Iesācēja pārdomas

Avatar

By vējš matos 26.07.2015 17:28:59

Member · 203 comments

Ar šo ierakstu vēlos iedrošināt iesācējus un potenciālos iesācējus droši pievērsties MTB, pie viena saīsināt viņu ceļu līdz brīdim, kad var sākt šo pasākumu izbaudīt. Nepretendēju uz kaut kādu dziļu patiesību paušanu, tādēļ nebaidos no vīpsnāšanas, kas šajā portālā diemžēl ir sastopama, kad „profiņi” iesaistās, atbildot uz elementāriem jautājumiem, kurus uzdod tādi zaļi gurķi, kāds esmu arī es. Sadaļa „iesācējiem” varētu būt piemērota arī tiem, kuru zināšanas aprobežojas ar to, ka velosipēdam ir 2 riteņi un ķēde. Un vēlreiz – mans teksts adresēts galīgiem iesācējiem, un tiem, kuri vēl tikai domā, ka grib braukt ar MTB.
Tātad – savos 47 gados sapratu, ka jāsāk (jāatsāk) kustēties. Bija grūti aizšņorēt kurpes, kur nu vēl kāpelēt pa kāpnēm. „Motors” šad un tad mēdza nosprauslāties un atgādināt par sevi, kas bija diezgan biedējoši. Lēmums – velosipēds, jo skriešana nekad nav bijusi mīļa, bet stieņu zāle ir kolektīvs pasākums, kas idividuālistiem nav visai piemērots.
Pirms gada, pērkot velosipēdu, tik vien noskaidroju, ka jāpērk ar 29 collu riteņiem. Pārējie apsvērumi – veikalā, kurā ir iespējamas apkopes, un tobrīd pieejamā naudas summa. Manējais – 8 ātrumu Cube ar Shimano Alivio „grupsetu”. Kaut kas virs 600 euro.
Secinājums Nr.1 – iesākumam pilnīgi apmierinošs variants, kaut arī tagad tāds velo, iespējams, ka būtu ar 9 ātrumiem, kas iesācējam nav būtiski.
Secinājums Nr.2 – līdz ar velosipēdu absolūti nepieciešamās lietas ir:
-    Ķivere;
-    Velošorti + garās velobikses (abiem ir t.s.pamperis);
-    Velocimdi ar īsiem un gariem pirkstiem;
-    Brilles.
Izsakos tikai par to, ko pats esmu pārbaudījis. Tas ir pats, pats minimums, lai kustētu laukā no mājas. Par ķiveri vispār neizteikšos, jo tās nelietošanu uzskatu par plānprātības pazīmi, bet pats pamēģināju kādu laiku braukt ar parastām biksēm (šortiem) – neiesaku kategoriski. Uzreiz piebilde – velobikses jāģērbj tikai uz plikas miesas. Tā varētu būt psiholoģiska problēma, ja pirmās bikses pirksiet humpalās.
Var, protams, braukt arī bez cimdiem, bet ar tiem ir radikāli ērtāk un arī sajūta, ka drošāk. Izmēģināju lētākus variantus, bet šobrīd esmu ļoti apmierināts ar Cube ražojumiem (ap 30 euro), kas nav tie lētākie, toties patīkami kvalitatīvi. Sevišķi – garpirkstainie.
Brilles, manuprāt, ir absolūti nepieciešamas, jo vismaz man bez tām asaro acis, kur nonāk smilšu graudi un kukaiņi. Pirku mednieku veikalā šāvējiem domātās (ap 25 euro) ar maināmiem 5 krāsu stikliem. Izmantoju divus – pelēkos saulē un gaiši dzeltenos citā laikā. Šobrīd domāju par specifiskākām velo brillēm, jo šķiet, ka tās būtu ērtākas.
Pēc pusgada sapratu, ka vajag klipšu pedāļus un velokurpes. SHIMANO PD-M520 MTB Mountain Bike Clipless Pedals (ap 25 euro) un velokurpes ar atlaidi pašmāju veikalā (ap 45 euro). Super! Iesācējam vairāk neko nevajag.
Ar laiku pamazām sapratu arī specifisko velokreklu priekšrocības. Galvenais ir kabatas uz muguras, kur ielikt telefonu, mašīnas atslēgas un kādu salvetīti, lai varētu noslaucīt sviedrus vai eļļainos pirkstus, kad būsi pagrābstījies gar ķēdi.
Kreklus par saprātīgu naudu var dabūt piem. dx.com vai aliexpress.com, kaut arī ar garām rokām tie ir pārmēru dārgi. Es aizgāju uz humpalu, nopirku trīs „futbola” kreklus ar garām rokām, vienu no kuriem meita sagrieza gabalos un piešuva diviem citiem aizmugurē kabatas. Izdevumi – ap 10 euro par diviem krekliem.
Pēc gada nonācu arī līdz velodatoram ar pulsa zonām, un šādām tādām sacīkstēm, bet tas ir jau cits stāsts. Tāpat kā velo remonts. Katram iesācējam vajag kādu savu uzticamu velomeistaru.
Pats galvenais – gada laikā (braucu cauru ziemu, ja nav slidens) esmu palicis veselīgāks, slaidāks, dzīvespriecīgāks, un iemīlējis riteņbraukšanu kā tādu. Ja kāds vēl šaubās – tad droši uz priekšu! Katrs ieguldītais euro būs tā vērts.

