Uzmanību Policija!

Avatar

By ARZ 19.04.2015 07:30:17

Member · 354 comments

Un kādu secinājumu te var izdarīt???
Jāizvairās no maršrutiem, kur ir veloceļš. Izskatās, ka to iestādes vēlas panākt. Es jau sen izvairos tīri drošības un pārvietošanās ātruma dēļ.
Ja nu tomēr braukt pa veloceļu, tad jārēķinās ar tantēm, noparkotām automašinām, neprognozējamiem manevriem no citiem velobraucējiem.


labāk nodilt nekā sarūsēt

Avatar

By Maris 19.04.2015 10:12:40

Member · 1,260 comments

No savas pieredzes - ne vienmēr ievēroju notikumus un to apzinos.Ja nu mani tomēr par kādu pārkāpumu sodītu un es apzinātos, ka esmu kaut ko
pārkāpis, tad augsti paceltu galvu saņemtu sodu, jo nabaga policistam arī jādara savs darbs un tādiem "krāniem" jāierāda sava vieta ... tongue

Avatar

By sursurs 19.04.2015 10:18:46

Member · 789 comments

Drīz būs grūti izvairīties, jo ja esošajos no. vēl varēj strīdēties vai ap ietvēm, kur galā uzlikta velo&gājēju ceļa zīme, drīkst nebraukt, tad pēc jaunajiem arī pa tādu būs jābrauc obligāti. Arī tur, kur ietves platums ir knaps metrs, u.tml. vietās...


velo 4ever

Avatar

By Autobraucējs 19.04.2015 10:19:31

Member · 846 comments

Par lielu nožēlu jādzīvo tādā valstelē kura ir izzagta un parādos un tagad par katru sīkumu visur kur tik var piesieties, liek sodus !  Kaut kā tā nauda jādabon, un citi veidi nav kā tikai sodi, sodi, nodokļi !
No pieredzes, citur Eiropā tik drastiski tas nenotiek !

Avatar

By sursurs 19.04.2015 10:27:17

Member · 789 comments
Maris wrote

No savas pieredzes - ne vienmēr ievēroju notikumus un to apzinos.Ja nu mani tomēr par kādu pārkāpumu sodītu un es apzinātos, ka esmu kaut ko
pārkāpis, tad augsti paceltu galvu saņemtu sodu, jo nabaga policistam arī jādara savs darbs un tādiem "krāniem" jāierāda sava vieta ... tongue

Atvaino, bet pārripināties pāri luksoforam pie velo sarkanā un gājēju zaļā NAV pārkāpums. Es saprotu, ja pie čista sarkanā vēl brauc pāri. Būtu labāk menti tajā krustojumā pafilmējuši tos auto, kuri pa Brīvības gatvi braucot krustā iebrauc skaidri redzot, ka izbraukt pie zaļā vairs nepaspēs un bieži vien nobloķē vienu vai pat abas joslas. Lūk tur ir pārkāpums. Vai tie auto vai velo, kuri tiešām neapstājoties kkur lido pāri krustojumam "vēl pie zaļā" - kaut faktiski jau sarkanais deg iebraucot krustojumā, nemaz nerunājot par izbraukšanu. Jā - tas ir pārkāpums, bet nevis formāla atrašanās 1,5m pa labi no gājēju pārejas, pa kuru pēc noteikumiem mierīgi drīkstētu ripināties pāri.
Labi - situāciju neredzēju - var jau būt, ka kāds auto ar tur dabūja piebremzēt velo dēļ agrāk kā pirms pārejas - tad ar vēl varētu saprast.

Tad jau jāsoda visi gājēji, kuri krustojumos nogriež kādu stūri un sper kāju tajā zonā, aiz līnijas, kur autiņiem jāgaida (jo ar sanāk ka formāli gājējs ir šķērsojis ielu ārpus krustojuma), teši tāpat tad jāsoda visi auto, kuri pie sarkanā gaida ar vienu riteni jau aiz baltās stoplīnijas (vai kur nu tur katrā krustojumā ir jāapstājas pēc CSN) - arī formāli ir iebraucis krustojumā pie sarkanā.
Sods par pārkāpumu ir ok, bet nevajag tak līdz absurdiem nolaisties pārkāpumus meklējot. Tad labāk, lai pakontrolē visa veida pārkāpējus tur, kur tiešām var būt bīstamas vai kādam traucējošas situācijas...

