BikeChallenge 2008

Avatar

By Lauva 03.08.2008 13:26:56

Member+ · 76 comments
Ivčiks wrote

Vislielākais respect  un prieks par mūsu meiču Ingrīdas un Monikas dalību šajā pasākumā!

Abu meiteņu varējums tiešām apbrīnas vērts. Lai neapvainojas kungi, bet no malas reizēm izskatījās, ka tā stiprākā puse pāros bija tieši viņas. Mārtiņa cīņas spars arī slavējams, jo vienā kategorijā - alus tukšošanā, viņš notekti apsteidza ne tikai visus dalībniekus, bet arī lielu daļu līdzjutēju. Vienīgi Anlens viņam varēja sastādīt konkurenci, kaut Anlens pēc finiša parasti pārgāja uz MIX kategoriju un alu papildināja ar pāris vīniem. Saukārt Monikas līdzbraucēls Denis piedzīvoja smagu kritienu un finišēja vietējā hospitālī, tādēļ arī nav rezultāta 5 posmā. Par kritiena sekām nezinu, bet no tālākās dalības nācās izstāties, tadēļ arī Monika finišēja SOLO kategorijā. Pēdējais ko var piebilst par mūsu meiteņu dalību ir tas, ka ja viņas būtu braukušas pārī, tad savā kategorijā noteikti uzvarētu.


My bike is my passion

Avatar

By anlens 04.08.2008 11:49:48

Local.Auth · 1,172 comments

Tā nu esam atlakaļ. ko teikt gonka pa skaisto. Katru dienu saulīte un cepina ap 30 grādiem. Priecīgs ka visi kauli veseli, ritenis  kopā turas un vispār ticis līdz galam. Paldies visiem atbalstītājiem un līdzjutējiem. martins lai raksta garākus rakstus. man pagaidām nav laika, jāiedzen iekavētie darbi.

Avatar

By Atis 04.08.2008 14:12:34

Member+ · 1,591 comments

Īsumā par to kā gāja man. Edgars jau kaut ko rakstīja, bet papildināšu.
0. Prologu nobraucām normāli. Vienā vietā bija tik stāvs, ka mazliet jāpastumj.
1. posmā manam kolēģim gāja ļoti smagi. Trase arī bija pasmaga pēc augstumiem. Teica, ka esot nepareizi piestiprinājis klipšus kurpei. Kad pārdūra riepu, pavisam negribēja tālāk braukt. Tad nolēmām, ka brauksim katrs solo. Distanci tomēr pabeidzām abi.
2. posmā braucu jau solo. Laikam tik ļoti cītīgi braucu, ka 3x apmaldījos. Nepamanīju zīmes grūtāk pamanāmās vietās. Pie kam nebiju vienīgais tāds smile Nobraucu liekus kādus 7km.
3. posms bija ar lielākajām augstumu starpībām, viens no smagākajiem, bet ne visai tehnisks. Beidzot normāli viss sanāca.
4. posms bija kā neliela atslodze pēc iepriekšējiem 3. Vienreiz pārdūru riepu. Pie kam bezkamereni, kurai iznāca viss šķidrums. Caurums nebija liels, pabrīnijos un ieliku kameru. Rezultāts attiecīgi sanāca ne tik labs.
5. posms bija pilnīgs murgs. Kameru mainīšana sākās jau no paša rīta un turpinājās visu distanci. Kad no rīta savai riepai pamanīju, ka nāk ārā šķidrums, paknibināju un riepa tukša. Iepriekšējā vakarā biju rūpīgi salīmējis vakardienas caurumu un uzpildījis riepu no jauna. Pēc šī mani pārņēma liela skepse par bezkameru riepu pielietojumu šajās sacensībās. Pārgāju pilnībā uz kamerām. Trases sākumā pārsitu abas kameras uz viena akmens kopā ar vēl daudziem citiem neveiksminiekiem. Tur bija tāds asa akmens šķautne izlīdusi no ceļa. Es to akmeni pat neredzēju. pēc tās vietas pulcējās kādi cilvēki 10, mainīdami kameras. Daži labi, ieskaitot mani bija pārsituši abus riteņus!! Aizņēmos ielāpiņus, salīmēju vienu, otru nomainīju. kad beidzot devos ceļā biju jau viens no pēdējiem. Nomainītā kamera sāka laist mazliet, ielāpi jau bija visi atdoti, beigušies. Ik apa laikam papumpēju. Mēģināju aizņemties kameru no meitenēm, kuras jau novāca trasi, bet arī viņu kamera izrādījās caura big_smile. Kautkur pirms lielākā kalna virsotnes nolaida pavisam kaut kādā mistiskā veidā. Viņa bija bez maz vai uz pusēm pārplīsusi. Tad es sapratu, ka plānās kameras kā rezervnieces neder... Stūmu kādus 5 ... 10km. Satiku vienu poli, tādu diezgan nesportisku, ar nelielu alus vēderu, kurš dīvainā kārtā bija palicis trasē. No viņa dabūju kameru. Trasē pavadīju kādas 7h, bet vismaz nobraucu.
6. posms gāja super. Bija ritīgi tehniskiem nobraucieniem. Vienā vietā stūmu lejā, pietrūka prasmes nobraukt. Vis gāja bez ķibelēm. Vkarā knapi uz 3 stāvu var uzkāpt.
7. posms vistehniskākais manā skatījumā. Pat pirms paša finiša ielikuši stāvu nobraucienu. Arī bez ķiblēm. Pēc finiša jutos vēl tīri enerģisks. Varbūt pacilātā noskaņojuma dēļ...

