Beskidy MTB Trophy 2008

Avatar

By Atis 25.05.2008 14:51:54

Member+ · 1,591 comments

Tie nav DNF, bet kas vēl nav finišējuši. Es tā saprotu.

Avatar

By Dalībniece 25.05.2008 15:06:06

Member+ · 308 comments

Tur jau viss vēl notiek. Finišējušo skaits visu laiku palielinās....

Avatar

By Kasis 25.05.2008 19:22:26

Member+ · 521 comments

Pardon..taada aizdoma jau bij'!;)

Avatar

By KarlisB 25.05.2008 22:36:10

Member+ · 911 comments

Sveiki visiem! Jau braucam mājās, izstājās tiešām daudz, pirmie divi posmi bija riktīga čerņa, otrajā posmā organizatori noteica kontrolaiku 1/2 distancei 5h, piebildīšu ka ļoti daudzi neiekļāvās! Pēdējās divas dienas bija vieglākas, jo trasē iekļāva ceļus :-)  Kopumā DH sekcijas bija fantastiskas, bet up-hili graujoši, braukšanas laikā ne vienu vien reizi slavēju SEBu, kas nekaiš ripināt pa LV ārēm :-D (labi ir tur kur mēs neesam)


FS 29er

Avatar

By KarlisB 25.05.2008 22:53:05

Member+ · 911 comments

Kopvērtējuma ieskaitē tika 278 no 500, daudzi ļaudis izlaida vai izstājās kādā no posmiem līdz ar to netika kopvērtējumā!


FS 29er

Avatar

By KKTK 26.05.2008 16:40:25

Member+ · 2,298 comments

Bet tu paskat kaadi labi rezultaati Kaarlim un Marekam (vairaak nevienu neieraudziiju no LV). Re ka no bezkalnainaas Latvijas atbraukushie var salikt simtus vieteejo B)
Labpraat dzirdeetu kaa gaaja un redzeetu trases foto smile Un finisha foto kur gan jau atkal kraasu var redzeet tikai uz amortiztora, kur tas shljuukaa big_smile

Avatar

By Ints 26.05.2008 23:56:18

Member+ · 868 comments

Šitik dubļaina gonka vēl nebija piedzīvota,katrā ziņā pirmajos divos etapos ,tiem braucējiem kuri trasē atradās apm aiz pirmajiem 100-150 daudzas vietas vairs nebija izbraucamas,un neatlika nekas cits kā ilgstoša stumšanās kalnā,bet ar to jau prieki nebeidzās.Brienot pa dubļiem brīžiem bija galvenais nepazaudēt tajos velokurpes. Daudziem lielo riepu īpašniekiem bija problēmas ar velo uzstumšanu dubļainajos kalnos ,jo riepas tā aplipa ar dubļiem ka rati bloķējās un ik pēc pārdesmit metriem bija jāstājas un jātīra rati un rāmis.Kārlis aizmirsa piebilst ka pēc tam sekojošie nobraucieni ja nebija galīgi dubļaini,akmeņaini un sakņaini tad noteikti atradās mākonī,līdz ar to redzamība nebija vairāk kā 10m. Mani pašu arī piebeidza ilgstošie kāpjamie gabali, kas atsaucās uz mazāk trenētām muskuļu grupām. Līdz ar to trešājā etapā ar asām sāpes saitēs, nogāju malā lai pataupītos pēdējai dienai,vēlāk gan pašam bija žēl jo izrādijās ka trešais etaps bija jau vieglāks,bet ko nu tur vairs. Pēdējais etaps bija jau krietni labāks kaut gan arī tur netrūka dubļu,akmeņu un sakņu. Etaps bija braucamāks  gan augšā, gan lejā ,bet tas uzreiz bija ievērojamāks ar lielāku skaitu"mīksto". Katrā ziņā MTB Trophy un MTB Challenge salīdzināt nevar,tās ir divas dažādas gonkas.
Tiem kurus interesē dzīvošanas apstākļi varu pastāstīt,tā kā iepriekš sūtītām meiliem neviens neatbldēja un bijām nodrošināti ar transportu uz/no startu,finišu. Tad dzīvošanas sameklēšana uzvietas prasija pāris stundas,tika iesaistīts arī Istebnas tūrisma informācijas centrs,bet viņi neko sakarīgu mums nespēja sameklēt. Atradām blakus miestā Javorzynka  istabiņas ar dušu un 2x ēdināšanu par apm 10Ls no cilvēka pa nakti. Līdz Istebnai ar auto kādas 7min.
Katrā ziņa katram iesaku vismaz vienreiz izmēģināt arī tādus mačus !!!

