Šosejas velo VS MTB ar slikiem/šosejas riepām

Avatar

By scott 06.10.2008 23:56:03

Member+ · 391 comments

Nav noslēpums, ka diezgan "nikni izskatās" MTB ričuks ar labiem aplokiem/ratiem un šaurajām "šosejas" riepām virsū, piemēram, 26 x 1.0. Izskats agresīvāks par šosejnieku.
Daudzi Vienības braucienā un Rīgas velomaratonā šādi ir aprīkojuši savus velo, ar tādiem braukā arī par Jūrmalas veloceliņu.

Tagad jautājums:
Vai ir jēga iegādāties šosejas velo priekš asfalta bāzes likšanai nākamajai sezonai, vai vienķārši nopirkt slikus savam MTB.

28  un 26 colas. Rāmis. Uzsēde..
Kāda atšķirība neprofesionālim ir starp šādiem 2 velosipēdiem?

Avatar

By Delfins 07.10.2008 08:04:10

Member+ · 3,575 comments

Šis temats jau tika apspriests tepatām. Pameklē.
Ja trenēties - tad šosejnieks. MTB izvelk tikai uz tehnikas pieslīpēšanas un gonkai, trasi apskatīt, saregulēt un t.t.

Avatar

By cello 07.10.2008 10:00:47

Local.Auth · 4,686 comments
scott wrote

Nav noslēpums, ka diezgan "nikni izskatās" MTB ričuks ar labiem aplokiem/ratiem un šaurajām "šosejas" riepām virsū, piemēram, 26 x 1.0. Izskats agresīvāks par šosejnieku.
Daudzi Vienības braucienā un Rīgas velomaratonā šādi ir aprīkojuši savus velo, ar tādiem braukā arī par Jūrmalas veloceliņu.

Tagad jautājums:
Vai ir jēga iegādāties šosejas velo priekš asfalta bāzes likšanai nākamajai sezonai, vai vienķārši nopirkt slikus savam MTB.

28  un 26 colas. Rāmis. Uzsēde..
Kāda atšķirība neprofesionālim ir starp šādiem 2 velosipēdiem?

ja tavs velo ir ar DB tad vari uzspieķot 28" aplokus uz DB rumbām un domāju ka būs labi.

Avatar

By scott 07.10.2008 23:05:08

Member+ · 391 comments

Varbūt jautājumu vajadzēja uzdot savādāk.

Kāpēc MTB velo mauc virsū slikus nevis brauc ar šosejas velo? Finanses, jo nevar pavilkt 2? Kaut kādas tehniskas atšķirības?

Avatar

By Baltais 07.10.2008 23:26:35

Local.Auth · 5,425 comments

protams, ka finanses, vai vietas trukums dzivokli, vai balkons 1. stāvā.

uzliekot mtb slikus, tas nekļūst par šosejas velo. protams, ir manīti visādas domas lidojumi, bet...

pats zini, būtu tantei riteņi, nebūtu viņa trolejbuss.

p.s. kāds teiks, ka tāpēc, lai nebūtu atšķirīga ģeometrija treniņu velo un sacensiibu velo.


Es nepārdodu, es palīdzu nopirkt!

Avatar

By FOX 08.10.2008 09:53:39

Member+ · 5,297 comments

Superior rūpnīca piedāvā 28" ratus, ko likt paratā ar disku bremzēm aprīkotā MTB. Noteikti, ka braukšana nebūs, kā uz šosejnieka, bet ies stipri labāk, nekā ar 26" MTB ratiem.

combo_wheels.jpg


TREK Supercaliber

Avatar

By Baltais 08.10.2008 09:57:57

Local.Auth · 5,425 comments

velobiķeri arī


Es nepārdodu, es palīdzu nopirkt!

Avatar

By FOX 08.10.2008 10:00:09

Member+ · 5,297 comments

veloprofs arī


TREK Supercaliber

Avatar

By cello 08.10.2008 10:25:35

Local.Auth · 4,686 comments

viegli izvēlēties tikai 2piedāvājumi!

