Tour De France 2009

Avatar

By Ansis 24.07.2009 01:03:24

Member++ · 3,687 comments
cello wrote

piemēram džekam no pirmā 10nieka "autoratīvs mehs" uzspiež likt apaļo pudeli...;)

Pa TV varēja redzēt, ka dažiem bija lielās apaļās pudeles. Vai no pirmā desmitnieka, neesmu to teicis.

Avatar

By Delfins 24.07.2009 07:55:21

Member+ · 3,575 comments
Ansis wrote

Dažam labam no šī foruma - bez zināšanām attiecīgajā jomā, toties ar milzīgu pašapziņu, vajadzētu pamācīt F-1 modelētājus, ka nav it nekādas jēgas strādāt pie mašīnu aerodinamiskajām paketēm...

es protams neesmu specs, bet fiziku labi mācījos un pārzinu visas lietas vispārēji visās jomās, nevis urbinos tikai konkrētajā jomā. Pielīdzināt F1 aerodinamikas modelēšanu ir pilnīgs nonsense.. 30/50kmh pret 300kmh formulai ir tomēr bišk starpība.. es pat teiktu tik liela, kā MazPisāni pret Rīgu.

konkrētajā posmā jau nu tomēr svrīgākais bija nepalikt bez ūdens, nevis uztraukties par zaudētām kaut vai 10sek, jo nedzerot tu vnk netiktu līdz finišam. Katram gadījumam ir kā kokam, divi gali.

PS: kā jau vienā topikā bija strīds par riepām un protektoru, cik tad daudz zaudē laika uz ripošanu, šeit var veikt tādu pašu testu - noriponāt velo vai kādu tačku - vienu ar spidometru/kadencu puļķīti, otru bez. Un paskatīties starpību. (admini, sorry par offtopik)

Avatar

By kasio 24.07.2009 09:11:27

Member++ · 561 comments
ritenbraucejs wrote
kasio wrote

AC savu vainu atziist taka vari te atkal nekaadas intrigas netaisiit. Viss ir vienkaarshi - vinjsh nepadomaaja liidz galam.

Kādas intrigas?
Kurā vietā AC atzina savu vainu- viņš teica, "  žēl, ka Klodens nolūza". Tas arī viss. Un par to padomāšanu- vai tad nav pavēļu, kas pasaka priekšā, ja kaut ko nepadomā līdz galam?

Aizej uz team astan maajas lapu izlasi AC komentu UN team reportu UN PEECTAM veelreiz paskaties kaa tas notika. 

Bonusaa veelreiz Noklausies vakardienas interviju ar AC peec TT.  ("...no more mistakes!" pieveers arii shim tekstam uzmaniibu.)

Avatar

By kasio 24.07.2009 09:23:14

Member++ · 561 comments
Delfins wrote
Ansis wrote

Dažam labam no šī foruma - bez zināšanām attiecīgajā jomā, toties ar milzīgu pašapziņu, vajadzētu pamācīt F-1 modelētājus, ka nav it nekādas jēgas strādāt pie mašīnu aerodinamiskajām paketēm...

es protams neesmu specs, bet fiziku labi mācījos un pārzinu visas lietas vispārēji visās jomās, nevis urbinos tikai konkrētajā jomā. Pielīdzināt F1 aerodinamikas modelēšanu ir pilnīgs nonsense.. 30/50kmh pret 300kmh formulai ir tomēr bišk starpība.. es pat teiktu tik liela, kā MazPisāni pret Rīgu.

konkrētajā posmā jau nu tomēr svrīgākais bija nepalikt bez ūdens, nevis uztraukties par zaudētām kaut vai 10sek, jo nedzerot tu vnk netiktu līdz finišam. Katram gadījumam ir kā kokam, divi gali.

PS: kā jau vienā topikā bija strīds par riepām un protektoru, cik tad daudz zaudē laika uz ripošanu, šeit var veikt tādu pašu testu - noriponāt velo vai kādu tačku - vienu ar spidometru/kadencu puļķīti, otru bez. Un paskatīties starpību. (admini, sorry par offtopik)

Nu ja nu mees uz briidi aizmirstam paaridariijumus gribeetu shajaa sakaraa mineet dazhu komandu "autoritatiivos mehus", kuri, iespeejams, bija vienispraatis ar Ansi un saviem brauceejiem nelika LIELAAS APALJAAS pudeles.  smile
Viens piemeers George Hincapie. Vinji dzershanas probleemu risina lietojot camelback kuru velk zem speedsuit.