Avatar

By Martins_L 27.05.2008 06:56:50

Member++ · 755 comments

Neviens, pat vislielākais optimists vissaulainākajos sapņos, nevarēja iztēloties, ka trešajā (garākajā) dienā dubļi būs tikai līdz 1 čekpointam, bet tālāk +/- Bikechallenge tipa trase- galvenokārt sausi, cieti un gari serpantīna kāpumi, arī daži nobraucieni pa serpantīniem (bija, protams, arī pāris skarbie).

Tā kā būtībā Ints izstājās informācijas trūkuma dēļ.
Uģis trešo dienu nolēma atpūsties, lai 4. dienā varētu pilnvērtīgi likt lietā pirmajās 2 dienās iegūto pārliecību DH posmos (braucot tur, kur līdz šai dienai viennozīmīgi kāptu ar kājām).
Kārlis un Mareks uzrādīja pārsteidzoši labus rezultātus. BAIGIE MALAČI!!!

Manuprāt, apbrīnas cienīgu uzcītību un gribasspēku ir nodemonstrējis vīrs, kurš finišējušo sarakstā ir pārliecinoši pēdējais, otrajā un trešajā dienā finišējot "klajā laukā" (laika ņemšanas ierīce jau bija novākta), distancē pavadot attiecīgi 11 un gandrīz 9 stundas.

Pat GG bija manāmi sarūgtināts par to, ka jau tā smagā trase ir tik ĻOTI DUBĻAINA + daudzviet meža tehnikas izvandīta. Nākošgad Beskidy tiek plānoti uz jūlija sākumu ar cerību uz sausāku laiku, bet trases tiek gatavotas ar vēl dūšīgākām augstumu līknēm (šoreiz metri un kilometri bija  otršķirīgs faktors).

Last edited by Martins_L (27.05.2008 07:14:37)

Avatar

By Kash 27.05.2008 08:56:24

Member · 45 comments

nu dzeki.. izlasot visu šo ir sajūta, ka esat caur elli gājuši.. apbrīnoju šito izturību un arī rezultātus..! smile Lai veicas turpmāk!

Avatar

By KarlisB 27.05.2008 13:06:25

Member+ · 911 comments

Hū, tagad nedaudz atpūties varu uzrakstīt vairāk par Beškidu pasākumu!

