Veloceliņi Latvijā

Avatar

By averza 12.06.2014 13:14:33

Member++ · 5,039 comments

Ja es būtu Rīgas Dievs, aizliegtu tos kreisos pagriezienus lielākajā daļā krustojumu (izņemot T-veida). Tie ir ļoti bīstami velobraucējam. Vai vēl labāk pārtaisītu par vienvirziena ielām, lai tad griežas kur kurš grib - nav nevienam jādod ceļš, veicot kreiso pagriezienu, tikai gājējiem.

Avatar

By six6 12.06.2014 13:29:01

Member+ · 1,287 comments

Vienvirziena domāšana. Man auto nekad nav traucējis. Minoritātēm kā allaž kaut kas pietrūkst. Uzprasiet cik sievietes, kuras nav pusveči, vai sportistes jūtas droši braucot pa to uzzīmēto celuņu, kura ceļa apzīmējums jau bus pēc vēlēšanām nodilis vairāk kā 50% un tad autovaditaji legāli tam celiņam varēs smidzināt virsū. Ausainis vāc vēlētājus.

Avatar

By olegfaizov 12.06.2014 14:17:05

Member · 400 comments

Teica, ka marķējums turēsies vairākus gadus smile

Varbūt tad jāsāk palīdzēt sievietēm justies drošāk uz brauktuves un uz velojoslām, nevis būt neapmierinātam, kad tev kaut ko labu dara? Izbrauc no mājām 15 min agrāk un piedāvā savu kompāniju kāda sievietei, kura mokas braucot pa to ietvi. Palīdzēsi viņai justies drošāk un arī iemācīsi kā pareizi pa brauktuvi jābrauc. Un attiecīgi, kad pienāks laiks un Rīgā realizēs velojoslas projektu, pa velojoslam brauks visi un ietves būs brīvas no riteņbraucējiem.

Avatar

By averza 12.06.2014 14:31:02

Member++ · 5,039 comments
six6 wrote

Vienvirziena domāšana. Man auto nekad nav traucējis.

Šī bija domāta atbilde man? Auto pats par sevi netraucē, bet gribi teikt, ka nekad neesi saskāries ar situāciju, ka konkrēti indivīdi pie auto stūres gandrīz nones vai nepamatoti taurē, kad mierīgi brauc un ievēro noteikumus?

Avatar

By six6 12.06.2014 15:23:30

Member+ · 1,287 comments
averza wrote
six6 wrote

Vienvirziena domāšana. Man auto nekad nav traucējis.

Šī bija domāta atbilde man? Auto pats par sevi netraucē, bet gribi teikt, ka nekad neesi saskāries ar situāciju, ka konkrēti indivīdi pie auto stūres gandrīz nones vai nepamatoti taurē, kad mierīgi brauc un ievēro noteikumus?

Tas bij domāts "velo celiņu" iekrāsotājiem!
Atbilde uz otru daļu- īsti nē! Vienreiz nonesa veicot kreiso, es braucu taisni, čalis bij pārbījies, trīcēja un prasīja cik vajag. Bet bez traumām un ķibelēm ar velo.

Avatar

By jurisf 12.06.2014 15:29:49

Member · 946 comments

Uz velo jau arī visādi umņiki netrūkst. Kaut vai aizvakar uz Jūrmalas veloceliņa. Es vienam normāli eju garām, tas pēkšņi pa žvikt un pa kreisi. Protams, ne kādu pagriezienu parādīt, ne paskatīties apkārt, un, protams, ausis aizbāztas ar austiņām.
Zin, drošāk tiešām reizēm pa ielu braukt.
Savā ziņā tas pats nopeltais vantinieks ir OK, jo tur jau lielākā daļa gājēju zina, ka tur brauc arī velo, un man tur neviens gājējs nav patruacējis. Kaut kādi čibriki gan izdomā, ka viņiem vajag visātrāk tikt lejā uz centru, un mēģina pēdējā brīdi aizskriet garām pirms tā šaurā posma, lai gan tur vēl gājēji arī priekšā. Cik nav tādu, kurus pa ceļam apsteidzu, bet pie luksafora viņam noteikti jāaizspiežas priekšā, un tā pie katra. Esmu priecīgs, ka tāds pie kāda sarkanā arī aizbrauc tālāk.

