Kritiskā Masa velobrauciens
1 maijs 13:00 @ Dailes teātris
https://www.facebook.com/events/195863727854246/
Tāpēc, ka maijs izsens ir bijis laiks, kad cilvēki svin pavasari un dzīvo. Tāpēc, ka velobraucēji joprojām netiek uzskatīti par pilntiesīgiem satiksmes dalībniekiem. Atceries: mēs nebloķējam satiksmi - mēs esam satiksme! Tāpēc, ka pieaugošais auto skaits nopietni apdraud tavu un apkārtējās vides veselību - satiksmes negadījumi, izplūdes gāzes, kari naftas dēļ. Tāpēc, ka ir nepieciešams atgūt publisko telpu, kuru mums atņēmušas ne tikai automašīnas, bet arī striktais sadalījums, ko kur drīkst darīt. Pakļausim publisko telpu savām vēlmēm, nevis savas vēlmes publiskajai telpai vai varas un kapitāla interesēm. Tāpēc, ka citādāka pasaule ir iespējama un tā sākas ar tevi!
---
Wikipedijas infolinks https://en.wikipedia.org/wiki/Critical_Mass_(cycling)
Braucienam sekot kartē varēs caur Critical Maps programmu: http://criticalmaps.net/
---
Daži Kritiskās masas principi, kurus vērts atcerēties pirms brauciena:
- būt par satiksmi un droši braukt pa ielām, nevis ietvēm, tur traucējot un atņemot gājējiem vietu
- pēc iespējas turēties vienā kritiskajā masā, nevis pie krustojumiem sašķelties kritiskajā desā
- palaist sabiedrisko transportu, ātro palīdzību, ugunsdzēsējus u.c., kas steidz palīgā
- ikviens ir organizators — iesaki maršrutu, izdomā saukļus, izpušķo sevi un velo, paņem līdzi magnetofonu vai padari braucienu foršāku kā citādi, filmē un fotogrāfē, radi
- par maršrutu vienojas priekšā braucošie, ieteikumus droši var pakliegt uz priekšu
- turies aiz brauciena vadītājiem, nebrauc tiem priekšā, lai nemaldinātu pārējos
- ja no priekšas vai no aizmugures kāds kliedz kādu ziņu, pakliedz to tālāk
- mūs vieno prieks, draudzība un kopīgi pavasara svētki — dalāmies ar to (pasveicini autobraucējus, aicinot izmēģināt velo, un pamāj, iedod pieci vai puķi, koņču, buču gājējiem, lai arī viņiem šie ir svētki)
- nepamet velo biedru nelaimē, ja kaut kas noticis (kritiens, tukša riepa, policija sliktā omā u.tml.)
- braucot visiem kopā, esi uzmanīgs — netaisi straujus manevrus un pārdrošus trikus, ar rokas signālu brīdini, kad apstājies vai griezies
- esi atbildīgs un rūpējies ne tikai par sevi, bet arī par tev blakus esošajiem
- aliņu atstāj ballītei (afterparty būs!)
- vienmēr atrodas kāds, kam ir ko teikt un kam patīk dusmoties tā vietā, lai līksmotu. Esi tas, kas līksmo!
----
Afterparty
Autentika / Bruninieku 2 / 16:00 https://www.facebook.com/events/787396041455405/
----
Padod tālāk!
.
.
.
.
By Kefīrers 15.04.2018 22:30:27
Member · 211 commentsForši, ka katru gadu tiek atrunāti principi (ko darīt/nedarīt), bet vienmēr ir pilns ar gaiļiem, kas, acīmredzot, skolā lasīt nav iemācījušies un diršās ar visiem pēc kārtas, rauj ratā pāri sarkanajiem, bloķē sabiedrisko un dzer aļāku otrā rokā turot telefonu. Varbūt palieku vecs, bet mūsdienu fiksīšu community ir sačakarējis visu iespaidu par velokultūru.
Aizvēja pavēlnieks
By jaja 15.04.2018 23:06:43
New Member · 1,271 commentsDomāju vajadzētu orgos uzaicināt AVerza. Puisim ir reāls pirksts uz šādām lietām
Te kaut kas būs, kaut kad.
