Šoseja, disku bremzes! Esam nolemti?

Avatar

By Vaskis 02.11.2015 23:47:54

Member · 2,605 comments

1441110376117-ddyhvtll4ei6-700-80.jpg

"We see hydraulic brakes playing a significant role in the advancement of performance road bikes, they are simply a better system in all conditions,” Zellmann said.
Not all pros, or manufacturers, agree. But the march toward discs in road racing seems increasingly inevitable..."

Read more at http://velonews.competitor.com/2015/08/ … 7et0ofk.99

Tēma nav jauna, mtb vēl tik nesen pie mums vēl kāds pamanās pacelt diskusiju vai vajag, kad īsti alternatīvu vairs nebija, viss jēdzīgais jau bija tikai uz DB. Interesanti būtu atminēties gadu evolūciju.

CX  atļauja dota jau 2014, 2015. Feb. WC dubļos lietoja mazāk kā puse: http://www.cxmagazine.com/podium-ride-t … -di2-cx1/3 Te droši vien zinātāji zin labāk teikt kā ir pēdējos mačos.

Kā būs ar šoseju, tur nav tik viegli, vienā grupā tomēr drošāk, ka brauc viens risinājums, jo daudzu testeru pieminētā- "modulācija" krietni atšķirās. Pāreja, protams, daudziem ražotājiem interesanta, atkal rinda jaunu produktu. Jāatcerās tik, ka pirmie kucēni jāslīcina.

Lai nu kā izklausās, ka var sākt derības, cik gadi līdz priekšpasūtījumos carbons būs tikai ar disku bremzēm?

P.s.
Focus jau šobrīd paralēli tirgo divas versijas: http://veloatlaides.lv/priekspasutijumi.pdf

Avatar

By DZ 02.11.2015 23:52:18

Member · 3,398 comments

Nekādā gadījumā!


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By cuu508 03.11.2015 01:23:13

Member+ · 454 comments
DZ wrote

Nekādā gadījumā!

Nevar saprast, šī ir atbilde uz temata virsrakstā uzdoto jautājumu?

Avatar

By Ansis 03.11.2015 15:19:58

Member++ · 3,556 comments
Vaskis wrote

Kā būs ar šoseju, tur nav tik viegli, vienā grupā tomēr drošāk, ka brauc viens risinājums, jo daudzu testeru pieminētā- "modulācija" krietni atšķirās.

Štrunts par modulāciju, variāciju un deviāciju, bet vai šosejas zavalā nebūs sagrieztas kājas un rokas no rotoru malām?

Avatar

By Veloatlaides.lv 03.11.2015 16:17:54

Local.Shop · 385 comments

Ja runājam par ražotājiem, tad Focus ir pateicis, ka tiklīdz UCI dos zaļo gaismu, viņiem praktiski vairs nebūs šosejnieki bez disku bremzēm!


FeelFree.lv - veikals aktīvai atpūtai
velo / cīņas sports / ceļošana / ziemas sports / fitness
https://www.facebook.com/feelfreelv/

Avatar

By 321 03.11.2015 16:21:01

Member · 6,283 comments

Var jau uztaisīt rototorus ar kkadu negriezošu malu

Avatar

By AndrisG 03.11.2015 16:25:32

Member · 673 comments

cmon, tad lielāka bīstamība ir no spieķos ierautiem pirkstiem.
nav tie rotori nekādi ripzāģi. big_smile
jautājums, vai vajag ir pavisam cits, jo bremzēšanas ceļš būtiski atšķiras tikai kad ir stāvošs ūdens uz ceļa.
vieta db uz šosejas velo ir, ja jābrauc ikdienā ar labiem ratiem mitrumā. tad glaunās aploces nebūs tik ātri beigtas. tiesa pro par to nav jāsatraucas, drīzāk mums mirstīgajiem.

Last edited by AndrisG (03.11.2015 16:26:03)

Avatar

By Aigi_nr1 03.11.2015 16:35:00

Member · 281 comments

Pilnībā visiem šosejniekiem disku bremzes neizdosies ieviest.
Kaut vai aero šosejas ramjiem, ITT velo diez vai aprīkos ar disku bremzēm.

Pie tam diskotie būs smagāki...

Man personiski ne visai patīk šī ideja.

Avatar

By KasparsS 03.11.2015 16:36:19

Member+ · 2,253 comments
AndrisG wrote

big_smile

Tu vari smieties, bet tici man, nogriezti pirksti spieķos nebūs lielākais ļaunums.


