MTB taku izbraukšanas tehnika

Avatar

By IAeroI 09.06.2014 17:12:57

Member · 427 comments

Interese gan tada gan tada...
Ka variants piem. nobrauciens pa putekļaino ceļu (grantene) ka bija pagajušaja gada Vietalva netalu no starta, un pieņemsim ka beigas vajadzēs iebraukt pa labi 90 grad. pagrieziena.
Interese gan bremzešana pirms šada pagrieziena gan piebremzešana ja gribas samazināt atrumu (pagajuš gad viens kas brauca man blakus kreisaja puse tieši taja ceļa posmā - nokrita).

Otrais varians nobrauciens leja pa meža taku kur segums ir smilšu-malu-udens maisijums un ap 10 cm. dziļa. Traucamies leja ar ~45 grad. leņķi.
Redzeju ka cilvēki krīta jo bloķeja abus riteņus un vienkarši slidoja... pa vidu zaudeja vadamību un hop... kritiens.

Last edited by IAeroI (09.06.2014 17:17:13)

Avatar

By DieseI13 09.06.2014 17:49:40

Member+ · 178 comments
averza wrote

Skumjas ziņas - diemžēl rītvakar netieku, taču būs brīvi vakari 12., 13., 16. jūnijā. Apskatījos, kas darās mežā - labākās meža taciņas tagad ir kļuvušas par izcirtumu taciņām, kas turklāt nosētas ar zariem un citiem sprunguļiem. Bet nekas, normālu aplīti tik un tā var izveidot, nomarķēšu, pamataplis būs samērā viegls, bet būs iespēja braukt arī grūtākas cilpas, kam tas būs pa spēkam.

Loti loti interese tads pasakums. Vienigi 12taja Filter velokauss...


Bicycle races are coming your way
So forget all your duties oh yeah
Fat bottomed girls they'll be riding today
So look out for those beauties oh yeah

Avatar

By olegfaizov 09.06.2014 17:52:25

Member · 400 comments

Ja ir pagrieziens, tad visu bremzēšanu ir jāveic pirms pagrieziena. Pirmkārt bremzēšana pagriezienā palielina iespēju zaudēt saķeri un nokrist, otrkārt krietni samazina ātrumu, kad izbrauc no pagrieziena un attiecīgi jātērē vairāk spēka lai atgūt ātrumu.

Ja ir diezgan stāvs nobrauciens, tad ķermeņa smaguma centru ir jāpārvieto uz aizmuguri tik tālu (aiz benķa), lai tu justos stabili + zemāk (ar vēderu var pat pieskarties pie beņķa) un ceļus jātur izvērstus... bet viss ir atkarīgs no nobrauciena. Un mēģini izjust bremzes, lai zināt to momentu, kad tie bloķēs ratus.

Last edited by olegfaizov (09.06.2014 17:58:19)

Avatar

By Tantrix 09.06.2014 18:06:33

Member · 527 comments

par lielu slīpumu nobraucieniem : daudzos video ir redzams , ka braucēji mauc dropus utt no kalna ar norullētiem beņķiem uz leju, tad jau var viegli iesēsties zemāk un uz aizmuguri. Tad vēl " MTB tips " you tube lapā redzējuklipu , ka tur iesaka pat braukšanas laikā rullēt beņķi zemē pirms un atkal augšā pēc nobraucieniem. Cik tad reāli to Latvijā praktizē ?


rakstiet lūdzu uz šo e mail : mareks.kirilovs13@gmail.com

Avatar

By olegfaizov 09.06.2014 18:14:24

Member · 400 comments

Nu ja tev ir teleskopiska stute, tad nav nekādu problēmu, bet tā jau ir daudz smagāka par parasto. Redzēju video, kur džeki arī parasto stuti regulē nenokāpjot no riteņa. Bet manuprāt ar to vairāk zaudēs laika, nekā nobrauksi ar pacelto beņķi vai brauksi ar teleskopisko stuti.