Liels prieks, ka neizdevās nokrist un apdauzīties pa visām tām dienām.
Kopvērtējumā zaudēju savam komandas biedram smile). Ir liels gandarījums par visām nobrauktajām dienām, uzlabotajām tehniskajām prasmēm un iegūto pieredzi riepu un kemaru lietās.

Avatar

By Martins_L 05.08.2008 00:57:55

Member++ · 755 comments

Šoreiz laikam tomēr raksts izpaliks- iemesls tāds pats kā anlenam. (It kā pat iesāku, bet plānotā brīvdiena gluži brīva nesanāca)
Paldies līdzjutējiem un atbalstītājiem!
Apsveicu visus FINIŠERUS un novēlu tiem dažiem nefinišeriem to izdarīt nākošgad!

Un, protams, liels paldies Ingrīdai nu par to pašu ... braucienu!

Duže dobre pivo žimņe!

Last edited by Martins_L (05.08.2008 01:14:08)

Avatar

By Atis 05.08.2008 10:33:42

Member+ · 1,591 comments

alus tur bija labs!
341_rs_7_01048.jpg

Avatar

By Oksis 05.08.2008 10:44:30

Member+ · 93 comments

ui, shitais chalis pa kreisi man atgaadina tikai un vieniigi 2006.gada BCH agros riitus - toch gribeejaas vinjam to ruporu atnjemt big_smile pagaajushogad jau bij mieriigaaks un shogad jau pavisam nekaitiigs izskataas smile


@Oksystem

Avatar

By riexc 05.08.2008 17:12:00

Member+ · 597 comments

..no manas puses daži komenti...pasaakums protams, ka pa pirmo, jo:
* LV nav tik garu un samērā stāvu kāpumu (priekšējais mazais + aizmugures lielākais zobrati man pēkšņi kļuva populāra kombinācija). Tas bija diezgan normāli, ka 5-8km garumā jāuzmin vairāk kā 400m uz augšu (salīdzinājumam Siguldas serpentīns ir apmēram 60m uz augšu).
* LV protams, ka arī nav tik garu un akmeņainu nobraucienu, kas rezultējās ar to, ka 3.dienā plaukstas bij lupatās un stūri varēja noturēt tikai ar sāpēm, bet toties tālāk sāku "mācīties" braukt atslābinātākām rokām, tā teikt "ritens jau pats atradīs ceļu cauri tiem akmeņiem" - šķiet, ka izdevās, jo rokas vairs tik ļoti nesapēja pārējās dienas, dažviet, stūre kratoties pat patīkami izmasēja/izdauzīja plaukstas smile smile smile
* laba organizācija
* kkā izdevās neko nesalauzt savam velo - tas laikam vairāk veiksmes faktors smile
* uzminot kalnā neliela "balva" - skaistie skati

Par pašām trasēm: Prologs - šoka moments - 50 minūtes mīt kalnā (bija laikam tikai viens neliels nobraucieniņš, kurs beidzās ar akmeņiem, kas daudziem bija liktenīgs - prokoli), aizelsies biju tā, it kā uz velo pirmo reizi būtu uzkāpis un piedalītos gonkā. Pārējos posmos jau bija labāk, tos kalnus forsēju mierīgāk. Pārējos posmus kodu nost lēnām un pamazām - grūti bija 5dienā, kad daudz bija jākāpj kalnā + saaukstēšanās un 7. posmā, kad laikam vnk beidzot bija empty battery.

liels prieks par Ingrīdu&Mārtiņu - viņiem bija, gan saprāts netrakot, gan tajā pašā laikā ļoti interesanta cīņa par rezultātu (5.vieta - "HonnyMoon racers" lielāko daļu gonkas atradās 20-30 min aiz viņiem - principā šajā pasākumā tas ir nekas, jo vajag tikai vienam no pāra kaut uz dienu nolūzt, lai pārsvaru pazaudētu)

Tāpat arī protams sveicu, visus, kas nobrauca. Prieks arī par to, ka KTM komandai izdevās pēdējā posmā uzkāpt uz pjedestāla!!

Kopumā -  pasākums nobraucams un noteikti, ka braukšanas pieredzi palielinošs!!

aa..der arī kā labs atvaļinājums, jo vienu dienu piefiksēju, ka nezinu, ne kāds datums ne nedēļas diena tad bija smile


stresa nav

Avatar

By LOOK 05.08.2008 17:46:00

Member# · 2,702 comments

Man patīk šī bilde: džeks reāli spārda...

341_ls_1_00590.jpg

un te Ingrīda ar Mārtiņu tiek sumināti: http://www.sportograf.de/bestof/341/ima … _01228.jpg


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By riexc 05.08.2008 19:08:38

Member+ · 597 comments

tas pats Viktors (starp citu, LV pārstāvis), tikai citā posmā smile

341_rs_5_00301.jpg

- bet nu puisis sveiks un vesels izskatījās!!

