Paštaisīti dubļsargi, komfortabls sēdeklis un ķēdes mūžs
Sveiki!
nesen uznāca pietiekami liels trakums, lai nopirktu savu sapņu riteni, 29"mtb. 10 gadus domāju, pirkt, nepirkt un gruzījos, visbeidzot nopirku (paldies Veloprofs zem tilta Rīgā)
Ritens visnotaļ labs. Tiesagan, sāku jau apsvērt tēriņus par 10spd ķēdi, un aizmugurējo kaseti, droši vien downgreidošu uz deore, vai varbūt būs kautkas vēl lētāks atrodams, tomēr sporta klase prasa lielākus arī eksplutācijas - dilstošo mezglu remontizdevumus. Neko darīt, toties brauktprieks ir izcils.
Braucās viss brīnišķīgi, uzreiz pirmās lietas, kas prasījās uzlabojamas - bij Fizik Tundra sēdeklis, ciets kā pagale, par cik neesmu profesionāls sportists ar polsterbiksēm, un man nav arī trakums taupīt pa 200-300gramiem, tad uzliku parastāko 9eiro SelleRoyal mīkstumsēdekli uz atsperēm, vienīgais, nošmirģelēju ar fleksi šaurāku, lai nepinas starp kājām, kad veicams kāds ekstrēmāks manevrs, atsegtais pornolons ķeras pret džinsām, tapēc slidenumam virsū uzvilkts iepirkumu maiss, vēlāk kad nebūs ko darīt varēs apvilkt ar kādu staipīgsintētisko glumo audumu, tipa lai smuki būtu. Ja ar Fizik tundru jau pēc 2h brauciena negribējās vairs sēdēt, tad ar šo mīkstmieša sēdekli braucu kratīdamies pa jebkādām grambām, kaut visu dienu, rekomendēju šo sēdekli visiem. Starp citu, tādus sellerojal 9 eiro mīkstsēdekļus, bez apšmirģelēšanas, uzmontēju visiem, vecākiem, draudzenēm, draugiem, brālim uz viņu riteņiem.
Otra lieta - pēc pirmā aizrajošā izbrauciena lietū biju netīrs kā cūka, un slapjš, kā būtu visu dienu pa peļķēm vāļājies. Nospriedu, ka viss, man pacietības mērs pilns, tā ir pēdējā reize, kad braucu bez dubļubleķiem!!! bet neko, pēc tam sekoja vēl cūkbraukšana lietainā dienā pa Siguldas mežiem/kalniem, tad vairākas braukšanas visās malās, visbeidzot radās uzņēmība, izejmateriāli, un pāris stundu laikā, nesteidzīgi izbaudot procesu uztapinājās brīnišķīgie baltie dubļsargi, kā redzams bildēs.
Trešā lieta kas vēl tikai iecerēta - un varbūt iedosiet man kādu labu padomu - prasās kautkā taupīt ķēdi un zob. kaseti. Neesmu tāds mantu un priekšmetu mīļotājs, lai katru vakaru 20-30 minūtes veltītu ķēdes mazgāšanai pudelēs vai citās uzpariktēs. Bet katrus 3-4 mēnešus pirkt jaunu komplektu ar nav prieka. Pirms katra brauciena eļļoju ķēdi un lieko noslauku, un nav galīgi apķepusi cūkķēde. Bet jau pēc pirmās peļķainās minūtes ķēde un zobrati sāk smuki čirkstēt graužoties pa ūdeni un dubļiem. Veidojot dubļsargus, nedaudz no pakaļējās riepas dubļiem pasargāju arī ķēdi, bet ar to vēl ir par maz. Pēc līdzīgi skaistas un veiksmīgas konstrukcijas kā dubļbleķi, varētu mēģināt veidot arī noslēgto ķēdes kārbu, visai saimniecībai ar visu šifteri utt. Diez vai liels ietaupījums veidosies, ja rotācijas veidā izmantošu 3 ķēdes, galugalā, ja 5 stundas minās ar dubļainu ķēdi, tad neticu, ka tur kaut kas no ķēdes svaiguma var saglabāties. Lielākoties jau dubļi tiek uz ķēdes uzmesti no riteņiem. No tā, iespējams, varētu pasargāt. Kā Jūs domājat? Kas attiecas uz Rohloff vai Alfine, gan jau ka ļoti jaukas, bet 200Ls pietiek lai 5-7reizes nomainītu zobr.ķēdes komplektu...
