1 maijs / Kritiska Masa velobrauciens

Avatar

By 321 15.04.2018 22:20:15

Member · 6,350 comments

krit_mas.jpg

Kritiskā Masa velobrauciens
1 maijs 13:00 @ Dailes teātris
https://www.facebook.com/events/195863727854246/


Tāpēc, ka maijs izsens ir bijis laiks, kad cilvēki svin pavasari un dzīvo.  Tāpēc, ka velobraucēji joprojām netiek uzskatīti par pilntiesīgiem satiksmes dalībniekiem. Atceries: mēs nebloķējam satiksmi - mēs esam satiksme! Tāpēc, ka pieaugošais auto skaits nopietni apdraud tavu un apkārtējās vides veselību - satiksmes negadījumi, izplūdes gāzes, kari naftas dēļ. Tāpēc, ka ir nepieciešams atgūt publisko telpu, kuru mums atņēmušas ne tikai automašīnas, bet arī striktais sadalījums, ko kur drīkst darīt. Pakļausim publisko telpu savām vēlmēm, nevis savas vēlmes publiskajai telpai vai varas un kapitāla interesēm. Tāpēc, ka citādāka pasaule ir iespējama un tā sākas ar tevi!

---

Wikipedijas infolinks https://en.wikipedia.org/wiki/Critical_Mass_(cycling)
Braucienam sekot kartē varēs caur Critical Maps programmu: http://criticalmaps.net/

---

Daži Kritiskās masas principi, kurus vērts atcerēties pirms brauciena:
- būt par satiksmi un droši braukt pa ielām, nevis ietvēm, tur traucējot un atņemot gājējiem vietu
- pēc iespējas turēties vienā kritiskajā masā, nevis pie krustojumiem sašķelties kritiskajā desā
- palaist sabiedrisko transportu, ātro palīdzību, ugunsdzēsējus u.c., kas steidz palīgā
- ikviens ir organizators — iesaki maršrutu, izdomā saukļus, izpušķo sevi un velo, paņem līdzi magnetofonu vai padari braucienu foršāku kā citādi, filmē un fotogrāfē, radi
- par maršrutu vienojas priekšā braucošie, ieteikumus droši var pakliegt uz priekšu
- turies aiz brauciena vadītājiem, nebrauc tiem priekšā, lai nemaldinātu pārējos
- ja no priekšas vai no aizmugures kāds kliedz kādu ziņu, pakliedz to tālāk
- mūs vieno prieks, draudzība un kopīgi pavasara svētki — dalāmies ar to (pasveicini autobraucējus, aicinot izmēģināt velo, un pamāj, iedod pieci vai puķi, koņču, buču gājējiem, lai arī viņiem šie ir svētki)
- nepamet velo biedru nelaimē, ja kaut kas noticis (kritiens, tukša riepa, policija sliktā omā u.tml.)
- braucot visiem kopā, esi uzmanīgs — netaisi straujus manevrus un pārdrošus trikus, ar rokas signālu brīdini, kad apstājies vai griezies
- esi atbildīgs un rūpējies ne tikai par sevi, bet arī par tev blakus esošajiem
- aliņu atstāj ballītei (afterparty būs!)
- vienmēr atrodas kāds, kam ir ko teikt un kam patīk dusmoties tā vietā, lai līksmotu. Esi tas, kas līksmo!

----

Afterparty

Autentika / Bruninieku 2 / 16:00 https://www.facebook.com/events/787396041455405/

----

Padod tālāk!

.
.
.
.

Avatar

By Kefīrers 15.04.2018 22:30:27

Member · 211 comments

Forši, ka katru gadu tiek atrunāti principi (ko darīt/nedarīt), bet vienmēr ir pilns ar gaiļiem, kas, acīmredzot, skolā lasīt nav iemācījušies un diršās ar visiem pēc kārtas, rauj ratā pāri sarkanajiem, bloķē sabiedrisko un dzer aļāku otrā rokā turot telefonu. Varbūt palieku vecs, bet mūsdienu fiksīšu community ir sačakarējis visu iespaidu par velokultūru. hmm


Aizvēja pavēlnieks

Avatar

By jaja 15.04.2018 23:06:43

New Member · 1,271 comments

Domāju vajadzētu orgos uzaicināt AVerza. Puisim ir reāls pirksts uz šādām lietām smile


Te kaut kas būs, kaut kad.

