Šoseja, disku bremzes! Esam nolemti?

Avatar

By Ansis 04.11.2015 11:40:57

Member++ · 3,556 comments
Bevilaqua wrote

Būs interesanti pavērot, kā tas attīstīsies.

Jau iezīmējas, kā tas attīstīsies Latvijā - Look šosejas karbona rāmjiem lipinās klāt DB ķepiņas:)

Avatar

By vitamiins_xc 04.11.2015 12:21:18

Member+ · 2,831 comments

visi xc komentētāji tādi pro-peletona braucēji, ka psc psc... nedodies lieki 30gr vai 1gr air-drag... kur nu vēl paspēt gonka 10x prokolu un 20x nokrešot, beigās finišējot tikai #4 dēļ DB "ne-spējas" ... ahahah.

Pa lielam DB+tubeless=future


Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™

Avatar

By DZ 04.11.2015 14:27:43

Member · 3,398 comments
vitamiins_xc wrote

Pa lielam DB+tubeless=future

Nē.


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By Vaskis 04.11.2015 15:12:17

Member · 2,605 comments
Ansis wrote
Bevilaqua wrote

Būs interesanti pavērot, kā tas attīstīsies.

Jau iezīmējas, kā tas attīstīsies Latvijā - Look šosejas karbona rāmjiem lipinās klāt DB ķepiņas:)

Rāmjiem vēl to var kaut kā iedomāties, bet dakšām diez vai ir izredzes.
1435212895074-14myo5uyjrf9e-960-540.jpg

Avatar

By KasparsS 04.11.2015 15:16:17

Member+ · 2,253 comments
DZ wrote
vitamiins_xc wrote

Pa lielam DB+tubeless=future

Nē.

Futūristu cīņas.


Avatar

By DZ 04.11.2015 15:23:17

Member · 3,398 comments

Kādas tur cīņas, uzvarētājs jau sen apbalvots wink


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By DZ 04.11.2015 15:49:01

Member · 3,398 comments

Roubaix ar disku bremzēm ir braukuši arī senāk wink


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By Slowmo 04.11.2015 15:49:35

Member+ · 1,163 comments
Bevilaqua wrote

Un vēl, disku bremzes dod ceļu bezkameru riepām, jo aplokam vairs nevajag bremžu celiņu, kas ir pretrunā ar bezkameru aploka prasībām.

kāpēc gan bezkameru aplokiem nevar būt bremžu celiņi? Jau tagad ir vairāki karbona rati pieejami ar TLR opciju.

Avatar

By Vaskis 04.11.2015 19:34:43

Member · 2,605 comments

Ja attīsta drūmako vīziju par DB, dakša, rāmis, rati, bremzes, rokturi jauni principā, izskatās, ka pie viena mainās asis, kas ieslēdz iespēju, ka nepieciešams cits chainline->  citi platāki klaņi, kas neitralizē esošos šosejas PM klaņus:/
Iepriekšējo gadu izteiktā informatīvā telpa nemitīgi atgādināja, ka platākas riepas ir ātrākas un komfortablākas, tādejādi ielejot pamatus platākam aplokam.

ETRTOSchwalbe.jpg
Ja skatās aktuālo mavic piedāvājumu šobrīd mtb un šosejas ratiem specifikācija disc/rim 19/15-12x142 pārklājas vairākiem, taču šeit dārgākie RRP 1000eur:
Šosejai Ksyrium allroad 1620gr. http://www.mavic.com/wheels-road-triath … sc-allroad
MTB Crossmax sl pro 1520gr. http://www.mavic.com/wheels-mtb-crossmax-sl-pro-wts

*Ksyrium gan ļoti interesanta atruna, acīmredzot paredzot manu domu gājienu (tas gan drīzāk spēkā lietojot šosejas riepas): ASTM CATEGORY 2 : road and offroad with jumps less than 15cm.
Dīvaini, ka šosejas risinājums ir smagāks par veseliem 100gr.

No otras puses ražošanā optimizējas procesi, jo sāk pārklāties ar mtb standartiem. Tad jau nav tālu tā diena, kad SEB'ā un X-sportā brauks ar vienu un to pašu 45mm karbona ratu komplektu:D

Avatar

By Bomzis 04.11.2015 19:54:27

Local.Auth · 1,206 comments

Nju ko tur padarīsi ... ražotāji kārtīgi ap$$$lauca MTB braucējus ar saviem izdomātajiem 29viņniekiem, nu būs laikam pienākusi kārta no$laukt arī šosejmīlotājus wink


Nav vieglu trašu ... bet ir par lēnu mīts
/Daniels/

www.livelo-team.lv

Avatar

By Slowmo 04.11.2015 20:05:24

Member+ · 1,163 comments

Neviens jau neliek mest esošo velo krūmos un pirkt jaunu, tāpēc noslaukšana tikai paša vaina vien būs.