Avatar

By antikurjers 09.06.2014 20:22:15

restricted · 550 comments

Nobraucienus vajag trenēt. No mazākiem uz stāvākiem. Šī daļa visiem jaunajiem ko iesaistu MTB ir pirmais klupšanas akmens. Sāk baidīties un sāk netēmā spaidīt bremzes, un tur jau nav tālu līdz traumām. Īpaši smagi trenēt akmeņaini bedrainus nobraucienus. Siguldā ir tādi daži smuki nobraucieni. Mētā riteni ne pa jokam tajos. Ja tur zaudē paškontroli var smagi sasisties, Tāpat kā ar auto uz apledojuša ceļa pagriezienā, lieka bremēšana var novest pie lidojuma grāvī. Man uz FS velo, beņķa augstums ir zemāks(ieliektu ceļu augstumā), jo izmantojās nelīdzenos braucienos. Un nobraucienos ir krietni ērtāk, salīdzinot ar XC cieto velo, kur beņķis ir max mīšanai.
Pagriezienos vajag manevru pirms paša pagrieziena, bet to var izdarīt tik zināmā trasē. Un nobraucienos novirzīt svaru uz aizmuguri.
Par teleskopiskajām stutēm, nezinu. Bet domāju ka svars tādai būs neadekvāti liels.


Personīgie uzskati, tāpat kā kauli. Katram savi.

Avatar

By Vaskis 09.06.2014 22:58:06

Member · 2,612 comments

online-regulējāmās stutes, nez vai pie mums baigi aktuāls izstrādājums: https://www.google.lv/search?q=adjustab … 66&bih=681

vairumu nobraucienu braucu atsveroties aiz velo sēdekļa:
body-position-for-descending-downhill-mountain-biking.jpg?e1bbac
jāatzīst ar īsāku rāmi, tas patiešām pārspīlēti izskatās, bet efekts ir tūlītējs un nepārprotams.

Avatar

By sursurs 10.06.2014 07:41:24

Member · 905 comments
Vaskis wrote

online-regulējāmās stutes, nez vai pie mums baigi aktuāls izstrādājums: https://www.google.lv/search?q=adjustab … 66&bih=681

vairumu nobraucienu braucu atsveroties aiz velo sēdekļa:
http://antranik.org/wp-content/uploads/ … jpg?e1bbac
jāatzīst ar īsāku rāmi, tas patiešām pārspīlēti izskatās, bet efekts ir tūlītējs un nepārprotams.

Nju bildēs jau lēzens salīdzinoši izskatās. Stāvākiem nobraucieniem pat nezinu ko darīt, lai ar savu justos ērti - tāda sajūta, ka sēdeklis iedursies vēderā - un tad neveiksmes gadījumā var dabūt tādas iekšējo orgānu traumas, par kādām pat domāt negribu. big_smile

Bet kā tad izskatās ar to potenciālo datumu - šonedēļ vai tomēr nē? Kā jau minēja 4dien Filters, pati ar 4dien netieku.


velo 4ever

Avatar

By IvarsM 10.06.2014 10:10:17

Member · 301 comments

Latvijā teleskopiskās stutes nav lietderīgas, pārāk smagas, pārāk dārgas, reti nepieciešamas. Kalnos gan... Bet arī var iztikt, ja gaidāms garš nobrauciens, var apstāties un nolaist sēdekli. Teleskopiskās stutes pēc būtības ir enduro raideriem.

Avatar

By backspin 10.06.2014 10:13:19

Member · 85 comments

XC velosipēds pēc būtības nav paredzēts stāviem, agresīviem nobraucieniem un tā uzsēde, kura paredzēta maksimālai mīšanai ir galīgi nepiemērota nobraucieniem, tāpēc arī labu sajūtu tā īsti nesagaidīt, pat ieņemot daudz maz atbilstošāku pozu.

Avatar

By olegfaizov 10.06.2014 11:08:21

Member · 400 comments

Te būtu lietderīgi definēt, kas ir stāvs un agresīvs nobrauciens. Paskaties kādi nobraucieni ir UCI XCO trasēs. Tur ir diezgan agresīvas un tehniskas trases un visādiem rock garden'iem, dropiem un lēcieniem (nu varbūt Albstadt ne visai bija tāds agresīvs un tehnisks). Protams, ir robeža aiz kuras jau pat pieredzējušam braucējam būs bīstami braukt ar XC riteni, bet teikt ka XC ritenis ir piemērots tikai mišanai un kādam maratonam, man liekas, nav pareizi. Tas ir tikai puse no riteņa potenciāla.

Nobraucienus jātrenē, sakot ar lēzeniem un palielinot kritumu, ievērojot pareizo tehniku. Un ka sēdeklis pieskaras pie vēdera, tas ir pilnīgi normāla lieta. Un traumēties var no jebkuras velosipēda daļas, ar to mēs rēķināmies, kad braucam.

