Dakšas regulācija

Avatar

By GUF 14.07.2008 15:10:10

Member · 292 comments

Nu jau kādu laiku esmu pabraucis ar RS Tora un vakar aizdomājos, ka no visiem slēdžiem lietoju vien lockout.

Vēl dakšai ir iespēja regulēt atsitiena ātrumu (rebound) un gājiena garumu, bet, godīgi sakot, nav skaidrs pēc kādiem principiem? Ir sajūta, ka trāpot uz "trepes" granteniekos velo labāk uzvedas ar ātro rebound bet kādos apstākļos ieteicams lēnais? Uz šosejas tāpat lockout prasās.

Ko dod mazāks gājiena garums v.s. lielāks?

Paldies, Gunārs

Last edited by GUF (14.07.2008 15:29:21)

Avatar

By vēer 14.07.2008 22:36:47

Member · 105 comments

Mans, neko daudz nejēdzot no dakšu regulēšanas, jo pašam stāv Suntour XCR, teiktu, ka uz šosejas jau nu noteikt jābrauc ar lock out, ti, cieto smile Būtu interesanti palasīt citu viedokļus tieši par regulēšanu!

Avatar

By niknais 14.07.2008 22:46:00

Member · 130 comments

Man vecajam velo nebija lock out, tagad ir - pa asflatu tā ir zelta manta!!!

Avatar

By mr. D-men 15.07.2008 10:00:57

Member · 138 comments
GUF wrote

Ko dod mazāks gājiena garums v.s. lielāks?

Noteiktas ģeometrijas rāmis prasa noteiktu dakšas gājienu (80mm/100mm utt). Nepareizs dakšas garums izjauc visu rāmja ģeometriju, sēdēšanas pozīciju utt. (Tevi met pāri stūrei vai deguns gaisā)


Latvietis latvietim latvietis

Avatar

By GUF 15.07.2008 10:33:35

Member · 292 comments
mr. D-men wrote

Noteiktas ģeometrijas rāmis prasa noteiktu dakšas gājienu (80mm/100mm utt). Nepareizs dakšas garums izjauc visu rāmja ģeometriju, sēdēšanas pozīciju utt. (Tevi met pāri stūrei vai deguns gaisā)

Tātad, jāatrod optimālais un tā arī jābrauc? Jeb ir jēga relatīvi gludos un ātros posmos (normāls grantenieks par piemēru) likt mazāku gājienu, bet lēnākos un bedrainākos - max.?

Avatar

By mr. D-men 15.07.2008 10:53:15

Member · 138 comments

Jēga nav, jo jebkurā gadījumā pedalēšanas spēks (galvenais spēka vektors) tiks virzīts nepareizi.
Dakša pa zemu - pedalējot (spēka vektors virzīts uz aizmuguri) celsi pakaļu augšā un deguns dursies zemē
Dakša pa augstu - pedalējot (spēka vektors virzīts uz priekšu) celsi ritenim priekšu augšā
Dakša pareizi - pedalējot (spēka vektors virzīts uz leju) būs optimāls izsvarojums

Vienīgais ar ko var variēt ir stūres augstums, roku saliekums

*Varbūt kāds var palabot, ja nav pareizi!!!!!

Last edited by mr. D-men (15.07.2008 10:56:27)


Latvietis latvietim latvietis

Avatar

By fusio 15.07.2008 15:11:45

Member · 784 comments

Kā darbojas dakšas ar u-turn un ar maināmu gājienu? Ģeometrijas sakarā - kāda jēga mainīt dakšas gājienu?

Avatar

By Biker 15.07.2008 17:04:59

Member+ · 954 comments
fusio wrote

Kā darbojas dakšas ar u-turn un ar maināmu gājienu? Ģeometrijas sakarā - kāda jēga mainīt dakšas gājienu?

XC - mazāks gājiens (80 - 60 mm)
All mountain - 100-120 mm ... nobraucieniem, kalniem.
U-turn - var regulēt braucot (laikam) līdz ar ko nevajag izjaukt dakšu.


Galvenais ir motivācija.

Avatar

By fubar 16.07.2008 08:41:11

Member · 1,811 comments

piebildīšu, ka XC FS būs 80-100 mm.


taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222

Avatar

By intars90 07.12.2008 19:24:55

Member · 150 comments

Kad sodien izbraucu ar savu velluku atklaju divainu paradibu, ara bija +2 gradi un dregns, nesapratu kape mani amortizatori klust cieti, ieksa gandriz nespiedas un 0 pozicija nostajas tikai tad kad nokapu no velluka, bet kad velluku noliku majas siltuma pec kada lika vis atkriezas vecajas sliedes, es nesaprotu kadel tadas izmainas? kads varbut varetu palidzet ar padomu, ko iesakt?
paldies!


It's doesn't metter who you are  ;)

Avatar

By Salvis21 07.12.2008 20:26:19

Member · 275 comments

domāju ka viss kārtībā, jo eļļa pie zemākām temperatūrām paliek biezāka un vairs tik raiti neplūst caur dempfera vārstiem, pieļauju ka velo dakšas eļļa krietni manāmāk maina savas īpašības pie zemas temperatūras, salīdzinot, piemēram, ar motoreļļu.


Superior XP935 custom, I'm lovin it!

Avatar

By wrongway 07.12.2008 20:27:21

Member+ · 1,695 comments

Visticamāk pie vainas būs dakšas cena. Labāk uzraksti kas par dakšu. Parasti tāda parādība ir elastomēru dakšām.


Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!

Avatar

By intars90 07.12.2008 22:27:20

Member · 150 comments

Man ir: SR Suntour XCM-MLO 80mm travel, bet ieprieks itka sadu problemu nebija ari vesakos laikapstaklos, sodien tikai pirmoreizi pamaniju, varbut var kautko paregulet ar +,- reguletaju uz dakšas?


It's doesn't metter who you are  ;)

Avatar

By wrongway 07.12.2008 22:41:21

Member+ · 1,695 comments

Ja neko nejaucu, tad pēc tehniskās specifikācijas šai dakšai ir elastomērs, nevis eļļa, kas atbild par atsitienu. Vismaz tā izskatījās rasējumā iekš Suntour lapas.
Tā kā, nekā ieprieciņoša, to labot var tikai jauna dakša.
Labāk pakrāj naudiņu un nopērc kādu normālu dakšu, reku forumā tirgojās Marzocchi pa 89, vai ļoti laba Manitou pa 85.


Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!

Avatar

By intars90 07.12.2008 22:58:02

Member · 150 comments

paldies par padomu.


It's doesn't metter who you are  ;)

Avatar

By GUF 08.12.2008 16:59:33

Member · 292 comments

Cik ir pašam bijis un paprovēts uz svešiem braucamajiem, lētā gala dakšām zem +5C visa amortizēšanās beidzās.

Avatar

By robs 08.12.2008 19:16:23

Member · 24 comments

Man ir ļoti līdzīga SR Sountur dakša un galvenais iemesls, kāpēc dakša paliek cieta un nestrādā ir smiltis un citi netīrumi, kas tiek iekšā dakšā. Pēc savas pieredzes zinu, ka iztīrot un sasmērējot dakšu pa jaunam, tā strādā vismaz uz pusi labāk. Turklāt, tā ļoti viegli jaucas. Sākumā vari pamēģināt regulatoru maksimāli pagriezt uz - , lai dakša paliek mīkstāka.