Par velokurpēm un pedāļiem...
Uldiic - es tev varu savu kāju parādīt, kur vēl ir palikušas 5 rētas kopumā ar 60 šuvēm.
viena no slēpēm pēc kritiena zemē bija taisni iedūrusies par 1/5 no tās garuma.
By metalpower 05.10.2009 22:13:14
Member · 1,203 commentsJa tu lasītu ne tikai starp rindām, tad tieši tavi komentāri Uldīt ir tukša muldēšana. abi mani komentāri bija tieši saistīti ar tēmu - pirmais par kritienu - kas būtu, ja būtu klipši? ar galvu pret asfaltu? otrs par automātiku - slēpes, klipši - viens pīpis - pie noteikta slodzes un leņķa mehānisms "atvienojas".. mēģinu izprast klipšu piedāļu bīstamību attiecībā uz manu braukšanas stilu, jo jau ilgāku laiku apsveru domu - varbūt tomēr ir vērts?
Un lai kā tu te mēģinātu smaidīt, man smiekli nenāk, jo slēpošanas trauma ir atstājusi smagas fiziskas sekas uz ļoti ilgu laiku
By GUF 06.10.2009 11:38:56
Member · 292 commentsJa no klipšiem baidies, tad neliec tos, jo, ja braucot visu laiku būs jādomā "kas būs, ja būs", tad būsi sev tikai kreņķi sagādājis un, visdrīzāk, pesimistiskais scenārijs arī piepildīsies.
BTW, vilkt kādas paralēles ar kalnu slēpošanu gan ir pilnīgi garām.
By onkulis 06.10.2009 12:05:05
Member · 432 commentsMan nepatīkama situācija ar klipsiem ir bijusi balansējot pie sarkanā luksofora - vienā brīdī nenostāvēju un daudz netrūka lai būtu uz mutes
By metalpower 06.10.2009 12:08:17
Member · 1,203 commentsGUF - es velku paralēles ar "automātisko" mehānismu, nevis ar slēpošanu. tāpēc slēpošana ir slēpošana un velo ir velo!
By kamikadzemk 06.10.2009 12:43:38
Member · 191 commentsIesācēja atsauksmes pēc klipšu pedāļu lietošanas uzsākšanas - man liekas, ka šis ir viens no vislabākajiem izgudrojumiem, lai pilnvērtīgi mītos ar velo Nebija vairs man starpgadījumu, kad kāja noslīd no pedāļa (piemēram palecoties vai veicot citus interesantus manevrus), uz velo jūties daudz stabilāk un pārliecinošāk, vari ne tikai mīt "uz leju", bet arī "uz augšu". Šis viss daudzkārtīgi atsver to, ka sākumā tev vajadzēs nedaudz piedomāt pie sarkanajiem luksoforiem, lai kāju pagrieztu nevis noceltu nost, bet vēlāk tas jau būs automātiski.
Smagi kritieni nav vēl piedzīvoti, bet mazi ir. Kājas parasti ir nost no pedāļiem, kad atjēdzos.
Balansēt gan netrenējos pie sarkanajiem uz ielas, jo tas jādara mājas apstākļos un sākumā noteikti tikai ar parastajām kurpēm.
By GUF 06.10.2009 12:46:52
Member · 292 commentsGUF - es velku paralēles ar "automātisko" mehānismu, nevis ar slēpošanu. tāpēc slēpošana ir slēpošana un velo ir velo!
Tad jau piem. auto drošības jostas tikpat uz subj. attiecas.
Ja runājam par lietu, tad ņem droši tos klipšus būs pavisam cita mīšanās. Pierast galīgi nav problēmu tikai nevajag mācīšanās procesu izveikt centrā uz Brīvības ielas vai vietās ar sarežģītu reljefu. Nosacīto bīstamību, ko klipši teorētiski ievieš kritiena brīdī ar uzviju atsver tas, ka kājas neslīd nost no pedāļiem tāpēc IMHO normālajā XC režīmā drošība krietni pieaug.
