CSN traktējums

Avatar

By ARZ 09.04.2017 14:15:56

Member · 356 comments

Šodien braucot ar velo, pamanīju, ka policija aktīvi apkaro noziedzību uz ielām. Šoreiz uz Viestura prospekta Mangaļos.
Tas lika arī man aizdomāties, kā tagad ir pēc noteikumiem, vai apturētajam braucējam ir tiesiski uzlikt sodu.


original.png
šī zīme bija īsi pirms apturētā velosipēdista (tālumā var saskatīt policijas busu).

original.png
te apturētais velobraucējs.

MK noteikumu, kas regulē CSN, 200.pants nosaka:

200. Velosipēdu vadītājiem jābrauc pa attiecīgā virziena velojoslu, velosipēdu ceļu vai gājēju un velosipēdu ceļu iespējami tuvāk tā labajai malai. Ja to nav vai tie ir attālināti no ceļa, velosipēdu vadītājiem atļauts:
200.1. braukt pa brauktuvi vienā rindā iespējami tuvāk brauktuves (braukšanas joslas) labajai malai. Tālāk uz brauktuves atļauts izbraukt šādos gadījumos:
200.1.1. lai apbrauktu, apsteigtu vai apdzītu;
200.1.2. lai turpinātu braukt izvēlētajā virzienā apdzīvotās vietās, kur braukšanai vienā virzienā ir ne vairāk par divām joslām, ja malējā labā josla ir iekārtota labajam pagriezienam;
200.1.3. pavadot bērnus, kas jaunāki par 12 gadiem;
200.2. braukt pa nomali, dodot ceļu gājējiem;
200.3. braukt pa ietvi, ja braukšana pa brauktuvi, ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti, ceļa un meteoroloģiskos apstākļus, nav iespējama, ir apgrūtināta vai bīstama. Braucot pa ietvi, velosipēdu vadītājiem jāizvēlas tāds braukšanas ātrums, lai netiktu apdraudēti vai traucēti gājēji un, ja nepieciešams, jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu. Velosipēdu vadītāji nekādā veidā nedrīkst apdraudēt vai traucēt gājējus. Gājējiem, pārvietojoties pa ietvi, ir priekš­roka. Braucot pa ietvi vietās, kur velosipēdu vadītāju braukšanas trajektorijas krustojas ar pārējo transportlīdzekļu braukšanas trajektorijām, velosipēdu vadītājiem jānovērtē attālums līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās par drošību.

original.bmp

pēc gramatiskās interpretācijas metodes sanāk, ka 417.zīme pantā nav minēta, un nav pienākums izmantot Kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš
Vai tik policijas to nejauc ar 419.zīmi???

kāds ir foruma speču viedoklis???


labāk nodilt nekā sarūsēt

Avatar

By Mihails 09.04.2017 14:19:53

Member · 341 comments

Uzskatu, ka pa kopīgu gājēju un velosipēdu ceļu nav obligāti jābrauc. CSN 2.17.apakšpunktā teikts:

gājēju un velosipēdu ceļš – atdalīts ceļš vai ceļa daļa, kas paredzēta gājējiem un braukšanai ar velosipēdu un apzīmēta ar 419. vai 421. ceļa zīmi;

Šajā vietā nekas tāds nav.

Avatar

By ARZ 09.04.2017 14:21:53

Member · 356 comments

ja apturētais velobraucējs ir foruma biedrs, būtu interesanti uzzināt no pirmavota, ko teica poliči.


labāk nodilt nekā sarūsēt

Avatar

By Ivars27 09.04.2017 16:44:27

Member · 367 comments

Domāju, ka ne tikai pēc gramatiskā iztulkojuma nav pienākuma braukt pa 417.zīmes ceļu, bet pēc teleoloģiskā - šeit ir tieši jābrauc pa brauktuvi, jo "jauno" CSN mērķis ir nodalīt gājēju un velosipēdistu plūsmas (kas netiek darīts uz 417.zīmes ceļa) - atcerēsimies  visus tos csdd skaidrojumus pirms šo CSN stāšanās spēkā.

Avatar

By averza 09.04.2017 18:24:24

Member++ · 5,039 comments

Nu šobrīd CSN ir acīmredzami kļūdaini, jo pie 417. zīmes aizliedz braukt pa šo veloietvi.

