Priekšējās dakšas lokauts braucot lejā- jā vai nē?

Avatar

By raiter 25.02.2008 15:27:22

Member+ · 3,346 comments

Iepriekšējos gadus (braucot vēl ar veco Scott samērā mīksto dakšu) braucot lejā pa stāviem un nelīdzeniem zemes/meža kalniem, iegadījās pamatīgī nolikties. Iemesls - priekšējais rats ielec bedrē, dakša aiziet gandrīz līdz galam... bet tajā brīdī, kad ritenim būtu jādodas tālāk, tas paliek bedrē, bet dakšas darbība palīdz skaisti palekties uz augšu un pārlidot pāri stūrei... Pēdējo šādu smago kritienu dabūju Sportlatā Baiļos sad, kas arī bijā pēdējā gonka ar to ričuku.
Vēlāk izmēģinājos visādi, ar un bez lokauta, dakšu noslēdzot daļēji (uz pus gājienu), bet tā arī netiku skaidrs kā ir drošāk braukt lejā... Ar mīkstu dakšu it kā komforts, bet bail likties. Ar cieto it kā stabilāk, bet nu baigi drebina...

Padalās ar pieredzi, kā brauciet no klana, ar vai bez lokauta...?


Avatar

By Kaspi4 25.02.2008 15:31:14

Member++ · 2,282 comments

Es braucu ar izslegtu lock-outu tb daksha staigaa, ja var noreguleet un daudz palielas bedres var likt ar leenaaku reboundu.

2 lietas braucot no kalna.(ko es kaa iesaaceejs esmu noverojis) iespejams profinji spes precizaak pastastiit.

1.piecelies kaajaas
2. parnes smaguma centru uz aizmugurejo riteni.

Last edited by Kaspi4 (25.02.2008 15:32:18)


Don't argue with an idiot - he'll drag you to his level and beat you with experience

Avatar

By Mareks 25.02.2008 15:38:52

Member+ · 128 comments

Nu nobraucienos šādas bedres kurās rats var ielekt būtu jāpārvar ar pēcpusi gandrīz strīķējoties gar aizmugurējo riepu. Izklausās, ka vienkārši jāpilnveido braukšanas tehnika.

Avatar

By Rolis 25.02.2008 15:46:46

Member+ · 298 comments

Vismaz es krietni drošāk un stabilāk jūtos braucot no kalna ar mīksto dakšu. Lock-out man ir paredzēts tikai kāpumiem. Neesmu drošs, bet lieli triecieni dakšai, kurai ieslēgts lock-outs varētu nebūt ieteicami! Varbūt kāds var nokomentēt?

Avatar

By Baltais 25.02.2008 16:02:27

Local.Auth · 5,425 comments

krisana paari stūrei ir braukšanas jautājums, nevis dakšas.
pamēģi atsēsties nobraucienā maksimāli tālu atpakaļ un kritiens pāri stūrei būs nereāls wink


Es nepārdodu, es palīdzu nopirkt!

Avatar

By egils13 25.02.2008 16:06:02

Member+ · 1,204 comments
Mareks wrote

Nu nobraucienos šādas bedres kurās rats var ielekt būtu jāpārvar ar pēcpusi gandrīz strīķējoties gar aizmugurējo riepu. Izklausās, ka vienkārši jāpilnveido braukšanas tehnika.

tieši tā. atceros te pat forumā šī tēma jau tika cilāta - pameklēju, bet tomēr neizdevās atrast. bet varbūt tas bija kur citur, bet doma bija tāda: "jāpārliek smaguma centrs uz aizmuguri, tā, lai galva atrastos apmēram tur, kur parasti atrodas dibens".

Praksē man tas līdz galam vēl nesanāk, jo pie normālas uzsēdes beņķis ir diezgan augstu pacelts un mazliet traucē ātgāzties uz aizmuguri. tāpēc krosos beņķi parasti leiku nedaudz zemāk, nekā maratonos.

Pie tam ieslēgtais lockouts nobraucienā nebūs tas labākais kombinācijā ar akmeņiem, saknēm, nelielām pagalītēm utt., ko mīkstā dakša diezgan veiksmīgi noslāpē.