Aizbraucām vienu dienu iepriekš iekārtojāmies ļoti jaukā viesnīcā „Szarotka”, kalna galā, kuru Uģis bija rezervējis.
Pirmajā vakarā izminām pa vietējiem celiņiem tādā ļoti mierīgā tempā, visa apkārtne atradās vienā lielā biezā mākonī, redzamība 30-100m, varēja uzreiz just auto sēdētās 13h, kājas īsti labi negriezās.
Organizatori uzreiz teica, lai liek vistrakākās riepas – noderēšot!
Pirmais posms 48km kāpumu summa 1806m, pirms 1.posma plānoju tikt cauri ~2.5h  un iztikt ar līdzi paņemtu vienu fļagu 0.75l kuru pildīt katrā no diviem dzeršanas punktiem! Baigi optimistiski biju sevi novērtējis, rezultātā līdz pirmajam dzeršanas punktam braucu ~2h un nācās bišķīt paciest slāpes, kas, protams, par labu rezultātam nenāca! Trase pilna ar dubļainiem, akmeņainiem, sakņainiem kāpumiem un tādiem pašiem tikai ievērojami stāvākiem nobraucieniem. Neiztiku arī bez kritieniem, kuru iemesls bija priekšā kūleņojoši braucēji, vienā no tādiem gadījumiem pielocīju aizmugurējo ātrumpārslēgu, kuru pēc tam 3reizes taisnoju, lai kaut cik normāli slēgtos. Pēc ½ distances, Latvijā ekselenti, strādājošie X.O. grifšiti vairs negribēja slēgties un prasīja abu roku piepūli. Trosīšu apvalki bija pilni ar dubļiem. Cimdi un rokturi mālaini un slideni dažas reizes nācās mazgāt pat ar dzeršanas šķidrumu! Finišs 3.5h un nogurums kolosāls! Apbrīnoju vīrus, kas šo trasi spēja nobraukt ar V-bremzēm, tādu nebija maz un lēni arī viņi nekustējās! Visiem no LV bija līdzīgas problēmas ar tehniku ātrumi, bremzes...
Vakarā riteņa ķīlēšana, tiek viss mazgāts un tīrīts locīts atpakaļ. Gatavojamies rītdienai, kad ir vēl garāka trase (Viesnīcas restorānā tiek ēsti tikai makaroni, sākumā porcijas bija tādas pamatīgas, bet lielā pieprasījuma dēļ pamazām saruka nācās ēst divas ), visas ilūzijas par vieglu pasākumu zudušas.
2. posms tases grūtības ziņā bija vēl smagāks, ļoti daudz stumšanās, stumjamies ne dēļ stāvuma, bet dēļ dubļiem, ritenis kļuvis 2x smagāks un atgādina plīšu lācīti! Līdzīgas tehniskās problēmas ātrumi negrib slēgties! Otrajā posmā kādā no nobraucieniem uz kāda no akmens pārsitu riepu. Lai nomainītu kameru stūmos līdz vienam kalnu strautiņam, kur riteni nedaudz atmazgāt, lai nav jāpiepilda rati ar dubļiem.. Mans supervieglais pumpītis bija kaut kur pazudis, nācās aizņemties, aizlienētais nedarbojās (pilns ar dubļiem), aizņēmos vēl vienu, kurš pumpēja. Posma pēdējos 15km atteicās abas bremzes, divas dienas dubļos bija pilnībā noēdušas bremžu klučus, līdzu dievu, lai tikai nebūtu traku nobraucienu, jo no visa spēka spiežot bremzes efekts minimāls, bet skaņa graujoša! Marekam bija līdzīgas problēmas...
2.posms bija visgrūtākais un ar bažām tika gaidīta rītdiena, kad jāpieveic būtu visgarākā distance ~80km... Bruņojos uz 3. posmu pamatīgi sarunāju ar Poļiem jaunus bremžu klučus, organizatori bija ļoti atsaucīgi un pēc 2h atveda no blakus ciema man interesējošo produktu, nomainīju visas trosītes un apvalkus, beidzot ātrumi sāka slēgties sakarīgi (nepatika man, tas single-speed)! Solīja lietu...
3.posma rītā paldies dievam spīdēja saule, un pamatīgi dubļi bija tikai pirmos ~20km, pārējais salīdzinoši sauss un braucams, rezultātā līdz finišam atvedu pusi pārtikas un vienu 0.75l dzēriena pudeli.
4. posms bija vis vieglākais tikai 51km...

MTB Trophy visi ieguvām milzīgu pieredzi, ir 100 un 1 nianse, kuru nezināju un tādēļ zaudēju dārgo laiku.
Tehnikai jābūt vairāk kā perfektai, ietaupītais laiks pēc posma riteņa sakopšanai trīskārtīgi atspēlēsies distancē ar defektiem, pēc katra posma pilnībā jāpārbauda viss ričuks... 4. posmā braucu, bez kamieļa un pēdēja brīdī atklāju, ka pudeļu turētājs ir gandrīz jau atskrūvējies, pazudusi pudele var maksāt ļoti dārgi (laika izteiksmē).

Neatsverama bija palīdzība no savas atbalsta brigādes, līdzi bija mana draudzene Alise un kopā ar Zīriņu profesionālo palīdzību tiešām daudz varēja atvieglot dzīvi trasē gan pēc sacensību atpūtā.

Konstatēju, ka riteņa iespējas pārvarēt šķēršļus ir daudz lielākas nekā var iedomāties ar katru stundu (akmeņainajos, sakņainajos, dubļainajos) nobraucienos, par bīstamiem neuzskatīju ar vien lielākus akmeņus un saknes, iztaisnojās trajektorijas un palielinās ātrums.

Interesanti pavērot paša reakciju uz slodzi nāk ārā tādas lielas kuras 1 dienas maratonos LV konstatēt nav iespējams, vislielākās problēmas sagādāja sāpošā mugura, kura nebija radusi stundām ilgi strādāt braucot kalnā!
Vēl ir daudz nianses visas nemaz nevar uzrakstīt!

Katrā ziņā Latviešu kompānija visu braucienu bijā vislabākā un palīdzēja noturēt možu garu un optimismu!