Avatar

By makaroni 26.07.2015 19:03:39

Member · 921 comments

Oj, kāds referāts wink. Liela daļa taisnības, bet teikšu, ka puse no tā ir katra personīgo vēlmju un izvēlētā braukšanas veida īpatnības.
Mani divi centi:
- Nepirkt pirmo atrasto ķiveri ķeksīša pēc. Ir vērts kārtīgi piemeklēt ērtāko un paņemt dārgāku modeli, kas būs ievērojami vieglāks, ar daudz labāku ventilāciju un ergonomiku. Citādi krās putekļus, jo pēc vairākām stundām saulē izcepās smadzenes, spiež zodu un vējā svilpo utml.
- Ar 26" būs vienlīdz laba braukšana pie daudz zemākām izmaksām u.c. neprofesionālim patīkamiem plusiem,
- Pārdesmit kilometriem, pastaigas tempā, speciālās bikses nevajag,
- Cimdus labi aizvieto maigi, ergonomiski rokturi,
- Bieži noderīgāk ir nopirkt kvalitatīvu instrumentu, nekā vērsties pie meistara,
- Ja kaut kas "neštimmē", visdrīzāk tā arī ir - nevajag baidīties izmēģināt 10 sēdekļus, 5 iznesumus un 3 pedāļus, tā vietā, lai mocītos desmitiem stundu.
- Ja līdzi būs pumpis un rezerves kamera, gandrīz ar garantiju riepu nepārdursi. Ja negribās caurumu, paņem kameru.

Avatar

By sc 28.07.2015 10:52:27

Member · 98 comments

Cimdus labi aizvieto maigi, ergonomiski rokturi

Ļoti individuāli,  es par cimdiem.

Bieži noderīgāk ir nopirkt kvalitatīvu instrumentu, nekā vērsties pie meistara

Ja ir telpas, kur skrūvēties, tad ir jēga.