Avatar

By averza 15.04.2018 23:39:31

Member++ · 5,039 comments

Beidz, tur tak tūkstotis tautas, katrs brauks pēc saviem ieskatiem smile

Avatar

By jaja 15.04.2018 23:44:47

New Member · 1,271 comments

Tautas tiešām daudz. Bet nu netīreļu nav tik daudz. Es gan parasti apskatos uz to un aizbraucu savā treniņā big_smile


Te kaut kas būs, kaut kad.

Avatar

By Aģents Ilze 16.04.2018 10:26:23

restricted · 765 comments

Tikpat truli kā moču pavasara pārādes izjāde. Tajās reizēs jāņem savs braucamais un jālaiž uz pretējo pusi neatskatoties.

Avatar

By creative_77 20.04.2018 22:11:10

Member+ · 518 comments

Esmu pret. Jā, piedalījos 2012.g. Mērķi joprojām nav skaidri.
Vai kāds ir redzējis Kokneses pilsdrupas no otra Daugavas krasta?

Avatar

By Kefīrers 20.04.2018 22:51:22

Member · 211 comments

Mērķis it kā ir parādīt, cik daudz velobraucēju ir Rīgā un, ka tik lielai masai nepieciešama infrastruktūra. Jā, bars ir liels, infrastruktūra arī klibo, salīdzinot ar citām rietumvalstu pilsētām. Tomēr nevar prasīt no kāda labumus, ja pats esi pilnīgs īblis. Liela daļa velobraucēju čīkst par to, ka autovadītāji močījot pie sarkanā. Nē, cik man ir nācies redzēt, ir tieši pretēji. Sākot no cacām ar vegānu ēdienkarti groziņos un bebuli sēdeklī, beidzot ar RRS jaunēkļiem, visiem pie dirsas satiksmes noteikumi. Un, kad aizrādi, saņem pretī slāviskus lamuvārdus.


Aizvēja pavēlnieks

Avatar

By averza 20.04.2018 22:58:12

Member++ · 5,039 comments

Lielas masas = anarhija = noteikumu neievērošana. Paskatieties, kas notiek 4. maija salūta tuvumā - katrs nomet savu miskasti, kur pagadās, nevienam nekas nerūp. Nekāda sakara ar velo vai auto, vai vegānismu.

Avatar

By wheelie 20.04.2018 22:59:26

Member+ · 2,599 comments
creative_77 wrote

Vai kāds ir redzējis Kokneses pilsdrupas no otra Daugavas krasta?

13.09.2009
original.jpg


keep rollin'

Avatar

By Kefīrers 20.04.2018 23:00:46

Member · 211 comments
averza wrote

Lielas masas = anarhija = noteikumu neievērošana. Paskatieties, kas notiek 4. maija salūta tuvumā - katrs nomet savu miskasti, kur pagadās, nevienam nekas nerūp. Nekāda sakara ar velo vai auto, vai vegānismu.

4. maijā ir salūts? big_smile


Aizvēja pavēlnieks

Avatar

By creative_77 20.04.2018 23:14:39

Member+ · 518 comments
wheelie wrote
creative_77 wrote

Vai kāds ir redzējis Kokneses pilsdrupas no otra Daugavas krasta?

13.09.2009
http://bildites.lv/images/frvfw9jp/116232/original.jpg

TRUE. Colors of freedom.

Pārējiem
p.s. Pats izkrāso savu dzīvi (ar velo), nevis sūdzies par neesošu infrastruktūru. Tik lūdzu bez filozofijas, kā korelē (velo) infrastruktūra un kultūra :-)
p.p.s uz ceļa, ja rādi (ko, kas nav minēts noteikumos), tad vienīgi 'OK'.

Avatar

By averza 20.04.2018 23:21:30

Member++ · 5,039 comments

Vai izdzēsīsi pats savu komentāru, kamēr to vēl gandrīz neviens nav izlasījis? smile

Avatar

By creative_77 21.04.2018 00:00:14

Member+ · 518 comments

Lai tauta lasa, domā un min :-)
Kam pieder tās pēdas?
https://ibb.co/ceEWgn

Avatar

By MakeMeGoAway 21.04.2018 08:46:26

Member · 365 comments

Par sarkanajām gaismām runājot, vai tiešām visi apzinīgie vienmēr stāv?