By averza 15.04.2018 23:39:31
Member++ · 5,039 commentsBeidz, tur tak tūkstotis tautas, katrs brauks pēc saviem ieskatiem
By jaja 15.04.2018 23:44:47
New Member · 1,271 commentsTautas tiešām daudz. Bet nu netīreļu nav tik daudz. Es gan parasti apskatos uz to un aizbraucu savā treniņā
Te kaut kas būs, kaut kad.
By Aģents Ilze 16.04.2018 10:26:23
restricted · 765 commentsTikpat truli kā moču pavasara pārādes izjāde. Tajās reizēs jāņem savs braucamais un jālaiž uz pretējo pusi neatskatoties.
By creative_77 20.04.2018 22:11:10
Member+ · 518 commentsEsmu pret. Jā, piedalījos 2012.g. Mērķi joprojām nav skaidri.
Vai kāds ir redzējis Kokneses pilsdrupas no otra Daugavas krasta?
By Kefīrers 20.04.2018 22:51:22
Member · 211 commentsMērķis it kā ir parādīt, cik daudz velobraucēju ir Rīgā un, ka tik lielai masai nepieciešama infrastruktūra. Jā, bars ir liels, infrastruktūra arī klibo, salīdzinot ar citām rietumvalstu pilsētām. Tomēr nevar prasīt no kāda labumus, ja pats esi pilnīgs īblis. Liela daļa velobraucēju čīkst par to, ka autovadītāji močījot pie sarkanā. Nē, cik man ir nācies redzēt, ir tieši pretēji. Sākot no cacām ar vegānu ēdienkarti groziņos un bebuli sēdeklī, beidzot ar RRS jaunēkļiem, visiem pie dirsas satiksmes noteikumi. Un, kad aizrādi, saņem pretī slāviskus lamuvārdus.
Aizvēja pavēlnieks
By averza 20.04.2018 22:58:12
Member++ · 5,039 commentsLielas masas = anarhija = noteikumu neievērošana. Paskatieties, kas notiek 4. maija salūta tuvumā - katrs nomet savu miskasti, kur pagadās, nevienam nekas nerūp. Nekāda sakara ar velo vai auto, vai vegānismu.
By wheelie 20.04.2018 22:59:26
Member+ · 2,610 commentsVai kāds ir redzējis Kokneses pilsdrupas no otra Daugavas krasta?
13.09.2009
keep rollin'
By Kefīrers 20.04.2018 23:00:46
Member · 211 commentsLielas masas = anarhija = noteikumu neievērošana. Paskatieties, kas notiek 4. maija salūta tuvumā - katrs nomet savu miskasti, kur pagadās, nevienam nekas nerūp. Nekāda sakara ar velo vai auto, vai vegānismu.
4. maijā ir salūts?
Aizvēja pavēlnieks
By creative_77 20.04.2018 23:14:39
Member+ · 518 commentsVai kāds ir redzējis Kokneses pilsdrupas no otra Daugavas krasta?
13.09.2009
http://bildites.lv/images/frvfw9jp/116232/original.jpg
TRUE. Colors of freedom.
Pārējiem
p.s. Pats izkrāso savu dzīvi (ar velo), nevis sūdzies par neesošu infrastruktūru. Tik lūdzu bez filozofijas, kā korelē (velo) infrastruktūra un kultūra :-)
p.p.s uz ceļa, ja rādi (ko, kas nav minēts noteikumos), tad vienīgi 'OK'.
By averza 20.04.2018 23:21:30
Member++ · 5,039 commentsVai izdzēsīsi pats savu komentāru, kamēr to vēl gandrīz neviens nav izlasījis?
By creative_77 21.04.2018 00:00:14
Member+ · 518 commentsLai tauta lasa, domā un min :-)
Kam pieder tās pēdas?
https://ibb.co/ceEWgn
By MakeMeGoAway 21.04.2018 08:46:26
Member · 410 commentsPar sarkanajām gaismām runājot, vai tiešām visi apzinīgie vienmēr stāv?
Tā kā veloinfrastuktūras mums nav, uz ielas bieži traucē mašīnas (Valdemāra ielā starp mākslas akadēmiju un Arēnu Rīga šoferi domā, ka virzienā un Skansti ir 2 joslas un attiecīgi arī stājas pie luksaforiem), bet uz ietves negribas notriekt kādu gājēju, tad ielas šķērsošana pie sarkanās gaismas ir vienīgais veids, kā iespējami mazāk zaudēt minūtes.