Avatar

By novērotājs 28.07.2015 11:07:20

Member+ · 1,908 comments
makaroni wrote

Cimdus labi aizvieto maigi, ergonomiski rokturi

Kad sanāks lidot no riteņa un piezemēties ar rokām pa priekšu, maigie rokturi diez vai ko līdzēs. Cimdi gan. smile

Avatar

By buzic 65 28.07.2015 11:12:22

Member · 1,159 comments

Ir jau labi dalīties pieredzē, tikai tas kategoriskums mazliet traucē! smile

Mani divi centi:
Ir jau labi tie "specifiskie velokrekli", tikai Tevis aprakstītajam variantam par futbolkrekla pārveidi šīm vajadzībām, ar tiem nav nekā kopīga. smile Nenosodu kreiso ķīniešu lietošanu, bet no savas pieredzes varu teikt, ka pirmoreiz atļaujoties pazīstama zīmola oriģinālizstrādājumu, uz čainīzeru replikām vairāk negribas skatīties. Vēl lielākā mērā tas attiecināms uz velobiksēm. Pats zem tām nevelku neko, bet zinu cilvēkus, kuri zem tām velk kvalitatīvu sporta apakšveļu.

Avatar

By sursurs 28.07.2015 13:20:49

Member · 905 comments

Man šķiet tādsreferāts ar uzskaitītajām izmaksām drīzāk atbaidīs, ne pievilinās cilvēkus.. Nu vismaz tos, kuriem ienākumi zem 1000eur mēnesī.. smile
Mani pieci centi: atkarībā no veicamā attāluma un seguma, sākumā pietiktu tikai ar velosipēdu un velocimdiem.. smile Tālāk jau tad atkarībā no maršrutiem un sportiskajiem mērķiem, var iegādāt viskautko citu. smile


velo 4ever

Avatar

By NilsS 28.07.2015 14:04:03

Member · 775 comments

Es tomēr OBLIGĀTI  iesaku kasku kā otro štelli aiz riteņa.
Atliek vienreiz uz tās nokrist un visi prātojumi izzūd.
Es bez viņas, ļoti ticams, ap šo laiku tiktu izrakstīts no palātas ar normālu galvaskausa traumu.
Atsitos 2×  un šķiet pret bordu, kaskā palika gandrīz puscentimetru dziļi iespiedumi

Last edited by NilsS (28.07.2015 14:17:25)

Avatar

By makaroni 28.07.2015 19:24:32

Member · 921 comments
novērotājs wrote

Kad sanāks lidot no riteņa un piezemēties ar rokām pa priekšu, maigie rokturi diez vai ko līdzēs. Cimdi gan. smile

O, tas gan jā, bija piemirsies wink. Kāds pārītis tādu caurumainu, mani no asfalta slimības paglābušu, jau ir.
Bieži gan dzirdēts, ka daudzi viņus tikai komforta pēc pērk un tad slavē cik reižu ērtāka braukšana.

Avatar

By vējš matos 28.07.2015 20:03:12

Member · 203 comments

Ja jau runa ir par drošību,tad piebildīšu arī par aizmugurējo gaismiņu.Maksā nieka 3+ euro, bet domājams,ka izglābusi ne vienu vien dzīvību. Daļai braucēju nešķiet "stilīga" pat tumšā laikā, bet es pats empīriski esmu pārbaudījis, ka autobraucējiem ir krasi atšķirīga attieksme un trajektorija,ja tuvojas man no aizmugures un mana lampiņa mirgo arī dienas laikā.

Last edited by vējš matos (28.07.2015 20:03:57)

Avatar

By mm1492 28.07.2015 21:00:31

Member · 189 comments

Par drošību runājot, ļoti svarīga ir arī priekšējā gaismiņa (kaut vai mirgojoša lēta diode). Kāpēc? Viena vienīga iemesla dēļ: Pēc CSN noteikumiem, autovadītājam nogriežoties pa labi ir jāpalaiž garām braucošais velosipēdists (neatkarīgi vai tur ir velojosla vai nav). Ja velosipēdam priekšā nav gaismiņas, tad autovadītājs (iestājoties tumsai vai pat krēslai) viņu spogulī vienkārši neredz. Sekas, es domāju, ka nav jāizskaidro.
p.s. Un ar nākamo gadu velosipēdistus pastiprināti dzīs nost no trotuāriem uz ielas braucamo daļu.