Avatar

By DZ 03.11.2015 17:18:08

Member · 3,398 comments
AndrisG wrote

cmon, tad lielāka bīstamība ir no spieķos ierautiem pirkstiem.
nav tie rotori nekādi ripzāģi. big_smile
jautājums, vai vajag ir pavisam cits, jo bremzēšanas ceļš būtiski atšķiras tikai kad ir stāvošs ūdens uz ceļa.
vieta db uz šosejas velo ir, ja jābrauc ikdienā ar labiem ratiem mitrumā. tad glaunās aploces nebūs tik ātri beigtas. tiesa pro par to nav jāsatraucas, drīzāk mums mirstīgajiem.

svars
cilindru centrēšana
ātra ratu nomaiņa
čakars ar supportiem, pārejām
rotori asi un karsti
rati ar mazu spieķu skaitu vairs nav iespējami
hidraulika bieži jāatgaiso
disku bremzēm sliktāka modulācija
pilnītie diski vairs neder, raus ārā rumbas.
jāmaina rāmis, gandrīz visa grupa
10min pirms gonkas vai gonkā dabūnot prokolu varēsi braukt mājās mazgāt traukus nesagaidot finišu
mehs tev dos pa purnu par šādu izvēli katru reizi, kā tam būs gonkas laikā jāmaina rats
visus savus esošos ratus varēsi pārstrādāt pakaramajos
izbraucot cauri dubļiem strīķē gan disku, gan parastās bremzes

gan jau kaut ko vēl piemirsu


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By wheelie 03.11.2015 17:21:22

Member+ · 2,546 comments

+1, lai DB paliek baikiem un cx)


keep rollin'

Avatar

By Papuass 03.11.2015 17:21:57

Member+ · 2,862 comments

Ja runā par bremzēšana spēka atšķirībām (normālos apstākļos), tad komentārs no pro braucēja - jau šobrīd šādas atšķirības pastāv, ja tiek izmantotas labas vai sūdīgas bremzes. Par disku bremzēm bīstamāki esot UCI Continental līmeņa braucēji no wildcard komandām smile

Avatar

By kachinjsh 03.11.2015 17:26:19

Member · 72 comments

gan jau kaut ko vēl piemirsu

Kad sāku internetā lasīt par šosejas DB, izteicu pareģojumu, ka tulīt kāds Shimano nāks klajā ar kādu jaunu standartu. Nākamajā dienā - Shimano flatmount design spotted. Ar to droši vien viss vēl nav beidzies wink


Cilvēkam vajag singlspīdu.

Avatar

By Vaskis 03.11.2015 17:27:24

Member · 2,605 comments
AndrisG wrote

cmon, tad lielāka bīstamība ir no spieķos ierautiem pirkstiem.
nav tie rotori nekādi ripzāģi. big_smile
jautājums, vai vajag ir pavisam cits, jo bremzēšanas ceļš būtiski atšķiras tikai kad ir stāvošs ūdens uz ceļa.
vieta db uz šosejas velo ir, ja jābrauc ikdienā ar labiem ratiem mitrumā. tad glaunās aploces nebūs tik ātri beigtas. tiesa pro par to nav jāsatraucas, drīzāk mums mirstīgajiem.

Ansim no 2min:
https://youtu.be/2iYYLhtDHpg

Bet gribētos piekrist vienīgais taustāmais labums ko varu šobrīd iedomāties ir Andra pieminētā ratu bremzēšanas joslas nebojāšana, tātad varētu brauk ar cik glauniem ratiem vien var atļauties un mainīt tikai gultņus. Protams, nevajadzētu aizmirst, ka efektivitāte ir lielāka, taču, tas mūsu kalnainajā zemē nav baigi aktuāli. Taču kā jau minēju neviens mums neprasīs, sortiments būs tāds kāds būs.

Aero nedomāju, ka būs šķērslis, tas ir uzdevums ko risināt inženieriem.

Taisnība KasparamS, ka lielākais ļaunums noteikti nebūs nogrieztie pirksti, bet gan, piemēram, grupas kritienu īpatsvara pieaugums, kuru jau tā mums netrūkst... Tajā pat laikā, gandrīz katrā tautas grupā ir kāds cīsiņ-mtb, kas principā ir tie paši apstākļi.

Avatar

By mpb 03.11.2015 18:44:12

Member · 790 comments

Kā piektdien teica kāds no mūsu Pro, tad viņu komandā itt būs ar db !


Tikai izsaku savu privāto viedokli

Avatar

By Ansis 03.11.2015 18:52:59

Member++ · 3,556 comments
Vaskis wrote

Ansim no 2min:
https://youtu.be/2iYYLhtDHpg

Paldies, bet nevarētu teikt, ka tajā klipā tiek apskatīta rotoru drošība...
DZ pareizi raksta, ja bremzē ar rotoru, tas nozīmē bremzēt rumbu, un bremzēšanas laikā spieķi tiek pakļauti vērpes spēkam, jo saķere ir riepai ar asfaltu. Cik tur, 12-16 radiālie tievie spieķīši pr. ratam savērpsies, ja masīvs kuilis strauji bremzēs. Vai arī materiāls nogurs, un pēc kāda laika plīsīs nost spieķu galvas.