Avatar

By kasio 25.02.2008 16:15:02

Member++ · 561 comments

nu zinaama noziime arii velo geometrijai, ar augumu tu kompensee un izsvaro, lai dabuutu smaguma centru pareizajaa vietaa.

man ir tikai 2 baiki bijushi arii machos daudz neesmu braucis un ar braukshanas tehniku arii neizceljos.
tachu milziiga atshkjiriiba piemeeram kalnaa braukshanaa ir manam GT un Giant velo. vienam man bija jaasveras atpakalj otram jaagaazjas uz priekshu, lai nobiidiitu smaguma centru attieciigi uz priekshu vai aizmuguri.

Taakaa arii raamim ir noziime.

Avatar

By TomsG 25.02.2008 16:18:56

Member · 181 comments
Rolis wrote

Vismaz es krietni drošāk un stabilāk jūtos braucot no kalna ar mīksto dakšu. Lock-out man ir paredzēts tikai kāpumiem. Neesmu drošs, bet lieli triecieni dakšai, kurai ieslēgts lock-outs varētu nebūt ieteicami! Varbūt kāds var nokomentēt?

Es uzskatu, ka jebkurā MTB disciplīnā ir jāapgūst velo pārvaldīšanas tehnikas pamati: bunny hop, nu vismaz 20cm augstumā vajadzētu mācēt uzlekt (ar klipšiem jau vispār nav nekādu problēmu), būtu labi, ja saprastu, kas ir wheelie un no tā izrietošais manuālis, ko var izmantot bedru pārvarēšanai un ātrākai, drošākai nelīdzenumu pārvarēšanai. Ir lietas ko varam mācīties no BMX sacīkšu braucējiem, piem. kā gūt paātrinājumu neminot pedāļus. Tas noder šaurās un tehniskās vietās. Daudzi top DH brācēji saka, ka ļoti svarīgi ir iemācītos kontrolēt riteni sānslīdē, just cik ilgi var turēt kājas uz pedāļiem un saprast, kad līdzsvars tiek zaudēts un ir iekšējā kāja jāizklipsē.

Nevajag aizmirst, ka MTB nav šoseja. Ir jātrenē izturība, bet ļoti svarīgi ir iegūt tehniskos skilus un "kačāt" ķermeņa augšdaļu. Vismaz reizi nedēļā der aizbraukt uz kaut kādu tehnisku, stāvu taciņu ar akmeņiem vai saknē, nenāks par slikt aizbraukt uz kādu BMX trasi vienkārši paripināties un Latvjas DH trases arī nav nekas traks, ja xc ritenim ir amortizatora dakša, nebūs problēmu, tikai vajag domāt ar galvu un braut ar piemērotu ātrumu, jo stāvās vietās būs grūtāk savaldīt, XC un DH velosipēdu ģeometrijas tomēr ļoti atšķiras.

Avatar

By Baltais 25.02.2008 16:24:44

Local.Auth · 5,425 comments

Toms ļoti izsmeļoši atbildēja. tikai varētu vēl piebilst, ka braukt uz taam traseem vislabaak ir ar kaadu zinošu cilveku, kurš var rādīt priekšzīmi.

Tāds ir Didzis Šulcs, bet nezinu vai viņš ir šajā forumā. reizem manāms rotos.lv un uz riteņa smile


Es nepārdodu, es palīdzu nopirkt!

Avatar

By Nomad 25.02.2008 16:57:12

Member+ · 47 comments

Man domāt regulāri braucot lejā no kalna ar noslēgtu vai pusnoslēgtu dakšu ir lielas cerības to ātri vien nokaut...

Avatar

By LOOK 25.02.2008 17:54:48

Member# · 2,703 comments

Domāju ka ar laiku līdzīgi kā kalnu slēpošanā, parādīsies MTB instruktori. Pagaidām aizpildot šo tukšumu, sezonas sākumā un pēc sezonas aicinam pievienoties interesentus tehniskas braukšanas iemaņu apgūšanai. Parasti tas ir Riekstukalna vai Siguldas apkaimē. Tiem kuri ir piedalījušies viss skaidrs, tiem kuri vēlas pamēģināt, sekojiet uzaicinājumam tepat forumā.