Tā kā veloinfrastuktūras mums nav, uz ielas bieži traucē mašīnas (Valdemāra ielā starp mākslas akadēmiju un Arēnu Rīga šoferi domā, ka virzienā un Skansti ir 2 joslas un attiecīgi arī stājas pie luksaforiem), bet uz ietves negribas notriekt kādu gājēju, tad ielas šķērsošana pie sarkanās gaismas ir vienīgais veids, kā iespējami mazāk zaudēt minūtes.

Ja uz maģistrālajām ielām būtu veloceliņi, es varētu savu braucienu saplānot labāk, lai varu paripot, kad redzu priekšā sarkanu un uzmīt, lai paspēju šķērsot ielu pirms sarkanās gaismas.

Avatar

By antosha.tt 21.04.2018 09:02:53

Member · 8 comments

sarkana gaismai ir tikai viena nozime, infrastruktura vai ne, tas nozimi nemaina.


Campagnolo miilis.
Pinarello Prince "team telekom" + 52t raval.
Entuziastisks ritenjlauzis.

Avatar

By Ritenis33 21.04.2018 10:06:03

Member · 814 comments

Nesaprotu cilvēkus kas piedalās,  pasākuma laikā tur 70% taisa pilnīgu bardaku. Brauc pa ielas vidu,  mauc pāri sarkanajam utt.


Giant
Scott

Avatar

By Tourist 21.04.2018 10:40:50

Member · 438 comments

Pat ja pasākums balansē uz likuma pārkāpšanas robežas, nav prātīgi kritizēt savas jomas entuziastus! Katram no jums ir gadījies saskarties ar bezkaunību vai neuzmanību no autovadītāju puses. Un ko Jūs varat likt pretī? Uzreiz parādīt 1 pirkstu vai nolamāties?  Bet Kritiskā masa  ir labs veids, kā iedarbīgi pievērst politiķu un autobraucēju uzmanību lielajam riteņbraucēju skaitam.
LABĀK ATBALSTIET PARĀDOT PIEMĒRU, PIEDALOTIES, NEVIS KAŠĶĒJOTIES DELFI FORUMU LĪMENĪ!

Avatar

By MakeMeGoAway 21.04.2018 10:56:28

Member · 365 comments
antosha.tt wrote

sarkana gaismai ir tikai viena nozime, infrastruktura vai ne, tas nozimi nemaina.

Pie šīs infrastuktūras sarkanajai gaismai ir informatīva nozīme - palīdz paredzēt satiksmes plūsmu.

Avatar

By averza 21.04.2018 11:59:44

Member++ · 5,039 comments

Es atkal nesaprotu, kā var katru gadu malt vienu un to pašu, neizprotot masu brauciena būtību, proti, ka masu brauciens nav iespējams kopīgā satiksmē, ievērojot visus noteikumus. Arī sacensībās neviens neievēro parastos CSN (tur gan visbiežāk tiek slēgta satiksme). KM ir vairāki tūkstoši dalībnieku. Ja tiks ievērota sarkanā gaisma, tad aiz velo bara esošie auto sastrēgumi no pāris minūtēm izaugs līdz 30 minūtēm, un kam tas būs izdevīgi? Tas vairs nebūs kopīgs brauciens, bet 30 mazu čupiņu braucieni, kas pie katra sarkanā sadalīsies sīkāk, vēlāk atkal apvienosies utt., beigu gals vispār nezinās, kur ir jābrauc, jo godīgi stāvēs pie sarkanā utt.

Avatar

By creative_77 21.04.2018 12:37:37

Member+ · 518 comments
averza wrote

Es atkal nesaprotu, kā var katru gadu malt vienu un to pašu, neizprotot masu brauciena būtību, proti, ka masu brauciens nav iespējams kopīgā satiksmē, ievērojot visus noteikumus. Arī sacensībās neviens neievēro parastos CSN (tur gan visbiežāk tiek slēgta satiksme). KM ir vairāki tūkstoši dalībnieku. Ja tiks ievērota sarkanā gaisma, tad aiz velo bara esošie auto sastrēgumi no pāris minūtēm izaugs līdz 30 minūtēm, un kam tas būs izdevīgi? Tas vairs nebūs kopīgs brauciens, bet 30 mazu čupiņu braucieni, kas pie katra sarkanā sadalīsies sīkāk, vēlāk atkal apvienosies utt., beigu gals vispār nezinās, kur ir jābrauc, jo godīgi stāvēs pie sarkanā utt.