Ja uz maģistrālajām ielām būtu veloceliņi, es varētu savu braucienu saplānot labāk, lai varu paripot, kad redzu priekšā sarkanu un uzmīt, lai paspēju šķērsot ielu pirms sarkanās gaismas.
By antosha.tt 21.04.2018 09:02:53
Member · 8 commentssarkana gaismai ir tikai viena nozime, infrastruktura vai ne, tas nozimi nemaina.
Campagnolo miilis.
Pinarello Prince "team telekom" + 52t raval.
Entuziastisks ritenjlauzis.
By Ritenis33 21.04.2018 10:06:03
Member · 853 commentsNesaprotu cilvēkus kas piedalās, pasākuma laikā tur 70% taisa pilnīgu bardaku. Brauc pa ielas vidu, mauc pāri sarkanajam utt.
By Tourist 21.04.2018 10:40:50
Member · 467 commentsPat ja pasākums balansē uz likuma pārkāpšanas robežas, nav prātīgi kritizēt savas jomas entuziastus! Katram no jums ir gadījies saskarties ar bezkaunību vai neuzmanību no autovadītāju puses. Un ko Jūs varat likt pretī? Uzreiz parādīt 1 pirkstu vai nolamāties? Bet Kritiskā masa ir labs veids, kā iedarbīgi pievērst politiķu un autobraucēju uzmanību lielajam riteņbraucēju skaitam.
LABĀK ATBALSTIET PARĀDOT PIEMĒRU, PIEDALOTIES, NEVIS KAŠĶĒJOTIES DELFI FORUMU LĪMENĪ!
By MakeMeGoAway 21.04.2018 10:56:28
Member · 410 commentssarkana gaismai ir tikai viena nozime, infrastruktura vai ne, tas nozimi nemaina.
Pie šīs infrastuktūras sarkanajai gaismai ir informatīva nozīme - palīdz paredzēt satiksmes plūsmu.
By averza 21.04.2018 11:59:44
Member++ · 5,039 commentsEs atkal nesaprotu, kā var katru gadu malt vienu un to pašu, neizprotot masu brauciena būtību, proti, ka masu brauciens nav iespējams kopīgā satiksmē, ievērojot visus noteikumus. Arī sacensībās neviens neievēro parastos CSN (tur gan visbiežāk tiek slēgta satiksme). KM ir vairāki tūkstoši dalībnieku. Ja tiks ievērota sarkanā gaisma, tad aiz velo bara esošie auto sastrēgumi no pāris minūtēm izaugs līdz 30 minūtēm, un kam tas būs izdevīgi? Tas vairs nebūs kopīgs brauciens, bet 30 mazu čupiņu braucieni, kas pie katra sarkanā sadalīsies sīkāk, vēlāk atkal apvienosies utt., beigu gals vispār nezinās, kur ir jābrauc, jo godīgi stāvēs pie sarkanā utt.
By creative_77 21.04.2018 12:37:37
Member+ · 518 commentsEs atkal nesaprotu, kā var katru gadu malt vienu un to pašu, neizprotot masu brauciena būtību, proti, ka masu brauciens nav iespējams kopīgā satiksmē, ievērojot visus noteikumus. Arī sacensībās neviens neievēro parastos CSN (tur gan visbiežāk tiek slēgta satiksme). KM ir vairāki tūkstoši dalībnieku. Ja tiks ievērota sarkanā gaisma, tad aiz velo bara esošie auto sastrēgumi no pāris minūtēm izaugs līdz 30 minūtēm, un kam tas būs izdevīgi? Tas vairs nebūs kopīgs brauciens, bet 30 mazu čupiņu braucieni, kas pie katra sarkanā sadalīsies sīkāk, vēlāk atkal apvienosies utt., beigu gals vispār nezinās, kur ir jābrauc, jo godīgi stāvēs pie sarkanā utt.
Ja visi ievēros visus noteikumus, tad pasākumam nav jēgas
-Sacensībās ir noteikumi, nu piem. kad var un kad nevar mainīt joslas, kad var apdzīt (un kad nevar apdzīt), kas jādara pirms apstāšanās.