Avatar

By KasparsZ 12.06.2014 15:50:22

Member · 473 comments

Risinājums vienkāršs - aizliegt kreiso pagriezienu pīķa stundās. smile

Starp citu, marķējums šoreiz ir ļoti pamatīgs - nejauši uzbraucu ar šosejnieku - gandrīz kā "trepītēs" trolejbusu pieturās. smile

Last edited by KasparsZ (12.06.2014 15:51:26)


chủ nghĩa phát xít

Avatar

By IAeroI 12.06.2014 16:11:26

Member · 427 comments

Man bija tads mazs interesants notikums uz regulējamas gājēju pārejas Birznieka upīša un Lačpleša ielu krustojumā.
Braucu pari B.Upiša ielai izmantojot reg. gājēju pāreju (zaļa gaisma) bet pretim braucošais auto (Skoda fabia) braucot vel pa Lačpleša ielu ar labo pagriezienu sāka man tauret un ka tads gailis kaut ko meģinot man radīt ar rokam... Apstajos, pieklauveju logā, iekša sēž vadītājs ap 50 gad. un pasažiere 40+, abi kaut ko tur bļauj un negrib vert logu vaļā, pieklauveju vel (may be viņi nedzirdeja mani pirmaja reizē)... Pasažiere atvera logu neapstajoties bļaut, interesanti tas ka pasažiere izrādas zin likumus ka neviens cits, jo meģināja bļaut skaļak par vadītāju, es to "šoferi" dzirdeju ļoti slikti, tāds skaņas barjers sanāca...
Uz manu teikumu "palasiet CSN pirms atvert muti, it īpaši par krustojumiem un prioritātem uz tiem" saņemu atbildi "pats palasi!!"... Galu gala pateicu abiem kur viņiem jaiet un braucu prom.

Nu ko var pateikt par šada veida "CS dalibniekiem" ja viņi ne velna nezin un paintereseties/uzzināt pat nemeģin? Pie visa vel mēģin iestāstīt zinošam ka viņš ir muļķis...
Uzreiz man nāca prata Marka Tvena teikums: Nekad nestridies ar muļķiem, viņi pazeminās tevi līdz savam līmeņim uz iznicinās ar savu pieredzi.

Avatar

By olegfaizov 12.06.2014 18:41:17

Member · 400 comments

Tikko izstāstīja, ka velojosla nebija pie vainas Elizabetes ielas sastrēgumam. Tur talāk bija avārija smile

Avatar

By averza 12.06.2014 19:19:44

Member++ · 5,039 comments

[youtube]GnLdlty31Ww[/youtube]

Last edited by averza (12.06.2014 19:44:34)

Avatar

By olegfaizov 12.06.2014 19:34:12

Member · 400 comments

averza, ko teiksi par kvalitāti, īpaši posmā starp Valdemāra un Brīvības ielām?)

Last edited by olegfaizov (12.06.2014 19:44:52)

Avatar

By averza 12.06.2014 19:47:21

Member++ · 5,039 comments

Likās OK. Tos ielāpus nejūt, ja vien par to speciāli nedomā. Bet es jau ar resnām riepām.

Last edited by averza (12.06.2014 19:47:47)

Avatar

By olegfaizov 12.06.2014 19:54:49

Member · 400 comments

Nu jā, ar resnām riepām tur būs labi. Es toreiz ar šosejas 23mm riepām sapriecājos, ka jauns asfalts, bet prieks ātri beidzas.

Avatar

By KasparsZ 12.06.2014 20:02:58

Member · 473 comments

http://www.tvnet.lv/auto/satiksme/51423 … s/comments Gudrinieki, pakomentējam wink Ar argumentiem, mazums kāds autovadītajs izlasa un aizver žaunu. smile

P.S. a tur kur ir stāvvietas, uzzīmēs durvju zonas buferi?

IAero - es savukārt šodien uz Avotu ielas mācīju vienu čubaku sarkanā mašīnītē, ka šī ir sab.transp. josla, un ja viņš negrib maksāt sodu, lai griež rinķī. Šis teica "po russki - ā autobusa josla" - it kā sabijies un māja ar galvu. es braucu tālāk, skatos - šis turpina braukt vēl kvartālu un bezkaunīgi iegriezās Matīsa ielā. Vajadzēja nobildēt, kāpēc 1 gudrītis var braukt, kamēr pārējiem jāsēž korķos?

Last edited by KasparsZ (12.06.2014 20:07:05)


chủ nghĩa phát xít

Avatar

By olegfaizov 13.06.2014 01:13:03

Member · 400 comments

[youtube]dMMFoYA6_J4[/youtube]

Stāsts par Briseli. Iedzīvotāju skaits 2x lielāks nekā Rīgā, bet viss ir tas pats. Domāju paņemt kādu citātu, bet nevarēju izlemt kuru...