Ja visi ievēros visus noteikumus, tad pasākumam nav jēgas big_smile

-Sacensībās ir noteikumi, nu piem. kad var un kad nevar mainīt joslas, kad var apdzīt (un kad nevar apdzīt), kas jādara pirms apstāšanās.

-Ka minēju es braucienā biju 1x (2012.g.) un, kas pa šiem gadiem ir mainījies? Ja nemaldos tagad var braukt pa sabiedriskā tra-ta joslām.
+autovadītāji retāk rāda pagriezienus, vairāk runā pat telefonu (neiet runa par aprīkojumu), bet par novērstu uzmanību.

Avatar

By Valerius 21.04.2018 12:45:17

Member · 343 comments

Izskatās, ka iztrūkst kāds posms starp organizatoriem un dalībnieku de fakto izturēšanos. Jo norādītie ieteikumi ir tiešām sakarīgi un pamatoti. Protams, individuālās kultūras, atbildības utt. apsvērumi ir pavisam cits stāsts...
Varbūt organizatoriem vajag kādus 5-10 gregarus, kas brauciena laikā atgādina grupai noteikumus, palīdz neizstiepties desā utt.?
Par sarkanajām gaismām runājot, Barselonā dara tā: ja iedegas sarkanais, kamēr grupa vēl turpina šķērsot krustojumu, daži minēji nobloķē ceļu stāvošajām mašīnām, pieklājīgi paskaidrojot, ka pārbrauks visa grupa un viņi varēs doties savās darīšanās, tas aizņems maks. 1,5 minūtes. Vēl kaut ko piemin, ka "esam pelotons" big_smile nezinu, varbūt turienes vietējie CSN paredz kaut ko tādu, ka riteņbraucēju grupa ir viens "transportlīdzeklis", bet autovadītājiem tas izraisa sapratni.
Organizēti braukt pāri sarkanajam jebkurā gadījumā sanāk drošāk nekā sadalīties grupiņās un veicināt auto apdzīšanu, vairāktonnīgu metāla ķermeņu ielīšanu starpā starp mazāk aizsargātajiem indivīdiem. Tiesību aktu aspekts ir cita lieta, jā, bet nu tā kaut kā.

Avatar

By Bzh 21.04.2018 14:38:39

Member · 67 comments
MakeMeGoAway wrote

Par sarkanajām gaismām runājot, vai tiešām visi apzinīgie vienmēr stāv?

Tā kā veloinfrastuktūras mums nav, uz ielas bieži traucē mašīnas (Valdemāra ielā starp mākslas akadēmiju un Arēnu Rīga šoferi domā, ka virzienā un Skansti ir 2 joslas un attiecīgi arī stājas pie luksaforiem), bet uz ietves negribas notriekt kādu gājēju, tad ielas šķērsošana pie sarkanās gaismas ir vienīgais veids, kā iespējami mazāk zaudēt minūtes.

Ja uz maģistrālajām ielām būtu veloceliņi, es varētu savu braucienu saplānot labāk, lai varu paripot, kad redzu priekšā sarkanu un uzmīt, lai paspēju šķērsot ielu pirms sarkanās gaismas.

Nabaga cilvēks, kam uz ielas traucē mašīnas, bet uz ietvēm gājēji. Un vienīgais, kad karalis var braukt, ir pie sarkanās gaismas big_smile
Jā, es ievēroju sarkanās gaismas gan kā gājējs, gan velobraucējs, gan autovadītājs. Un arī citus noteikumus - piemēram, gājēju palaišana uz pārejām. Braucu praktiski tikai pa ielu (pa ietvi braucu tikai tad, ja jānobrauc ne vairāk kā puskvartālu pa vienvirziena ielu pretējā virzienā)
Minūšu zaudēšana mani nesatrauc. Vienīgos, kurus varētu uztraukt pāris minūšu zaudēšana ceļā uz treniņu (vai mājās), ir kurjeri. Taču pieļauju, ka viņi gana labi zina pilsētu, lai savus maršrutus varētu izplānot ne pa Čaka vai Valdemāra ielām smile

P.S. Ko Tu šajās minūtēs es paveicis tādu, ko nebūtu paveicis šo minūti pastāvot pie sarkanā? smile

Avatar

By creative_77 21.04.2018 15:57:45

Member+ · 518 comments
Bzh wrote
MakeMeGoAway wrote

Par sarkanajām gaismām runājot, vai tiešām visi apzinīgie vienmēr stāv?