Last edited by riexc (05.08.2008 20:38:41)


stresa nav

Avatar

By ulc 05.08.2008 20:59:33

Member+ · 60 comments

Te vēl dažas bildes: http://g.usedpixel.com/MTBchallange_2008


LBteam.lv

Avatar

By Moniq 05.08.2008 22:28:05

Member+ · 120 comments

Paldies visiem, kas sekoja mums lidz tas visas smagas dienas. Ka ari par lidzjutibu, sakara ar smagu Denisa kritienu. Viss ir kartiba ar vinja veselibu, iznjemot tikai to, ka tagad nedrikst treneties vismaz menesi, un braukt uz Holandes Aironmnu:( Ja, mes morali un fiziski izturejam visu gonku, un tas ir galvenais.
Latvieshi visi baigie malaci! Patikami bija iepazisties ar tiem, kurus nemaz nezinaju:) Un prieks, ka mes tik stipri esam, neredzejot muzha tadus kalnus! Konkreti mani, tas padarija tikai izturigak. Un ja tikai bus iespeja, piedalishos nakoshgad, Beskydi trophi, kur mani laipni uzaicinaja cehiete Ludmila:)

Avatar

By anlens 06.08.2008 13:08:57

Local.Auth · 1,172 comments

kur jūs tās bildes izrokat, poļu mājas lapā nevaru vai nemāku atrast. fotogrāfu un filmētāju tur bij bezgala, tai skaitā no LV. gribas redzēt savu samocīto seju smile

Avatar

By andris 06.08.2008 13:17:57

Member++ · 403 comments

re ku zemāk saite uz bildēm:
http://www.sportograf.de/bestof/341/index.html

Avatar

By raimixss 06.08.2008 14:54:17

Member · 1 comments

nju trases šogad bija baigi labas, nebraucu vienu dienu jo salauzu aizmugurējo disku un viņi teica ka kaut kad pa dienu sataisīs..

šogad likās daudz vieglāk nekā pagājušogad (laikam tapēc ka trenējies esmu bik vairāk)

prolologs ar bija labs, pēc prolologa uzbraucu vēl vienā serpentīnā kurā nākošajā dienā bija strarts...

nju bija daži kalni kuros bija jākāpj nost jo pēc fizikas likumiem ir neiespējami uzbraukt aukšā...

Avatar

By Martins_L 06.08.2008 15:28:34

Member++ · 755 comments

Nu īsumā varu uzrakstīt kā tad mums tur gāja.

Manuprāt, nobraucām ļoti tuvu mūsu teorētiskajam maksimumam, bet galvenais, ka ļoti stabili visus posmus. Taktika „Sirds un prāts”, kā mūsu braukšanas stilu nodēvēja suporta Juris, gan katru posmu atsevišķi, gan visu gonku kopumā- mēreni emocionāls sākums, prātīga vidusdaļa un nedaudz dusmīgākas beigas.

Neizpalika gan arī tehniskas ķibeles, bet veiksme viennozīmīgi bija mūsu pusē:
+Pusi prologa nobraucu ar pamatīgu ērkšķi riepā (kameru versijai!!!), vakarā izvelkot- riktīgs 2 sekunžu pššš!!!
+Visas gonkas laikā trasē tikai 1 mīkstais uz abiem, lai gan visus pēdējos 3 vakarus Ingrīdas tubeless ready riepas sulojās, un nācās gan lāpīt, gan izmeklēties „lučših iz hudših” (labākās no sliktākajām).
---/+++++ Vienā no 4. dienas nobraucieniem pamanījos pilnībā iznīcināt aizmugurējo pārslēdzēju (nepaveicās), bet pirms paspēju apjaust, kas ir noticis, jau bijām lielā ātrumā ieripojuši bufetē ar servisa punktu- milzu veiksme, ka tas bija tieši tur kur mums vajadzīgs. Vēl viena veiksmīga sakritība bija Gvido klātesamība īstajā vietā ar visu velo, kā arī viņa zibenīgā reakcija ziedojot savu slēdzi (bija gan arī servisa večiem kautkādi loriņi). Lieki piebilst, cik ilgi vilkās tās 11 minūtes, kuras mēs pavadījām dzerot Poweradus, ēdot arbūzus un skatoties uz garāmbraucošo konkurentu bariem (Ingrīda CENTĀS TO NEREDZĒT!)
+Protams, bija lieki cerēt, ka meža vidū esošajā servisa punktā būs vitrīna ar plašu reverso pārslēdzēju klāstu. Cenšoties kaut nedaudz atgūt zaudēto laiku pēdējā kalnā, kurš bija ļoti garš, bet arī tik lēzens un ātrs, ka manā aizvējā sēdēja ne tikai Ingrīda, bet arī vēl 2 vai 3 braucēji, viena no „automātiskām” ātrumu pārslēgšanām gandrīz beidzās ar „kuča mala” (visi kaudzē)- vieglāka pārnesuma vietā saliku smagāku un praktiski apstājos kā pret sienu. Labi, ka visi paspēja noreaģēt! Vēl līdzīgs izbīlis Ingrīdai tika, kad es, ripinot lejā pa platu asfaltētu ceļu, pilnīgā relaxā centos iemest krūmos tajā brīdī šķietami 2 pudu smagu banāna mizu- konkrēti aizgāja netaisna trajektorija, nogriežot viņai ceļu.

Ļoti ceru, ka nākošās sacensības Ingrīda varēs braukt kopā ar savu pastāvīgo partneri (NIL, VESEĻOJIES!), kaut gan komandas sadarbība mums bija ļoti laba. Protams, bija brīži, kad domas dalījās (spilgtākais moments: priekšpēdējā posmā, kad honeymooneri ap 1/3 distances vidēji stāvā kāpumā apdzina mūs. Cenšoties nelaist viņus prom, pulss lēni, bet neatlaidīgi auga. Pie 175bpm pateicu: „Lai viņi iet, vēl būs daudz kalnu”, kas izraisīja pasākuma lielāko dusmu! Bet TĀ pagaisa, kad kādus 5 km pirms finiša vienā no pēdējiem uzkalniņiem (apmēram siguldnieka izmēros) ieraudzījām „izšāvušos” dāņus, kuriem aizlidojām garām kā ārmstrongi (dāņu čalim tik vien atlika kā pateikt: ”good job!” (labi pastrādāts)).