Last edited by olegfaizov (13.06.2014 01:20:12)

Avatar

By gaga 13.06.2014 10:57:43

Member+ · 2,160 comments

Briselē jau ir arī siltāks nekā Rīgā, viņi varētu mierīgi atļauties arī visu ziemu braukt ar velo uz darbu, utt

Avatar

By KKTK 13.06.2014 11:06:32

Member+ · 2,298 comments

OO, Brisele ir īpaši slims veidojums. Vispār visa zeme ir viens ļoti slikts piemērs tam, kas notiek ar zemi, ar pilsētām, ar kopienām, kad pie valdības ir mīksmiesīgi, netālredzīgi un tikai par savu nākamo krēsu domājuši kadri.
Vai zinājāt, ka Beļģijā ir īpaša darba auto līmeņu sistēma? NEVIENS, pat vis izsalkušākais students, neies strādāt darbu kurā viņam nedod darba auto yikes Katram darbiniekam pie pakaļas ir piesiets auto. Jo ilgāk strādā jo lielāku auto kasti vari dabūt. Piedāvājot darba vietas maiņas viens no svarīgiem bonus punktiem ir darba auto līmeņa palielināšana. Redz es tagad varēšu sēdēt korķī lielākā kastē. Un tas nostrādā!
Vēl viena dīvainība - viņi dzīvo ļoti tālu no darba vietām. Neizpētīju kāpēc tā sanācis, bet 2h ceļā bez sastrēgumiem tas ir pilnīgi normāli. Bet kad ir dabas stihija - uzkritis sniedziņš, tad ir arī reizes kad atpakaļceļš uz mājām esot 8h.
Velo joslas ir sazīmētas, bet pārsvarā tikai galvenajās daudz/daudz joslu ielās. Tātad, pārvietošanas tur ir smirdīga, dēļ izplūdes gāzēm. Tagad ar "start and stop" auto varbūt lēnām kas uzlabosies, bet arī pats auto skaits palielinās... Eko auto tāpat kā LV tiek ar pompu nopirkti, kāds mērs vai CEO paspiež rociņas foto priekšā un tad tas elektroauto stāv stāvvietā mēnešiem.
Darbinieki, kas dzīvo 1/2h kājām ejamā attālumā bauc ar auto. Jo ar velo ir smirdīgi, vasarā nav ēnas no kokiem, bet citā laikā vismaz Briselē visu laiku līst.

Sanāca padzīvot tajā zemē nedaudz. It kā civilizēti un gudri cilvēki, bet maz pa mazam sapinušies tādās problēmās, no kurām vairs netiek ārā yikes  Pamazām jau kas uzlabojoties - jauni tramvaji, jaunas pagarinātas līnijas, bet kā jau tajā video bija teikts, nav tā blieziena pa kabatu vai citām neērtām auto vadītāja vietām, lai viņus izsistu ārā no tām kastēm. Un ja paprasa vai ko grib mainīt - nu nē - viņš tā visu mūžu dzīvojis, kāpēc ko mainīt?

Avatar

By gaga 13.06.2014 11:27:39

Member+ · 2,160 comments

bet tas taču ir slimi, ka katram darba auto tiek piedāvāts un bez tā nekas nekust, ja tai sistēmai uzliktu kārtīgu nodokli tad ātri vien situācija mainītos big_smile sāktu viņi tur braukāt ar auto, kam lietuviešu numura zīmes big_smile

Avatar

By micuks 13.06.2014 11:40:40

Member · 140 comments

Lūdzu neaizmirstiet, ka no automašīnām, valstu budžetos ieplūst ļoti lielas naudas summas. Akcīzes nodokļi, tāpat nodoklis no auto pārdošanas, kurš dažās valstīs ir gandrīz otra auto cenas līmenī, transporta nodevas. Ja visi izkāptu no auto, tad nāktos meklēt risinājumus kā šīs summas kompensēt. Apliksim velosipēdus ar nodokļiem? Tā ka viss nav tik vienkārši.

Avatar

By gaga 13.06.2014 11:48:29

Member+ · 2,160 comments

auto jau nekur nepazudīs, tik cik vajag, lai nebūtu izdevīgi 3km uz darbu braukt ar auto big_smile

Avatar

By sursurs 13.06.2014 12:52:38

Member · 905 comments
micuks wrote

Lūdzu neaizmirstiet, ka no automašīnām, valstu budžetos ieplūst ļoti lielas naudas summas. Akcīzes nodokļi, tāpat nodoklis no auto pārdošanas, kurš dažās valstīs ir gandrīz otra auto cenas līmenī, transporta nodevas. Ja visi izkāptu no auto, tad nāktos meklēt risinājumus kā šīs summas kompensēt. Apliksim velosipēdus ar nodokļiem? Tā ka viss nav tik vienkārši.