Avatar

By Chucky 08.10.2008 11:45:54

Member+ · 87 comments

Jautājums: Kāpēc tikai uz DB tiek piedāvāti šie 28'' rati? Vai tas ir saistiibā ar to, ka dēļ aploku formas nav uzliekamas parastās bremzes vai kā?

Avatar

By Delfins 08.10.2008 11:51:42

Member+ · 3,575 comments

Nu takš 26" MTB V-breiki neaizniegsies līdz 28" aplocei... Bez bremzēm gribi braukt?

Avatar

By Chucky 08.10.2008 11:56:18

Member+ · 87 comments
Delfins wrote

Nu takš 26" MTB V-breiki neaizniegsies līdz 28" aplocei... Bez bremzēm gribi braukt?

Skaidrs, tā arii biju domājis.  Atbilde pieņemta! smile

Avatar

By icecopy 08.10.2008 11:57:25

Member · 146 comments

Lielaakoties razzotaaju, "augstaa gala" divritenniem ir DB. Taapeec tiek piedaavaati gatavi rati, ar standarta (160mm) rotoriem, ssosejas kaseti. Lai aatri un eerti vareetu nomainiit krosa vai sacensiibu ratus, trenniem vai izbraukumam pa jauno VIA baltica.
kaapeec Ferrari nerazzo rozaa?! - Taapeec ka seksuaalaas minoritaates izveelas MINI
SeYaa

Avatar

By hilss 08.10.2008 12:29:37

Member+ · 865 comments

Kāpēc arī šosejas treniņiem neizmantot platās krosa riepas? Vai nav tā, ka treniņam labāk būs platās riepas, jo būs grūtāk mīties?
Es kādreiz arī mainīju riepas (tikai riepas), bet, pirmkārt, apnika darbietilpīgais maiņas process, otrkārt, tā smaguma sajūta, uzkāpjot atpakaļ uz platajām riepām.

Avatar

By Delfins 08.10.2008 13:22:19

Member+ · 3,575 comments
hilss wrote

jo būs grūtāk mīties?

kārtējā reize, kad nepareizi trenējās. Svarīgi nevis `grūtāk`, bet ilgāk un konstanti (likt bāzi)
Un turklāt, kas tev liedz ar šoseju vilkt 45kmh avg? būs tikpat grūti kā ar MTB uz 35kmh... tie paši šosejas intervāl treniņi atkārto kāpšanu kalnā.
Mainās tehnika, bet nemainās pieeja pareizam treniņam.

Avatar

By onkulis 08.10.2008 13:33:47

Member · 432 comments
FOX wrote

ies stipri labāk, nekā ar 26" MTB ratiem.

kaut kā nevaru iebraukt dēļ kā tad īsti ies labāk? rites pretestība riepai kā uz 26" tā uz 28" praktiski vienāda, kaut arī treniņam tas nav primārais. Gaisa pretestība.... ok 26" disks biki platāks, bet treniņos tak tam arī nav nozīmes?
Pie kam otrs faktors - Schwalbe apgalvo ka platākai riepai ir mazāka rites pretestība -
te raxts http://www.schwalbe.com/gbl/en/tech_inf … chnikInfos
Man domāt ka ltie kam daudz vietas majās un var atļauties turēt vairākus velosipādus, tie izvelēsies šosejai vienu un bezceļiem otru, bet tie kam vieta vai līdzekļi neatļauj, tie nomainīs riepas un brauks..

Avatar

By hilss 08.10.2008 13:34:30

Member+ · 865 comments
Delfins wrote
hilss wrote

jo būs grūtāk mīties?

kārtējā reize, kad nepareizi trenējās. Svarīgi nevis `grūtāk`, bet ilgāk un konstanti (likt bāzi)
Un turklāt, kas tev liedz ar šoseju vilkt 45kmh avg? būs tikpat grūti kā ar MTB uz 35kmh... tie paši šosejas intervāl treniņi atkārto kāpšanu kalnā.
Mainās tehnika, bet nemainās pieeja pareizam treniņam.