Avatar

By martux 09.04.2017 22:07:44

Member · 50 comments

tur gan pie tās skaidrošanās, kad ieviesa šitos jaunākos noteikumus - bija arī kaut kas par to, ka tagad būs obligāti arī pie gājēju UN velosipēdistu ceļiem nedalītajiem braukt tik pa tiem. Jāatrod tieši lapa ar jaunajiem grozījumiem, man šobrīd slinkums, bet - kā tagad atceros kašķi tieši par šo stulbumu. LĪDZ tam, bija atļauts šitos ar strīpiņu dalītos štruntus ignorēt un maukt blakus pa ielu (man aktuāla, piemēram, ir Valdemāra iela tās vidusdaļā) - runāts tika, ka aizliegšot tā izpildīties. Nezinu kā ar gramatisku interpretāciju - vai tas "gājēju un velosipēdu ceļš" mūsu gudro likumdevēju prāt nenozīmē visus to paveidus - gan dalītu, gan kopīgu. Jo - nekur tāds vispār nav atzīmēts, ne pie atļautas, ne aizliegtas braukšanas, tomēr - likvidēta šāda ceļazīme nav. Protams, kā jau 90% noteikumu uzlabojumu - samudrīti pēc pilnas programmas.

Avatar

By averza 09.04.2017 23:39:05

Member++ · 5,039 comments
martux wrote

Nezinu kā ar gramatisku interpretāciju - vai tas "gājēju un velosipēdu ceļš" mūsu gudro likumdevēju prāt nenozīmē visus to paveidus

Pameklējot citos CSN punktos, visās vietās pedantiski ir uzskaitīti visi veidi, izņemot šo 200. punktu.

Avatar

By averza 09.04.2017 23:51:50

Member++ · 5,039 comments
martux wrote

Protams, kā jau 90% noteikumu uzlabojumu - samudrīti pēc pilnas programmas.

Mūsu valstī CSN ir vismaz 5x sarežģītāki nekā vidējā tiesības ieguvušā personāža intelekts spēj sagremot. Speciālie noteikumi velosipēdistiem vispār ir episkākais fail, kāds jebkur redzēts. Tie ir vienlaikus nepraktiski un arī no pirksta izzīsti ar domu "drošības kompromiss". Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, velo ir jāpalaiž, izņemot ārpus krustojumiem, un ej nu saproti, kur sākas, kur beidzas krustojums, kur vispār nav krustojums, bet blakusteritorija utt. Bet tie, kas nenogriežas, drīkst tevi uz tā velo nelaist. Vienlaicīgi dažiem tevi ir jālaiž, dažiem nē, un tad tu gaidi, kamēr aizbrauc galvenie, bet tie, kas nav galvenie, tikmēr arī varēja aizbraukt, bet nē, viņi uz tevi bezjēdzīgi gaida. Drīkst braukt ne pa labo joslu, bet tikai tad, ja ir ne vairāk kā divas joslas, un tikai apdzīvotās vietās, un tikai tad, ja tā otrā josla ir konkrētajam virzienam, bla bla bla. Murgs! Varētu iztikt ar pāris punktiem: par velo aprīkojumu; ka atļauts braukt pa veloceļiem un visos krustojumos velo ir priekšroka (veloceļš ir kā gājēju pāreja); atļauts braukt pa brauktuvi kā mazai mašīnai vai traktoriņam, joprojām turoties pie ceļa labās malas (tāpat kā auto) un bez vajadzības nelienot ne pirmajā joslā (tāpat kā traktori to nedara, ja vien nav jānogriežas); nu un pa ietvi drīkst, bet vainīgs būsi pats (uz ietves ar velo esi ciemiņš tāpat kā auto ir ciemiņš dzīvojamā zonā attiecībā pret visiem pārējiem).

Avatar

By OZ 10.04.2017 10:25:52

Member · 57 comments

Labrīt,

Tas biju es, kuru mūsu valsts likumu sargi apturēja un izrakstīja 30 EUR sodu.
Nebiju lietas kursā par jaunāko satiksmes noteikumu redakciju, tāpēc ierasti braucu pa asfaltēto ceļa daļu.
Mani policists Elviss Keišss iepazīstināja, ka šādi braukt nedrīkst. Izņēmums esot pavadošā mašīna - tad gan drīkstot braukt pa asfaltu.

