Braucot ar velo pa ietvēm/parkiem, mazi kvekšķi arī nav pamanāmi. Tiem arī nav atstarotāju un krāsa saplūst ar vidi. Tas nav attaisnojums, un sadursmes gadījumā vainīgs būšu tikai es.
Spidometrā arī cipariņi mazi un varu tos nepamanīt.
Last edited by averza (09.05.2014 23:33:43)
By micuks 09.05.2014 23:40:00
Member · 140 commentsJa ar kvekšķiem domā suņu barību, tad saskaņā ar kuriem tur Rīgas domes noteikumiem, viņiem ir jābūt pie siksnām, vai uzpurnī. Par cik suņu barībai uzpurņus neliek, tad viņam būtu jābūt pie siksnas. Nu un tālāk jau ir vārdu spēle kurš spēs labāk pārliecināt tiesnesi. Tas tā.
Bet velosipēdistam būtu jāatceras, sargā sevi pats, tad arī tevi dievs sargās. Ir bijuši gadījumi, skatos brauc busiņš, man ir jāizbrauc uz ielas pa labi. Busiņš jau blakus, pabrauc garām, sāku griezties pa labi, bet tur pāris metrus aiz busiņa viens paslēpies min. Labi ka pamanīju. Pa kreisi griežot arī tādi gadījumi ir bijuši. Autiņš pabrauc garām, bet aiz viņa izrādās kāds vēl aktīvi minas paslēpies. Ja šerpāk taisītu kreiso, kāds noteikti pievienotos apokalipses jātniekiem.
By KasparsS 09.05.2014 23:44:08
Member+ · 2,281 commentsVelosipēdists kā reizi nav vieglāk pamanāms. Sevišķi gadījumos, kad velosipēdists ir aiz kāda auto, starp autiņiem, apģērbs ir tāds ka saplūst ar apkārtējo vidi. Mēs parasti ātrāk pamanām lielus, kustīgus priekšmetus nekā mazu, tumšu ģindenīti. Par diennakts tumšo laiku vispār nerunāsim. Uz ielam ir ļoti daudz velosipēdistu, kuriem ir tikai standarta atstarotāji un lielākā daļa no tiem tumsā nespīd. Viņi ir potenciālie orgānu donori. Tie velosipēdisti kuri ir kā jaungada eglītes, tie ir pamanāmi. Visa veida mirgojošās, degošās lampiņas, atstarojošie materiāli apģērbā, atstarojošās vestes man kā šoferim ir krietni vieglāk pamanāmas, nekā melns kunkulis kurš kustās pa ceļu.
Tev kā šoferim ir japamana velobraucējs, pat ja es nebūšu kā jaungada eglīte. Man tādam nav jābūt. Ja nespēj mani ieraudzīt, tad ātrums nav atbilstošs Tavām braukšanas pramēm. Jābrauc lēnāk. Runājot par ikdienas pārvietošanos par pilsētu.
Pēc Tavējā viedokļa skaidri var saprast, ka Tev ir problēmas ar redzi vai apkārtējo objektu/subjektu uztveri.
Scott Scale RC custom edition - 7,7kg.
Scott Addict RC custom edition - 7,8kg
https://www.strava.com/athletes/kskincs
https://www.instagram.com/kasparsskincs
By micuks 09.05.2014 23:45:26
Member · 140 commentsKasparS kad pēdējo reizi esi sēdējis autiņam pie stūres? Vai vispār maz esi sēdējis pilsētā autiņam pie stūres?
By micuks 09.05.2014 23:49:13
Member · 140 commentsPaskatoties pēdējo alleycat video, kā tiek smuki pārkāpti CSN, nebrīnīšos ja kāds no pasākuma dalībniekiem nokļūs citos velo laukos. Jo kad satiksme ir apstājusies pie sarkanā, tiem kam zaļais uzsāk kustību un pēkšņi viens izlec zem sarkanā no auto aizsega, tur iznākums pa lielam ir tikai viens.
By averza 09.05.2014 23:51:20
Member++ · 5,039 comments1) Kvekšķis ir pie siksnas, taču siksna ir gara un subjekts atrodas 5m no siksnas turētāja. Šāds scenārijs nav retums. Protams, siksnai nav nekādu atstarotāju vai dzeltenzaļas krāsas.
2) Ja automašīnai būtu maza piekabe, tad arī būtu gandrīz iebraucis tajā? Un kurš nez būtu vainīgs?
