Kā organizēt velo sacīkstes

Avatar

By Mac 14.06.2005 04:26:32

Member · 61 comments

Un atkal garām ir nedēļas nogale, kurā bija "tik jaukās" vai "tik briesmīgi saorganizētās" sacensības. Pēc tam kad biju apmeklējis mīļākos portālus un uzsūcies negatīvās kritikas tā, ka maz neliekas, beidzot saņēmos uzrakstīt ar cerību izprovocēt Jūsu reakciju un komentārus.

Apmeklējot dažādas sacensības un pēc tam lasot dažādās atsauksmes, man šķiet, ka bieži vien mēs (t.i. dalībnieki un kritizētāji) bieži vien esam ļoti nekonstruktīvi. Mēs žēlojamies par lietām, kas mums nepatika, bet bieži vien aizmirstam piebilst ko tad īsti mēs no organizatoriem sagaidījām. Tomēr gadās arī tieši otrādi. Piemēram, TREK kausu organizatorus mēs vai aprakām zem lauru vainagu kaudzes (un pelnīti, protams,) bet šī atgriezeniskā saite palika izkliedēta pa dažādiem forumiem, lapām utml.

Mans priekšlikums - mūsuprāt labās idejas apkopot te, zem viena virsraksta. Tad visiem būs labi - organizatori zinās, ko dalībnieki grib un dalībnieki būs laimīgi, jo viņu vēlmes būs ņemtas vērā.

Nu tad pie lietas - sākšu ar saviem piemēriem, lai Jums ir ko komentēt, papildināt, oponēt, ...
Un vēl kas - tās idejas jau visas, protams, nav manējās. Tās ir tās, kas man pašam ir likušās interesantākās vai tādas, kas varētu dot vislabāko rezultātu.

*) Starts un finišs
a) masu startiem dot atsevišķus startus ik pa n minūtēm, lai izretojas
vai
b) dot startu pret kalnu
c) pēc finiša koridoru izveidot pudeles kakla formā, lai caur to varētu iziet tikai pa vienam. Pie izejas - videokamera stūres augstumā, lai varētu nofilmēt numuru. (Mums taču joprojām ir čipu kļūdas, vai ne? P.S. Viljandi posmā gan šī konstrukcija itkā esot radījusi rindas pirms finiša?!)
d) starta signāla esamība - simboliski, tomēr forši
e) starts laikā

*) Trases marķējums.
a) bīstamās vietās uzstādīt tiesnešus ar svilpēm
b) vietās, kur ceļi sadalās, nepažēlot lentu un aizvilkt ciet to sazarojuma vietu, kas nav īstā
c) lietot līkās bultas, lai ļaunprāši apzināti nevar izmainīt trases maršrutu

*) Sportistu marķējums
a) numuri gan uz stūres, gan uz muguras (piedod apzinības devu sportistiem, jo zināms, ka no aizmugures ir redzams, kurš nelaiž garām; tā kā numuri vismaz daļēji atspoguļo arī reitingu kopvērtējumā, tad dzīšanās pakaļ mazākam numuram dod stimulu pacensties)
b) uz muguras stiprināmie numuri ir no mīksta materiāla, lai neplēš kreklus
c) dažādām grupām atšķirīgus numuru noformējumus. Parasti ir, bet kaut kur esmu redzējis sportistiem tādus pašus numurus kā bērniem; pareizāk sakot gan otrādi - bērniem kā līderiem. A bērniem ta var dot numurus ar saulītēm, vardītēm un citiem jaukiem kukainīšiem uz numuru malām (AKA sponsoru vietās).
d) tos ēdināšanas un koridoru talonus varētu jau pašā sākumā pasniegt piekniedētus pie numura, aizmugures pusē. Tad pie ieiešanas koridorā to atliktu tikai noplēst. Citādi tie taloni mētājās pa kabatām, aizmirstas aploksnēs, automašīnās utml. Un ja nu kādam akurāt tas talons pie numura aizmugures nepatīk, tad viņa/viņš to var noplēst uzreiz un iebāzt savā ķešā.

