Par velokurpēm un pedāļiem...
Sveiki!
Priekš nākošās sezones esu iegādājies MTB pedālīšus un pa ziemu domāju iepirkt arī MTB kurpes, bet šōdien nedaudz aizdomājos arto, kā tad tur īsti ir gadījumos ja sanāk kritiens. Uzreiz loģika saka, ka ja kāja ir piestiprināta pedālim, tad tur pēdas locītavas izmežģijums ir garantēts ( ja nepat kas smagāks).
Piemēram ja gadās kas šāds
Pastāstiet lūdzu kā tur ir, ir jāņem nost vai nav jāņem nost kāja no pedāļa kritiena laikā, kā arī varbūt personīgo pieredzi!
tnx!
By FOX 03.10.2009 21:40:36
Member+ · 5,298 commentsPirmais, kas likās pilnīgi garām šai bildē, ir ķiveres stāvoklis uz galvas. Tur kaut kas nav kārtībā.
Savukārt krītot ar automātiem , visdrīzāk nekādi izmežģījumi nebūs. Ir krists visādi.
Last edited by FOX (03.10.2009 21:40:53)
TREK Supercaliber
By fitwatch 03.10.2009 22:01:38
Member+ · 49 commentsNu, mana kritienu pieredze rāda, ka kritiens notiek pārāk ātri, lai tur varētu paspēt izklipsēties. Atkarībā no pedālu regulējuma stipruma, kājas bieži pašas no inerces izklipsējas, bet, ja nē, tad tikai atliek izbaudīt lidojuma mirkli:)))
Izmežģījumi - nē, pēc definīcijas smuki nokrītam un šļūcam ar visu velo pie kājām:)
By Atis 03.10.2009 22:22:40
Member+ · 1,591 commentsJāpierod pie tā visa un tad tā izklipsēšanās kritiena brīdī notiek gandrīz kā refleks.
By DzintarsP 03.10.2009 22:24:58
Member · 1,550 commentsPirmais, kas likās pilnīgi garām šai bildē, ir ķiveres stāvoklis uz galvas. Tur kaut kas nav kārtībā.
Savukārt krītot ar automātiem , visdrīzāk nekādi izmežģījumi nebūs. Ir krists visādi.
Tā jau nav mana bilde, atradu poligonā, par ķiveri spriest netaisos, un ja kāds sevi atpazīst bildē, tad lūdzu atvainojiet,nebija speciāli ielikta, bet gan tikai kā paraugs.
FOX tu minēji kautko par automātiem, paskaidrojiet kāds ko sīkāk, un vai Shimano 540 pedāļi ir automāti.
Par šļūkšanu skaidrs, tur nekas traks notikt ar pēdēm nevarētu, bet baida situvācija ja gadījumā sanāk lidojums pāri stūrei, tad no fizikas likumie skiet ka sanāk tā, ka ritenis raus kājas augšup liekot taisīt kūleni ar kājām pa priekšu nevis rokām!
By fitwatch 03.10.2009 22:37:31
Member+ · 49 commentsAutomāti ir domāti visi klipšu pedāļi.
Lidojot pāri stūrei, turi tik stūri un ar kāju locītavām būs OK. Par pārējām ķermeņa daļām - kā paveiksies:)
By update 03.10.2009 23:21:36
Member · 520 commentstik izmsmeļoši runas iet par kritieniem ka pat negribas krist, bet kritis esmu, bet tikai ne ar velo kurpēm, labāk ar negribu, bet zinu ka neviens nav nobraucis kaudzi ar sacenēm bez kritieniem , katram gadās. Galvenais bez kritieniem!
By metalpower 04.10.2009 00:03:44
Member · 1,203 commentsīstenība cik man šogad ir sanācis krist ar velo, aizdomājos kā būtu ar klipšu pedāļiem... piemēram, lielā ātrumā ietriecos metāla balstā (augstums apmēram 1 metrs). lidojums perfekts - atdalījos no velo kā raķete un lidojumā, jau atceroties daudz ko no iepriekšējiem kritieniem, sagrupējos un piezemējos rotācijā, kā nindzjas, uzmetu laikam 2 kūleņus pilnībā absorbējot trieciena radīto enerģiju. traumas no paša kritiena - vispār nekādas. vienīgi celi pamatīgi atdauzīju pret stūres iznesumu, kad "izšāvos no velo". vēl pāris līdzīgi gadījumi bez traumām (tfu tfu tfu)... un tagad sāku domāt - kas būtu ja klipši būtu... velo līdzi lidotu... un ja atklipsētos tikai viena kāja? uff.....