Paldies par atbildi! Kārtējo reizi šeit iegūstu vērtīgu padomu.

Last edited by hilss (08.10.2008 14:20:06)

Avatar

By FOX 08.10.2008 13:44:42

Member+ · 5,297 comments

Ar šosejas ratiem ies ātrāk. Līdz ar to pie vienādi pavadīta treniņa laika un pulsa var nobraukt vairāk km (aizbraukt tālāk), kas to pasākumu padara interesantāku.


TREK Supercaliber

Avatar

By Ansis 08.10.2008 14:25:02

Member++ · 3,681 comments
onkulis wrote

Pie kam otrs faktors - Schwalbe apgalvo ka platākai riepai ir mazāka rites pretestība

Schwalbe tai rakstā apgalvo, ka pie vienāda spiediena. Bet mēs šosejas šaurajās riepās pumpējam divreiz-trīsreiz lielāku spiedienu un pa normālu asfaltu ripojam ātrāk par visām platajām Schwalbēm...

Avatar

By dc 08.10.2008 14:34:19

Member+ · 297 comments
FOX wrote

Ar šosejas ratiem ies ātrāk. Līdz ar to pie vienādi pavadīta treniņa laika un pulsa var nobraukt vairāk km (aizbraukt tālāk), kas to pasākumu padara interesantāku.

manuprāt šis arī ir vienīgais iemesls.
bet vai tāpēc, lai treniņā nobrauktu vairāk, vajag pirkt jaunu velo?
vai tad galvenais nav nevis nobrauktie km, bet nobrauktais laiks?
kāda atšķirība treniņa ziņā vai braucu 2h ar MTB vai 2h ar šosejas velo?

Avatar

By cello 08.10.2008 14:53:25

Local.Auth · 4,686 comments
dc wrote
FOX wrote

Ar šosejas ratiem ies ātrāk. Līdz ar to pie vienādi pavadīta treniņa laika un pulsa var nobraukt vairāk km (aizbraukt tālāk), kas to pasākumu padara interesantāku.

manuprāt šis arī ir vienīgais iemesls.
bet vai tāpēc, lai treniņā nobrauktu vairāk, vajag pirkt jaunu velo?
vai tad galvenais nav nevis nobrauktie km, bet nobrauktais laiks?
kāda atšķirība treniņa ziņā vai braucu 2h ar MTB vai 2h ar šosejas velo?

vai ar "DESNA"  2h 10km....un brīnos kā tie citi brauc ātrāk par mani...
piemērs: ar MTB 2h mežā nobrauksi 30km ar šosejnieku pa asfaltu 2h nobrauksi 50-60km,
1)cits km/h
2)cits pedalēšanas ātrums
3)ja startē mačos šis pats pedalēšanas ātrums atsaucas uz Tavu rezultātu
4)mežā SF(sirds frekvence) ir daudz augstāks ir jautājums vai to vienmēr vajag...utt
šeit atgriežamies pie mātes un meitas kura kuram labāk patīk.tas būtu vienam mežs citam asfalts.
laikam katram jābrauc tur kur viņš gūst lielāku gandarījumu,ir izņēmumi ,LV cilvēki 50 kuriem jābrauc pa asfaltu un MTB pa svētdienām!

Last edited by cello (08.10.2008 14:53:51)

Avatar

By cello 08.10.2008 14:55:29

Local.Auth · 4,686 comments

šitā tēma laikam uz citu sadaļu jāpārceļ....

Avatar

By dc 08.10.2008 15:23:49

Member+ · 297 comments

cello, piekrītu taviem argumentiem.

bet es savā komentārā domāju braukšanu 2h ar MTB pa šoseju vs 2h ar šosejnieku pa šoseju.

un no manas puses tas ir jautājums, nevis apgalvojums.