Avatar

By ritenbraucejs 24.07.2009 09:40:14

Member+ · 819 comments
kasio wrote
ritenbraucejs wrote
kasio wrote

AC savu vainu atziist taka vari te atkal nekaadas intrigas netaisiit. Viss ir vienkaarshi - vinjsh nepadomaaja liidz galam.

Kādas intrigas?
Kurā vietā AC atzina savu vainu- viņš teica, "  žēl, ka Klodens nolūza". Tas arī viss. Un par to padomāšanu- vai tad nav pavēļu, kas pasaka priekšā, ja kaut ko nepadomā līdz galam?

Aizej uz team astan maajas lapu izlasi AC komentu UN team reportu UN PEECTAM veelreiz paskaties kaa tas notika. 

Bonusaa veelreiz Noklausies vakardienas interviju ar AC peec TT.  ("...no more mistakes!" pieveers arii shim tekstam uzmaniibu.)

Un ko tad Astanai savā mājas lapā rakstīt- mums te komandā ziniet iet augstos toņos, AC neuzticas LA un tapēc neklausa menedžera pevēlēm? Un kādas AC pasakas lai stāsta presei?
Savā pirmajā intervijā gan AC apgalvoja, ka apsprieduši taktiku ar Klodenu un Klodens esot teicis, ka AC varot uzbrukt brāļiem kad gribot. Ej nu zini, kuram ticēt.

Last edited by ritenbraucejs (24.07.2009 09:51:14)

Avatar

By Kaspars 24.07.2009 09:51:00

Banned · 2,164 comments

Tieši tā, salīdzināt riteņbraukšanu ar F1 aerodinamisko modelēšanu ir nonsense. F1 automašīnas netaisa aerodinamiskas(relatīvi), tās taisa ar maksimālu piespiedējspēku, lai būtu pēc iespējas lielāka saķere ar segumu līkumos, pie lieliem ātrumiem. Bez difūzera un antispārna F1 mašīnas max ātrums būs par 30-40km/h lielāks. Velosipēdam tieši otrādi nav nekāds piespiedējspēks vajadzīgs, to vienkārši taisa aerodinamisku. Un no tās aerodinamiskās pudelītes jēga maza ja braucējs nemāk braukt razģelku un ķer vēju. Tāpēc arī top klases individuālie braucēji sēž trubās un pieslīpe savu braukšanas pozu.


Life is too short not to ride quality tubulars.
Record/Red/Dura-ace/XTR

#108

Avatar

By ritenbraucejs 24.07.2009 09:57:27

Member+ · 819 comments

Kāds zin cik viegli ir lauzt līgumu ar komandu? AC vēl uz gadu līgums ar Astanu, bet nākošgad Vino atgriežas:).

Avatar

By Delfins 24.07.2009 10:05:08

Member+ · 3,575 comments

cik viegli - tas atrunāts līguma punktos smile
Kāds ir redzējis līgumu? smile

Var jau tikai no googles kaut ko atrast:

Philippe Maertens, the Astana spokesman, said Contador’s contract does not have an escape clause that applies to this situation, suggesting that the 25-year-old Spaniard is unlikely to be able to defend his title by joining another team.

Avatar

By VaiVilks 24.07.2009 10:17:18

Member · 138 comments
Kaspars wrote

Tieši tā, salīdzināt riteņbraukšanu ar F1 aerodinamisko modelēšanu ir nonsense. F1 automašīnas netaisa aerodinamiskas(relatīvi), tās taisa ar maksimālu piespiedējspēku, lai būtu pēc iespējas lielāka saķere ar segumu līkumos, pie lieliem ātrumiem. Bez difūzera un antispārna F1 mašīnas max ātrums būs par 30-40km/h lielāks. Velosipēdam tieši otrādi nav nekāds piespiedējspēks vajadzīgs, to vienkārši taisa aerodinamisku. Un no tās aerodinamiskās pudelītes jēga maza ja braucējs nemāk braukt razģelku un ķer vēju. Tāpēc arī top klases individuālie braucēji sēž trubās un pieslīpe savu braukšanas pozu.