Tā kā veloinfrastuktūras mums nav, uz ielas bieži traucē mašīnas (Valdemāra ielā starp mākslas akadēmiju un Arēnu Rīga šoferi domā, ka virzienā un Skansti ir 2 joslas un attiecīgi arī stājas pie luksaforiem), bet uz ietves negribas notriekt kādu gājēju, tad ielas šķērsošana pie sarkanās gaismas ir vienīgais veids, kā iespējami mazāk zaudēt minūtes.

Ja uz maģistrālajām ielām būtu veloceliņi, es varētu savu braucienu saplānot labāk, lai varu paripot, kad redzu priekšā sarkanu un uzmīt, lai paspēju šķērsot ielu pirms sarkanās gaismas.

Nabaga cilvēks, kam uz ielas traucē mašīnas, bet uz ietvēm gājēji. Un vienīgais, kad karalis var braukt, ir pie sarkanās gaismas big_smile

Princis. Karaļiem luksoforu nevajag big_smile

Jā, es ievēroju sarkanās gaismas gan kā gājējs, gan velobraucējs, gan autovadītājs. Un arī citus noteikumus - piemēram, gājēju palaišana uz pārejām. Braucu praktiski tikai pa ielu (pa ietvi braucu tikai tad, ja jānobrauc ne vairāk kā puskvartālu pa vienvirziena ielu pretējā virzienā)
Minūšu zaudēšana mani nesatrauc. Vienīgos, kurus varētu uztraukt pāris minūšu zaudēšana ceļā uz treniņu (vai mājās), ir kurjeri. Taču pieļauju, ka viņi gana labi zina pilsētu, lai savus maršrutus varētu izplānot ne pa Čaka vai Valdemāra ielām smile

P.S. Ko Tu šajās minūtēs es paveicis tādu, ko nebūtu paveicis šo minūti pastāvot pie sarkanā? smile

Te netiek skaitīta atsevišķa minūte, bet teiksim laiks (gara garumā). Pa to laiku domāju, var izlasīt dažas labas gramatas.

Avatar

By Bzh 21.04.2018 16:30:30

Member · 67 comments
creative_77 wrote

Te netiek skaitīta atsevišķa minūte, bet teiksim laiks (gara garumā). Pa to laiku domāju, var izlasīt dažas labas gramatas.

Man interesē, kur šīs ietaupītās minūtes (vai stundas) gada beigās parādīsies? smile
Teiksim, es gada garumā ik dienu ietaupu pa minūtei un uz Ziemassvētkiem gribu šīs te 6h pavadīt lasot grāmatu. Nu ok, uz Ziemassvētkiem nesanāks, jo egle, dāvanas, radinieki u.c. darīšanas. Nākamajā dienā pēc Ziemassvētkiem smile Varbūt es vienkārši nepareizi daru un pēc iespējas vairāk ir jābrauc pie sarkanajām gaismām (kur netraucē ne gājēji, ne mašīnas big_smile)

Avatar

By kandrejevs 21.04.2018 17:12:52

Member+ · 767 comments
creative_77 wrote

Te netiek skaitīta atsevišķa minūte, bet teiksim laiks (gara garumā). Pa to laiku domāju, var izlasīt dažas labas gramatas.

šādi skaitīt laiku ir tik pat stulbi cik braukt pie sarkanajām gaismām


Giant anthem advanced pro 1 2022
Giant propel advanced 1 2019

Avatar

By creative_77 21.04.2018 17:24:39

Member+ · 518 comments

Te ir āķis. Grāmatas ir jālasa, jo, attīsta domāšanu.
Jā, taisnība, bet racionāli domājošs indivīds centīsies ekonomēt uz korķiem.
Teiksim ir zaļais koridors ko visi zina, ne tikai auto, bet arī velo, kad pa Barona ielu brauc uz 30km/h, būs jāstājās, bet, ja
visu dari pareizi, OK, negāzē, ja redzi priekšā sarkano, bet, izbrauc uz 'zaļo'. To var ;-)
p.s. 1s ļoti gudrs profesors uz policista  jautājumu, kāpēc nepamanījāt sarkano atbildēja, ka braucu tik ātri, ka nespēju atsķirt sarkano no zaļā (tur ir fizika) un tā nav fantastika :-)
p.s. balsoju par 'ieekonomētām minūtēm'!

Last edited by creative_77 (21.04.2018 17:26:08)