-Ka minēju es braucienā biju 1x (2012.g.) un, kas pa šiem gadiem ir mainījies? Ja nemaldos tagad var braukt pa sabiedriskā tra-ta joslām.
+autovadītāji retāk rāda pagriezienus, vairāk runā pat telefonu (neiet runa par aprīkojumu), bet par novērstu uzmanību.
By Valerius 21.04.2018 12:45:17
Member · 349 commentsIzskatās, ka iztrūkst kāds posms starp organizatoriem un dalībnieku de fakto izturēšanos. Jo norādītie ieteikumi ir tiešām sakarīgi un pamatoti. Protams, individuālās kultūras, atbildības utt. apsvērumi ir pavisam cits stāsts...
Varbūt organizatoriem vajag kādus 5-10 gregarus, kas brauciena laikā atgādina grupai noteikumus, palīdz neizstiepties desā utt.?
Par sarkanajām gaismām runājot, Barselonā dara tā: ja iedegas sarkanais, kamēr grupa vēl turpina šķērsot krustojumu, daži minēji nobloķē ceļu stāvošajām mašīnām, pieklājīgi paskaidrojot, ka pārbrauks visa grupa un viņi varēs doties savās darīšanās, tas aizņems maks. 1,5 minūtes. Vēl kaut ko piemin, ka "esam pelotons" nezinu, varbūt turienes vietējie CSN paredz kaut ko tādu, ka riteņbraucēju grupa ir viens "transportlīdzeklis", bet autovadītājiem tas izraisa sapratni.
Organizēti braukt pāri sarkanajam jebkurā gadījumā sanāk drošāk nekā sadalīties grupiņās un veicināt auto apdzīšanu, vairāktonnīgu metāla ķermeņu ielīšanu starpā starp mazāk aizsargātajiem indivīdiem. Tiesību aktu aspekts ir cita lieta, jā, bet nu tā kaut kā.
By Bzh 21.04.2018 14:38:39
Member · 67 commentsPar sarkanajām gaismām runājot, vai tiešām visi apzinīgie vienmēr stāv?
Tā kā veloinfrastuktūras mums nav, uz ielas bieži traucē mašīnas (Valdemāra ielā starp mākslas akadēmiju un Arēnu Rīga šoferi domā, ka virzienā un Skansti ir 2 joslas un attiecīgi arī stājas pie luksaforiem), bet uz ietves negribas notriekt kādu gājēju, tad ielas šķērsošana pie sarkanās gaismas ir vienīgais veids, kā iespējami mazāk zaudēt minūtes.
Ja uz maģistrālajām ielām būtu veloceliņi, es varētu savu braucienu saplānot labāk, lai varu paripot, kad redzu priekšā sarkanu un uzmīt, lai paspēju šķērsot ielu pirms sarkanās gaismas.
Nabaga cilvēks, kam uz ielas traucē mašīnas, bet uz ietvēm gājēji. Un vienīgais, kad karalis var braukt, ir pie sarkanās gaismas
Jā, es ievēroju sarkanās gaismas gan kā gājējs, gan velobraucējs, gan autovadītājs. Un arī citus noteikumus - piemēram, gājēju palaišana uz pārejām. Braucu praktiski tikai pa ielu (pa ietvi braucu tikai tad, ja jānobrauc ne vairāk kā puskvartālu pa vienvirziena ielu pretējā virzienā)
Minūšu zaudēšana mani nesatrauc. Vienīgos, kurus varētu uztraukt pāris minūšu zaudēšana ceļā uz treniņu (vai mājās), ir kurjeri. Taču pieļauju, ka viņi gana labi zina pilsētu, lai savus maršrutus varētu izplānot ne pa Čaka vai Valdemāra ielām
P.S. Ko Tu šajās minūtēs es paveicis tādu, ko nebūtu paveicis šo minūti pastāvot pie sarkanā?
By creative_77 21.04.2018 15:57:45
Member+ · 518 commentsPar sarkanajām gaismām runājot, vai tiešām visi apzinīgie vienmēr stāv?