By DzintarsP 04.10.2009 07:27:53
Member · 1,550 commentsMetalpwer, kas tas par metāla balstu kurā esi ietriecies, pietam lielā ātrumā, kautkā dīvaini skan, neapvainojies, bet izklausās pēc urļiku gnčika vekuma. Bet situvācijas kad nākas lidot pāri stūrei tieši baida arī mani, bet laikam jau foruma dalībniekiem kas lieto šādu kombināciju ( MTB apavi + pedāļi) nav gadijieslidot uz zoda, tad jācer ka arī man negadīsies, un būs vien jāmeklē trūkstošie zābaciņi
By artis 04.10.2009 09:51:43
Member+ · 689 commentsizklausās ka galvenais braucot ar riteni ir krist.
Cannondale The Best
By Delfins 04.10.2009 10:05:23
Member+ · 3,575 commentsja ātrums mazs, tad maza enerģija un neizklipsēsies.
To labi parāda Smiltenes/6 ieliktais video, tur kur viens čalis paslīdēja pirms tiltiņa Velo bija burtiski pielīmēts pie kājām.
Izmežģījumi nebūs, jo pozīcija iekš velo neļaus tik daudz sagriezties, kā arī ja viena kāja atdalšiies un velo sāks rotēt, otra arī automātiski atklipsēsies
Ne jau dunduki projektējuši tos klipšus
By Salvis21 04.10.2009 10:06:44
Member · 275 commentsJa tu baidies krist, tad nav ko darīt gonkā. Jāgāž un tad jau situācija rādīs krist, nekrist, braukt, nebraukt tālāk, stumt, nestumt augšā. Pedāļi ir laba lieta, noteikti iepērc apavus, vēlāk domāsi, kā varēji braukt bez klipšiem.
Superior XP935 custom, I'm lovin it!
By klanisss 04.10.2009 12:32:19
Member+ · 212 commentsJūtu, ka visi tā vien gaida manu viedokli
Ja baidies, ka krītot varētu neatdalīties, pērc pedāļus kuriem ir regulējama stingrība, bet arī citi atdalīsies, jo tur viss ir izdomāts. ) Bīstami varētu būt ar sisksniņām (pieņēmums).
Labāk domā otrādāk: Kur tu nokristu, ja tev nebutu saķeres ar pedāļiem piem. nobraucienā nolec kāja no pedāļa un Tu zaudē kontroli. Ātri minot noslīd kāja utt.
Dēļ pedāļiem arī noteikti pa reizei nokritīsi, bet tas pārsvarā apstājoties, kamēr pieradīsi, kā jāceļ kāja no pedāļa - visi pa reizei tādēl ir nokrituši )
Ir labi - kad peiradīsi, nesapratīsi kā līdz šim varēji iztikt bez. )
Last edited by klanisss (04.10.2009 12:34:47)
By metalpower 04.10.2009 13:05:36
Member · 1,203 commentsDzintarsP, pirms citus sauc par urļikiem varbūt uz sevi paskaties? balsts ne balsts - akmens tilta metāla stabi, kuri tur barjeru, kas atdala brauktuvi no trotuāra. augstums arī aptuvens, man ir slikts acumērs. pirms trieciena gāju lejā ar aptuveni 30kmh, viens džeks nepalaida, precīzāk - iestūma mani tajā stabiņā. sīkais gonščiks neesmu. esmu liels gonščiks un ātruma cienītājs, tiesa gan apdraudu tikai sevi. ieraugot mazus bērnus savā trajektorijā strauji bremzēju
man vispār lietas, kas tiek piestiprinātas un strādā uz kaut kādas "automātikas" - tb pie kaut kādas enerģijas un leņķa atdalās, bet pie kaut kāda nē - nepatīk vispār pēc būtības. pāris gadus atpakaļ man pašam gadījās ļoti smaga trauma slēpojot tieši dēļ tā, ka tā "automātika" nostrādāja ne tajā brīdī ne tā kā vajag.
By Atis 04.10.2009 14:52:35
Member+ · 1,591 commentspāris gadus atpakaļ man pašam gadījās ļoti smaga trauma slēpojot tieši dēļ tā, ka tā "automātika" nostrādāja ne tajā brīdī ne tā kā vajag.
Es minēšu. Tev bija slaloma slēpēm par švaku ieregulēta pretestība.
