Rakstām vēstules Rīgas Domei par Brīvības ielu!!!

Avatar

By Ivars27 27.08.2018 16:45:04

Member · 367 comments

Nesen izbraucu pa saremontēto Brīvībeni - tagad pēc CSN velosipēdistiem garu gabalu ir jābrauc pa otro joslu, jo pirmajā ir iekārtota sabtransa josla. http://rdsd.lv/jaunumi/2018/08/brivibas … orta-joslu

Ilgstošas sarunas un parakstu vākšanas ir rezultējušās risinājumā, kas ir velosipēdistu drošību pasliktinošs. Nav skaidrs, kāpēc turpat netālu uz Čaka ielas un Ieriķu ielas (pāri dzelzceļam) ir sabtransa joslas, pa kurām ar velo braukt drīkst, bet uz Brīvībenes ir jāmaļas pa ielas vidu kopā ar mašīnām. Arī Avotu ielā virzienā no centra satiksme mašīnām ir slēgta un trolejbusi ar velosipēdistiem sadzīvo itin labi.

Ierosinu rakstīt RD Satiksmes departamentam, prasot izskaidrot un pamatot jauno satiksmes organizāciju Brīvības ielā,  īpaši akcentējot tās ietekmi uz velosipēdistu drošību. RDSD kontakti: http://rdsd.lv/par-departamentu/kontakti

Varbūt izdodas viņiem uzkrist uz nerviem pietiekami lielā skaitā un sakārtot normālu braukšanu.

Avatar

By suugoi 27.08.2018 17:22:05

Member+ · 1,469 comments

Varbūt savācam parakstus un liekam izskatīt šo jautājumu komitējā RD?

Kā piemēram šeit tika darīts - https://www.facebook.com/pilsetacilveki … 141706949/

Tas viss ir bēdīgi un paliks vien bēdīgāk.


1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯

Avatar

By Maris 27.08.2018 18:03:42

Member · 1,321 comments

Bet pa to sabtransporta joslu var taču braukt ar riteni, kā visur citur.

Avatar

By Ivars27 27.08.2018 18:07:52

Member · 367 comments
Maris wrote

Bet pa to sabtransporta joslu var taču braukt ar riteni, kā visur citur.

Tikai ja ir 824.papildzīme, kā tas ir Čaka ielā.
CSN: "92. Ja ceļš apzīmēts ar 505., 507., 509. vai 510. ceļa zīmi, pa joslu, kas paredzēta pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem, pārējo transportlīdzekļu vadītājiem aizliegts braukt un apturēt transportlīdzekli šajā joslā, izņemot taksometrus, attiecīgi reģistrētus elektromobiļus, kuriem uzstādītas speciālas nozīmes transportlīdzekļa valsts reģistrācijas numura zīmes, un, ja kāda no minētajām zīmēm uzstādīta kopā ar 824. papildzīmi, – arī velosipēdus."

Avatar

By Tourist 27.08.2018 18:14:02

Member · 438 comments

Vai kāds ir aizturēts par braukšanu, kur nav papildzīmes? Un galu galā, ja acis ir vietā, policiju var laicīgi ieraudzīt...  8)
Es braucu un ik pēc 300m paskatos atpakaļ, ja ir autobuss, palaižu garām un braucu tālāk.
Nezinu kā tagad ir Brīvības, bet Barona taču no drošības viedokļa arī ir sačakarēta. Rakstu kā velo&auto braucējs.

Avatar

By Ivars27 27.08.2018 18:19:05

Member · 367 comments
suugoi wrote

Varbūt savācam parakstus un liekam izskatīt šo jautājumu komitējā RD?

Kā piemēram šeit tika darīts - https://www.facebook.com/pilsetacilveki … 141706949/

Tas viss ir bēdīgi un paliks vien bēdīgāk.

RD komiteja ir politisks orgāns, kurā jautājums ir jau ticis politiski noairēts. RDSD - izpildorgāns = iestāde, kam (teorētiski) ir jāatbild uz iedzīvotāju vēstulēm pēc būtības. Katram pilsonim šajā valstī ir tiesības vērsties pie valsts un pašvaldības iestādēm ar jautājumu un saņemt atbildi pēc būtības un, ja tā neapmierina, vērsties pie augstākstāvošas institūcijas.

Ceru, ka tā nav RD sistēmiskas ieriebšanas velosipēdistiem kampaņa, bet gan tipisks RDSD tupums, kurā, es būtu gatavs saderēt, neviens kaut cik respektējams lēmējs ar velo nebrauc.


