Esmu sacis ikdienā parvietoties pa Rīgu ar MTB, bet pēdējo dienu laikapstakļi nemaz nemazina vilinājumu doties pilsētas ielās ar veļuku, tādēļ gribetu zināt kas būtu jāievēro un no ka jaizvairās braucot pa apsnigusajam ielām?
paldies, izskatīšu katru priekšlikumu.
It's doesn't metter who you are ;)
By blieztunmaukt 24.11.2008 22:06:31
Member+ · 1,548 comments1) komforts.
gari dubļusargi - lai kājas sausas. mokasīni uz apaviem - tā paša iemesla dēļ. kārtīgi cimdi. vissas ķermeņa daļas siltumā un sausumā.
2) rūsa.
pasargāt no rūsas visu, kas var sarūsēt. pārliecināties, ka monobloks rāmī, pedāļi klaņos un citi savienojumi nav saskrūvēti pa sauso, bet sēž uz smēres. regulāri eļļot ķēdi. ja tev ir v-bremzes, eļļot viņu mehānismu. eļļot troses.
3) slīdēšana.
gludās riepas slīd. resnās ar rupju proķi labi kārpās pa biezu sniegu, bet slīd pa ledu. labas ir vai nu rievotās tūrisma riepas, piemēram, maxxis overdrive (ļoti pārliecinoši kalpoja man pagājšziem), vai "ātrās" mtb riepas, kam vidusdaļā sīkas, asas pumpas un/vai rievas (esmu dzirdējis labas atsauksmes par schwalbe fast fred, drīz arī pārliecināšos pats, kā i). vakar biju izbraucis ar padilušiem racing ralph - pa tādu biezāku putru slīdēja.
By Antuanete 25.11.2008 09:54:52
Member+ · 676 commentsNo manas ziemas braukšanas pieredzes varu piebilst - šādā laikā labāk nerādīties uz ielas braucamās daļas, jo, pirmkārt, pašam pa to sniega putru ričuks var saslīdēt un, otrkārt, arī automašīnas nav ļoti labi vadāmas. Mirgojošie lukturīši priekšā un pakaļā - musthave. Tā kā ietves ir šauras un slidenas, ziemas apstākļos daudz biežāk noder zvaniņš, jo nevar kā bezsniega laikā veikli apbraukt gājējus.
Man mokasīnu nav, lietoju gore-tex apavus un bahilas līdz ceļiem, arī nav ne vainas.
By airavs 25.11.2008 10:04:37
Member · 1,643 commentslukturītis nav tikai must_have, tā ir CSN prasība:
http://www.csdd.lv/documents/normativie … mk/csn.pdf
223. Braucot pa brauktuvi‚ ceļa nomali vai ietvi‚ diennakts tumšajā laikā neapgaismotos ceļa posmos vai nepietiekamas redzamības apstākļos velosipēdam priekšpusē jābūt iedegtam baltas gaismas lukturim‚ bet aizmugurē — sarkanas gaismas lukturim.
Last edited by airavs (25.11.2008 10:09:32)
By Antuanete 25.11.2008 10:31:04
Member+ · 676 commentsAirav - pieredze ar "tumšajiem bruņiniekiem" uz Jūrmalas veloceliņa rāda, ka par lukturīša (arī priekšējā) nepieciešamību ir īpaši jāatgādina. Un krēslainajās ziemas dienās mirgojošais lukturis vajadzīgs ne tikai tumsā.
By delveris 25.11.2008 11:23:52
Member · 503 commentsTieši tā, arī priekšējais lukturīts ir aktuāls, jo tumšā laikā taču Tu neesi redzams. Uz ielas arī neieteiktu rādīties, ja ir sniegs, tā tiešām man šķiet pašnāvība. Ja Tu savu velo vari uz apledojuša ceļa novaldīt, tad tas nenozīmē, ka visi autovadītāji, attiecīgajā brīdī to varēs.. Zem sniega kupenām var slēpties kāda dziļa bedre, vai arī apmale.. Un vēlreiz atgādinu par priekšējiem un aizmugures lukturīšiem!!!
By KKTK 25.11.2008 13:36:57
Member+ · 2,298 commentsStarp citu priekšējiem lukturīšiem būtu daudz lielāka jēga ja tas spīdētu/mirgotu ne tikai uz priekšu bet arī uz sāniem. Jo nelaime var pielavīties no sāniem - pat diviem. Tikai tādus neesmu redzējis...
By airavs 25.11.2008 13:45:00
Member · 1,643 commentsmans Cateye spīdina arī uz sāniem, pamanīt noteikti var.
By r_s 25.11.2008 15:23:26
Member+ · 1,534 commentsnepieciešami papildus atstarotāji (drīz vestes būs obligātas), ķivere. uz ledus novērtēsi radžu riepu priekšā, lai laba vadāmība.
By onkulis 25.11.2008 15:43:52
Member · 432 commentsStarp citu priekšējiem lukturīšiem būtu daudz lielāka jēga ja tas spīdētu/mirgotu ne tikai uz priekšu bet arī uz sāniem. Jo nelaime var pielavīties no sāniem - pat diviem. Tikai tādus neesmu redzējis...
ir ir tādi - pats pērkot pievērsu īpsaši uzmanību šim faktam. Protams tie nav no pasāiem spožākajiem (900lm toc nebūs ), bet šājā ġadījuma vajag lai pamana tevi nevis Tu redzi ceļu. Lielakotiesu tie ir ar izgriezumiem sānos vai arī ar caurspīdīgu gredzenu caur kuru gaisma spīd uz sāniem. Pēdējais variants ir samērā štruntīgs jo spīd acīs, bet no ta var izlīdzeties aizlīmejot aukšdaļu ar izoleni..
By VB 25.11.2008 15:56:15
Local.Auth · 531 commentsja runa par to ka nelaime var pielavities no saniem, tad tomer labakais, manuprat, variants ir riepas ar atstarojosu lentu. To vienkarsi nevar nepamanit.
By VB 25.11.2008 16:00:22
Local.Auth · 531 comments2x 26" apļi tas nav lukturitis kurs itka caur kautkadu caurumu varbut spid uz saniem. Lukturiem jaspid uz prieksu un aizmuguri.
By GUF 25.11.2008 16:53:43
Member · 292 commentsMans ieteikums no autobraucēja viedokļa tomēr ir stipra puteņa un/vai apledojušu ceļu gadījumā (piem. kā 23-24 novembrī) ar riteni uz ielas nebāzties. Pat ar visiem lukturiem un atstarotājiem. Pirmkārt, nekāda braukšana tāpat nesanāk, otrkārt gan auto gan velo braucēji ne īsti ko ko redz ne arī spēj braucamos kontrolēt.
Cik vakar redzēju velokurjerus uz ielām tad šie pacietīgi stūmās un pareizi darīja.
Last edited by GUF (25.11.2008 16:54:23)
By VB 25.11.2008 17:21:06
Local.Auth · 531 commentsMja, vakar bija forsi!
By intars90 25.11.2008 17:56:20
Member · 150 commentspaldies par ieteikumiem, es pilnigi piekrītu tam ka uz ielām labāk neradities, it īpaši ja ir sniega putra virsū, bet tie lukturīši ir viena dīvaina padarīšana, protams esmu PAR ar abām rokām, bet no savas pieredzes varu teikt ka daudzi gajēji ieraugot ka pretīm brauc veļuks ar priekšējiem lukturiem(ipasi ja tie mirgo) apstulbst un sāk mētaties no vienas trotuāra malas uz otru, baigi krīt uz nerviem!
Par apģērbu arī vis 'butu skaidrs, bet par cik neuzskatu sevi vēl par īpaši zinošu cilvēku šajā jomā, tādēļ gribēju paprasīt vai nebutu iespējams ka jūs iemestu kādus linkus par riepām kuras varētu būt labas braukšanai ziemas apstākļos?
paldies!
It's doesn't metter who you are ;)
By GUF 25.11.2008 18:35:30
Member · 292 commentsPar apģērbu arī vis 'butu skaidrs, bet par cik neuzskatu sevi vēl par īpaši zinošu cilvēku šajā jomā, tādēļ gribēju paprasīt vai nebutu iespējams ka jūs iemestu kādus linkus par riepām kuras varētu būt labas braukšanai ziemas apstākļos?
paldies!
Es personīgi ziemā jau kuro sezonu braucu ar Continental Explorer un par tām ļoti fanoju. Bet, droši vien arī citu top ražotāju riepas ar līdzīgu protektoru nebūs daudz sliktākas ja ne labākas.
Tas gan tīri pēc paša sajūtām, bet ir pārliecība, ka ziemā svarīgs ir ne tikai protektors, bet bet arī kvalitatīva gumija, kas aukstumā saglabā elastību, tāpēc lētā gala riepas neieteiktu. Būtībā jau arī automobīlim ir tāpat. Vēl iedomājies, kas notiek, ja riepa ir kā plastmasas gabals bet tev jānomaina kameru.
By VB 25.11.2008 18:57:11
Local.Auth · 531 commentsTomer pastavu pie sava viedokla ka riepas tikai ar atstarotajiem.
paskaties www.schwalbe.com tur ir daudz ziemai piemerotas riepas ar atstarotajiem.
By GUF 25.11.2008 19:38:10
Member · 292 commentsSaprotams, labāk ar atstarotājiem nekā bez tiem, ja vien riepa spējīga apmierinoši pildīt arī savu tiešo funkciju.
By intars90 25.11.2008 19:54:46
Member · 150 commentsPaldies par ieteikumiem riepu izvēlē, bet vai kads varētu padalīties pieredze, ko noteikti nevajadzētu darīt braucot ar veļuku ziemas apstākļos?
tīri no drošības un braukšanas stila un tehnikas viedokļa!
It's doesn't metter who you are ;)
By Antuanete 25.11.2008 20:24:10
Member+ · 676 commentsPaldies par ieteikumiem riepu izvēlē, bet vai kads varētu padalīties pieredze, ko noteikti nevajadzētu darīt braucot ar veļuku ziemas apstākļos?
tīri no drošības un braukšanas stila un tehnikas viedokļa!
Ja vien neesi baigais ass ar izcilu līdzsvara izjūtu, ņem vērā, ka ar riteni vadāmās sānslīdes nav veids, kā ņemt līkumus; uz cieta sniega vai ledus vispār labāk pēc iespējas saglabāt taisnvirziena kustību (tāpēc arī vajadzīgs zvaniņš ) Agresīvs braukšanas stils ar straujiem manevriem un ātruma maiņu jāatstāj bezsniega sezonai, pa sniegu labāk ripināt vienmērīgi. Ja brauc pa slidenu virsmu (ciets sniegs, ledus, ledus ar ūdeni), rēķinies, ka uz visādiem nelīdzenumiem riepas ātri vien saslīd, tāpēc ātrumam jābūt tādam, lai var savākties (un vēlams apaviem arī pietiekamu protektoru, lai, piešaujot kāju pie zemes, tā neaizslīdētu kaut kur pie velna vecmāmiņas). Zem pūkaina sniega vai šļuras var būt bedres, tāpēc labāk braukt pa izpētītiem maršrutiem.
By av 25.11.2008 20:44:40
Member+ · 405 commentssanāca pabraukāt 23. novembrī... ļoti patika
uz slidena ceļa jāuzmanās no sānu vēja - var izslīdēt priekšējais rats.
By x-f 26.11.2008 09:06:25
Member+ · 402 commentsVēlams ģērbties košā apģērbā.
Aploces var apledot un v-bremzes pārstāt strādāt.
Jāuzmanās no "melnā ledus" – asfalts izskatās kā parasti, bet izrādās, ka uz tā ir ledus kārtiņa. Esmu tā aizgājis pa pieskari krustojumā.
Vēl jāņem vērā, ka ziemā uz ceļa ir jūtami mazāk vietas – gar ceļa malām ir sastumti sniega vaļņi. Cieti vai mīksti, bet tie ir gan pilsētā, gan ārpus tās. Ja nu pēkšņi kaut kas notiek priekšā vai aiz muguras, tad vienkārši var nebūt vietas, kur palikt (pamukt).
