Sods par braukšanu bez ķiveres - 7-30 eiro

Avatar

By sursurs 30.06.2014 11:19:42

Member · 905 comments
Edzjuss wrote

http://apollo.tvnet.lv/zinas/nakti-divu … tis/657308

Pēc traumām izskatās, ka šie abi arī domāja, ka ķivere ir lieka. Ar ķiverēm ir tāpat kā ar auto drošības jostām, katrs kaut kur ir dzirdējis, ka pie sadursmes ir bijis veiksmes stāsts, ka nav lietojis ķiveri vai drošības jostu. Es uzskatu tā: ķiveri var droši nevilkt tie, kam rezervē ir otra galva.....man nav es vienmēr lieku.

Tikko bija ka kādu sīko veda no Madonas slimnīas uz Rīgu - laikam trāpījis ar vēderu uz velo stūres krītot (vai kas tamlīdzīgs). Pašai ir bijis aknu plīsums. Lieliski zinu, cik viegli var dabūt smagas un dzīvībai bīstamas vēdera dobuma traumas, kur nekāda ķivere neglābs. Bez pilnajām bruņām značit nav ko uz ielas rādīties.

Un piekrītu tur iepriekš komentam - par to, ka vajag sačos, kur brauc standartā tuvu viens otram un liela iespēja salikties, mtb sačos - visādi koki, celmi, utt. - tb lielāka iespēja likt tieši pāri stūrei. Uz ielas tā arī ir, ka lielākoties, ja vien pats nebrauc izteikti neuzmanīgi vai agresīvi, lielāka iespēja ir tieši satraumēt visas ekstremitātes, vēderu (uzkrītot ne tā uz stūres virsū), u.tml.
tā pati visiem zināmā Nīderlande - cik tur procenti brauc ikdienā ar ķiverēm? Bet nu katrs pats saprot, cik viņam liela iespēja trāpīt kkur ar galvu. Pati esmu gan kūleņus ar velo uzmetusi, gan arī novandījusi pa trepēm uz galvas lejā, vēl velo virsū uzkrita, bet galvai paguvu rokas pielikt priekšā - tas jau refleksīvi notiek. Mok, ja būtu ķivere, būtu pat sliktāk, jo sāktu paļauties uz to un tik ļoti galvu vairs nesargātu..


velo 4ever

Avatar

By Ilzedom 30.06.2014 14:16:09

Member · 67 comments

Sen jau nonācu pie secinājuma, ka nav jāpārliecina tie, kas brauc bez ķiveres. Velti iztērēts laiks un enerģija. Nelīdzēs piemēri ne no pašu pieredzes, ne no redzētā un atstāstītā. Es ķiveri lieku un vienmēr likšu.
Atļaušos nepiekrist, ka uz šosejas ķiverei nav jēgas. Braucot pieklājīgā ātrumā ir ļoti nepatīkami saņemt pretīm lidojošu kukaiņu triecienus galvā, tāpat auto riepas mēdz izmest kādus akmentiņus no protektora. Ja kādam patīk bez ķiveres, tak lai brauc.

Avatar

By Marčiks 30.06.2014 19:14:06

Member · 255 comments

Neredzu iemeslus lai nelietotu ķiveri braucot ar velo.Līdz šim man kimere ir tikai palīdzejusi un vairāk uz ielas neka sacensībās.

Avatar

By KasparsZ 30.06.2014 23:36:03

Member · 473 comments
Ilzedom wrote

Sen jau nonācu pie secinājuma, ka nav jāpārliecina tie, kas brauc bez ķiveres. Velti iztērēts laiks un enerģija. Nelīdzēs piemēri ne no pašu pieredzes, ne no redzētā un atstāstītā. Es ķiveri lieku un vienmēr likšu.
Atļaušos nepiekrist, ka uz šosejas ķiverei nav jēgas. Braucot pieklājīgā ātrumā ir ļoti nepatīkami saņemt pretīm lidojošu kukaiņu triecienus galvā, tāpat auto riepas mēdz izmest kādus akmentiņus no protektora. Ja kādam patīk bez ķiveres, tak lai brauc.


