Rīgas 30.velomaratons, 2.jūnijā

Avatar

By Slowmo 30.04.2013 16:18:06

Member+ · 1,166 comments

Nolikumā vēl pilns ar kļūdām. Kaut vai punkts 4.3 atkārtojas divas reizes.
8.3 punkts izlabots no "Sacensībās nedrīkst startēt ar MTB un šosejas velosipēdiem" uz "Sacensībās atļauts startēt tikai ar šosejas sporta riteņiem". Tas ir labāk kā tad, ja nevar ne ar vienu, ne otru, bet domājams, ka šis punkts varētu attiekties uz sporta sacensībām.

Avatar

By novērotājs 30.04.2013 16:23:43

Member+ · 1,909 comments
Slowmo wrote

Nolikumā vēl pilns ar kļūdām. Kaut vai punkts 4.3 atkārtojas divas reizes.
8.3 punkts izlabots no "Sacensībās nedrīkst startēt ar MTB un šosejas velosipēdiem" uz "Sacensībās atļauts startēt tikai ar šosejas sporta riteņiem". Tas ir labāk kā tad, ja nevar ne ar vienu, ne otru, bet domājams, ka šis punkts varētu attiekties uz sporta sacensībām.

Tā arī laikam būs. Piezvanīju IJSA, pēc vairākkārtejas pārfutbolēšanas, kur man mēģināja iegalvot, ka šosejnieku tomēr vajag, kāda kundze devās "prasīt priekšniekam" un gala beigās atzina, ka šis attiecoties tikai uz sporta distanci. Cerams, ka tas parādīsies arī rakstveidā. smile

Bet varu tikai pievienoties jau izteiktajam - nolikums atstāj ļoti paviršu iespaidu.

Avatar

By Slowmo 30.04.2013 16:58:25

Member+ · 1,166 comments

Tad vēl paliek neskaidrs jautājums, kuros koridoros startēs pagājušā gada sporta distances braucēji. Par GP braucējiem ir minēts, ka būs koridors pēc pagājušā gada rezultāta, bet tur nebija tik daudz braucēju, kā arī no sporta distances lielākā daļa pagājušā gada braucēju būs prom. Ja lielākā daļa sporta distances pievienosies tautai, tad pirmie divi koridori jau vairs nebūs pa 200 braucējiem, bet tuvāk 400.

Last edited by Slowmo (30.04.2013 16:59:39)

Avatar

By Subarich 30.04.2013 18:01:00

Member · 208 comments

Hmm, kautkur jāizrok šošejnieks.  Mjā, interesanti kāds koridoris būs iedlīts ekssportistiem?!! Laikam jau būs jāpurpina no beigām


Sporta biedrība FitnessArt

Avatar

By Slowmo 30.04.2013 18:27:57

Member+ · 1,166 comments

Sportu jau tomēr brauca cilvēki, kas ir spēcīgāki par lielāko daļu tautas. Ja visus sabāzīs beigu galā, labi nebūs.

Avatar

By chipo 30.04.2013 18:34:31

Member · 261 comments

spilgti atceros, ka pagājušo gadu Biķernieku koptreniņos pirms Tele2 Igo pats aģitēja visiem braukt sporta distanci. atceros, ka bija čaļi ar šosejniekiem, kuri piedalījās koptreniņā un Igo viņus maigi izsakpties kaunināja.
manuprāt, 32 km nav objektīvi čaļiem un dāmām, kas vismaz pāris reizes nedēļā pa pāris stundām uztrenējas.
noteikt neaģitēju, taču pats šo pasākumu izlaižu, jo man ir pamatots uztraukums par savu un citu dalībnieku veselību.

p.s. šis maratons ir jāsāk pozicionēt kā Vienības brauciens un tad nebūs nekādas diskusijas!

p.p.s. atkārtošos, bet arī SEB MTB tautas braucējiem (teikim pimajiem 5-7 koridoriem) 32km pa asfaltu (bez reljefa) nav nopietni!

p.p.p.s iesaku IJSA nākošajā gadā pārdomāt Tele2 velo maratona distances

Avatar

By chipo 30.04.2013 18:42:52

Member · 261 comments

turpinot: pagājušā gada vājākais rezultāts bija 3h 49min. neesmu speciālists, bet manuprāt tas nav vājprātīgi ilgi, vēl jovairāk, virs 3h braukši ~ 40dalīnieki.
šeit, manuprāt, bija iespējams kaut vai pēc konkrēta laika daļēji vai pilnībā atjaunot satiksmi.

