Šosejas kamerām jāplīst bieži?

Avatar

By Uldis17 26.06.2010 20:16:37

Member · 337 comments

Tā kā uz šaurajām un cietajām šosejas kamerām ripinos samērā neilgu laiku, tad kā nepatīkams pārsteigums mani sasniedza fakts, ka šosejas kameras pārsist izdodas daudz biežāk nekā, piemēram, vecā MTB slikus. Dažu mēnešu laikā esmu nomainījis vairāk kameru šosejniekam, nekā pāris gadu laikā MTB. Pamatā problēma ir tieši tas, ka samērā bieži kameras iznāk vienkārši pārsist (nevis pārdurt) uz bedrēm/akmentiņiem/utm,l un šāds prieks, lai gan nedaudz, tomēr nepatīkami, sit pa kabatu (neatkarīgi lāpu vai pērku jaunas, tas tomēr maksā).
Tāpēc vēlējos painteresēties par vairākām lietām, piemēram :
Pie kāda spiediena ir vieglāk pārsist kameru, lielāka vai mazāka (drošvien jau pie liela)?
Cik kameras jūs nomainiāt, teiksim, uz katriem 500 km?
Vai ir kādi paņēmieni braukšanas tehnikā, lai izvairītos no kameras traumas (neskaitot: "braukt uzmanīgi")?
Vai ir jēga lāpīt šosejas kameras, (pašam ir ļoti knapa, tomēr pozitīva pieredze)?
Vai ir kādi paņēmieni, tehniskas "fīčas", kā samazināt iespēju pārsist kameru?
Cik liela nozīme ir pašas riepas+kameras+aploka kvalitātēm, tehnoloģijām, proti,vai ir kādas "ekstra sūdīgas"/"ekstra labas" šo detaļu iezīmes, kuras ņemot vērā var uzlabot situāciju.
Protams, lūdzu, jūs dalīties jebkāda veida pieredzē ar šosejas kameru lietošanu un saudzēšanu, padomi, idejas, risinājumi, vai vienkārši iestāstiet man, ka šosejas kameras tā dara (:


Pedal to the Metal

Avatar

By mrlobber 26.06.2010 20:24:21

Member · 826 comments

Vai esi pārliecinās, ka nav vienkārši neveiksmīga sagadīšanās? Personīgi šosezon jau vairāki tūkstoši km pa Latvijas ceļiem bez neviena plīsuma (piesitu pie galda smile )

Avatar

By krunka 26.06.2010 20:28:09

Member · 72 comments

man ari neplist

Avatar

By Uldis17 26.06.2010 20:30:38

Member · 337 comments
mrlobber wrote

Vai esi pārliecinās, ka nav vienkārši neveiksmīga sagadīšanās? Personīgi šosezon jau vairāki tūkstoši km pa Latvijas ceļiem bez neviena plīsuma (piesitu pie galda smile )

Nu tiešām ceru, ka tā, bet priekš jaunā rīka iemīšanas - nepatīkams sākums, pieņemu, ka tev nav nekādu īpašu recepšu, kā panākt n-tos K km bez plīsumiem?


Pedal to the Metal

Avatar

By radio2 26.06.2010 20:31:52

Member · 62 comments

Jo cietākas riepas jo grūtāk pārsist. Jo mīkstākas jo vieglāk.

Avatar

By fitwatch 26.06.2010 20:39:44

Member+ · 49 comments

Recepte

Nelieto supervieglas kameras;
lieto izturīgas riepas piem. Maxxis re-fuse, kuras praktiski nedurās;
Cietākas, kā jau tika minēts pārsist un pārdurt grūtāk;
Liels braucēja svars ir ievērojams riska faktors;
Vajag skatīties un nebraukt bedrē, vai apmalei virsū:)
Šogad ar šosejnieku tfu(3x) neesmu sadūries, 2000 km apmēram. Ar baiku gan paspēju 2x kameru mainīt.

Avatar

By 321 26.06.2010 21:02:56

Member · 6,350 comments

Nesmu baigais sportists velo izmantoju kaaa parvietoshanaas lidzekli
23 platuma riepas parsitaas daudz biezhaaak riepas bija brendiigas Vittoria bet pabrauktas
tagad uzliku lielaakas aizmugure 32 jo nebija velamaas 28
priekshaa gan 28 gan otrs rats ar 25 jo pirmaaa laizh gaisu atri
sitas pushu daudz retaaak, varbuut vienk veiksmiigs periods velobraukshanas dzivee
riepas CST

Avatar

By MrKey 26.06.2010 22:39:03

Member · 429 comments

Nekas īpašs man nav no šosejas riepām, tāds zem 20 ls variants par abām riepām un kamerām (26/1.25). taču manas turas ļoti labi un nobraukti kādi 1500 km pa asfaltu, pie tam liela daļa pa ceļa malu, kur ir daudz sīku akmentiņu.

Uz riepas gan rakstīts MAX 5.5, tik tad arī pumpēju, parasti 5-5.5 robežās, respektīvi, tuvu MAX. Varbūt neprasīji, varbūt pārdevēji neuzskatīja par vajadzīgu painformēt par pareizu pumpēšanu.