3) Ja šerpāk taisītu kreiso, vai nesēdētu šobrīd cietumā? Vai vismaz izkritis CSDD braukšanas eksāmenā?
Paskaidrojiet man kāds, kāpēc autoskolā visi paklausīgi un pacietīgi ievēro noteikumus un brauc, cik vien uzmanīgi iespējams, taču, tiklīdz tiesības kabatā, tā velobraucēji un gājēji kļūst nepamanāmi, pārāk ātri pietuvojas gājēju pārejai savās tumšajās drēbēs, velobraucēji un sabiedriskais transports par katru cenu jāapdzen, netiek ievērotas drošas distances un intervāli utt. un pie šī visa tiek vainotas šīs trešās puses?
By KasparsS 09.05.2014 23:59:22
Member+ · 2,281 commentsKasparS kad pēdējo reizi esi sēdējis autiņam pie stūres? Vai vispār maz esi sēdējis pilsētā autiņam pie stūres?
Stāžs gandrīz 10 gadi (oficiāli). 6 gadus regulāri, katru dienu braucu ar auto, laiciņu strādāju arī Rīgā darbu, kur bija jābrauc ar auto, tagad arī ik pa laikam braucu ar darba auto.
Atkārtoju vēlreiz, ja nespēj pamanīt velobraucēju, tad ātrums ar kuru pārvietojies, nav tavām prasmēm atbilstošs.
Scott Scale RC custom edition - 7,7kg.
Scott Addict RC custom edition - 7,8kg
https://www.strava.com/athletes/kskincs
https://www.instagram.com/kasparsskincs
By averza 10.05.2014 00:00:29
Member++ · 5,039 commentsP.S. Neviens jau nemēģina noliegt, ka velobraucējs nerīkojas sevišķi gudri, braucot 0.5m aiz automašīnas. Vai ka lampiņas uzlabo redzamību un dod šoferim vairāk laika reaģēt. Taču Tavs arguments "man pa pilsētu ir jāvar braukt uz 60km/h, līkumos, šaurās, nepārredzamās vietās, pirms gājēju pārejām nepiebremzējot, iekļaujoties plūsmā, un viss, kas mazāks par auto, ir pats atbildīgs, lai netiktu notriekts" ir biļete uz atkārtotām autoskolas teorijas un prakses apmācībām.
By buzic 65 10.05.2014 00:05:55
Member · 1,159 commentsmicuk! Tu krietni pārspīlē! ja pilsētā nepārsniedz!! atļautos 50 km,tad nav nekādu problēmu. protams, ir atsevišķi gadījumi, kad satiksmes dalībnieks ar galvu nedraudzējas un viņam ir jābrauc ar sabiedrisko transportu, nevis jābūt pie stūres! ja pamanīji, es teicu - satiksmes dalībnieks, un to es attiecinu uz abām frontes pusēm - idioti ir gan starp pedāļu minējiem, gan autobraucējiem!
p.s. man gribētos zināt, kādam mērķim salkanā raksta autors "garāžā lēnītēm un nostalģiski restaurē Harkovas rūpnīcas šosejnieku". pirms tam gan palieloties, ka kāposta priekš fat bike pietiek.Tad jau tā nostaļģiskā restaurācija ir nepilna mēneša jautājums. bet jā - ko viņš ar viņu domā darīt? brauks pa Rīgas gājēju ietvēm vai kā trofeju karinās pie sienas un pieliks šiltīti: "ar šito pa trotuāriem esmu noripinājis tik daudz km, ka jums jāmīž biksēs no skaudības"?
By micuks 10.05.2014 00:06:58
Member · 140 commentsMaza piekabe parasti ir uzreiz aiz auto, maksimums aizņem 2m. Bet velosipēdists mēdz būt krietni tālāk, tālajā stūrī un ieraugi viņu tikai pēdējā brīdī. Aiz lielāka busiņa viņu nemaz tā nepamanīsi. Tie kuri ikdienā nerullē pa Rīgu pie autiņa stūres to nesapratīs. Velosipēdisti jau var uzstāties, da mēs, mūs jāredz utt. Tikai ir viena taisnība, bleķi pagaidām ir stiprāki par cilvēka miesu.
