Priekšējās dakšas lokauts braucot lejā- jā vai nē?
izejot cauri dažādām teorijām un viskautkā praktiski pamēģinot, es pats tagad daru tā:
ja iespējams, līkumos vispār nebremzēju. lieko ātrumu vajag dzēst pirms līkuma.
ja tas nav iespējams (tehniski grūtos un/vai stāvos līkumos), tad tikai VIEGLI slidinu pakaļējo bremzi. slidinot priekšējo, ritenis pārāk sasveras uz priekšu. XC velo to jūt mazāk, bet DH FS sasveras pamatīgi, dakšai gājiens samazinās uz pusi, un ģeometrija kļūst grūti vadāma, plus inerces spēks braucēju spiež pret un pāri stūrei. un ja ar saķeri ir švaki, tad labāk lai drusku paslīd pakaļējais rats, nekā priekšējais, vieglāk savākties.
ja stāvums liels, vēl jo vairāk- rokas nost no priekšējās bremzes. ar visu sasvēršanos maksimāli aiz aizmugurējā rata galīgi nav vēlams, ka dakša iesēžās. viena bedre/sakne, un kontrole var zust => biete.
nepretendēju uz absolūto patiesību, bet prakse mani šobrīd līdz šādiem secinājumiem ir novedusi.
taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222
By KKTK 27.02.2008 16:52:47
Member+ · 2,298 commentsBraucot ar moci kāja no kāpšļa tiek noņemta tikai sēdus pozīcijā.
Tieši tā, ne jau vienā kājā stāvot
Visa iepriekš minētā jēga ir tur, ka braucot ar velo, kājas ieklipsējam startā un izklipsējam finišā (tikai kritiens vai nepārbraucams šķērslis var būt par iemeslu kājas noņemšanai no pedāļa).
Nepiekritīšu. Varu sameklēt pāris situācijas/vietas un pierādīt (vismaz censties , ka noņemot vienu kāju nost no pedāļa līkums ir izbraucams ātrāk. Tā protams ir agresīva braukšana, kas notērē vairāk jau tā limitētos spēkus, bet varbūt tomēr ir nepieciešama, lai iegūtu labāku laiku vai vietu.
Te es runāju par reizēm, kad aizmugurējais ritenis ĻOTI varbutīgi izslīdēs, jeb tas ir tieši nedaudz nepieciešams dēļ līkuma reljefa vai dēļ bremzēšanas nepieciešamības.
Uz DH tas īsti neskaitās. Tur cilvēki katru līkumu kā bobslejā izpēta un izkopj līdz kaulu smadzenēm. Bet īsti nezināmos līkumos kuros jūti, ka ej uz limitiem, labāk izklipsēties
A priekšejo bremzīti tikai pirms līkuma taisnē aiztikt (izņemot asfaltu)
Last edited by KKTK (27.02.2008 17:16:18)
By LOOK 27.02.2008 17:27:39
Member# · 2,703 commentsTo>KKTK
Tevis rakstītajā ir nopietnas pretrunas.
Gan jau kalns parādīs kas ir kas.
Karbons vienkārši brauc ātrāk!
By fubar 27.02.2008 17:47:49
Member · 1,811 comments[Varu sameklēt pāris situācijas/vietas un pierādīt (vismaz censties , ka noņemot vienu kāju nost no pedāļa līkums ir izbraucams ātrāk.
Te es runāju par reizēm, kad aizmugurējais ritenis ĻOTI varbutīgi izslīdēs, jeb tas ir tieši nedaudz nepieciešams dēļ līkuma reljefa vai dēļ bremzēšanas nepieciešamības.