Avatar

By DZ 03.11.2015 19:23:45

Member · 3,398 comments

Te pat nav runa par 12 radiālajiem spieķiem! Te ir runa, ka 20 spieķi ar 2x cross jau būs līdz ar galiem smagākam 80+ braucējam.
Ar disku bremzēm nav iespējami karbona rati ar karbona spieķiem un rumbām(lasi - Carbonsports, ADA, Mavic CCU, Madfiber, LEW VT-1 u.c.) jo to visu disku bremzes raus lupatās.

Last edited by DZ (03.11.2015 19:26:06)


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By raiter 03.11.2015 20:12:40

Member+ · 3,322 comments
Ansis wrote
Vaskis wrote

Kā būs ar šoseju, tur nav tik viegli, vienā grupā tomēr drošāk, ka brauc viens risinājums, jo daudzu testeru pieminētā- "modulācija" krietni atšķirās.

Štrunts par modulāciju, variāciju un deviāciju, bet vai šosejas zavalā nebūs sagrieztas kājas un rokas no rotoru malām?

Klau, cik MTB gonkās bijuši zavali grupā, un vai kāds ir redzējis kaut vienu ar rotoru nogrieztiem locekļiem? smile


Avatar

By aspms* 03.11.2015 20:15:40

Member · 2,079 comments

Šogad vienībniekā sportķivnajā distancē jau bija pāris censoņi ar DB, labi ka izklājiena brīdī neviens no tiem nebija man blakus big_smile


www.bikebay.lv
karbona remonts un krāsojuma atjaunošana;
dakšu & amortizatoru remonts un apkopes.

Avatar

By delfers 03.11.2015 20:18:31

Member · 186 comments

Mazliet spams...

V-bremzes, u- bremzes un citas bremzes, kas bremzē sakaroties ar aploci čakarē aploci.....
disku bremzes - čakarē rumbu....

Tas nebūs bīstami, ja rumbas sāks vērpties?
Cik bieži karbona rumbas savērpjas mtb?
Gultņi biežāk nenolietosies nekā parastajām bremzēm?

Avatar

By DZ 03.11.2015 20:22:52

Member · 3,398 comments

Kas tur aplocei tiek čakarēts? Karbona ratus treniņos braucot 2 gadu laikā tikai spēju nobraukt.


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By raiter 03.11.2015 21:46:40

Member+ · 3,322 comments
aspms* wrote

Šogad vienībniekā sportķivnajā distancē jau bija pāris censoņi ar DB, labi ka izklājiena brīdī neviens no tiem nebija man blakus big_smile

Aspms, Tev jau ir pieredze ar pirkstu iebāšanu spieķos, kritiena laikā big_smile  Tagad skaties, ka krītot nesagriezies uz citu (speciāli priekš Tevis) uzasinātajiem rotoriem.

Principā, rotori ir bīstami, jo bremzējot tie sakarst, un uzkrītot uz tā piemēram ar pieri, var iededzināt uz pieres diska nospiedumu big_smile


Avatar

By aspms* 03.11.2015 21:53:30

Member · 2,079 comments
raiter wrote

Aspms, Tev jau ir pieredze ar pirkstu iebāšanu spieķos, kritiena laikā big_smile

Tur vispirms bija elkonis iekšā, ja būtu uzreiz pirksti pa priekšu, tad būtu bijis bēdīgāk big_smile


www.bikebay.lv
karbona remonts un krāsojuma atjaunošana;
dakšu & amortizatoru remonts un apkopes.

Avatar

By Vaskis 03.11.2015 22:10:03

Member · 2,605 comments
Ansis wrote
Vaskis wrote

Ansim no 2min:
https://youtu.be/2iYYLhtDHpg

Paldies, bet nevarētu teikt, ka tajā klipā tiek apskatīta rotoru drošība...
DZ pareizi raksta, ja bremzē ar rotoru, tas nozīmē bremzēt rumbu, un bremzēšanas laikā spieķi tiek pakļauti vērpes spēkam, jo saķere ir riepai ar asfaltu. Cik tur, 12-16 radiālie tievie spieķīši pr. ratam savērpsies, ja masīvs kuilis strauji bremzēs. Vai arī materiāls nogurs, un pēc kāda laika plīsīs nost spieķu galvas.