FS 29er

Avatar

By Atis 27.05.2008 13:55:14

Member+ · 1,591 comments

Paldies par interesanto rakstu!
No rakstītā sanāk, ka jāņem līdzi vesels rezerves daļu komplekts. (Ne tikai rezerves kameras un riepas)
Saprotu, ka pagājušogad mums MTB challenge baigi paveicās ar laiku. Sāku domāt kā gatavoties, gadījumā ja tur šogad trāpīsies lietains.
Kādas riepas tad bija vispiemērotākās šajā pasākumā, ritīgas traktorenes vai diezgan gludas?
Ar kādu riteni brauci, FS vai HT?

Last edited by Atis (27.05.2008 14:01:47)

Avatar

By Grey 27.05.2008 14:38:27

Member# · 1,687 comments

Paldies Kārli par rakstu!
Atļāvos to ielikt arī žurnālā, ja ir pretenzijas dari man to zināmu!

Avatar

By KKTK 27.05.2008 15:32:40

Member+ · 2,298 comments

Nu bet protams, ka līdzi jāņem vismaz trīs pāri bremžu kluču, rezerves spriegotājs, troses un apvalki puss ritenim. Jauna ķēde, rezerves spieķi un radziņi arī var noderēt. Pārējais jau mazgāšanas un ēļļošanas pričendāļi gan ķēdei, gan trosēm.
Jā supports ļoti noder, pat ja pac spēj normāli kustēties, tad pēc trases un paēšanas galva dažreiz negrib strādāt un aizmirstās izdarīt elementāras lietas, piem. izkārt izmazgātās drēbes :]

Pēc aprakstiem un atceroties to vienu slapjo dienu pagājušogad varu nedaudz iztēloties, kas tur darījās pirmajās dienās. Tā teikt - piedzīvojumu mači :]  Gandrīz vai jāsaka, ka malači, ka atgriezāties bez traumām. Ik pa laikam kūleņojoši cilvēki un tik daudz izstājušo noteikti nebija organizatoru mērķis.

KarlisB wrote

Konstatēju, ka riteņa iespējas pārvarēt šķēršļus ir daudz lielākas nekā var iedomāties ar katru stundu (akmeņainajos, sakņainajos, dubļainajos) nobraucienos, par bīstamiem neuzskatīju ar vien lielākus akmeņus un saknes, iztaisnojās trajektorijas un palielinās ātrums.

smile)) nu es tak teicu ka upgreidojas skilli big_smile

Avatar

By Eduards 27.05.2008 21:52:56

Member# · 2,686 comments

Vēl ilgu laiku jums šis brauciens paliks atmiņā kā labākais. Man pašam arī pagājušā gada Beskidy patika vislabāk, daļēji arī tapēc, ka vienu dienu uzlija, un bija patīkams skarbinieks pa māliem lietum līstot lejā braukt.

Avatar

By KarlisB 27.05.2008 22:49:22

Member+ · 911 comments
Atis wrote

Paldies par interesanto rakstu!
No rakstītā sanāk, ka jāņem līdzi vesels rezerves daļu komplekts. (Ne tikai rezerves kameras un riepas)
Saprotu, ka pagājušogad mums MTB challenge baigi paveicās ar laiku. Sāku domāt kā gatavoties, gadījumā ja tur šogad trāpīsies lietains.
Kādas riepas tad bija vispiemērotākās šajā pasākumā, ritīgas traktorenes vai diezgan gludas?
Ar kādu riteni brauci, FS vai HT?

Tieši tā jāņem līdzi ļoti daudz, pirmkārt visas dilstošās un kustošās detaļas, ar kurām ir jāmanipulē...
Par riepām, braucu ar NobbyNic, Mareks Uģis ar mierīgākām Racing Ralph! Braukt varēja ar visām, trasē manīju visādas riepas, arī Top vīriem no Rivette komandas, kas mitinājās mūsu viesnīcā,  dominēja niknās riepas! Domāju ka 1 un 2.dienā slapjajā laikā, drošāk braukt ar niknajām NN, 3 un 4.posmā, kad nelija labākā izvēle varētu būt RR, ļoti daudz aspekti riepu izvēlē nevar viennozīmīgi pateikt, ja pirms posma ar trasi nav iespējams iepazīties... Trases kartē izskatījās vienādi grūtas, bet dzīvē radikāli atšķirīgas!
Tikpat diskutabls jautājums ir spiediens riepās, cietas drošas pret pārsišanu vai mīkstākas komfortablākas ar labāku saķeri, bet nedrošākas???
Braucu ar FS lai gan vairums it sevišķi Top gals brauca ar HT! Arī šķēpi lūzt, kurš tad ir piemērotākais, gāju kolēģiem garām nobraucienos šie mani dzina kāpumos...
Katram pašam jājūt ar ko labāk un kādā veidā braucas.