Kaspar... NU Tu mani sasmīdināji big_smile big_smile big_smile F1 netaisa aerodinamiskas big_smile big_smile D....Tur pat pēdējo štrunntu izdzen cauri trubai lai samazīnātu pretestību un tad vēl visu salike kopā un vēlreiz dzen cauri trubām, k;a tas viss kopā strādā un pieslīpē. Vai zini ciuk daudz naudas viņi iztērē aerodinamiskajiem tuneļiem? Tāpēc arvien tiek domāts par ierobežojumime un tuneļu izmēriem. Aizliegt pilna izmēra modeļu testus, noteikt laika limitu cik daudz drtīkst tuneļus izmantot, utt... Jā, antispārni un difuzori(jaunie) nodrošina piespiedējspēku, lai auto turētos pie ceļa, bet arī viņus taisa max aerodinamiskus...

Visos, gandrīz, sporta veidos tiek domāts ar aerodinamiku, jo spēks kas nepieciešams gaisa pretestības pārvarēšania ir atkarīgs no ātruma kvadrātā, šķersgriezuma laukuma, un formas koeficienta. Tāpēc tās apaļās pudeles, protemas ietekmē aerodinamiku, bet pavisam nedaudz, jo ir apaļas, salidzinoši ar tāda paša šķērsgriezuma kluci, kas ir reāla bremze.

Avatar

By Kaspars 24.07.2009 10:35:40

Banned · 2,164 comments

Neuztraucies, es par F1 skatos vairāk nekā tu domā. Pat riteņus veido nevis pēc iespējas aerodinamiskākus, bet lai tie pēc iespējas labāk dzesētu bremžu diskus. Saku vēlreiz, aerodinamiska ir Bugatti Veyron, jo tas ir domāts braukt pa taisnu līniju, tas antispārns kas tur izlien neko daudz nepalīdz.
F1 automašīnas piespiedējspēks ir tik liels, ka pat pie ~100km/h tā mierīgi varētu braukt pa griestiem. Saku vēlreiz, nejauc aerodinamiskumu ar piespiedējspēku, protams ka tur katru milimetru loca lai būtu labāka aerodinamika, bet tai pat laikā difūzeris un antispārns to visu izjauc tā teikt.
Vidusmēra ielas automašīna(tulīt saskriens Fiat Multipla un Tarviju īpašnieki) ir aerodinamiskāka par F1 automašīnu, un tas ir fakts.
Renault taisija jauno inženieru konkursu kurā ja pareizi atceros, NEVIENA no top idejām nebija saistīta ar aerodinamikas uzlabošanu.

P.S. Hummer H2 ir divas reizes aerodinamiskāks par F1.

Last edited by Kaspars (24.07.2009 10:42:02)


Life is too short not to ride quality tubulars.
Record/Red/Dura-ace/XTR

#108

Avatar

By Delfins 24.07.2009 10:41:01

Member+ · 3,575 comments

Olimpiskajam spelem Koga iztereja miljonu treka veljukam.. un vai tad beigas uzvareja? smile
Velo dzinējs ir muskuļi un prasmes, ar to viss ir pateikts. tehnika nav tik svarīga, tada limeni, lai plēstos par to vai pudele bija vainīga smile

Avatar

By kasio 24.07.2009 11:01:18

Member++ · 561 comments
ritenbraucejs wrote
kasio wrote
ritenbraucejs wrote

Kādas intrigas?
Kurā vietā AC atzina savu vainu- viņš teica, "  žēl, ka Klodens nolūza". Tas arī viss. Un par to padomāšanu- vai tad nav pavēļu, kas pasaka priekšā, ja kaut ko nepadomā līdz galam?

Aizej uz team astan maajas lapu izlasi AC komentu UN team reportu UN PEECTAM veelreiz paskaties kaa tas notika. 

Bonusaa veelreiz Noklausies vakardienas interviju ar AC peec TT.  ("...no more mistakes!" pieveers arii shim tekstam uzmaniibu.)

