Pļāpas par ķiveru lietošanu:

Avatar

By makaroni 10.01.2015 14:35:19

Member · 921 comments
Tamburins wrote

Kjiveri lietoju, sen un praktiski jebkura izbraucienaa ar richuku

Pēc konteksta var spriest, ka galvenokārt brauc sacensībās, treniņos un trasēs, kas pašsaprotami prasa speciālu sagatavošanos un sporta veidam atbilstošu sezonu. Tāpēc apgalvojums "jebkurā izbraucienā" ir ļoti subjektīvs.

Pilnīgi piekrītu, tam, ka avārijas nevar plānot. Tieši tāpēc tās ir avārijas un runāt par ķiveru lietderību ir vērts tikai neplānotu situāciju kontekstā.

Tāpēc vienmēr lietoju ķiveri "treniņos" (bīstamā ātruma, seguma, reljefu dēļ), bet ikdienā ķiveri iekļauju garderobē, ja plānoju pārvietoties kopējā satiksmē pa maģistrālajām ielām (Brīvības, Krasta utml), vai steidzos un galapunktā ir iespēja nomazgāties. Ja man ķiveres nav - tos posmus izbraucu pa trotuāriem. Bet daudz nopietnāk vienmēr piedomāju par redzamību. Lampiņas, rezerves lampiņas, atstarotāji, Hi-Viz pārvalks mugursomai (+ļoti palīdz pret "brūno strīpiņu") utml.

Salīdzinot ar gājējiem - velosipēdam bīstamība pieaug patstāvīgi atrodoties satiksmē, vai pārvietojoties ievērojami ātrāk (tāpēc arī lietoju uz lielajām ielām un steidzoties).

P.S. Diezgan nepatīkami ir lasīt tekstu bez garumzīmēm.

despecs wrote

ziemai vajag šādu

Tā ir tikai daļa - pierēķini klāt vēl hi-tech, plānu, bet siltu galvassegu un slēpošanas brilles (pietam pamēģini atrast minimāli tonētas, vai pat baltas ar stiklu, kas nebojā redzi). Ka¢$ing 100+ EUR, salīdzinot ar jebkāda biezuma masku un vienkāršu vilnas cepurīti pa 5..10EUR.

Avatar

By wrongway 10.01.2015 14:42:40

Member+ · 1,695 comments

makaroni,
braukšana pa ietvi ir līz pat 11.9x bīstamāka nekā braukšana pa brauktuvi - tieši krustojumos.
Nemaz nerunājot par gājēju apdraudēšanu/-jumu.


Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!

Avatar

By buzic 65 10.01.2015 15:16:38

Member · 1,159 comments

man patika: "braukšana pa ietvi ir līz pat 11.9x bīstamāka nekā braukšana pa brauktuvi - tieši krustojumos"
kas veicis šos aprēķinus? smile

sliecos piekrist makaroni, ka visu izsaka ātrums, ar kādu pārvietojies! nebraucu ne sacensībās, ne treniņos, bet pa ielu ir vietas, kur ātrums ir ap 40km/h (no vantinieka laižoties lejā uz Ķīpsalu gadās arī virs 50). Nedomāju, ka rimti minot pa ietvi ar 10km/h un pirms krustojuma nokāpjot no velo, mans apdraudējums ir kaut vai 10,67x augstāks!! big_smile:D Jā, jā pamanīju Tavā txt vārdu "līdz".

Avatar

By Brakkis 10.01.2015 17:20:38

Member+ · 958 comments
wrongway wrote

makaroni,
braukšana pa ietvi ir līz pat 11.9x bīstamāka nekā braukšana pa brauktuvi - tieši krustojumos.
Nemaz nerunājot par gājēju apdraudēšanu/-jumu.

Arī piekrītu, ka bīstamāk.
Šodien speciāli izbraucu aplīti pa pilsētu (J-pils) - daļu pa ietvi/''veloceļiņiem', daļu pa brauktuvi. Ietves/celiņi - no slidenām līdz nebraucamām, ka jebkurā brīdī vari likt uz sāna uzveļoties arī uz brauktuves. Brauktuves - tīras un pat bez lidojoša slapjuma. Krustojumos (pa ietvi) - vaļņi, sniega pļura, šauri kanāli, uz ielas - kā pie cilvēkiem...