šis jau laikam būs no zinātniskās fantastikas, bet tomēr. ja ir daudz ceļu remontu varbūt bija iespējams taisīt kaut vai 3 apļus uz Jūrmalu - ja no 3 joslām paliktu 2 mašīnām, nekas traks nenotiktu! bet, kā jau minēju, tā vairāk zinātniskā fantastika!

visu cieņu IJSA par padarīto un to ko darāt, taču pašlaik uzskatu,ka komunikācija Jums ir zemā līmenī!

Avatar

By Vaskis 30.04.2013 21:00:14

Member · 2,612 comments
chipo wrote

spilgti atceros, ka pagājušo gadu Biķernieku koptreniņos pirms Tele2 Igo pats aģitēja visiem braukt sporta distanci. atceros, ka bija čaļi ar šosejniekiem, kuri piedalījās koptreniņā un Igo viņus maigi izsakoties kaunināja.

Tā bij!!! tādēļ, jo vairāk esmu pārsteigts par šo veidu kā tiek "itkā" atsijāti "vājie" un "nesportiskie". Protams, es nebūtu nobraucis Rietumu un Alfas tempā, bet tam manuprāt paredzēts GP.
Turpinot tautas un distances samērību, atļaušos atgādināt, ka šis pats organizators organizēja SEB Siguldas posmu pagājušā gadā, ko man bij tas gods braukt, un tautas distance "bezceļā" bij  ~50km!?!

Iespējams ar Rīgas maratonu plāns ir pieradināt vietējo Rīgas ikdienas darbs-mājas minēju pie šosejas gonkas un tad tāpat kā SEB MTB celt latiņu un tuvoties EE stilam tauta 65/ sports 140.

Avatar

By Slowmo 30.04.2013 23:05:03

Member+ · 1,166 comments

Punkts par startēšanu tikai ar šosejnieku beidzot izlabots.

Kas attiecas uz distances garumiem, tad vēl pirms pāris gadiem tautas distance bija 77km, bet nu dalībnieku ar bija tikai ap 700. Vairākus tūkstošus tautas braucēju ar šāda garuma distanci būtu grūti savākt. Tipisks tautas braucējs droši vien mūžā nekad vienā piegājienā nav pievarējis tādu attālumu ar velo.
Taču garāku distanci spējīgākiem braucējiem vajadzēja atstāt gan. Ja vēl tik īsa tautas distance tiek organizēta divos apļos, tad ātrākie kā pagājušajā gadā savā otrajā aplī panāks lielu daļu vēl pirmo apli nepabeigušo.

Avatar

By scott 01.05.2013 00:54:11

Member+ · 391 comments

Esmu tipisks SEB Tautas klases 4 koridora braucējs.

Vienmēr esmu atbalstījis IJSA un piedalījies visos seriālos (SEB, TELE2, Vienība), tomēr šogad Velomaratona tautas distance 32 km man ir par īsu, lai izbaudītu šosejas gonkas atmosfēru.

Pagājušo gadu Sporta distancē 170 - 180 vieta, tomēr šogad jaunā formāta Sporta distancē braukt kopā ar licenzētiem RB vai AlphaBaltic nav drosmes un sagatavotības. Faktiski - tas būs sprints uz 90 km.

Skatos atkal uz Tartu, ko esmu braucis pēdējos 3 gadus - tiesa arī Tautas distanci.


Vai kāds vēl domā līdzīgi?

Avatar

By MZGD 01.05.2013 02:02:22

Member · 322 comments
scott wrote

Esmu tipisks SEB Tautas klases 4 koridora braucējs.

Vienmēr esmu atbalstījis IJSA un piedalījies visos seriālos (SEB, TELE2, Vienība), tomēr šogad Velomaratona tautas distance 32 km man ir par īsu, lai izbaudītu šosejas gonkas atmosfēru.

Pagājušo gadu Sporta distancē 170 - 180 vieta, tomēr šogad jaunā formāta Sporta distancē braukt kopā ar licenzētiem RB vai AlphaBaltic nav drosmes un sagatavotības. Faktiski - tas būs sprints uz 90 km.