Un ko tad Astanai savā mājas lapā rakstīt- mums te komandā ziniet iet augstos toņos, AC neuzticas LA un tapēc neklausa menedžera pevēlēm? Un kādas AC pasakas lai stāsta presei?
Savā pirmajā intervijā gan AC apgalvoja, ka apsprieduši taktiku ar Klodenu un Klodens esot teicis, ka AC varot uzbrukt brāļiem kad gribot. Ej nu zini, kuram ticēt.

nu labi lai paliek tev intriga.

Avatar

By Alpe D'Huez 24.07.2009 11:20:58

Member+ · 310 comments
cello wrote

OK,pamēģināšu!
Kasp4 šis bazars izskatās pēc analīzes?neesmu gan kompetents analīzēs,may be!
piemēram džekam no pirmā 10nieka "autoratīvs mehs" uzspiež likt apaļo pudeli...;),bet tas par tehnoloģiskajiem risinājumiem/tēriņiem un visādiem pribambasiem gan tiesa.
spidometrs/kadencmetrs palīdz sajust starpību starp 30km/h vai 50km/h...;)
Par kalnu etapu - cik no jums ir pamēģinājuši braukt 15 - 20km kalnā(ne 5km/h) lai saprastu tās sajūtas un tad ar reālu domu lidojumu šo lietu analizēt(pieņemu sādu terminu)
AC un AK - vai tad Klodens bija 3v. pirms kalnu etapa vai AL?AL jau atbira iepriekšējā kalnā,tempu diktēja brāļi ,Klodens tikai sēdēja(turējās uz puņķiem).
Tas ka AC vinnēs tūri jau bija skaidrs kad viņš izcīnīja 1:37 pārsvaru.ja nu vienīgi visa komada pasaka ka nestrādās uz AC,kaut gan nekas mega jau viņiem nav bijis jāstrādā ,ja jau ķeramies pie salīdzināšanas ar AL (Discovery laikiem).
Discovery laikā komandā bija tikai LA,tagad kā redzam ir vēl AC un tā ir liela atšķirība un vēl vērā ņemot J.B.(menedžeris)pieredzi un taktisko domāšanu tad tā bilde īsti kopā nelīmējās.
kopv.pirms kalnu etapa.
1 Alberto Contador Velasco (Spa) Astana 67:33:15   
2 Lance Armstrong (USA) Astana 0:01:37   
3 Bradley Wiggins (GBr) Garmin - Slipstream 0:01:46   
4 Andreas Klöden (Ger) Astana 0:02:17   
5 Andy Schleck (Lux) Team Saxo Bank 0:02:26   
AL atbira 2min. priekšp.kalna spicē.
AK atpaliek 2:17 no AC,tad man rodas jautājums kur ir kaut kas bīstams AC no komandas biedriem?
Otrs variants ja AK atbrauc kopā ar 4nieku,tad viņš nesavāc papildus šo "Bonusu" (A.Kloden +2:27) un pēc ind br. ir +3:11 no AC ,paliek 1maza problēma kā AL atgūt no Jaunākā brāļa +1:14 deficītu...jo atliek tikai Mt.Ventoux,rīt varēsim pamodelēt ar faktiem vēlreiz...
pēc ind.br.
1 Alberto Contador Velasco (Spa) Astana 73:15:39   
2 Andy Schleck (Lux) Team Saxo Bank 0:04:11   
3 Lance Armstrong (USA) Astana 0:05:25   
4 Bradley Wiggins (GBr) Garmin - Slipstream 0:05:36   
5 Andreas Klöden (Ger) Astana 0:05:38   
šādi ir mani secinājumi!
Kasp4 pareizi saka ka mēs TdF rezultātus nemainīsim,iespējams ka mana kaite ir tā ka nespēju/nemāku paskatīties no parasta cilvēka skatu punkta uz pro velo lietām wink

Komandā ir konflikts un tas ir acīmredzams. Kontadors ir jauns, ambiciozs un ne īpaši uzticās LA un viņa draugam JB. Šeit derētu piemīnēt, ka AC brauc pēdējo tūri kopā ar AL, varbūt pat pēdējo sacīksti. No tā visa izriet, ka vinš ir ne īpaši ieinteresēts labu attiecību saglabāšanā. Par komandas iespējamo 2. un 3. vietu viņš vispār nedomā. Bet džekiem, tajā skaitā LA tas acīmredzot nepatīk. Viņi gaida respektu, bet nesagaida...

