Platformas vs. klipshu pedaali.

Avatar

By Maris 24.01.2005 17:30:25

Member · 1,322 comments

Nu taa,visu muuzhu esmu minis ar parastajiem platformu pedaaliem,bet uz vecumu izdomaaju pameeginaat klipsu pedaalus,vai tiesaam sie ir labaaki gariem gabaliem ?(Man, tas vareetu buut ap 80-100 km dienaa).Par cik ,sad tad gribaas arii kaadu,niknaaku kalnu nosturmeet,tad esmu noskatiijis taadu kaa kompromisa variantu TIME Z klipsu pedaali,kuriem ir gana liels atbalsta laukums,lai tos lietotu arii ar parastajiem apaviem.Un varbuut kaadi ir viedokli par siem pedaaliisiem un kaadas alternatiivas.Skiet TIME pedaalu klipsu ATAC tehnologija ir viena no labaakajaam dublu neaizkepshanas zinjaa?

Avatar

By tumšais 24.01.2005 21:08:32

Member+ · 485 comments

Ar klipšu pedāļiem braucu 3 gadus (uz vecumu) un tie ir labāki gan uz īsākiem , gan garākiem gabaliem. Arī pēc citu pieredzes, ja jau reiz velokurpes ir nopirktas, tad arī tikai tās tiek lietotas, tāpēc platformai, manuprāt, maza nozīme. Alternatīva par saprātīgu cenu -Shimano M520,  (analogs arī Ritchey ražojums), turklāt tie ir regulējami.

Avatar

By Biker 25.01.2005 02:46:15

Member+ · 954 comments

Taisnība tumšais 100 %. Platformu nevajag, ja ir velokurpes. Lielāks svars un cena tiem pedāļiem. Lai aizķeptu, jābūt baigajiem dubļiem, SPD ir izplatītāka sistēma, ATAC arī nav slikta.


Galvenais ir motivācija.

Avatar

By LOOK 15.03.2006 14:23:02

Member# · 2,702 comments

Modelis nav pilnīgi jauns, taču tehniskais risinājums ģeniāls. Pedāļi ir viscaur no CrMo tērauda, taču svars ir starp kosmosu un ikdienu (zelta vidusceļš). Par gultņiem neko nezinu, bet zemā profila korpuss ir uzmanības vērts. Tāpat var pamanīt to ka ir darīts viss lai dubļi nebūtu šķērslis. Tuvāk apskatīt šeit: http://www.bike24.net/1.php?content=8;p … a4c1f30681


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By Biker 15.03.2006 14:33:58

Member+ · 954 comments

Šitos jau biju noskatījis, taču nesanāca pasūtīt. Tagad nolēmu iemēģināt un iegādāju  TIME pedāļus, varu teikt ka subjektīvi ir drošāka sajūta ka neatāķēsies... taču jāpieliek lielāks spēks/pagrieziens lai izāķētos no tiem. Par dubļiem vēl neko nevaru teikt, pavasarī redzēs. Interesē uzvedība tieši mālainos dubļos, kad ar SPD bija problēmas ieklipsēties, dažkārt arī izklipsēties wink tad vien bij jākrīt zemē ))

Būtu labi ja kāds varētu uzraxtīt kādu atsauksmi par TIME pedāļiem, + un mīnusi pēc ilgākas lietošanas etc.

Last edited by Biker (15.03.2006 14:36:52)


Galvenais ir motivācija.

Avatar

By Grey 15.03.2006 16:34:08

Member# · 1,688 comments

Ja nav nosleepums, kuru modeli Tu iepirki?

Man arii buus jaapeerk pedaalji, un arii es papeetiiju tos TIME, bet raadaas, ka palikshu pie SPD sisteemas. Eggbeateri ir nepamatoti daargi, TIME it kaa ir drusku leetaaki, bet tomeer daargi, ja paskataas, piemeeram, cenu atskjiriibu starp SPD un ATAC kurpju dzelziishiem. Manupraat, dublju probleemas ar SPD pastaav tikai ar iesaaceeju pedaaljiem - daargaakiem modeljiem sho probleemu nav. Galvenais apsveerums pastarpinaati cenai kaapeec tomeer njemsu SPD ir tas, ka visi paareejie lieto SPD. Ja nu gadaas kautkaadas tehniskas kjibeles, taas vieglaak buus atrisinaat. Taapat nebuus probleemu pameegjinaat draugu braucamos, ja radiisies taada veelme.

