Statistika (papildināts)
Skatījos 2 vakarus futbolu un piemetu tādu kā salīdzinošo statistiku starp Tautas un Sporta klasēm.
Mērķis - novērot tendences un izdarīt pāris secinājumus par kopējo līmeni.
Izmantoju velo.lv pieejamos datus par Cēsu-Valmieras posmu, 2003-2005. Analīzē izmantoju pirmos 100 katras klases braucēju vidējos ātrumus (pieņemot, ka distance ir 42km/62km), kas nav īsti godīgi, jo kā zināms, dalībnieku skaits abās klasēs stipri atšķiras. Tāpēc uzreiz jāuzsver 2 fakti:
1. iegūtie dati nav precīzi un
2. pēc tiem nevar spriest atsevišķi par katras klases attīstību.
Pirmkārt, apskatīsim rezultātu sablīvējumu katrai klasei pa gadiem:
un
Redzams, ka sporta klasei visas līknes iet daudzmaz paralēli, kamēr tautas klasei ar katru gadu rezultāti vairāk sablīvējas. Citiem vārdiem - saasinās konkurence. Konkurence var palielināties dažādu iemeslu dēļ:
1. palielinās spējīgo dalībnieku skaits,
2. straujāk paaugstinās līmenis,
3. ...
Apskatīsim ātruma diferenci atsevišķi katram braucējam. Par cik km/h tad tautas braucējs atpaliek no sporta klases braucēja?
Salīdzināsim pa pāriem (1vieta sporta ar 1vieta tautas, 2v ar 2v, ... , 100v ar 100v)...
...un paņemsim vidējo no 100 braucējiem tautas un sporta klasē.
Kā redzams, tautas klase ar katru gadu aizvien mazāk un mazāk atpaliek ātrumā no sporta klases. Kas pats par sevi ir normāli, jo tautas klasei ir kur augt, kamēr sporta klases rezultāti uzlabojas kvalitatīvāk. Un tomēr ir daudz spēcīgo tautas klases braucēju, kuri nemaz netaisās pāriet uz sporta klasi un tas kopā ar faktu, ka tautas klase ir apjomos visstraujāk augošā var padarīt tautas klasi par visstraujāk progresējošo.
Normāli būtu radīt mehānismu, kas veicinātu tautas braucēju migrāciju uz sporta klasi. Citādi, ja tautas klases līmenis celsies tikpat strauji, saasināsies konkurence, radīsies kautkāds prestižs, tad tautas klase paliks par tādu kā sporta īso distanci un šāda tendence bremzēs kopējo maratonu attīstību.
Papildinājums:
Šajā tabulā var redzēt, kā pieaug dalībnieku skaits maratonā pa gadiem. Salīdzināšanai izmantoti dati par pirmo posmu. Iespaidīgi!
Te es pamēģināju saskaitīt tos, kuri ir mainījuši klases. Respektīvi, tie, kuri iepriekšējā gadā ir braukuši citā klasē. Dati var nebūt precīzi, jo skaitīšanu veicu caur sql un neprecizitātes varēja rasties gan datu importēšanas procesā, gan pašos datos gan to atlasē.
Vot tādi tie cipari.
Last edited by Grey (05.05.2005 19:04:43)
By Biker 05.05.2005 13:01:44
Member+ · 954 commentsCepuri nost! Labs pētījums. Ir redzams tāds kā lēciens no 2003 uz 2004 gadu, vai tiešām ir bijis tāds progress!? Vēl tikai jāpapēta pirmais 10nieks, sporta un tautas klasēs (cik konstants, kur vairāk mainās braucēji).
Galvenais ir motivācija.
By Mareks 05.05.2005 13:16:01
Member+ · 128 comments2004 gada tika ieviesti koridori ari tautai.
By odze 05.05.2005 14:20:26
GuestLabs darbiņš padarīts! Vēl no šitiem grafikiem varētu sabūvēt vienu, kurā pārklājas sporta un tautas klases daliibnieku ātrumi. Tas parādiitu uzskataami, ka tautas pirmais desmits sportā brauktu aptuveni pirmaa simta beigaas optimistiskaakajā variantā (ja spētu turēt šo ātrumu visu distances laiku). Diemžēl, tas ir optimistiskākais variants, jo daudzi, to skaitā arī es, kas pievērsušies riteņbraukšanai pādējā laikā (varāk kā cross training), ir trenēti sacensiibu režīmam līdz 1h. Pēc tam nāk mežonīgs kritums. Tāpēc es un daļa citu braucēju sporta klasē varētu tikai tādu tūrisma pārbraucienu uztaisīt.
Tieši tāpēc es ja piedalos, tad tautas klasē- distances garuma dēļ. Un man nemaz nekas nav pretī, ka šajā distancē ir daudzi, kas spēj to veikt tiešām labā līmenī, ir pat interesantāk. Arī vieglatlētikā nav tikai maratons:) bet vidējās distances arī:) Jo man jau vairs nebūs nekad tik daudz laika treniņiem, lai uzdzītu bāzi sporta klasei, jo nav jau vairs tas vecums:). Bet pa vidam iemīt sanāk neslikti:)
Last edited by odze (05.05.2005 14:22:07)
By Biker 05.05.2005 14:53:20
Member+ · 954 commentsHmm, bet man tieši otrādi - pēc 1- 1,5 h parādās "otrā elpa" ...
may be - jādomā pāriet uz Sportu?
