Tour De France 2009

Avatar

By Kaspi4 24.07.2009 14:56:26

Member++ · 2,282 comments

Man ar taada doma ieshaavaas, kad skatiijos, ka mochi tuvu priekshaa shim, LA veel bija, bet tiem, kas saakumaa/pa vidu bija, tikai aizmuguree.


Don't argue with an idiot - he'll drag you to his level and beat you with experience

Avatar

By VaiVilks 24.07.2009 15:01:46

Member · 138 comments
kasio wrote

Ineresanta zinja(Cancellara says motorcycles helped Contador) no taa velonews.

Vispaar jaasaka, ka man arii tas iekrita aciis, kad kontadors brauca kalnaa.

Man izdevās šo epizodi paskatīties tiešraidē, un arī komentētājs pievērsa uzmanību tam ka mocītis ir palīdzējis, bet prike''sā mocīša nebija, viņš bija sānos un nedaudz priekšā un arī tikai uz īsu brīdi sekundēm 5 neildi pirms paša finiša.

Avatar

By KKTK 24.07.2009 15:30:45

Member+ · 2,298 comments

Nu es izdomāju par to kluci uz rāmja uzrakstīt te, tad kad komentētāji norādīja, ka dažiem TT velo priekšējo bremžu mehānismi ir aiz priekšējā rata. Tas dodot labāku aeroblablabla. Nu un kamēr savā galvā cenšos iedomāties cik tad tāds varētu dod, dažus kadrus vēlāk redzu melnu, kantainu, kluci uz trubas... Un tad tiešām sanāk, ka tās sekundes daļās, kas ir iegūtas ar bremžu nolikšanu aiz dakšas, ka tik neizjauc viens tāds klucītis... yikes

Avatar

By kasio 24.07.2009 16:14:38

Member++ · 561 comments

peec divaam stundaam Avg: 46.6 km/h  ... otraas stundas avg: 48.6!!!

Avatar

By Ansis 24.07.2009 16:25:48

Member++ · 3,683 comments
ritenbraucejs wrote

Bet būtu interesanti zināt, cik lielu ietekmi tas sūdiņš atstāj. Bez tam rezultāts būs atkarīgs no novietojuma uz rāmja, vai ne?  Manuprāt pārāk daudz mainīgo. Cik es saprotu, tad reālus rezultātus tāpat var iegūt tikai modelējot situāciju vēja tunelī.

Konkrētais uzdevums par klucīti nav pārāk grūts. Ja klucītis ir uz horizontālās 'chainstay' caurules, pirmajā tuvinājumā pietiek, ja sarēķina tikai gaisa plūsmas perturbāciju ap klucīti. Tādā gadījumā ir vienalga, kurā vietā uz caurules tas atrodas. Tas ir standartuzdevums, kur datorprogrammas izdotais rezultāts noteikti pietiekoši labi sakritīs ar vēja tuneļa rezultātiem.
Ar lielā diametra pudeli plakanā rāmī ir grūtāk. Tur pati apaļīgā pudeles virsma rada mazu papildus pretestību, toties nojauc gaisa plūsmas līnijas, kas iet tālāk. Tātad pretēja situācija klucītim.

Cik es stažējoties esmu pētījis līdzīgus rezultātus, un tos atceros, tie labi atbilda manam veselajam saprātam. Balstoties uz to, es saku, ka 40 km razģelkā klucītis dod apm. 1 sek zaudējumu, un pudele 2-3 reizes vairāk. Bet protams, vajadzētu atrast iespēju to uzzināt konkrētāk.

KKTK: "Nu un kamēr savā galvā cenšos iedomāties cik tad tāds varētu dod, dažus kadrus vēlāk redzu melnu, kantainu, kluci uz trubas... "

Bremzi rāmī iestrādā rāmja ražotāji, bet kluci uzlipina mehi. Ar to šī pretruna ir pilnībā izskaidrota.