Starp citu, savā jaunībā Armstrongs arī daudz ienaidnieku līdzīgā veidā ieguva.

Diez vai LA & company izdomās viņu sodīt, tomēr parāk stiprs, bet kurš zin... Gaidam Mont Ventoux!

Avatar

By calvins 24.07.2009 11:48:47

Member+ · 438 comments

dazi no siem komentariem jau sak atgadinat kadu Italijas pensionaru apspriedi par futbolu smile)
ari vini baigi gudri runa un apliek speletajus,trenerus,tiesnesus u.t.t. kautgan pasi futbolu nekad nemaz nav spelejusi...
ta vismaz no malas izskatas

Avatar

By ritenbraucejs 24.07.2009 12:00:37

Member+ · 819 comments
calvins wrote

dazi no siem komentariem jau sak atgadinat kadu Italijas pensionaru apspriedi par futbolu smile)
ari vini baigi gudri runa un apliek speletajus,trenerus,tiesnesus u.t.t. kautgan pasi futbolu nekad nemaz nav spelejusi...
ta vismaz no malas izskatas

nezināju, ka lai izteiktos forumā par TDF tev ir tajā jāpiedalās(vai vismaz Rīgas grand prix smile. Tā laikam tāda Latvijas specifika.
Kaut kā nemanīju ka šajā tēmā kāds būtu īpaši aplikts (ja neskaita foruma dalībnieku savstarpējās laipnības), ja nu vienīgi mehi un viens Krievzemes braucējs.
varbū vajag uztaisīt atsevišķu topiku, kur izteikties drīkst tikai tie kas nodarbojušies vai nodarbojas ar profesionālo sportu.
P.S. ja reiz tu tik labi zini cik dumji ir Itālijas pensionāri, Tu droši vien spēlē Liepājas metalurgā, vai varbūt Skonto? smile

Last edited by ritenbraucejs (24.07.2009 12:18:34)

Avatar

By Ansis 24.07.2009 12:22:14

Member++ · 3,687 comments
Delfins wrote

es protams neesmu specs, bet fiziku labi mācījos un pārzinu visas lietas vispārēji visās jomās, nevis urbinos tikai konkrētajā jomā. Pielīdzināt F1 aerodinamikas modelēšanu ir pilnīgs nonsense.. 30/50kmh pret 300kmh formulai ir tomēr bišk starpība.. es pat teiktu tik liela, kā MazPisāni pret Rīgu.

Delfīn, Tu neesi iemācījies pašu galveno - nesaukt par nonsensu lietas, kuras vērtē pārāk pavirši, lai par tām spriestu, vismaz publiski un rakstiski. Un tādu cilvēku rakstītā apstrīdēšana, kas vairāk kā 10 gadus atrodas fizikālo problēmu risināšanas profesionālā apritē, protams, ir saldais ēdiens, ko nevar palaist garām...

1. F-1 ar aerodinamiskajiem risinājumiem cīnās par ļoti lieliem laika uzlabojumiem (pat līdz 1 sek 1:30 aplī), uz kādiem TT nepretendē.
2. F-1 aerodinamiskie uzlabojumi dod redzamu rezultātu ne vien ātrajās taisnēs (300 km/h), bet arī vidēji ātros līkumos (150 km/h)
3. Galvenais iemesls, kāpēc riteņbraukšanā tas dod lielāku efektu nekā pavirši novērtējot, ir braucēja ļoti mazā jauda (vidēji zem 1 ZS). Ar sliktu aerodinamiku zaudēt ap 1% no riteņbraucēja jaudas ir daudz sliktāk kā 1% no F-1 jaudas (virs 600 ZS), jo ātruma atgūšana pirmajam izstiepjas garāka, no kurienes arī lielāks zaudētais laiks.
4. Kāpēc tad TT velo ražotāji vispār strādā (un ļoti rūpīgi!) pie aerodinamiskajiem uzlabojumiem, ja tas būtu nonsenss?! Mūsdienās jau aizmugurējo bremzi sēdina iekšā aiz pr. zobrata, lai tā klasiskajā atrašanās vietā nejauktu gaisa plūsmu.