Ļoti draudzīga sacensības gaisotne gan trasē, gan ikvakara tusiņos.
No intrigas viedokļa žēl, ka otru dāņu mixu jau pašā sākumā pieveica karstums un Deniss (Monikas pārinieks) ar MTB tomēr vairāk ir uz „Jūs” (Denis, veseļojies!) Prologs, kā arī dānietes cienījami pieveiktie Beskidi, parādīja, ka arī šīs 2 komandas ir spēkos visai līdzīgas mums).
Protams, neizpalika jau arī cīņa ar Ļoļeku&Boļeku un citiem „briesmoņiem”, bet tas tomēr nav tas.

LIELS PRIEKS, ka KTM masteri aizēnoja mūsu nosacīto panākumu, izcīnot 3. vietu pēdējā posmā (6. vieta kopvērtējumā). APSVEICU vēlreiz!

Nobeigumā atļaušos citēt Bomberu :”Kalnu veloslimība ir progresējoša un neārstējama!”

Avatar

By LOOK 06.08.2008 15:43:48

Member# · 2,702 comments

Citāts vietā.


Karbons vienkārši brauc ātrāk!

Avatar

By EdgarsJ 06.08.2008 23:40:34

Member · 129 comments

bet velomeitenes ir apbrīnojamas! redz kur poļu meitene piestumj komandas biedru džeku no Šveices!

bch2008_049.jpg

Last edited by EdgarsJ (06.08.2008 23:44:45)

Avatar

By dc 06.08.2008 23:59:20

Member+ · 297 comments

varbūt tikai pieturās, lai šis velk? wink

Avatar

By Dalībniece 07.08.2008 00:14:22

Member+ · 308 comments

Ne nu stumj ne nu kā - mēs to saucām par karāšanos kabatā. Tādā veidā katru kalnu, kur bija iespējams braukt blakus, forsēja viss mix trijnieks.
Īsumā mani iespaidi. Man šī bija otrā reize BC, līdz ar to izpalika šoks par to ka var būt tādi kalni un tāāādi nobraucieni. Zināju uz ko parakstos, stipri vairāk laika tika veltīts treniņiem, kā rezultātā šogad šis pasākums šķita stipri vieglāks nekā pagājušajā gadā. Varēja pamest acis apkārt uz pasakaino dabu un vakarā neiestājās komai līdzīgs stāvoklis ar šausmām par to ka rīt arī vēl jābrauc...
Patika ļoti, ļoti..
Paldies Mārtiņam par aizvēju, iedrošināšanu nobraucienos un alus piegādi:) Arī par piebremzēšanu, tad kad uzvārījos ieraugot garām braucošos konkurentus:) Šādos garajos pasākumos tiešām ļoti būtiski ir neizšaut visu pulveri pirms laika, bet pietaupīties...
Īpašais paldies maniem pavadoņiem Signei un Jurim, un protams Guntai par masāžām. Pirms tam biju saklausījusies, ka pēc tam nevarot pabraukt, kājas mīkstas utt.  Nu nav mīkstas. Tikai lieliska pašsajūta...
Paldies viesiem pārējiem, kas tur bija un radīja lielisku pasākuma atmosfēru...
Ja pirms tam es teicu ka vairāk jau uz BC nebraukšu, tad tagad vairs tik droši to nevaru apgalvot... Laikam būšu nokļuvusi Bombera citāta darbības laukā:)

Last edited by Dalībniece (07.08.2008 00:17:18)

Avatar

By kurjers 08.08.2008 09:39:52

Local.Auth · 1,399 comments

Nu arī man ir parādījusies dienas gaisma. Mazs atskats. Karstums, liels karstums. Liels kvantums izdzertā sporta šķidruma un apēsto gelu,batoniņu maisījums. Brīžiem pat mans titāna kuņģis rāva uz izeju. Apziņa ka jāēd piespiež to batoniņu bāzt mutē un žļambāt un žļambāt. Glāba arbūzi, jāiesaka igauņu/suomu pieredze ar sālītiem gurķiem. Liels paldies atbalsta grupām, viņu bij tik daudz ka sajūta ka gar trases malu vien latvieši ir, un vieni un tie paši, pa 3-4 reiz. Likās ka gļuki no karstuma.. Tiko tu redzēji "lielo Raimi", pēc 10 km šis atkal ar savu tauri priekšā. Lielā fotoreportieru grupa no LB Team, tas ir super. Laikam ir gaidāma plaša dok. filma. Paldies Lauviņam par operatīvu starpposmu rezultātu sniegšanu distancē. Cik kurš ir priekšā, kuru ir jēga ķert , kurš ķer tevi. Paldies Aigara vecākiem it īpaši komandas "menedžerim" Zigurdam. Nevar nepieminēt manu un Rauša sieviņu. Pirmo reizi ar mašīnu kalnos un nesasist nereizi- malači. Foto un video visās malās, jutāmies kā zvaigznes.  PALDIES PAR ATBALSTU UN UZMUNDRINĀJUMIEM!
Par sportisko pusi. Sākums bija nekāds. Aigaram negriezās nemaz pirmās 2-3 dienas. Ar katru dienu palika ar vien labāk.Uz otro pusi jau jutām ka varam konkurēt uz vietu pjedestālā. Pēdējā dienā gājām uz maximumu. Reljefs ar bija tuvs Latvijas gonkām. Rezultātā smuks medālis.
Nez kā būtu bijis ja Aigars nepiebremzētu mani sākumā. Noteikti būtu bitīgi izšāvies. Mēs pat pēdējās 2 dienās "nokāvām" mūsu gregari Rausi. Pēdējā dienā atmērījam 30 min. Izrādās ka jābrauc ne tik ar kājām bet ar galvu ar. Bet paldies arī Rausim, palīdzēja cik vien bija spējīgs.
Baigais athodņaks.