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By raiter 25.02.2008 18:14:53

Member+ · 3,346 comments

OK. Sāku apjaust ka lokautam labāk nepieskarties:)

Baltā un Egila iteikumus par atsēšanos aiz sēdekļa zinu un šo tehniku parasti lietoju. Tie kritieni iegadījušies momentos, kad bedres izrādījušās negaidītas (apslēptas zālē vai dubļos).

Kasio teiktais par rāmja izmēru arī varētu būt no svara. Tas scott bija īsu rāmi un garu, zemu iznesumu priekšā. Iespējams arī tas bij no svara, jo smaguma centrs sanāca izvirzīts uz priekšu.

Piekrītu Look, ka īstenībā trūkst tehiskas braukšanas skolotāju. Trenēt izturību un ātrumu daudzi prot. Pārējo reāli nākas mācīties katram pašam (no savām sāpēm un zilumiem smile )


Avatar

By KKTK 26.02.2008 09:39:36

Member+ · 2,298 comments

Protams, ka lokauts vaļā! yikes A svars jāpārnes uz aizmuguri. Tā gandrīz pa visiem klaniem uz leju, jo ja trasi nezini tad negaidīti šķēršļi, vai bedres, vai vajadzība pēc bremzēšanas vienmēr var iestāties.
Kā jau TomsG pieminēja, ja redzi priekšai vai ātrumam īsti nebraucamu bedri pamet čut ratā un 'izlaizi' ar pakaļējo ratu. Ja bedre vēl asāka, lec pāri. Tajā jomā gan labāk zināt ko tu māki, jo par īsu lēcienā uzsitīsi pakaļratu uz bedres malas un tad būs vēl jokaināks kritiens big_smile
Un, protams, ar svara pārnešanā uz aizmuguri nevajag pārcensties - zudīs stūrējamā rata saķere, īpaši līkumos jāuzmanās dabūt gripu atpakaļ wink

LOOK: Hmm kā tad parasti saucas tādi izbraucieni? Neesmu pamanījis...

Avatar

By egils13 26.02.2008 10:08:12

Member+ · 1,204 comments
KKTK wrote

Un, protams, ar svara pārnešanā uz aizmuguri nevajag pārcensties - zudīs stūrējamā rata saķere, īpaši līkumos jāuzmanās dabūt gripu atpakaļ wink

kādu laiku atpakaļ meklēju i-netā info par līkumu braukšanu. vienā vācu forumā džeki diezgan smalki aprakstīja tehniku (cik nu tas ir iespējams). tur tieši tika uzsvērts, ka līkumos svars ir jāpārnes uz priekšu - faktiski ir jāgāžas ar visu ķermeni līkuma virzienā. praksē man ir grūti pārvarēt bailes no izslīdēšanas smile un te tiešām varētu palīdzēt kāda praktiska nodarbība ar lietpratēju.

bet jautājums par citu - a ko darīt, ja līkums ir nobraucienā?

Avatar

By KKTK 26.02.2008 10:56:29

Member+ · 2,298 comments

...līkumos svars ir jāpārnes uz priekšu - faktiski ir jāgāžas ar visu ķermeni līkuma virzienā...

Nu negludā, bīstamā līkumā, kā motokrosā - iekšējā kāja nost no pedāļa un izstiepta nedaudz uz priekšu, tā apmēram blakām priekšējā rata asij, vienmēr gatava piesisties pie zemes un atgūt tev līdzsvaru. Tā arī laikam sanāk vairāk tā svara uz priekšas un nav tur nekas bailīgs.
Ja izslīdēs aizmugure nedaudz sametīsies, bet svars un kontrolē būs uz priekšas (būs drifts smile, bet ja izslīdēs priekša pie zemes pieliktā kāja palīdzēs uzreiz nelikt uz acīm un iespējams atgūt līdzsvaru un saķeri.

Par līkumu ņemšanu ar klipšiem nezinu, neesmu pētījis ne sevi ne citu uzvedību, bet noteikti tur savādāka tehnika, liekas pat trajektorijas.