Kameras pārsit tad, ja tās ir piepumpētas par mīkstu. Tad kamera iekšā beržas, kā arī uz apmalēm riepa cērt kameru pret aploku, utt. Ja nav pašam pumpis ar manometru, paņem ventīļa pāreju un statoilā piepumpē līdz tam ciparam, kas tev uz riepas rakstīts kā augšējā robeža, vai mazliet zemāku. Ja tas nekad nav darīts, var gadīties, ka būsi pārsteigts par to, cik cieta ir riepa. Domāju, problēma pazudīs un ja vien neuzbrauksi tieši uz naglu lamatām vai kkur īpaši iesprūdušas stikla lauskas, īpaši uzmanīties nevajadzēs.

Protams, liekot riepu un kameru uz aploka, tur viss jāiztīra, lai ir sauss, bez putekļiem un smiltīm.

Edit: Aff, sajaucu... man likās, ka runa ir par šosejas riepu uz MTB...

Last edited by MrKey (27.06.2010 04:11:50)


Only perfect practice makes perfect.

Avatar

By 321 26.06.2010 22:46:28

Member · 6,350 comments

Es pedejaa laika SOSEJNIEKA 28" riepas pumpeeju 5 atmosfeeras
Tas ir MAX ko dod araaa Nestes kompresors
Braucaas ok!

Avatar

By Andersons 26.06.2010 23:26:40

Member+ · 2,640 comments

Tad nav jau brīnums ka pārsit, jo 5 BAR ir stipri par maz, 7 jāliek iekšā točno, atkarīgs vēl kādas riepas. Uz riepām vajadzētu būt norādēm cik jāpumpē iekšā.


Team Velo+ Bottari Baltic
From 10km ITT to 1,500km ultra.

Avatar

By Ansis 27.06.2010 00:30:24

Member++ · 3,678 comments

Ar 23 mm riepām ar 5 atm, ja gadās iebraukt dziļā bedrītē ar 'asu' maliņu, tad "snake bite" ir gandrīz vai garantēts. Tas ir, kad kameru pārsit pušu pret aploces malu. Parasti abās pusēs simetriski, no kurienes to sauc par čūskas kodienu.
Lai puslīdz droši pasargātos no "snake bite", vidēji smagam braucējam 23 mm riepās jāpumpē 8 atm, 24 mm 7,5 atm, 25 mm 7 atm.

Katrā ziņā, kad dabū mīksto, vajag konstatēt, kāda iemesla dēļ: caurdurta kamera vai pārsista. Ir arī retāki kameras sabeigšanas veidi, piem. vienu laiku bija modē aploka lentas vietā lietot celtniecības līmlenti ar armatūras diegiem. Tā līmlente pāris sezonu laikā mēdza sapūt, un kamera pārrīvējās pret aploces spieķu urbumu asajām maliņām.

Der atcerēties, ka daudzām aplocēm arī ir dots max spiediens, ko pārsniegt ir riskanti. Es redzēju, kā plīst 26" Alexrims XT16 aploce, kad uz tās 1" slikā iepumpēja 6,5-7 atm.

Avatar

By Kaspi4 27.06.2010 06:55:38

Member++ · 2,282 comments

Ansis uzrakstījis gudri, der izlasīt 2x. Esmu uzkāpis uz visiem minētajiem grābekļiem, citi pagaidām nav bijuši.


Don't argue with an idiot - he'll drag you to his level and beat you with experience

Avatar

By Uldis17 27.06.2010 10:52:42

Member · 337 comments

Lūk, Lūk! Viens vai divi gadījumi tad tieši tie "snake bite" arī bija (bija jau arī viencaurumu pārsišanas gadījumi), bet uzreiz gudrāks palieku!
Paldies!
Vēl kādi ieteikumi un pieredze?


Pedal to the Metal

Avatar

By kalns_rsi 27.06.2010 17:38:26

Member · 521 comments

pa pilsētu brauc pa ielu, tad tākā te Ansis uzrakstīja par spiedieniem riepās, problēmas nebūs, vismaz tik daudz. Jo 23mm vai 24mm vai 25mm nav īstās riepas ar kurām lekt aukšā uz apmalēm. Jo pa trotuāri nekur ātri neaizbrauksi.. bet tikai braucot regulāri pa ielām paņem somā līdzi kādu sitamo, vismaz vienreiz mēnesī toč uzrodas uz ielas kāds pida... ar auto kas domā ka tur nav vietas velosipēdiem un ka tas ir jāneitralizē braucot virsū ar autiņu vai vismaz rokas izvicinot.

Avatar

By onkulis 27.06.2010 19:13:34

Member · 432 comments

Pārsišana ir viena lieta, bet pārduršana atkarīga arī no pašas riepas - ja pavisam lētais un plānais sliks tad duras daudz biežāk nekā laba riepa ar pārduršanas aizsardzību un/vai biezāku protektoru.

Avatar

By wrongway 27.06.2010 19:58:34

Member+ · 1,695 comments

Atbilde viennozīmīgi ir spiediens.
Nekad zemāk par 8 atmosfērām.
Ja riepa ļauj pūst 10, tad pārsist jau ir nereāli.

P.S. tas attiecas uz 622mm riepām.

Last edited by wrongway (27.06.2010 20:06:57)


Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!