Last edited by sursurs (19.04.2015 10:36:48)


velo 4ever

Avatar

By Autobraucējs 19.04.2015 10:28:35

Member · 846 comments

Viss rit pēc plāna,... kā PSRS laikos, jo tagad vēl liela daļa pie stūres ir kompartiju biedri !  Un , kas tu esi par policistu ka tu nevari pa dienu salasīt noteikto naudas summu, ko maiņas beigās jānodod, tas tāpat kā taksistiem ir dienas plāns ko janodod saimniekam !!!  .....un te ir rezultāts, vienalga kā, ka tik var sodīt !

Avatar

By averza 19.04.2015 10:39:12

Member++ · 5,042 comments

Uzdevums: pakontrolēt velobraucējus.
Atrisinājums: nu kur gan citur, ja ne uz veloceliņa, kur ir vislielākā plūsma. Un ko gan citu, ja ne sarkanās gaismas pārkāpumu (par ko ziņu portālu komentāros visi arī sūdzas. Otrajā vietā ir "na**j tas l**s brauc pa manu autoceļu, ja blakus ir speciāli viņiem taisīts veloceliņš").


Latvijas valsts granteņu MTB maratons

Avatar

By Mihails 19.04.2015 11:39:15

Member · 333 comments
averza wrote

Uzdevums: pakontrolēt velobraucējus.
Atrisinājums: nu kur gan citur, ja ne uz veloceliņa, kur ir vislielākā plūsma. Un ko gan citu, ja ne sarkanās gaismas pārkāpumu

Un obligāti vietā, kur luksofori ieprogrammēti tā, lai divas minūtes degtu sarkanā gaisma, un vairāk par pusi no šī laika iela stāv tukša. Diez vai krustojumā ar Struktoru ielu, kur luksofori noregulēti normāli (tikai tāpēc ka tā ir "ienākošā" vienvirziena iela), viņi daudz pie sarkanā braucējus sastaptu.

Avatar

By kašķis 19.04.2015 11:39:50

Member · 1,183 comments
sursurs wrote
Maris wrote

No savas pieredzes - ne vienmēr ievēroju notikumus un to apzinos.Ja nu mani tomēr par kādu pārkāpumu sodītu un es apzinātos, ka esmu kaut ko
pārkāpis, tad augsti paceltu galvu saņemtu sodu, jo nabaga policistam arī jādara savs darbs un tādiem "krāniem" jāierāda sava vieta ... tongue

Atvaino, bet pārripināties pāri luksoforam pie velo sarkanā un gājēju zaļā NAV pārkāpums....

99% gājēju, kuri slāj pa veloceliņiem arī domā ka tas nav pārkāpums – kāda šķirba kur es eju metru pa labi vai pa kreisi. Bet tos gan lielākā daļā šeit klātesošo gribētu sodīt pēc pilnas programmas. Ja vēlamies lai citi perfekti ievēro noteikumu, jāsāk pašiem to darīt, citu variantu nav. Bet ko es te aizrunājos, mums jau ir tā no Marsa atlidojusī valdība, kas visu sačakarē.

Avatar

By Mihails 19.04.2015 12:13:22

Member · 333 comments

Pārāk šaurs skatījums uz lietu. Problēma ir tajā, ka velobraucējiem, tāpat kā gājējiem, tiek piedāvāta otrās šķiras infrastruktūra (ja vispār tiek piedāvāta). Daži ar to samierinās, ievērojot CSN. Citi ignorē un brauc kā viņiem ērtāk. Taču vairums šajos apstākļos velosipēda vietā izvēlas tādu transportlīdzekli, kuram nodrošināta labāka infrastruktūra - automašīnu.

Avatar

By novērotājs 19.04.2015 14:18:25

Member+ · 1,873 comments
kašķis wrote

99% gājēju, kuri slāj pa veloceliņiem arī domā ka tas nav pārkāpums – kāda šķirba kur es eju metru pa labi vai pa kreisi. ...