Par to, kura no klipšu sistēmām labākā, te ticis diskutēts daudz un dikti. SPD, kā populārākā, galīgi nefunkcionē slapjā sniegā un arī LIELOS dubļos ir problēmas, bet normālai braukšanai ir pilnīgi pietiekama.
By Delfins 06.10.2009 12:46:56
Member+ · 3,575 commentsnu man otrs kritiens ar klipšiem notika pirms sarkanā, zem auto pr. bampera. Jātrenējās ir, kāds laiciņš paies, bet nu jau balansēties 10x labāk gan iemācījos.
es tagad neiedomājos kā var braukt sacenēs "ķedās" ... Brrr... pašnāvība...
By metalpower 06.10.2009 13:00:38
Member · 1,203 commentsGUF - auto drošības josta nekabinās pati nost, bet ja kabinātos, tad iespējams tas būtu pasaules labākais alus man tieši ir konkrētā problēma - kājas slīd no pedāļiem, domāju ņemt ļoti šipotus pedāļus (un pēctam ietriekt tos sev kājās izraujot lieku gaļas gabalu) vai klipšus.. vienības braucienā tieši man liekas, ka dēļ tās specifiskās mīšanas bija interesanti gadījumi - turos līdzi visādiem normāliem džekiem ar klipšiem utt, (es kedās braucu), nāk kalns - šie vienkārši aizlido pa priekšu... nobraucienā es atkal sadzenu, un atkal turpinam līdzīgā ritmā..
By GUF 06.10.2009 13:04:21
Member · 292 commentsVēl ieteikums pirmajās dienās pavadāt līdzi attiecīgo seškanti un izmēģināt dažādas klipša pozīcijas un atsperes spriegojumu atrodot sev ērtāko kombināciju. Jārēķinās, ka sākumā būs dīvainas sajūtas pēdā (man visu laiku bišķi vilka uz krampi).
By e518 06.10.2009 13:36:43
Member · 455 commentsBraucu ar klipšiem pirmo sezonu un arī varu teikt, ka nevaru iedomāties braukt ar parastajiem pedēļiem, pat "uz veikalu pēc piena" ! Pilsētā esmu kritis vienu reizi un arī tad vainīgs biju pats, nevis klipši ( gribēju pārskriet krustojumu pie dzeltenā, bet tad pēkšņi pārdomāju un gar zemi ) Krītot pie lielāka ātruma, kā jau tauta rkstīja, kājas pašas atāķējas un nav nekādu problēmu ar izmežģījumiem. Pie ļoti maziem ātrumiem <10km/h, kājas var arī neizāķēties, bet tas jau vairs nav veselībai tik bīstami .
Tā kā nebaidies un droši pārej uz klipšiem
By onkulis 06.10.2009 18:02:16
Member · 432 commentsIr dzirdēts ka citi sakumā ieregulē pedāļus, lai tie ļoti viegli atāķējas. Tam tomēr ir arī savi mīnusi - man sākumā ar vāji pievilktu atsperi ir gadījies izlekt āra no pedāļiem kad lecu uz augstāka trotuāra. Attkal daudz netrūka lai būtu uz mutes
By update 06.10.2009 18:30:00
Member · 520 commentsIr dzirdēts ka citi sakumā ieregulē pedāļus, lai tie ļoti viegli atāķējas. Tam tomēr ir arī savi mīnusi - man sākumā ar vāji pievilktu atsperi ir gadījies izlekt āra no pedāļiem kad lecu uz augstāka trotuāra. Attkal daudz netrūka lai būtu uz mutes
braucu pirmo sezonu ar klipšiem, un atsperes ir uz min, kāja arā neraujas arī aktivi minot pa kalnu augšā, drošvien tas ir atkarigs no pašiem pedāļiem un kalotkām pie kurpēm.