Frāzi:"Likuma nezināšana neatbrīvo no atbildības" mundiera valkātāji noslīpējuši godam. Pat šķita, ka viņiem pašiem vēmienu rauj to atkārtot big_smile.


Pedal without medal

Avatar

By MrSmith 10.04.2017 10:30:48

Member · 71 comments

Manuprāt, šeit ir uzrakstīti pietiekams argumentu skaits, lai pārsūdzētu lietu. Mani arī šī lieta ieinterēja un pat pameklēju, kāds ir sods pēc administratīvā pārkāpuma kodeksa - 30 EUR ir max sods, ko varēja piemērot.

Avatar

By ARZ 10.04.2017 10:31:41

Member · 356 comments

es tavā vietā pārsūdzētu.
Kā jau redzams foto, tajā vietā ir 417.zīme, kas tev neuzliek par pienākumu izmantot KOPĪGO GĀJĒJU UN VELOSIPĒDU CEĻU.


tev par kādu panta pārkāpumu sods???


labāk nodilt nekā sarūsēt

Avatar

By Han55 10.04.2017 10:52:15

Member · 163 comments

Vai nu esmu kaut ko palaidis garām, bet CSN vispār šobrīd nerunā par pienākumu braukt pa šiem gājēju un velosipēdistu ceļiem.

https://likumi.lv/ta/id/274865

Avatar

By OZ 10.04.2017 11:10:56

Member · 57 comments

Ilgajā izbraucienā esmu kādā momentā, pašam nezinot, atbrīvojies no izrakstītā protokola.
Saņemšu uz e-pastu un iepazīšos pēc kāda likuma punkta esmu sagrēkojis.


Pedal without medal

Avatar

By averza 10.04.2017 11:14:55

Member++ · 5,039 comments

Un vēl saka, ka velosipēdisti nemaksā ceļa nodokli. Maksā un kā vēl!

Avatar

By Mihails 10.04.2017 11:44:58

Member · 341 comments

Kāda bija viņu argumentācija, kāpēc piemēroja maksimālo sodu? Ja tas ir pirmais pārkāpums gada laikā, vajadzēja piemērot brīdinājumu, vai vismaz minimālo sodu - 7 eiro.

Noteikti jāapstrīd. 10 darba dienu laikā, nevis gaidīt kaut kādu e-pastu - pašam jāpiezvana un jānoskaidro, ko un kā.

Last edited by Mihails (10.04.2017 11:45:28)

Avatar

By ARZ 10.04.2017 12:07:50

Member · 356 comments

Ja nepieciešama palīdzība ar argumentācijas daļu, dod ziņu.
Šis būtu vērtīgs precedents.


labāk nodilt nekā sarūsēt

Avatar

By OZ 10.04.2017 14:37:42

Member · 57 comments
ARZ wrote

Ja nepieciešama palīdzība ar argumentācijas daļu, dod ziņu.
Šis būtu vērtīgs precedents.

OK, paldies par atbalstu.
Vakarpusē pats salikšu visu pa plauktiņiem, lai kopējā bilde veidotos.


Pedal without medal

Avatar

By ario 10.04.2017 16:48:12

Member · 234 comments

Manā skatījumā šos visus CSN vajadzētu tiesā apstrīdēt, jo braucot pa brauktuvi vadītājam nav jāskatās zīmes, kas ir uz blakusceliņa - kas ir domāts gājēju celiņš, kurš kādā brīdī izrādās pārtapis par veloceliņu. Un pārlidot jau tur arī nevari - pēc zīmes nekāda savienojoša celiņa, kā bildē redzams, tur nav.

Avatar

By novērotājs 10.04.2017 22:02:02

Member+ · 1,908 comments
martux wrote

...Jāatrod tieši lapa ar jaunajiem grozījumiem, man šobrīd slinkums, bet - kā tagad atceros kašķi tieši par šo stulbumu. .

Nav jau nekādas īpašās lapas ar grozījumiem - vienkārši ir 200. punkts, ko jau šeit citēja. Tiesa, tur nav pieminēts kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš, tā kā juristiem ir lauks, kur izpausties.
Par CSDD skaidrojumiem grozījumu sakarā es īpaši neiespringtu. Viņi tur, piemēram, platām mutēm klārēja, ka velosipēdistiem aizliegts braukt pa ietvi un to varot tikai izņēmuma gadījumos, bet bija palaiduši garām, ka šis formulējums eksistēja tikai projekta versijā, taču pieņemts netika.

