No cietās dakšas uz mīkstāku dakšu (expert advice needed)

Avatar

By moover 03.07.2008 09:00:03

Member · 57 comments

Palīdziet lūdzu ar padomu newbie:
Šobrīd braucu ar cieto dakšu, bet gribētu pamēģināt "kā tas ir" ar amortizatordakšu. Tā kā ričuks nav no šikajiem, nav jēgas investēt 200+ gaiseniecē (cik esmu sapratis, visas dakšas ir eļļenieces, tikai vienām atspiediens ir no atsperes (lasi - lētajām), bet otrām - saspiests gaiss (lasi - šikās dakšas)). Tādēļ skatos u Dart 3 variantu.
Tātad - Jūsu ieteikumi -
1)vai ir vērts iegādāt lētu dakšu, lai saprastu kā tas ir, neieliekot tajā lietā baigo naudu?
2) Protams, labāk uzreiz gaisinieci, bet tomēr, varbūt ir citas līdzīgas alternatīvas dart 3 dakšai (varbūt kaut kas no marz...RST...suntour)?

Paldies par ieteikumiem.
Respect

Avatar

By mr. D-men 03.07.2008 11:24:15

Member · 138 comments

Iz personīgās pieredzes ....

Visu laiku biju braucis ar cieto dakšu un parādījās tieši tāda pati doma kā Tev - jāpamēģina amis.

-Pirmā bija atspere un eļļa no Suntour (ļoti lēta) Secinājums - smaga un neefektīva. kārtīgāk braucot priekšējais ritenis sāka zaudēt saskari ar pamatu.
-Otro es iegādājos jaunu RST arī eļļa un atspere - smaga, strādāja tikai vasarā virs +10 (12) grādiem.
-Pārgāju uz gaisinieci Fox (pilno automātu) - efektīva dakša domāta tikai sacensībām (cena arī liela, bet adekvāta pa saņemto baudu (kontroli pār braucamo) ) (efektīgi strādāja arī -15 grādos)
-Vēl viens ritenis tika uztaisīts ar Fox RLT - labākais, ar ko esmu braucis (nav nelīdzeni ceļi, ir tikai slikta amortizācija)

Ieteikums - dakša ir tā lieta, kas nodrošina braukšanas komfortu, saķeri ar segumu un kontroli pār riteni. Ja piedalies sačos, tad viennozīmīgi ir jēga pakrāt un iegādāties labu dakšu, ja tikai tā vizinies - var mainīt uz lēto ami - būs mazāk bedres un nelīdzenumi uz ceļa.


Latvietis latvietim latvietis

Avatar

By fusio 03.07.2008 11:29:49

Member · 784 comments

Dart 3 ir ar atsperi, nevis pneimatiku. http://www.sram.com/en/rockshox/crosscountry/dart/#tab2 Pasmaga un tomēr lētais gals. Turklāt ir jārēķinās, ka uzliekot mīksto dakšu mainīsies arī velosipēda ģeometrija - respektīvi priekša būs vairāk gaisā.

Lai novērtētu sajūtas es ieteiktu veikalā palūgt izbraukt ar riteni, kam ir pniematiskā dakša.

Agrāk uz riteņa lietoju roskshox judy 3 - liekas, ka tā varētu būt dart 3 priekšgājēja. Dakša ok, regulēšanas iespējas arī, taču ne brīdi nenožēloju, ka ieinvestēju Magura Menja ar 100mm gājienu - pavisam cita braukšana.

Iespējams, ka optimālākais būtu sagaidīt atlaižu brīdi rudenī un tad nopirkt jaunu riteni ar pieklājīgu dakšu.

Avatar

By moover 03.07.2008 15:24:26

Member · 57 comments

OK, paldie spar domām.

Skatos tagad CRC ir atlaides. Laba cena ir Marzocchi MX Pro ETA 2007 (170gbp). Kādas domas par šo dakšu?

Avatar

By Ansis 03.07.2008 16:44:20

Member++ · 3,689 comments

Lielākais atsauksmju apkopojums MTB daļām ir zem www.mtbr.com . Lūk konkrēti par 2007 gada dakšām:

http://www.mtbr.com/cat/suspension/2007 … 50crx.aspx

Atrod tur sev noskatīto dakšu, palasi atsauksmes.  Marzocchi MX Pro ETA, kā redzams, ir 5 atsauksmes, reitings 4,60 - visai augsts.

Avatar

By KingFox 05.07.2008 19:34:30

Member · 130 comments

Domāju, ka netaisīšu jaunu rakstu un pajautāšu šeit Šo to par dakšām.
1) Esmu lasījis, ka neviemēr mīkstā dakša ir labāka par cieto. Piemēram pa asfaltu braucot labāka ir cietā, jo ir vieglāka un braucot ar ieslēgtiem amortizatoriem patērē daudz vairāk enerģijas.
Kad ir jābrauc ar cieto dakšu un kur ar mīksto dakšu?
Kā ir pareizi braukt asfaltētā kalnā, piemēram , serpentīns pie Siguldas, ja ir mīkstā dakša? Jābūt ieslēgtiem vai izlēgtiem?
2) kas ir pneimatiskā dakša?
3) man, lai ieslēgtu vai izslēgtu amortazāciju, vaig pagriest pie dakšas, bet es esmu redzējis, ka citiem ir pie stūras slēdzis. Es ar tādu varu uzlikt, vai arī man jāmaina ir dakša?
Paldies!