Avatar

By jurisf 30.07.2015 09:09:39

Member · 946 comments

Kad kaut cik minimumkomplekts sapirkts, iesaku tīkliņkreklu iepirkt, ko pavilkt apakšā gandrīz vienmēr.

Avatar

By vējš matos 04.08.2015 17:15:58

Member · 203 comments

Jautājums par tīkliņkreklu - ko nozīmē "gandrīz vienmēr". Par vasaru it kā viss skaidrs, bet kas notiek,kad iestājas aukstāks laiks, un jāvelk termokrekls, kuram pašam ir t.sk. sviedru novadīšanas funkcija? Vai "tīkliņu"velk arī zem tā?

Avatar

By jurisf 05.08.2015 11:27:16

Member · 946 comments

Man vēsākam laikam ir viegli siltināta vējjaka (varētu būt šī http://www.veloprofs.lv/shop/clothing/j … ?Itemid=0). Zem tās tīkliņkreklu. Un tad ap 0 mierīgi braucu (vēls rudens rīti, kad pa dienu vēl kāds pluss). Kad zem 0 un sniegs, vispār nebraucu, nemāku pateikt, līdz cik tas darbojas.

Last edited by jurisf (05.08.2015 11:29:24)

Avatar

By vējš matos 15.08.2015 09:39:11

Member · 203 comments

Šajā forumā papilnam viedokļu,ka ķivere galīgi nav obligāta,jo tā "bojā frizūru".Daži pat pamanās citēt "zinātnieku pātījumus",ka velo negadījumos galva netiekot traumēta.
Svaiga ziņa no TVNET(nekādas manas korekcijas):

Velosipēdam apgāžoties, vīrietis iekritis aptuveni trīs metrus dziļā grāvī. Negadījuma brīdī viņš bijis alkohola reibumā.
Mediķi cietušajam konstatējuši g a l v a s  t r a u m u ar aizdomām par galvaskausa lūzumu, kā arī rokas un ribu lūzumus.
Būtiskas traumas guvuši arī divi riteņbraucēji, kuri saskrējušies savā starpā Rīgā pie Nacionālā teātra.
Negadījuma rezultātā cietusi 26 gadus veca sieviete, kurai konstatēta s m a g a  g a l v a s trauma un mugurkaula skriemeļa bojājums, kā arī 30 gadus vecs vīrietis, kurš guvis g a l v a s traumu. Abi nogādāti slimnīcā.
.................
Protams,ka no ziņas nevar redzēt to,vai kādam no cietušajiem bija galvā ķivere.Tomēr elementārais secinājums ir acīmredzams - galvas ir jāaizsargā! Pats līdz šim tā kārtīgi esmu kritis 2 reizes.Vienā no tām ar galvas kreiso pusi atsitos pŗet sasalušu granti,un esmu pārliecināts,ka glāba tikai ķivere.

Avatar

By msh 03.09.2015 05:42:26

Member · 6 comments

Vai tu pa pāli pirms kāpšanas uz velosipēda uzliktu ķiveri? smile

Ķivere ir vienīgais no tevis sludinātajiem aksesuāriem, kuras nepieciešamībai varētu piekrist. Sevišķi šajā forumā, par cik šis forums ir domāts velosipēdistiem, kuri brauc mērkaķa pozā - pakaļa gaisā, pats lejā, kā atsitas ar priekšas ripuli pret kaut ko, tā ar galvu pa priekšu pār ragiem. Bez tiem pārējiem grabuļiem var mierīgi braukt, kamēr mērķis ir prieks vai pārvietošanās, nevis kaut kādas sacīkstes - vienkārši jānopērk normāls ķeblis. Tā kā man velosipēds ir pārvietošanās līdzeklis, nevis sporta aksesuārs, galamērķī man jāizskatās normāli, nevis pēc kosmonauta - tagad pa vasaru kājās attiecīgi ir šorti, citos gadalaikos tās būs džinsenes - kājās attiecīgi patlaban lecenes, pa ziemu kurpes vai tanki - dienā norullēt 200 km - nav problēmu - pēc tam vienīgi nīd kāju muskuļi bet pakaļa nekad. Neapšaubu ka sportistiem tie grabuļi ir vajadzīgi, bet ja man pirms gada, kad atsāku braukt ar velosipēdu, kāds būtu teicis ka vienīgais ērtais veids kā braukt ar velosipēdu ir velošorti un velokurpes, es būtu nospļāvies un atsācis darboties lai ātrāk dabūtu mašīnu atpakaļ uz ceļa... big_smile