Un būtībā nav jau arī, jo esošie noteikumi atļauj pa tiem "pārvietoties gājējiem, netraucējot velosipēdu braukšanai" (293.13.), bet debatēt par to, kas ir un kas nav traucēšana, varam līdz pastardienai. Turklāt vēl pastāv tāds absurds, ka ir atļauts pa veloceļu vest bērnu grupas (21.punkts), kas pēc definīcijas ne tikai traucē, bet vispār nobloķē kustību pa veloceļu.
Tur vajadzētu skaidri pateikt, ka gājēji vispār nedrīkst iet pa veloceļu, ja tam blakus atrodas ietve, un noteikt attiecīgas sankcijas pārkāpējiem. bet, kamēr tas tā nav...

Last edited by novērotājs (19.04.2015 14:18:51)

Avatar

By buzic 65 20.04.2015 13:17:29

Member · 1,158 comments
Autobraucējs wrote

Par lielu nožēlu jādzīvo tādā valstelē kura ir izzagta un parādos un tagad par katru sīkumu visur kur tik var piesieties, liek sodus !  Kaut kā tā nauda jādabon, un citi veidi nav kā tikai sodi, sodi, nodokļi !
No pieredzes, citur Eiropā tik drastiski tas nenotiek !

Ak Tu nabadziņš! Neesi aizdomājies, ka, jo nihilistiskāka un (gribētos teikt) stulbāka sabiedrība, jo vairāk regulu, aizliegumu un sodu. Nav ienācis prātā, ka paši velosipēdisti ar savu uzvedību pietiekami ilgi un rūpīgi ir veidojuši gājēju, autobraucēju un ceļu policijas attieksmi pret sevi?

Avatar

By buzic 65 20.04.2015 13:23:09

Member · 1,158 comments
ZIB wrote

Tu esi plaši atpazīstams trollis un demagogs. Šis raksts nebija tev domāts.

Ej norij vēl kādu 100 gudro izšauto likuma devu ar smaidu sejā.

Ļoti atvainojos, nezināju, ka nedrīkstu lasīt šo foruma tēmu (laikam biji aizmirsis norādīt tēmas nosaukumā) un izteikt savu attieksmi!
Bet, ja centies mani aizskart, tad - garām! Ja nu šeit kāds ir ierijis līdz pašiem tomātiem un norijis (bez smaida sejā), tad tas esi Tu !

Avatar

By 321 20.04.2015 13:27:09

Member · 6,289 comments

Nebūs jau tā ka velobraucēji ir sliktie un visi pārējie ir labi.

Avatar

By buzic 65 20.04.2015 13:43:06

Member · 1,158 comments
321 wrote

Nebūs jau tā ka velobraucēji ir sliktie un visi pārējie ir labi.


To nu gan es neteicu! Bet visa šī ņaudēšana, ka saeima sēž un štuko kā saregulēt luksoforus, lai ieriebtu velobraucējiem un tad uzrīdītu ceļu policiju man vnk derdzās un uzdzen zosādu! (atkārtošos - pēc neatkarības atgūšanas ievēlēta jau astotā, bet paši zinošākie un izcilākie prāti tālāk par publisku vaimanāšanu nav tikuši un joprojām tusē netā, nevis lemj nākotni)

Last edited by buzic 65 (20.04.2015 13:43:31)

Avatar

By dzhi 20.04.2015 14:07:19

Member · 238 comments

Preventiivi izchakareeta taa teikt.. Bet, pa lielam uzskatu, ka menti tomeer buus sasniegushi veelamo - dazhi, braucot pa Riigas ielaam teoreetiksi atmineesies sho diskusiju un brauks praatiigaak, zinot, ka modraa likuma acs mus veero big_smile

Avatar

By dzhi 20.04.2015 14:34:12

Member · 238 comments

Preventiivi izchakareeta taa teikt.. Bet, pa lielam uzskatu, ka menti tomeer buus sasniegushi veelamo - dazhi, braucot pa Riigas ielaam teoreetiksi atmineesies sho diskusiju un brauks praatiigaak, zinot, ka modraa likuma acs mus veero big_smile

Avatar

By Mihails 20.04.2015 16:22:58

Member · 333 comments
buzic 65 wrote

Bet visa šī ņaudēšana, ka saeima sēž un štuko kā saregulēt luksoforus, lai ieriebtu velobraucējiem un tad uzrīdītu ceļu policiju man vnk derdzās un uzdzen zosādu!