Avatar

By raiter 26.02.2008 11:50:27

Member+ · 3,346 comments
KKTK wrote

Par līkumu ņemšanu ar klipšiem nezinu, neesmu pētījis ne sevi ne citu uzvedību, bet noteikti tur savādāka tehnika, liekas pat trajektorijas.

Par to jau arī stāsts, ka tad kad ritenis pie kājām "pielipis" viss ir citādāk.
Vienulaik mēģināju, pirms bīstamas vietas vai nobrauciena laicīgi noāķet kājas nost... Arī gluži nebija īstā tehnika. Nobraucienā, ja pedāļi pie kājām pieklipsēti, ritenis stabilāks un vieglāk kontrolējas, kājas no pedāļiem nelec nost.
Tiklīdz atāķējos, tā bail pazaudēt kontaktu ar pedāļiem... nu un tad tur visādi gājis: vai nu kājas pašā nepiemērotākajā brīdī pa bedrēm pašas ieāķejas atpakaļ, vai arī kājas noslīd no pedāļiem, un bedrē ar visu svaru uz sēdekļa ar o*@m sad
Arī atāķējot vienu (pagriezienā iekšējo) kāju jēgas maz, jo ja zūd līdzsvars, un aizmet uz otru pusi, tad tajā pusē kāja vēl ieāķeta... un aidā krūmos smile

Droši ka lieta jau ir riteņa pārvaldīšanā un līdzsvara izjūtā. Taču trenējoties uzsvars tiek likts uz fizisko un nedaudz arī šķēršlu pārvarēšanu. Bet kritiena tehniku atstrādāt nav baigā azarta. Pie tam, ko līdz trenēties braukt pa kalnu, līkumu bedrēm vienā zināmā vietā, ja sacensības trasē tā vieta pienāk pēkšņi un ļoti lielā ātrumā...


Avatar

By fubar 26.02.2008 14:19:45

Member · 1,811 comments

Raiter, ja tev vispār rodas šāds jautājums, tad tev ir jāmaina dakša. end of the line.
protams ka lejā braucot lokauts vaļā- vai arī liec cieto dakšu.
par tehnisku braukšanu- piekrītu Tomam, un nevienam nevajadzētu būt īpaši grūti dabūt sev "instruktoru"
tādi cilvēki, kas varētu pamācīt braukšanas tehniku, ir pietiekoši. braukājieties kopā un jums taps dots!
iesākumā vienkārši braukājieties pa tehniskām taciņām- paši daudz ko izkodīsiet. practice makes perfect!

par savādāku braukšanu ar klipšiem- tur ir jāiemācās balansēt ar abām ieklipsētām kājām- tad ir cita lieta.
grūti, bet ir tā vērts. nevarētu teikt, ka es pats to īsti labi māku, bet es redzu ieguvumu tiem, kas tā māk un dara.
platformas izlutina, kāja pati piešaujās pie zemes līkumos, un ja līkums ir izdauzīts/sakņains, tad uz vienas kājas nobalansēt nav tas pats labākais variants, vajag abas uz pedāļiem. bailīgi, bet jātrennējas. tur tas joks, ka ir bail nobietēt ar ieklipsētām kājām, bet ja nenoraustās, tad tā iespēja (zaudēt kontroli)  tieši ir mazāka, nekā ar vienu kāju izklipsētu ārā - ir tikai jāmāk nobalansēt ritenis.
vēl arī tas, ka izņemot kāju no klipša pedāļa, ne vienmēr izdodas to ielikt uzreiz atpakaļ- krateklis piemēram. tad ir mēsli smile


taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222

Avatar

By Yeti 26.02.2008 21:21:43

Member · 686 comments

mnja, laikam trenēties ar ieklipsētām kājām būtu prātīgāk ar volejbolistu aizsargiem uz locītavām...

Avatar

By fubar 27.02.2008 11:17:18

Member · 1,811 comments

pareizi, Yeti. lai šito tehniku apgūtu, ne reizi vien var sanākt nokrist un slīdēt uz sāna.


taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222

Avatar

By Yeti 27.02.2008 11:31:27

Member · 686 comments

saprotama Tava ironija ... smile
bet uz viena ceļa lieku... un likšu uz otra arī... smile

Last edited by Yeti (27.02.2008 11:33:24)

Avatar

By raiter 27.02.2008 12:19:39

Member+ · 3,346 comments

Žēl jau ne tikai savus ceļus un elkoņus. Žēl arī tehniku. Pēc tāda intensīva "zemes aršanas" treniņa ka tik nav jātaisno saliekti riteņi un uzsiti klaņi...


