Pļāpas par ķiveru lietošanu:

Avatar

By suugoi 20.01.2016 13:31:46

Member+ · 1,469 comments

Jā, ķivere kā smadzeņu esamības rādītājs, burvīgi. Cik daudz bezsmadzeņu cilvēku ir Holandē! Prieks ka mums ir tādi kam galvas piepildītas ar smadzeņu masu, kas diemžēl tālāk par sekām neredz. Ierosinu absurdu iedzīt dziļāk, jo manuprāt visi kas pa pilsētu ar velosipēdu pārvietojas bez http://www.jensonusa.com/Torso-Armor , galīgi nav pie pilna prāta, un ziemā taču ceļi ir slideni, tie gājeji kas bez attiecīgā aprīkojuma pārvietojās pa ielām, kuras sētnieki vēl nav paspējuši apstrādāt ar lielo daudzumu sāls, ir vienkārši stulbi. Un vēl sniegs ar lāstekām no jumtiem! Un iespēja būt notriektam uz gājēju pārejas. Šausmas. Labāk sēdēt mājās, un pārvietoties tikai ar auto vai sabiedrisko transportu, ierobežojot laiku pavadīto uz ielām uz savām divām.

Piekrītu wrongwayam.

Attiecīgi dzīvojam mēs tādā valstī kur pilsētas infrastruktūrā ir tāda, ka ķiveres esamība tiešām ir vēlama, jo sagaidīt var visu ko, taču ir uz ko tiekties un pilveidoties, kam ar ķiveres nēsāšanu un smadzeņu apjomu nav nekāda sakara.


1x11 | 2x8 | SS | ¯\_(ツ)_/¯

Avatar

By buzic 65 20.01.2016 16:01:14

Member · 1,159 comments

Kāpēc visu laiku tiek piesaukti ļaunie autobraucēji? Piemēram, es valkāju ķiveri galvenokārt tāpēc, ka vēlos kaut mazliet nodrošināties pret idiotiem uz velosipēdiem. Jauki, ka tiek piesaukta Nīderlande un DK. Tur šo īpatņu procentuālais īpatsvars ir krietni zemāks nekā pie mums smile Un tas nu vistiešākā mērā ir saistīts ar pedāļminēju smadzeņu apjomu!

Avatar

By vējš matos 20.01.2016 18:04:58

Member · 203 comments
buzic 65 wrote

Kāpēc visu laiku tiek piesaukti ļaunie autobraucēji? Piemēram, es valkāju ķiveri galvenokārt tāpēc, ka vēlos kaut mazliet nodrošināties pret idiotiem uz velosipēdiem.

un te es gribu piebilst - galvenokārt tas attiecas uz pašu braucēju.Es esmu izmēģinājis dažus kritienu veidus,un,protams,ir atšķirība,vai tu kūleņo pa sūnām no kalniņa,vai žaujies uz asfalta vai sasalušas grants.Pēdējā variantā es kritu un atsitos pret cieto zemi ar plecu,kā rezultātā galva,kā tāds bumbulis uz ļengana kātiņa (kakla) nobūkšķēja pret zemi ar varenu sparu.Lieki teikt,ka ķivere glāba no nopietnas galvas traumas.
Salīdzinājumi ar autolietām reizēm ir riskanti,bet drošības jostu pieminēšana te ir īsti laikā.Joprojām ir tādi,kuriem tās spiež,grauž un ierobežo brīvo garu.Tad nu vajag parunāt ar viņiem par šo tēmu pēc tam,kad ar ģīmi ietaisīta "saulīte"priekšējā logā.

Avatar

By sursurs 20.01.2016 21:16:09

Member · 905 comments
vējš matos wrote

un te es gribu piebilst - galvenokārt tas attiecas uz pašu braucēju.Es esmu izmēģinājis dažus kritienu veidus,un,protams,ir atšķirība,vai tu kūleņo pa sūnām no kalniņa,vai žaujies uz asfalta vai sasalušas grants.Pēdējā variantā es kritu un atsitos pret cieto zemi ar plecu,kā rezultātā galva,kā tāds bumbulis uz ļengana kātiņa (kakla) nobūkšķēja pret zemi ar varenu sparu.Lieki teikt,ka ķivere glāba no nopietnas galvas traumas.
Salīdzinājumi ar autolietām reizēm ir riskanti,bet drošības jostu pieminēšana te ir īsti laikā.Joprojām ir tādi,kuriem tās spiež,grauž un ierobežo brīvo garu.Tad nu vajag parunāt ar viņiem par šo tēmu pēc tam,kad ar ģīmi ietaisīta "saulīte"priekšējā logā.

