Apvedceļa un citu "noslogotu šoseju" apburtais loks: velosipēdisti pamēģina tur braukt. Daļa saprot, ka pārāk bīstami un vairs tur nebrauc. Autovadītāji redz, ka velo ir maz un sāk braukt ātrāk/bīstamāk. No palikušajiem velosipēdistiem atkal daļa pārstāj tur braukt. Autovadītāji redz, ka velo ir palicis vēl mazāk un tā pēc pāris gadiem ar velo tur brauc, kā Kaspars saka, tikai aiz furām.
By 436 16.03.2016 11:00:30
Member · 825 commentsTiem, kam ir iekšas braukt aiz fūrēm, ir iekšas braukt arī tāpat.
By vējš matos 16.03.2016 11:14:19
Member · 203 commentsMan te pa pavasari tādi novērojumi, ka apdzinējus var sarindot pēc kretīnisma pakāpes šādi:
antitops -
- baļķinieki ar LV numuriem;
- vieglās a/m ar LV numuriem+netīras (no dziļajiem laukiem?)
- autobusi;
- fūres ar LV numuriem.
- biezie vāģi ar LV numuriem.
korekto apdzinēju tops:
- fūres ar ārzemju numuriem;
- vidusmēra vieglie,kopti auto;
- baļķinieki ar LT numuriem.
- ārpus konkurences - auto ar veloturētājiem:))
Katram sava pieredze,bet man izskatās šādi.
By buzic 65 16.03.2016 12:34:28
Member · 1,159 commentsAr 180Km/h brauc?
Reizēm ātrāk
By buzic 65 16.03.2016 12:36:25
Member · 1,159 comments(velobraucēju tur praktiski nav) !
Tikai aiz furām.
Es biju domājis dalījumu - riteņbraucēji/velobraucēji. Tūristu uz šīs šosejas praktiski nav, līdz ar to arī attieksme pret atrašanos kopējā satiksmē ir pat ļoti adekvāta.
By NilsS 16.03.2016 17:06:08
Member · 775 commentsPēteri, tavas domas ir ļoti interesantas, lai neteiktu vairāk.
Tavuprāt ar šosejnieku jādodas vizināties sebā, retu reizi varbūt drīkst to darīt pa vispretīgāk salāpītajiem nomales ceļiem, kur brauc tikai traktori.
Ja es vēlos braukt uz darbu ar riteni, tad nekā - varen blīvā satiksmē to nedrīkst, jo Pēteriem kāja pielipusi gāzes pedālim. Nez kāpēc man braucot autiņā velosipēdisti netraucē?
By peteris 16.03.2016 19:48:02
Member · 520 commentsPēteri, tavas domas ir ļoti interesantas, lai neteiktu vairāk.
Tavuprāt ar šosejnieku jādodas vizināties sebā, retu reizi varbūt drīkst to darīt pa vispretīgāk salāpītajiem nomales ceļiem, kur brauc tikai traktori.
Ja es vēlos braukt uz darbu ar riteni, tad nekā - varen blīvā satiksmē to nedrīkst, jo Pēteriem kāja pielipusi gāzes pedālim. Nez kāpēc man braucot autiņā velosipēdisti netraucē?
Pilsētā ir mazāka ātrumu starpība, tāpēc arī braukšana ir drošāka.
Es te vairāk runāju par paša velosipēdista drošību, nevis par traucēšanu vai kājas pielipšanu pie pedāļa.
Jau esmu raksījis - īslaicīgu mītni Bolderājā neizvēlējos tikai un vienīgi velosipēdiem nepiemērota ceļa dēļ. Jā, tur drīkst braukt, bet galīgi neuzskatu to par prātīgu rīcību.
Varen blīvā satiksmē ar lielu ātrumu starpību drīksti braukt, bet vai Tev to vajag? Sevi nav žēl?
By NilsS 16.03.2016 19:58:27
Member · 775 commentsPaies kāds laiks un ļaudis ar izbrīnu lasīs par mežonīgi trulajiem agrāko gadu paradumiem
By averza 16.03.2016 20:39:08
Member++ · 5,039 commentsPar ko tieši Tu runā? Pirms gadiem 3 ar velo varēja tīri labi braukt pilsētā kā mazai mašīnītei. Tagad ar katru mēnesi paliek arvien nožēlojamāk. Arī noteikumi tiek modificēti, arvien ierobežojot ar velo atļautos manevrus. (Nu labi, atļāva braukt pa gājēju pārejām, bet tāpat jau visi brauca, un nebija arī konkrēta punkta, kas to aizliegtu.) Pat mācību auto apsteidz velo ar mazāk kā metra intervālu, lai gan vietas manevram ir pietiekoši. Es personīgi neredzu gaismu tuneļa galā.