Avatar

By LOOK 15.03.2006 16:41:06

Member# · 2,702 comments

Pilnīgi piekrītu Grey rakstītam, pluss vēl esmu dzirdējis ka Time kurpju dzelzīši ātri nodilst un ir relatīvi dārgi.


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By Biker 15.03.2006 16:51:58

Member+ · 954 comments

nuus, man nebūs probl. mēģināt draugu braucamos, jo vecās kurpes paliek ar SPD wink
iepirku vislētāko modeli -TIME ALIUM (pie Arkādija), domāju jāpamēģina TIME sistēma darbībā, ja nepatiks var atstāt kā treniņbaikam.
vienu reizi izbraucot patika, bet tas uz šosejas, nezin kā būs pa mežu, jo atāķēties ir  grūtāk, jāpierod laikam.
kaut gan vecie SPD bija noregulēti stingri, atāķēties bij vieglāk, bet tas varbūt tikai pieradums. taču ar Taimiem, sajūta tā kārtīgi uzminot ir ok.


Galvenais ir motivācija.

Avatar

By Mareks 15.03.2006 17:53:43

Member+ · 128 comments

Atāķēties ir grūti tikai sākumā kad viss ir jauns, piestrādāsies un būs ok. Bet par kurpju dzelzīšiem un dilšanu varu pateikt, ka tas dilst  atsperes spiešanas virzienā un sakabē izmaiņas ir nenozīmīgas pie kam  tas ir pēc divarpus sezonu lietošanas.
Un tos dzelzīšus var uzmontēt divējādi, no kā arī atkarīgs atāķēšanās vieglums, bet to jau jūs droši vien zinat.
TIME rullē!

Avatar

By KKTK 15.03.2006 18:45:03

Member+ · 2,298 comments

Man ar ir TIME - viss patīk ļoti labi. Dzelzītis sezonu nobrauca - nekādas vainas.
Viegli ieklipsēties - tik uzliec kāju precīzi virsū un klik. Nost dabūšana arī ātri (pēc pirmā kritiena pie apstāšanās) iemācās big_smile
Un extrēmālās situācijās es pat esmu pamanījies tos klipšus izraut ārā pilnīgi vertikāli uz augšu (nu mož ne pilnīgi 100% vertikāli,
ai neatceros - tak teicu extremālā situācijās...)

Un nekad vēl nēsmu bijis spiesc atrunāties, ka vot gonkas vidū no dubļiem klipši palika savādāki, aizlipa, grūti iekšā lien utt., ko attiecīgi
dažreiz var dzirdēt no shimano nometnes braucējiem wink

Bet fakts, ka jāņem starp draugiem/komandas biedriem izplatītākais varianc, gan ir apdomājams. Mazums, kas var gadīties braucot
komandā, var gribās citu velo pamēģināties/salīdzināt vai kā... :]

Avatar

By MLc 16.03.2006 02:51:03

Member+ · 284 comments

Time atac alium tiek sekmiigi lietoti 2 sezonas laikam..  viss kljova... krutaak nekaa kaiminjam ar to shimano sisteemu... viegli var iekaapt un izkaapt, a ja ir sakjepis kkas tad vaig nedaudz vairaak spiest... 
shogad testeeshu atac xs alloy... izskataas ceertami...