Jāprasa Marekam kā tad bija ar RR slapjajās dienās?

īss ieskats no čehu lapas...
http://www.mtbs.cz/Zavody/MTB-beskidy-t … 08_cl.html

Last edited by KarlisB (27.05.2008 22:51:08)


FS 29er

Avatar

By Yeti 27.05.2008 22:52:03

Member · 686 comments

mnjā...
patiešām iespaids palika no lasītā...
paldies

Avatar

By Atis 27.05.2008 23:44:37

Member+ · 1,591 comments

Par to FS vai HT. Pagājušo gadu braucu ar HT, komandas biedrs ar FS. Secināju, ka viņam lejā noteikti gāja ātrāk, bet augšā, atsevišķās nelīdzenās vietās arī gāja ātrāk ar FS. Protams, ka tā paša līmeņa FS ir attiecīgi smagāks. Tā, ka kādēļ top braucēji nebrauca ar FS? Nevar atļauties vai sponsors nenosponsorē, vai tādi stereotipi ... grūti pateikt.

Avatar

By Martins_L 28.05.2008 08:04:36

Member++ · 755 comments

Atis laikam domā Bikechallenge. Beskidy tomēr pat sausā laikā ir kautkas līdzīgs Tahko un Bikechallenge mikslim.
Iesaku, pirms mēģināt pieveikt Beskidu, nobraukt vismaz vienu no šiem pasākumiem. Tahko- lai nebūtu pārsteigumi tehniskuma ziņā, Bikechallenge- fiziskajā (daudzdienas)

Avatar

By Martins_L 28.05.2008 13:27:17

Member++ · 755 comments

Laikam jau emocijas savākušās baigais kalns- kautkā domas pie darbiem šobrīd negrib turēties, tādēļ nolēmu uzlikt "uz papīra" savus iespaidus no Beskidy trophy.

Gatavošanās process.

Gatavojos šim pasākumam visai nopietni- neba jau nu pārnopietni, bet arī ne gluži hobija līmenī (caurmērā 5 treniņi un 10-14 stundas nedēļā- kā nekā Beskidy trophy bija ieplānots kā sezonas galvenais pasākums), bet vajadzēja jau tā notikt, ka 2,5 nedēļas pirms pasākuma sarāvu muguru un nedēļu knapi staigāju. Krimuldā pasēdēju uz ričuka (bez slodzes, ne gonkā). Bija OK. Bet baigi kautko mēģināt raut vairs nebija prāta darbs, kā arī vajadzēja sakārtot darba lietas, lai procesi neapstātos manas prombūtnes laikā. Tā nu sanāca, ka šajā laikā izbraucu tikai 2 treniņus (otrais bija Smiltenes trases iemēģināšana (trase baigi patika) mežos, kalnos praktiski gonkas režīmā un tāpat sanāca ap 3 stundām.
D...ā darbs un materiāls!

Pirms sacīkstēm.

Par viesnīcu papildināšu Kārli. Viss bija labi, bet bija viens liels BET... dāņiem nospēra ričukus un arī pērn tieši no šīs viesnīcas tika nozagti velosipēdi. Orgi neiesaka vairs šo viesnīcu izmantot, lai gan šķietami drošības pasākumi tiek veikti, riteņus labāk tuŗēt numuriņā (kas pēc pirmās nakts arī tika atļauts). Iespējams, ka mūsu vellapēdus izglāba tas, ka uz recepcijas meitenes minējumu, ka mūsu riteņi ir ļoti dārgi, es iztēlojos īpaši dārgos un kautrīgi nomurmināju, ka nemaz tik traki dārgi tie nav. Kā tur īsti bija mēs nekad neuzzināsim.
Iekustēšanās treniņā ar Uģi izbraucām rītdienas pirmos 3,5 km līdz vietai, kur trase nogriezās no asfalta dubļos. Starta kalns bija nopietns- 2 km lēzeni, bet 1,5 km kāpums bija 15-18 %, vietām sasniedzot pat 23 %, un turpinājās pa dubļiem nezināmā garumā.