Desna 2 ar strimalo kexus septiņgangu un diožu virteni/ZIF 112-512 ar SA trīsgangu/Vēl pāris nākotnes plāni sarūsējušu rāmju izskatā

Avatar

By buzic 65 03.09.2015 09:45:07

Member · 1,159 comments
msh wrote

Vai tu pa pāli pirms kāpšanas uz velosipēda uzliktu ķiveri? smile

Ķivere ir vienīgais no tevis sludinātajiem aksesuāriem, kuras nepieciešamībai varētu piekrist. Sevišķi šajā forumā, par cik šis forums ir domāts velosipēdistiem, kuri brauc mērkaķa pozā - pakaļa gaisā, pats lejā, kā atsitas ar priekšas ripuli pret kaut ko, tā ar galvu pa priekšu pār ragiem. Bez tiem pārējiem grabuļiem var mierīgi braukt, kamēr mērķis ir prieks vai pārvietošanās, nevis kaut kādas sacīkstes - vienkārši jānopērk normāls ķeblis. Tā kā man velosipēds ir pārvietošanās līdzeklis, nevis sporta aksesuārs, galamērķī man jāizskatās normāli, nevis pēc kosmonauta - tagad pa vasaru kājās attiecīgi ir šorti, citos gadalaikos tās būs džinsenes - kājās attiecīgi patlaban lecenes, pa ziemu kurpes vai tanki - dienā norullēt 200 km - nav problēmu - pēc tam vienīgi nīd kāju muskuļi bet pakaļa nekad. Neapšaubu ka sportistiem tie grabuļi ir vajadzīgi, bet ja man pirms gada, kad atsāku braukt ar velosipēdu, kāds būtu teicis ka vienīgais ērtais veids kā braukt ar velosipēdu ir velošorti un velokurpes, es būtu nospļāvies un atsācis darboties lai ātrāk dabūtu mašīnu atpakaļ uz ceļa... big_smile

Biezas, apspīlētas džinsenes un tanki ir vislabākais prikids, lai ar Desnu 2 rullētu 200 km. Vēlams pa virsu vilkt vēju un mitrumu necaurlaidīgas lietus bikses, jo, 200km braucot, nekad nevar zināt, kad uznāks lietus! Toties galamērķī, noteikti, izskaties kā cilvēks - pakaļa kā 12 stundas skābos kāpostos sutināta vārītā desa, bet to jau zem džinsiem neviens neredz. Protams, nevienam nav liegts ar karoti aku rakt. Lai veicas!

p.s. "normālais ķeblis" Tev, droši vien, šis -
http://www.ismseat.com/saddle/ism-touring/

