Par velokurpēm un pedāļiem...

Avatar

By metalpower 05.10.2009 20:51:10

Member · 1,203 comments

Uldiic - es tev varu savu kāju parādīt, kur vēl ir palikušas 5 rētas kopumā ar 60 šuvēm.
viena no slēpēm pēc kritiena zemē bija taisni iedūrusies par 1/5 no tās garuma.

Avatar

By metalpower 05.10.2009 22:13:14

Member · 1,203 comments

Ja tu lasītu ne tikai starp rindām, tad tieši tavi komentāri Uldīt ir tukša muldēšana. abi mani komentāri bija tieši saistīti ar tēmu - pirmais par kritienu - kas būtu, ja būtu klipši? ar galvu pret asfaltu? otrs par automātiku - slēpes, klipši - viens pīpis - pie noteikta slodzes un leņķa mehānisms "atvienojas".. mēģinu izprast klipšu piedāļu bīstamību attiecībā uz manu braukšanas stilu, jo jau ilgāku laiku apsveru domu - varbūt tomēr ir vērts?
Un lai kā tu te mēģinātu smaidīt, man smiekli nenāk, jo slēpošanas trauma ir atstājusi smagas fiziskas sekas uz ļoti ilgu laiku

Avatar

By GUF 06.10.2009 11:38:56

Member · 292 comments

Ja no klipšiem baidies, tad neliec tos, jo, ja braucot visu laiku būs jādomā "kas būs, ja būs", tad būsi sev tikai kreņķi sagādājis un, visdrīzāk, pesimistiskais scenārijs arī piepildīsies.
BTW,  vilkt kādas paralēles ar kalnu slēpošanu gan ir pilnīgi garām.

Avatar

By onkulis 06.10.2009 12:05:05

Member · 432 comments

Man nepatīkama situācija ar klipsiem ir bijusi balansējot pie sarkanā luksofora - vienā brīdī nenostāvēju un daudz netrūka lai būtu uz mutes smile

Avatar

By metalpower 06.10.2009 12:08:17

Member · 1,203 comments

GUF - es velku paralēles ar "automātisko" mehānismu, nevis ar slēpošanu. tāpēc slēpošana ir slēpošana un velo ir velo!

Avatar

By kamikadzemk 06.10.2009 12:43:38

Member · 191 comments

Iesācēja atsauksmes pēc klipšu pedāļu lietošanas uzsākšanas - man liekas, ka šis ir viens no vislabākajiem izgudrojumiem, lai pilnvērtīgi mītos ar velo smile Nebija vairs man starpgadījumu, kad kāja noslīd no pedāļa (piemēram palecoties vai veicot citus interesantus manevrus), uz velo jūties daudz stabilāk un pārliecinošāk, vari ne tikai mīt "uz leju", bet arī "uz augšu". Šis viss daudzkārtīgi atsver to, ka sākumā tev vajadzēs nedaudz piedomāt pie sarkanajiem luksoforiem, lai kāju pagrieztu nevis noceltu nost, bet vēlāk tas jau būs automātiski.
Smagi kritieni nav vēl piedzīvoti, bet mazi ir. Kājas parasti ir nost no pedāļiem, kad atjēdzos.
Balansēt gan netrenējos pie sarkanajiem uz ielas, jo tas jādara mājas apstākļos un sākumā noteikti tikai ar parastajām kurpēm.

Avatar

By GUF 06.10.2009 12:46:52

Member · 292 comments
metalpower wrote

GUF - es velku paralēles ar "automātisko" mehānismu, nevis ar slēpošanu. tāpēc slēpošana ir slēpošana un velo ir velo!

Tad jau piem. auto drošības jostas tikpat uz subj. attiecas.
Ja runājam par lietu, tad ņem droši tos klipšus būs pavisam cita mīšanās. Pierast galīgi nav problēmu tikai nevajag mācīšanās procesu izveikt centrā uz Brīvības ielas vai vietās ar sarežģītu reljefu. Nosacīto bīstamību, ko klipši teorētiski ievieš kritiena brīdī ar uzviju atsver tas, ka kājas neslīd nost no pedāļiem tāpēc IMHO normālajā XC režīmā drošība krietni pieaug.