Avatar

By calvins 24.07.2009 12:25:13

Member+ · 438 comments
ritenbraucejs wrote
calvins wrote

dazi no siem komentariem jau sak atgadinat kadu Italijas pensionaru apspriedi par futbolu smile)
ari vini baigi gudri runa un apliek speletajus,trenerus,tiesnesus u.t.t. kautgan pasi futbolu nekad nemaz nav spelejusi...
ta vismaz no malas izskatas

nezināju, ka lai izteiktos forumā par TDF tev ir tajā jāpiedalās(vai vismaz Rīgas grand prix smile. Tā laikam tāda Latvijas specifika.
Kaut kā nemanīju ka šajā tēmā kāds būtu īpaši aplikts (ja neskaita foruma dalībnieku savstarpējās laipnības), ja nu vienīgi mehi un viens Krievzemes braucējs.
varbū vajag uztaisīt atsevišķu topiku, kur izteikties drīkst tikai tie kas nodarbojušies vai nodarbojas ar profesionālo sportu.
P.S. ja reiz tu tik labi zini cik dumji ir Itālijas pensionāri, Tu droši vien spēlē Liepājas metalurgā, vai varbūt Skonto? smile

man ar futbolu,paldies Dievam,nav nekads sakars smile)
Italija ari par ritenbrauksanu katram "nevelo" pensionaram ir savs viedoklis.
nekada veida nesmu pret izteiksanas brivibu.negribu ari nevienu ierobezot un aizskart,bet ja dazs labs grib izskatities gudraks neka ir,tas liekas smiekligi...
peace!!!

Avatar

By ritenbraucejs 24.07.2009 12:30:37

Member+ · 819 comments
calvins wrote

Italija ari par ritenbrauksanu katram "nevelo" pensionaram ir savs viedoklis.!

Un kas tur slikts. Viņi paši taču par to īpaši neuztraucas, vai ne?

Avatar

By ritenbraucejs 24.07.2009 12:40:02

Member+ · 819 comments
Ansis wrote

3. Galvenais iemesls, kāpēc riteņbraukšanā tas dod lielāku efektu nekā pavirši novērtējot, ir braucēja ļoti mazā jauda (vidēji zem 1 ZS). Ar sliktu aerodinamiku zaudēt ap 1% no riteņbraucēja jaudas ir daudz sliktāk kā 1% no F-1 jaudas (virs 600 ZS), jo ātruma atgūšana pirmajam izstiepjas garāka, no kurienes arī lielāks zaudētais laiks.

Nu tad pasaki lūdzu , cik aptuveni W iegūs sportists pie vidējā ātruma teiksim 40km/h, ja viņš no sava TT velo noņems ātruma mērītāja raidītāju?

Last edited by ritenbraucejs (24.07.2009 12:42:47)

Avatar

By pumpido 24.07.2009 12:46:36

Member+ · 322 comments
calvins wrote

dazi no siem komentariem jau sak atgadinat kadu Italijas pensionaru apspriedi par futbolu smile)
ari vini baigi gudri runa un apliek speletajus,trenerus,tiesnesus u.t.t. kautgan pasi futbolu nekad nemaz nav spelejusi...
ta vismaz no malas izskatas

Protams, muļķigi ir lasīt, kad ir acīm redzams, ka kāds, izliekoties par baigo zinīti, raksta par lietām, par kurām viņa zināšanas ir visai virspusējas, bet no otras puses- te komentārus raksta arī tādi, kas paši kādreiz arī kaut kur labi braukuši un ar riteņbraukšanu ir cieši saistīti arī pašreiz, taču tos lasot dažreiz rodas tāds iespaids, ka viņi uzskata, ka tāpēc ir pāraki un gudraki par viesiem pārējiem. Tad rodas jautājums- kāpēc, ja ir tik gudri, kāpēc viņi paši nav vismaz Johana Brunela vai Lefevra vietā?


Neaizmirstiet, ja kas nepatiks, Jūs no šejienes ātri izdzēsīs.

Avatar

By Kaspars 24.07.2009 12:46:52

Banned · 2,164 comments

http://sportech.online.fr/sptc_idx.php? … n_esy.html
Izrēķini par cik palielinās gaisa pretestība un par cik tas palielina nepieciešamo jaudu 40km/h sasniegšanai.
Pie 70kg svara, 9kg aprīkojuma un 45km/h sanāca 494.6Watstājot visu pārējo.
Savukārt gaisa pretestības koeficientu nomainot no 0.35 uz 0.36, tam pašam pasākumam vajag 506.3W.
Tie zaudētie 12w sanāk +/- 0.3Km/h pie šāda ātruma.