Gan jau ka atkārtojos, bet manā kritienu statistikā (tai skaitā dažos kūleņos ar velo - uz asfalta, gan arī pa trepēm lejā nekad nav izdevies panākt to ļenganā kātiņa sajūtu galvai. Vnm esmu brīnījusies kāpēc pēc jebkura kritiena ar velo man pēcāk nenormāli sāp kakla, sprandas musīši. Vēlāk salikās, ka laikam tādēļ, ka krītot neapzināti tos par visām varēm iesprindzinu, lai tikai galva nekur neatsistos. Un vienīgā reize kad pēc kritiena dabūju vājas smadzeņtrīces sajūtu pēc kūleņa mīkstās sūnās, arī bija braucot xrace sačos mežā ar ķiveri un iestādot priešējo ratu kaut kādā bedrē zem viršiem. Uz ielas ikdienas satiksmē negaidīti iestādīt priekšējo ratu pusmetru dziļā bedrē nav nemaz TIK vienkārši (ja vien indivīds tiešām skatās, KUR brauc).
Tā kā nevajag domāt, ka arī krīt visi vienādi.
P.S. Bez tiem kūleņiem mani arī 2x ir nonesuši autiņi un vienreiz arī pa auto kapotu esmu padzīvojusies. BEZ ķiveres. Nobraukti pēd. gadu laikā ir >40000km, no kuriem ar ķiveri ir max 1000km.
Arī piekrītu wrongway, ka ķivri vajag sačos, vai trenējot kādus, piemēram, bmx trikus, mtb manevrus vai kaut vai šosejas grupu treniņos, kur gana lieli ātrumi, vietām maz atkarīgs no paša braucēja, utt.. Bet pateikt, ka visi, kas brauc pa ielu bez ķiveres, ir bez smadzenēm? Nu labi - whatever - lai tā būtu.


velo 4ever

Avatar

By averza 20.01.2016 21:18:08

Member++ · 5,039 comments

Visi šie uzskati - līdz pirmajai reizei.

Avatar

By lūsis 20.01.2016 22:10:25

Member · 231 comments
averza wrote

Visi šie uzskati - līdz pirmajai reizei.

Tieši tā!

Avatar

By IAeroI 21.01.2016 10:01:57

Member · 427 comments
buzic 65 wrote

Kāpēc visu laiku tiek piesaukti ļaunie autobraucēji? Piemēram, es valkāju ķiveri galvenokārt tāpēc, ka vēlos kaut mazliet nodrošināties pret idiotiem uz velosipēdiem. Jauki, ka tiek piesaukta Nīderlande un DK. Tur šo īpatņu procentuālais īpatsvars ir krietni zemāks nekā pie mums smile Un tas nu vistiešākā mērā ir saistīts ar pedāļminēju smadzeņu apjomu!

+ Same, ar piebildi ka meža ari nejutos labi bez ķiveres, bija jau gadījumi kad ta paglaba ķirbi no zariem utt. Bet uz brauktuves var daudz kas atgadīties. Reizi man priekša kaķens no krūma izleca bet blakus (aizmugure kadus 2 metrus) auto brauca, labi ka viņam acis vieta un viņš piebremzeja un paņema pa kreisi atstajot man vietu manevrēt.

Last edited by IAeroI (21.01.2016 10:02:38)

Avatar

By Mihails 21.01.2016 11:07:46

Member · 341 comments

trendy-cycling-en-23-638.jpg

Avatar

By androns1983 21.01.2016 14:24:07

Member · 418 comments
wrongway wrote

Kungi, dāmas, puišu un meitenes!

Jau kuro reizi atgādinu - nelieciet vienā maisā sportu, treniņus un braucienu pēc piena, uz darbu vai skolu.

Kad runa ir par ķiveru lietošanas vājo saistību ar reālo drošību, domāts tiek par braukšanu pēc piena, uz darbu vai skolu.
Šādās nodarbēs daudz efektīvāk ir veidot drošu infrastruktūru, ne velti ikdienas riteņbraukšanai drošākās valstis ar ķiveru lietošanu neaizraujas.