Attiecībā par autoskolām un CSDD eksāmeniem. Rīgas ielās ir gana daudz autovadītāju kuri nav nokārtojuši CSDD braukšanas eksāmenus, bet ir ieguvuši autovadītāja apliecību. Pēdējos gados cietumā maz ir iesēdināti autovadītāji. Ja nebūsi bijis alkohola un citu apreibinošo vielu iespaidā tad sliktākais gadījums būs nosacītais sods. Bet ja izrādīsies ka velosipēdists būs bijis alkohola vai citu apreibinošu vielu iespaidā, tad vispār tiksi sveikā cauri. Vispār tēma par cilvēku sabraukšanu ir smaga un arī innteresanta. Ir daudz nianšu.
By makaroni 10.05.2014 00:12:27
Member · 924 commentsNosaukt 10 pavisam citus argumentus un apsaukāt otru pusi, lai "apgāztu" 3 patiesības būtu demagoģija.
Man interesants šķiet tieši pamanāmības jautājums. Pārējie tādi nosacīti.
Var vienmēr braukt ļoti uzmanīgi un visu pamanīt, bet tuvās gaismas sniedzas tikai noteiktu distanci un pēc tam nekas nav redzams. Viņas ir pilnībā notēmētas pret asfaltu, lai neapžilbinātu pretim braucošos.
Var braukt gana uzmanīgi, lai paspētu reaģēt, bet plānoti un droši apbraukt laicīgi pamanītu velosipēdistu ar gaismiņu ir daudz patīkamāk. Pēdējā brīdī raut pretējā joslā, vai vēl trakāk - ja kāds "uzrodas" gaismas kūlī ārpus apdzīvotas vietas, kad pretī nāk automašīna ir daudz bīstamāk visiem. Tā vienkārši ir. Gaismiņas vajag likt. Nevar palaist, apbraukt, pagaidīt, vai ievērot to kas pats spītīgi slēpjas.
Mazāk svarīgi, bet arī noderīgi - gaismas avotus autovadītāji jau instinktīvi uztver kā satiksmes dalībniekus - uz braucamās daļas kustībā esošas vienības. Ja vadītājam galvenā uzmanība jāveltī ceļam sev priekšā, tad ātri pārskati sāniem, spoguļiem u.c. apstāsies tieši pie gaismiņām. Šī nolūka dēļ vērtīgi tās lietot arī dienā, jo tā jūs retāk nepamanīs labajā malā, krustojumos u.c. vietās.
By KasparsS 10.05.2014 00:12:39
Member+ · 2,281 commentsBet velosipēdists mēdz būt krietni tālāk, tālajā stūrī un ieraugi viņu tikai pēdējā brīdī. Aiz lielāka busiņa viņu nemaz tā nepamanīsi.
And again...
Atkārtoju vēlreiz, ja nespēj pamanīt velobraucēju, tad ātrums ar kuru pārvietojies, nav tavām prasmēm atbilstošs.
Scott Scale RC custom edition - 7,7kg.
Scott Addict RC custom edition - 7,8kg
https://www.strava.com/athletes/kskincs
https://www.instagram.com/kasparsskincs
By micuks 10.05.2014 00:15:53
Member · 140 commentsBuzic, kamēr satiksmes dalībnieki kustās prognozējamās trajektorijās, normālā satiksmē tā arī notiek, tikmēr jau nav problēmu. Problēmas ir specifiskās vietās, vai kad velosipēdistiem širmis aizveras. Parasti problēmas ir krustojumos, sevišķi tādos kuros kustība ir trajektorijās no kurām nav laba redzamība.
Piemēram. Valmieras un Bruņinieku krusts, virzienā no centra, ja taisa kreiso pagriezienu. Ja pretī nāk kāds busveidīgais un velosipēdists nav pielīmējis busam pie aizmugurējā atdures šķērsstieņa, tad velosipēdistu ieraudzīsi tikai tad kad busveidīgais būs jau pabraucis garām. Ja esi nelielā kustībā uz kreiso, tipa ripinos klāt krustā lai turpinātu tālāk kustību pa kreisi, jo autiņu aiz busa vairs nav, tad veļuku pamanīsi pēdējā brīdī jo viņš būs tālākajā kreisajā malā. Ja ir laba reakcija un ar bremzēm viss ok, tad nokopsies, ja nē, tad kā paveiksies. Sevišķi šī vieta ir nepatīkama kad sāk krēslot, un velosipēdistam nav nekādu atstarojošo elementu, pats ir tumši saģērbies utt.
Last edited by micuks (10.05.2014 00:20:24)
By KasparsS 10.05.2014 00:21:02
Member+ · 2,281 commentsMicuk, ļoti skaisti un precīzi aprakstīji nepieredzējuša, steidzīga, pārgalvīga šofera manevru. Izskatās Tu esi tas kurš ieguvis apliecību nekārtojot eksāmenu.