Last edited by Kaspars (24.07.2009 12:48:37)


Life is too short not to ride quality tubulars.
Record/Red/Dura-ace/XTR

#108

Avatar

By Ansis 24.07.2009 12:47:29

Member++ · 3,687 comments
ritenbraucejs wrote

Nu tad pasaki lūdzu , cik aptuveni W iegūs sportists pie vidējā ātruma teiksim 40km/h, ja viņš no sava TT velo noņems ātruma mērītāja raidītāju?

Laika izteiksmē 40 km razģelkā noteikti vairāk kā sekundi. Tas, cik es atceros no galvas savulaik redzētos rezultātus. Ja to grib zināt precīzāk (matemātiski nomodelēt), jāiet uz Zeļļu ielu pie Jakoviča vai Bethera puišiem, viņi to uzliks uz saviem jaudīgajiem datoriem un izdos eksaktu rezultātu. Par tiem ir droši zināms, ka viņi nelaiž muļķi, jo sadarbojas ar Vācijas laboratorijām, kurām ir vēja tuneļi, un salīdzina savus rēķinus ar eksperimentu rezultātiem.
Tikai nelaime, ka diezin vai tā laboratorija to darīs par brīvu bez līgumdarba slēgšanas:(

Avatar

By ritenbraucejs 24.07.2009 12:56:01

Member+ · 819 comments

Neticu, ka vairāk par sekundi. Varbūt, ja uzliek visneizdevīgākajā vietā, pie liela pretvēja, bet vienalga izklausās nejēdzīgi daudz. Vieglāk būtu diskutēt, ja zinātu starpību watos, bet lai jau paliek.

Last edited by ritenbraucejs (24.07.2009 12:57:57)

Avatar

By ritenbraucejs 24.07.2009 13:33:45

Member+ · 819 comments
Kaspars wrote

http://sportech.online.fr/sptc_idx.php? … n_esy.html
Izrēķini par cik palielinās gaisa pretestība un par cik tas palielina nepieciešamo jaudu 40km/h sasniegšanai.
Pie 70kg svara, 9kg aprīkojuma un 45km/h sanāca 494.6Watstājot visu pārējo.
Savukārt gaisa pretestības koeficientu nomainot no 0.35 uz 0.36, tam pašam pasākumam vajag 506.3W.
Tie zaudētie 12w sanāk +/- 0.3Km/h pie šāda ātruma.

es izmantoju to pašu programmu, tikai aerodinamisko koeficientu ievietoju 0.25 un 0.2513 (palielināju par 0.5%, kas manuprāt ir ļoti dāsni un šubos vai tas sūdiņš radīs tik lielu pretestību) attiecīgai uzssēdei (0.3 ir ar parasto stūri zemajā tvērienā) Un riepām un riteņiem ieliku atbilstošus koeficientus. watu starpība sanāk 1.6W (braucējam jāizspiež ~358W, jeb ~5.1 W/kg ), kas uz 40km dod ietaupījumu 0.9sek.
ātrumu starpība 0.07 km/h

Last edited by ritenbraucejs (24.07.2009 13:42:14)

Avatar

By Ansis 24.07.2009 14:07:08

Member++ · 3,687 comments

Riteņbraucēj, ja mēs varam sarunāties par lietu, tad es pacentīšos atrast kaut kādus aero testu rezultātus par klucīšiem uz gareniskām caurulēm. Vai pat mēģināšu palūgt kādu no minētās laboratorijas, lai uzmodelē man bez oficiālajām darbu saistībām - kā nekā, mēs tur daži esam labi fizikas kursa biedri.

Ja jau esam sākuši runāt par šīm lietām, izskatās, ka dažiem no jums ir grūti noticēt, ka tālākie mehāniķi un lietotāji ar savām ierobežotajām zināšanām konkrētajā jomā var sabojāt ražotāja dotos augstos parametrus. Manā darbā tā ir viena no standartsituācijām. Piem., IPUL ražo magnētiskos sūkņus ar augstiem parametriem, bet dažs labs ārzemju lietotājs sūdzas, ka parametri patiesībā ir zemi. Aizbrauc IPUL vīri pārbaudīt - protams, ka tie tur ir nepareizi izveidojuši sūkņa ārējo kontūru!