By onkulis 06.10.2009 19:31:02
Member · 432 commentsIr dzirdēts ka citi sakumā ieregulē pedāļus, lai tie ļoti viegli atāķējas. Tam tomēr ir arī savi mīnusi - man sākumā ar vāji pievilktu atsperi ir gadījies izlekt āra no pedāļiem kad lecu uz augstāka trotuāra. Attkal daudz netrūka lai būtu uz mutes
braucu pirmo sezonu ar klipšiem, un atsperes ir uz min, kāja arā neraujas arī aktivi minot pa kalnu augšā, drošvien tas ir atkarigs no pašiem pedāļiem un kalotkām pie kurpēm.
minot man arī nerāvās āra, bet lecot laikam rāviens sanāk stiprāks. Pedāļi 540-tie Shimano.
By rumb 06.10.2009 21:15:47
Member · 170 commentsVienkārši kad lec, nevajag griezt kāju. Un viss būs labi pat ar vāju atsperi. Es uz m770 pedāļiem tikai uz 3 klikšķiem pievilku atsperi un labi tur.
Trek 4300 Silver/orange 9sp
http://farm4.static.flickr.com/3385/342 … 8a98_o.jpg
http://www.roman.lv
26 763 873
By artis 06.10.2009 21:36:08
Member+ · 689 commentsIr dzirdēts ka citi sakumā ieregulē pedāļus, lai tie ļoti viegli atāķējas. Tam tomēr ir arī savi mīnusi - man sākumā ar vāji pievilktu atsperi ir gadījies izlekt āra no pedāļiem kad lecu uz augstāka trotuāra. Attkal daudz netrūka lai būtu uz mutes
braucu pirmo sezonu ar klipšiem, un atsperes ir uz min, kāja arā neraujas arī aktivi minot pa kalnu augšā, drošvien tas ir atkarigs no pašiem pedāļiem un kalotkām pie kurpēm.
minot man arī nerāvās āra, bet lecot laikam rāviens sanāk stiprāks. Pedāļi 540-tie Shimano.
tam nav nekāda sakara ar pedāļiem Tu vienkārši nemāki lekt:(lecot ritenis nav jārauj aiz pedāļiem.
Cannondale The Best
By onkulis 06.10.2009 23:50:38
Member · 432 commentsTu vienkārši nemāki lekt:(lecot ritenis nav jārauj aiz pedāļiem.
pilnīgi piekrītu. Nav bijis kas iemāca
By blieztunmaukt 07.10.2009 00:34:43
Member+ · 1,548 commentsuz velo jūties daudz stabilāk un pārliecinošāk, vari ne tikai mīt "uz leju", bet arī "uz augšu". Šis viss daudzkārtīgi atsver to, ka sākumā tev vajadzēs nedaudz piedomāt pie sarkanajiem luksoforiem, lai kāju pagrieztu nevis noceltu nost, bet vēlāk tas jau būs automātiski.
+1
Vispārīgs pielietojums (ritenis tiek izmantots arī braukšanai uz darbu) - braukt uz darbu ķedās ar klipšpedāļiem acīmredzot varētu neērti, vilkt velokurpes uz darbu - arī neērti, mainīt pedāļus - slinkums
risinājums:
1)
2)
pedāļi ar klipsi vienā un platformu otrā pusē
By GUF 07.10.2009 10:01:05
Member · 292 commentsVēl viens, diezgan elementārs risinājums ir turēt kurpju vai zandaļu pāri pāri darbā. Varbūt skan snobiski, bet pierodot pie klipšiem gribas ar tiem braukt arī ikdienā. Bonusā arī apkopējai būs prieciņš.
By DzintarsP 07.10.2009 19:18:05
Member · 1,550 commentsVēl viens, diezgan elementārs risinājums ir turēt kurpju vai zandaļu pāri pāri darbā. Varbūt skan snobiski, bet pierodot pie klipšiem gribas ar tiem braukt arī ikdienā. Bonusā arī apkopējai būs prieciņš.
Tenx par ieteikumiem, bet par cik jau pasen ( septembra sākumā) iegadati Shimano 540 pedaļi, tad nu pie tiem bus japaliek, un ar tikšanu uz darbu un skolu nav problēmu, jo abas vietās varu erti pārvilkt drēbes ( netalu no skolas dzīvo ome, tur bez problemēm, bet darba ir erta telpa), un pariti kurpīsu var atstat arī darbā.
