Riepas ar radzēm uz ledus

Avatar

By sursurs 07.12.2017 07:58:57

Member · 905 comments

Nemāku te neko atrast, search results izmet kkādā haosā, tāpēc te jautājums tiem, kuri ziemā lieto riepas ar radzēm: KĀ ir uz ledus. Tiešām tīra ledus, ledus pleķiem uz asfalta, pieblietēta sniega, kas pārvērties ledū, utt.. Tiešām neslīd/neizslīd necik? Nu salīdzinot ar braukšanu ar, piemēram, parastu paplatu, mīkstu traktoreni. Vai kā? Teiksim tādi apstākļi kā bija vkr - lielās ielas jau bija perfektas, bet mazās ieliņas te rajonā visas ledū ar ūdeni pa virsu vietām..
Js uzlikšu vienu/abas riepas ar radzēm, varēs pa tādu daudzmaz droši braukt?


velo 4ever

Avatar

By bonys 07.12.2017 08:55:56

Member+ · 721 comments

Ar jaunām radžotām riepām ar mazliet pazeminātu spiedienu, pa slidotavu braucu kā pa treku, guļoties līkumos.
Protams, viss ir relatīvs un tā pat ir jāpiedomā pie braukšanas, bet saķere riepai ar radzēm uz ledus ir nesalīdzināmi labāka kā jebkurai platai riepai ar protektoru.
Perosnīgi lietoju Schwalbe Marathon Winter.


mtbgarkalne.lv

Avatar

By Mihails 07.12.2017 09:48:46

Member · 341 comments

Man reiz gadījās arī ar visām radzēm apgāzties uz bieza ledus, bet tas tādēļ, ka pārāk strauji stūri pagriezu. Bet tā vispār daudz labāk, nekā bez.

Bet jāņem vērā, ka pa tīru (bez ledus un sniega) gludu segumu braucot, radžotās riepas slīd daudz vairāk nekā parastās - tas sevišķi pamanāms uz slapja vēsturiskā bruģa (kāds Vecrīgā, Tērbatas ielā utt.).

Avatar

By sursurs 07.12.2017 10:38:05

Member · 905 comments
Mihails wrote

Man reiz gadījās arī ar visām radzēm apgāzties uz bieza ledus, bet tas tādēļ, ka pārāk strauji stūri pagriezu. Bet tā vispār daudz labāk, nekā bez.

Bet jāņem vērā, ka pa tīru (bez ledus un sniega) gludu segumu braucot, radžotās riepas slīd daudz vairāk nekā parastās - tas sevišķi pamanāms uz slapja vēsturiskā bruģa (kāds Vecrīgā, Tērbatas ielā utt.).

Ķip betona plāksnes arī, ja? Bet betona bruģis?


velo 4ever

Avatar

By sursurs 07.12.2017 10:40:21

Member · 905 comments

Papildjautājums - kāds/a ir mēģinājis tikai vienu radžoto riepu - priekšā teiksim? Nav mēŗkis gonkot pa ledu - vnk nenožauties braucot kaut vai uz tiem pašiem 10km/h smile


velo 4ever

Avatar

By Mihails 07.12.2017 10:46:13

Member · 341 comments
sursurs wrote
Mihails wrote

Bet jāņem vērā, ka pa tīru (bez ledus un sniega) gludu segumu braucot, radžotās riepas slīd daudz vairāk nekā parastās - tas sevišķi pamanāms uz slapja vēsturiskā bruģa (kāds Vecrīgā, Tērbatas ielā utt.).

Ķip betona plāksnes arī, ja? Bet betona bruģis?

Betona bruģis nav tik gluds, lai radzes būtiski traucētu.

Avatar

By dizpark 07.12.2017 10:51:15

Member · 908 comments

Man uz ikdienas velo ir vislētākās Schwalbe Snow Stud ar 120 radzēm, (pārējai laikā braucu ar Scwalbe CX comp). Atšķirība ir būtiska un jūtama, Un tieši šajā dienās, kad rītos un vakaros ārpus Rīgas centra veidojas perfekts apledojums. Ir gadījies tā, ka braucu mājās, nokāpju no ruičuka un nožaujos, jo izrādās, ka ir ellīgi slidens. Taču vienalga vismaz es ar visām radzēm uz ledus un pa sniega putru braucu daudz, daudz uzmanīgāk, Negribu iztestēt saķeres robežas. Un nekad nebūs tā, ka "neslīd/neizslīd nekad".

Vēl par radžu skaitu - neesmu to personīgi testējis, bet cik lasīts, tad ja tiešām uz ledus un droši  laiž 'guļoties līkumos', tad radžu skaitam ir ļoti liela nozīme. 