Tas pats ar pedāļiem. Ja par švaku, tad arī var kādā atbildīgā brīdī izklipsēties. Bet tā tur tiešām cilvēki pie tā ir domājuši. Es kautkā neatminos gadījumu, kad napagriežot kāju kurpe bija izlekusi. Vienīgi atceros, kad 2 gadus biju intensīvi braucis ar vieniem kurpju dzelzīšiem, un tie bija tiktāl nodiluši ka paceļot kāju uz augšu tā vienkārši izklipsējās.
By DzintarsP 04.10.2009 16:37:07
Member · 1,550 commentsAm! Tie kurpju dzelzīšī, vai tie ir noperkami atsevišķi ( gadījum am ja iepirksu lietotas MTB kurpes) un vai pedāļiem tie dzelzīši kuros tiek istiprinata kurpe arī nenodilst un vai tos arī var nopirkt k-kur atsevišķi, jo negribetos pirkt jaunus pedāļus katru sezonu ( pagadām tas nebutu man pa kabatai, vajadzību vēl daudz, bet iespējas nelielas)!
By rumb 04.10.2009 17:31:44
Member · 170 commentsProtams Var nopirkt atsevišķi tikai dzelžus! Es ari vienu reizi smagi nokritu un kad piecēlos kājas, konstatēju faktu, ka kājas kaut kāda veida automātiski izklipsējās.
Sakuma bija dažas reizes, kad strauji bremzējot apstājos, vienu kāju atbrīvoju, bet vēlo krīt uz citu pusi un mani velk un… aaa aa panika… bam, gatavs.
Last edited by rumb (04.10.2009 17:32:30)
Trek 4300 Silver/orange 9sp
http://farm4.static.flickr.com/3385/342 … 8a98_o.jpg
http://www.roman.lv
26 763 873
By arturinss85 04.10.2009 17:39:07
Member · 53 commentslielākās problēmas ir pirmajās reizēs. ar klipšiem braucu jau 3.5 gadus. līdz šim bija tikai veina reeize, kad nav izdevies izklipsēt kāju no pedāliem, bet tam par iemeslu bija tas ka tas notika tik pēkšņi un uz līdzenas vietas, ka kritiena brīdī biju pilnīgi atslēdzies. Kā rezultātā velosipēda sēdeklis man trāpīja pa galvu. bet visas citas reizes viss notiek automātiski. vienīgo reizi kad locītava man ir bijusi izmežģīta, braucu ar parastiem pedāļiem. un tas ir braucot gandrīz četrus gadus kā kurjers.
Zaļais bruģis
By arturinss85 04.10.2009 17:47:59
Member · 53 commentsMetalpwer, kas tas par metāla balstu kurā esi ietriecies, pietam lielā ātrumā, kautkā dīvaini skan, neapvainojies, bet izklausās pēc urļiku gnčika vekuma. Bet situvācijas kad nākas lidot pāri stūrei tieši baida arī mani, bet laikam jau foruma dalībniekiem kas lieto šādu kombināciju ( MTB apavi + pedāļi) nav gadijieslidot uz zoda, tad jācer ka arī man negadīsies, un būs vien jāmeklē trūkstošie zābaciņi
man ir tā gadījies. bet iemels tam ir bijis tas ka braucu ar velosipēdu, kam bija viens ātrums. minu piecēlies kājās, kad ķēde ņēma un noleca no zobrata. līdz ar to aizlidoju ar inerci uz priekšu. rezultātā lidojum pār stūri, velosipēds lido kopā ar mani, trāpa pa galvu, ķivere saplēsta un nelitojama, bet nekas vairāk par nobrāzumiem man nebija. pārējos gadījumos nostrādā refleks. bet lai iegūtu refleku, tad ir tikai jābraukā ar automātiem un viss būs kārtībā.
Zaļais bruģis
By arturinss85 04.10.2009 17:58:11
Member · 53 commentsAm! Tie kurpju dzelzīšī, vai tie ir noperkami atsevišķi ( gadījum am ja iepirksu lietotas MTB kurpes) un vai pedāļiem tie dzelzīši kuros tiek istiprinata kurpe arī nenodilst un vai tos arī var nopirkt k-kur atsevišķi, jo negribetos pirkt jaunus pedāļus katru sezonu ( pagadām tas nebutu man pa kabatai, vajadzību vēl daudz, bet iespējas nelielas)!
1) "dzelzīši" ir nopērkani atsevišķi. veikalos maksā apmēram 9Ls. es Tev un citiem varu sagadāt Shimano "dzelzīšus par 5Ls.