By lūsis 16.03.2016 21:34:29
Member · 231 commentsMan atkal pēdējā laikā riebjas situācijas, ka uz šosejas šauras (piem. Carnikavas) vieglais dzen vieglo un brauc velominim (man) tieši virsū.Ja es nenolecu uz grants seguma īslaicīgi , tad sanāk , ka gar plecu man panesas auto uz 100 km stundā pretējā virzienā ar dažu desmitu centimetru rezervi. Diezgan bailīgi. To, ka tas ir normāli man neviens neiestāstīs kā arī tiesības un auto man ir 14 gadus.
By buzic 65 16.03.2016 21:45:48
Member · 1,159 commentsMan atkal pēdējā laikā riebjas situācijas, ka uz šosejas šauras (piem. Carnikavas) vieglais dzen vieglo un brauc velominim (man) tieši virsū.Ja es nenolecu uz grants seguma īslaicīgi , tad sanāk , ka gar plecu man panesas auto uz 100 km stundā pretējā virzienā ar dažu desmitu centimetru rezervi. Diezgan bailīgi. To, ka tas ir normāli man neviens neiestāstīs kā arī tiesības un auto man ir 14 gadus.
Iemesls ir tas, ka liela daļa benzīngalvu uz velo nav sēdējuši, bet smadzeņu kroku nepietiekamība neļauj izprast savu, maigi izsakoties, debilo rīcību.
Nu un, protams, ir kretīni, kuri to dara apzināti.
By Huligāns 16.03.2016 21:48:50
Member · 966 commentsNav mums kultūras un cieņa uz ceļiem, ne no auto, ne no velo puses un it īpaši no moto
Tad spriežam, kāpēc tā notiekās un kas jādara
arturs.lee@inbox.lv
bez liekiem vārdiem
https://www.facebook.com/groups/mtbvelo/
By Mihails 16.03.2016 22:15:46
Member · 341 commentsNav mums kultūras un cieņa uz ceļiem, ne no auto, ne no velo puses un it īpaši no moto
Tad spriežam, kāpēc tā notiekās un kas jādara
Padomājiet, kāpēc Igaunijā vien 50 bojāgājušie gadā uz 1 miljonu iedzīvotāju, bet Latvijā - 94? Kādas ir atšķirības starp mūsu valstīm?
By kaska 16.03.2016 22:28:53
Member · 893 commentsEhh.. laikam jau agrāk zāle bij zaļāka... bet arī man šķiet, ka pirms 5+ gadiem pa Rīgas ielām bija patīkamāk pārvietoties. Tagad ar visu to traci ap velojoslu ieviešanu, CSN izmainīšanu, tauta ir sakacināta un pie visām savām nelaimēm vaino ikvienu, ko redz uz velosipēda.
Tomēr nav gluži tā, ka tagad viss būtu baigi slikti. Man reti kāds "brauc virsū" vai tml. Iespējams tas tāpēc, ka esmu viens no tiem "klauniem", kas tērpjas tik nepievilcīgajos elektrozaļajos/dzeltenajos toņos (un man nav kauns ) kā arī netaupu gramus uz pāris lukturīšiem krēslā vai tumsā.
Jautājums Lūsim un pārējiem, kurus autovadītāji uz šosejas "neņem par pilnu". Kāds ir jūsu vizuālais tēls - tb, cik pamanāmi esat? Kā jums liekas cik m attālumā autovadītājs jūs pamana? Piemēram, mums te ir viena diezgan zināma komanda, kuras komandas forma ir krāsās, kuras nu galīgi neizceļas uz rudens,ziemas dabas toņiem. Kā autovadītājs, es viņus pamanu salīdzinoši vēlu. Uz šosejas, kur ātrums ir ~100+ km/h pretī braucošu šīs konkrētās komandas dalībnieku es, iespējams, pamanītu tikai, kad būtu jau blakus apdzenamajam transportlīdzeklim.
Jā, man ar acīm viss ir kārtībā un cieņa pret velobraucējiem arī man ir, tāpēc... Cienījamie velodievi, iztiksim bez personīgiem uzbraucieniem, ok?
km pie km neliksi, pie Mm netiksi!