Mazliet offtopic, bet man ir divi ratu pāri - ja paliek baigi sauss un silts, es varu relatīvi ātri un vienkārši nomainīties atpakaļ uz bez radzēm. Jo vismaz manējās ir ellīgi grūti uzmontēt.

Avatar

By persietis 07.12.2017 11:41:18

Member · 420 comments

Uz ledus ir daudz stabilāka braukšana, 2vas sezonas nobraucu ar šwalbe riepām ar 120 radzēm bet tagad braucu ar240 radzēm. Ar 120 saķere ir pietiekama braucot taisni bet līkumos ir tā švakāk. Ar 240 radzēm ir jūtami labāk jo tādas riepas ir paredzētas agresīvākai braukšanai jo 2 rindas ir vairāk pa malām, ir arī daži mīnusi šwalbes riepām, 1. ir tas kad nevar strauji bremzēt uz plāna ledus vai seguma bez ledus jo lido radzes laukā un 2. ir tas kad riepai(aizmugurējā) dēļ slodzes izdilst radžu vietas un pēc tam grauž kamerai caurumus jo ir pārgrauzts korda slānis,tagad ieliku biezāku kameru un tad redzēs cik varēs šo sezonu nobraukt bet braukt ar parastu riepu pa Rīgas lediem ir risks veselībai. Divas sezonas riepas iztur normāli bet pēc tam jāskatās no iekšas vai nav korda defekti. Vēl ir + kad radzes var nopirkt atsevišķi un salikt atpakaļ ja trūkst. Ja liek riepas ar radzēm tad vēlams abas divas,to visvairāk var izjust uz nostaigātām taciņām ar ledus pumpām,tās parasti sit sāņus ratus un viegli noraut guļus bet radžotās spēj noturēt un arī tā nespolē ja uzmin niknāk.

Avatar

By averza 07.12.2017 12:24:16

Member++ · 5,039 comments

Meklē xc tēmas caur google, pierakstot site:www.xc.lv.

Par tikai vienu radžu riepu viedokļi dažādi, neesmu mēģinājis. Daži teica, ka priekšā var likt un ir OK, daži saka, ka tomēr vajag abas. Kad apsvēru auto uzlikt tikai vienu radžu riepu pāri, mani atrunāja ar tekstu, ka būs slikti tas, ka bremzējot viena (ass) bremzēsies labi, bet otra slīdēs, un ka tik nesanāk vēl sliktāks, neprognozējamāks rezultāts.

Avatar

By persietis 07.12.2017 12:47:44

Member · 420 comments

Ja uz auto uzliek vienu pāri tad līkumā var aiziet ripā jo viena as turēs bet otra slīdēs un nemaz bremzēt nevajadzēs,ir jau tas mēģināts bet ar velo ir tā kad tad jau labāk priekšā ar radzēm lai mazāk slīd jo pakaļējo ratu pie sānslīdes ir vieglāk savākt.

Avatar

By dizpark 07.12.2017 13:19:28

Member · 908 comments

Ā, un vēl par radžu biršanu ārā - tieši šajā brīdī likt jaunas radžotas riepas ir par vēlu.  Tās ir jāpiebrauc (laikām kādi 50km bija) uz sausa asfalta. Vismaz tā Schwalbe rekomendē un es kā sektants klausīgi izpildīju :-).

Avatar

By sursurs 07.12.2017 13:45:06

Member · 905 comments
dizpark wrote

Ā, un vēl par radžu biršanu ārā - tieši šajā brīdī likt jaunas radžotas riepas ir par vēlu.  Tās ir jāpiebrauc (laikām kādi 50km bija) uz sausa asfalta. Vismaz tā Schwalbe rekomendē un es kā sektants klausīgi izpildīju :-).

A kāds pamatojums? Uz slapja neder?


velo 4ever

Avatar

By sursurs 07.12.2017 13:50:19

Member · 905 comments
averza wrote

Meklē xc tēmas caur google, pierakstot site:www.xc.lv.

Par tikai vienu radžu riepu viedokļi dažādi, neesmu mēģinājis. Daži teica, ka priekšā var likt un ir OK, daži saka, ka tomēr vajag abas. Kad apsvēru auto uzlikt tikai vienu radžu riepu pāri, mani atrunāja ar tekstu, ka būs slikti tas, ka bremzējot viena (ass) bremzēsies labi, bet otra slīdēs, un ka tik nesanāk vēl sliktāks, neprognozējamāks rezultāts.

Nju no slīdēšanas viedokļa velo galu galā ir divas bremžu ručkas un pats vari regulēt, cik stipri, kuru spiest un to aizmugurējā rata sānslīdi drusku pieregulēt.


velo 4ever

Avatar

By dizpark 07.12.2017 14:36:27

Member · 908 comments
sursurs wrote
dizpark wrote

Ā, un vēl par radžu biršanu ārā - tieši šajā brīdī likt jaunas radžotas riepas ir par vēlu.  Tās ir jāpiebrauc (laikām kādi 50km bija) uz sausa asfalta. Vismaz tā Schwalbe rekomendē un es kā sektants klausīgi izpildīju :-).