Scott Scale RC custom edition - 7,7kg.
Scott Addict RC custom edition - 7,8kg
https://www.strava.com/athletes/kskincs
https://www.instagram.com/kasparsskincs
By buzic 65 10.05.2014 00:24:47
Member · 1,159 commentsmicuk! Tu saki:"kad velosipēdistiem širmis aizveras". kāpēc Tu nerunā arī par autovadīšanas kultūru? man kaut kā ir iegājies, katru sezonu 1x pārraut pāri stūrei.. šogad tik ļoti negribējās.. bet viena autodieva - ēzeļa dēļ, savu "ierasto" normu jau esmu izpildījis (ļoti ceru, ka šīs sezonas limits ir izsmelts! ). tad kā man tagad darīt? viena indivīda dēļ deklarēt, ka visi šoperi ir suņa dz.orgāni?
By averza 10.05.2014 00:27:49
Member++ · 5,039 commentsVelosipēdisti jau var uzstāties, da mēs, mūs jāredz utt. Tikai ir viena taisnība, bleķi pagaidām ir stiprāki par cilvēka miesu.
OK, ar šādu pašu argumentu lai brauc arī fūru šoferi. Ai, kas tad tur autiņš, sīka vienība. Nu nepamanīju aklajā zonā. Kā Tev patiks šādi domājoši fūristi? Vai arī motociklistiem jābrauc ar gaismu virteni un svētdienas riteņbraucēja ātrumā? Un, ja kāds autiņš aizmirsis ieslēgt gaismas gaišajā laikā, tad drīkstu viņu nepamanīt un taranēt? Nerunāšu nemaz par pāri šoseju skrienošiem dzīvniekiem - tie arī ir vainīgi pie tā, ka Tu viņus būsi notriecis? Vai sevis attaisnošanai ir arī kāda robeža?
Skumji.
By micuks 10.05.2014 00:27:49
Member · 140 commentsTajā vietā nav jābūt ne steidzīgam ne pārgalvīgam. Viņa ir reāli kretīniska, jo kreisajā pusē ir pagalms, kurš ir tumšs un uz viņa fona velosipēdists tumšā apģērbā pazūd.
By KasparsS 10.05.2014 00:29:18
Member+ · 2,281 commentsTad Tavējais ātrums neatbilst Tavām braukšanas prasmēm. :DDD
Tas paliek smieklīgi, kad Tevis notriektais velosipēdists ir vainīgs Tavas neuzmanības pēc, bet kā attaisnojums Tev ir tas, ka velosipēdistam nebija atstarojošā veste
Last edited by KasparsS (10.05.2014 00:31:52)
Scott Scale RC custom edition - 7,7kg.
Scott Addict RC custom edition - 7,8kg
https://www.strava.com/athletes/kskincs
https://www.instagram.com/kasparsskincs
By micuks 10.05.2014 00:33:11
Member · 140 commentsmicuk! Tu saki:"kad velosipēdistiem širmis aizveras". kāpēc Tu nerunā arī par autovadīšanas kultūru? man kaut kā ir iegājies, katru sezonu 1x pārraut pāri stūrei.. šogad tik ļoti negribējās.. bet viena autodieva - ēzeļa dēļ, savu "ierasto" normu jau esmu izpildījis (ļoti ceru, ka šīs sezonas limits ir izsmelts! ). tad kā man tagad darīt? viena indivīda dēļ deklarēt, ka visi šoperi ir suņa dz.orgāni?
Autovadītāji jau protams nav nekādi svētie. Visi pārkāpj. Tāda nu mums te ir tā kultūra. Bet ne par to ir stāsts. Stāsts ir par to, ka cilvēks izkāpjot no autiņa un pārsēžoties uz veļuku vispār aizmirst kas ir CSN, ka tādi vispār pastāv. To ka jaunatne vispār nezin CSN, sevišķi sadaļu kura attiecas uz gājējiem un velosipēdistiem, tas nav nekas jauns. Pēdējā laikā skatos ar šausmām, kas notiek uz ielām. Ja pieņems dažus jaunos punktus CSN, tad cietušo velosipēdistu skaits pieaugs.
By averza 10.05.2014 00:36:28
Member++ · 5,039 commentsNeuztraucies, ja pieņems dažus jaunos punktus CSN. Nekas nemainīsies, jo, kā jau pats rakstīji, neviens taču nezina tos noteikumus.