Pilsoņi, rakstām RDSD individuālas vēstules!!!

Avatar

By Stereo 27.08.2018 18:43:37

Member · 14 comments

ir noteikti standarti, cik platai jābūt sabiedriskā transporta joslai, lai  uzkārtu papildzīmi, ka ar velo drīkst braukt pa sab. transporta joslu. Brīvības ielā nav šī platuma. Iela viennozīmīgi no diezgan draudzīgas velo ielas ar 2 lielām platām joslām, kur auto varēja normāli apsteigt ar normālu intervālu( izmantoju iepriekš Brīvības ne Barona) pēc pārbūves ir situācija pasliktinājusies. Pa Sab transporta joslu neieteiktu mīties, jo, ja tomēr kāds aizķers, tad būsi pats  vismaz daļēji līdzvainīgs,, ka atradies tur, kur nebija jāatrodās!
Edit: Bija jau cilvēki uzrakušies no administratīvo pārkāpāpumu kodeksa, ka braukšana pa sab. transporta joslu nav administratīvi sodāma, vai arī sods ir max brīdinājums ( šo gan nevaru apstirpināt kā patiesu, bet i-neta dzīlēs bija tāds info )

Last edited by Stereo (27.08.2018 18:47:36)

Avatar

By Mihails 27.08.2018 18:49:09

Member · 341 comments
Tourist wrote

Vai kāds ir aizturēts par braukšanu, kur nav papildzīmes? Un galu galā, ja acis ir vietā, policiju var laicīgi ieraudzīt...  8)

Par šo pārkāpumu nav paredzēts sods. Viss, ko var policija - apturēt un palūgt tālāk ievērot noteikumus.

Avatar

By Mihails 27.08.2018 18:56:43

Member · 341 comments
Stereo wrote

ir noteikti standarti, cik platai jābūt sabiedriskā transporta joslai, lai  uzkārtu papildzīmi, ka ar velo drīkst braukt pa sab. transporta joslu. Brīvības ielā nav šī platuma.

Šis standarts saucas LVS 190-9:2015 "Ceļu projektēšanas noteikumi. 9.daļa: Velosatiksme", un tas ir tikai rekomendējošs. RDSD nekas neliedz uzstādīt šo papildzīmi neatkarīgi no joslas platuma.

Stereo wrote

Pa Sab transporta joslu neieteiktu mīties, jo, ja tomēr kāds aizķers, tad būsi pats  vismaz daļēji līdzvainīgs,, ka atradies tur, kur nebija jāatrodās!

CSN ir šāds punkts:
93. Ja josla pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem apzīmēta ar 505. ceļa zīmi un 940. ceļa apzīmējumu un iekārtota brauktuves labajā pusē, un nav atdalīta no pārējās brauktuves ar nepārtrauktu ceļa apzīmējuma līniju, transportlīdzekļa vadītājam jānogriežas pa labi no šīs joslas. Šajā joslā atļauts iebraukt arī, lai pasažieri iekāptu transportlīdzeklī vai izkāptu no tā, ja tas netraucē pasažieru sabiedrisko transportlīdzekļu vai taksometru satiksmi, kā arī lai izbrauktu pa labi uz ceļa ar šādu joslu.

Attiecīgi ja kāds aizķers, policijai jāsaka, ka esi plānojis nogriezties tuvākajā krustojumā vai pagalmā.

Avatar

By PTZ 28.08.2018 10:19:22

Member · 454 comments

Var rakstīt vai nerakstīt, RD dzīvo padomju laiku domāšana un attiecīga pilsētas plānošana. Auto - pirmajā vietā!
Jau tika savākti 2500 paraksti un ar ko tas rezultējās:

https://www.lsm.lv/raksts/zinas/latvija … a.a289617/

Last edited by PTZ (28.08.2018 13:26:26)


Pain is inevitable. Suffering is optional.

Avatar

By averza 28.08.2018 12:57:05

Member++ · 5,039 comments

RDSD jau komentēja šo. Ieteica izmantot ietvi, ja bail braukt pa otro joslu. Ko gan citu no viņiem gaidīt.

Avatar

By subgrade 28.08.2018 15:46:48

Member · 162 comments
Mihails wrote
Stereo wrote

ir noteikti standarti, cik platai jābūt sabiedriskā transporta joslai, lai  uzkārtu papildzīmi, ka ar velo drīkst braukt pa sab. transporta joslu. Brīvības ielā nav šī platuma.