ātrāk jau tu neizbrauksi tikai dēļ tā, ka kāja ārā no pedāļa. tā jau tāda drošināšanās vairāk, tipa- ja izslīdu, tad vismaz kāju pie zemes un provēju savākties. bet šī te drošināšanās ir uz stabilitātes rēķina. tā kā ja prasmes atļauj, ātrāk līkumu var izbraukt ar abām kājām iekšā. pieliekot kāju, tu izbrauc ātrāk tāpēc, ka jūties drošs. patrennējoties neņemt ārā kāju, tu arī sajutīsies drošs, un līkumu izbrauksi VĒL DAUDZ ĀTRĀK!
un pakaļas slidināšana ir slikta metode. lai gan arī ar savu pielietojumu reizītēm, tomēr lielāku efektu var panākt ar spēku spiežot aizmuguri- līdzīgi kā ņem virāžas. ātrums arī tā nodzēšās nedaudz.
Uz DH tas īsti neskaitās. Tur cilvēki katru līkumu kā bobslejā izpēta un izkopj līdz kaulu smadzenēm. Bet īsti nezināmos līkumos kuros jūti, ka ej uz limitiem, labāk izklipsēties
nū, viena reize vienmēr ir pirmā. tā izpēte vairāk attiecas uz pilnīgi "matainām" vietām, kur ir jāstāv, jākasa pakausis, un jāizdomā KĀ VISPĀR TIKT LEJĀ un protams profi štuko kā izbraukt ātrāk un iegūt laiku.
Last edited by fubar (27.02.2008 17:56:22)
taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222
By raiter 28.02.2008 09:02:10
Member+ · 3,346 commentsjākasa pakausis, un jāizdomā KĀ VISPĀR TIKT LEJĀ un protams profi štuko kā izbraukt ātrāk un iegūt laiku.
Vot tur jau tā lieta, ka profi mauz lejā neskatoties. Viens krīt, cits slīd, cits vienkārši nobrauc... Bet viņi nekasa pakausi. Reāli brauc uz (manuprāt) saprāta un riska robežas. par to viņi arī ir profi, jo tā braucot un riskējot iegūst laiku...
Es pats kautkā uz aklo nemaucu, bet ir gadījies ka pārbrauc kalna galam pāri, deguns jau uz leju, un atad aptver ka lejā ir "ziepes"... un tad nekas neatliek kā ekperimentēt un maukt lejā... 95% jau viss izdodas, tikai adrenalīns gan galvē:)
By fubar 28.02.2008 09:33:38
Member · 1,811 commentsVot tur jau tā lieta, ka profi mauz lejā neskatoties. Viens krīt, cits slīd, cits vienkārši nobrauc... Bet viņi nekasa pakausi. Reāli brauc uz (manuprāt) saprāta un riska robežas.
nav tā. viņiem gan ir pieredze un prasmes tā darīt (maukt lejā nezināmā trasē un na hodu izdomāt ko darīt), bet neesmu vēl redzējis nevienu, kas tā dara, ja vien ir izvēle.
iesācēji mauc neskatoties. profi kā minimums vienu reizi lēni noripina, ideālajā variantā izstaigā trasi.
arī XC prātīgi cilvēki vispirms iepazīstas ar trasi, lai gan tās ir "bikucīt" mazāk bīstamas.
taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222
By Yeti 28.02.2008 09:41:24
Member · 686 commentskā reiz, pa tēmu:
http://de.fishki.net/picsw/022008/27/vi … hat_a_mess
By raiter 28.02.2008 11:12:16
Member+ · 3,346 commentskā minimums vienu reizi lēni noripina, ideālajā variantā izstaigā trasi.
arī XC prātīgi cilvēki vispirms iepazīstas ar trasi, lai gan tās ir "bikucīt" mazāk bīstamas.
Jā, tas arī tiesa. ka izbraukt trasi noder.
By Baltais 01.03.2008 13:42:59
Local.Auth · 5,425 commentsBy kodols 09.03.2008 17:38:51
Guestnu man liekas uz jautajumu ir atbildets ar to ka japilnveido brauksanas tehnika...
pie tadam reizem parauj sturi un atgazies uz aizmuguri...bus vieglak un ertak piezemeties...=)
By fubar 27.02.2008 15:32:24
Member · 1,811 comments