Kā te jau tika minēts - sadursme ar auto nav, un tai nevajadzētu būt normālai ikdienas riteņbraukšanas sastāvdaļai.


velkam analoģijas ar auto ...
tad kāpēc autovadītājiem obligāti ir jālieto drošības jostas? Pat braucot uz veikalu pēc piena, nevis tikai piedaloties sacensībās pa trasi.
jebkādai avārijai tak ar nebūtu jābūt satiksmes ikdienas sastāvdaļai.

Kāpēc jābūt airbagiem? Ar mašīnu tak arī nav jātaisa avārijas, lai tie airbagi noderētu ...


Auto / Velo / GC / Outdoor / Camping / Active :)

Avatar

By Mihails 21.01.2016 14:31:56

Member · 341 comments
androns1983 wrote

velkam analoģijas ar auto ...
tad kāpēc autovadītājiem obligāti ir jālieto drošības jostas? Pat braucot uz veikalu pēc piena, nevis tikai piedaloties sacensībās pa trasi.
jebkādai avārijai tak ar nebūtu jābūt satiksmes ikdienas sastāvdaļai.

Tāpēc ka statistika rāda, ka bez drošības jostām risks dabūt nopietnas traumas automašīnā ir ļoti liels, un drošības jostas to būtiski samazina. Tas pats ar moto ķiverēm. Savukārt velo ķiveru efektivitāte ir ļoti maza, un arī risks dabūt galvas traumu daudz mazāks, nekā braucot ar auto vai moto.

Tajā pašā laikā drošības karkasus un ķiveres autobraucēji ikdienā nevelk, kaut arī sacensībās bez tiem nedrīkst.

Avatar

By IAeroI 21.01.2016 15:43:20

Member · 427 comments
Mihails wrote
androns1983 wrote

velkam analoģijas ar auto ...
tad kāpēc autovadītājiem obligāti ir jālieto drošības jostas? Pat braucot uz veikalu pēc piena, nevis tikai piedaloties sacensībās pa trasi.
jebkādai avārijai tak ar nebūtu jābūt satiksmes ikdienas sastāvdaļai.

Tāpēc ka statistika rāda, ka bez drošības jostām risks dabūt nopietnas traumas automašīnā ir ļoti liels, un drošības jostas to būtiski samazina. Tas pats ar moto ķiverēm. Savukārt velo ķiveru efektivitāte ir ļoti maza, un arī risks dabūt galvas traumu daudz mazāks, nekā braucot ar auto vai moto.

Tajā pašā laikā drošības karkasus un ķiveres autobraucēji ikdienā nevelk, kaut arī sacensībās bez tiem nedrīkst.

Mihail, labaka atbilde Jums:

averza wrote

Visi šie uzskati - līdz pirmajai reizei.

P.s. Kīveres ņidēji, negribat vilkt ķiveri - nevelciet, jusu galva jums pec tam arstiem to radīt. Zinu tādus lietpratējus kuri ari visu laiku "nafig vajag", tagad sež uz tabletem jo galvas trauma dod par sevi ziņu.

Last edited by IAeroI (21.01.2016 15:46:37)

Avatar

By gunars788 21.01.2016 15:57:13

Member · 174 comments

Nezinu, es pārlieku par šo neiespringstu, kopš iegādājos sev ķiveri, tas ir kļuvis par pašsaprotamu "aksesuāru" jebkuram - īsam vai garam izbraucienam.
Neies jau pārliecināt katru, kas pret ķiveres velkāšanu, žēl jau to ļaužu, kam pēc tam jātiek galā ar pacientiem, ieskaitot tuviniekiem un ārstiem, kam tas "atlikums" jāsaliek kopā.
Kā saka, brīva griba.


When you ride hard on a mountain bike, sometimes you fall, otherwise you’re not riding hard.