Tici man, ja palielināsies ķiveru lietotāju skaits, tad mirušo skaits pieaugs. Kādēļ? Dēļ sirds un asinsvadu slimībām... Un šaubos, vai mirušos skaits no galvas traumām radikāli samazināsies. Varbūt par 20 %...

Tā ka, ir jāizvēlas kompromiss. Automašīnās arī varētu ievietot sacīkšu rāmi, bet tur atkal ir kompromiss...


chủ nghĩa phát xít

Avatar

By novērotājs 01.07.2014 00:01:08

Member+ · 1,908 comments

Kas taas par fantaazijaam? Kaa kjiveres var sekmeet sirds un asinsvadu slimiibas???

Avatar

By Andersons 01.07.2014 00:28:22

Member+ · 2,638 comments

Novērotājam +1!


Team Velo+ Bottari Baltic
From 10km ITT to 1,500km ultra.

Avatar

By DZ 01.07.2014 00:37:19

Member · 3,501 comments
Marčiks wrote

Neredzu iemeslus lai nelietotu ķiveri braucot ar velo.Līdz šim man kimere ir tikai palīdzejusi un vairāk uz ielas neka sacensībās.

Kāda ir starpība starp cilvēku, kurš brauc pēc piena uz 15Km/h un cilvēku, kurš skrien uz 15Km/h. Vai skrējējam vajag ķiveri?
Autovadītāji tiek pie galvas traumām biežāk nekā velosipēdisti uz vienu vienību. Vai autovadītāji bieži ir redzēti ar ķiveri galvā ikdienas satiksmē?
Nē, nē, es neesmu pret ķiverēm, treniņos un sacensībās to vajag. Bet vienkāršam cilvēkam, kurš pēc piena brauc labāk būtu nelietot ķiveri, ētisku un praktisku apsvērumu dēļ.
Iesaku arī gājējiem apsvērt ķiveru lietošanu, jo var iebrukt veikala jumts, ziemā lāstekas uzkrist uz galvas.
Tie policisti sižetā nepārsteidz, tāda ierasta prakse tūdaliņu republikā, kur pašam jāzina likums un pašam tos jāmāca valsts pārvaldes darbiniekiem.

Last edited by DZ (01.07.2014 00:37:38)


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By KasparsZ 01.07.2014 03:16:37

Member · 473 comments
novērotājs wrote

Kas taas par fantaazijaam? Kaa kjiveres var sekmeet sirds un asinsvadu slimiibas???


Ja ievieš obligātas ķiveres, velosipēdistu skaits sarūk par apmēram 30%. (Austrālijas pieredze)

Kā arī šis interesantais pētījums http://www.cyclehelmets.org/1261.html
smile

Last edited by KasparsZ (01.07.2014 03:17:58)


chủ nghĩa phát xít

Avatar

By sursurs 01.07.2014 07:56:25

Member · 905 comments
DZ wrote
Marčiks wrote

Neredzu iemeslus lai nelietotu ķiveri braucot ar velo.Līdz šim man kimere ir tikai palīdzejusi un vairāk uz ielas neka sacensībās.

Kāda ir starpība starp cilvēku, kurš brauc pēc piena uz 15Km/h un cilvēku, kurš skrien uz 15Km/h. Vai skrējējam vajag ķiveri?
Autovadītāji tiek pie galvas traumām biežāk nekā velosipēdisti uz vienu vienību. Vai autovadītāji bieži ir redzēti ar ķiveri galvā ikdienas satiksmē?
Nē, nē, es neesmu pret ķiverēm, treniņos un sacensībās to vajag. Bet vienkāršam cilvēkam, kurš pēc piena brauc labāk būtu nelietot ķiveri, ētisku un praktisku apsvērumu dēļ.
Iesaku arī gājējiem apsvērt ķiveru lietošanu, jo var iebrukt veikala jumts, ziemā lāstekas uzkrist uz galvas.
Tie policisti sižetā nepārsteidz, tāda ierasta prakse tūdaliņu republikā, kur pašam jāzina likums un pašam tos jāmāca valsts pārvaldes darbiniekiem.