Te tas ir tikai brutāls salīdzinājums, par pieminēto rotoru vs pirksti spieķos. Kritiena gadījumā rotors ir vēl viens objekts uz kura savainoties- sagriezties, apdedzināties, taču diez vai vairāk. Nav stāts par to, ka objekts pats par sevi būtu vairāk vai mazāk drošs. Bet drīzāk par to, ka, ja pro ar tiem sāks braukt un veiksmīgi, tad industrija uz to vienkārši pāries jau 2017. Un te vērts padomāt tālāk, ja UCI var atļaut braukt ar DB, tad var arī aizliegt braukt ar, piemēram, aploku bremzēm!?
Aspam'a pieminētie daži DB braucēji vai tad drīkstēja piedalīties VB sportā?


DZ pieminētie daži punkti no industrijas puses vienkarši ir medusmaize, jo uz jaunajiem DB velo derēs tikai sēdeklis un pedāļi. Ierindas braucējam kartējie izdevumi, $. Jo vairums citu šosejas jaunievedumu vairāk vai mazāk bija lietojami jau uz esošo velo bāzes. Neskaitot, protams, direct mount bremzes jau bija progress šosejā. Vēl, protams, hydro aploku bremzes, starp citu uz TT velo redz šad tad.

Svars nav pilnīgi nekāda problēma, jau šobrīd peletonā atsvariņus karina un uz sīkumiem neiespringst, utt. Pieļauju, ka tieši UCI MIN svara ierobežojums attīstīja AERO virzienu tik ekstrēmi kā S5, AR un Aeroroad. Pirms 10 gadiem droši vien daļa TT velo nebija tik attīstīti. Tajā pat laikā visi pieminētie brauc ar bremzi priekšā, visdrīzāk ērtības labad pāris vati izšķiesti:) Par VIAS interesanti, ka tā arī nebija cieņā šogad starp braucējiem, runā, ka tieši bremžu dēļ.

DZ tad gribi teikt, ka C bremžu aploki neizbremzējas- neizčakarējas? Mūsdienu šosejas velo bez 50mm C aploka grūti iedomāties, tas tad attiecīgi sastāda lielu daļu cenas šim ratam, tad kādēļ, gan to nobremzēt divos gados:)
http://www.zipp.com/wheels/303-firecres … sc-brake/# 303 clincher 1645gr. Parastā versija 1625gr.  20gr uz pāri nav daudz, taču tas ir bez pašam bremzēm un rotoriem.


https://twitter.com/ShimanoROAD/status/ … 1564675072

11379234_1599712140297119_2073714704_n.jpg
https://instagram.com/p/5peDner8UP/

Avatar

By mrlobber 04.11.2015 09:41:37

Member · 786 comments

Man pašam ir CX ričuks ar disku bremzēm, kā arī, bez šaubām, ir gana braukts ar "parastiem šosejniekiem".

Protams, šādā variantā CX (ar teju šosejas ģeometriju, 35mm riepām plus dubļusargu opcijām) ir ideāls Latvijas teju permanentajam rudenim.

Bet visos citos gadījumos piekrītu vairumam DZ minēto argumentu pret disku bremzēm.

Par sagriešanos kritienā līdz šim arī īpaši neuztraucos, līdz Vienības velobrauciena lielajā zavalā man kaut kas (pieņemu, ka zobrata zobs?) pāršķēla īkšķi tā, ka rēta, šķiet, paliks uz mūžu.

Un, ņemot vērā to, cik vieglie rotori vienkārši lokās, pēc kritiena sacensības būs beigušās 90%+ gadījumu, kamēr ar aploka bremzēm, ja vien rats nav pilnīgs astotnieks, var mierīgi braukt tālāk, palaižot vaļā bremzes, ja nu ļoti nepieciešams.

Avatar

By Bevilaqua 04.11.2015 11:05:43

Member · 56 comments

Atļaušos izteikt savādāku viedokli.
Pārmaiņas vienmēr izraisa diskusijas. Bet attīstību nevar apturēt.
Jautājums par disku bremzēm ir parādījies pēc pārejas uz karbona aplokiem. Bremzēšanas kvalitāte ir sliktāka nekā alu aplokiem, ko mēs visi zinām. Latvijā tas var būt nav tik būtiski, bet kas ir braucis kalnos lietū - tas zin.
Noņemt problēmas ar karbona aploku bremzēm var tikai ar diskiem, neskatoties uz citiem mīnusiem, kurus ar laiku atrisinās tehnoloģiski.
Plus, ātrumi visu laiku aug, tehnika, aerodinamika un t.t. Līdz ar to šī problēma būs tikai lielāka.
Domāju, ka aploku bremzes paliks vēl ilgu laiku, bet ne pro pelotonā.
Atrisinās svara, savietojamības un citus jautājumus, tā ir tikai tehnika.
Un vēl, disku bremzes dod ceļu bezkameru riepām, jo aplokam vairs nevajag bremžu celiņu, kas ir pretrunā ar bezkameru aploka prasībām.

Būs interesanti pavērot, kā tas attīstīsies.