Runājot par teleskopiskam stutēm... sacensībās par tādu stuti var aizmirst, kamēr neparādījās super vieglas teleskopiskas stutes. Paklausies ko saka komentatori UCI XCO sačos, tie tur vairākkārt jau pieminēja, ka dažreiz, ja būtu tāda super viegala teleskop. stute, tad sportistiem būtu daudz ērtāk. Treniņos vai vienkārši kad brauc for fun (un neskaiti katru lieku gramu) pa kalnaino apvidu ar to tomēr būs ērtāk. Nu bet ja cilvēks ir kārtējais weight weenie pat parastos braucienos vai treniņos, tad viņam šīs variants nederēs smile

Nav jābūt konservatīvam, viss tak ir for fun.

Avatar

By KineticMTB 10.06.2014 11:48:27

Member · 30 comments

Nedaudz offtopic, bet jaizmanto iespēja.
Jautājums Averza - par to trasītes Biķerniekos pamatapli ņemi balti marķēto trasi? Un vai tur var atrast varbūt kādu citu, labu, marķētu cilpu? Vienīgā bez baltās trases, ko zinu, ir zaļā cilpa- ļoti īsa, bet ar foršu kāpumu.

Avatar

By despecs 10.06.2014 12:13:19

Member · 1,745 comments
Tantrix wrote

Varbūt ir treniņu grupas, kompānijas , kas pievērš uzmanību tieši izbraukšanas tehnikai ?

pārej uz vienātrumnieku un relatīvi ātri uzaudzēsi tehnisko braukšanas pusi.
Kāpēc?
ar vienātrumnieku novērtē kinētisko enerģiju, kuru zaudējot būs grūtāk to atkal atgūt nekā pārslēdzoties, tādēļ pēc iespējas tiek mazāk bremzēts. Šī metode ir pielietojama:
1. Nelielu šķēršļu pārvarēšanai (grāvītis, bedre, koks, akmens, saknes, utt)
2. nobraucieni
3. īsi stāvi kāpumi
4. dubļi un smiltis
utt.
imho vienīgais ko nevar ar vienātrumnieku ir uztīt garā kāpumā.
Zobratu attiecība jāizvēlas no fiziskās sagatavotības un trases īpatnībām, vidusceļš ir 32/16(26er) 32/18(29er)


Sajūti zemes vibrācijas. /cietā dakša/

Avatar

By olegfaizov 11.06.2014 11:15:40

Member · 400 comments

Ķermeņa pozīcija pagriezienos - http://ep1.pinkbike.org/p5pb10980441/p5pb10980441.jpg

Te, protams, tā ir ļoti izteikta dēļ liela ātruma un paša pagrieziena, bet lai ideja būtu saprotama.

Avatar

By backspin 11.06.2014 22:34:22

Member · 85 comments
olegfaizov wrote

Ķermeņa pozīcija pagriezienos - http://ep1.pinkbike.org/p5pb10980441/p5pb10980441.jpg

Te, protams, tā ir ļoti izteikta dēļ liela ātruma un paša pagrieziena, bet lai ideja būtu saprotama.

Bilde vēl ir ļoti laba ar to, ka šeit arī var redzēt, ka bremzes jāspiež ar vienu pirkstu nevis diviem vai vairāk kā daudzi to dara.

Avatar

By averza 11.06.2014 23:12:21

Member++ · 5,039 comments

Nedomāju, ka tas attiecas arī uz v-bremzēm kombinācijā ar stāviem nobraucieniem.

Avatar

By antikurjers 12.06.2014 00:05:20

restricted · 550 comments
backspin wrote
olegfaizov wrote

Ķermeņa pozīcija pagriezienos - http://ep1.pinkbike.org/p5pb10980441/p5pb10980441.jpg

Te, protams, tā ir ļoti izteikta dēļ liela ātruma un paša pagrieziena, bet lai ideja būtu saprotama.

Bilde vēl ir ļoti laba ar to, ka šeit arī var redzēt, ka bremzes jāspiež ar vienu pirkstu nevis diviem vai vairāk kā daudzi to dara.

+1 viens pirksts ir pareizi. Nonācu līdz tam empīriski. Tātad prakse parāda kā ir vispareizāk darīt.


Personīgie uzskati, tāpat kā kauli. Katram savi.

Avatar

By backspin 12.06.2014 00:18:08

Member · 85 comments
averza wrote

Nedomāju, ka tas attiecas arī uz v-bremzēm kombinācijā ar stāviem nobraucieniem.

Vai tad tam ir kāda nozīme? Stūres satvēriens tak nemainās no tā vai disku vai v-bremzes. Īpaši to izjūt, ja pa ceļam daudz saknes vai citi drebekļi.