Last edited by dc (08.10.2008 15:36:37)

Avatar

By GUF 08.10.2008 15:38:47

Member · 292 comments
dc wrote

...bet vai tāpēc, lai treniņā nobrauktu vairāk, vajag pirkt jaunu velo?
vai tad galvenais nav nevis nobrauktie km, bet nobrauktais laiks?
kāda atšķirība treniņa ziņā vai braucu 2h ar MTB vai 2h ar šosejas velo?

Vismaz man zināms prieciņš par braucienu ir tikpat svarīgs, kā kaut kāds fizioloģiskais labums, tāpēc netaisos braukt ar nepiemērotām riepām (vai piem. neeļļotu velo) tikai dēļ tā, ka šādi sanāk lielāka slodze.

Avatar

By Delfins 08.10.2008 18:14:09

Member+ · 3,575 comments
cello wrote

šitā tēma laikam uz citu sadaļu jāpārceļ....

topiks ir OK, sadaļa nepareiza.

bet es savā komentārā domāju braukšanu 2h ar MTB pa šoseju vs 2h ar šosejnieku pa šoseju

Ir dažādi aspekti.

Ja MTB ir vairāk sacīkstei domāts... XTR tur, laba dakša, DB, karbons un t.t. .. kamdēļ visu šito amortizēt, ja var trenēties ar lēto šosi (ar kuru nobrauksi 10x vairāk, nekā ar MTB)... Tad jau sanāk jāpērk otrs MTB treniņiem. Bet šosejā tiešām vairāk produktīvāks - izbaudīsi, gan dabu, gan vēju, gan ātrumu. Pie reizes nebūsi "piesiets" pie vienas "platformas"

protams, ja ir labs budžets, visi augstāk minējumi kaķim zem astes. Minies ar ko gribi (kas ir) un tik spēj mainīt.

Avatar

By raiter 08.10.2008 19:06:01

Member+ · 3,346 comments
dc wrote
FOX wrote

Ar šosejas ratiem ies ātrāk. Līdz ar to pie vienādi pavadīta treniņa laika un pulsa var nobraukt vairāk km (aizbraukt tālāk), kas to pasākumu padara interesantāku.

manuprāt šis arī ir vienīgais iemesls.
bet vai tāpēc, lai treniņā nobrauktu vairāk, vajag pirkt jaunu velo?
vai tad galvenais nav nevis nobrauktie km, bet nobrauktais laiks?
kāda atšķirība treniņa ziņā vai braucu 2h ar MTB vai 2h ar šosejas velo?

Piekrītu part iem laikiem un pulsiem. Neesmu tehnikas specs, nezinu vai MTB un šosejniekam klaņi ir vienāda garuma, bet robi jau tomēr arī slēdzas savādāk. Līdz ar to šosejieks uzvedīsies savādāk, un trenējoties nedeļu ar vienu riteni, vīkendā gonkā ar MTB pēkšņi var sajukt pārnesumi...
Nez vai prāta darbs pirkt šosejnieku tikai treniņiem. Rati (vai arī tiekai riepas) izmaksās lētāk (riepas mainīt tikai čakaris.
P.S Pēc Sējas Sportlata uzliku savam MTB slikus - braucu pa šoseju, un arī pa granteni mežā var iebraukt un treninšam kalnā uzmīties... Nekāda vaina.


Avatar

By Reinis 08.10.2008 21:44:36

Member+ · 586 comments

Pamēģini- ar daudz-maz normālu šosejnieku, pabrauc kādu stundiņu pa šoseju, jaukos laika apstākļos..., ja neesi
baigais īpatnis, tad gribēsi arī šosejnieku. Prāta vai ne-prāta darbs...:) XTR grupa, piemēram, SEB tautas klasē ir prāta darbs...kurš var atbildēt?:)


Burusports Ridley Team