gan priekšmeti, tajā skaitā cilvēki. (sorry, ja kāds nejūtas kā priekšmets). Siltais gaiss jebkurā gadījumā koncentrēsies pie jumta. Ja pie grīdas telpas temperatūra būs 18 grādi, tad 10 m augstumā tā būs 35 grādi!!! Kam tas ir vajadzīgs? Tā ir bezjēdzīga enerģijas un līdzekļu šķiešana. Ar IR uzsilst priekšmeti un tikai tad tie atdod siltumu gaisam. Prakse ir pierādījusi: ja IR tiek izmantoti ofisā, tad var gadīties tā, ka viens vaigs cepās, bet otrs salst, ja siltuma avoti nav izvietoti vienmērīgi. Arī kājas zem galda var salt, jo galds uztver starojumu. Treka gadījumā ir atklāta telpa bez šķēršļiem, dalībnieki daudz maz aktīvi kustās - nesēž vienā nekustīgā pozīcijā. Nepieciešams atpūsties - lūdzu speciāli aprīkota teritorija, kur nodrošināta sasvīdušam cilvēkam droša temperatūra. Savukārt treka virsmu var sildīt lokāli 24 stundas dienā, lai novērstu tempratūras svārstības. Ar citiem apsildīšanas variantiem nav iespējams tik lokāli dozēt temperatūras režīmus. Gāzes pieslēguma ēkai nav. Sarunās noskaidrojām, ka pieslēgums iespējams ir. Ja mēs noorganizējam gāzes pieslēgumu teritorijai vai nu par pašu rīcībā esošiem desmitiem tūkstošu, vai ar kāda mērķziedojuma palīdzību, tad mēs būtiski uzlabojam visa ēku kompleksa vērtību. Tas nozīmē, ka ēkas īpašniekam esam devuši lielu pienesumu un varam prasīt līgumos nostiprināt mums nepieciešamo noteikumu garantēšanu. Abpusēji izdevīgs darījums un skaidrāki nākotnes nosacījumi. Es vispār uzskatu, ka ilgtermiņa noma veiksmīga ir tajos gadījumos, ja visas puses ir apmierinātas un vēlas turpināt sadarbību. Piemēram, šobrīd īpašnieks maksā samērā lielu nekustamā īpašuma nodokli par faktiski dīkā stāvošu īpašumu. Iebūvējam treku un mainām būvei lietošanas mērķi uz sporta būvi un nodoklis samazinās vairākas reizes. Rīgas dome, ja gribētu, tad vispār varētu atbrīvot no šī nodokļa un tas būtu tikai loģiski. Visiem šiem pasākumiem būtu jāatspoguļojas nomas maksā un par ietaupīto mēs varētu uzlabot komfortu lietotājiem vai veicināt jaunatnes nodarbības.
Last edited by QQ (16.01.2012 11:59:59)
In Bike We Trust. 4EVER
Jānis
By janx 16.01.2012 12:06:37
Local.Auth · 136 commentsZinošāks cilveks saka, ka jānoskaidro kādi ir pieejami siltuma avoti. Rīgas siltums, Latvijas gāze? Kāds ir elektrības pieslēgums, cik liels?
Lētākais no infrasarkanajiem esot gāzes infrasarkanais. No tā varam secināt, ka izdevīgākais variants būtu pierunāt Latvijas Gāzi par ģenerālsponsoru. Visas sienas jānolīmē ar LG reklāmām.
Bet, tāpat kā es, saka, ka jumts jāsiltina. Vislabāk uztaisīt termogrāfiju. Ja atstāj logus, tad būšot vasarā karsts, t.i. jādomā kā to atdzesēt, ja vispār vasarā ir plānots to treku izmantot.
Un vispār esot vajadzīgs projekts.
Protams, ka būs arī jāprojektē. Bet līdz tam jātiek, jo joprojām īrēt ēku nevaram atļauties. Tāpēc, varam tikai plānot un sapņot par iespējamām darbībām. Vasarā var veikt dabīgu vēdināšanu. Tomēr, diez vai mēs aizrausimies ar to, kas mums pašiem nepieder. Jumts, ēkas pamatkonstrukcijas ir tomēr ēkas īpašnieka kompetence.. un jau minēju, ka uzlabojoties ēkas īpašībām, var sākt pieaugt arī maksa. Ar to gribu teikt, ka ja mēs vēlētos visu idēali, tad mēs sāktu fantazēt par jaunas ēkas būvi ar visām klimata regulēšanas iespējām... bet tas ir cits projekts, nesalīdzināmas izmaksas un pat pavisam cita iniciatīva līdz kurai mums visiem jāaizcīnās, pierādot, ka treks Latvijā ir vajadzīgs de Facto, nevis tikai teorētiski.
www.velotreks.lv
Twitter: @velotreks Facebook: facebook.com/velotreks
Trekam būt!