"Sēlijas pērle 2017" 19.08.2017
Livelo-team.lv
MCBG.lv

Avatar

By Brakkis 10.01.2015 17:22:18

Member+ · 958 comments
buzic 65 wrote

Nedomāju, ka rimti minot pa ietvi ar 10km/h un pirms krustojuma nokāpjot no velo, mans apdraudējums ir kaut vai 10,67x augstāks!! big_smile:D Jā, jā pamanīju Tavā txt vārdu "līdz".

Bet kāpēc jābrauc uz 10, ja vari uz 30? Tad jau ar auto ar visiem jābrauc 30 - drošāk!

Last edited by Brakkis (10.01.2015 17:22:49)


"Sēlijas pērle 2017" 19.08.2017
Livelo-team.lv
MCBG.lv

Avatar

By buzic 65 10.01.2015 17:37:22

Member · 1,159 comments
Brakkis wrote

Bet kāpēc jābrauc uz 10, ja vari uz 30? Tad jau ar auto ar visiem jābrauc 30 - drošāk!

Vispār jau uz ietves velobraucējs ir nākamais aiz gājēja un gājējam nav jāpārvietojas sāniski, ar muguru spiežoties pie Brīvības ielas īres nama fasādes. Ietve nav skriešanai. Ar auto var ne tikai uz 30, bet arī uz 10 - pa ietvi!

Avatar

By Brakkis 10.01.2015 17:45:06

Member+ · 958 comments
buzic 65 wrote
Brakkis wrote

Bet kāpēc jābrauc uz 10, ja vari uz 30? Tad jau ar auto ar visiem jābrauc 30 - drošāk!

Vispār jau uz ietves velobraucējs ir nākamais aiz gājēja un gājējam nav jāpārvietojas sāniski, ar muguru spiežoties pie Brīvības ielas īres nama fasādes. Ietve nav skriešanai. Ar auto var ne tikai uz 30, bet arī uz 10 - pa ietvi!

Nu redzi - pats atbildēji! Zinu, ka gājējam priekšroka! Tāpēc jau saku - kāpēc man jābrauc 10 pa ietvi, ja es varu ar 30 pa ielu? Un tur jūtos daudz drošāk, jo ikdienaā esmu arī autovadītājs, motociklists un ielas noteikumus zinu daudz labāk, kā ietvju...

Un ir atšķirība - velo pa ietvi ir legāli, bet tiek ierobežots pret gājējiem, līdz ar to, lai būtu droši - jābrauc palēnu, ja brauc, lai būti izdevīgi braukt ar velo, nevis iet - nonākam pie Wrongway cipariem. Auto pa ietvi NAV legāli.
Biju Amsterdamā decembra sākumā. Tur gan ir veloceliņi, bet uz aci vid. velo ātrums bija ap 20-25km/h... Auto - kopā ar luksaforiem - mazāk, izņemot maģistrālās ielas. big_smile Ir iemesls braukt ar velo!

Un, atgriežoties pie ķiverēm. Šodien braucu bez, jo ķivere uz cepures izskatās neglīti... Ziemas ķiverei investēt nevēlos, jo esmu pie tiem, kas uzskata, kā lemts - tā būs! big_smile

Last edited by Brakkis (10.01.2015 18:01:04)


"Sēlijas pērle 2017" 19.08.2017
Livelo-team.lv
MCBG.lv

Avatar

By makaroni 10.01.2015 19:03:43

Member · 921 comments
Brakkis wrote

Bet kāpēc jābrauc uz 10, ja vari uz 30?