Avatar

By fubar 27.02.2008 12:46:39

Member · 1,811 comments

bez ironijas smile
viegli nebūs, uzreiz saku. bet sajūta, ka tu tu VARI, ir labs atalgojums.


tehniku nav ko žēlot, tas ir tikai inventārs, paredzēts lai tu izklaidētos. nu varbūt būs skrāpējumi, bet tādas lietas ir jāmācās meža taciņās, ne jau uz betona vai asfalta. ja salieksi riteņus, tad nu nafig tādus, uzbūvē normālus.


taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222

Avatar

By Yeti 27.02.2008 13:17:48

Member · 686 comments
fubar wrote

bez ironijas smile
viegli nebūs, uzreiz saku. bet sajūta, ka tu tu VARI, ir labs atalgojums.
...

pagājušās vasaras vidū iegādājos klipšu pedāļus, tā kā sīka, zilumaina, pieredzīte ir... big_smile
braucu kādus 20% pa pilsētu, pārējais grants, takas, jūrmala...

Avatar

By LOOK 27.02.2008 14:46:38

Member# · 2,703 comments

Es labprāt arī bez ironijas pamestu nedaudz teorijas.
Pieaugot MTB entuziastu skaitam arvien vairāk ar velo brauc bijušie un esošie motokrosisti. Domāju ka visi kā viens piekristu ka braukšana ar velo nav pielīdzināma braukšanai ar moci. No tā izriet ka šeit pieminētie motobraukšanas paņēmieni nav pielietojami uz velosipēda. Tas protams nenozīmē, ka atsevišķi braukšanas elementi ar moci nevarētu tikt adoptēti braukšanai ar velo, taču visai nosacīti.
Pieminētā kājas likšana pie zemes braucot ar velo ir ļoti neefektīva un tas norāda uz braucēja vājo līdzsvara izjūtu. Braucot ar moci kāja no kāpšļa tiek noņemta tikai sēdus pozīcijā. Braucot DH ar velo, braucējs sēdeklim NEPIESKARAS, tātad arī kājas noņemšana no pedāļa ir visai nestabils risinājums (fubars pieminēja arī citas probl. kas ar to saistītas). Visa iepriekš minētā jēga ir tur, ka braucot ar velo, kājas ieklipsējam startā un izklipsējam finišā (tikai kritiens vai nepārbraucams šķērslis var būt par iemeslu kājas noņemšanai no pedāļa). Līdzsvara izjūta ir jātrenē regulāri, tā nav kumulatīva iemaņa, kuru reiz apgūstot var pēc ilgāka pārtraukuma cerēt uz tik pat labu rezultātu kā pirms tam.

Labas braukšanas iemaņas braucot no kalna, ļaus ietaupīt kaudzi enerģijas, ko varēs lietderīgi izmantot braucot augšā!


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By wrongway 27.02.2008 15:03:00

Member+ · 1,697 comments

Galvenais, mazāk ar priekšējo bremzi spēlēties wink


Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!

Avatar

By egils13 27.02.2008 15:06:31

Member+ · 1,204 comments
wrongway wrote

Galvenais, mazāk ar priekšējo bremzi spēlēties wink

man liekas, ka tieši ar to arī ir jāspēlējas, tikai prātīgi. bremzēt vajag ar abām bremzēm, savādāk pakaļu viens-divi sametīs (bremzējot, smaguma centrs pārvietojas uz priekšu un pakaļējam ratam zūd saķere).

Last edited by egils13 (27.02.2008 15:06:58)

Avatar

By wrongway 27.02.2008 15:09:47

Member+ · 1,697 comments

nē nu protams ka pavisam bez labāk nevajag. kaut gan varēt var un pat nav nemaz tik traki ar to sanešanu.


Jā! Tava pakaļa, sēžot automašīnā, patiešām izskatās resna!