Avatar

By msh 03.09.2015 15:10:31

Member · 6 comments

Nē, man vēl ir tikai 27 gadi un līdz ar to ar prostatu vēl nav problēmas. Par skābajos kāpostos sutinātajām desām uz plastmasas ķebļiem gan ir dzirdēts smile Šaubos vai kas cits var sanākt sēžot uz ķebļa kas neatbalsta, un vēl apvelkot uzspīlētas, siltinātas bikses. Man nopietni pievēršoties velosipēdiem gadījās uzgūglēt Sheldon Brown mājaslapu - sāku ar rakstu par spieķošanu, un tālāk pārlasīju visu - kad maksimālais dienas brauciens aizsniedza 70 kilometrus, padomju ražojuma porolona ķeblis atļāva uzberzt kājām vienu jēlumu un palika skaidrs ka laiks izskaitīt Šeldona slavas dziesmas ādas ķebļiem. Beigās tika paņemts Brooks B66, atbilstoši manam pielietojumam. Es nevarētu teikt ka viņš būtu milzīgi ērts - bet šī sajūta nemainās neatkarīgi no tā, vai nobraukti 50, 100 vai 200 kilometri, un par to, ka ir nobraukts vairāk, sūdzas tikai kāju muskuļi, pakaļa vispār nejūt pilnīgi neko, arī tad, ja pa dienu uz ķebļa ir pavadītas 12 stundas. Nerunājot nemaz par to ka nav tādi apstākļi, kad prasītos piecelties kājās - var arī dragāt uz 20 pa veļasdēli tā, ka ausīs rīb, diskomfortu pakaļai tas nerada - nu jā, tā jau laikam arī ZIFam sēdekļa stute saliecās... sad

Nesanāk gan pārāk bieži dienā nobraukt 100+ km, trūkst motivācijas, parasti braucieni sanāk uz 50-60 km. Pirms pāris mēnešiem, kad salieķis bija pārbūves procesā iesprūdis, pabraukāju bik tālākus gabalus ar ZIFu, tur tad arī sanāca pārliecināties par ādenieka fantastiskajiem plusiem. Tas ričuks toreiz izskatījās šādi: [fonā ventas rumba]

0801-150141X.jpg

Normālāka bilde, vienīgi esošais pārslēdzējs, ragu uzlikas, garā stūres truba atrodas pie grabažnieka piekabinātajā somā, un esošie dangi ir piesieti pie grabažnieka big_smile

IMG-4675.jpg

Desna tagad nesen augšāmcēlās, bet tālāki gabali par tiem 50-60 km nav pabraukti, gan jau drīzumā:

velo.sized.jpg

Last edited by msh (03.09.2015 15:20:54)


Desna 2 ar strimalo kexus septiņgangu un diožu virteni/ZIF 112-512 ar SA trīsgangu/Vēl pāris nākotnes plāni sarūsējušu rāmju izskatā

Avatar

By IAeroI 03.09.2015 15:20:01

Member · 426 comments

lol ... 200 km/~20 km/st. =~ 10 st. ... ej nost...

P.S. Labs Nakamura downgrade wink

Avatar

By 321 03.09.2015 15:22:36

Member · 6,350 comments

Nindza kas nindza, nopirksi normālu velo būs baigias kaifs

Avatar

By JanisRC 03.09.2015 15:26:16

Member · 544 comments

Tas ir monstrīgi -ar šitādu šrotu norullēt 200 km !


Avatar

By duuzis 03.09.2015 15:37:12

Member · 461 comments

Oooo, msh arī līdz šim forumam atminies! big_smile

Avatar

By DZ 03.09.2015 15:40:55

Member · 3,499 comments
msh wrote

Vai tu pa pāli pirms kāpšanas uz velosipēda uzliktu ķiveri? smile

Ķivere ir vienīgais no tevis sludinātajiem aksesuāriem, kuras nepieciešamībai varētu piekrist. Sevišķi šajā forumā, par cik šis forums ir domāts velosipēdistiem, kuri brauc mērkaķa pozā - pakaļa gaisā, pats lejā, kā atsitas ar priekšas ripuli pret kaut ko, tā ar galvu pa priekšu pār ragiem. Bez tiem pārējiem grabuļiem var mierīgi braukt, kamēr mērķis ir prieks vai pārvietošanās, nevis kaut kādas sacīkstes - vienkārši jānopērk normāls ķeblis. Tā kā man velosipēds ir pārvietošanās līdzeklis, nevis sporta aksesuārs, galamērķī man jāizskatās normāli, nevis pēc kosmonauta - tagad pa vasaru kājās attiecīgi ir šorti, citos gadalaikos tās būs džinsenes - kājās attiecīgi patlaban lecenes, pa ziemu kurpes vai tanki - dienā norullēt 200 km - nav problēmu - pēc tam vienīgi nīd kāju muskuļi bet pakaļa nekad. Neapšaubu ka sportistiem tie grabuļi ir vajadzīgi, bet ja man pirms gada, kad atsāku braukt ar velosipēdu, kāds būtu teicis ka vienīgais ērtais veids kā braukt ar velosipēdu ir velošorti un velokurpes, es būtu nospļāvies un atsācis darboties lai ātrāk dabūtu mašīnu atpakaļ uz ceļa... big_smile