Avatar

By wrongway 24.07.2009 17:16:03

Member+ · 1,695 comments

Ansi, vienkārši čau big_smile

Es gribēju mierīgi skatītie svelosportu, bet nu jau man nekas cits neatliek, kā arī tur visu analizēt big_smile


Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!

Avatar

By kasio 24.07.2009 18:30:33

Member++ · 561 comments

redzeesim vai 4 sekundes ko armstrongs ievinneeja paliks jeb tiks tomeer atskaitiitas.  smile

Nesaprotu kur ir probleema uzreiz to nofikseet? cik saprotu visiem kas iebrauc peedeejaa km reizee ieskaita vienaadu laikum, jeb tas ir speekaa tikai tad ja ir crash?

Avatar

By Ansis 24.07.2009 18:31:32

Member++ · 3,683 comments
wrongway wrote

Ansi, vienkārši čau big_smile

Tas tāpēc, ka oponenti ir!
Pasakiet man lūdzu kāds (kaut vai ar zemu precizitāti), kādu vidējo jaudu attīsta tie braucēji 40 km razģelkā, un es ar precizitāti apm. 50% sniegšu šeit novērtējumu, cik sek zaudē dēļ tā kluča. Es zinu, kā to var sarēķināt vienkāršākajā tuvinājumā, un pārējos tam vajadzīgos datus varu atrast.

Avatar

By ritenbraucejs 24.07.2009 18:34:31

Member+ · 819 comments

es pieņemu, ka stiprākie ~5.5-6 W/kg. Cik lielu klusi tu liksi virsū?

Last edited by ritenbraucejs (24.07.2009 18:35:36)

Avatar

By kasio 24.07.2009 18:36:50

Member++ · 561 comments
ritenbraucejs wrote

es pieņemu, ka stiprākie ~5.5-6 W/kg. Cik lielu klusi tu liksi virsū?

Es savukaart domaaju ka ir nepiecieshamas absoluutaas veertiibas, jo 30 kg brauceejs pat ar 6w/kg neaattiista vajadziigo jaudu!

Avatar

By Andersons 24.07.2009 18:37:30

Member+ · 2,638 comments

Ap 500w dod spice āra vidēji uz TT


Team Velo+ Bottari Baltic
From 10km ITT to 1,500km ultra.

Avatar

By kasio 24.07.2009 18:54:05

Member++ · 561 comments

Atradu 377W wiggins giro tt dati

Avatar

By ritenbraucejs 24.07.2009 18:56:22

Member+ · 819 comments
kasio wrote
ritenbraucejs wrote

es pieņemu, ka stiprākie ~5.5-6 W/kg. Cik lielu klusi tu liksi virsū?

Es savukaart domaaju ka ir nepiecieshamas absoluutaas veertiibas, jo 30 kg brauceejs pat ar 6w/kg neaattiista vajadziigo jaudu!

kā tu biji domājis- neattīstīs vajadzīgo jaudu. 30kg braucējs attīstīs 180W un brauks ar ~36 km/h ātrumu smile
W/kg ir objektīvāks rādītājs. Jo 100 kg braucējs ar 500W brauks lēnāk kā 60 kg braucējs ar 470W . kaut kā tā.

Last edited by ritenbraucejs (24.07.2009 19:05:46)

Avatar

By ritenbraucejs 24.07.2009 18:58:37

Member+ · 819 comments
Andersons wrote

Ap 500w dod spice āra vidēji uz TT

500 diezgan daudz- tas ir 1 stundas vidējais? Cik W/kg?