Lai nesasvīstu, lai apskatītu apkārtni, cilvēkus, ievērotu, kas veikalos jauns, lai neapsaldētu elpceļus, lai vējš nesapūš, lai paspētu nolikt kājas uz ledus un galu galā, lai nebūtu jāvelk ķivere big_smile.
Ne jau vienmēr tie 30 km/h ir vajadzīgi un pat ar 10, bieži vien galā nonāku ātrāk par sabiedrisko, vai auto wink.

Last edited by makaroni (10.01.2015 19:04:09)

Avatar

By KasparsZ 10.01.2015 21:44:20

Member · 473 comments
kaska wrote

Līdz šim no biedra KasparsZ esmu uzzinājis, ka
- ķiveres nafig nav vajadzīgas, jo visu var paredzēt...
- zvaniņi/taurītes nafig nav vajadzīgas, jo vienmēr jau var mutiski aprunāties ar katru kustīgo šķērsli, kā minimums divās valodās. Nepieciešamības gadījumā atkārtoties vairākas reizes. Tam laiku var atvēlēt. Bet braucot lejā no Vanšu tilta centra virzienā tas maziais līkumiņš līdz gājēju pārejai gan ir pasaules gals.
- bruģis Vecrīgā nafig nav vajadzīgs, un tie, kas to "aizstāv" ir debīli.
- nolikt nafig nevienam nevajadzīgos autovadītājus, kas vienmēr speciāli brauc virsū ir ok, bet apstāties, lai palīdzētu vai pieteiktos par liecinieku tikko notriektai velobraucējai gan nafig nav nepieciešams

Droši vien kko piemirsu...
BTW, KasparsZ... ko teiksi par gaismiņām priekšā/pakaļā velosipēdam? Man šobrīd tas tāds sasāpējis jautājums! big_smile

Pa lielam visu pareizi (bik pārspīlēti, gan) pateici, izņemot to txt par velobraucēju - to gan nesapratu, no kurienes izrāvi.

Par gaismiņām - pats tikai tādas lietoju, esmu bez jebkādiem atstarotājiem un vestēm, jo bezjēdzīgas ietaises nevajag. (Kāda jēga no vestes, ja tev ir normālas gaismiņas?)

Last edited by KasparsZ (10.01.2015 21:50:19)


chủ nghĩa phát xít

Avatar

By wattanens 10.01.2015 22:11:37

Member · 793 comments

Ļoti saturīga un izglītojoša diskusija...
Vismaz ir ko palasīt, citādi jau forumā, ziemas sezonā, tik vien tā prieka kā palasīt ko atkal pārdod un cik Uzvaras parkā sniega sapūsts.
Turpinam, turpinam!!!


3/4

Avatar

By Eduards 10.01.2015 22:38:37

Member# · 2,686 comments

Kā tu zini, ka tavas gaismiņas ir normālas? Tu varbūt domā ka ir, bet autovadītāji lamājas, ieraugot Tevi pēdējā brīdī.

Avatar

By Tamburins 10.01.2015 22:54:09

Member · 273 comments

To makaroni : naaksies pieciest garumzimju trukumu, raxtu telefonaa , un katram latvieshu vaardam vilkt to visu araa ... buushu slinks. Komatus ieveeroju, nelamaajos un izsakos pilnos teikumos, buus labi smile))))
  Par teemu- braucu daudz un ar dajebko, akcents mocim (ljublju smile)))  ),  un richukiem. Akuraat pateicoties daudzajiem velo kilometriem, redzeetajam ielaas,  jaa - man sen kjivere nav garderobes puteklju kjeeraajs, bet galvaa, pat ja tie ir paaris km ;  Tieshaa proporcija- vairaak dazhaadu transporta liidzeklju, vairaak km, daudz situaaciju, arii kkaadas apaarsteeshanaas, citu cilveeku kljuudas uz ielas vai machos- un labaak uzvilkt kjiveri nekaa kkur guleet koikaa tik tamdeelj, ka biete paarsista pasha pofigisma deelj.
Vai kjivere jaaieviesh obligaati - taa nav panaceja. Vairaak jeegas, ja indiviids pats saprot nepiecieshamiibu. Un ari tradiicijas , Holandee uz ielas laikam nav pienjemts vilkt kjiveri, tik izskataas, ka tur pa velocelinjiem nevelk grupa treninju ar mainju atstraadaashanu.. Bet vaachos redzeeju in live, kaa Velopolicists leenaa stilaa draaza BMXisistu uz ielas par to, ka kaine bremse, kaine helmets, slikta riepa, kaine veel tur kautkas.