Katram savs - ātrajiem velobraucējiem (30-35+km/h) braucamā daļa, lēnajiem un nedrošajiem - tomēr ietve (protams, tur nekādi netraucējot gājējus).

Avatar

By averza 10.04.2017 23:46:09

Member++ · 5,039 comments

Un ko darīt man ar ~25km/h? big_smile

Avatar

By novērotājs 11.04.2017 00:14:42

Member+ · 1,908 comments
averza wrote

Un ko darīt man ar ~25km/h? big_smile

Tev paliek izvēle. smile
Bet nu neesi tik kautrīgs - kurš tad mums te bija misters 30 km/h?

Avatar

By radiogalva 11.04.2017 23:42:58

Member · 31 comments

celazimes-1.jpg

http://pilsetacilvekiem.lv/lv/velocelu- … ga-imanta/

Bet ja jau policija liek sodus, 4. punkts šeit nepareizi traktēts?

Avatar

By novērotājs 12.04.2017 10:21:09

Member+ · 1,908 comments

Nu šos amatieru skaidrojumus var pielīdzināt foruma sarunām - tiem nav nekāda svara un reizēm tie arī var būt neadekvāti. Piemēram, http://www.rdsd.lv/uploads/media/571dd2ccd37e7.pdf arī sastopamas dažādas muļķības, kā 26. lappusē "Latvijā riteņbraucēji nedrīkst braukt viens otram blakus, izņemot gadījumus, kad jāpavada bērns vecumā līdz 12 gadiem!" Ar tādu uzstādījumu veloeksāmenā kļūda ir garantēta un nepatīkamas sarunas ar poličiem uz ielas arī.

Avatar

By Mihails 12.04.2017 10:25:42

Member · 341 comments

Starp citu, sākotnējā CSN projektā, kas gāja uz saskaņošanu (http://tap.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=40319541), KGVC 200.punktā bija pieminēti, gala versijā KGVC izņēma ārā pēc riteņbraucēju iebildumiem.

Avatar

By Ivars27 12.04.2017 10:41:24

Member · 367 comments

Ja pareizi sapratu - "pilsēta cilvēkiem" atsaucas uz LVS 190-9:2015 "Velosatiksme", kas no administratīvās lietas viedokļa nav gluži pļāpas.
Bet RDSD izpratne par CSN tiešām ir unikāla. Šī ir viņu atbilde uz manu pārmetumu, ka Brīvības ielas remonta laikā veloceliņam vesela kvartāla garumā (starp Juglas un Silciema ielām, tur ir 417.zīme) asfalts tika nomainīts pret bruģi ar milzu fāzēm:

"Labdien. Informējam, ka Brīvības gatvē tika veikti seguma atjaunošanas darbi uz Rīgas pilsētas būvvaldē akceptētas apliecinājuma kartes pamata. Norādām, ka veloceliņa izbūve no asfaltbetona seguma tika veikta Brīvības ielas posmos, kur ir nodalīts veloceliņš no gājēju ietves vai arī posmos, kur to pieļauj ietves platums. Savukārt, Jūsu iesniegumā minētajā posmā ir apvienotā gājēju un velobraucēju ietve, kurā priekšroka ir gājējiem. Līdz ar to, lai uzsvērtu gājēju priekšroku, posmos kur ir apvienotā gājēju velobraucēju ietve, tika pieņemts lēmums veikt ietves izbūvi no betona bruģa seguma. Atvainojamies par laikus nesniegtu atbildi."

Avatar

By novērotājs 12.04.2017 12:50:24

Member+ · 1,908 comments

Wow! Kas tas par zvēru - apvienotā gājēju un velobraucēju ietve? Un kāpēc lai tur būtu kādam priekšroka?

Avatar

By Mihails 12.04.2017 12:55:08

Member · 341 comments

271.17. 417. zīme "Kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš". Atļauts braukt tikai ar velosipēdiem, kā arī pārvietoties gājējiem. Velosipēdu vadītājiem un gājējiem jārīkojas tā, lai tie savstarpēji viens otru neapdraudētu un netraucētu. Gājējiem jāņem vērā velosipēdu klātbūtne uz šā ceļa, bet velosipēdu vadītājiem, ja nepieciešams, jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu;