Ar MTB pa pilsētu ziemas apstākļos.

Avatar

By intars90 24.11.2008 21:03:10

Member · 150 comments

Esmu sacis ikdienā parvietoties pa Rīgu ar MTB, bet pēdējo dienu laikapstakļi nemaz nemazina vilinājumu doties pilsētas ielās ar veļuku, tādēļ gribetu zināt kas būtu jāievēro un no ka jaizvairās braucot pa apsnigusajam ielām?
paldies, izskatīšu katru priekšlikumu.


It's doesn't metter who you are  ;)

Avatar

By blieztunmaukt 24.11.2008 22:06:31

Member+ · 1,548 comments

1) komforts.
gari dubļusargi - lai kājas sausas. mokasīni uz apaviem - tā paša iemesla dēļ. kārtīgi cimdi. vissas ķermeņa daļas siltumā un sausumā.
2) rūsa.
pasargāt no rūsas visu, kas var sarūsēt. pārliecināties, ka monobloks rāmī, pedāļi klaņos un citi savienojumi nav saskrūvēti pa sauso, bet sēž uz smēres. regulāri eļļot ķēdi. ja tev ir v-bremzes, eļļot viņu mehānismu. eļļot troses.
3) slīdēšana.
gludās riepas slīd. resnās ar rupju proķi labi kārpās pa biezu sniegu, bet slīd pa ledu. labas ir vai nu rievotās tūrisma riepas, piemēram, maxxis overdrive (ļoti pārliecinoši kalpoja man pagājšziem), vai "ātrās" mtb riepas, kam vidusdaļā sīkas, asas pumpas un/vai rievas (esmu dzirdējis labas atsauksmes par schwalbe fast fred, drīz arī pārliecināšos pats, kā i). vakar biju izbraucis ar padilušiem racing ralph - pa tādu biezāku putru slīdēja.

Avatar

By Antuanete 25.11.2008 09:54:52

Member+ · 676 comments

No manas ziemas braukšanas pieredzes varu piebilst - šādā laikā labāk nerādīties uz ielas braucamās daļas, jo, pirmkārt, pašam pa to sniega putru ričuks var saslīdēt un, otrkārt, arī automašīnas nav ļoti labi vadāmas. Mirgojošie lukturīši priekšā un pakaļā - musthave. Tā kā ietves ir šauras un slidenas, ziemas apstākļos daudz biežāk noder zvaniņš, jo nevar kā bezsniega laikā veikli apbraukt gājējus.
Man mokasīnu nav, lietoju gore-tex apavus un bahilas līdz ceļiem, arī nav ne vainas.

Avatar

By airavs 25.11.2008 10:04:37

Member · 1,643 comments

lukturītis nav tikai must_have, tā ir CSN prasība:

http://www.csdd.lv/documents/normativie … mk/csn.pdf

223. Braucot pa brauktuvi‚ ceļa nomali vai ietvi‚ diennakts tumšajā laikā neapgaismotos ceļa posmos vai nepietiekamas redzamības apstākļos velosipēdam priekšpusē jābūt iedegtam baltas gaismas lukturim‚ bet aizmugurē — sarkanas gaismas lukturim.

Last edited by airavs (25.11.2008 10:09:32)

Avatar

By Antuanete 25.11.2008 10:31:04

Member+ · 676 comments

Airav - pieredze ar "tumšajiem bruņiniekiem" uz Jūrmalas veloceliņa rāda, ka par lukturīša (arī priekšējā) nepieciešamību ir īpaši jāatgādina. Un krēslainajās ziemas dienās mirgojošais lukturis vajadzīgs ne tikai tumsā.

Avatar

By delveris 25.11.2008 11:23:52

Member · 503 comments

Tieši tā, arī priekšējais lukturīts ir aktuāls, jo tumšā laikā taču Tu neesi redzams. Uz ielas arī neieteiktu rādīties, ja ir sniegs, tā tiešām man šķiet pašnāvība. Ja Tu savu velo vari uz apledojuša ceļa novaldīt, tad tas nenozīmē, ka visi autovadītāji, attiecīgajā brīdī to varēs.. Zem sniega kupenām var slēpties kāda dziļa bedre, vai arī apmale.. Un vēlreiz atgādinu par priekšējiem un aizmugures lukturīšiem!!!

Avatar

By KKTK 25.11.2008 13:36:57

Member+ · 2,298 comments

Starp citu priekšējiem lukturīšiem būtu daudz lielāka jēga ja tas spīdētu/mirgotu ne tikai uz priekšu bet arī uz sāniem. Jo nelaime var pielavīties no sāniem - pat diviem. Tikai tādus neesmu redzējis...

Avatar

By airavs 25.11.2008 13:45:00

Member · 1,643 comments

mans Cateye spīdina arī uz sāniem, pamanīt noteikti var.

Avatar

By r_s 25.11.2008 15:23:26

Member+ · 1,534 comments

nepieciešami papildus atstarotāji (drīz vestes būs obligātas), ķivere. uz ledus novērtēsi radžu riepu priekšā, lai laba vadāmība.

Avatar

By onkulis 25.11.2008 15:43:52

Member · 432 comments
KKTK wrote

Starp citu priekšējiem lukturīšiem būtu daudz lielāka jēga ja tas spīdētu/mirgotu ne tikai uz priekšu bet arī uz sāniem. Jo nelaime var pielavīties no sāniem - pat diviem. Tikai tādus neesmu redzējis...

ir ir tādi - pats pērkot pievērsu īpsaši uzmanību šim faktam. Protams tie nav no pasāiem spožākajiem (900lm toc nebūs smile ), bet šājā ġadījuma vajag lai pamana tevi nevis Tu redzi ceļu. Lielakotiesu tie ir ar izgriezumiem sānos vai arī ar caurspīdīgu gredzenu  caur kuru gaisma spīd uz sāniem. Pēdējais variants ir samērā štruntīgs jo spīd acīs, bet no ta var izlīdzeties aizlīmejot aukšdaļu ar izoleni..

Avatar

By VB 25.11.2008 15:56:15

Local.Auth · 531 comments

ja runa par to ka nelaime var pielavities no saniem, tad tomer labakais, manuprat, variants ir riepas ar atstarojosu lentu. To vienkarsi nevar nepamanit.

Avatar

By VB 25.11.2008 16:00:22

Local.Auth · 531 comments

2x 26" apļi tas nav lukturitis kurs itka caur kautkadu caurumu varbut spid uz saniem. Lukturiem jaspid uz prieksu un aizmuguri.

Avatar

By GUF 25.11.2008 16:53:43

Member · 292 comments

Mans ieteikums no autobraucēja viedokļa tomēr ir stipra puteņa un/vai apledojušu ceļu gadījumā (piem. kā 23-24 novembrī) ar riteni uz ielas nebāzties. Pat ar visiem lukturiem un atstarotājiem. Pirmkārt, nekāda braukšana tāpat nesanāk, otrkārt gan auto gan velo braucēji ne īsti ko ko redz ne arī spēj braucamos kontrolēt.

Cik vakar redzēju velokurjerus uz ielām tad šie pacietīgi stūmās un pareizi darīja.

Last edited by GUF (25.11.2008 16:54:23)

Avatar

By VB 25.11.2008 17:21:06

Local.Auth · 531 comments

Mja, vakar bija forsi!

Avatar

By intars90 25.11.2008 17:56:20

Member · 150 comments

paldies par ieteikumiem, es pilnigi piekrītu tam ka uz ielām labāk neradities, it īpaši ja ir sniega putra virsū, bet tie lukturīši ir viena dīvaina padarīšana, protams esmu PAR ar abām rokām, bet no savas pieredzes varu teikt ka daudzi gajēji ieraugot ka pretīm brauc veļuks ar priekšējiem lukturiem(ipasi ja tie mirgo) apstulbst un sāk mētaties no vienas trotuāra malas uz otru, baigi krīt uz nerviem!
Par apģērbu arī vis 'butu skaidrs, bet par cik neuzskatu sevi vēl par īpaši zinošu cilvēku šajā jomā, tādēļ gribēju paprasīt vai nebutu iespējams ka jūs iemestu kādus linkus par riepām kuras varētu būt labas braukšanai ziemas apstākļos?
paldies!