By Huligāns 16.03.2016 22:30:01
Member · 966 commentsMan nav jādomā, jo es nebraucu pēc statistikas
Varbūt mazliet pašiem jāaizdomājas par savu dzīvību, labāk braukt tur, kur mazāk auto, varbūt tur, kur vispār neviena nav, varbūt tur, kur daudz auto
cilvēks dažreiz nepadomā par savam spējām, ne tikai braukšanā, bet arī fiziskā formā, katrs sīkums var dzīvību prasīt.
Braucot garām velosipēdists velosipēdistam var notikt negadījums - miljons variantu, bet jādomā uz priekšu, kas var notikt un ko darīt, lai nenotiek TAS
arturs.lee@inbox.lv
bez liekiem vārdiem
https://www.facebook.com/groups/mtbvelo/
By Mihails 16.03.2016 22:40:35
Member · 341 commentsJautājums Lūsim un pārējiem, kurus autovadītāji uz šosejas "neņem par pilnu". Kāds ir jūsu vizuālais tēls - tb, cik pamanāmi esat? Kā jums liekas cik m attālumā autovadītājs jūs pamana?
Pilsētā gaišā dienas laikā brauc līdzīgi. Laikam arī nepamana?
By kaska 16.03.2016 22:41:48
Member · 893 commentsp.s. Šodien bija viena no retajām reizēm, kad man gandrīz "brauca virsū" - Kaut kāds golfs griezās no Krasta ielas iekšā Makdonaldā un tikai pēdējā brīdī apstājās (laikam saprata, ka es nestāšos ;D). Es, savukārt, braukdams pa ietvi, nestājos ne jau spīta pēc, bet gan tāpēc, ka neredzēju viņa ieslēgto labo virziena rādītāju, kas bija noslēpies kaut kur viņa ķīnīzeru xenona staros.
km pie km neliksi, pie Mm netiksi!
By kaska 16.03.2016 22:46:05
Member · 893 commentsPilsētā gaišā dienas laikā brauc līdzīgi. Laikam arī nepamana?
Īsti nesapratu jautājumu. Lai nu kā, arī pilsētā man reti* kāds brauc virsū vai citādi apbižo.
*Protams, RS minibusi un GaļasBuss (Galss Buss) ir ārpus konkurences. Tos es šajā apgalvojumā neņemu vērā
km pie km neliksi, pie Mm netiksi!
By NilsS 16.03.2016 22:54:56
Member · 775 commentsMan atkal pēdējā laikā riebjas situācijas, ka uz šosejas šauras (piem. Carnikavas) vieglais dzen vieglo un brauc velominim (man) tieši virsū.Ja es nenolecu uz grants seguma īslaicīgi , tad sanāk , ka gar plecu man panesas auto uz 100 km stundā pretējā virzienā ar dažu desmitu centimetru rezervi. Diezgan bailīgi. To, ka tas ir normāli man neviens neiestāstīs kā arī tiesības un auto man ir 14 gadus.
Tā ir klasika, uz Tīnūži - Koknese tā dara fūres. Braucot ar ritenīti ļoti aizraujoši vērot, kā apmēram 80 tonnas tērauda nāk virsū aizņemot 90% asfalta.
Un mani neredzēt ir jāmāk - elektrozaļa jaka un kaska.
By 436 16.03.2016 23:00:25
Member · 825 commentsVarbūt mazliet pašiem jāaizdomājas par savu dzīvību, labāk braukt tur, kur mazāk auto
Ir tādi varianti, kur alternatīvu ceļu nemaz nav.
By buzic 65 16.03.2016 23:12:11
Member · 1,159 commentsBraucot ar velo, ir vērts atcerēties vēl vienu lietu. Uz tā paša Tīnūži-Koknese vasaras otrajā pusē pievakarē, braucot Rīgas virzienā, saule ir zemu un ir vietas, kur neredz neko - elektrozaļo jaku tai skaitā. Nu nebūtu prātīgi šajā laikā kačāt tiesības joslas vidū.
By NilsS 16.03.2016 23:42:54
Member · 775 commentstak atslābsti, neviens tur tā nedara
By androns1983 16.03.2016 23:57:21
Member · 418 commentsnu jei bogu ... ar velo minu gadus 15vismaz ... gan pa Rīgu gan pa šoseju.
nu nekas dramatiski nav mainījies ... pēdējos 8 gadus minu aktīvāk pa brauktuvēm, ne trotuāriem .. nu neesmu es īpaši novērojis kaut kādu speciālu virsū braukšanu. Nu ir bijis, ka met ar fakuci un kliedz kaut ko pa logu, lai vācos uz trotuāru .. bet ... ne ģimene bez kropļiem, tā teikt.