Mārtiņ Šimi, beidz lamāties.


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By 321 03.09.2015 15:46:52

Member · 6,350 comments

Nindza kas nindza, nopirksi normālu velo būs baigais kaifs

Avatar

By 321 03.09.2015 15:48:12

Member · 6,350 comments

Tie brooks ir jāiebrauc kārtīgi vai arī uz nakti jāuzspiež tūbiņa Dzintars Nivea lai paliek mīksts un jānobrauc daudz km lai kauli iespiežās

Avatar

By DZ 03.09.2015 16:01:34

Member · 3,499 comments

Jā, bet tad sasmērēs uzvalku
10255975_844693522289096_7812387437381425723_n.jpg?oh=69680ee6e8d6fbed73c0730d1a266e06&oe=5674B028


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By vējš matos 03.09.2015 21:29:27

Member · 203 comments

man drukiņ žoklis atkārās pēc msh uznāciena.Šis gan laikam nav "iesācējs" tajā izpratnē,kāda ir man,rakstot šīs diskusijas sākumu.Es savas pārdomas rakstīju kā MTB braucējs-iesācējs,kuram 200 km vienā rāvienā ir pazīstami tikai no Tour de France reportāžām.
Šis members man ir pārsteigums. Viens citā sadaļā nesen vēsi apgalvoja,ka nobrauc riepas pāris nedēļās, te atkal otrs ar saliekamo ričuku džinsās un kerziniekos piesmej visus manus treniņu grafikus....
Man šķiet vajadzīga foruma sadaļa "galīgiem iesācējiem".

Avatar

By msh 04.09.2015 15:12:21

Member · 6 comments

Tu būsi mani sajaucis ar kādu citu. Iepriekšējie divi posti man ir pirmie šajā forumā, pieregojos pirms pāris dienām. Nevienu riepu arī vēl neesmu nobraucis, vienīgi šķūnī stāv viens labs BMXa virsdeķis, kam iesākumos izbremzēju caurumu... sad Nezinu arī cik vajag nobraukt lai nobrauktu, milzīgais ričuks šovasar ir noskrējis kādus 2300 km, riepām nav ne vainas.