+1000
Saprotu, ka statistika ir stiepjama un to var pagriezt visādi, bet bija kaut kādi skaitļi, ka procentuāli gājējam ir tieši tikpat lielas iespējas iegūt galvas traumi kā velosipēdistam. Par auto esošajiem nemaz nerunājot. Imho arī sabiedriskajos transportos Rīgā daudz cilvēku pēd. laikā cietuši. A tur, ja kas notiek un tajā sekundē neturies pietiekami stipri, ir redzēts, ka cilvēks lido cauri visam salonam līdz vadītāja durvīm.. Arī ķiveri likt?
Statistiski šķiet lielākā velosipēdistu daļa (īpaši pēc piena braucēji) arī nekrīt tā on a daily basis.. Nav jau ar velo braucot lielāka iespēja trāpīt CSN kā ar citu transporta līdzekli.

Pie tam neviens neņem vērā, ka visādos slimnīcu apkopojumos par velo galvas traumām neviens jau atsevišķi neizdala velosipēdistus, kas ievesti no kādām sacensībām (prbably aī Jūrmalas maratona zavali būs "lielisks" uzskates materiāls, kāpēc velo ikdienas satiksmē vajadzētu ķiveri) vai kas tiešām neveiksmīgi ar galvu pa priekšu uz iels kkur nokrituši..


velo 4ever

Avatar

By jurisf 01.07.2014 08:09:41

Member · 946 comments
KasparsZ wrote

Tā ka, ir jāizvēlas kompromiss. Automašīnās arī varētu ievietot sacīkšu rāmi, bet tur atkal ir kompromiss...

Nu gan salīdzināji, automašīnā ir drošības karkass, visādas deformācijas zonas, drošības jostas, drošības spilveni. Uz velo nekā tāda nav standartā.

Avatar

By jurisf 01.07.2014 08:11:46

Member · 946 comments
DZ wrote
Marčiks wrote

Neredzu iemeslus lai nelietotu ķiveri braucot ar velo.Līdz šim man kimere ir tikai palīdzejusi un vairāk uz ielas neka sacensībās.

Kāda ir starpība starp cilvēku, kurš brauc pēc piena uz 15Km/h un cilvēku, kurš skrien uz 15Km/h. Vai skrējējam vajag ķiveri?
Autovadītāji tiek pie galvas traumām biežāk nekā velosipēdisti uz vienu vienību. Vai autovadītāji bieži ir redzēti ar ķiveri galvā ikdienas satiksmē?

Nu OK, pēc piena, uz maks 15km/h tur varbūt tiešām nebūs traki. Ja pēc kārtējā alus ...
Un kāds sakars ar ētiskiem apsvērumiem, lai cietiem nav kauns?
Par autovadītājiem jau uzrakstīju.

Avatar

By Marčiks 01.07.2014 12:23:17

Member · 255 comments

Uzskatu ja brauc pa ielu nevis trotuāru ir jalieto ķivere.Personīgā pieredze rāda ka reizi gada sanak iekļūt negadījumā.Visi negadījumi bija ne manas vainas dēļ.Divos no tiem ķivere palīdzēja.

Avatar

By gaga 01.07.2014 12:35:15

Member+ · 2,160 comments

ja reizi gadā sanāk iekļūt negadījumā ne savas vainas dēļ tad varbūt ir vērts apdomāt savu braukšanas stilu, maršrutu un vairāk skatīties apkārt?

Avatar

By makaroni 01.07.2014 13:03:27

Member · 921 comments

Man ir grūti saprast dažu cilvēku kategoriskumu attiecībā uz ķiverēm. Ir ļoti daudz objektīvu iemeslu, lai lietotu, vai nelietotu ķiveri. Vienlaikus izskatās, ka atsevišķiem cilvēkiem visi, kas lieto ķiveres ir pilnīgi nūģi un līkroči, kas nemāk noturēt līdzsvaru, bet otriem tie, kas nelieto, ir bez-smadzeņu stulbeņi un kas tikai vēl ne.