Šis standarts saucas LVS 190-9:2015 "Ceļu projektēšanas noteikumi. 9.daļa: Velosatiksme", un tas ir tikai rekomendējošs. RDSD nekas neliedz uzstādīt šo papildzīmi neatkarīgi no joslas platuma.

Tā gluži nav - lai arī standartiem nav likuma vai MK noteikumu spēka, atkāpes no standartiem ir pieļaujamas tikai izņēmuma gadījumos, ar atbilstošu pamatojumu. Ceļu projektēšanas standartu izstrāde balstās uz satiksmes drošības apsvērumiem, un nedrīkst paredzēt bīstamu risinājumu, tikai tādēļ, ka standarta piemērošana ir brīvprātīga.

Standartā noteiktais sab. tr. joslas platums, lai tajā varētu iekļaut arī rekomendējošo velojoslu, ir 4,5 m; taču, ņemot vērā autobusam nepieciešamo satiksmes telpas platumu (3,0m pie ātruma līdz 50 km/h) un velosipēdista satiksmes telpas platumu (1,0m), autobusam nav iespēju, neizbraucot no savas joslas, droši apsteigt velosipēdistu, ja joslas platums ir mazāks par 4,0 m.

Cita lieta, ka jā, RD acīmredzot cenšas velosipēdistus no Brīvības ielas padzīt, pat nepiedāvājot normālas alternatīvas (Barona iela ir izsmiekls). Brīžiem bezmaz šķiet, ka RS vadītājiem papildus tiek dots uzdevums velosipēdistus iebiedēt, lai viņi nemaisītos pa kājām (un labprātāk izvēlētos lieliskos RS pakalpojumus?).

Avatar

By Ivars27 28.08.2018 15:47:51

Member · 367 comments
averza wrote

RDSD jau komentēja šo. Ieteica izmantot ietvi, ja bail braukt pa otro joslu. Ko gan citu no viņiem gaidīt.

Gaidu no viņiem pamatojumu (nevis komentāru), kāpēc Čaka, Ieriķu un Avotu ielās velo ir atļauts braukt pa sabtransa joslu, bet Brīvībenē - nē. Vēstules aizrakstīju.

Avatar

By Ivars27 28.08.2018 15:57:14

Member · 367 comments
subgrade wrote
Mihails wrote
Stereo wrote

ir noteikti standarti, cik platai jābūt sabiedriskā transporta joslai, lai  uzkārtu papildzīmi, ka ar velo drīkst braukt pa sab. transporta joslu. Brīvības ielā nav šī platuma.

Šis standarts saucas LVS 190-9:2015 "Ceļu projektēšanas noteikumi. 9.daļa: Velosatiksme", un tas ir tikai rekomendējošs. RDSD nekas neliedz uzstādīt šo papildzīmi neatkarīgi no joslas platuma.

Standartā noteiktais sab. tr. joslas platums, lai tajā varētu iekļaut arī rekomendējošo velojoslu, ir 4,5 m; taču, ņemot vērā autobusam nepieciešamo satiksmes telpas platumu (3,0m pie ātruma līdz 50 km/h) un velosipēdista satiksmes telpas platumu (1,0m), autobusam nav iespēju, neizbraucot no savas joslas, droši apsteigt velosipēdistu, ja joslas platums ir mazāks par 4,0 m.

Vai gadījumā nav zināms, cik plata ir Avotu ielas josla prom no centra? Uz aci šķiet, ka 4,5m nav, un velo ar trolejbusiem sadzīvo itin labi.

Avatar

By Mihails 28.08.2018 17:09:05

Member · 341 comments
subgrade wrote

Tā gluži nav - lai arī standartiem nav likuma vai MK noteikumu spēka, atkāpes no standartiem ir pieļaujamas tikai izņēmuma gadījumos, ar atbilstošu pamatojumu. Ceļu projektēšanas standartu izstrāde balstās uz satiksmes drošības apsvērumiem, un nedrīkst paredzēt bīstamu risinājumu, tikai tādēļ, ka standarta piemērošana ir brīvprātīga.