Avatar

By buzic 65 21.01.2016 16:00:47

Member · 1,159 comments

Mihail! Ko Tu gribēji pateikt ar savu statistiku? Vai šis viens procents neko nenozīmē un nav jāņem vērā? Ja kas, tad braukšana ar auto reibumā nebūt nav topa galvgalī, kā iemesls ne csn ar letālu iznākumu, ne csn kā tādiem! Varbūt man tagad visiem deklarēt, ka esmu ūberākais ass pie auto stūres un braukšana reibumā ir pavisam normāla padarīšana?!
Manis pēc, iespējamība pasargāt galvu ķiverē var būt kaut vai  - viens pret miljonu - ar to man pietiek, lai es to vilktu! Un vēl - ļoti priecājos, ka bērniem pārliecinošā pārsvarā vecāki ir lielākas autoritātes, nekā pilsētas "stilīgie" velodievi, kuri nepaguruši deklarē, cik nevajadzīgas ir ķiveres, cik maznozīmīgi ir ievērot luksofora sarkano signālu un citus satiksmes noteikumus! smile

Avatar

By Brakkis 21.01.2016 17:21:31

Member+ · 958 comments

"Viens pret miljonu - ar to man pietiek, lai es to vilktu!"
Cik saprotu, ka ķivere tad tiek vilkta arī ejot pa ielu vai uz pagrabu.?
Jo es visvairāk rievu galvā esmu sasitis tieši pagrabos un vecās mājās, kur nav durvis manam augumam...

Par pārējo esmu izteicies iepriekš. Nu bet īsumā: Obligāti - nē. Tikai bērniem. Treniņš, sacensības - jā. Pilsēta - nē.
Pievienojos novērojumam, ka braucot ķiverē ar veļuku, šoferi un autovadītāji apdzen ar mazāku intervālu.

"Visi šie uzskati - līdz pirmajai reizei." - skatoties - ko uzskata par pirmo?
Augu laukos, kad internetu vēl nepazina un oi kas brīvdienās notikās.... smile

Last edited by Brakkis (21.01.2016 17:24:15)


"Sēlijas pērle 2017" 19.08.2017
Livelo-team.lv
MCBG.lv

Avatar

By Mihails 21.01.2016 17:21:43

Member · 341 comments
buzic 65 wrote

Ja kas, tad braukšana ar auto reibumā nebūt nav topa galvgalī, kā iemesls ne csn ar letālu iznākumu, ne csn kā tādiem! Varbūt man tagad visiem deklarēt, ka esmu ūberākais ass pie auto stūres un braukšana reibumā ir pavisam normāla padarīšana?!

Reibumā brauc ap 0,1% vadītāju, taču tie izraisa ap 10% CSNg. Tātad braucot skaidrā risks samazinās 100 reizes.

buzic 65 wrote

Manis pēc, iespējamība pasargāt galvu ķiverē var būt kaut vai  - viens pret miljonu - ar to man pietiek, lai es to vilktu!

Varbūtība nokrist uz slidenas ietves vai grīdas, tikt notriektam šķērsojot ielu, sasist galvu braucot ar auto (pat esot piesprādzētam) utt. arī ir ievērojama. Vai ejot kājām vai braucot ar auto ķiveri vienmēr velkat?

P.S. Man ir plauktā lēta ķivere, un pāris gadus ar to arī biju braucis, līdz tā palikusi gandrīz nelietojama. Pa šo laiku nav noderējusi. Un bez tās noteikti ir ērtāk. smile

Avatar

By martinsb 21.01.2016 17:32:15

Member+ · 964 comments

Kā man Gaiļezerā neirologs teica, apskatot manu kakla skriemeļa lūzuma izmeklējumus, M.Šumheram ar bija ķievere... Braucot ar velo esi riska grupā, ar ķiveri tu mazliet tos riskus tomēr samazini! Bet izvēle ir katra paša rokās..

Avatar

By buzic 65 21.01.2016 17:54:48

Member · 1,159 comments
Brakkis wrote

"Viens pret miljonu - ar to man pietiek, lai es to vilktu!"
Cik saprotu, ka ķivere tad tiek vilkta arī ejot pa ielu vai uz pagrabu.?

Tai sieviņai, kuru pirms gadiem 25 Ģertrūdes ielā pie mūsu darba nogalināja no jumta krītoša lāsteka, pat paprasta veloķivere visticamāk būtu ļāvusi izdzīvot smile

Brakkis wrote

Pievienojos novērojumam, ka braucot ķiverē ar veļuku, šoferi un autovadītāji apdzen ar mazāku intervālu.