Tālāk bildes, un, ja nav žēl, tad sekojoši arī ieteikumi un spams:
P.S. šodien izbraukāju visslapjākos dubļus, aizsalušās upes ar ūdeni virs ledus - Lielupi un Iecavu, un vienīgās šļakatas ir tās kas no priekšējā riteņa tiek uz zābakiem, viss pārējais ideāli, nav jāķeksē ārā no acīm no zobustarpām suņu izkārnījumi, nav jāliek veļenē jaka un bikses, īsāk sakot, šie ir efektīvākie dubļubleķi kādi man jebkad ir bijuši:)
Last edited by Varonis (10.02.2014 20:38:25)
By despecs 10.02.2014 20:40:03
Member · 1,745 commentsnu par sēdekli, man ir tā, ka jo cietāks, jo labāk, mīksts noberž starpkāji.
dubļusargi labākie kādi redzēti, nopietni, inženiera talants ir manāms
ķēdes taupīšanas nolūkos vienīgais ieteikums ir single speed.
Sajūti zemes vibrācijas. /cietā dakša/
By Kalvis99 10.02.2014 20:52:37
Member · 1,832 commentsGrūti saprast velo izvēli, tomēr ķēdi var mazgāt ar mašīnīti, kā arī iespējams nopirkt vairākas ķēdes un mainīt regulāri, taupot zobratus un kaseti. Sēdeklis orģināls. Fizik jauni ir cieti, bet ar laiku paliek mīkstāki.
Spārīte->Panther->Rock Machine->Giant->Cannondale F-Si Carbon->Scalpel?
By a-69 10.02.2014 21:18:12
Member · 352 commentsVai nevēlies to Tundru pārdot?
By Velomens 10.02.2014 21:31:39
Member+ · 1,681 commentsJa nebūtu tā sēdekļa parodija, tad būtu labs zieminieks.
Kaut gan, ja brauc līdz 50km distances, tad varbūt arī var uz tāda spēt nosēdēt.
Veloceļojumi www.velomens.lv
By Varonis 10.02.2014 22:32:43
Member · 19 commentsPaldies par komplimentiem:)
Tundru jau paspēju pārdot, kāds cilvēks laimīgi brauc un daudza sev dibenu:) Tā teikt, katram savs.
Oriģināli tiem mīkstsēdekļiem ir nevajadzīgi resna kājstarpes daļa, to un arī kopējo platumu cītīgi nošmirģelēju nost, mīkstumu atstājot galvenokārt zem gūžas kaula izciļņiem, kur arī balstās svars. Piekrītu, ka ar resnu mīkstsēdekli ir tizli braukt, gan svīst, gan rīvējas un labuma nekāda.
Kā īsti notiek ķēžu maiņa - vienkārši ik pēc 300km(?) liek citu ķēdi un tā visas pēc kārtas pa vairākām reizēm secīgi?
Kā daudzmaz tehniku mīlošam cilvēkam ir grūti noskatīties kā dzīvs resurss iet postā -dubļi un smiltis samaļ dārgo vai netikdārgo mehānismu... ar ķēžu maiņu to agoniju var pavilkt ievērojami garāku?
Last edited by Varonis (10.02.2014 22:35:11)
By neputns 10.02.2014 23:03:23
Member · 789 commentsvari vēl apšūt ar spundētajiem dēlīšiem,lai krusa netiek klāt!!!
By Varonis 10.02.2014 23:14:11
Member · 19 commentshumora izjūta ir forša lieta!
By makaroni 11.02.2014 00:26:27
Member · 921 commentsTie dubļinieki tikai tīšanai, jeb arī pa kādu pauguraināku meža taciņu izturēs?