Nevienā likumā nav teikts, ka būtu jāņem vērā brīvprātīgie standarti. Turklāt tas, kas rakstīts standartos, ir tikai profesionāļu un ierēdņu viedoklis, un nav zinātniski pierādīts, ka ikviens risinājums, kas nav paredzēts standartā, apriori ir nedrošs.

subgrade wrote

Standartā noteiktais sab. tr. joslas platums, lai tajā varētu iekļaut arī rekomendējošo velojoslu, ir 4,5 m; taču, ņemot vērā autobusam nepieciešamo satiksmes telpas platumu (3,0m pie ātruma līdz 50 km/h) un velosipēdista satiksmes telpas platumu (1,0m), autobusam nav iespēju, neizbraucot no savas joslas, droši apsteigt velosipēdistu, ja joslas platums ir mazāks par 4,0 m.

Nav iespēju, taču ir iespēja pārkārtoties citā joslā vai arī braukt aiz velosipēdista, kā tas ir jebkurā citā ielā, kur nav sabiedriskā transporta joslas, bet ir parastas 3.0 m platas joslas - piemēram, Brīvības ielas posmā no Elizabetes līdz Stabu ielai.

Last edited by Mihails (28.08.2018 17:20:33)

Avatar

By subgrade 28.08.2018 17:51:27

Member · 162 comments
Mihails wrote
subgrade wrote

Tā gluži nav - lai arī standartiem nav likuma vai MK noteikumu spēka, atkāpes no standartiem ir pieļaujamas tikai izņēmuma gadījumos, ar atbilstošu pamatojumu. Ceļu projektēšanas standartu izstrāde balstās uz satiksmes drošības apsvērumiem, un nedrīkst paredzēt bīstamu risinājumu, tikai tādēļ, ka standarta piemērošana ir brīvprātīga.

Nevienā likumā nav teikts, ka būtu jāņem vērā brīvprātīgie standarti. Turklāt tas, kas rakstīts standartos, ir tikai profesionāļu un ierēdņu viedoklis, un nav zinātniski pierādīts, ka ikviens risinājums, kas nav paredzēts standartā, apriori ir nedrošs.

Ja praktiski nebūtu jāņem vērā neviens no brīvprātīgi piemērojamiem standartiem (kādu ir absolūtais vairākums), tad no tiem nebūtu vispār nekādas jēgas. Būtībā ideja ir tāda - tu vari atkāpties no standarta, taču tad tev ir jāspēj pierādīt, ka šī atkāpe ir droša, praktiski īstenojama un ekonomisksi pamatota. Standarta risinājuma gadījumā  šāds pamatojums nav nepieciešams, jo standarts to principā garantē.

subgrade wrote

Standartā noteiktais sab. tr. joslas platums, lai tajā varētu iekļaut arī rekomendējošo velojoslu, ir 4,5 m; taču, ņemot vērā autobusam nepieciešamo satiksmes telpas platumu (3,0m pie ātruma līdz 50 km/h) un velosipēdista satiksmes telpas platumu (1,0m), autobusam nav iespēju, neizbraucot no savas joslas, droši apsteigt velosipēdistu, ja joslas platums ir mazāks par 4,0 m.

Nav iespēju, taču ir iespēja pārkārtoties citā joslā vai arī braukt aiz velosipēdista, kā tas ir jebkurā citā ielā, kur nav sabiedriskā transporta joslas, bet ir parastas 3.0 m platas joslas - piemēram, Brīvības ielas posmā no Elizabetes līdz Stabu ielai.

Protams, bet te jau atkal ir jautājums par RD prioritātēm. Kā jau te iepriekš tika minēts - viņi tev pateiks, ka velosipēdistam ir iespēja pap!st malā.

Avatar

By Kukijs 28.08.2018 21:35:58

Member · 367 comments

Negribas būt pārgudram, bet domāju tā RD uzliks mīksto un ar to viss beigsies! Dziļi domāju kad viņiem pie dibua ko mēs velomīļi prasām, nauda kabatā ripo, pilsēta tiek izsaimniekota un pofig uz visu!


2017,-6372 km! 2018,- 7734,7 km
2019,- 4977 km! 2020,- 3483 km :(
2021,- cerību gads ;)

Avatar

By Ivars27 07.09.2018 11:11:19

Member · 367 comments

Skat, kā: "Ņemot vērā iebildumus par satiksmes organizāciju Brīvības ielā un saņemto priekšlikumu par papildzīmes Nr.824 "Transportlīdzekļa veids" (velosipēds) uzstādīšanu Brīvības ielā atļaujot velosipēdistiem braukt pa sabiedriskā transporta joslu, lai uzklausītu arī citu institūciju viedokli, jautājums tikšot izskatīts RDSD Satiksmes koordinācijas konsultatīvās padomes sēdē, informēja departaments."

http://jauns.lv/raksts/zinas/295617-kau … vibas-ielu

Vai kādam ir zināms, kur un kad notiks šī sēde?