Pieceļos un skaļi aplaudēju! Mani fascinē marasmātiskas sazvērestības teorijas


Brakkis wrote

Augu laukos, kad internetu vēl nepazina un oi kas brīvdienās notikās.... smile

Arī es izaugu bez daudzām ekstrām, kuras šobrīd met pakaļ, bet nekad saviem bērniem neesmu kladzinājis: "Kad mēs augām, bla, bla, bla..." Ne tad, kad viņi bija mazi, ne arī tagad, kad tie jau ir pieauguši! smile

Avatar

By buzic 65 21.01.2016 18:05:25

Member · 1,159 comments
Mihails wrote

Reibumā brauc ap 0,1% vadītāju, taču tie izraisa ap 10% CSNg. Tātad braucot skaidrā risks samazinās 100 reizes.

No pirksta izzīsts, nekādā veidā nepierādāms cipars, kurš objektīvi ir neskaitāmas reizes lielāks! Tik pat labi varētu veidot statistiku par ātruma pārsniegšanu, balstoties uz CP sastādītajiem protokoliem. Un tagad, lūdzu, man sameklē, cik no šiem 10% ir bijuši csn ar letālu iznākumu!

Mihails wrote

P.S. Man ir plauktā lēta ķivere, un pāris gadus ar to arī biju braucis, līdz tā palikusi gandrīz nelietojama. Pa šo laiku nav noderējusi. Un bez tās noteikti ir ērtāk. smile

Man ir vidējā līmeņa ķivere, ļoti ērta, es pat teiktu, ka karstā vasaras dienā, braucot ātri, ventilācijas sprauslas rada daudz tīkamāku "caurvēju", nekā braucot bez ķiveres; "pāris gados"(c) tā ir absolūtā vizuālā un tehniskā kārtībā un nav "palikusi  gandrīz nelietojama"(c). Un tas, ka tai nav nācies pildīt sev paredzēto uzdevumu, mani nemazākā mērā neuztrauc! smile

Last edited by buzic 65 (21.01.2016 18:13:47)

Avatar

By buzic 65 21.01.2016 18:19:46

Member · 1,159 comments
martinsb wrote

Kā man Gaiļezerā neirologs teica, apskatot manu kakla skriemeļa lūzuma izmeklējumus, M.Šumheram ar bija ķievere... Braucot ar velo esi riska grupā, ar ķiveri tu mazliet tos riskus tomēr samazini! Bet izvēle ir katra paša rokās..

Diemžēl Miķeļa Šumahera gadījumā uz ķiveres piestiprinātā kamera nospēlēja leduscirtnīša lomu.. Arī ērču encifalīta pote neizslēdz iespēju saslimt ar šo sērgu, bet garantē to, ka slimībai būs vieglāka forma. No encifalīta par "dārzeni" kļūst niecīgs procents slimnieku, vai tāpēc vajadzētu to uzskatīt par nevajadzīgu ķiveri tiem, kuri mežā neiet? smile

Avatar

By Mihails 21.01.2016 18:25:48

Member · 341 comments
buzic 65 wrote

No pirksta izzīsts, nekādā veidā nepierādāms cipars, kurš objektīvi ir neskaitāmas reizes lielāks! Tik pat labi varētu veidot statistiku par ātruma pārsniegšanu, balstoties uz CP sastādītajiem protokoliem.

http://riga.pilseta24.lv/zina?slug=vaka … 35/1538059
2/5572=0.04%

buzic 65 wrote

Un tagad, lūdzu, man sameklē, cik no šiem 10% ir bijuši csn ar letālu iznākumu!

13.7% no visiem bojā gājušajiem ir bijuši negadījumos, kuros bija iesaistīts vismaz viens dzērājšoferis.
http://csdd.lv/tools/download.php?file= … 15_09.xlsx

Avatar

By Mihails 21.01.2016 18:36:06

Member · 341 comments
buzic 65 wrote

Man ir vidējā līmeņa ķivere, ļoti ērta, es pat teiktu, ka karstā vasaras dienā, braucot ātri, ventilācijas sprauslas rada daudz tīkamāku "caurvēju", nekā braucot bez ķiveres; "pāris gados"(c) tā ir absolūtā vizuālā un tehniskā kārtībā un nav "palikusi  gandrīz nelietojama"(c).