Skatos atkal uz Tartu, ko esmu braucis pēdējos 3 gadus - tiesa arī Tautas distanci.


Vai kāds vēl domā līdzīgi?


aizpagājušo gad viens pazīstams man brauca garo distanci un nobrauca pat labi, viņš teica ka temps nebija tik liels kā bija plānots

brauc kā treniņu garo distanci, ja atkritīsi ar nekas slikts nenotiks smile

Avatar

By mrlobber 01.05.2013 10:47:40

Member · 826 comments

Sazvērestības teorija: tā kā Igo ir LRF prezidents, tad turpmāk visos garajos gabalos (Tele2, Vienības, varbūt ar laiku SEB sportā) varēs startēt tikai "licencēti sportisti", tādā veidā mākslīgi palielinot "sportistu" skaitu un mazliet arī LRF ieņēmumus.

Tas, ka tādiem svētdienas braucējiem kā mēs lielākā daļa, kam 30km distance ir ikdienas stundas izbrauciens, bet tieši 80-100km būtu lielisks veids sevis un sacensību gara pārbaudīšanai, licences savu mūžu nebūs nepieciešamas, jo nekādos Latvijas čempionātos uz pjedestāliem nepretendējam, tas, protams, nevienu neinteresē...

Rezultātā "riteņbraukšanas popularizēšanas" sauklis kaut kā vairs īsti neatbilst tam garam. Joprojām brīnos, kādā veidā igauņi var savā "Estonian cycling weekend" bez problēmām organizēt tradicionālo 130+ km Tartu Rattaralli, kur piedalās četrciparu skaits braucēju un licences nevienam nezin kāpēc netiek prasītas (kā rezultātā dažreiz no Latvijas piedalās vismaz puse to dalībnieku skaita, kas brauc Alpha Baltic organizēto Jūrmalas garo distanci, kura šogad arī "nocirpta"), savukārt pašmājās činkstam, ka "ceļu remonti", "nevar tik ilgi slēgt satiksmi" utt. u.t.jpr....

Avatar

By toms79 01.05.2013 10:52:22

Member · 465 comments

LIcenzes pašas par sevi jau nav sliktas, bet tas veids kā LRF un IJSA organizē un kārto lietas ir maigi izsakoties nekompetents. Atverot piemēram LRF mājas lapas sadaļu licenzes, mēs neredzam pilnīgi neko: http://lrf.lv/licences/licences-2013.html  Nevarēju arī atrast nekādus noteikumus, kas jāievēro licenzētiem braucējiem... Tiem, kas pieraduši ikdienā izrādīt savu kompetenci citās jomās, savā darbā šādu bardaku ir grūti saprast.


Avatar

By 2acis 01.05.2013 12:15:54

Member · 71 comments
toms79 wrote

LIcenzes pašas par sevi jau nav sliktas, bet tas veids kā LRF un IJSA organizē un kārto lietas ir maigi izsakoties nekompetents. Atverot piemēram LRF mājas lapas sadaļu licenzes, mēs neredzam pilnīgi neko: http://lrf.lv/licences/licences-2013.html  Nevarēju arī atrast nekādus noteikumus, kas jāievēro licenzētiem braucējiem... Tiem, kas pieraduši ikdienā izrādīt savu kompetenci citās jomās, savā darbā šādu bardaku ir grūti saprast.


Diemžēl jāpiekrīt. It kā jau var saprast - garajai distancei vajag licenci. Arī citos sportos LV ir līdzīga pieeja. Bet stulbākais šajā visā ir tās, ka cilvēks no malas (kuram nav nekādas zināšanas par LRF darbību vai da jebko, kas saistīts ar licencēšanu) nav iespējams vienkārši iegūt info par licencēm un galu galā arī pieteikties tādai. Un tas laipnais aicinājums vienības brauciena nolikumā - par licencēm griežaties LRF - šajā gadījumā šķiet nedaudz smieklīgs.

Avatar

By mrlobber 01.05.2013 13:27:02

Member · 826 comments

Bet kāpēc vajag licenci?

Man personīgi nebūtu īsti problēmu to iegādāties par tiem, šķiet, 15 Ls (ar nosacījumu, ja LRF sakārto info savā webā smile ), bet esmu, atvainojos, mazliet nepiekāpīgs (pieklājīgi izsakoties) jautājumā, ja man kaut ko prasa "tāpat vien" un gribu zināt "kāpēc".