Tā kā veloinfrastuktūras mums nav, uz ielas bieži traucē mašīnas (Valdemāra ielā starp mākslas akadēmiju un Arēnu Rīga šoferi domā, ka virzienā un Skansti ir 2 joslas un attiecīgi arī stājas pie luksaforiem), bet uz ietves negribas notriekt kādu gājēju, tad ielas šķērsošana pie sarkanās gaismas ir vienīgais veids, kā iespējami mazāk zaudēt minūtes.
Ja uz maģistrālajām ielām būtu veloceliņi, es varētu savu braucienu saplānot labāk, lai varu paripot, kad redzu priekšā sarkanu un uzmīt, lai paspēju šķērsot ielu pirms sarkanās gaismas.
Nabaga cilvēks, kam uz ielas traucē mašīnas, bet uz ietvēm gājēji. Un vienīgais, kad karalis var braukt, ir pie sarkanās gaismas
Princis. Karaļiem luksoforu nevajag
Jā, es ievēroju sarkanās gaismas gan kā gājējs, gan velobraucējs, gan autovadītājs. Un arī citus noteikumus - piemēram, gājēju palaišana uz pārejām. Braucu praktiski tikai pa ielu (pa ietvi braucu tikai tad, ja jānobrauc ne vairāk kā puskvartālu pa vienvirziena ielu pretējā virzienā)
Minūšu zaudēšana mani nesatrauc. Vienīgos, kurus varētu uztraukt pāris minūšu zaudēšana ceļā uz treniņu (vai mājās), ir kurjeri. Taču pieļauju, ka viņi gana labi zina pilsētu, lai savus maršrutus varētu izplānot ne pa Čaka vai Valdemāra ielāmP.S. Ko Tu šajās minūtēs es paveicis tādu, ko nebūtu paveicis šo minūti pastāvot pie sarkanā?
Te netiek skaitīta atsevišķa minūte, bet teiksim laiks (gara garumā). Pa to laiku domāju, var izlasīt dažas labas gramatas.
By Bzh 21.04.2018 16:30:30
Member · 67 commentsTe netiek skaitīta atsevišķa minūte, bet teiksim laiks (gara garumā). Pa to laiku domāju, var izlasīt dažas labas gramatas.
Man interesē, kur šīs ietaupītās minūtes (vai stundas) gada beigās parādīsies?
Teiksim, es gada garumā ik dienu ietaupu pa minūtei un uz Ziemassvētkiem gribu šīs te 6h pavadīt lasot grāmatu. Nu ok, uz Ziemassvētkiem nesanāks, jo egle, dāvanas, radinieki u.c. darīšanas. Nākamajā dienā pēc Ziemassvētkiem Varbūt es vienkārši nepareizi daru un pēc iespējas vairāk ir jābrauc pie sarkanajām gaismām (kur netraucē ne gājēji, ne mašīnas )
By kandrejevs 21.04.2018 17:12:52
Member+ · 776 commentsTe netiek skaitīta atsevišķa minūte, bet teiksim laiks (gara garumā). Pa to laiku domāju, var izlasīt dažas labas gramatas.
šādi skaitīt laiku ir tik pat stulbi cik braukt pie sarkanajām gaismām
Giant anthem advanced pro 1 2022
Giant propel advanced 1 2019
By creative_77 21.04.2018 17:24:39
Member+ · 518 commentsTe ir āķis. Grāmatas ir jālasa, jo, attīsta domāšanu.
Jā, taisnība, bet racionāli domājošs indivīds centīsies ekonomēt uz korķiem.
Teiksim ir zaļais koridors ko visi zina, ne tikai auto, bet arī velo, kad pa Barona ielu brauc uz 30km/h, būs jāstājās, bet, ja
visu dari pareizi, OK, negāzē, ja redzi priekšā sarkano, bet, izbrauc uz 'zaļo'. To var ;-)
p.s. 1s ļoti gudrs profesors uz policista jautājumu, kāpēc nepamanījāt sarkano atbildēja, ka braucu tik ātri, ka nespēju atsķirt sarkano no zaļā (tur ir fizika) un tā nav fantastika :-)
p.s. balsoju par 'ieekonomētām minūtēm'!
Last edited by creative_77 (21.04.2018 17:26:08)
By 321 15.04.2018 22:20:15
Member · 6,358 comments