2)pedāļi nav jāpērk katru sezonu. man kā kurjeram Shimano pedāļi kalpo apmēram 1.5-2 gadus. bet citiem braucējiem tie kalpos daudz ilgāk, jo daudzi no jums tomēr nenobrauc 100-150km dienā pie jebkādiem laika apstākļiem.
ja kādu intresē lētas, jaunas, nelietotas velodetaļas rakstiet uz e-pastu arturinss@inbox.lv
Zaļais bruģis
By DzintarsP 04.10.2009 18:24:58
Member · 1,550 commentsja kādu intresē lētas, jaunas, nelietotas velodetaļas rakstiet uz e-pastu arturinss@inbox.lv
Nosutiju e-pastu
By metalpower 04.10.2009 22:17:48
Member · 1,203 commentspāris gadus atpakaļ man pašam gadījās ļoti smaga trauma slēpojot tieši dēļ tā, ka tā "automātika" nostrādāja ne tajā brīdī ne tā kā vajag.
Es minēšu. Tev bija slaloma slēpēm par švaku ieregulēta pretestība.
Tas pats ar pedāļiem. Ja par švaku, tad arī var kādā atbildīgā brīdī izklipsēties. Bet tā tur tiešām cilvēki pie tā ir domājuši. Es kautkā neatminos gadījumu, kad napagriežot kāju kurpe bija izlekusi. Vienīgi atceros, kad 2 gadus biju intensīvi braucis ar vieniem kurpju dzelzīšiem, un tie bija tiktāl nodiluši ka paceļot kāju uz augšu tā vienkārši izklipsējās.
es godīgi sakot nezinu, vari minēt - strauji bremzējot pret kalnu, atdalās viena slēpe, sagriežās šķērsām, nokrīt uz zemes un es ar kāju noslīdu pa aso kanti no pašas slēpes apakšas līdz augšai, līdz kaulam izzāģējot sev kājā tādu smuku caurumu... nebūtu atdalījusies, viss būtu kruta, būtu atdalījusies nedaudz vēlāk - viss būtu vēl krutāk...
By Antuanete 05.10.2009 11:04:32
Member+ · 676 commentsŠovasar sāku braukt ar kontaktpedāļiem; pirmais, ko varu ieteikt - jau laikus iepazīties ar šajā topikā paustajām atziņām http://www.xc.lv/mtb/forums/viewtopic.php?id=7909. Un iesākumā vadāt līdzi aptieciņu Pirmajās divās nedēļās izpildīju divus iesācēja kritienus uz asfalta (apstājoties krustojumos), tas arī līdz šim sāpīgākais piedzīvojums.
Sacensībās un vispār ārpus asfalta pamatā sanāk nostiepties sāniski smiltīs vai dubļos, kad neizdodas izmīties cauri, epohālu lidojumu pāri stūrei nav bijis (tfu, tfu, tfu). Ar laiku izklipsēšanās kļūst ierasta, bet tā, ka 100% notiek automātiski, gan pagaidām vēl nav. Nekādu situāciju, kas draudētu ar mežģījumiem, nav bijis.
Brīdī, kad var sākt konkurentus apdzīt kāpumos, jo kontaktpedāļi ļauj uzmīties kalnā ātrāk un vieglāk, visas nelaimes ar noskrambātajiem ceļiem aizmirstas kā nebijušas
By alx 05.10.2009 12:53:13
Member · 329 commentsAr klipšu pedāļiem mēģinu sadzīvot jau 2. sezonu (fragmentāri gan). Ir pagrūti, ja pirms tam ~30gadi ir braukts savādāk:) Gan izklipsēšanās pēc, gan arī netrennēto muskuļu grupu pēc (kājas strādā arī uz vilkšanu). Šogad gan ir krietni vieglāk un es pieņemu, ka tas ir arī pašu pedāļu pēc - ar pagājušā gada kombinētajiem Exustar pedāļiem (vienā pusē klipsis, otrā parastais) gāja krietni grūtāk, šogad ar shimano 540 ir pilnīgi savādākas un labākas sajūtas.
Kas attiecas uz traumām - klipšu dēļ, vai pēkšņu bremzēšanu pēc - tādu nav vairāk kā ar parastiem pedāļiem braucot.
Potīšu traumas - šķiet, ka nebūtu korekti salīdzināt ar slēpēm, kur katru kāju atsevišķi var savērpt, tapēc jau arī tur regulēšana pēc slēpotāja svara ir tik ļoti būtiska.