Avatar

By Vaskis 04.11.2015 20:48:25

Member · 2,605 comments

Neliek gan, bet labu MTB ar aploku bremzēm vairs nenopirksi. Taču es domāju par ko pavisam citu, sāk ieviest DB:
2016. Testē peletonā- izcili nav, tehniskās problēmas risina, bet viss notiek- paralēli brauc visi, nekāda vaina.
2017. UCI atļauj un pro lieto paralēli, neviens vēl skaļi neapgalvo, ka efektivitātes starpības dēļ ir pa kādam kritienam.
2018. Pāris nopietni grupas kritieni, ir braucējs komā, UCI paziņo, ka būtiskās efektivitātes starpības dēļ ir jāaizliedz aploku bremzes, viss tā ir vēsture.
2019. Neviens sacensību velo ražotājs aploku bremžu velo neražo, UCI sacensībās ar aploku bremzēm braukt aizliegts. Te ir brīdis, kad tu savu velo varētu arī sākt mest krūmos;)
2020. Shimano prezentē di3 ar integrētu bezvadu automātisko ātrumu pārslēgšanas un bremzēšanas funkcionalitāti rumbās:DD

Protams, šāda notikumu attīstība šobrīd neizklausās reāla, šobrīd.

Avatar

By Bevilaqua 04.11.2015 21:02:02

Member · 56 comments

Dažiem ir pamatotas aizdomas par DB šoseinieku nesavietojamību ar esošiem. Pilnīgi pareizi. Bez asīm un aršķirībām ķēdes trajektorijās un t.t. galvenais "asums" slēpjas rāmī un dakšā, jo intensīvi bremzējot ar DB rodas pilnīgi citi spēku vektori un pielikšanas punkti, nekā "klasikai".
Tā kā, ja doma ir "sekot modei", nāksies pirkt jaunu velo, bet pāris gadu jānogaida, kamēr attīstīsies vēl vairāk. Personīgi mēģinot dažus, ieskaitot Pinarello, Cannondale un Ridley neradās pilnīga pārliecība, gan par bremzēšanu, gan īpaši par svaru. Šeit gan jāpiezīmē, ka visi tie rāmji ir pielāgoti DB, nevis speciāli konstruēti.
Un vēl, lielā ātrumā ir tendence vilkt "pa kreisi", visu viena diska bremžu problēma. Ne velti superbaikiem ir divi diski priekšā, simetriskai spēku sadalei.

Tā kā izvēle paliks mums pašiem, kam DB un DI2, kam metāla rāmis ar ārējām trosēm...

Avatar

By Vaskis 04.11.2015 21:28:57

Member · 2,605 comments
Bevilaqua wrote

Dažiem ir pamatotas aizdomas par DB šoseinieku nesavietojamību ar esošiem. Pilnīgi pareizi. Bez asīm un aršķirībām ķēdes trajektorijās un t.t. galvenais "asums" slēpjas rāmī un dakšā, jo intensīvi bremzējot ar DB rodas pilnīgi citi spēku vektori un pielikšanas punkti, nekā "klasikai".
Tā kā, ja doma ir "sekot modei", nāksies pirkt jaunu velo, bet pāris gadu jānogaida, kamēr attīstīsies vēl vairāk. Personīgi mēģinot dažus, ieskaitot Pinarello, Cannondale un Ridley neradās pilnīga pārliecība, gan par bremzēšanu, gan īpaši par svaru. Šeit gan jāpiezīmē, ka visi tie rāmji ir pielāgoti DB, nevis speciāli konstruēti.
Un vēl, lielā ātrumā ir tendence vilkt "pa kreisi", visu viena diska bremžu problēma. Ne velti superbaikiem ir divi diski priekšā, simetriskai spēku sadalei.

Ne velti ir redzēts arī šāds pavecs canyon prototips:
eurobike_canyon_ultimate_cf_slx_disc_19_1600_670.jpg

Starpcitu cannondale arī ir ļoti principiāls par aero velo, nez kā viņiem ar pārdošanu...