Tiesa gan, es kaut kādas nesaprašanās uz ielas neuztveru kā personīgus draudus un ka autovadītājs cenšas nogalināt tieši mani. Nu izbrauca priekšā, nepamanīja. sabremzējāmies, samainījāmies ... nu akls losis viņš .. that's it ...
par redzamību ... neekonomēju gramus ne uz atstarotājiem, ne uz lampiņām ...
palasot šo forumu šķiet, ka esmu vienīgais, kam tā īsti nav konfliktu uz ielām ...
Auto / Velo / GC / Outdoor / Camping / Active :)
By averza 17.03.2016 01:05:13
Member++ · 5,039 commentsEs, savukārt, braukdams pa ietvi
Tas ir tas klasiskais gadījums, kad braukšana pa ietvi ir bīstamāka nekā pa brauktuvi, līdz cik tur reizēm (11.9)
andron, mums arī neviens virsū nebrauc - visi taču dzīvi, mirušie jau nesvīst (forumā neraksta). 30cm nobraukt - tā jau nav virsū braukšana, viss kārtībā. Pavākties uz nomales, kad pretī apdzen - no problemo, sevišķi ar šosejnieku. Es pēdējā laikā esmu iemanījies braukt pa pilsētu tā, lai nebūtu vispār nekādu problēmu. Bet tas ir tāpēc, ka protu no tām problēmvietām izvairīties vai izvēlēties nekaitīgāko variantu. Ideālajā gadījumā gribētu braukt tikai pa brauktuvi pilsētā (izņemot sastrēgumu laikā u.tml.) - "vehicular cycling". Bet, lai nebūtu katru dienu forumā jāraksta, ka atkal gandrīz uzbrauca virsū, nākas braukt citādi.
Tie, kas raksta, ka nav nekādu problēmu pārvietoties ar velo pa pilsētu (Rīgu). Ak, ja jūs zinātu, ko par braukšanu pilsētā ar velo domā, piemēram, dāmas - un ne jau svētdiennieces, bet Latvijas top dāmas MTB/šosejas disciplīnās.
Last edited by averza (17.03.2016 01:07:55)
By NilsS 17.03.2016 07:40:00
Member · 775 commentsAndron - cik km gadā nobrauc?
By androns1983 17.03.2016 08:12:12
Member · 418 commentssalīdzinoši maz ... jo braucu tikai tur kur man vajag - darīšanas, izklaides. bet nebraucu nekādus tur treniņus utt.
apmēram 4000 - 5000 ar velo
un ap 30 000 ar auto.
Zinu, ka, jo vairāk km, jo vairāk notikumi uz ceļiem, bet paanalizējot arī ar auto veiktos kilometrus arī varu teikt, ka nav bijuši ievērojami konflikti ar velosipēdistiem ...
pēdējā epizode, kur šķiet #nightrideriga velorasts 5dienas naktī minās pa mūkusalas apļa iekšējo joslu pretējā virzienā :doh: (bet tas jau liekam velosipēdistu kauna kaktā, ne autovadītāju)
Last edited by androns1983 (17.03.2016 08:12:48)
Auto / Velo / GC / Outdoor / Camping / Active :)
By kaska 17.03.2016 10:22:54
Member · 893 commentsEs, savukārt, braukdams pa ietvi
Tas ir tas klasiskais gadījums, kad braukšana pa ietvi ir bīstamāka nekā pa brauktuvi, līdz cik tur reizēm (11.9)
Probably. Šeit ietve bija vienīgais variants, jo braucu satiksmei pret spalvu. Liekas, ka tieši šī iebrauktuve maķītī un blakus 'izbrauktuve' no Statoil ir krasta ielas melnākie punkti tiem kas brauc pa "promenādes veloceliņu ---> pretējā virziena Toyota centra pseido-iebrauktuvi ----> ietvi līdz Dienvidu tiltam". Nepilnu mēnesi atpakaļ redzēju, ka bija sadūrušies divi nelaimīgie - auto, kas izbrauca no Statoil un velosipēdists, kas brauca pa ietvi virzienā no Dienvidu tilta uz Centru. Tā kā tur ir vienvirziena brauktuve, tad daži autovadītāji, laikam, uzskata, ka pa labi nav jāskatās.
Last edited by kaska (17.03.2016 10:45:00)
km pie km neliksi, pie Mm netiksi!
By averza 16.03.2016 10:52:27
Member++ · 5,039 comments