[url=]www.avekurjers.lv[/url]

Avatar

By anlens 08.08.2008 15:08:29

Local.Auth · 1,172 comments

Kurjers šitādu rakstu uzrakstījis, pilnīgi neticās, tad nevar atpalikt smile. viņs jau vēl nepieminēja par mūsu komandu savstarpējo cīņu. Pirmos posmus mēs tāka jutāmies stiprāki un ātrāki , bet uz beigām šie nešpetņi mūs apdzina. Jāpiezimē ka mans bij nedaudz švakāks par komandas biedru, izņemot vienu posmu, kur pats neticēju, bet uzbraucās  km 4 garā, sakņaiņa,akmeņainā kalnā, kur lielākoties visi čāpoja kājām. Šogad akmeņi, nobraucieni vairs nelikās tik lieli un bīstami, kā izgājušo gad. Laikam pie visa ar laiku pierod. Jā prologs sākuma iedeva kārtīgi iekšā,tad pirma, otrā u.t.t. dienas, ne no tām vieglākām. karsts + 32 grādi, īpaši pļavmalās un izcirtumos, kur vējš nesvilpo. Man visamgākais izvērtās pirmspēdējais posms, tad jau galvā mācās domas, ko es šeit daru, vai man to vajag. nu kautkā izturēju. Jāsaka gan kā šogad šis posms likās vieglāks par ieprēkšējo gada, kuru tad braucām 7. stundas un pēc tam vairs nebiju lietojam. Šoreiz tik traki nebija, kādas 4.studas un galā. Pēdējā dienā tā prātīgi, lai nebūtu kritienu un citu likstu. vispār jau mums paveicās, es nomainīju kādas divas kameras, komandas biedrs vienu, tas ļoti labs rādītājs, redzot kā citi ņemas ,gan ar riepām, ratiem, pārslēdzējiem,stūrēm u.t.t. Vispār pēc finiša gandrīz asaras acīs sariesās, nevarēju noticēt ,ka tas ir paveikts. pagājušo gad pietruka nieka 30 km.  Par riepām var teik, droši tādos pasākumos izvēlēties labāk smagākas ar biezākām sieniņam riepas, lai mazāk jāčakarējas trasē, svars šeit lielu lomu nespēlē. Nu ko lai vēl saka, ā mēs neizmantojām skolu gulēšans pakalpojumus, bet gulējām viesnīciņas ,katreiz savā pilsētā. Cenas demokrātiskas sākot no 5 - 10 ls par guļvietu. vienīgā skāde lauku krodziņos  alus par 10 santīmi palicis dārgāks, agrāko 30 sant. vietā tagad 40 , laikam inflācija skar arī šo zemi smile, vel atziņa alus + vīns zināmās devās laba kombinācija. paprovējām arī trasē karstumā iztukšot vēsu alus kausu, ko "lielais Raimis "bij sarūpējis, arī super, lidojām tālāk veja spārniem. iesaku šo pasākumu neņemt tikt nopietni, bet braukt priekam, tad būs ok. Man gan jāpateicas Marekam , ka vispār šeit nokļuvu, tas kaut kā nebij ieklāuts  pasākums šagada plānos.Protams arī līdzbraucējam Mārcim, par manis piestumšanu un gaidīšanu kalnu virsotnēs. nav pa jokam braukt kopā ja viens otru iepazīst tikai paceļam uz poliju.  Lai visiem jauka vasara, tiekamies atkal pēc gada polijā ... varbūt smile

Avatar

By trops 08.08.2008 17:59:19

Member · 546 comments

paprovējām arī trasē karstumā iztukšot vēsu alus kausu, ko "lielais Raimis "

Vai "lielais Raimis" ir Raimonds L. no Smiltenes puses?


Puisis no laukiem

Avatar

By kurjers 08.08.2008 21:20:47

Local.Auth · 1,399 comments

Jā, jā. Tas pats. Labākais šoperis kādu es pazīstu.


[url=]www.avekurjers.lv[/url]

Avatar

By marks 09.08.2008 00:50:22

Member+ · 155 comments

BC 2008 - šī gada labākais mtb pasākums kurā pabiju. šīs 8 dienas nebija vieglas, bet pateicoties komandas biedram (anlenam) un pavadošajai grupai, tās izdevās pievarēt.
Paldies JUMS!
P.s: ar domu par BC 2009


Mežā jābrauc, nevis jābremzē ......

Avatar

By Armancs 10.08.2008 22:44:56

Member+ · 176 comments

Tā kā pēc BCH joprojām turpinās atvaļinājums, uzrakstīju arī savu stāstiņu par šo pasākumu

Avatar

By Armancs 10.08.2008 22:46:37

Member+ · 176 comments

Uz Bike Challenge Polijā gribēju aizbraukt jau pagājušajā gadā, tomēr toreiz dažu apstākļu dēļ biju spiests izvēlēties Beskidu kalnos notiekošo MTB Trophy. Šogad braucu iekšēji vairāk sagatavots, apmēram saprotot, kas mani sagaida. Zinot, ka nav nozīmes skriet sākumā, lai mirtu kalna beigās. Zinot, ka brāzties pa kalnu lejup ausīm plīvojot ir lieliski, tomēr iepriekšējā gadā kreisajā elkonī un celī ieskrāpētās, vēl šogad manāmās švīkas atgādina par viltīgiem akmeņiem, kas mēdz izaugt līdzenā laukā vai meža ceļiem, kuru līkumos riepas pēkšņi vairs neatrod kur ieķerties.