Atrodoties tādā darbā, es nebrīnos, ka pat pasaules klases velomehu teorētiskā doma ir kritiski zema. Veloforumos viņi publicē savus rakstiņus, un, atšķirībā no zinātnes publikācijām, tur nav recenzentu un tiesneša, kas izšķir, vai recenzentu atrastās kļūdas ir būtiskas, un vai tāpēc raksts nav jāpārstrādā. Tas ir par nelaimi visiem lasītājiem, kuri svēti tic autora kompetencei, bet par laimi profesionālajiem recenzentiem, kuri lielu daļu no tādiem rakstiņiem viegli atmasko, un tādējādi iegūst patieso priekšstatu par autora kompetenci.
Piemēra pēc viens Lennard Zin rakstiņš "Lennard Zin makes a discovery":
http://www.velonews.com/article/73404/

Par autoru var lasīt "Lennard Zinn, our longtime technical writer, joined VeloNews in 1987. He is also a frame builder frame builder, former U.S. national team rider, and author of many bicycle books including "Zinn and the Art of Mountain Bike Maintenance", "Zinn and the Art of Road Bike Maintenance" and "Zinn’s Cycling Primer: Maintenance Tips and Skill Building for Cyclists". He holds a bachelor’s in physics from Colorado College."

Tātad ļoti "liela zivs". Neskatoties uz to, īsais rakstiņš par Shima kasetes salāgošanu ar Campy šifteriem ir nekompetences pilns. Lūk tās kļūdas, kuras var elementāri norādīt:

1. Var viegli atrast, ka risināmā neatbilstība - Shima un Campy 10 sp kasetes platumi attiecas kā 4,12/3,95, tātad 4,3% neatbilstība. Raksta beigās autors dod savu mērijumu, ka pēc problēmas atrisnājuma palikusī neatbilstība ir 27,9/27, tātad 3,3%. Sanāk, ka neatbilstība ir atrisināta tikai par 1/4, bet autors raksta, ka tas "atlikušais sīkumiņš" (=3/4 no risināmās problēmas!) nav tā vērts, lai to vēl koriģētu.
2. No raksta var saprast, ka autoram nav ne jausmas, ka šiftera izdotais trosītes solis nav konstants lielums.
3. Autors nav uzķēris, ka n sp salāgošanas gadījumā patiesībā ir jāsalāgo n-1 pozīcijas (tātad trosītes soļi būtu jāmēra n-2), jo vienu galējo pārnesumu ieregulē ar skrūvīti uz RD.

Problēma ir tur, ka profesionāļi velo skrūvēšanā, strādādami savu darbu, un būdami tajā ļoti pieprasīti un godāti, neaizdomājas līdz tam, ka daudzas lietas patiesībā nenotiek tā, kā tas vienkārši iešaujas prātā.

Avatar

By ritenbraucejs 24.07.2009 14:18:16

Member+ · 819 comments
Ansis wrote

Riteņbraucēj, ja mēs varam sarunāties par lietu, tad es pacentīšos atrast kaut kādus aero testu rezultātus par klucīšiem uz gareniskām caurulēm. Vai pat mēģināšu palūgt kādu no minētās laboratorijas, lai uzmodelē man bez oficiālajām darbu saistībām - kā nekā, mēs tur daži esam labi fizikas kursa biedri.
.

Nedomāju, ka ir vērts kādu cilvēku no malas apgrūtināt par šo tēmu. Bet būtu interesanti zināt, cik lielu ietekmi tas sūdiņš atstāj. Bez tam rezultāts būs atkarīgs no novietojuma uz rāmja, vai ne?  Manuprāt pārāk daudz mainīgo. Cik es saprotu, tad reālus rezultātus tāpat var iegūt tikai modelējot situāciju vēja tunelī.

Last edited by ritenbraucejs (24.07.2009 14:22:31)

Avatar

By kasio 24.07.2009 14:23:57

Member++ · 561 comments

Ineresanta zinja(Cancellara says motorcycles helped Contador) no taa velonews.

Vispaar jaasaka, ka man arii tas iekrita aciis, kad kontadors brauca kalnaa.