By buzic 65 10.05.2014 00:38:56
Member · 1,159 commentses gan domāju, ka lielumlielais vairums velosipēdistu, kuri brauc pa ielām, situāciju savā maršrutā plāno tāpat kā šahā - pāris gājienus uz priekšu. un viņi ļoti labi zin šādas "problēmvietas" pilsētā, par kurām Tu runā.
A.Jansons rakstā šausminās par kreiso pagriezienu no kreisās joslas. viss atkarīgs no vietas un situācijas uz ielas - ir vietas, kur, pretēji tagadējiem noteikumiem, jau tagad tieši tā braucu. ja plūsma ir tik intensīva, ka tas ir sarežģīti un sagādā apgrūtinājumu autiņiem, izvēlos citādāku risinājumu.
manuprāt problēma ir tajā, ka uz ielas grib nonākt arī tie, kuriem tur nevajadzētu atrasties. bet kādi ir kritēriji, pēc kuriem visus sašķirot neņemos un negribu spriest!
By buzic 65 10.05.2014 00:40:08
Member · 1,159 commentsNeuztraucies, ja pieņems dažus jaunos punktus CSN. Nekas nemainīsies, jo, kā jau pats rakstīji, neviens taču nezina tos noteikumus.
un visi jau pārkāpj
By micuks 10.05.2014 00:41:04
Member · 140 commentsTas paliek smieklīgi, kad Tevis notriektais velosipēdists ir vainīgs Tavas neuzmanības pēc, bet kā attaisnojums Tev ir tas, ka velosipēdistam nebija atstarojošā veste
Vispār jau mūsu CSN ir gana interesanti un viņus var visādi interpetēt. Ir daži interesanti punkti kuri nav par labu velosipēdistiem. Dzīvē jau visādi gadās. Uz taisna ceļa 2 autiņi saķeras, kāds kaut ko nav pamnījis, kaut kas novērsis uzmanību utt. Bet autiņš ir samērā liels objekts. Veļuks tomēr ir mazāks, mazāk pamanāms. Tā ka saudzēsim vien paši sevi un uzmanīsimies.
By buzic 65 10.05.2014 00:42:32
Member · 1,159 commentspiekrītu! būsim uzmanīgi un izturēsimies ar savstarpēju cieņu!
By KasparsS 10.05.2014 00:44:00
Member+ · 2,281 commentsAutovadītāji jau protams nav nekādi svētie. Visi pārkāpj. Tāda nu mums te ir tā kultūra.
Te es Tev piekrītu. Mēs visi vienādi.
Scott Scale RC custom edition - 7,7kg.
Scott Addict RC custom edition - 7,8kg
https://www.strava.com/athletes/kskincs
https://www.instagram.com/kasparsskincs
By averza 10.05.2014 00:46:09
Member++ · 5,039 commentsMan, piemēram, ir grūtības ar atmugurisko parkošanos. It sevišķi naktī, kad ne s*** neredz. Bet es taču nesūdzos forumos, ka bļāviens naktī tos autiņus nevar redzēt, kā arī man ir netīrs spogulis, un kāpēc viņi draņķi tik maz vietas man atstājuši, kur ieparkoties. Ja neproti, izej ārā, paskaties, notīri spoguli, brauc lēnāk, palūdz kādam palīdzību, atrodi kādu citu brīvu vietu, patrenējies... Vai jūti paralēli ar Valmieras/Bruņinieku krustojumu?
Last edited by averza (10.05.2014 00:46:55)
By micuks 10.05.2014 00:46:25
Member · 140 commentses gan domāju, ka lielumlielais vairums velosipēdistu, kuri brauc pa ielām, situāciju savā maršrutā plāno tāpat kā šahā - pāris gājienus uz priekšu. un viņi ļoti labi zin šādas "problēmvietas" pilsētā, par kurām Tu runā.
Tie ir tie velosipēdisti, kuriem ir ieslēgta funkcija "domāšana" un tādu no ikdienā uz ceļiem esošajiem velosiēdistiem ir maz. Bet lielākā daļa velosipēdistu vienkārši min. Neskatās pa labi, pa kreisi, kas darās aizmugurē. Luksofora signālus ignorē. Ja vēl uz ielām izvelsies ārā mūsu zelta jaunatne tad pēc gada atkal būs jauni CSN, bet šoreiz jau tiks pieņemti smagi ierobežojumi velosipēdistiem.
By averza 09.05.2014 23:32:30
Member++ · 5,039 comments