nogi, krilja... samoje glavnoje-LRF! :D

Avatar

By sursurs 10.01.2015 22:56:12

Member · 905 comments
KasparsZ wrote

Ja ir galva uz pleciem, tad ķiveri nevajag. Piedodiet, atvainojiet, autovadītāju kļūdas var paredzēt, un darīt visu, lai sekas būtu nesāpīgas. smile Vienīgais, ko nevar paredzēt, ir idiotus, kuri speciāli grib ko Tev nodarīt...

Piekrītu par visiem 100%!
Arī situācijās, kad redzi/jūti, ka ir p***c, var pagūt vismaz sagrupēties, utt., lai uz galvas nekur nenolidotu.
Bet nu, ja - ja kāds aiz stūra glūnēs, lai speciāli triektos virsū, tur var arī nepagūt, bet tad ir arī 1000 citu smagu traumu, ko var dabūt, un kur ķivere jau nu toč nebūs izšķirošā.


velo 4ever

Avatar

By sursurs 10.01.2015 23:00:10

Member · 905 comments
Tamburins wrote

Mmm, mums ir gaishregji , + pashi nekljuudaas smile KasparsZ, kaa vareetu risinaaties situaacija, ja Tavam shosejniekam uzjobs kaljass, ne jau pie 5km/h utt...  arii nenoveelu. Veel mazaa iisteniiba, tieshi taapat kaa motociklistiem, arii richuku valdnieki dalaas tikai 2 grupaas- tie, kuri ir  novilkushi uz muti, un tie- kuri to izdariis taapat, tikai veelaak mazliet  wink
P.S. piemeeram, esmu redzeejis, kaa dzeks Kuldigas MTB starta uz liidzenas vietas meta salto ar richuku, jo saspieda bremzes stipraak, kaa domaajis; Pasham, kad it kaa zavals jau beidzies, veel peeksnji uz galvas richuks piezemeejas; Kurjers vispaar, vienreiz laida kaa filmaas , ar kuulenjiem paar auto jumtu( un vinjam ikdienas ielas pieredze ir uuuber cik liela);

Nolikšana uz mutes btw automātiski nenozīmē nolikšanu uz galvas uz ķiveres aizsargātās daļas, pie tam). Pati esmu metusi 3x kūleņus ar velo.  1x no tām - pa trepēm lejā. Nevienu reizi neesmu ar galvu pat tuvumā zemei trāpījusi.
Bet nu protam, ja cilvēkam tādās situācijās ir tendence krist kā lupatu maisam, neisprindzinot muskuļus, lai galvu noturētu kkur, tad varbūt labāk, ja ir tā ķivere.
Par sačiem btw nerunāju - tur skaidrs, ka vajag, jo visi nesās par katru cenu ātrāk, pats cilvēks vairāk riskē, citi tāpat - tur iespēja kaut ko nepamanīt ir daudz lielāka.


velo 4ever

Avatar

By sursurs 10.01.2015 23:14:26

Member · 905 comments
Tamburins wrote

Par teemu- braucu daudz un ar dajebko, akcents mocim (ljublju smile)))  ),  un richukiem. Akuraat pateicoties daudzajiem velo kilometriem, redzeetajam ielaas,  jaa - man sen kjivere nav garderobes puteklju kjeeraajs, bet galvaa, pat ja tie ir paaris km ;  Tieshaa proporcija- vairaak dazhaadu transporta liidzeklju, vairaak km, daudz situaaciju, arii kkaadas apaarsteeshanaas, citu cilveeku kljuudas uz ielas vai machos- un labaak uzvilkt kjiveri nekaa kkur guleet koikaa tik tamdeelj, ka biete paarsista pasha pofigisma deelj.
Vai kjivere jaaieviesh obligaati - taa nav panaceja. Vairaak jeegas, ja indiviids pats saprot nepiecieshamiibu. Un ari tradiicijas , Holandee uz ielas laikam nav pienjemts vilkt kjiveri, tik izskataas, ka tur pa velocelinjiem nevelk grupa treninju ar mainju atstraadaashanu.. Bet vaachos redzeeju in live, kaa Velopolicists leenaa stilaa draaza BMXisistu uz ielas par to, ka kaine bremse, kaine helmets, slikta riepa, kaine veel tur kautkas.