Es pagājušā gada rudenī arī biju galīgs iesācējs. Sāku braukt ar galīgi nolaistu salieķi, kam uzliku BMXa mizas, jo tās bija vieglāk pieejamās no 20" riepām [vecās bija lupatās] un atbilstošākās manam svaram. Tālāk atbilstoši tam, kā paplašinājās manas tehniskās zināšanas un auga vēlmes, velosipēds tika uzlabots - pazīstami man bija tikai primitīvi dzelži un to skrūvēšana, tādi, kādi atrodami lētos 10-15 gadus vecos kalniešos, bet autoentuziasma dēļ ir čupiņa instrumentu, kompresors, smilšu pistole, lēta krāsas pistole, nu jau arī metināmais aparāts ar pulverdrāti, un pazīstams čalis kas var virpot un metināt ar gāzi [vai pie kura varu sametināt pats]. Pēc tam, pienākot rudenim, izdomāju ka braukājot uz darbu, gribu arī kaut ko redzēt, jo paprasot veikalā kas tā par lielu rumbu, atklājās ka eksistē ģeneratorrumbas, gribēju lai ir vieglāk mīties, tātad vajag rumbu ar planetāro pārvadu, un apriebās ka pedāļi ļurkājās. Tika nopirkts pirmais, kas gadījās pie rokas - melna ģeneratorrumba [būtu aizbraucis uz citu veici, būtu sudraba krāsā...] bez štekerīša, Sturmey-Archer AWC(II) trīs robu rumbiņa ar bremzi, zirneklis ar 44 zobu zobratu utt. Pabraucu, sapratu ka planetārais pārvads ir fantastisks, bet trīs robi nekam neder, par platas atstarpes, nopirku septiņniecīti, jo tai vienmērīgākas atstarpes nekā astoņniecītei, nožēloju ka nepaņēmu to. Tika sastellēts eksperimentāls apgaismojums, redzamība uz 80 metriem uz priekšu, viss ceļa platums, abi grāvji vēl mazliet uz sāniem un vēl kādi desmit metri gaisā. Pakāpeniski auga nobraukumi - no sākuma uz netālo liepāju braucu ar darba autobusu, iemetis ričuku bagāžniekā, pēc tam vismaz reizi nedēļā radās nepieciešamība pa tumsu močīt uz liepāju un atpakaļ ar autobusu, beigās radās arī pārliecība braukt arī atpakaļ pašam. Kaut kāds marts bija pirmais mēnesis, kad pa mēnesi nobraucu kaut kādus 250 km, aprīļa sākumā bija pirmā nedēļa ar 300 km nobraukumu un pirmā reize kad dienā tika norullēti 70 km, tā tas arī ilgu laiku palika, līdz piebraukājot Brūku, palika skaidrs, ka varu vairāk - tad nu aizšāvu vienu svētdienu uz aizputi uz dievkalpojumu - 140 km - palika skaidrs ka var vēl bišķi un nākamajā sestdienā aizbraucu tūrisma braucieniņā uz kuldīgu - 217 km - un vēl pēc nedēļas uz priekuli - 120 km. Tā parasti braucu relatīvi maz, piemēram - salieķis astoņpadsmitajā augšāmcēlās [pēc rāmja maiņas, metināšanas un krāsošanas], un vēl dažas dienas pavadīja augšpēdus kamēr nesteidzīgi pārspieķoju pakaļas ripuli - pulkstenī stāv 316 km - trūkst vajadzības un motivācijas. Ja vēl tagad darbs ietu pilnā ručkā, nedēļas noskrējiens diez vai pārsniegtu 100 km.

Varētu vēl stāstīt, bet kā jau uzraksts augšā vēsta, šis forums ir priekš sportistiem un wannabesportistiem - dziļi ticu ka latvijā priekš tiem, kas ar velosipēdu pārvietojas, nav neviena foruma. Bet nu fakts ir tāds ka eksistē daudzi fantastiski tehniski risinājumi priekš tiem, kas nav sportisti, un vēl paldies dievam ka Sheldon Brown ir atstājis lapu, kas pilna ar vērtīgu informāciju, tik jāprot angļu valoda - www.sheldonbrown.com - jo latvijas internets ir piesātināts ar sportistiem un ar viņu padomiem, kas ikdienas braukšanai ir nederīgi vai pat kaitīgi - gan kosmonautu tērpi, gan mūžīgā batonu bāšana ka velosipēdam svarīgi būt vieglam [krosam noteikti, bet ne lai brauktu pa ielu], gan citi. Vajag vienkārši braukt ar vienkāršu dzelzi, lasīt tādas lapas kā šeldona mājaslapu un uzlabot velosipēdu pēc savām vajadzībām smile

Last edited by msh (04.09.2015 15:19:48)


Desna 2 ar strimalo kexus septiņgangu un diožu virteni/ZIF 112-512 ar SA trīsgangu/Vēl pāris nākotnes plāni sarūsējušu rāmju izskatā