Avatar

By Marčiks 01.07.2014 18:31:30

Member · 255 comments

Braukšanas stils un maršrut ir līmenī.

Avatar

By burzuks 01.07.2014 19:04:55

Member · 6 comments

Pēc pieredzes šķiet, ka braukt 15 km/h ir bīstamāk nekā braukt uz 30. Ja tu kusties kā divplāksnis, tad arī attiecībā pret automašīnām tev nav kur likties, ja kāds idiots nesas tev virsū. Toties ātrāk braucot jau rodas iespēja manevrēt un katra paša braukšanas prasmes spēj palīdzēt kaut kā izvairīties..
Un tas protams noved pie - ķiveres ir vajadzīgas. (ja vien nebrauc tiešām 15 km/h pa gājēju celiņu, katrā krustojumā veicot labo pagriezienu...


velo cycle cycle velo

Avatar

By klepzers 02.07.2014 01:19:41

Member · 106 comments

Fenomenāli fantastiska diskusija, sasmējos big_smile Piemēram, burzuka ieteikums braukt ātri, lai paspētu izmanevrēt un izvairītos no sadursmēm. smile Kaut dabā tā būtu smile 1,5m no stāvošām mašīnām nez cik labi ir izpildāms... Un uz trotuāra vēl ir lieliskās veikalu durvis, kuras veras uz ārpusi. Pa tām izbirst tantes ar maisiņiem... Mizo nu tur uz 30...

Mana pieredze: ārpus pilsētas ķivere lieliski palīdz pret zariņiem un kukaiņiem matos. Kritieni - pašam nesen viens bija (sāniski), galva pret asfaltu gāja tikai otrajā "atlēcienā", nelielas švīkas uz ķiveres palika. Tātad - uz galvas neliels pušums būtu. Šoreiz vairumu ņēma celis, elkonis. Jā, vairumu šobrīd esošo nobrāzumu (man retums) esmu dabūjis skrienot, pa slapju zāli un pēc tam asfaltu. Teikšu, ka uz 15km/h reti kurš ilgstoši skrien. Ar velo - parasti brauc ātrāk.

Mani biedri - viens ir licies ļoti smagi ar vello, būtu bijusi ķivere - tiktu cauri ar kādu žokļa lūzumu un sasitumiem/skrāpējumiem. Ķivere nebija, attiecīgi puika jau gadu nedzer alu un 2 mēnešus bija darba nespējīgs - galva paņēma visu to triecienu, kuru vajadzēja ņemt ķiverei. 2 gab zinu, kuru pauri tikušies ar auto (lieki piebilst, ka auto bija vainīgi, tomēr fizika ar traumām soda tieši velobraucējus). Vienam bija ķivere, tika cauri viegli, otrs - kādu laiciņu pavadīja slimnīcā.

Riteņbraucējam par nelaimi, cilvēka galva ir dikti smags orgāns, piekārts steidzīgam velobraucējam gandrīz pašā priekšā (nu vēl tur nāk rokas, tomēr tās ne visu trieciena spēku var paņemt). Galva nereti pirmā satiek asfaltu vai auto, leņķiskais ātrums šādā sadursmē tieši galvai ir liels. Statistiskas sakarības starp ķiveru lietošanu un letālu traumu gūšanu katrs var pats atrast, google palīdz.
Vajag/nevajag - katram pašam lemt. Esmu pietiekami vecs, lai vairs neuzskatītu ķiveri par gejisku un man nebūtu kauns to valkāt, kad minos - pa mežu vai pilsētā. Savu veselību uzskatu par svarīgāku kā kaut kādu čalīšu forumā domas lidojumu wink Bet - nē, pilnās bruņās un ar kara cepuri pa pilsētu nestaigāju, ķieģeļi krīt retāk kā velosipēdisti. Pret maksimas jumtiem arī bruņas nelīdzētu, tādēļ maksimās neeju.
Manuprāt, CSN ķiveri vajadzētu likt obligātu (jo tas veicinās to iegādi), bet sodam būtu jābūt tikai brīdinājumam, lai dāmas, kuras brauc ar saviem Ērenpreisiem, nebūtu spiestas traumēt frizūru zem ķiveres.