Nju es paggad ar velo nobraucu >12000km. 95% no tiem pa visādiem koplietošanas ceļiem, maģistrālēm, u.tml. Ķiveri uzvilku tikai tajās 4ās gonkās, kurās piedalījos un tajās 2 nedēļās, kuras pastrādāju par kurjeru (jo tādi bija darba devēja noteikumi). Tāpat nesaredzēju nepieciešamību to valkāt ikdienā.
Sausais atlikums - 1 chrušs - ieskrēju autiņam pakaļā, izklājos pa pusielu, bet, ja tur blakusjoslā auto būtu bijis lielāks ātrums, tāpat mani tur nekāda ķivere nebūtu glābusi.
Bet nu piekrītu DZ - as long as neviens netiek par tukšpauri u.tml. apsaukāts - katrs pats izvēlas vilkt/nevilkt un brauc tā kā jūtas drošāk. Man vnk 2013.gadā bija tik daudz chrušu ar velo, ka sapratu, ka man laikam galva būs pēdējais, ko varētu krītot satraumēt. Tāpēc labāk izvēlos braukt vēl drusku piesardzīgāk, vairāk skatīties apkārt, NEpaļauties, ka auto ievēros noteikumus un mani laidīs, bet lieku reizi nomest ātrumu, paskatīties, utt., lai nebūtu jākrīt vispār.


velo 4ever

Avatar

By wrongway 10.01.2015 23:57:04

Member+ · 1,695 comments
buzic 65 wrote

kas veicis šos aprēķinus? smile

"Russian roulette" on sidepaths – sidepaths are the target of criticism – Rauh, W. (ARGUS Vienna), p. 78 of the proceedings of the Velo Secur 90 conference, Issues of Bicycling Safety, Lund University, 1990


Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!

Avatar

By KasparsS 11.01.2015 00:16:00

Member+ · 2,280 comments
wrongway wrote
buzic 65 wrote

kas veicis šos aprēķinus? smile

"Russian roulette" on sidepaths – sidepaths are the target of criticism – Rauh, W. (ARGUS Vienna), p. 78 of the proceedings of the Velo Secur 90 conference, Issues of Bicycling Safety, Lund University, 1990

un tas pētījums no sešdesmito gadu vidus kur palika?


Scott Scale RC custom edition - 7,7kg.
Scott Addict RC custom edition - 7,8kg
https://www.strava.com/athletes/kskincs
https://www.instagram.com/kasparsskincs

Avatar

By Brakkis 11.01.2015 10:44:41

Member+ · 958 comments

Nu tik traki jau LV nav atpalikusi attīstībā no Eiropas...


"Sēlijas pērle 2017" 19.08.2017
Livelo-team.lv
MCBG.lv

Avatar

By wrongway 11.01.2015 20:08:03

Member+ · 1,695 comments
KasparsS wrote
wrongway wrote
buzic 65 wrote

kas veicis šos aprēķinus? smile

"Russian roulette" on sidepaths – sidepaths are the target of criticism – Rauh, W. (ARGUS Vienna), p. 78 of the proceedings of the Velo Secur 90 conference, Issues of Bicycling Safety, Lund University, 1990

un tas pētījums no sešdesmito gadu vidus kur palika?

Tu neesi īpaši gudrs, vai ne?


Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!

Avatar

By KasparsS 11.01.2015 20:17:07

Member+ · 2,280 comments

Es uzdevu vienkāršu jautājumu, bet Tu uzreiz apvaino. Nesmuki tā.