Avatar

By olegfaizov 12.06.2014 00:42:49

Member · 400 comments
averza wrote

Nedomāju, ka tas attiecas arī uz v-bremzēm kombinācijā ar stāviem nobraucieniem.

Un uz v-bremzēm tas arī attiecas. Uz veca mtb, kuram bija v-bremzēs, bremžu rokturi vienmēr bija uzregulēti uz vienu pirkstu. Loģika taču ir vienkārša - labāka stūres kontrole un drošība.

Avatar

By shim65 12.06.2014 16:41:43

Member · 288 comments

Cik nu tur tajā stūrē jākrampējas... Es zinu, ka vajag ar 1, bet pārsvarā sanāk ar 2. Neesmu vēl baigi saskāries ar gariem un drebulīgiem nobraucieniem.


Still riding #26er/#Front Derailleur/#Alu

Avatar

By JanisRC 12.06.2014 22:43:50

Member · 544 comments
shim65 wrote

Cik nu tur tajā stūrē jākrampējas... Es zinu, ka vajag ar 1, bet pārsvarā sanāk ar 2. Neesmu vēl baigi saskāries ar gariem un drebulīgiem nobraucieniem.

Arī domāju, ka Latvijā nav nopietnu nobraucienu. Vakar mani Siguldā pārliecināja par pretējo - stāvums, ātrums, trepes, gar trepēm, lielas saknes, dropi. Un samērā gari gabali. Bauda !


Avatar

By Tantrix 13.06.2014 07:32:16

Member · 527 comments

hei , pieredzējušie ! Ko jūs sakāt par šo saitu ? :

http://www.mtbtips.com/


rakstiet lūdzu uz šo e mail : mareks.kirilovs13@gmail.com

Avatar

By shim65 13.06.2014 19:16:52

Member · 288 comments

JanisRC Nu iespējams, iespējams... Kaut kā šogad Siguldā maz gonku big_smile


Still riding #26er/#Front Derailleur/#Alu

Avatar

By DieseI13 17.06.2014 19:51:16

Member+ · 178 comments
averza wrote

Principā, ja būtu gribētāji, varētu uzrīkot kādu dienu braucienu ar mērķi pamācīt(ies) kaut kādus elementus. Bet diemžēl varēšu pastāstīt/parādīt tikai personīgo pieredzi, kas var būt tālu no pareizās smile Foršāk, ja būtu vairāki "skolotāji". Domāju, ka pietiks ar Biķernieku vai kādu citu Rīgas mežu. Vai ir kādi potenciālie dalībnieki?

Ko es varētu pastāstīt - kā nobraukt no stāva kalna, kā uzbraukt stāvā īsā kalnā, stāvā garā kalnā, ko iesākt ar saknēm, smiltīm, šķēršļiem (kokiem).

Gribetaji joprojam ir smile


Bicycle races are coming your way
So forget all your duties oh yeah
Fat bottomed girls they'll be riding today
So look out for those beauties oh yeah

Avatar

By antikurjers 17.06.2014 20:53:38

restricted · 550 comments

Nobrauciens pa balto kāpu, iesācējiem noteikti patiks, un atstās kādu laiku neizdzēšamas atmiņas wink


Personīgie uzskati, tāpat kā kauli. Katram savi.

Avatar

By IAeroI 18.06.2014 13:16:06

Member · 427 comments

Diemžel pagaidam laiks sola labako... cik negribētu bet man nav piemerota ekipejuma lai braukt lietus laika ar +13 temp...

Cerams ka ar siltuma iestašanos varēs sarūnāt ar lietotaju averza par to braukšanas tehnikas kursu kadu dien smile
Pašam ir domas pabraukat (vienatne) pa Siguldas takam sava ritma, bet atkal, ar siltuma iestašanos..

P.s. bija doma apskatīt Ziepniekkalna mēžu (jo ir blakus), bet zinot cik tur ir dzerāju/suņu/stiklu ... kaut ka ne ļoti gribās.

Ar cieņu,

Avatar

By kurjers 20.07.2014 07:54:40

Local.Auth · 1,399 comments

Domāju ,..laba iespēja pavizināties pa Latv čempuonata trasīti kad tas viss būs beidzies Riekstukalnā,..Baldonē,..pēc pasākuma. Iesācējs tad ar vares pārbaudīt savas spējas ,..iesaku.


[url=]www.avekurjers.lv[/url]