Video redzamie policisti, protams, ir lielīgi ērmi.

P.S.
Par stūri vēderā aizdomājos... Varbūt tomēr uzlikt (un kaut kā pareizi noregulēt) stūres radziņus?

Avatar

By makaroni 02.07.2014 12:50:03

Member · 921 comments
klepzers wrote

Par stūri vēderā aizdomājos... Varbūt tomēr uzlikt (un kaut kā pareizi noregulēt) stūres radziņus?

Par radziņiem nezinu, bet ārzemju forumos raksta, ka diezgan svarīgi ir stūres galu korķīši, citādi trubas asās malas tīri labi izgriež sev ceļu caur gaļu.

Avatar

By klepzers 02.07.2014 13:42:53

Member · 106 comments

Ar rokturu pilnajiem gumijas galiem nez pietiek?

Avatar

By jurisf 03.07.2014 08:08:02

Member · 946 comments

Vakar tajā pašā raidījumā viens priekšnieks skaidrojās par šo nesmukumu.
Galvenais taisnojās, ka redz policisti varbūt kaut kā ātri lasījuši utml. katrā gadījumā gribēja pasniegt, ka kam jau negadās utml. Pēc viņa teiktā reāli sanāca, ka policisti pavirši gatavojušies specializētam reidam, ko principā arī iepriekšējais sižets to pierādīja.
Es saprotu, ikdienā var kaut kas sjukt, piemirsties, bet te bija specializēts reids, kur policistiem kārtīgi vajadzēja izstudēt atbilstošo nodaļu, 5x savā starpā pārrunāt, un tad tik braukt rajonā un biedēt tautu ar sodiem.

Avatar

By buzic 65 03.07.2014 11:40:19

Member · 1,159 comments

klepzers +100

bet, lai jau paliek katra paša ziņā, kamēr tā nav obligāta csn prasība. nāk prātā paraksts, kurš savukārt bija 'Laimigais' profilam:
"Vislabākais skolotājs ir pieredze, tiesa dārgi ņem, toties ļoti saprotami izskaidro"

Avatar

By olegfaizov 03.07.2014 14:08:13

Member · 400 comments

Nevis jābļauj par ķiveres nepieciešamību uz brauktuves, jāizglīto autovadītājus.

[youtube]84T2i5PCMxw[/youtube]

Avatar

By sursurs 03.07.2014 16:38:28

Member · 905 comments

Par to iekļaušanos plūsmā uz 30 - tā arī ir. Jo ātrāk brauc, jo mazāk auto un velo traucē viens otram.
Man, piemēram, attālums no stāvošiem autiņiem, un ielas malas palielinās proporcionāli braukšanas ātrumam - vnk, lai vairāk vietas būtu manevriem (ikdienas maršrutā ir vieta, kur stabili katru otro dienu kāds nepamana, jo vnk krustojums padebīls - tur pat braucu pa joslas vidu, lai aizmugurē taurē cik grib.
Obligātas ķiveres nevajag tāpēc, ka ļoti daudzi 7dienas braucēji tad nebrauks vispār. Un mums nav tādas infrastruktūras, kur cilvēks varētu vienmēr izvēlēties - braukt pa brauktuvi vai pa ietvi. Ir daudz vietu tepat Rīgā ar (nemaz nerunājot par laukiem), kur nav variantu - vai nu brauktuve vai grāvis/mežs/pļava. Piekrītu, ka drīzāk jāizglīto autovadītāji, nevis jāsastutē visiem velosipēdistiem obligātā kārtā galvā ķiveres, mugurā bruņas un "izdzīvojiet kā mākat". Tas nekādi nevairos riteņbraukšanas popularitāti. Amsterdamā cik brauc ar ķiverēm???
Ir jāstrādā, lai novērstu negadījumus, nevis negadījumu sekas. Tāpēc, piemēram, par daudz noderīgāku lietu uzsaktu atsarojošo vesti, velo lampiņas priekšā pakaļā utt. Jo ir svarīgi - lai auto velosipēdistu savlaicīgi pamanītu, nevis, lai nepamanītais velosipēdists krītot domātu, kā precīzi trāpīt uz ķiveres tieši tajā pozīcijā, kurā tā pasargās galvu..