Par to, kura no klipšu sistēmām labākā, te ticis diskutēts daudz un dikti. SPD, kā populārākā, galīgi nefunkcionē slapjā sniegā un arī LIELOS dubļos ir problēmas, bet normālai braukšanai ir pilnīgi pietiekama.

Avatar

By Delfins 06.10.2009 12:46:56

Member+ · 3,575 comments

nu man otrs kritiens ar klipšiem notika pirms sarkanā, zem auto pr. bampera. Jātrenējās ir, kāds laiciņš paies, bet nu jau balansēties 10x labāk gan iemācījos.
es tagad neiedomājos kā var braukt sacenēs "ķedās" ... Brrr... pašnāvība...

Avatar

By metalpower 06.10.2009 13:00:38

Member · 1,203 comments

GUF - auto drošības josta nekabinās pati nost, bet ja kabinātos, tad iespējams tas būtu pasaules labākais alus smile man tieši ir konkrētā problēma - kājas slīd no pedāļiem, domāju ņemt ļoti šipotus pedāļus (un pēctam ietriekt tos sev kājās izraujot lieku gaļas gabalu) vai klipšus.. vienības braucienā tieši man liekas, ka dēļ tās specifiskās mīšanas bija interesanti gadījumi - turos līdzi visādiem normāliem džekiem ar klipšiem utt, (es kedās braucu), nāk kalns - šie vienkārši aizlido pa priekšu... nobraucienā es atkal sadzenu, un atkal turpinam līdzīgā ritmā..

Avatar

By GUF 06.10.2009 13:04:21

Member · 292 comments

Vēl ieteikums pirmajās dienās pavadāt līdzi attiecīgo seškanti un izmēģināt dažādas klipša pozīcijas un atsperes spriegojumu atrodot sev ērtāko kombināciju. Jārēķinās, ka sākumā būs dīvainas sajūtas pēdā (man visu laiku bišķi vilka uz krampi).

Avatar

By e518 06.10.2009 13:36:43

Member · 455 comments

Braucu ar klipšiem pirmo sezonu un arī varu teikt, ka nevaru iedomāties braukt ar parastajiem pedēļiem, pat "uz veikalu pēc piena" ! Pilsētā esmu kritis vienu reizi un arī tad vainīgs biju pats, nevis klipši ( gribēju pārskriet krustojumu pie dzeltenā, bet tad pēkšņi pārdomāju un gar zemi smile ) Krītot pie lielāka ātruma, kā jau tauta rkstīja, kājas pašas atāķējas un nav nekādu problēmu ar izmežģījumiem. Pie ļoti maziem ātrumiem <10km/h, kājas var arī neizāķēties, bet tas jau vairs nav veselībai tik bīstami smile.
Tā kā nebaidies un droši pārej uz klipšiem

Avatar

By onkulis 06.10.2009 18:02:16

Member · 432 comments

Ir dzirdēts ka citi sakumā ieregulē pedāļus, lai tie ļoti viegli atāķējas. Tam tomēr ir arī savi mīnusi - man sākumā ar vāji pievilktu atsperi ir gadījies izlekt āra no pedāļiem kad lecu uz augstāka   trotuāra. Attkal daudz netrūka lai būtu uz mutes big_smile

Avatar

By update 06.10.2009 18:30:00

Member · 520 comments
onkulis wrote

Ir dzirdēts ka citi sakumā ieregulē pedāļus, lai tie ļoti viegli atāķējas. Tam tomēr ir arī savi mīnusi - man sākumā ar vāji pievilktu atsperi ir gadījies izlekt āra no pedāļiem kad lecu uz augstāka   trotuāra. Attkal daudz netrūka lai būtu uz mutes big_smile


braucu pirmo sezonu ar klipšiem, un atsperes ir uz min, kāja arā neraujas arī aktivi minot pa kalnu augšā, drošvien tas ir atkarigs no pašiem pedāļiem un kalotkām pie kurpēm.