Kādus mērķus IJSA grib sasniegt, garajā gabalā pielaižot tikai ar licencēm?
1) vairot dalībnieku skaitu? (diezin vai, pieprasot papildus dokumentāciju, cilvēkiem rodas lielāka vēlme kaut ko darīt)
2) samazināt dalībnieku skaitu? (varbūt, bet kāpēc tad jāmuld par riteņbraukšanas "popularizēšanu"?)
3) papildināt LRF kasi? (manis iepriekš minētā sazvērestības teorija; šim, protams, nekad nedabūsim ne apstiprinājumu, ne noliegumu)
4) nodrošināt, ka brauc tikai "ātrie" čaļi? (tādā gadījumā droši vien vajadzētu strādāt pie kaut kāda oficiāla visu Latvijas braucēju ranga, sacensības diferencēt pēc kategorijām (tipa kā UK 1.-5.), tikai viena problēma - Latvijā braucēju nav tik daudz un arī sacensību ne smile Un meitenes vispār - tad tikai Dana un Lelde startēs? smile )
5) vairot disciplīnu sacensībās? (varbūt, bet licences iegāde nebūt neiemāca spēju braukt grupā)
6) Nilam plkst 13 kaut kur jābrauc pa Krasta ielu un tādēļ viņš tik ilgi nepiekrīt ierobežot satiksmi? (varbūt, bet tad esi vecis un pasaki to visiem tieši acīs, lai zinām, par ko balsot vēlēšanās tongue, nevis spēlē te teātri)
7) vēl kaut kas cits?

Btw, LRF webā vēl kaut kur aprīļa sākumā tā info par licencēm bija, bet tagad pazudusi smile

Avatar

By bobcom 01.05.2013 15:42:06

Member++ · 1,217 comments

Man šķiet, ka parasti licenžu nauda iet federāciju budžeta papildināšanai un tādēļ arī tās tiek tirgotas. Nu apmēram, lai valsts deleģētajam censonim PČ nav pašam riepas jāpumpē, visi citi censoņi, kam interesē mīt ar protokoliem, solidāri samet kolekti.
Piem. Norvēģijā (4,7 milj. iedz.) uz 25.04.2013. notirgotas 9976 gada licenzes, kā arī iespējams iegādāties 1-reizējās licenses uz konkrētu braucienu. Ļoti šaubos vai lielākā daļa pretendē uz kādiem pjedestāliem.


Caur atsperēm uz asterēm

Avatar

By MKI 01.05.2013 19:17:32

Member+ · 357 comments
mrlobber wrote

Bet kāpēc vajag licenci?

Man personīgi nebūtu īsti problēmu to iegādāties par tiem, šķiet, 15 Ls (ar nosacījumu, ja LRF sakārto info savā webā smile ), bet esmu, atvainojos, mazliet nepiekāpīgs (pieklājīgi izsakoties) jautājumā, ja man kaut ko prasa "tāpat vien" un gribu zināt "kāpēc".

Kādus mērķus IJSA grib sasniegt, garajā gabalā pielaižot tikai ar licencēm?
1) vairot dalībnieku skaitu? (diezin vai, pieprasot papildus dokumentāciju, cilvēkiem rodas lielāka vēlme kaut ko darīt)
2) samazināt dalībnieku skaitu? (varbūt, bet kāpēc tad jāmuld par riteņbraukšanas "popularizēšanu"?)
3) papildināt LRF kasi? (manis iepriekš minētā sazvērestības teorija; šim, protams, nekad nedabūsim ne apstiprinājumu, ne noliegumu)
4) nodrošināt, ka brauc tikai "ātrie" čaļi? (tādā gadījumā droši vien vajadzētu strādāt pie kaut kāda oficiāla visu Latvijas braucēju ranga, sacensības diferencēt pēc kategorijām (tipa kā UK 1.-5.), tikai viena problēma - Latvijā braucēju nav tik daudz un arī sacensību ne smile Un meitenes vispār - tad tikai Dana un Lelde startēs? smile )
5) vairot disciplīnu sacensībās? (varbūt, bet licences iegāde nebūt neiemāca spēju braukt grupā)
6) Nilam plkst 13 kaut kur jābrauc pa Krasta ielu un tādēļ viņš tik ilgi nepiekrīt ierobežot satiksmi? (varbūt, bet tad esi vecis un pasaki to visiem tieši acīs, lai zinām, par ko balsot vēlēšanās tongue, nevis spēlē te teātri)
7) vēl kaut kas cits?