*) Labsajūta
a) diplomi visiem. Nu labi, ja nevar visiem, tad bērniem obligāti. Un ja uz diploma vēl ir distances garums, laiks, vieta kopvērtējumā un vieta savā grupā, mmmm...!
b) uz sacensību reklamējošiem bukletiem, web lapās un varbūt pat nolikumos dot ieteikumus dalībniekiem par uzvedību trasē. Teiksim kaut kā tā: spļaut citiem virsū un lamāties nav glīti; ja redzat, ka kādam nepieciešama palīdzība, tad nokāpiet no sava velo un palīdziet, nevis gavilējiet, par pacelšanos par vienu vietu rezultātu tabulā; brīdiniet citus braucējus, paceļot roku; pirms asiem līkumiem rādiet pagriezienus vai tamlīdzīgi (vēl nesen te viena/viens šeit un velo.lv mēģināja kaut ko tādu rakstīt, bet daži, savukārt, rakstītāju mēģināja nolikt pie vietas)
c) ja nolikumā solītas bērnu sacensības, tad tās arī noorganizēt. Bet kas vēl svarīgāk - ja tomēr šo bērnu sacensību nebūs, tad par to paziņot kaut vai organizatoru web-ā, lai bērniem netiek lieki sasolīts!

Labi, tie bija tikai daži priekšlikumi, kas arī būtu apspriežami. Vēl jau ir daudz tēmu, kuras prasīt prasās komentēt, piemēram, tiesāšana, barošana, ko un kā apbalvot, kā uz starta kārtot un vēl daudzas.

P.S. A varbūt vajag darīt tā - izveidot FUI-LISTI un COOL-LISTI un zem tām atbilstoši arī vienkārši reģistrēt faktus par sacensību organizāciju? Ko sakāt?

Avatar

By Aģents 14.06.2005 05:11:05

Member+ · 845 comments

No šā varētu sadrukāt grāmatiņu - Kā pareizi ( lasīt - lai vairumam Tautas patiktos) organizēt MTB sacensības.

Galvenais atbalsts no manas puses būtu starta kārtības sakārtošanai un arī norāžu/marķējuma esamībai nevis neesamībai trasē.

Avatar

By IrenaB 14.06.2005 12:58:22

Member+ · 320 comments

Taisnības labad vajadzētu arī nošķirt, ciktāl vaina ir organizātoros, un kur jau - citos iesaistītajos dienestos, kā arī pašos braucējos. Pēdējās sacensībās lielo "fui" drīzāk ir pelnījusi tieši CP, kā arī tie džigiti, kas dēļ savas vēlmes iegūt labāku rezultātu pakļāva lielam riskam citus (aizmirstot, ka uz šosejas viss ir drusku citādi nekā uz meža taciņas).

Paralēli, man liekas, ļoti vajadzētu runāt par braukšanas kultūru un kaut kādiem "nerakstītiem" likumiem, kurus zin profesionāļi, bet kuri neienāk ne prātā tautai. Par apdzīšanu, par pēkšņu apstāšanos un padzeršanos trases vidū, par savstarpēju palīdzību, par brīdinājumiem pirms negaidītiem manevriem, par roku signāliem, par drošu distanci bīstamās vietās utt. Jo ko līdz perfekta organizācija, ja braucēji ir kā aunu bars.

Avatar

By Mac 17.06.2005 04:14:34

Member · 61 comments

Ja tā godīgi - es jau gan biju cerējis, ka Jūs arī ar kādu ideju padalīsieties... Un domāju, ka darīsiet to šeit un tagad. Nu saņemieties!

Avatar

By black 17.06.2005 17:01:14

Member+ · 457 comments

nu doma NAV slikta, tikai kā jau IrenaB teica, lielu daļu no sacencību norises organizētāji nemaz nevar ietekmēt

Avatar

By LOOK 17.06.2005 19:25:21

Member# · 2,702 comments

Parasti lielāko sacensību nolikumos ir pieminēts UCI noteikumu reglaments. Šajā reglamentā ir aprunātas ļoti daudzas lietas kuras ievērojot iznāktu ideālas sacensības. Taču LRF finansiālu probl. rezultātā šis dokuments nav pārtulkots latviski. Tur tad arī rodas virkne nesaskaņu un neskaidrību. Domāju ka daudz rūpīgāk jāpiestrādā pie sac. nolikumu veidošanas un to ievērošanas. Iekļaujot svarīgākos UCI reglamenta punktus sac. nolikumos skaidrā laviešu valodā.


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By reegs 17.06.2005 20:54:51

Member+ · 81 comments

nez vai tas taa baigi ko mainiis. pat parakstiishanas, ka apnjemas ieveerot nolikumu nemudina daliibniekus vismaz zinaat, kas tai nolikumaa ir, kur nu veel ieveerot...

Avatar

By LOOK 18.06.2005 02:45:04

Member# · 2,702 comments

Tad kad laiku pa laikam kādu diskvalificēs, tad sāks arī ievērot.


Karbons vienkārši brauc ātrāk!