Avatar

By onkulis 06.10.2009 19:31:02

Member · 432 comments
update wrote
onkulis wrote

Ir dzirdēts ka citi sakumā ieregulē pedāļus, lai tie ļoti viegli atāķējas. Tam tomēr ir arī savi mīnusi - man sākumā ar vāji pievilktu atsperi ir gadījies izlekt āra no pedāļiem kad lecu uz augstāka   trotuāra. Attkal daudz netrūka lai būtu uz mutes big_smile


braucu pirmo sezonu ar klipšiem, un atsperes ir uz min, kāja arā neraujas arī aktivi minot pa kalnu augšā, drošvien tas ir atkarigs no pašiem pedāļiem un kalotkām pie kurpēm.

minot man arī nerāvās āra, bet lecot laikam rāviens sanāk  stiprāks. Pedāļi 540-tie Shimano.

Avatar

By rumb 06.10.2009 21:15:47

Member · 170 comments

Vienkārši kad lec, nevajag griezt kāju. Un viss būs labi pat ar vāju atsperi. Es uz m770 pedāļiem tikai uz 3 klikšķiem pievilku atsperi un labi tur.


Avatar

By artis 06.10.2009 21:36:08

Member+ · 689 comments
onkulis wrote
update wrote
onkulis wrote

Ir dzirdēts ka citi sakumā ieregulē pedāļus, lai tie ļoti viegli atāķējas. Tam tomēr ir arī savi mīnusi - man sākumā ar vāji pievilktu atsperi ir gadījies izlekt āra no pedāļiem kad lecu uz augstāka   trotuāra. Attkal daudz netrūka lai būtu uz mutes big_smile


braucu pirmo sezonu ar klipšiem, un atsperes ir uz min, kāja arā neraujas arī aktivi minot pa kalnu augšā, drošvien tas ir atkarigs no pašiem pedāļiem un kalotkām pie kurpēm.

minot man arī nerāvās āra, bet lecot laikam rāviens sanāk  stiprāks. Pedāļi 540-tie Shimano.

tam nav nekāda sakara ar pedāļiem Tu vienkārši nemāki lekt:(lecot ritenis nav jārauj aiz pedāļiem.


Cannondale The Best

Avatar

By onkulis 06.10.2009 23:50:38

Member · 432 comments
artis wrote

Tu vienkārši nemāki lekt:(lecot ritenis nav jārauj aiz pedāļiem.

pilnīgi piekrītu. Nav bijis kas iemāca sad

Avatar

By blieztunmaukt 07.10.2009 00:34:43

Member+ · 1,548 comments
kamikadzemk wrote

uz velo jūties daudz stabilāk un pārliecinošāk, vari ne tikai mīt "uz leju", bet arī "uz augšu". Šis viss daudzkārtīgi atsver to, ka sākumā tev vajadzēs nedaudz piedomāt pie sarkanajiem luksoforiem, lai kāju pagrieztu nevis noceltu nost, bet vēlāk tas jau būs automātiski.

+1

Uldiic wrote

Vispārīgs pielietojums (ritenis tiek izmantots arī braukšanai uz darbu) - braukt uz darbu ķedās ar klipšpedāļiem acīmredzot varētu neērti, vilkt velokurpes uz darbu - arī neērti, mainīt pedāļus - slinkums

risinājums:
1)
SH19000_1.jpg
2)
pedāļi ar klipsi vienā un platformu otrā pusē

Avatar

By GUF 07.10.2009 10:01:05

Member · 292 comments

Vēl viens, diezgan elementārs risinājums ir turēt kurpju vai zandaļu pāri pāri darbā. Varbūt skan snobiski, bet pierodot pie klipšiem gribas ar tiem braukt arī ikdienā. Bonusā arī apkopējai būs prieciņš.

Avatar

By DzintarsP 07.10.2009 19:18:05

Member · 1,550 comments
GUF wrote

Vēl viens, diezgan elementārs risinājums ir turēt kurpju vai zandaļu pāri pāri darbā. Varbūt skan snobiski, bet pierodot pie klipšiem gribas ar tiem braukt arī ikdienā. Bonusā arī apkopējai būs prieciņš.


Tenx par ieteikumiem, bet par cik jau pasen ( septembra sākumā) iegadati Shimano 540 pedaļi, tad nu pie tiem bus japaliek, un ar tikšanu uz darbu un skolu nav problēmu, jo abas vietās varu erti pārvilkt drēbes ( netalu no skolas dzīvo ome, tur bez problemēm, bet darba ir erta telpa), un pariti kurpīsu var atstat arī darbā.