1. diena

Sākums nekad nav bijusi mana stiprā puse, tādēļ iesāku cītīgi, bet bez pārmērīga azarta (vēl viss priekšā). Dubļu daudzumš, protams, bišķi pārsteidza, bet biju cītīgi sekojis līdzi laika prognozei, kas palīdzēja izvairīties no pilnīga šoka. Nobraucu savā pirmās dienas tempā. Tehniskas ķibeles praktiski nebija, vienīgi priekšējā pārslēga trose nestaigāja (pārslēgšanās uz lielāku zobratu notika "tipa ar lauzni" pēc pērn Bikechallengā atstrādātas metodes).
Saeļļoju troses. Piemetu galvā, ka ķēdi un kaseti labāk mainīt rītvakar (liela kļuda, bet to es vēl nezināju)- kā nekā garākie posmi paredzēti tieši 3. un 4.
Viss liekas Ok, noskaņojums kaujiniecisks.

2. diena

No starta atkal sāku mēreni ātri, bet 9tajā km dabonu mīksto. Normāla parādība- nomainu kameru, kas aizņem vairāk laika kā parasti (7 min), jo jānotīra visas virsmas no dubļu kārtas. Esmu gandrīz pašā astē, neko darīt- distance gara gan apdzīšu ko varēšu (tad es vēl nezināju cik daudz šodien singltraku). Pāris km skautu pārgājiens un sākas ĪSTA GONKA ar pulsu 110-120. Izmantoju katru kautvai teorētisku iespēju kādu apdzīt, bet tas process ir kā pasakā ar pūķa galvām- vienu nocērt divas izaug. Tik vien ir kā "sabaroju" savu zirgu ar nevajadzīgi daudz dubļiem (tāpat pārēstos).
Pirmo bufeti ignorēju (vismaz apdzenu krietni vairāk ļaužus nekā visos iepriekšējos km kopā), turklāt 100 m priekšā ieraugu Intu, kurš nupat ir iestiprinājies un brauc tālāk. Savtīgi nodomāju, ka jānoķer Ints, lai būtu pieejama rezerves kamera (suportam uzprasīt nebija laika- būtu jāstājas)
Kāpjam ārprāta (izrādās tikai vienā no) dubļakmeņu kalnā. Uzprasu Intam- kā ir, uz ko saņemu ģeniāli vienkāršu un visu izsakošu atbildi: "Tāpat kā visiem".
Dūšīgi kāpelējot un nedaudz pabraucot (apmēram 25 km), nākas secināt, ka ķēdi tomēr vajadzējēja ka nomainīt- priekšas mazais zobrats atteicās ņemt dalību šajā pasākumā (konkrēti sakoja). Nākamajā atbalsta punktā izmazgājot ķēdi, vēl vienu trejsiguldnieku izdevās "uztīt", bet tālāk nodevīgie dubļi bija savu melno darbu paveikuši godam- mazākais palikušais pārnesums bija 32-24 (28 un 32 aizmugurē lauza dubļaino ķēdi (sucki) un bija bezjēdzīgi mīt- 4 uz priekšu 1 atpakaļ). Centos staigāt un "lauzt" kalnus apmēram proporcionāli.
Sen nebiju runājis tik daudz sliktos vārdus.
Normāli (uz 100% tā lai dvēsele dzied) braucu tikai downhilos (biju iebraucies salīdzinot ar 1. dienu, tauta arī izretojusies).
Vienā no DH nepamanīju marķējumu (ne es pirmais, bet turpmākajās dienās orgi operatīvi noreaģēja un šādās vietās "wrongvejam" lika priekšā baļķēnus vai zarus ar bultām). Kāpju atpakaļ. ...+ vēl 8 min pieskaitāmas neizzināmajai zaudētā laika kaudzei.
Pēdējais kalns. Garš maita liekas (tikai 2,5 km). Laužu, eju... . Kalna galā Zīriņu suports uzmundrina. Vajadzētu uzbraukt. Nē- kalns tomēr izrādās stiprāks. Pat pēdējos 30 plakanos metrus eju kājām. Esmu gana izskrējies...7,5 stundas.
(Uģis atgriežas gana možs pēc 9,5 stundām, bet ir apņemšanās pilns pietaupīt savu padzīvojušo rumpi prātīgākām nodarbēm. Pabraukšot 4. dienā)

Bet otrā diena vēl ne tuvu nav beigusies.
Vakarā viesnīcas pagalmā ķīlēju riteni. Viens polis saka/jautā:"remontējies?!", atbildu: "NĒ, būvēju jaunu riteni!". Tas nav īpaši tālu no patiesības.
Kārlis un Uģis arī pieliek savu palīdzīgo roku un tādēļ man izdodas tikt gultā ne nakts vidū.
HAHA! Pat 5 pudeles recovery dzēriena neļauj aizmigt. Kājas velk uz krampi pat tādās vietās, kur es līdz šim nezināju, ka tas vispār ir iespējams.
Diena beidzas ar labi ja 2 stundu miegu.