Avatar

By raiter 04.11.2015 23:28:43

Member+ · 3,322 comments
Bomzis wrote

Nju ko tur padarīsi ... ražotāji kārtīgi ap$$$lauca MTB braucējus ar saviem izdomātajiem 29viņniekiem, nu būs laikam pienākusi kārta no$laukt arī šosejmīlotājus wink

Tieši to pašu gribēju rakstīt, ka iespējams visa pamatā ir ļoti precīzs mārketing$$$ smile
Ražotājiem vajag ik pa laikam kādu spērienu, lai cilvēki zitērēto$$$ , īpaši jau mūsdienu Stagnējošajā tirgū, kur šosejai vieglāku, ātrāku, skaistāku  bija grūti izdomāt. Un protams arī varenās ķīnas konkurences spiediens kļust aizvien jūtamāks - tāpēc jāizdoma kas jauns$$$$.

29er un 27.5 , kā arī SRAM XX un X1 (tobiš pāreja no 3X10 uz 1X11) tam lielisks piemērs smile


Avatar

By Vaskis 20.11.2015 22:54:12

Member · 2,605 comments

http://www.fullspeedahead.com/road-bike … es-coming/

Davide, Is it inevitable that we’ll soon see disc brakes in top-level road competition, and then more widespread on road bikes?
Yes, I think that ‘inevitable’ is the right word. If there hadn’t been a ban, disc brakes would already be on road race bikes, because the performance is so superior. And it is a fact that the hi-end market is strongly influenced by the race world, the mid range market is strongly influenced by the hi-end market, so the UCI’s decision will affect all the market.

Avatar

By Inars 21.11.2015 13:21:07

Member+ · 1,250 comments

Drošības sakarā, ja kļūst nepieciešams, inventārs drīkst būt arī smagāks, lēnāks. Atceramies šķēpmešanu.

Avatar

By Ansis 21.11.2015 17:35:35

Member++ · 3,556 comments

Pēc manām domām, ja uz šodienu ir kadences mērītājs, elektriskais RD un FD, un vēl jaudas mērītājs (nebūtu pat obligāts), domai par automātisko kārbu ir jau jābūt iestrādes līmenī. Pirms braukšanas varēs izvēlēties režīmus: alusvēders, tūrists vai sportists. Taču, par cik tas viss kopā prasīs palielu barošanas strāvu, aktīvajā braukšanas sezonā būs jāseko līdzi akumulatora izlādei. Droši vien sāksies arī velodatora programmas upgrade, un divritenis būs kļuvis par klasisku elektronikas spēļmantiņu. Radīsies jaunās paaudzes velotūristi, kuri vakaros pie alus kausiem spriedīs, kā iepriekšējās paaudzes prata braukt ar manuālo slēgšanos...

Avatar

By Vaskis 21.11.2015 17:46:23

Member · 2,605 comments
Ansis wrote

Pēc manām domām, ja uz šodienu ir kadences mērītājs, elektriskais RD un FD, un vēl jaudas mērītājs (nebūtu pat obligāts), domai par automātisko kārbu ir jau jābūt iestrādes līmenī. Pirms braukšanas varēs izvēlēties režīmus: alusvēders, tūrists vai sportists. Taču, par cik tas viss kopā prasīs palielu barošanas strāvu, aktīvajā braukšanas sezonā būs jāseko līdzi akumulatora izlādei. Droši vien sāksies arī velodatora programmas upgrade, un divritenis būs kļuvis par klasisku elektronikas spēļmantiņu. Radīsies jaunās paaudzes velotūristi, kuri vakaros pie alus kausiem spriedīs, kā iepriekšējās paaudzes prata braukt ar manuālo slēgšanos...

http://youtu.be/FCNRqMUigZU

Avatar

By arvils 21.11.2015 21:12:27

Member · 284 comments

Offtopic:
Tas, ka drīzumā būs roboti (vai iespējams tādi jau ir raditi?), kas pakaļu noslaucīs pēc kraušanas, mani sevišķi nepārsteigs. Jo man ir tāda sajūta, ka daudzu šo inovāciju rašanos un attīstību veicina cilvēku degradēšanās, citiem vārdiem - slinkums darīt aizvien vairāk pavisam vienkāršas lietas; pat tik vienkāršu lietu kā ātrumu pārslēgšanu uz velo. Teikšu godīgi, es tai automātiskajai kārbai neredzu pilnīgi nekādu jēgu, jo man pilnīgi noteikti nepatiktu, ja man pēkšņi nošiftotos zobrati, sevišķi sprinta laikā, vēl sliktāk ja tas notiktu ar priekšējiem zobratiem. Braucot ar 1x11 iespējams nebūtu problēmu.