By QQ 16.01.2012 12:31:46
Member · 844 commentsTātad pamatsecinājums: ja projekts tiek realizēts konkrētajā nekustamajā īpašumā, tad cenšamies maksimāli izmantot esošo ēkas stāvokli un situāciju dabā, koncentrējamies uz to, lai treka būves un uzturēšanas izmaksas šo projektu ļautu realizēt šajos ekonomiskajos apstākļos un treks būtu labs pirmssākums treka riteņbraukšanas atdzimšanai. Tas nozīmē, ka galvenais būs treka pieejamība lietotājam gan finansiāli, gan funkcionāli. No tā tad arī vajadzētu vadīties spriežot par prioritātēm.
In Bike We Trust. 4EVER
Jānis
By Atis 16.01.2012 14:15:43
Member+ · 1,591 commentsDomāju, ka pa punktiem ir jāsaliek reāli nepieciešanās lietas šai dotajai ēkai. Bez siltumu zudumu aprēķiniem, pagaidām tā visa ir tikai runāšana. No vienas puses te izskanēja, ka noma samazinās, ja ir spota būves statuss. No otras puses, ka palielināsies, ja saimnieks nosiltinās jutu. Tad varbūt izteikt priekšlikumu ēkas īpašniekam?
No kurienes ir tie 100 000? Vajadzētu salikt visas izmaksas kopā: Jumta siltināšana, gāzes vada izbūve (ārējais + iekšējais), apkures iekārtu izmaksas (varbūt tās sponsorē LG), dušas WC, tunelis, tribīnes, un visbeidzot pats treks. Cik tad tas īsti kopā varētu sanākt?!
By QQ 16.01.2012 14:24:36
Member · 844 commentsun visbeidzot pats treks
Treks vispirms, pārējais pēc nepieciešamības un iespējām. Komunisms.
In Bike We Trust. 4EVER
Jānis
By arwis 06.09.2012 21:47:47
Member · 1,020 commentsNu kā virzās lietas??
By QQ 07.09.2012 00:26:03
Member · 844 commentsŠobrīd var teikt, ka siksnas buksē. Variants Ganību dambī aizgāja gar degunu, bet varbūt ka tā arī labāk, jo ēkas īpašnieks bija samērā odioza personība un man nebija nevienu minūti pārliecība, ka iespējami slēgtās vienošanās un līgumi tiks ievēroti ilgtermiņā. Otkārt riskus pastiprināja lielā neziņa, kā tiks nodrošināta treka finansēšana konkrētajā īpašumā. Pašvaldība atrakstījās uzreiz, ka tai nav tiesību ieguldīt privātīpašumā, kaut arī pats projekts esot ļoti labs.
Līdz ar to izveidojās apburtais loks - ēkas īpašnieks steidzina sākt maksāt īri par tukšu 3500 m2 ēku, pašvaldība iesaka attīstīt projektu, bet ņemt dalību finansēšanā atsaka, arī no speciālistu puses varēja just lielu skepsi. Sportistu abonementu maksas to projektu pavilkt nevarētu, tāpēc arī viss beidzās pat nesācies.
Jautājumam ir politisks fons, jo parakstu zem konkrēta projekta atbalstīšanu liks tieši Mr.Politiķis, ja treks tiek darbināts kā sabiedriska sporta iestāde. Ja izdodas pārliecināt privātu investoru un saskaņotas sportistu, treneru un būves īpašnieka intereses, tad tāds pasākums būtu daudz dzīvotspējīgāks un nebūtu sakumpušu muguru jālūdzas kaut kādai mēsluvabolei, kura šobrīd ir tikusi pie sabiedrības interešu "aistāvēšanas" sviras.
Es joprojām redzu divus ceļus. Viens ir ekonomiskais - tiek būvēts normālu izmēru treks par iespējami minimāliem izdevumiem un ar mazām ekspluatācijas izmaksām. Sākumā tas būtu vienīgais, bet vēlāk, kad kungi būs uzcēluši pasaulē dārgāko treku (to taču gan pie mums māk), tad šis pionieris paliktu kā treniņu un zemāka līmeņa sacensību treks.
Otrs reālais veids būtu izgatavot saliekamu treku, kuru varētu ielikt kaut vai Arēnā Rīga uz sacensību brīdi, bet ikdienā tam mājas būtu kādā angārā. Starp citu mēs Rumbulā vienu tādu šķūni apskatījām. Ar nelielām viltībām (četri balsti būtu jāpārprojektē un jāpārbūvē) treka apli tur varētu dabūt iekšā. Tur tad arī jaunie Ķikši un Bērziņi dzītu ciskas ikdienā.
Varbūt tuvākajā laikā federācijā notiek kādas revolucionāras izmaiņas un tiek atrasta iespēja piesaistīt naudas un turpmāk ziemās riteņbraucēji varēs krāt nobraukto apļu tūkstošus.
In Bike We Trust. 4EVER
Jānis
By raiter 07.09.2012 10:42:14
Member+ · 3,347 commentsPar politiku - laiks nepateicīgs. It kā būtu īstais brīdis, politiķi zvejo balsis nākošā gada pašvaldību vēlēšanām, un gatavi sasolīt ta jebko.