3. diena

Pamostos miris. Nu vismaz tāds itkā man pāri būtu pārbraucis poļu meža tehnikas bataljons.
Lozungs "Dod ručkā" operatīvi tiek nomainīts pret daudz mazpārliecinošāko "līdz galam, vecīt". Uz mirkli pat uzvirmo doma pievienoties Uģim un nedaudz parekoverēties. Labāk tomēr nē.
Kājās nekādas būtiskas izmaiņas nav notikušas. Iesildīšanos atstāju citiem un sāku gonku iesildoties. Uģis un Alise pirmajā čekpointā jau sākuši uztraukties, ka es laikam esmu uztaisījies par gulašu meža zvēru dzīrēm (godīgi sakot, pāris iespējas arī bija kamēr neatjēdzos, ka aizmugurē jaunie bremžu kluči cenšas pakaļu izvirzīt "līderos").
Pēc čekpointa kļuvu pavisam melns un maziņš- augstuma diagramma rāda kāpumu apmēram 10 km garumā un 600m pa vertikāli.
Bet kas tad tas- a kur ta dubļi? Nav! Vot tas bija pārsteigums!
Kalnu veicu režīmā lai tiek visām pārpalikušajām kāju daļām līdzīgi- 2 km tinu 0,5 km eju. Garām brauc bariem vien arī jau pensionāri un meitenītes. Liekas, ka visi skatās uz manīm ar tādu līdzjutības izteiksmi sejās itkā būtu bēru viesi un es jau gulētu tajā kastē. Viens džeks, garām braucot, uzsit pa plecu un saka: "Tu to vari!". Zinu, ka varu, tikai ļoti, ļoti lēni.
Kalnu bērni arī nav no dzelzs- ik pa gabaliņam kāds grīļojas stutēdamies gar savu vellapēdu. Kalna galā vispār tusiņš- 3 vai 4 vīri guļ zālītē bez redzamām dzīvības pazīmēm, citi izmisumā ēd zobu pastu (želejas tādos iepakojumos, ka rada manī vēlmi paņirgt).
3 izsaukuma zīmes atgriež manī dzīvesprieku. Palūdzu "šortaini" (somu panku ekvivalents vietējā formātā- frīraideri, kuri kā pazīšanās zīmi virs velobiksēm velk plandošos šortus), lai palaiž mani pa priekšu. Nekādu problēmu- vakar parādīju visai viņu bandai, ka neesmu ne par pus kapeiku gausāks par viņiem. Izbraucu uz pīķa. Šortaiņu nav. Nosmejos sevī, ka laikam būtu pelnījis "Goda Šortus".
Ogļhidrātus salietojies pans informē, ka pēc 1 km būšot bufete. Mūsu suports ir ātrāk un ziņo, ka tālāk ir gandrīz tikai šoseja (25 km, 2 kalni).
Vienīgajā nobraucienā pamanos saķert lielāko šī pasākuma pulsu- 220 bpm. Lieta tāda, ka 2 ganksteri sastājušies uz taciņas, priekšā kautkas izlicies bīstams. Tālākais ir 3-4 sekundes. Iznesos no līkuma, ieraugu šamējos, nobremzēt vairs nekādi, saucu: "eu, eu, eu" augošā skaļumā- pēdējais "eu" jau sanāk izmisuma pārpilns. Tomēr paspēja pavākties malā. Aiz muguras dzirdu mēdošā balsī: "eu, eu" un kautko man nesaprotamā valodā "tipa baigie meistari te nolasījušies", bet nu jau vairs neko- salielījies esmu, mizoju lejā (vells, citā situācijā varbūt arī es padomātu pirms brauktu, bet redzēt neredzēju, nobīties no trases nepaspēju un viss beidzās ātri un labi).

4. diena

Pēc jau iepriekš izmantota scenārija (Bikechallenge 2006) pēdējā dienā ieslēdzu 5-10 % rezervi nobraucienos- tagad nošķilties būtu baigi abidna, arī iespēja pamontēt kādu riepu galīgi nevilina. Kalnos braucu savā ritmā, kājas kā malka gan ir, bet visu kas ir daudzmaz braucams braucu.
Finišā palaižu priekšā braucošo labu gabaliņu prom, citādāk tak šis izbojātu "uzvaras" finiša foto. IRRR!