Btw, LRF webā vēl kaut kur aprīļa sākumā tā info par licencēm bija, bet tagad pazudusi smile


Tu taču labi zini, ka tas ir lai distancē nebūtu čaiņiki, bet tikai sportisti. Problēma šinī gadījumā, ka sporta distance tāda paīsa...

Avatar

By Slowmo 01.05.2013 19:28:09

Member+ · 1,166 comments

Cik tad īsa tā sporta distance ir? Kaut kā nolikumā par to neko neatrodu.

Avatar

By Vaskis 01.05.2013 20:50:47

Member · 2,612 comments

Taisnība info par sporta distances garumu ir pazudis, iepriekš bija minēts 90km!

Starpcitu!
No 30.aprīļa līdz 29.maijam Tele2 un ZZ klientiem būs iespēja saņemt 20% atlaidi. Lai iegūtu atlaides kodu, būs jānosūta SMS ar tekstu „VELO” uz numuru 1626. Ar vienu atlaides kodu iespējams saņemt ne vairāk kā 2 pieteikumus! www.velo.lv vienā pieteikumā atlaides kodu var izmantot tikai 1 reizi!

Last edited by Vaskis (01.05.2013 20:51:16)

Avatar

By wheelie 02.05.2013 09:55:14

Member+ · 2,606 comments

6.2 Tautas distancē dalībnieki startā tiek izkārtoti koridoros pa 200 braucējiem izsniegto numuru secībā. Numuri tiek piešķirti pēc 2012.gada Tele2 Rīgas Velomaratona Tautas brauciena rezultātiem, pārējiem dalībniekiem – pēc pieteikšanās datuma.
2012.gada Sporta distances braucējiem, kuri 2013.gadā IR izņēmuši Latvijas Riteņbraukšanas federācijas licences, nav atļauts startēt Tautas distancē! Pretējā gadījumā tie tiks diskvalificēti!
2013.gada nelicencētiem braucējiem jāpāriet uz Tautas distanci! 2012.gada Sporta distances braucēji, kuri 2013.gadā nav izņēmuši licences, starta koridoros tiek izvietoti pēc principa: 1.-200.vieta - 1.koridors; 201.-400.vieta - 2.koridors utt.


tātad, pareizi saprotu,  ja pagājušgad braucu garo distanci, licences nav, šogad braukšu īso, tad vieta tautas  koridorā būs pēc pag. gada garās distances rezultātiem?


keep rollin'

Avatar

By Vaskis 02.05.2013 10:04:28

Member · 2,612 comments
MKI wrote
mrlobber wrote

Bet kāpēc vajag licenci?

Man personīgi nebūtu īsti problēmu to iegādāties par tiem, šķiet, 15 Ls (ar nosacījumu, ja LRF sakārto info savā webā smile ), bet esmu, atvainojos, mazliet nepiekāpīgs (pieklājīgi izsakoties) jautājumā, ja man kaut ko prasa "tāpat vien" un gribu zināt "kāpēc".

Kādus mērķus IJSA grib sasniegt, garajā gabalā pielaižot tikai ar licencēm?
1) vairot dalībnieku skaitu? (diezin vai, pieprasot papildus dokumentāciju, cilvēkiem rodas lielāka vēlme kaut ko darīt)
2) samazināt dalībnieku skaitu? (varbūt, bet kāpēc tad jāmuld par riteņbraukšanas "popularizēšanu"?)
3) papildināt LRF kasi? (manis iepriekš minētā sazvērestības teorija; šim, protams, nekad nedabūsim ne apstiprinājumu, ne noliegumu)
4) nodrošināt, ka brauc tikai "ātrie" čaļi? (tādā gadījumā droši vien vajadzētu strādāt pie kaut kāda oficiāla visu Latvijas braucēju ranga, sacensības diferencēt pēc kategorijām (tipa kā UK 1.-5.), tikai viena problēma - Latvijā braucēju nav tik daudz un arī sacensību ne smile Un meitenes vispār - tad tikai Dana un Lelde startēs? smile )
5) vairot disciplīnu sacensībās? (varbūt, bet licences iegāde nebūt neiemāca spēju braukt grupā)
6) Nilam plkst 13 kaut kur jābrauc pa Krasta ielu un tādēļ viņš tik ilgi nepiekrīt ierobežot satiksmi? (varbūt, bet tad esi vecis un pasaki to visiem tieši acīs, lai zinām, par ko balsot vēlēšanās tongue, nevis spēlē te teātri)
7) vēl kaut kas cits?