It's doesn't metter who you are  ;)

Avatar

By GUF 25.11.2008 18:35:30

Member · 292 comments
intars90 wrote

Par apģērbu arī vis 'butu skaidrs, bet par cik neuzskatu sevi vēl par īpaši zinošu cilvēku šajā jomā, tādēļ gribēju paprasīt vai nebutu iespējams ka jūs iemestu kādus linkus par riepām kuras varētu būt labas braukšanai ziemas apstākļos?
paldies!

Es personīgi ziemā jau kuro sezonu braucu ar Continental Explorer un par tām ļoti fanoju. Bet, droši vien arī citu top ražotāju riepas ar līdzīgu protektoru nebūs daudz sliktākas ja ne labākas.

Tas gan tīri pēc paša sajūtām, bet ir pārliecība, ka ziemā svarīgs ir ne tikai protektors, bet  bet arī kvalitatīva gumija, kas aukstumā saglabā elastību, tāpēc lētā gala riepas neieteiktu. Būtībā jau arī automobīlim ir tāpat. Vēl iedomājies, kas notiek, ja riepa ir kā plastmasas gabals bet tev jānomaina kameru.

Avatar

By VB 25.11.2008 18:57:11

Local.Auth · 531 comments

Tomer pastavu pie sava viedokla ka riepas tikai ar atstarotajiem.
paskaties www.schwalbe.com tur ir daudz ziemai piemerotas riepas ar atstarotajiem.

Avatar

By GUF 25.11.2008 19:38:10

Member · 292 comments

Saprotams, labāk ar atstarotājiem nekā bez tiem, ja vien riepa spējīga apmierinoši pildīt arī savu tiešo funkciju.

Avatar

By intars90 25.11.2008 19:54:46

Member · 150 comments

Paldies par ieteikumiem riepu izvēlē, bet vai kads varētu padalīties pieredze, ko noteikti nevajadzētu darīt braucot ar veļuku ziemas apstākļos?
tīri no drošības un braukšanas stila un tehnikas viedokļa!


It's doesn't metter who you are  ;)

Avatar

By Antuanete 25.11.2008 20:24:10

Member+ · 676 comments
intars90 wrote

Paldies par ieteikumiem riepu izvēlē, bet vai kads varētu padalīties pieredze, ko noteikti nevajadzētu darīt braucot ar veļuku ziemas apstākļos?
tīri no drošības un braukšanas stila un tehnikas viedokļa!

Ja vien neesi baigais ass ar izcilu līdzsvara izjūtu, ņem vērā, ka ar riteni vadāmās sānslīdes nav veids, kā ņemt līkumus; uz cieta sniega vai ledus vispār labāk pēc iespējas saglabāt taisnvirziena kustību (tāpēc arī vajadzīgs zvaniņš smile) Agresīvs braukšanas stils ar straujiem manevriem un ātruma maiņu jāatstāj bezsniega sezonai, pa sniegu labāk ripināt vienmērīgi. Ja brauc pa slidenu virsmu (ciets sniegs, ledus, ledus ar ūdeni), rēķinies, ka uz visādiem nelīdzenumiem riepas ātri vien saslīd, tāpēc ātrumam jābūt tādam, lai var savākties (un vēlams apaviem arī pietiekamu protektoru, lai, piešaujot kāju pie zemes, tā neaizslīdētu kaut  kur pie velna vecmāmiņas). Zem pūkaina sniega vai šļuras var būt bedres, tāpēc labāk braukt pa izpētītiem maršrutiem.

Avatar

By av 25.11.2008 20:44:40

Member+ · 405 comments

sanāca pabraukāt 23. novembrī... ļoti patika
uz slidena ceļa jāuzmanās no sānu vēja - var izslīdēt priekšējais rats.

Avatar

By x-f 26.11.2008 09:06:25

Member+ · 402 comments

Vēlams ģērbties košā apģērbā.
Aploces var apledot un v-bremzes pārstāt strādāt. smile
Jāuzmanās no "melnā ledus" – asfalts izskatās kā parasti, bet izrādās, ka uz tā ir ledus kārtiņa. Esmu tā aizgājis pa pieskari krustojumā.
Vēl jāņem vērā, ka ziemā uz ceļa ir jūtami mazāk vietas – gar ceļa malām ir sastumti sniega vaļņi. Cieti vai mīksti, bet tie ir gan pilsētā, gan ārpus tās. Ja nu pēkšņi kaut kas notiek priekšā vai aiz muguras, tad vienkārši var nebūt vietas, kur palikt (pamukt).