Nē, problēma ir dziļāk. Vairākus tūkstošus gadus pilsētu ielas visā pasaulē piederēja visiem iedzīvotājiem, taču 20. gadsimtā ielas okupēja autobraucēji. Kopš tā laika viss tika darīts vienīgi autobraucēju labā, par simtiem miljonu eiro tika būvēti jauni ceļi, tilti un satiksmes pārvadi, paplašinātas brauktuves, gājēji tika iedzīti pazemes pārejās, lai autobraucēji varētu ātrāk un ērtāk nokļūt tur kur viņiem vajag. Gājējiem, velobraucējiem un sabiedriskā transporta lietotājiem nodrošināja vien minimālus izdzīvošanai nepieciešamus apstākļus, taču par viņu ērtībām neviens nerūpējās, gājēju un velobraucēju satiksme tika pakārtota autotransporta satiksmei - galvenais, lai gājēji un velobraucēji vismazāk traucētu autobraucējiem.

Visa līdz 2013. gadam (ieskaitot) izbūvētā veloinfrastruktūra Rīgā atbilst tieši šim principam - lai velobraucēji nemaisās zem riteņiem autobraucējiem. Tāpēc "veloceļus" taisa uz ietvēm; krustojumos luksoforus regulē tā, lai autobraucējiem zaļā gaisma degtu pēc iespējas ilgāk; lai autobraucējiem pirms veloceļa šķērsošanas nebūtu jāsamazina ātrums un jāpārliecinās, vai netuvojas velobraucējs, Latvijas luksoforu standartā paredzēja, ka veloluksoforam jābūt bezkonflikta (kaut arī Dānijā, Nīderlandē un citās valstīs luksoforus mēdz regulēt dažādi).

Priecē, ka pasaulē auto kults pamazām iet uz leju, un daudzās pilsētās sāk domāt par to, ka autobraucēji tomēr nav karaļi, un jānodrošina labāki apstākļi gājējiem, velobraucējiem un sabiedriskā transporta lietotājiem. Diemžēl Latvijā vien maza daļa sabiedrības apzinās problēmu un ir gatavi to risināt.

Last edited by Mihails (20.04.2015 16:33:14)

Avatar

By buzic 65 20.04.2015 16:55:33

Member · 1,158 comments
Mihails wrote

Nē, problēma ir dziļāk. Vairākus tūkstošus gadus pilsētu ielas visā pasaulē piederēja visiem iedzīvotājiem, taču 20. gadsimtā ielas okupēja autobraucēji. Kopš tā laika viss tika darīts vienīgi autobraucēju labā, par simtiem miljonu eiro tika būvēti jauni ceļi, tilti un satiksmes pārvadi, paplašinātas brauktuves, gājēji tika iedzīti pazemes pārejās, lai autobraucēji varētu ātrāk un ērtāk nokļūt tur kur viņiem vajag. Gājējiem, velobraucējiem un sabiedriskā transporta lietotājiem nodrošināja vien minimālus izdzīvošanai nepieciešamus apstākļus, taču par viņu ērtībām neviens nerūpējās, gājēju un velobraucēju satiksme tika pakārtota autotransporta satiksmei - galvenais, lai gājēji un velobraucēji vismazāk traucētu autobraucējiem.

Visa līdz 2013. gadam (ieskaitot) izbūvētā veloinfrastruktūra Rīgā atbilst tieši šim principam - lai velobraucēji nemaisās zem riteņiem autobraucējiem. Tāpēc "veloceļus" taisa uz ietvēm; krustojumos luksoforus regulē tā, lai autobraucējiem zaļā gaisma degtu pēc iespējas ilgāk; lai autobraucējiem pirms veloceļa šķērsošanas nebūtu jāsamazina ātrums un jāpārliecinās, vai netuvojas velobraucējs, Latvijas luksoforu standartā paredzēja, ka veloluksoforam jābūt bezkonflikta (kaut arī Dānijā, Nīderlandē un citās valstīs luksoforus mēdz regulēt dažādi).

Priecē, ka pasaulē auto kults pamazām iet uz leju, un daudzās pilsētās sāk domāt par to, ka autobraucēji tomēr nav karaļi, un jānodrošina labāki apstākļi gājējiem, velobraucējiem un sabiedriskā transporta lietotājiem. Diemžēl Latvijā vien maza daļa sabiedrības apzinās problēmu un ir gatavi to risināt.

https://www.facebook.com/bibliotekalu/p … 3633443962

Avatar

By Mihails 20.04.2015 17:01:22

Member · 333 comments
buzic 65 wrote

https://www.facebook.com/bibliotekalu/p … 3633443962

Nu un? Padomju laikos vēl mazāk bija, taču auto kults mazāks nebija.