Braukt ziemā var, bet tas jādara daudz uzmanīgāk, jādomā, ko dara, un jābūt gatavam uz visu.
People.lv Racing Team
By blieztunmaukt 26.11.2008 10:53:26
Member+ · 1,548 commentsstokholmā čaļi vienā mierā močī ar fixed gear:
http://vimeo.com/2322028?pg=embed&sec=2322028
By KKTK 26.11.2008 15:56:59
Member+ · 2,298 commentsJa brauc pa slidenu virsmu (ciets sniegs, ledus, ledus ar ūdeni), rēķinies, ka uz visādiem nelīdzenumiem riepas ātri vien saslīd, tāpēc ātrumam jābūt tādam, lai var savākties (un vēlams apaviem arī pietiekamu protektoru, lai, piešaujot kāju pie zemes, tā neaizslīdētu kaut kur pie velna vecmāmiņas).
Pilnīgi otrādi sakarā ar apaviem. Siltiem apaviem protams jābūt kājās, bet braucot un saslīdot vai tiekot nelāgā špūrē, radžaini apavi kas tevi tūlīt nobraumzēs nozīmē žāvienu. Taču ar tādiem, kas slīd - piemetīsi kāju, pašļūksi nedaudz, atspersies, lai atgūtu pareizu līdzsvaru un turpināsi ceļu pat daudz nezaudējot ātrumu.
Īpaši labi tas noder, ja jābrauc pa apledojušu mašīnas iebrauktu špūri. Ripo ļoti ātri, virziens pareizs, bet ja neesi no cirka, tad pa laikam sanāk pārlīdzsvaroties un tad kājas piemešana pie zemes visu ātri salabo
By intars90 26.11.2008 20:21:52
Member · 150 commentsNormals vigiks, zel ka nekas tads nau praktiski iesejam rigas ielas, vienigi izbrinija ka vini to izdarija lietojot SLIK riepas.
It's doesn't metter who you are ;)
By Delfins 26.11.2008 20:49:01
Member+ · 3,575 commentskā arī nebija "ledus pēdas"
Es arī ar slikiem braucu, un tie gājēju samīcītie "kumoli" šausmīgi traucē.
By Antuanete 26.11.2008 21:21:44
Member+ · 676 commentsJa brauc pa slidenu virsmu (ciets sniegs, ledus, ledus ar ūdeni), rēķinies, ka uz visādiem nelīdzenumiem riepas ātri vien saslīd, tāpēc ātrumam jābūt tādam, lai var savākties (un vēlams apaviem arī pietiekamu protektoru, lai, piešaujot kāju pie zemes, tā neaizslīdētu kaut kur pie velna vecmāmiņas).
Pilnīgi otrādi sakarā ar apaviem. Siltiem apaviem protams jābūt kājās, bet braucot un saslīdot vai tiekot nelāgā špūrē, radžaini apavi kas tevi tūlīt nobraumzēs nozīmē žāvienu. Taču ar tādiem, kas slīd - piemetīsi kāju, pašļūksi nedaudz, atspersies, lai atgūtu pareizu līdzsvaru un turpināsi ceļu pat daudz nezaudējot ātrumu.
Īpaši labi tas noder, ja jābrauc pa apledojušu mašīnas iebrauktu špūri. Ripo ļoti ātri, virziens pareizs, bet ja neesi no cirka, tad pa laikam sanāk pārlīdzsvaroties un tad kājas piemešana pie zemes visu ātri salabo
Par radžainiem apaviem es pat neiedomājos Diez vai vispār ir iespējami apavi, kas uz ledus nodrošina tūlītēju sabremzēšanos, bet pēc pieredzes zinu - ja apavi ir ar ļoti slīdošu zoli, tad savākšanās ir apgrūtināta. Kā vienmēr, vajadzīgs zelta vidusceļš
By intars90 24.11.2008 21:03:10
Member · 150 comments