Nobeigums nebūs! Viss turpinās! Tikai citur.

Avatar

By Bomber 28.05.2008 14:16:42

Member · 63 comments

Pēc gandrīz nedēļas prombūtnes beidzot ir atgulēta atpakaļ ceļā negulētā nakts,  piekoriģēti procesi darbā un pie mājās nopļauts mauriņš. Ir brīdis padalīties iespaidos.
Kopā vienā kompānijā braucām ar Mārtiņu un Kārli, atbalsta grupā Alise. Katrs no mums ar savu mērķi, un atšķirīgu  fizisko kondīciju.
Par to kas mūs kalnos sagaida domas īpaši nedalījās un faktiski arī atbilda īstenībai. Pārsteidza vienīgi tas, ka kalnos var būt tik daudz dažādas konsistences, krāsas un garšas dubļu.   
Neatkārtošu draugu rakstīto, manas izjūtas distancēs bija ļoti līdzīgas. Atšķirība tā, ka braucu salīdzinoši piesardzīgi, atbilstoši fiziskajam un pieredzei kalnos. Trešo posmu nopasēju, jo otrajā pavadīju 9:36 h. Sajūta bija tāda, ka ja arī sākšu, vienalga būs jāizstājas. Laikam izdarīju pareizi, jo ceturtajā pašsajūta bija lieliska. Dubļu džampās  pieklājīgi lamājos (Dzimtajā Valodā) un nobraucienos pat atļāvos uzsvilpot nerātnu dziesmu melodijas. Gar trasi staigājošajiem tūristiem tas ļoti patika.
Kā pa laimi visās trijās distancēs iztiku pilnīgi bez kādām tehniskām problēmām, pat prokolu nedabūju. BET !!! 300 m pēc ceturtās dienas finiša, jau braucot uz viesnīcu pārtrūka ķēde! Nu noveicās pamatīgi, ka ne distancē.

Tad nu noslēgumā:

Kalnu veloslimība ir progresējoša un neārstējama

Līdzenās Latvijas pamatiedzīvotājs uz velosipēda kalnos izpildās ievērojami  labāk nekā tumšas ādas krāsas ļautiņi uz distanču slēpēm. Tādēļ varu ikvienam  patiesam velomīlim ieteikt vismaz reizi piedzīvot ko līdzīgu Beskidy MTB trophy 2008.

Avatar

By Bomber 28.05.2008 15:51:48

Member · 63 comments

Te ir parādījušās bildes
http://www.sportograf.de

Avatar

By LOOK 28.05.2008 16:33:26

Member# · 2,702 comments

Izlasīju, ļoti reāla aina. Pilnīgi tā itkā pats būtu nobraucis. Prieks ka Jums patika. Dubļi kalnos, katra MTB braucēja sava skila labākais tests.


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By raiter 28.05.2008 17:55:09

Member+ · 3,344 comments

Martinam_L jāiedod balva literaturā. Piekrītu LOOK teiktajam, lasot juška it kā pats būtu piedalījies (protams visu cieņu Grey, Mārtiņam, un pārējiem, jo mēs lasītāji tās mokas ko Jūs pārcietāt, sajust nevaram smile )

Ne piermo reizi lasu šos aprakstus par ārvalstu gonkām, un īstenībā sāku apjaust ka pašam kaut kas tāds dzīvē ir arī jāpieviec...

Last edited by raiter (28.05.2008 17:55:37)


Avatar

By Grey 28.05.2008 17:58:39

Member# · 1,687 comments

Par ko man paldies?

Avatar

By KarlisB 02.06.2008 17:12:13

Member+ · 911 comments

Skaista galerija no pasāciena!
http://www.mtbs.cz/fotogalerie_06_clane … ophy08_gal


FS 29er

Avatar

By raiter 02.06.2008 17:28:30

Member+ · 3,344 comments
KarlisB wrote

Skaista galerija no pasāciena!
http://www.mtbs.cz/fotogalerie_06_clane … ophy08_gal

Ja lasot aprakstus man radās doma "Ak kā es tur gribētu būt", tad redzot bildes man radās doma "bet varbūt tomēr labāk nemēģināt" smile
Zinu, jau zinu, ka noteikti ir to vērts:)


Avatar

By Martins_L 03.06.2008 22:33:37

Member++ · 755 comments

Arī oficiālajā lapā ir saliktas bildes. (ar manu numuru finišē kautkāds jocīgs japānis)