velo 4ever

Avatar

By klepzers 03.07.2014 17:09:12

Member · 106 comments

Tas viss ir pareizi, ko saka Sursurs un olegfaizov. Īpaši par lampiņām piekrītu! Par obligātām vestēm gan ne - mani kā reizi tāda atbiedētu no braukšanas, nevis ķivere. Vismaz pa dienu noteikti.

BET: ( (c) Godmanis )
1. izglītot autovadītāju (vismaz īstermiņā) man šķiet tik pat reāli kā braukt ar veļuku stingri pēc noteikumiem un cerēt, ka tevi nenotrieks, bet notriekšanas gadījumā paļauties uz to, ka vainīgs ir otrs. Doma, ka savu taisnību varēs ņemt līdzi uz Paradīzi mani nenomierina;
2. Ātrums - bez aizmotora laipnas gādības es uz 55..60 pilsētā Rīga pārvietoties nespēju. Patiesībā ilgstoši pat virs 35 nesanāk. Vēl tā doma, ka ikdienas transportēšanos vajadzētu veikt nesasvīstot, ko man gaužām grūti izpildīt... Savukārt, ar mašīnu man 60 nesagādā problēmas wink

Turklāt, ne jau tikai ar autovadītājiem var gadīties nepatīkamas tikšanās. Dinamiskam velobraucējam pilsēta var būt pārsteigumiem pilna vide. Es nesaku, ka visus bez ķiverēm jāsoda - katra paša galva ir katram pašam uz pleciem, katrs pats arī lemj - pirkt elegantu ķiveri vai braukt bez.

Infrastruktūra, pa manam, ir tāda kā ir, pa tādu arī jābrauc. Jā, ir tādas retas vietiņas, kur ērtības dēļ izvēlos trotuāru. Man mazliet nepatīk velosipēdisti-"sportisti" uz brauktuves, kur blakus ir veloceliņš. ,Jo - cieni citus un citi cienīs tevi, nelien svešā teritorijā un tikai tad sagaidi to pašu no citiem! Sarežģīta, bet risināma problēma ir luksoforu režīms Brīvības ielas veloceliņā, arī citur, tomēr ja tas veloceliņš tur ir, tad ne jau tantiņām ar sunīšiem.

Pa manam vispār satiksme Latvijā, attieksme un velobraucēju ievērošana ir visai ok. Ja pietiekami daudz grozu galvu un apzinos savu trauslumu, ar autobraucējiem kašķi sanāk reti. Savukārt par ķiveri kā tādu - esmu ļoti par. Lai sanāktu ziepes, nemaz nevajag nevienu blakus esošu autovadītāju nedz haotisku gājēju. Gadās visādi.

Avatar

By sursurs 04.07.2014 00:56:56

Member · 905 comments
klepzers wrote

Tas viss ir pareizi, ko saka Sursurs un olegfaizov. Īpaši par lampiņām piekrītu! Par obligātām vestēm gan ne - mani kā reizi tāda atbiedētu no braukšanas, nevis ķivere. Vismaz pa dienu noteikti.