No sacensību mājas lapas izdrukātās prologa trases profils ar seguma raksturojumu vēsta, ka jāpievārē apmēram 400 metru augstuma pa 8 kilometriem asfalta ceļa. Iepriekšējā vakarā daļu no tā izmēģinām. Nolemju ņemt līdzi mazo pudelīti ar tīru ūdeni un neniekoties ar visādiem poveraidiem, gatoraidiem vai tml. Uzraus kalnā, nobrauks lejā un kārtībā.

Vasara pilnbriedā, kombaini uz lauka kuļ auzas, ir pēcpusdiena un gaiss iesilis krietni virs 30 grādiem. Būšot nelielas izmaiņas prologa trasē. Vienpadsmit kilometri un praktiski tikai pa takām. Kad četrdesmit kurā tur minūtē, zvaigznītēm gar acīm riņķojot sasniedzu mērķi, pārņem milzīgs atvieglojums. Pudele ir pilnībā atvieglota jau pirms laba laiciņa.
Viens no igauņiem staigā kaklā iekārtu roku. Kur gan var nolikties trasē, kas ved tikai augšup??

Pirmā posma starts norit jautri, visi spēka un enerģijas pilni raujas uz priekšu. Pamanu blakus Sergeju, kurš arī brauc solo un kuram šī ir pirmā reize tādos kalnos. Jautāju, vai brauks man garām. Šis atbild – ja lučše s toboi. Tā arī nobraucam gan šo, gan nākamos trīs posmus kopā, saskanīgāk kā daži labi pāru braucēji. Reizēm pastumjam, reizēm pastāvam, bet kopumā ap četrdesmito vietu turamies. Tāds solo pāris mums neviļus izveidojās. Toties izjūk vairāki iepriekš izveidoti pāri, vai nu braucēju spēku samēru vai tehnisku ķibeļu dēļ – gan Valmieras Ripo, gan Tiropa&Eži, gan Cesis Hot Bikes un bijušie sabiedrotie turpina cīņu kā solo braucēji.
Pirmie iespaidi par Challenge trasēm, ka tās ir lēzenākas un krietni vieglākas par trasēm, kuras piedāvā Trophy Beskidos. Krietni vairāk asfalta. Ar nepacietību gaidu kādu nobraucienu, kas liks sakoncentrēties, izkratīties pa kārtīgām saknēm, akmeņiem, liks bremžu rotoriem smirdēt un adrenalīnam sakāpt deniņos. Pagaidām nav.

Pēc finiša iekārtojamies skolā. Kad gaismas jau nodzēstas, klases durvis atveras un ienāk itālis Mario. Tā parasti kustas lelles – rokas elkoņos saliektas, abiem apakšdelmiem apakšā piesaitētas langetes, uz zoda milzīgs ielāps. Kaut ko nesakarīgi un ilgi racis somās viņš noliekas gulēt. Vaidi no tās puses skan vai visu nakti. Pret rītu vīrs jau piecēlies un kā nelaimes čupiņa sēž krēslā. Tādu viņu redzam vēl pāris dienas, jo mašīna, kā izrādās, palikusi pirmajā pilsētiņā, bet ar Pinokio rokām pa līkumainiem ceļiem nekāda stūrēšana nesanāk..

Nobrauciens pa stāvu zālainu pļavu. Beidzot smird rotori, bremzes tiek spiestas no visa spēka, tikai tas īpaši nepalīdz. Diezgan aši attopos jau lejā un Sergejs mani trasē noķer tikai pēc krietna brīža. Nu ti i ponjessja.. nujā, nesties nesos gan, nevaru tik apgalvot, ka aiz laba prāta. Bremžu rotori mainījuši krāsu no sudrabotas uz zilganmelnu.
Trase vijas kalnup un kalnup, ik pa brīdim paveras pasakaini skati. Esam kalnā un tālumā redzam bezgalīgu līdzenumu – tur ir Polija ar saviem labības laukiem un tīrumiem.  Ceļa malās un dziļāk mežā šur un tur redzami pasaules kara laikā celti nocietinājumi, milzīgi ķieģeļu un betona dzoti. Priekšteči te kāvušies nopietni un sajūta betona blāķus uzlūkojot joprojām ir nedaudz biedējoša.
Braukšana dažbrīd ir gauži jautra, īpaši, kad salasījies kāds kuplāks minēju bariņš. Un ja vēl pa starpu gadās kāds no cienījamo senioru pārī braucošajiem  itāļiem, tad viss mežs skan. O, čau, kā iet, grūti, ja? Nuja, pikolo, pikolo. Uzēdam avenītes. Bella, bellissimo. Savu meiteni līdz pjedestālam noslēgumā viņi aiznesa uz rokām! Uzmundrinoši uzsitieni pa plecu, tā ir neiztrūkstoša brauciena sastāvdaļa. Galu galā te vispirms cīnās katrs pats ar sevi un tikai tad ar pārējiem…
Karstums liek palēnināt gaitu pļaviņās un celiņos, kurās dienas otrajā pusē nav ne vēja plūsmiņas, gribas iekrist uz sejas kādā gar taku lejup tekošā strautiņā un tur palikt, tomēr sirds nebeidz jūsmot par skaistumu, kas apkārt. Ap simts metrus augsta vertikāla klints siena, sens cietoksnis, pa kura laika zoba saēstā ārējā vaļņa muguru vijas trase. Apmēram pusotru metru platās takas abās malās ir stāvas kraujas, liela lūkošanās apkārt nav vēlama. Novelsies lejā un tādu tevi arī ieģipsēs – joprojām muti no brīnumiem vaļā.
Vakariņu laikā ēdnīcā ienāk kāds no čehiem vai poļiem. Krūšu bruņās un labo roku paceltu sveicienam. Jau pēc brīža baltais ģipsis noklāts autogrāfiem. Kad ribas un roka saaugs, būs ko mājās piekārt pie sienas starp kaujas velosipēdiem.