Avatar

By waldis 20.04.2015 17:26:52

Member · 208 comments

no CSN:
57. Luksofora signāls ar cilvēka siluetu, velosipēda simbolu vai cilvēka siluetu un velosipēda simbolu attiecas tikai uz gājējiem un velosipēdu vadītājiem.
Tas nozīmē, ka neatkarīgi no tā, vai brauc pa veloceļu, vai "zebru", uz velosipēdistu attiecas luksofora sekcija ar velosipēdu...

Šajā sakarā:
http://nra.lv/latvija/138877-izstradati … jejiem.htm
Redzēs, kas nu būs ...

p.s.
Varu tikai piekrist Mihails rakstītajam..

Avatar

By Ansis 20.04.2015 21:11:54

Member++ · 3,563 comments
Mihails wrote

Gājējiem, velobraucējiem un sabiedriskā transporta lietotājiem nodrošināja vien minimālus izdzīvošanai nepieciešamus apstākļus, taču par viņu ērtībām neviens nerūpējās, gājēju un velobraucēju satiksme tika pakārtota autotransporta satiksmei - galvenais, lai gājēji un velobraucēji vismazāk traucētu autobraucējiem.

Tas tāpēc, ka agrāk domāja energoresursu un darba laika taupības interpretācijā. No šāda viedokļa nav nekas sliktāks par riteņbraucēju, kura dēļ mašīnu rindiņa nevar izdarīt pagriezienu. Tāda riteņbraucēja dēļ gan mazāk mašīnas to izdarīs vienā luksoforu ciklā, gan vairāk mašīnām būs jāapstājas un jāatsāk gaita, tērējot vairāk degvielas. Un jāpavada ilgāks laiks (ja darba auto, tad darba) pie mašīnas stūres. Savukārt riteņbraucējs, kurš ilgāk gaida katrā krustojumā, nezaudē faktiski neko - ja viņam jāsteidzas, lai intensīvāk pabrauc tad, kad var braukt. Krievijā teiciens "poševeļī nožkami" skaitās vienkāršākais problēmas atrisinājums - tas tādā sakarā, ka Krievijā es biju vienā energoresursu konferencē, kur par šo sniedza lekciju ar visiem skaitļiem.
Mūsdienās gan pastiprinās arguments, ka jāņem vērā, ka ievērojams cilvēku skaits pilsētā varētu pārvietoties ar riteņiem nevis ar auto.

Avatar

By 0RPE0 21.04.2015 00:35:58

Member · 157 comments

Paldies par info. Citreiz man arī negribās apstāties un tempu nodzīt. Latvijā vēl nekad neesmu ticis apturēts braucot ar velo, Berlīnē dabūju brīdinājumu par to ka skatijos telefonā karti un nebija abas rokas uz stūres.

Avatar

By wheelie 22.04.2015 23:38:40

Member+ · 2,544 comments

jā šamie tagad pastiprināti stādina par sarkano, mani arī  tai skaitā, šovakar big_smile  tā kā  -  turam acis vaļā un piebremzējam lieku reizi  big_smile


keep rollin'

Avatar

By ZIB 23.04.2015 00:22:24

Member · 271 comments
wheelie wrote

jā šamie tagad pastiprināti stādina par sarkano, mani arī  tai skaitā, šovakar big_smile  tā kā  -  turam acis vaļā un piebremzējam lieku reizi  big_smile

Dabūji 15nieku ?  Vai brīdinājumu iedeva? smile

Last edited by ZIB (23.04.2015 00:24:45)

Avatar

By ARZ 23.04.2015 06:47:25

Member · 354 comments

Es gan neteiktu, ka stāšanās pie sarkanās gaismas ir lieka bremzēšana, bet tas tikai mans viedoklis. Nekā personīga wink


labāk nodilt nekā sarūsēt

Avatar

By sursurs 23.04.2015 09:33:38

Member · 789 comments

waldim iesaku nepārprast CSN 57.punktu. Tur NAV teikts, ka uz velo attiecas TIKAI velo signāls. Tieši pretēji.


velo 4ever