Avatar

By Kaspars 24.07.2009 19:10:49

Banned · 2,164 comments

Būtu interesanti apskatīties kādi W nāk ārā braucot kārtīgā kalnā.
Trekisti trekā dod ārā vairāk par 2kW, tur jau var istabu kurināt.
Da i vispār, man ienāca galvā doma, kāpēc neražo velotranažierus, kuri ražotu elektrību? Būtu stimuls katru vakaru nobraukt treniņu no sirds smile


Life is too short not to ride quality tubulars.
Record/Red/Dura-ace/XTR

#108

Avatar

By kasio 24.07.2009 19:12:18

Member++ · 561 comments
ritenbraucejs wrote
kasio wrote
ritenbraucejs wrote

es pieņemu, ka stiprākie ~5.5-6 W/kg. Cik lielu klusi tu liksi virsū?

Es savukaart domaaju ka ir nepiecieshamas absoluutaas veertiibas, jo 30 kg brauceejs pat ar 6w/kg neaattiista vajadziigo jaudu!

W/kg ir objektīvāks rādītājs. Jo 100 kg braucējs ar 500W brauks lēnāk kā 60 kg braucējs ar 470W . kaut kā tā.

Nebuut ne taa...
pat ja taa buutu ...~8 W/kg, un ar visu to liidzenaa trasee ar 470W vareetu nepietikt, lai piekjertu jaudiigaako brauceeju.
Masai noziime tikai paarvarot rites berzi! (liidzena trase). Shii iemesla deelj W/kg ir nesaliidzinaams lielums.

TT neuzvar vechi ar lielaako W/kg veertiibu, bet gan vechi ar lielaaku absoluuto jaudu.

Avatar

By ritenbraucejs 24.07.2009 19:16:05

Member+ · 819 comments
kasio wrote
ritenbraucejs wrote
kasio wrote

Es savukaart domaaju ka ir nepiecieshamas absoluutaas veertiibas, jo 30 kg brauceejs pat ar 6w/kg neaattiista vajadziigo jaudu!

W/kg ir objektīvāks rādītājs. Jo 100 kg braucējs ar 500W brauks lēnāk kā 60 kg braucējs ar 470W . kaut kā tā.

Nebuut ne taa...
pat ja taa buutu ...~8 W/kg, un ar visu to liidzenaa trasee ar 470W vareetu nepietikt, lai piekjertu jaudiigaako brauceeju.
Masai noziime tikai paarvarot rites berzi! (liidzena trase). Shii iemesla deelj W/kg ir nesaliidzinaams lielums.

TT neuzvar vechi ar lielaako W/kg veertiibu, bet gan vechi ar lielaaku absoluuto jaudu.

Protams visi tie aprēķini ir pie ideāla gluda reljefa.
tad tu gribi teikt, ka AC ir lielāka absolūtā jauda par Konču? Piemēram?

Last edited by ritenbraucejs (24.07.2009 19:20:09)

Avatar

By čukča 24.07.2009 19:17:21

Member+ · 607 comments

Wati/kg ir rādītājs kalnu posmos, bet iTT objektīvs rādītājs ir jauda/efektīvais virsmas laukums, jo lielāka daļa darba tiek veikta, lai pārvarētu gaisa pretestību. Virsmas laukums protams ir proporcionāls svaram, bet liela nozīme arī tam, kā braucējs sēž. Esmu lasījis, ka plakanos posmos kā rādītāju parasti pieņem jauda/masa^0.3.

Tāpēc jau Končelara kalnos netur līdzi, jo absolūtā jauda liela, bet svars arī ievērojams.

Un velosportu ar F1 salīdzināt nav korekti, jo gaisa pretestība proporcionāla ātruma kvadrātam.

Avatar

By ritenbraucejs 24.07.2009 19:24:06

Member+ · 819 comments

jā, tā varētu būt precīzāk (priekš TT). Pēc manām domām gan starp masu un efektīvo laukumu pastāv tuva korelācija.

Last edited by ritenbraucejs (24.07.2009 19:25:18)

Avatar

By talants 24.07.2009 19:24:26

Member · 620 comments

ka jums liekas vai piemeram smukulis ari par ko tadu satraucas par ko jus te diskutejiet?


evelostore.com - for active living!