No otras puses, šajā periodā neviens riskantus lēmumus nepieņems, un par naudas tērēšanu negribēs lemt, ka tik opozīcijas pirms vēlēšanām neizvelk gaismā...
Varu ieteikt (saprotu ka ieteikt jau viegli ), tomēr runāt ar pie-Rīgas pašvaldībām - Ādaži, Salaspils, Ikšķile, Ogre, Jūrmala, Ķekava, Jelgava. Mazās pašvaldības varētu būt ieinteresētākas projektos, un dārsnākas ar zemi/telpām... Laikā, kad ledus halles ir dārga,s tās sevi neatpelna, un faktiski ir visur, kāda no pilsētām tieši var izcelties ar to ka uzņemas veidot ko savādāku. Cisnu ka Ikšķile/Ogre nespēj sadalīt kurš uzturēs Ogres ledus halli. Savukārt Jelgavā Sporta centrā ieuldīta milzu naudua, halle arī daudz maz velk dzīvību...
By KKTK 07.09.2012 11:02:19
Member+ · 2,298 commentsInteresanti ko mūsu riteņbraukšanas ilgadējais atīstītājs Japiņš teica, par treka ideju.
By jurisf 07.09.2012 11:34:51
Member · 957 commentsTrekam neaz vai varēs atrast biznesa pamatojumu. Tā tomēr tāda ļoti specifiksa lieta, tīri arī interesenti cik tad savāksies? Celtne tomēr arī paliela, padārga, it sevišķi, ja taisa visām sezonām.
Te tikai vals vai ES nauda var līdzēt, tai skaitā, ja kāda pašvaldība arī iedod zemi. Pie tam 100% apmērā.
Var jau būt, ka kādu fanātu atrod.
Uzturēšanas maksu varbūt varētu arī nosegt no lietotāju abonentmaksas vai tml.
Reālākais tiešām meklēt kādu saliekamu treku, kuru var kaut kur uzstādīt laikā, kad tur nenotiek pamatbizness.
Trekam jau pa vidu var kaut ko ielikt. Ledu jau laikam nē ja nu vienīgi mākslīgo? Un tas tādu apvienotu variantu veidot. Moš kādus tenisa kortus, tas tāds populārs pasākums.
By QQ 07.09.2012 11:37:17
Member · 844 commentsTuvākās Rīgas pašvaldības visu laiku ir padomā kā alternatīvas, bet pagaidām no Rīgas nav saņemts kategorisks noraidījums. Gluži otrādi - tiek zīmēti grandiozi plāni, ka tur un tur tiks būvētas mega sporta būves uz kaut kādā nākotnē treks tur būs noteikti, bet vai tas der šībrīža risinājumam? Rīgas domē opozīcijā, bet valdībā pozīcijā esošie ideju atzina kā ļoti atbalstāmu un solīja šo jautājumu ņemt savā paspārnē. Arī pie šprices esošie atzina, ka ideja ir laba un situācija jārisina, bet tika sauktas gaistošas lietas - jautājuma iekļaušanu darba kārtībā līdz ... padsmitajam gadam, iekļaušanu plānos līdz ... gadam.
No otras puses, ir bīstami ar kādu politisko grupējumu saaugt kopā, jo cīņa pie siles notiek visu laiku, ja projektu būs atbalstījis viens spēks, tad otram tiekot pie varas projekts var tikt nīdēts visādos veidos. Diemžēl šobrīd nepamet sajūta, ka bada laikos tiek attīstītas tikai tādas lietas, kuras nes ienākumus konkrētām barotnēm. Uz visu pārējo skatās kā uz kaut ko aizdomīgu un bīstamu.
Lai gan nevar izslēgt to, ka esam pārāk nepacietīgi un gribam lai šī inertā sistēma sāk strādāt zibens ātrumā.
In Bike We Trust. 4EVER
Jānis
By Vaskis 07.09.2012 11:50:02
Member · 2,612 comments*cik zināms daudzi vairumnieki likvidējuši vai būtiski samazinājuši uzkrājumus vietējās noliktavās. Noteikti kādas ir tukšas un labi aprīkotas. Cita lieta, ka tās bieži vien nav labās vietās, tipa lauka vidū.
Ogre un Jelgava jau izklausās pa tālu, tā teikt pēdējais punkts uz kuru no Rīgas vispār gribētos braukt, taču tas jau ir organizācijas jautājums.
Cita lieta, ka uz Ogri var vismaz ar vilcienu aizbraukt.
*A kas ar sporta manēžu vēl pastāv? Tā gan varētu būt pašvaldības īpašums, kā reiz varētu nākt pretī.
Cita lieta izjaukt un salikt tādu konstrukciju vairāk kā dazas
*Kāds pamests pelbaseins?
By eagle 14.01.2012 17:40:54
Member · 259 comments