Cik esmu ziemā ar dupīšiem no ceļa braucis nost viņi ātri sadalās (aukstumā trausla plastmasa, sniega/ledus gabali starp riepu/dubļusargu). Interesē vai ievērojamais savilču daudzums pret to nodrošina, jeb tas tikai nostiprina papildus elementus ūdens aizsardzībai uz mierīgiem segumiem.
Citādi patreiz pa mežu braucu vainu vispār bez, vai ar maksimāli gaisīgiem, kas diži daudz nepasargā.
P.S. Baltās savilces būtu bijušas foršāk .
Par ķēdi. Pilsētniekam bija pilnais ķēdes sargs un ziemas beigās bija tā kā MTB pēc viena brauciena. Vienīgi novēroju, ka ka mitrums un smalkākās daļiņas tur tomēr tiek, un veidojas tādi rūsas-pastas apaugumi, jo nav rupjāka abrazīva kam to noēst. Takā ja var sabūvēt, uz priekšu, bet domāju tur ķēpa būs baigā.. viens forumietis te kaut ko uz to pusi jau mēģinājis: http://www.xc.lv/mtb/forums/viewtopic.php?id=35932
Last edited by makaroni (11.02.2014 00:27:27)
By McDrevich 11.02.2014 07:42:40
Member · 351 commentsIzcils raksts, pie rita kafijas tiesi tas kas vajadzigs Ar smirgeli pa benki, profesionalis ar pamperiem, downgreids uz deori - me like, lai veicas un turi mus informetus par savu progresu ))
By Buks 11.02.2014 08:22:01
Member+ · 696 commentsKā īsti notiek ķēžu maiņa - vienkārši ik pēc 300km(?) liek citu ķēdi un tā visas pēc kārtas pa vairākām reizēm secīgi?
Kā daudzmaz tehniku mīlošam cilvēkam ir grūti noskatīties kā dzīvs resurss iet postā -dubļi un smiltis samaļ dārgo vai netikdārgo mehānismu... ar ķēžu maiņu to agoniju var pavilkt ievērojami garāku?
Ja brauc regulāri, tad labāk saskrūvēt ziemas laužamo ar 7 vai 8 pārnesumu kaseti un neiespringt. Laba ķēde tādam drapakam maksās 8 EUR un kalpos stipri ilgāk par 10 pārnesumu ķēdi.
Bērnībā puikas mērīja krāniņus ar lineālu, bet pieaugot - ar hronometru.
By kašķis 11.02.2014 09:01:07
Member · 1,210 commentsMan šķiet, ka pilnīgi slēgtas sistēmas ir vērts būvēt ss gadījumos vai gadījumos kad ātrumi pārslēdzās rumbā. Piemēram, Rohloff SPEEDHUB . Sākuma cena ir paliela, bet ja izdodos ķēdi un zobratus pilnībā pasargāt no netīrumiem, tad uz apkopju un rezerves daļu rēķina tas var ātri atmaksāties.
Last edited by kašķis (11.02.2014 09:07:32)
By oskars 11.02.2014 09:16:27
Member · 695 commentsKā īsti notiek ķēžu maiņa - vienkārši ik pēc 300km(?) liek citu ķēdi un tā visas pēc kārtas pa vairākām reizēm secīgi?
Kāpēc 300km? Ir ķēdes mērītājs, kurš pasaka priekšā, kad jāveic maiņa. Tas skaitlis noteikti ir lielāks.
By kašķis 11.02.2014 09:23:33
Member · 1,210 commentsKā īsti notiek ķēžu maiņa - vienkārši ik pēc 300km(?) liek citu ķēdi un tā visas pēc kārtas pa vairākām reizēm secīgi?
Kāpēc 300km? Ir ķēdes mērītājs, kurš pasaka priekšā, kad jāveic maiņa. Tas skaitlis noteikti ir lielāks.
Mērītājs pateiks kad ķēde ir beigusies un 90% līdz ar ķēdi būs beigusies arī kasete, jo izstiepta ķēde pastiprināti „ēd” kaseti. Regulāri (piemēram, pa 300 km) mainot ķēdes var pagarināt kasetes mūžu.