Braukt ziemā var, bet tas jādara daudz uzmanīgāk, jādomā, ko dara, un jābūt gatavam uz visu.


People.lv Racing Team

Avatar

By blieztunmaukt 26.11.2008 10:53:26

Member+ · 1,548 comments

stokholmā čaļi vienā mierā močī ar fixed gear:
http://vimeo.com/2322028?pg=embed&sec=2322028

Avatar

By KKTK 26.11.2008 15:56:59

Member+ · 2,298 comments
_Antuanete_ wrote

Ja brauc pa slidenu virsmu (ciets sniegs, ledus, ledus ar ūdeni), rēķinies, ka uz visādiem nelīdzenumiem riepas ātri vien saslīd, tāpēc ātrumam jābūt tādam, lai var savākties (un vēlams apaviem arī pietiekamu protektoru, lai, piešaujot kāju pie zemes, tā neaizslīdētu kaut  kur pie velna vecmāmiņas).

Pilnīgi otrādi sakarā ar apaviem. Siltiem apaviem protams jābūt kājās, bet braucot un saslīdot vai tiekot nelāgā špūrē, radžaini apavi kas tevi tūlīt nobraumzēs nozīmē žāvienu. Taču ar tādiem, kas slīd - piemetīsi kāju, pašļūksi nedaudz, atspersies, lai atgūtu pareizu līdzsvaru un turpināsi ceļu pat daudz nezaudējot ātrumu.
Īpaši labi tas noder, ja jābrauc pa apledojušu mašīnas iebrauktu špūri. Ripo ļoti ātri, virziens pareizs, bet ja neesi no cirka, tad pa laikam sanāk pārlīdzsvaroties un tad kājas piemešana pie zemes visu ātri salabo wink

Avatar

By intars90 26.11.2008 20:21:52

Member · 150 comments

Normals vigiks, zel ka nekas tads nau praktiski iesejam rigas ielas, vienigi izbrinija ka vini to izdarija lietojot SLIK riepas.


It's doesn't metter who you are  ;)

Avatar

By Delfins 26.11.2008 20:49:01

Member+ · 3,575 comments

kā arī nebija "ledus pēdas" smile
Es arī ar slikiem braucu, un tie gājēju samīcītie "kumoli" šausmīgi traucē.

Avatar

By Antuanete 26.11.2008 21:21:44

Member+ · 676 comments
KKTK wrote
_Antuanete_ wrote

Ja brauc pa slidenu virsmu (ciets sniegs, ledus, ledus ar ūdeni), rēķinies, ka uz visādiem nelīdzenumiem riepas ātri vien saslīd, tāpēc ātrumam jābūt tādam, lai var savākties (un vēlams apaviem arī pietiekamu protektoru, lai, piešaujot kāju pie zemes, tā neaizslīdētu kaut  kur pie velna vecmāmiņas).

Pilnīgi otrādi sakarā ar apaviem. Siltiem apaviem protams jābūt kājās, bet braucot un saslīdot vai tiekot nelāgā špūrē, radžaini apavi kas tevi tūlīt nobraumzēs nozīmē žāvienu. Taču ar tādiem, kas slīd - piemetīsi kāju, pašļūksi nedaudz, atspersies, lai atgūtu pareizu līdzsvaru un turpināsi ceļu pat daudz nezaudējot ātrumu.
Īpaši labi tas noder, ja jābrauc pa apledojušu mašīnas iebrauktu špūri. Ripo ļoti ātri, virziens pareizs, bet ja neesi no cirka, tad pa laikam sanāk pārlīdzsvaroties un tad kājas piemešana pie zemes visu ātri salabo wink

Par radžainiem apaviem es pat neiedomājos smile Diez vai vispār ir iespējami apavi, kas uz ledus nodrošina tūlītēju sabremzēšanos, bet pēc pieredzes zinu - ja apavi ir ar ļoti slīdošu zoli, tad savākšanās ir apgrūtināta. Kā vienmēr, vajadzīgs zelta vidusceļš smile