Btw, LRF webā vēl kaut kur aprīļa sākumā tā info par licencēm bija, bet tagad pazudusi smile


Tu taču labi zini, ka tas ir lai distancē nebūtu čaiņiki, bet tikai sportisti. Problēma šinī gadījumā, ka sporta distance tāda paīsa...

Es saprotu, ka čaiņikiem nav paredzēts GP, bet Sporta distance kā reiz čaiņikiem, kas tautas 30. neuzskata par nopietnu.

Līdz ar to Sports dublē GP, hm... Reāli te kaut kas nav pareizi!

P.s. Nepārprotiet nav nekādu pretenziju pirkt licenzi, ko IJSA varēja mierīgi nokārtoto integrējot, pie maksāšanas, ailīti par licenzi tāpat kā par apdrošināšanu!

Avatar

By Slowmo 02.05.2013 10:32:49

Member+ · 1,166 comments

Es saprotu, ka GP nebūs, jo to šogad ceļa remontu dēļ nevar uzorganizēt. Būs tikai tautas distance un sporta, kurā nepieciešamas licenses. Tiem, kas pagājušajā gadā brauca GP, koridors būs pēc pagājušā gada rezultāta, bet par pagājušā gada sporta braucējiem, kuriem tagad nav licenšu, gan nav rakstīts. Cerams, ka nesabāzīs pašā aizmugurē. Citādi būs liela daļa ātru braucēju, kas startēs no beigām.

Avatar

By Slowmo 02.05.2013 10:35:51

Member+ · 1,166 comments

Nē, kļūdījos. Tikko atvēru nolikumu un tas ir papildināts.

2012.gada Sporta distances braucēji, kuri 2013.gadā nav izņēmuši licences, starta koridoros tiek izvietoti pēc principa: 1.-200.vieta - 1.koridors; 201.-400.vieta - 2.koridors utt.

Cerams tikai, ka organizatoriem pietiks prāta pirmos 2 koridorus uztaisīt gandrīz 2 reizes lielākus, jo tajos būs gan 200 braucēji no pagājušā gada tautas distance, gan arī klāt nāks kaudze pagājušā gada sporta braucēju.

Last edited by Slowmo (02.05.2013 10:39:16)

Avatar

By Vaskis 02.05.2013 10:55:00

Member · 2,612 comments

tas nolikums kā dzīvs organisms nepārtraukti attīstās. Jaļauj bišķīt paaugties un pēc nedēļas atkal jāpalasa:D

Avatar

By DZ 02.05.2013 12:21:56

Member · 3,501 comments

Kādēļ cilvēkiem rodas problēma izveidot licenci? nav nekāds priviliģēto pasākums, tiesības+nelaimes gadījumu apdrošināšana un 15Ls par Elites licenci nav nekāda kosmiskā summa.
http://lrf.lv/licences.html


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv

Avatar

By toms79 02.05.2013 13:26:21

Member · 465 comments

Ar licenci ir problēma tāda, ka nav atrodami licenzēšanas noteikumi lrf.lv lapā. Kā arī iegādājoties licenci tiek liegta iespēja startēt tautas klasē. Piemēram kā es, vienā maratona gribētu braukt garo distanci, citā īso (kopā ar sievu piemēram), jo neesmu nekāds sportists, bet braukt gribās smile šosejas maču amatieriem pie mums ir maz... un neko nevar saprast...


Avatar

By DZ 02.05.2013 13:35:55

Member · 3,501 comments

Šosejas mači pie mums ir vairāk kā vajag, pagājušogad dažos pat ir piedalijušies >10 veči. Tajā pat laikā kāds atļaujas teikt ka maču ir par maz?


Lielākais serviss Jelgavā - www.activsport.lv