Avatar

By Krigers 16.03.2006 13:36:39

Member+ · 465 comments

Sacensībā SPD vs ATAC savu balsi atdodu par ATAC sistēmu.
Pirmkārt, nesalīdzināmi vieglāk ieklipsēties ar dubļainām kurpēm/pedāļiem. Lai gan nekas nav ideāls - Lemānā bija problēmas arī ar TIME. Eggbeateri kā iespējamais risinājums šobrīd netiek apskatīti. Varbūt vajadzētu?
Otrkārt, šķietami grūtā atāķēšanās traucē tikai sākumā. Kā Mareks pareizi teica, piestrādāsies un būs oki.
Pēc 1+ sezonas novērotā dzelzīšu dilšana ir saprāta robežās, ja ne vel mazāka.
Jāsaka, ka gan no no SPD, gan TIME esmu lietojis tikai lēto galu un grūti teikt, cik daudz labāk strādā modeļi no 'augšējā plaukta'.

Last edited by Krigers (16.03.2006 13:37:10)

Avatar

By FOX 16.03.2006 13:39:13

Member+ · 5,297 comments

Nu nav nekādu problēmu dubļainos apstākļos ieklipsēties spd pedāļos sākot ar 520 modeli. Nu nav!!!


TREK Supercaliber

Avatar

By LOOK 16.03.2006 14:23:17

Member# · 2,702 comments

Tieši TĀ!!!


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By fubar 16.03.2006 20:08:25

Member · 1,811 comments

pievienojos Fox un LOOK. esmu braucis arii dh ar 540tajiem, kas saliidzinoshi ir slikti apstaaklji kvadraataa.
nav suudziibu pret jauno SPD (vecaa bija briesmiiga) . liidz ar to nav absoluuti nekaadas motivacijas paariet uz daargaako, ljodziigaako (briivgaajiens) un neizturiigaako (dilst kluciishi un luuzt sliediites) TIME sisteemu.

Platformaam -PRINCIPAA NEE. nekaadas jeegas, tikai traucee ieklipseeties.
tas pats DH- krata kriminaali, kaaju iznjeemi- gaidi mieriigaaku vietu lai ieklipseetu atpakalj.
ja parastie veel meedz ieklipseeties, ja vien esi daudzmaz uzlicis kaaju atpakalj vietaa, tad platformas to pasaakumu reaali apgruutina. man eksperimentam bija SHIMANO DX, kas ir DH un BMX paredzeeti pedeelji, bet aatri vien tika uzlikti atpakalj 540tie.


taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222

Avatar

By KKTK 16.03.2006 21:03:11

Member+ · 2,298 comments
fubar wrote

nav suudziibu pret jauno SPD (vecaa bija briesmiiga).

Nu tad tur laikam arī ir izskaidrojums tām dažādajām atsauksmēm...

Avatar

By Vains 17.03.2006 22:03:38

Local.Auth · 402 comments

Tikko apskatījos savus pedāļus - M520. Dažreiz gan varētu tomēr vēlēties labāku ieklipsēšanu ķēpīgos apstākļos, bet pāris uzsitieni pa pedāli ar zoli un viss aiziet. Man šķiet, ka tur zināma nozīme arī ir pašām kurpēm un kurpju protektoram. Man diezgan lētas šimano, laikam frīraidam domātas un tur tāda anatomija, ka dubļiem ir liela izvēle, kur aizķerties un saķepināties.

Avatar

By Eduards 18.03.2006 16:58:58

Member# · 2,686 comments

Gaumes lieta. Man savukārt ir tieši Time ATAC sistēma, ko izvēlējos pēc rūpīgiem apsvērumiem. Ko Fubar raksta kā mīnusu- brīvgājiens, es savukārt, un arī pats TIME raksturo kā savu pedāļu plusu. Kāja var pieņemt ērtāko novietojumu, un līdz mazāk iemetās visāds nogurums un sāpēšanas kāju locītavās..

Salūzis arī vēl nekas nav, lai vairākas reizes esmu trāpījis gan pret celmiem, gan Alpu akmeņiem, tā ka ričuks aiziet gandrīz šķērsām. Kluči gan dilst, bet kam tad nedilst?