By Sram 11.02.2014 09:40:32
Member · 1,188 commentsmhmm )
Ik pec 300 km mainit keedi ?? Kads laikam ir ar galvu pa zemi izvartijies ... )
10 sp kede maksa ap ~ 20 eur. 20 eur uz 300 km .. JA menesi 1000 km ( kas ir amatiera limenis ), tad menesi kedees aiziet 60 eur kaa minimums .. Sezonaa 180 eur, kaa minimums uz kedeem !!!
Kaads reali to dara ?? Neticu.
Man uz sezonu ( ~ 2000-3000 km ) aizgaaja VIENA keede un VIENA kasete 10 sp SLX. Braucu visus Sebus, rigas, siguldas machus + trekus.
Sezonas laikaa nebija ne probleemu ar sleegsanos, ne ar paari rausanu ...
Strategija nebija pareiza jo uz sezonas beigam uzliekot jaunu kedi raava paari kasetee, sogad sezonas viduu tikai mainisu keedi un brauksu laimiigs
P.s
Žēl izkropļoto velosipēdu ..
Manuprāt vajadzēja iegādāties vēlmēm piemērotāku velo, ja kalnu velosipēds šādi ir jāizkropļo )
Last edited by Sram (11.02.2014 09:48:22)
By gaga 11.02.2014 09:45:40
Member+ · 2,160 commentsomg par sēdekļa šķūningu ar fleksi un rimi maisiņu ir taču slaidāki risinājumi arī pieejami šajā sakarā galīgi nav saprotams, kādēļ amortizatora dakšas vietā ir cietā dakša?
kā arī vasaras bildē aizmugurējā gaisma smuki eleganti ar skoču notīta
kāpēc ziemas bildēs neredz neko no apgaismojuma?!?
skatos, kameru ventiļiem nav parastās plastmasas micītes virsū - tās ir pārejas no sporta ventiļa uz auto ventili?
By gaga 11.02.2014 09:48:10
Member+ · 2,160 commentsgan jau ar ķēdes maiņu ik pa 300km bija domāta 3 ķēžu rotācija
By adix 11.02.2014 10:11:51
Member+ · 1,214 commentsPiekrītu SRAM, labs kaujas zirgs ir sakropļots.... pat negribu iedomāties, kādus "uzlabojumus" vēl plāno.
Ja nemaldos šito zirgu tirgoja pa 750 LVL. Kāpēc jāpērk šāds zirgs ziemai, ja vēlāk nevar atļauties naudu ķēdei un dubļu sargiem?
Dubļusargu konstrukcija protams pati par sevi nav peļama, bet tā iederētos uz 150 EUR vērta ziemas velo.
Te xc.lv puika tirgo pa 180 EUR uzreiz ar pedāliem un dubļiniekiem gatavu velo ziemai, ņem un lauz....
By kašķis 11.02.2014 10:28:44
Member · 1,210 commentsOk, varbūt neprecīzi izteicos. Ar ķēdes maiņu ik pa 300 km es domāju divu(vai trīs) ķēžu savstarpēju mainīšanu. Šis princips jau kaut kur forumā ir diskutēts.
Last edited by kašķis (11.02.2014 10:29:11)
By keineliebe 11.02.2014 10:42:23
Member+ · 179 commentsun es nevarēju saprast, kapēc ss.lv velo bildēs sēdekli nevar redzēt
p.s. 950 EUR
Hydra Epic III,V
By uvis 11.02.2014 10:56:00
Member · 98 commentsPaskatījos kalendārā vai šodien nav 1. aprīlis... Bet vismaz cilvēks min pedāļus, es pats ziemā par slinku
Labus dubļusargus tagad jau ir iespēja izvēlēties, tas pats skf. Pats parasti taisu nopērkot 2 gab aizmugurējos- un priekšējo nozāģēju zemāk- tad nemet uz kājām.