Vislielākā neērtība ir tajā, ka tā ir visur jāvalkā līdzi, pat tad, kad velosipēdu esi kaut kur pieslēdzis. Braucot treniņu vai braucot tikai uz darbu birojā, kur pavadi visu dienu bez izbraukumiem pie klientiem utt., tā nav liela problēma, bet, piemēram, aizejot uz skolu, bāru, kinoteātri vai tirdzniecības centru, ķiveri īsti nav kur nolikt, un pie velosipēda neatstāsi, jo kāds nozags vai sabojās.

Last edited by Mihails (21.01.2016 18:38:59)

Avatar

By buzic 65 21.01.2016 18:38:14

Member · 1,159 comments

Mihail! Atkārtošu vēlreiz - "Ir meli, ir lieli meli un ir statistika"
Pārbaudītie 5572 autovadītāji ir 0,0066% no to cilvēku skaita, kuriem uz 2015.g maiju bija derīgas autovadītāja apliecības.

Bļin, izrādās dzērājšoferi ir nevainīgi jēriņi, jo 86% bojāgājušo ir uz citu sirdsapziņas...

Avatar

By DZ 21.01.2016 19:09:19

Member · 3,501 comments

Bērnudārzs. Pilnīgs bārnudārzs!


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By novērotājs 21.01.2016 20:51:50

Member+ · 1,908 comments
Mihails wrote

Savukārt velo ķiveru efektivitāte ir ļoti maza, un arī risks dabūt galvas traumu daudz mazāks, nekā braucot ar auto vai moto.

Te tev uzskatāms pierādījums tieši pretējam - veloķivere ir pat ļoti efektīva.
https://www.youtube.com/watch?v=h7g723Rhuyk

Par statistiku - autobraucēju vienkārši ir krietni vairāk, tāpēc arī avāriju krietni vairāk, un, tā kā brauc šamie ātrāk, tad arī sekas attiecīgi smagākas.
Velobraucējus tik sīki neviens uzskatījis un analīzējis vēl nav, lai pateiktu, kādu % no viņiem (nevis no kopējās masas) ķiveres būtu vai nebūtu pasargājušas, ja būtu korekti (nevis šā tā) lietotas.

Avatar

By Mihails 21.01.2016 21:52:45

Member · 341 comments
novērotājs wrote

Te tev uzskatāms pierādījums tieši pretējam - veloķivere ir pat ļoti efektīva.
https://www.youtube.com/watch?v=h7g723Rhuyk

Cik tā melone sver, 3 kg? Cilvēka ķermenis sver vidēji 25 reizes vairāk, attiecīgi arī kinētiskā enerģija, kas iedarbojas uz galvu kontakta brīdī ir daudz lielāka. Un vēl paveicās, ka ar pareizu leņķi piezemējās...

novērotājs wrote

Par statistiku - autobraucēju vienkārši ir krietni vairāk, tāpēc arī avāriju krietni vairāk

Vācijā ar riteņiem diezgan daudz katru dienu brauc, kādi 10-20%. Bet galvas traumas autobraucējiem 48 reizes biežāk...

novērotājs wrote

un, tā kā brauc šamie ātrāk, tad arī sekas attiecīgi smagākas.

Tieši tāpēc autobraucējiem vajadzētu vilkt ķiveres...

Avatar

By novērotājs 21.01.2016 22:16:24

Member+ · 1,908 comments

Redzi - nu negribi likt ķiveri, neliec, dauzi savu galvu, kamēr labi paliek. Bet sludināt , ka ķiveres nav vajadzīgas, bet ka pie sarkanā braukt pāri krustojumam gan ir normāli, it īpaši, ja tur nav nolikts kājas pabalsts... - nu tas gan nav OK.

Avatar

By vējš matos 21.01.2016 22:24:13

Member · 203 comments

Mihail - ja gribi,tad dzīvo ātri un mirsti jauns.Tā pa lielam jau veloķiveru nīdēji kaitē tikai sev,ģimenei un valsts budžetam,jo medicīna nav lēta,tāpat kā invalīdu pensijas. Tomēr - ja esi maksājis nodokļus,tad arī tev ir uz to visu tiesības.
Katram savs. Brīvā valstī nevienam nevar pārmest,ka viņš nodarbojas ar pašdestrukciju,tikai nevajag to popularizēt kā kaut ko pozitīvu,jo ķiveres nelietošanas plusu realitātē nav.(tik smagu argumentu kā "ērtība"es pat nepieminēšu) Toties mīnusi ir pārāk acīm redzami.