Avatar

By anthropophagus 07.09.2018 11:28:04

Member · 291 comments

Pie šī raksta vēl labāki komentāri nekā pie citiem. Varētu savākties kādi 100 foruma biedri un ar MTB ričukiem (plato stūru dēļ) izbraukt visā garumā Brīvības ielu pēc noteikumiem smukā rindiņā. Patiesībā varētu pat vairākus šādus apļus izbraukt. Tas būtu interesanti.

Avatar

By kaska 07.09.2018 12:01:10

Member · 886 comments

Tu ko!? Tā tak būs provokācija un kašķa meklēšana! big_smile


km pie km neliksi, pie Mm netiksi!

Avatar

By Maris 07.09.2018 13:09:32

Member · 1,321 comments

Cik var ņerkstēt, nav nekādu problēmu braukt pa sabtransporta joslu.Braucu bieži un neviens nav mēģinājis, nekādu skādi nodarīt.

Avatar

By novērotājs 07.09.2018 13:14:23

Member+ · 1,908 comments
anthropophagus wrote

Varētu savākties kādi 100 foruma biedri un ar MTB ričukiem (plato stūru dēļ) izbraukt visā garumā Brīvības ielu pēc noteikumiem smukā rindiņā. Patiesībā varētu pat vairākus šādus apļus izbraukt. Tas būtu interesanti.

Un pēc tam visi smuki pasēdēt poliču busiņā... big_smile

Avatar

By guntarsl 07.09.2018 13:49:55

Member · 192 comments
novērotājs wrote
anthropophagus wrote

Varētu savākties kādi 100 foruma biedri un ar MTB ričukiem (plato stūru dēļ) izbraukt visā garumā Brīvības ielu pēc noteikumiem smukā rindiņā. Patiesībā varētu pat vairākus šādus apļus izbraukt. Tas būtu interesanti.

Un pēc tam visi smuki pasēdēt poliču busiņā... big_smile

Ož pēc masu pasākuma, kurš atbilstoši normatīvajiem aktiem jāpiesaka utt.

Last edited by guntarsl (07.09.2018 13:50:08)


guntars.lusis@gmail.com

Avatar

By Ivars27 07.09.2018 13:58:53

Member · 367 comments
Maris wrote

Cik var ņerkstēt, nav nekādu problēmu braukt pa sabtransporta joslu.Braucu bieži un neviens nav mēģinājis, nekādu skādi nodarīt.

Tiesiskais nihilisms nav visu sabiedrības locekļu izvēlētais uzvedības modelis. Un labi, ka tā - ja visi vai vismaz vairākums 'piedrāztu' noteikumus un darītu, kā pašam ērtāk un izdevīgāk - katra cilvēka summārais ieguvums būtu negatīvs.

Avatar

By Maris 07.09.2018 16:08:39

Member · 1,321 comments
Ivars27 wrote
Maris wrote

Cik var ņerkstēt, nav nekādu problēmu braukt pa sabtransporta joslu.Braucu bieži un neviens nav mēģinājis, nekādu skādi nodarīt.

Tiesiskais nihilisms nav visu sabiedrības locekļu izvēlētais uzvedības modelis. Un labi, ka tā - ja visi vai vismaz vairākums 'piedrāztu' noteikumus un darītu, kā pašam ērtāk un izdevīgāk - katra cilvēka summārais ieguvums būtu negatīvs.

Protams, labāk ir forumā činkstēt un tēlot paraugpilsoņus...Nēesmu jau gluži vakar no koka nokāpis, daudz maz spēju izvērtēt konkrēto situāciju un apstākļus.Tas ir tīri mans subjektīvais viedoklis un neviens nav spiests tam piekrist.Vienkārši ir sajūta, ka tas ir principa jautājums...

Avatar

By PTZ 07.09.2018 16:24:53

Member · 454 comments

Principa jautājums ir pašvaldības vadības lēmumi un darbības, kas pilnībā ignorē reālo velo braucēju skaita pieaugumu,


Pain is inevitable. Suffering is optional.

Avatar

By suugoi 07.09.2018 16:29:25

Member+ · 1,469 comments
PTZ wrote

kas pilnībā ignorē reālo velo braucēju skaita pieaugumu,

Arī pašu sarakstītos plānus...


1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