Pirms ceturtā posma jūtu, ka trīc rokas. Lāga negribas ēst un arī braukt tā kā negribas. Jau pie pirmā ēdināšanas punkta jūtu, ka kājas vairs negrib vest kalnā. Ēdināšanas punktā alkatīgi norītie arbūzi un apelsīni izrāda tieksmi atkal redzēt sauli. Sergejs, redzot, ka nav vērts mani gaidīt, aizminas pats savā tempā. Labi, ka šis ir visīsākais posms. Pēc finiša negribas itin neko, nogaidu līdz pussešiem un dodos vakariņās. Ar orgastisku baudu izstrebju divas sātīgās zupas bļodas, izbaudīdams katru karoti, lēni jo lēni noēdu makaronus ar gaļu, aprunājos ar katru salāta lapiņu, kaisu piparus un sāli. Negribu redzēt nekādas želejas un enerģijas batonus! Maltīti pabeidzu ar divām ēdamkarotēm balzāma etiķa un jūtu, ka rīt būs atkal labi.

Bezvēja rīts. Kad visa riteņbraucēju kolonna brāžas pa asfaltu cauri garai alejai, pēkšņi šķiet, ka sākusies vētra, koku zari lokās, zāle nolīkst brauciena virzienā, tik lielas gaisa masas tiek rautas līdzi.  Ripo lieliski. Akmeņainākā nobraucienā pēkšņi braucēji viens pēc otra stājas malā un metas mainīt kameras un remontēt riepas. Vismaz savi desmit, piecpadsmit. Kalniņā vēl daži. Laikam kāds ass akmens tieši ideālajā trajektorijā. Esmu sveiks un vesels (mans velosipēds ir tāds) un jūtu, kā pamostas cīņas gars. Sāncenšu neveiksmes taču iedvesmo.
Kādā grūtā kāpumā dzirdu aiz muguras tādus ka vērša šņācienus. Garām, zemes no ratu apakšas sviezdams, aiznesas spāņu pāris Los Enamorados (tulkojumā: Tie, kas iemīlējušies). Puisis sakabē velk meiču, kurā ir tā iemīlējies, ka neviens kalns nav par grūtu. Viņa ir tik iemīlējusies tajā, ka gatava sekot it visur, pat visakmeņainākajā nobraucienā. Kalna galā sakabe tiek atlaista, meitene aiztraucas pa priekšu, bet spāņu vērsis paliek nedaudz atvilkt elpu, lai pēc brītiņa aizbrāztos atkal visiem garām kā vējš pie savas Dulcinejas. Izskatās, ka visi mix pāru braucēji ir viens otrā kaut nedaudz samīlējušies.  Izņēmums tikai mūsu Ingrīda un Mārtiņš, kur pārī valda drīzāk bruņinieces - ieročnesēja attiecības. Taču arī tāds savienojums rādās tīri veiksmīgs, ceturtā vieta kopvērtējumā kā nekā.
Parādās gari nobraucieni, ar raupjiem akmeņiem ceļa segumā. Sajūta it kā stūres vietā rokās iedots pneimatiskais āmurs. Kkaas mm-man liikka ttieši pirms tam nnonokkost to ssauso bbatoniņu, kkaa la-ai to tagad nnorrij?  Pirmie kilometri lejup vēl šķiet tīri baudāmi, bet pēc laiciņa rokas kļuvušas nejūtīgas, kāju pēdas un pirksti pēkšņi neko vairs nejūt un ar nepacietību gaida, kad reiz tas viss beigsies un varēs cilvēcīgi atkal mīties kalnā. Pat pēc finiša šķiet, ka pēdas būtu nātrēm pērtas.

Mazgāšanās pēc finiša allaž ir notikums. Vispirms jau tāpēc, ka tā ļauj pārtapt no riteņbraucēja par cilvēku, noskalojot sviedrus, putekļus un dubļus, kas padara visus vienādus kā morus. Un arī tādēļ, ka nekad nezini, kāds dušās būs ūdens – silts, auksts vai ledains, vai varbūt no sēravotu dziednīcas.
Pēdējā posma nobeigumā sagatavots kas īpašs: dušas ar vārošu ūdeni. Ģērbtuves it kā atsevišķi, bet vārīšanās kopā. Čehiete Ludmila, mūsu starpā iesaukta par veco zirgu, cenšas palīst zem ūdens strūklas. Kūsis kā švamme, krūtis kā plūmītes, nevarīgi un izbrīnīti skatās uz pārējiem. Tā viņai vajag, iepriekšējā dienā lēkāja man kādā nobraucienā pa priekšu pa ceļu no vienas puses uz otru, nogriezdama trajektoriju. Tikai brīnums paglāba no tāla lidojuma, bet grāvmalas zāli tomēr nācās ķesēt laukā no pārslēdzēja. Spāņu vērsis stāv zem vārošā ūdens ne aci nepamirkšķinādams. Īsti idalgo nejūt sāpju. Mēs pārējie gan, ar ieskrējieniem.