Galvenais ir motivācija.
By odze 05.05.2005 15:10:44
GuestTo Biker. A kāpēc ne? katram cilvēkam ir dabas dotas īpatnības, kuras var uzlabot, bet ne bezgalīgi. Un ja tas velo patīk un gribas "parīvēties" ar citiem? Tāpēc tikai apsveicams ir Trek kauss, kur distance ir īsāka:)
By mtb28 05.05.2005 15:58:26
Guestpiemeram E.Grube 2003 gada brauca pirmaja 20 sporta klase, ta ka nekads pirma simtnieka beigas, 10 labakajiem tautas klase. Un nav jau korekti ta nemt vid. atrumu, parasti tautas klase temps no sakuma nav tik liels, jo tas nav vajadzigs.
By Biker 05.05.2005 16:08:54
Member+ · 954 commentsVidējais ātrums izsaka visu! Var skriet sākumā, kā jauniņie, un aplauzties vidū...
Es, piemēram nevienu gonku normālā tempā iesākt nevaru, pēc tam jau uz šaurajām takām, kā Cēsis-Valmiera ,jau apdzīt ir grūtāk
Galvenais ir motivācija.
By mtb28 05.05.2005 16:19:21
Guestvaru teikt ka 2004 gada braucot sporta klase man vid. atrums bija krietni augstaks neka sogad tautas klase un braucot tikai 40km. Aptuveni 1 sek atrak uz katriem 100m.
lai varetu no sakuma braukt ar 100% atdevi vajag kartigi iesildities pirms starta!!!
By Grey 05.05.2005 19:09:12
Member# · 1,688 commentsPiemetu vēl pāris tabulas. Bet nu nesapriecājieties, kā jau teicu un kā Mareks teica, iemeslu pietiek, lai to statistiku nevarētu uzskatīt par precīzu. Katru gadu jau kaut kas mainās.
By SiSe 05.05.2005 20:28:09
Member++ · 775 commentsnu gan zinātne sānākusi. ;p bet tas ir apsveicami, ja varam no malas paanalizēt, taču skumji, ka rīkotāji nekad par to nav aizdomājušies (
By Mareks 05.05.2005 21:26:51
Member+ · 128 commentsUn vel jaunieshi paardziiti uz tautas distanci.
(ops... nevaru vairs sheit ar garumziimeem parakstiit)
By Vains 06.05.2005 01:34:40
Local.Auth · 402 commentsGrey ir velofanāts analītiķis ģēnijs, kas citus nebeidz priecēt ar savām idejām! Pagājušo gadu biju tautā V21 tāds aptuvens 20. vietas braucējs. Šogad domāju pabraukt sportā un tad manīs kāda ir atšķirība. Varēšu padalīties iespaidos. Moš tur vidējais pats no sevis automātiski ir par 2 km/h lielāks...
By SiSe 06.05.2005 03:11:37
Member++ · 775 commentstas nevar automātiski būt lielāks. tieši otrādāk, jo ilgāk jānovelk...
By LOOK 06.05.2005 05:01:53
Member# · 2,702 commentsGrey 2003 gadā Pirmajā posmā bija baigie dubļi. Toreiz ļoti daudz bija jākāpj nost, tāpēc vidējais bija tik zems abām klasēm. Interesanti bija pavērot dalībnieku pieaugumu, kaut kāds progress jau ir.
Karbons vienkārši brauc ātrāk!
By Biker 06.05.2005 12:56:17
Member+ · 954 commentsDalībnieku skaits Tautas klsē kopš 2003.gada ir vairāk nekā trīskāršojies! Tas nozīmē, ka kļūst daudzmaz izdevīgi rīkot tādas gonkas
arī finansiāli.
Last edited by Biker (06.05.2005 12:56:36)
Galvenais ir motivācija.
By Bergamont 06.05.2005 14:59:08
Member+ · 155 commentsParasti Ceesis - Valmiera posmaa ir visvairaak daliibnieku! Paareejos posmos tautas klase nav tik aktiiva!
By tumšais 07.05.2005 02:07:45
Member+ · 485 commentsļoti interesanta statistika, salīdzināju savu vidējo ātrumu pagājušogad sporta distancē un šogad tautas-pagājušogad braucu par 1,36 km /st ātrāk.
By mtb28 07.05.2005 02:36:10
Guesttas tapec ka sporta klase sakums ir pa lidzenumu un visi nesas ka negudri, tie papildus 18km sporta klasei iet ar vid. atrumu v
irs 35km
By Vains 08.05.2005 16:42:56
Local.Auth · 402 commentsBldonē pirmo reizi pamēģināju Elites klasi un, lai arī godam noslēdzu stiprākās grupas sarakstu, sarūgtināts nejutos. Tieši otrādi - nekādas drūzmēšanās startā plus vēl visādas prioritātes distances laikā salīdzinot ar V21 klasi, bet pats galvenias - iespēja cīnīties ar pašiem labākajiem. Tikai jāpalielina treniņu apjoms, lai kādreiz izdotos arī kādu apdzīt. Bet ja paņem manu vidējo 8 apļiem un salīdzina ar V21 5 apļiem tad, godam sanāk kāda 13. vieta. Laikam jau tiešām Elite domāta labākajiem.
By Grey 05.05.2005 04:57:42
Member# · 1,688 comments