Par cik tagad nevaru atļauties, bet novembrī jāieperk kadas tupelītes wink

Avatar

By GUF 08.10.2009 10:49:56

Member · 292 comments
DzintarsP wrote

Par cik tagad nevaru atļauties, bet novembrī jāieperk kadas tupelītes wink

Novembrī jāpērk nevis tupelītes, bet zābaciņi. Velo kurpēs parasti tapis piestrādāts pie labas ventilācijas, tāpēc aukstākā laikā pat ar biezām zeķēm nebūs līdzēts. Ekonomiskais risinājums ir nopirkt max. biezus neoprēna mokasīnus tikai šamiem sniegā ir tendence nomaukties no purngaliem, ko parasti pamana tāpēc, ka kāju pirkstus vairs nejūt. Šādi, AFAIR, zemā gala padsmit Ls maksā.

Bet, ja esi no tiem, kuri labo ragavas vasarā utml., tad neiespringsti.

Avatar

By artursp 08.10.2009 12:45:38

Member · 392 comments

pbpic3639035.jpg
smile

Avatar

By metalpower 08.10.2009 14:36:16

Member · 1,203 comments

AU! lūk par ko es runāju. tagad metam kūlenīti, visu trieciena enerģiju nobēdzinam... ā nē... mums pie kājām pielīmēts velo smile)) mēs dabūnam pa pautiem ar sēdekli vai pakaļējo ratu smile

Avatar

By onkulis 08.10.2009 14:51:15

Member · 432 comments
metalpower wrote

AU! lūk par ko es runāju. tagad metam kūlenīti, visu trieciena enerģiju nobēdzinam... ā nē... mums pie kājām pielīmēts velo smile)) mēs dabūnam pa pautiem ar sēdekli vai pakaļējo ratu smile

Nē, mēs atlecam uz rokam, ar kājām nofiksējam velo, un nobeidzot salto mierīgi braucam tālāk wink

Avatar

By DzintarsP 08.10.2009 19:19:41

Member · 1,550 comments

Tadi momenti ja gadās tad noteikti 1/10 000 ( spriežot pec jūsu komentariem), un pec bildes, tad galvenais ir piezemeties uz rokam un kajas taisnas, lai netraume beņķis un aizmugurejais rats, un par cik kurpes / zābacini ir palikuši vienīgi ko vēl nēēsu dabūjis pilnam velo epikējumam, tad kā minimums uz nakamo sezonu ( pavasarī, ja laimēsies pat novembrī) iepirksu atlikušo smile

Radās ka šī tēm būtu jāparceļ uz Poligonu kur jāizveido ieraksts KRITIENI, bet diemzēl esmu ierobežots un nezinu cik ilgi būšu ;(

varbūt admins to var zdarīt!

Avatar

By metalpower 08.10.2009 19:32:06

Member · 1,203 comments

lūgtum: http://www.xc.lv/mtb/forums/viewtopic.php?id=9512
lai nav lieka spama citur smile

Avatar

By doonalds 08.10.2009 22:28:51

Member · 351 comments
artursp wrote

http://is.pinkbike.com/photo/3639/pbpic3639035.jpg
smile


Nu tāpēc jau dh izmanto platformas pedāļus... čalis gribēja samīt vairāk - iegūt augstāku vietu. Kā redzam rezultāts, šķiet, lauztas locītavas vai kas tml. (laikam nepatika klasiskais variants - satīt kā slimam t.s. wīlijā, bet tas prasa ļoti daudz spēkus) Vispār no platformas pedāļiem neslīd kājas nost, ja ir normāla garuma pini (skrūves pedāļos), protams caurumus var dabūt uz kājām, bet tas jau cits stāsts.

man bija tā, ka dienu pirms seba pirmo reizi uzkāpu uz klipšiem un, protams, nolikos, kad priecīgs par ātruma uzņemšanas iespējām, kāpu nost no velo. Bet sebā ne reizi nenolikos!

Es arī uzskatu, ka klipšu pedāļi ir ideālākais izgudrojums xc velobraukšanai (arī šosejai utt).


trops wrote

Nodiluma mērīšnai atradīsi dažadus viedokļus, no "pēc 750km jāmaina" līdz, liekas kurjera rakstītajam "kad otro reizi bams ar olām pret rāmi".