Hmz - imho us šosejas veste vai vismaz līdzvērtīgi spilgts apģērbs ir vajadzīgs arī pa dienu. īpaši, ja nav nomales un mēs tiešām gribam, lai fūru šoferi mūs laikus pamanītu un spētu apbraukt ar drošu intervālu vai laikus spētu sabremzēties, ja kāds brauc pretī.. Galu galā tur ātrumi ir drusku citi un smagie nespēj ne tik ātri apstīes, ne tik veikli izmanevrēt, ne arī 8h braucot TIK ļoti sakoncentrēt uzmanību uz ceļu, lai ciktur simtus metru tālāk pamanītu kkur uz koku, krūmu, utt. raibuma fona vēl kādu vientuļu velosipēdistu.
Bet nu tā vairs nav ķiveru tēma smile


velo 4ever

Avatar

By Mihails 04.07.2014 10:03:06

Member · 341 comments
sursurs wrote

Hmz - imho us šosejas veste vai vismaz līdzvērtīgi spilgts apģērbs ir vajadzīgs arī pa dienu. īpaši, ja nav nomales un mēs tiešām gribam, lai fūru šoferi mūs laikus pamanītu un spētu apbraukt ar drošu intervālu vai laikus spētu sabremzēties, ja kāds brauc pretī.. Galu galā tur ātrumi ir drusku citi un smagie nespēj ne tik ātri apstīes, ne tik veikli izmanevrēt, ne arī 8h braucot TIK ļoti sakoncentrēt uzmanību uz ceļu, lai ciktur simtus metru tālāk pamanītu kkur uz koku, krūmu, utt. raibuma fona vēl kādu vientuļu velosipēdistu.

Vientuļu velosipēdistu gaišā laika var skaidri redzēt vismaz puskilometru iepriekš. Kas pie 90 km/h atbilst 20 sekundēm ceļa. Arī naktī ar labām lampiņām līdzīgi. Ja šoferis brauc pa 16 h dienā un guļ pie stūres, nekāda veste nepalīdzēs, taču statistiski tādus šoferus daudz biežāk satiek grāvji un vieglās automašīnas, nevis riteņbraucēji, jo riteņbraucēji uz šosejām sastopami retāk.
Un no tās vestes var būt kaut kāda jēga tikai ja brauc bez mugursomas. Es praktiski vienmēr braucu ar.

Avatar

By karbonwheel 05.07.2014 21:42:27

Member · 185 comments

Es teiktu ka sodīt par braukšanu bez ķiveres ir ļoti muļķīgi, tam jābūt paša galvā lietot vai nelietot... Ideāls ir Nīderlandes piemērs, te ofisa darboņi labi ja 1% lietokko līdzīgu ķiverei. Kas patstavīgi lieto ķiveri tas ir bērni(līdz 12 gadiem) un tie kas trenējas(tapat 10% vēsi brauc bez ķiverēm). Labi, teiksiet te veloceliņi un tā tālāk.. NU ne vella!! pa veloceliņiem te var nobraukt tikai pusi ceļa, otru pusi jādala ar mašīnām(protams līdzko ātrums virs 70 ta ir atsevišķs ceļš blakus kur velosipedistiem ir priekšroka, tomēr mašīnas ar tur brauc daudz un enerģiski). A runājot par pilsētām, pasēdēju pāris ofisa meitenēm astē Amsterdamā, viņas tur vizinās jestrāk ka trešdaļa Rīgas kurjeru(ne tā labākā trešdaļa, protams), bet tur ne tikai nedomāja ķiveri vai brilles lietot, citreiz pat nācās pabrīnieties ka svārki neiepinas spieķos vai zobratos..  Nezinu es domāju, ka mūsu valstsvīri vienkārši, ka saka, huiņu dzen, cilvēkam pašam jādomā par savu drošību(gan ķiveres uz velo, gan jostas mašīnās). A un vēl kas, ja nedomā pie stūres un neskatās kas uz ceļa notiek, ka arī nepielāgojas situācijai un neparedz topošo sitāciju, tad nelizēs nekas, būs traumas..
Man tēvs teica, nezinu cik taisnība, bet domāju ka tā ir. Ceļus satiksmes notikumu grāmatā, padomju laikos, bija labs punkts: "Autavaditājam ir jāparez situācija uz ceļa." Tas īstenībā attiecināms uz visiem satiksmes dalibiekiem, taka domājam uz priekšu, lai kustētos drošāk..