A kāds pamatojums? Uz slapja neder?

Lai radzes (tik ļoti) nebirst laukā. Radzes pareizi iesēžas gumijā,  Citāts no bike discounta

Please retract the tires over a distance of 50km on a clean asphalt road. That ensures that the individual spikes can be used properly and settle down in the rubber knobs they were put in. Dirt and sand during this break-in period could sit between the spike and the rubber and prevent the fitting of the spikes. Please avoid strong acceleration and braking during this phase. A spike loss due to noncompliance during the break-in period is not a defect!

Avatar

By waldis 07.12.2017 17:17:13

Member · 208 comments

Man bija viena priekšējā, Parastos apstākļos, braucot no punkta A uz B, ir ievērojami labāk, kaut gan iespēja nostiepties vienmēr pastāv, piem. uzbraucot uz piesaluša ledus gabaliem. Bez tam, radās iespaidz, ka ar laiku tās radzes paliek neasākas, bet varbūt vnk pierod.... Braucot pa riktīgi slidenu, pa aizsalušu ezeru ar caurspīdīgo cieto ledu palīdz, bet ne ļoti..

Avatar

By persietis 08.12.2017 00:25:09

Member · 420 comments

Piebrauc vai nē ja strauji nobremzēsi izrausi tā pat savas 3-4 radzes,es jau ar tām riepām ne pirmo sezonu braucu un katru sezonas sākumu lieku iekšā vismaz pa 10 radzēm (it sevišķi pakaļas ratam). Tā jau nebūtu lielākā problēma,problēma ir tā kad protektors ir ok., bet ir izēsts riepas kords ar radzēm un radzes jeb korda plīsuma malas berž pušu kameru un tad riepa ir metama.

Avatar

By sursurs 08.12.2017 08:11:02

Member · 905 comments
persietis wrote

Piebrauc vai nē ja strauji nobremzēsi izrausi tā pat savas 3-4 radzes,es jau ar tām riepām ne pirmo sezonu braucu un katru sezonas sākumu lieku iekšā vismaz pa 10 radzēm (it sevišķi pakaļas ratam). Tā jau nebūtu lielākā problēma,problēma ir tā kad protektors ir ok., bet ir izēsts riepas kords ar radzēm un radzes jeb korda plīsuma malas berž pušu kameru un tad riepa ir metama.

Bet tas arī vairāk pakaļas ratam vai abiem? Pēc ~cik km lv ziemas sākas šitas viss?
Man doma, ka varētu likt tikai priekšā vienu (jo būs smaga aizmugure un tad saprotu, ka vispār aizmugurē tā riepa izbeigsies skaitītu dienu laiku laikā), bet nu tad cik saprotu lietotu nav jēga meglēt - tur vispār investīcija var sanākt uz 100km tikai.


velo 4ever

Avatar

By Mihails 08.12.2017 10:07:38

Member · 341 comments

Es pirms kāda laika nopirku 3 sezonas lietotas Schwalbe Ice Spiker, vēl 3 sezonas nobraucu, neviena radze pa šo laiku neizkrita, nekādi citi defekti arī nebija, un pēc tam sakarā ar velosipēda maiņu pārdevu gandrīz par to pašu naudu par ko nopirku. Jaunām Schwalbe Marathon Winter gan nācās otrajā sezonā nomainīt 3 radzes. Tā kā droši var pirkt arī lietotas, ja riepas ir labā stāvoklī (rūsai uz radzēm nav jāpievērš uzmanība, tā parādās jau pirmajā ziemā un nekādi neietekmē braukšanu).

Avatar

By persietis 08.12.2017 16:17:53

Member · 420 comments

Priekšējais rats jau iet 4.sezonu un ar riepu viss ir ok., bet pakaļējais jau ir izbeidzies,4sezonas neizturēja,par km nemācēšu teikt jo braucu katru dienu,protams kad nav sniega un ledus tad braucu ar vasaras velo. Vēl jau ir atkarīgs riepas nolietojums no masas kas ir uz viņas virsū,man piemēram ir 95 kg un domāju kad tas arī iespaido to kad radzes bojā riepas kordu. Lietotas arī var pirkt bet jāpievērš uzmanība lai iekšā nav plaisas,to kad ārpuse ir sasprēgājusi par to var neuztraukties. Man krājumos ir palikušas 3 riepas 26'' ratiem jo pats pārgāju uz 28'' ratiem.

Avatar

By KURBADS 10.12.2017 12:41:43

Member · 16 comments

Bezradžu teorijas piekritejiem