Piektajā un sestajā posmā beidzot ir kaut kas no Trophy trašu apveidiem – takas, meža ceļi cauri izcirtumiem, stāvi jo stāvi kāpumi un tehniski nobraucieni. Pusdienas saulei versmojot pār izcirtumu, lēni un pacietīgi nesu divriteni uz muguras nebeidzami garā un stāvā kalnā. Aiz manis vesela rinda tādu pašu. Pēkšņi sajūtos kā Kristus krustu nesot. Kas gan tie par grēkiem, kuri man jāizpērk?
Nobraucieni izskatās nopietni. Nez kādēļ tie ir tieši uz Čehijas-Polijas robežas. Varbūt pat ne nobraucieni, varbūt nošļūcieni? Aizsēžos tālu aiz sēdekļa un slidinu lejup, līdz stāvums mani uzveic un apmetu skaistu kūleni pāri ragiem. Nolemju nepadoties, taču jau pēc pāris sekundēm attopos ar galvu kuplā eglītē. Krietni jāpiepūlas izdabūt galva no biežņas laukā, jo zari salīduši visās ķiveres spraugās un tur ciet. Turpinu skriešus, lēkšus un tenteriski. Kā vēlāk noskaidrojas, ātrākie puiši ij nedomājuši tās vietas nobraukt, bet gan graciozi kā kalnu kazas dipinājuši lejup. Tā esot krietni ātrāk.
Kalna pakājē pēc kārtīga akmeņaina nobrauciena trase ieved alā, kas vārgi izgaismota nedaudzām spuldzītēm. Joņoju pa to aiz kāda priekšā braucoša konkurenta. Kara laikā šeit bijusi vācu slepenā ieroču rūpnīca, kurā nodarbināti karagūstekņi. Griesti ir zemi un jāpiesargās, lai neatsistu galvu. Krietni vēss un mitrs. Kādā no gaiteņiem sastājies ekskursantu pulciņš, turot rokā lākturīšus. Gids droši vien cenšas iestāstīt, ka tieši šobrīd viņiem ir laime novērot bēgļa vajāšanas inscenējumu.

Pēdējais posms. Būšot 70 vai 72 km. Ikviens cenšas kaut ko atgūt, tādēļ brauciens izvēršas ātrs. Beidzot nav karsts, drīz nomācas un beigu beigās sāk līt lietus. Brilles viens stikls aizsvīst un, lai nenobrauktu neceļos, galvu nākas šķiebt kā zaķim greizacim.
Otrajā ēdināšanas punktā nestājos, nolemju to nedarīt arī trešajā. Lidot lidoju, līdz kopā ar vēl vienu braucēju ielidoju mīnu laukā. Govju pļekas visapkārt un šķīst viss labums pa gaisu. Lūk, kādēļ braucot nepieciešamas brilles un kādēļ brīnoties nevajag muti turēt vaļā.
Pēc spidometra vēl apmēram desmit kilometri. Ielieku piektajā robā un beru virsū visas ogles, kā stāvošus apdzenu vismaz trīs konkurentus un gara acīm jau redzu finiša telti. Pāri rudzu laukam pat šķiet saskatāms tās jumts. Telts ir, taču tas it tikai trešais ēdināšanas punkts. Uz manu saucienu – cik vēl kilometru?, atbilde skan  - apmēram deviņi…. Tā ir pirmā reize, kad no visas sirds izkliedzu kara saucienu FU.K! Distances garums kārtējo reizi „nedaudz” nesaskan ar sākotnēji solīto..
Arī trases norādes pēdējā posmā ir paviršas. Kāds čehs pilsētā nedaudz samaldās, tomēr sparīgi finišē, gan nedaudz izbrīnīts, ka fotogrāfi viņam uzgriezuši muguru. Izrādās, ka finiša līniju viņš šķērsojis.. no pretējās puses…

Gandarījums pēc finiša ir liels. Finišētāja krekliņš apliecina, ka esmu bijis gana spēcīgs, lai sevi uzvarētu un laikam gan tieši gandarījuma un atvieglojuma sajūta ir tā, kura mudināt mudina atgriezties un pūlēties, svīst, elst atkal un atkal.

Noslēguma ceremonijā un kopvērtējuma apbalvošanā varam no sirds uzgavilēt tiem, kuri uz pjedestāla un paši sev. Pūlī stāv skaista, jauna meitene un smaida. Ir silts un viņa novelk jaciņu, apkārtējiem atklājot plecus, tik zilus un nobrāztus, ka roka neviļus taustās pēc telefona, lai zvanītu „Degpunktam” un ziņotu par iespējamu vardarbību ģimenē. Taču nē, viņa ir mūsējā. Mūsu ir daudz.
Tikai laimīgie neskaita laiku. Astoņās dienās laika izjūta pazudusi pilnībā, kas zina, kāda šodien diena, kāds datums vai mēnesis. Šodien braucam piekto posmu, rīt sesto. Laikam esmu laimīgs.

Armands, 38. vieta MTB Challenge solo braucēju kopvērtējumā,
Riepas gludajos etapos: Hutchinson Python 2.1. Riepas pa takām: IRC Mythos XC 1.95.  Caurumu riepās nebija, patlaban cenšos salāpīt to vienīgo, kas izdila sēžamvietā.
Ja man jāsalīdzina Beskidy MTB Trophy ar MTB Challenge, varu teikt, ka Trophy ir tehniski sarežģītāks, taču Challenge paņem ar savu ilgumu. Ir vērts izbaudīt abus.

Last edited by Armancs (11.08.2008 16:41:09)

Avatar

By anlens 11.08.2008 09:10:54

Local.Auth · 1,172 comments

pa skaisto, sen tā nebiju smējies smile