Par cik tagad nevaru atļauties, bet novembrī jāieperk kadas tupelītes
By GUF 08.10.2009 10:49:56
Member · 292 commentsPar cik tagad nevaru atļauties, bet novembrī jāieperk kadas tupelītes
Novembrī jāpērk nevis tupelītes, bet zābaciņi. Velo kurpēs parasti tapis piestrādāts pie labas ventilācijas, tāpēc aukstākā laikā pat ar biezām zeķēm nebūs līdzēts. Ekonomiskais risinājums ir nopirkt max. biezus neoprēna mokasīnus tikai šamiem sniegā ir tendence nomaukties no purngaliem, ko parasti pamana tāpēc, ka kāju pirkstus vairs nejūt. Šādi, AFAIR, zemā gala padsmit Ls maksā.
Bet, ja esi no tiem, kuri labo ragavas vasarā utml., tad neiespringsti.
By artursp 08.10.2009 12:45:38
Member · 392 commentsBy metalpower 08.10.2009 14:36:16
Member · 1,203 commentsAU! lūk par ko es runāju. tagad metam kūlenīti, visu trieciena enerģiju nobēdzinam... ā nē... mums pie kājām pielīmēts velo )) mēs dabūnam pa pautiem ar sēdekli vai pakaļējo ratu
By onkulis 08.10.2009 14:51:15
Member · 432 commentsAU! lūk par ko es runāju. tagad metam kūlenīti, visu trieciena enerģiju nobēdzinam... ā nē... mums pie kājām pielīmēts velo )) mēs dabūnam pa pautiem ar sēdekli vai pakaļējo ratu
Nē, mēs atlecam uz rokam, ar kājām nofiksējam velo, un nobeidzot salto mierīgi braucam tālāk
By DzintarsP 08.10.2009 19:19:41
Member · 1,550 commentsTadi momenti ja gadās tad noteikti 1/10 000 ( spriežot pec jūsu komentariem), un pec bildes, tad galvenais ir piezemeties uz rokam un kajas taisnas, lai netraume beņķis un aizmugurejais rats, un par cik kurpes / zābacini ir palikuši vienīgi ko vēl nēēsu dabūjis pilnam velo epikējumam, tad kā minimums uz nakamo sezonu ( pavasarī, ja laimēsies pat novembrī) iepirksu atlikušo
Radās ka šī tēm būtu jāparceļ uz Poligonu kur jāizveido ieraksts KRITIENI, bet diemzēl esmu ierobežots un nezinu cik ilgi būšu ;(
varbūt admins to var zdarīt!
By metalpower 08.10.2009 19:32:06
Member · 1,203 commentslūgtum: http://www.xc.lv/mtb/forums/viewtopic.php?id=9512
lai nav lieka spama citur
By doonalds 08.10.2009 22:28:51
Member · 351 commentsNu tāpēc jau dh izmanto platformas pedāļus... čalis gribēja samīt vairāk - iegūt augstāku vietu. Kā redzam rezultāts, šķiet, lauztas locītavas vai kas tml. (laikam nepatika klasiskais variants - satīt kā slimam t.s. wīlijā, bet tas prasa ļoti daudz spēkus) Vispār no platformas pedāļiem neslīd kājas nost, ja ir normāla garuma pini (skrūves pedāļos), protams caurumus var dabūt uz kājām, bet tas jau cits stāsts.
man bija tā, ka dienu pirms seba pirmo reizi uzkāpu uz klipšiem un, protams, nolikos, kad priecīgs par ātruma uzņemšanas iespējām, kāpu nost no velo. Bet sebā ne reizi nenolikos!
Es arī uzskatu, ka klipšu pedāļi ir ideālākais izgudrojums xc velobraukšanai (arī šosejai utt).
Nodiluma mērīšnai atradīsi dažadus viedokļus, no "pēc 750km jāmaina" līdz, liekas kurjera rakstītajam "kad otro reizi bams ar olām pret rāmi".
By metalpower 05.10.2009 20:51:10
Member · 1,203 comments