By 321 11.02.2014 11:01:42
Member · 6,351 commentsPārak dargs velo vienkarši braukāšanai #tendence
By 321 11.02.2014 11:11:15
Member · 6,351 commentsMan ir tērauda dubļusargi varu samainit pret šokolādi
By Varonis 11.02.2014 11:44:41
Member · 19 commentsnu ko te vēl lai piebilst
no augstāk rakstītā var noprast, ka ir cilvēki kuriem IR SĒDEKLIS un tad viņi piemeklē velosipēdu, kurš atbilst šim sēdeklim, pēc stila, viegluma, skaistuma utml:)
Lai kliedētu neskaidrības par ķēdes maiņu - 300km bij domāti kā intervāls starp 2 vai 3 gab ķēdēm kuras maina rotācijas kārtībā, vienu pēc otras, līdz izbeidzas kasete. Cik ilgi šādi var kasetes dzīvību izvilkt?
Downgreids uz Deori - bij domāta kasete, ja XT maksā ap 50Ls, deore ap 30, par 200gr vai ciktur smagāka:)
Droši vien ar 9sp padarīšanu būtu pietiekami manām vajadzībām, un tālākais ķēdes/kasetes lētums būtu dikti jauks, bet nezinu vai ir atrodams labs šifteris uz 9sp lai pārslēgt varētu tikai ar īkšķi, kā tas ir XT šifterim? vai arī ir?
Velo izvēle ir tāda jo tā atbilst vajadzībām, tas ir izturīgs, viegls, ap 10,8kg, slēgto gultņu rumbas, patīkami labas bremzes, perfekti strādājoši šifteri. Vēl varētu vienīgi atteikties priekšā no mazākā zobrata, bet ķēdes pieturētājs šāvaitā tad vajadzīgs, un tādēļ vienkāršāk tur ir atstāt pārslēdzēju. Zinu, ka komplektējot pa detaļām vajadzētu lielu un necerētu veiksmi, lai sanāktu lētāk kā uzreiz veselu pērkot, un tas prasa arī daudz laika, vairākus mēnešus noteikti, kurus labprātāk varētu pavadīt jau vizinoties ar jauno velo.
Mīksto dakšu man nevajag, ļoti priecājos par šo dakšu kāda tā ir, tai ir daudz priekšrocību, salīdzinot ar mīkstajām dakšām, sevišķi tām kas zem 200-300Ls.
Dubļsargi turās stipri, nost netaisās krist arī pie kratīšanās un lēkāšanas:)
Vai tuvējā veikalā ir atrodami pietiekoši plati un efektīvi dubļbleķi 29" ritenim? Būtu pateicīgs, ja Jūs varētu ko skaistu un labu ieteikt. https://www.google.lv/search?q=mudguard … 08&bih=949 - googles bildēs lielākā daļa ir kautkādi zvaigžņu karu un pusaudžu sapņu krustojuma dizaina paraugi
Foruma biedrs ar karbona ķēdes dubļsargu ir labi pastrādājis, bet kā redzams, tas nav pasargājis zobratus un ķēdi no dubļiem, tur vajg ko pamatīgāku saveidot. Arī mans dubļsargs ķēdi gandrīz nemaz nepasargā, tā jau tāpat pēc mirkļa ir pilnīgi dubļaina, vajg īpašu, ķēdes sargu.
By Varonis 11.02.2014 12:15:46
Member · 19 commentsPārak dargs velo vienkarši braukāšanai #tendence
Bet es nebraucu vienkārši:)
By Varonis 11.02.2014 12:17:15
Member · 19 commentsMan ir tērauda dubļusargi varu samainit pret šokolādi
Liels paldies! Cik plati tie ir? Nesen vienus nopirku, 5cm platuma, par dažiem mm šaurāki sanāk par riepu. Itkā jau lielāko šļakatu daudzumu tie aizturētu, bet nu interesantāk bij uzķimerēt paštaisītos
By 321 11.02.2014 12:31:38
Member · 6,351 comments4.5 cm... tām traktora riepām laikam toč nederēs
By Varonis 10.02.2014 20:30:30
Member · 19 comments