Par tēmu:
Ilgu laiku nevarēju izlemt vai pirkt šosejnieku ar DB vai ar jau ierastajām U bremzēm. Principā sapratu, ka šosejnieki, kuri ir aprīkoti ar DB ir ievērojami dārgāki un ka par to naudu ir iespējams dabūt velo ar labākiem ratiem un/vai labāku grupu. Beigās izlēmu ņemt ar U bremzēm un esmu pilnīgi apmierināts, pagaidām problēmu nav.


ELKOR
Ⓥ - Powered by plants

Avatar

By JanisRC 21.11.2015 21:43:11

Member · 538 comments
Ansis wrote

domai par automātisko kārbu ir jau jābūt iestrādes līmenī.

Pilnīgi automātikas sportā nav un tuvākajā laikā nebūs, jo nav iespējams izstrādāt slēgšanās algoritmu ekstremāliem apstākļiem. Kādreiz ar esošo robu jāpavelk ilgāk, citreiz jau savlaicīgāk pārmet uz lielāku/mazāku. Tas ir kā F1 vai DTM - ir elektroniskā kārba, kur pilots padod signālu, kad pārslēgties. Uz velo attiecīgi - Di2

Last edited by JanisRC (21.11.2015 21:44:02)


Avatar

By Ansis 23.11.2015 10:32:28

Member++ · 3,556 comments
JanisRC wrote

Pilnīgi automātikas sportā nav un tuvākajā laikā nebūs, jo nav iespējams izstrādāt slēgšanās algoritmu ekstremāliem apstākļiem. Kādreiz ar esošo robu jāpavelk ilgāk, citreiz jau savlaicīgāk pārmet uz lielāku/mazāku. Tas ir kā F1 vai DTM - ir elektroniskā kārba, kur pilots padod signālu, kad pārslēgties...

Kad F-1 bija atļauta automātiskā pārslēgšanās no starta, visi startēja vienādi un labāk:) Nav principiāla iemesla, kāpēc velo TT startam nevarētu palaist programmiņu, kas slēgtu ideāli vajadzīgajos brīžos (ja datoriņā ir ievadīti braucēja vajadzīgie fizioloģiskie parametri).

Avatar

By DZ 23.11.2015 11:23:00

Member · 3,398 comments

TT startā 0-50Km/h sasniedzu nepārslēdzoties, jo pie tādas slodzes ir liela iespējamība nomest vai pārraut ķēdi. Tāpat visus liekos zobratus fiziski noņemu nost, braucu ar 55-11/18.


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By vitamiins_xc 23.11.2015 12:36:34

Member+ · 2,831 comments
Ansis wrote

Kad F-1 bija atļauta automātiskā pārslēgšanās no starta, visi startēja vienādi un labāk:) Nav principiāla iemesla, kāpēc velo TT startam nevarētu palaist programmiņu

dzinējiem noguruma/"pašsajūtas" watt-u nobīdes līkne ir krietni paredzamāka par cisku, plus tā ir +/- konstanta/zināma. braucējam vienu dienu pēc pohām ir pavisam cits max rpm/Tr nekā normāli pelotonā braucot "iesildoties" un uzšaut

Var jau, protams, paredzēt presetus "normal"/"2x2"/"drift" režīmus..


Anti-SEB™ // Anti-Ļenganais™ // Anti-ALU™ // Anti-Gravel™ // Neguli.Dzer.Brauc.™

Avatar

By JanisRC 23.11.2015 13:17:41

Member · 538 comments
Ansis wrote

Kad F-1 bija atļauta automātiskā pārslēgšanās no starta, visi startēja vienādi un labāk:)

Jā, jo tur analizē vienu galveno parametru - saķeri. Pārējais ir - MAX. Gāze tiek dota MAX, ko pieļauj saķere, lai aizmugurējie riteņi neizslīdētu(nespolētu).
Uzņemot ātrumu un pārslēdzoties un pilno sacensību režīmu automātiskā kārba izslēdzās.


Avatar

By raiter 02.12.2015 15:16:55

Member+ · 3,322 comments

Oficiāli: 
Cycling’s governing body UCI will allow teams to use disc brakes in addition to standard calipers in 2016.

Avots:  http://www.cyclingweekly.co.uk/news/lat … son-201949