Avatar

By ritenbraucejs 24.07.2009 19:27:23

Member+ · 819 comments
talants wrote

ka jums liekas vai piemeram smukulis ari par ko tadu satraucas par ko jus te diskutejiet?

man ir grūti spriest par ko satraucas smukulis un vai viņam patīk blondīnes, vai brunetes.

Avatar

By talants 24.07.2009 19:31:50

Member · 620 comments

tieshi tapec butu ieteikums fizikas un it specialisties strideties pa centra berzes speku un veja pretestibu speciala izveidota topikaa.


evelostore.com - for active living!

Avatar

By Kaspars 24.07.2009 19:31:55

Banned · 2,164 comments
talants wrote

ka jums liekas vai piemeram smukulis ari par ko tadu satraucas par ko jus te diskutejiet?

Kā tu domā, vai maximas pārdevējai ir teikšana par to, kādos reģionos pirkt zemi tirdzniecības centru celtniecībai?


Life is too short not to ride quality tubulars.
Record/Red/Dura-ace/XTR

#108

Avatar

By ritenbraucejs 24.07.2009 19:34:55

Member+ · 819 comments
talants wrote

tieshi tapec butu ieteikums fizikas un it specialisties strideties pa centra berzes speku un veja pretestibu speciala izveidota topikaa.

manī šis priekšlikums īpašu interesi neizraisa, bet ja kāds mācētu pācelties es neiebilstu turpināt diskusiju zem cita nosaukuma:)

Last edited by ritenbraucejs (24.07.2009 19:37:18)

Avatar

By talants 24.07.2009 19:36:10

Member · 620 comments
ritenbraucejs wrote
talants wrote

tieshi tapec butu ieteikums fizikas un it specialisties strideties pa centra berzes speku un veja pretestibu speciala izveidota topikaa.

manī šis priekšlikums īpašu interesi neizraisa

pa cik pats ej 10km razdjelku? nu tas ta lai saprastu vai vispar esi ITT pats braucis...


evelostore.com - for active living!

Avatar

By kasio 24.07.2009 19:36:52

Member++ · 561 comments
ritenbraucejs wrote
kasio wrote
ritenbraucejs wrote

W/kg ir objektīvāks rādītājs. Jo 100 kg braucējs ar 500W brauks lēnāk kā 60 kg braucējs ar 470W . kaut kā tā.

Nebuut ne taa...
pat ja taa buutu ...~8 W/kg, un ar visu to liidzenaa trasee ar 470W vareetu nepietikt, lai piekjertu jaudiigaako brauceeju.
Masai noziime tikai paarvarot rites berzi! (liidzena trase). Shii iemesla deelj W/kg ir nesaliidzinaams lielums.

TT neuzvar vechi ar lielaako W/kg veertiibu, bet gan vechi ar lielaaku absoluuto jaudu.

Protams visi tie aprēķini ir pie ideāla gluda reljefa.
tad tu gribi teikt, ka AC ir lielāka absolūtā jauda par Konču? Piemēram?

Ja tu domaa Cancelara un Contadors peedeejaa TT tad aptuveni taa: taads 80%-tiigs Kontadors uzraada apmeeram tikpat lielu jaudu cik 60%-tiigs cancelara.

Avatar

By ritenbraucejs 24.07.2009 19:38:51

Member+ · 819 comments
talants wrote
ritenbraucejs wrote
talants wrote

tieshi tapec butu ieteikums fizikas un it specialisties strideties pa centra berzes speku un veja pretestibu speciala izveidota topikaa.

manī šis priekšlikums īpašu interesi neizraisa

pa cik pats ej 10km razdjelku? nu tas ta lai saprastu vai vispar esi ITT pats braucis...

kapēc man jābrauc, atvainojos- jāiet kā Tu saki " razģelka"?

Last edited by ritenbraucejs (24.07.2009 19:40:39)