Avatar

By FOX 06.07.2008 10:25:11

Member+ · 5,298 comments

1) Taisnība. Bet MTB ir tā disciplīna, kur pa asfaltu vajadzētu braukt pavisam maz. Manā uztverē, ja tas ir MTB, tad priekšā amītis ir vairāk kā vajadzīgs. Par pareizību. Pirms kāpuma dakšu vajag aiztaisīt ciet, lai tā lieki nešūpojas un netērē Tavu enerģiju. Tas pats ir arī, ja min pa plakano (it īpaši, ja kājās).

2) Dakša, kur par atsperi kalpo gaiss. Tādas dakšas parasti ir visvieglākās un dārgākās.

3) Kas par dakšu? Šinī gadījumā, neko sīkāk nezinot, visdrīzāk vajadzēs jaunu dakšu.

Lūdzu!


TREK Supercaliber

Avatar

By KingFox 06.07.2008 17:09:05

Member · 130 comments

Manas dakšas nosaukums SR SUNTOUR X.C.M. (80 mm travel)

Tepat atradu rakstu http://www.xc.lv/mtb/forums/viewtopic.php?id=4600 bet šāda nav manējā.
http://www.srsuntour-cycling.com/SID=si … &tnid=1183 šeit skatos, ka ir šā gada modeļi, bet mana ir 2007 gada laikam.

Avatar

By FOX 06.07.2008 20:39:26

Member+ · 5,298 comments

Tā kā Suntour dakšām Latvijā rezerves daļas brīvi nav pieejamas, tad lokautu uz stūres uztaisīt nav iespējams. Un šī ir dakša, kuru bez kautrēšanās varētu mainīt uz kaut ko labāku. B''us reāls ieguvums.


TREK Supercaliber

Avatar

By KingFox 06.07.2008 21:21:36

Member · 130 comments

Paldies.
Padomāšu par maiņu smile
Bet pagaidām esmu apmierināts.

Avatar

By egoist 21.07.2009 11:45:04

Member · 5 comments

Labadiena,
Necepšu jaunu tipiku, tapēc rakstu te. Ta ka neesmu nekāds spečuks par veļukiem, tad jautājums par dakšas štoku. No kuras vietas jamēra lai zinātu cik garu štoku vajag?
Kurš variants pareizs? 1 vai 2?
med_crh5nc_fox_100_rl__lapierre_x-control_410_.jpg

Avatar

By Salvis21 21.07.2009 11:57:37

Member · 275 comments

Variants 2., tev tas lejas gala garums pilnīgi neko nedod.


Superior XP935 custom, I'm lovin it!

Avatar

By egoist 21.07.2009 12:18:21

Member · 5 comments
Salvis21 wrote

Variants 2., tev tas lejas gala garums pilnīgi neko nedod.

ok, paldies. sanaca ap 17cm... 20nederēs... sad

Avatar

By gunku 21.07.2009 12:32:02

Member · 59 comments
egoist wrote
Salvis21 wrote

Variants 2., tev tas lejas gala garums pilnīgi neko nedod.

ok, paldies. sanaca ap 17cm... 20nederēs... sad

Garāku štoku vienmēr var apzāģēt, vai ja bail zāģēt, tad speicerus sabāzt virs, vai zem iznesuma (atkarībā no tā, cik augstu vajag iznesumu)

Avatar

By Salvis21 21.07.2009 13:29:11

Member · 275 comments
gunku wrote

Garāku štoku vienmēr var apzāģēt,....

pilnīgi pareizi, vispirms pabrauc ar garāku un pavariē ar speiseriem. Kad zini nu ir garums un stūres augstums kā vajag, tad aiznes pie meistara lai noīsina. Pašam ir dakša ar īsu trubu, bet prasās garāku, un neko vairs nevar izdarīt sad


Superior XP935 custom, I'm lovin it!

Avatar

By egoist 21.07.2009 14:46:18

Member · 5 comments
Salvis21 wrote
gunku wrote

Garāku štoku vienmēr var apzāģēt,....

pilnīgi pareizi, vispirms pabrauc ar garāku un pavariē ar speiseriem. Kad zini nu ir garums un stūres augstums kā vajag, tad aiznes pie meistara lai noīsina. Pašam ir dakša ar īsu trubu, bet prasās garāku, un neko vairs nevar izdarīt sad

Dakša iepirkta, vel vajag čaškas un stūres iznesumu smile