Avatar

By fubar 18.03.2006 20:16:48

Member · 1,811 comments

tas briivgaajiens tieshaam ir gaumes lieta.
lai gan shitmano arii ir diezgan liels, un kaajas poziiciju var pamainiit. bet veel lielaaku es toch negribeetu, jo tad lielaaks raaviens buutu vajadziigs, lai aatri atbriivotu kaaju.
kam nedilst? vot shitmano kak raz arii nedilst smile jau tresho gadu braucu ar tiem pashiem kluchiem, pedaaljus gan 3 reizes nomainiiju. un ja taa turpinaasies, braukshu arii 4to un pat varbuut 5to. kurpes toch izjuks pirmaas smile

ai lav mai pedalz.


taisnās rokas ir atpakaļ in da LV.
26565222

Avatar

By Vains 19.03.2006 15:27:58

Local.Auth · 402 comments

No sporta fizioloģijas viedokļa tas brīvgājiens (saprāta robežās) ir ļoti apsveicama lieta. Ja nav brīvgājiena, tad sajūta patiešām ir stabilāka un stingrāka, kas varbūt dod kaut kādus plusus mīšanās efektivitātē, bet tas savukārt pamatīgi spiež uz ceļiem. Katrā ziņā pie pirmajām ceļu sāpēm, kas parasti tomēr sāk parādīties pēc tādas lielākas kilometru bagāžas, vajadzētu pāriet uz pedāļiem ar brīvgājienu.

Avatar

By Andersons 19.03.2006 17:21:28

Member+ · 2,638 comments
Vains wrote

No sporta fizioloģijas viedokļa tas brīvgājiens (saprāta robežās) ir ļoti apsveicama lieta. Ja nav brīvgājiena, tad sajūta patiešām ir stabilāka un stingrāka, kas varbūt dod kaut kādus plusus mīšanās efektivitātē, bet tas savukārt pamatīgi spiež uz ceļiem. Katrā ziņā pie pirmajām ceļu sāpēm, kas parasti tomēr sāk parādīties pēc tādas lielākas kilometru bagāžas, vajadzētu pāriet uz pedāļiem ar brīvgājienu.

Starp citu Ja arī izmantojam pedāļus bez brīvgājiena, tad klucīšus pie kurpēm jāregulē ar juveliera precizitāti, es pats braucu kurjerā ar brīvgājienu, bet treniņos un sacensībās braucu ar fiksēto variantu.


Team Velo+ Bottari Baltic
From 10km ITT to 1,500km ultra.

Avatar

By Biker 20.03.2006 13:28:25

Member+ · 954 comments

Jautājums Shimano (520,540-modeļu) īpašniekiem - vai var pieregulēt stingrību, brīvgājienu etc.?


Galvenais ir motivācija.

Avatar

By KKTK 20.03.2006 16:23:03

Member+ · 2,298 comments

Nu re cik skaisti:
- izvēlies ATAC un reizi sezonā (vai retāk) maini klučus
- izvēlies SPD, klučus nemaini, bet reizi sezonā maini pedāļus :-D

Tiem, kas nesaprata, tad šis ir tipa joks :]

Last edited by KKTK (20.03.2006 22:21:25)

Avatar

By MLc 20.03.2006 17:04:30

Member+ · 284 comments

man ar ATAC kluchi iet jau nu saaksies 3 sezona... viss chiibaa...  neljurkaajas un ka ieliek ta namertva.. smile

Avatar

By tumšais 20.03.2006 17:09:00

Member+ · 485 comments

SPD 520,540 stingrība ir regulējama

Avatar

By Kārlis 20.03.2006 18:13:09

Local.Auth · 1,015 comments
KKTK wrote

Nu re cik skaisti:
- izvēlies ATAC un reizi sezonā maini klučus
- izvēlies SPD, klučus nemaini, bet reizi sezonā maini pedāļus :-D

....un no kura rakstītā Tu to izsecināji?


Avatar

By Biker 20.03.2006 19:05:09

Member+ · 954 comments

kluču cena ir vienāda:
http://www.bike24.net/1.php?menuid1=2;m … a4c1f30681


Galvenais ir motivācija.