Epohāli lidojumi pāri ragiem pāris ir bijuši (neskaitot neepohālos:)) gan senāk ar start shosse un iemauktu pedāļiem, gan arī beidzot šosezon ar MTB un klipšiem. Ne vienā, ne otrā gadījumā nekādu izmežģījumu. Es gan saprotu, ka statistikai ar to ir par maz, bet nu.. Varbūt vienīgi varu piezīmēt, ka otrajā gadījumā es tomēr atdalījos no velo, tb kājas atklipsējās un neba jau nu es apzināti to darīju.
MTB - 29er Superior 829
Road - Concorde Squadra
By cello 05.10.2009 15:07:02
Local.Auth · 4,686 commentsSveiki!
Priekš nākošās sezones esu iegādājies MTB pedālīšus un pa ziemu domāju iepirkt arī MTB kurpes, bet šōdien nedaudz aizdomājos arto, kā tad tur īsti ir gadījumos ja sanāk kritiens. Uzreiz loģika saka, ka ja kāja ir piestiprināta pedālim, tad tur pēdas locītavas izmežģijums ir garantēts ( ja nepat kas smagāks).
Piemēram ja gadās kas šāds
http://www.fotoblog.lv/img/345/727/900.jpgPastāstiet lūdzu kā tur ir, ir jāņem nost vai nav jāņem nost kāja no pedāļa kritiena laikā, kā arī varbūt personīgo pieredzi!
tnx!
Ja ieskatīsies uzmanīgi tad ir redzams ka kreisā kāja jau ir atsprādzējusies.
By bobcom 05.10.2009 16:16:59
Member++ · 1,217 commentsparasti jau neizsprādzējas tikai, ja notiek apgāšanās ritenim apstājoties - iesākumā "aizmirstas"
krītot kustībā atsprādzējas. vairākas reizes gadījies raut pāri stūrei un piezemēties uz kājām skrienot - nu neturas tas velosipēds pie pēdām. uz ledus nozveļoties atkal var pavērot, kā velosipēds talāk aizšļūc ātrāk par tevi. jāuzmanās tieši pie ļoti maziem ātrumiem
Caur atsperēm uz asterēm
By blieztunmaukt 05.10.2009 19:57:25
Member+ · 1,548 commentspāris gadus atpakaļ man pašam gadījās ļoti smaga trauma slēpojot tieši dēļ tā, ka tā "automātika" nostrādāja ne tajā brīdī ne tā kā vajag.
Es minēšu. Tev bija slaloma slēpēm par švaku ieregulēta pretestība.
Tas pats ar pedāļiem. Ja par švaku, tad arī var kādā atbildīgā brīdī izklipsēties. Bet tā tur tiešām cilvēki pie tā ir domājuši. Es kautkā neatminos gadījumu, kad nepagriežot kāju kurpe bija izlekusi. Vienīgi atceros, kad 2 gadus biju intensīvi braucis ar vieniem kurpju dzelzīšiem, un tie bija tiktāl nodiluši ka paceļot kāju uz augšu tā vienkārši izklipsējās.
starp slēpēm un velosipēdu ir viena neliela, bet būtiska atšķirība - pie slēpēm tu esi piestiprināts tikai ar kājām, bet pie velo arī ar rokām un dibenu/kājstarpi. tātad, velobraukšanā, kājai izklipsējoties no nepietiekami stingri noregulētiem stiprinājumiem, braucēja risks atdalīties no braucamrīka un iegūt traumu ir krietni mazāks, jo viņš vēl paliek pie tā piestiprināts ar visām pārējām pieminētajām ķermeņa daļām. ja arī esi nejauši izklipsējies - nu un tad, mierīgi var ieklipsēties atpakaļ. grūti iedomāties, kā var gadīties izklipsēties nevēlamā brīdī tā, ka sanāk kāda nopietna šaize.
klipšu stingrumu tak var pieskaņot savu pēdu kustēšanās paradumiem - varbūt kuiļiem, kam pēda pārlieku grib grozīties uz sāniem, arī vajag klipsēties pa stingro, bet man, esot akurātam un nokrist atsevišķi no velosipēda preferējošam ikdienas pilsētas un svētdienas bezceļa braucējam, pilnīgi pietiek ar spd ieregulētiem tuvāk "-" nekā "+" atzīmei.
By DzintarsP 03.10.2009 21:37:18
Member · 1,550 comments