Scott Scale RC custom edition - 7,7kg.
Scott Addict RC custom edition - 7,8kg
https://www.strava.com/athletes/kskincs
https://www.instagram.com/kasparsskincs

Avatar

By averza 11.01.2015 23:45:34

Member++ · 5,039 comments

No worries, man kolēģis kādus gadus 10 palaikam atgādina, ka īsti gudrs jau neesmu smile

Avatar

By bonys 12.01.2015 02:33:41

Member+ · 722 comments

wrongway, pirms apvainot citus gudrībā, padomā, cik aktuāli ir 25 gadus veci pētījumi!


mtbgarkalne.lv

Avatar

By sursurs 12.01.2015 07:22:12

Member · 905 comments
bonys wrote

wrongway, pirms apvainot citus gudrībā, padomā, cik aktuāli ir 25 gadus veci pētījumi!

Hmm - interesē - kas tieši uz ietves un ielas var būt mainījies pa šiem 25iem gadiem? Cilvēki pa ietvēm sākuši pārvietoties taisnās līnijās, ieslēdzot pagrieziena rādītāju pirms virziena maiņas? Sākuši iet tikai pa labo pusi? Vai kā? Btw pētījums ta nav lv, kurs auto daudzums uz ielām pirms 25 gadiem tiešām bija mazāks.


velo 4ever

Avatar

By averza 12.01.2015 08:42:39

Member++ · 5,039 comments

Pieliešu eļļu ugunij - patiesībā tiek minēts 1987. gads smile Vienkārši tika paņemti negadījumu dati konkrētajā vietā (pilsētā?) tajos laikos. Nokopēts no: http://www.bikexprt.com/bikepol/facil/s … ecrash.htm


Extremely high rate of car-bike collisions with bicyclists crossing intersection on the left sidepath.

fig4.gif

1987 study by the University of Lund, Sweden. (summarized in a conference report, with an explanation of the diagram below). 11.9 times the risk of car-bike crashes for bicyclists riding on a left sidepath, and 3.4 times for bicyclists on the right sidepath, compared with bicyclists riding in the normal position on the road.

fig2solid.gif


Taču jautājums par pētījuma objektivitāti man radās - vai tur tika ņemts vērā riteņbraucēju skaits, kas šķērso krustojumu vienā vai otrā veidā? Citādi es arī saskaitīšu negadījumu skaitu vasarā un ziemā, ziemā būs 10x mazāk, līdz ar to secinājums, ka ziemā braukt ar velo ir 10x drošāk jebšu pilnīgas muļķības smile

Last edited by averza (12.01.2015 08:47:17)

Avatar

By Brakkis 12.01.2015 09:42:51

Member+ · 958 comments

Skaitam te nav īpaši nozīmes. galvenais, lai ir. Un jo vairāk, jo precīzāki cipari. Tā ir attiecība, cik reizes bīstamāki ir manevri, braukšana pa ietvi salīdzinājumā pret taisnvirziena kustību pa brauktuvi.
Rupji pielīdzinot LV Rīgas apstākļiem - braukt pa velojoslu/2v veloceliņu pretējā virzienā ir 11.9 reizes bīstamāk, kā braukt pareizajā virzienā pa auto joslu.

Last edited by Brakkis (12.01.2015 09:46:03)


"Sēlijas pērle 2017" 19.08.2017
Livelo-team.lv
MCBG.lv

Avatar

By buzic 65 12.01.2015 09:59:28

Member · 1,159 comments

"Ir meli, ir lieli meli, un ir statistika"

Šis man varen mīļš teiciens!

Avatar

By averza 12.01.2015 10:34:44

Member++ · 5,039 comments

Laikam nesaprati domu. Es par to, ka varbūt pa ietvēm tā pētījuma laikā brauca 20x vairāk velobraucēju nekā pa ielām, līdz ar to pašsaprotami negadījumu, šķērsojot ietvi, būs krietni vairāk.

Last edited by averza (12.01.2015 10:35:02)