No auto tieši liela daļa cilvēku izdevumu aizplūst uz ārzemēm, jo ne auto tiek ražoti Latvijā, ne arī benzīns. Makroekonomiski tas viss palielina importu, kas valsts ekonomikai nav pārlieku pozitīvi. Valsts iegūst naudu no nodokļiem, bet nodokļi tiek izmantoti, lai pēcāk dzēstu to pašu auto radītās sekas - sadauzītos ceļus, piesārņoto gaisu, vidi, utt. Auto īpašnieki pēc būtības maksā par to, ka savai ērtībai daudz intensīvāk nekā citi izmanto koplietošanas struktūras - to, ko uztur gan valsts gan atsevišķas pašvaldības.
Tāpēc arī sen bija laiks tranzīta nodokļiem, un papildus nodokļiem/maksājumiem par situācijām, kad cilvēks viens pats milzīgā džipā vizinās pa Rīgas centru. Un tieši tāpēc centrā autiņiem satiksme ir pēc iespējas vairāk jāapgrūtina. Nu pastāvēs, dienu, nedēļu, mēnesi korķos, tad mok sāks domāt. Okei - tos pirmos mēnešus arī būs vēl sūdīgāks gaiss centrā, jo vairāk stāvēs propkās, bet pēcāk vismaz daļai cilvēku kļūs žēl sava laika un gaisā izkūpinātās naudas (neticu, ka LV nostrādās tas variants, ka "kaut 8h ceļā, bet vismaz savā auto"), un viņi sāks domāt par alternatīviem maršrutiem (tie, kas brauc centram tikai cauri, tikpat labi var braukt apkārt), transporta veidiem, alternatīviem laikiem, kad braukt uz to centru (jau šobrīd daudz darba vietu piedāvā elastīgo darba laiku - cilvēks var braukt, kad mazāka transporta plūsma, nevis kopā ar visu Rīgu 8os, 9os vai 17-18 stāvēt korķī) utt.

Last edited by sursurs (13.06.2014 12:54:56)


velo 4ever

Avatar

By oskars 13.06.2014 13:52:52

Member · 695 comments
micuks wrote

Lūdzu neaizmirstiet, ka no automašīnām, valstu budžetos ieplūst ļoti lielas naudas summas. Akcīzes nodokļi, tāpat nodoklis no auto pārdošanas, kurš dažās valstīs ir gandrīz otra auto cenas līmenī, transporta nodevas. Ja visi izkāptu no auto, tad nāktos meklēt risinājumus kā šīs summas kompensēt. Apliksim velosipēdus ar nodokļiem? Tā ka viss nav tik vienkārši.

Tev nešķiet, ka tā nauda nekur nepazudīs? Cilvēki tērēs citur vairāk. Varbūt pat LV ražotiem produktiem nevis ārvalstīs ražotiem auto.

Avatar

By buzic 65 13.06.2014 14:00:57

Member · 1,159 comments
olegfaizov wrote

Teica, ka marķējums turēsies vairākus gadus smile

Varbūt tad jāsāk palīdzēt sievietēm justies drošāk uz brauktuves un uz velojoslām, nevis būt neapmierinātam, kad tev kaut ko labu dara? Izbrauc no mājām 15 min agrāk un piedāvā savu kompāniju kāda sievietei, kura mokas braucot pa to ietvi. Palīdzēsi viņai justies drošāk un arī iemācīsi kā pareizi pa brauktuvi jābrauc. Un attiecīgi, kad pienāks laiks un Rīgā realizēs velojoslas projektu, pa velojoslam brauks visi un ietves būs brīvas no riteņbraucējiem.

jauks komentārs!! smile

Avatar

By micuks 13.06.2014 23:31:35

Member · 140 comments

Sursurs, pie mums korķu nav. Tie mazie sastrēgumiņi neskaitās par korķiem. Nu jāpasēž 10 minūtes ilgāk, sīkums. Kā arī cilvēku skaits samazinās, attiecīgi mazo sastrēgumiņu arī būs mazāk. Nav jēgas mainīt savus ieradumus.

Pie mūsu nodokļu sistēmas, tērējot vairāk uz citām lietām mazāk uz auto, nauda tāpat plūdīs prom. Jo PVN, UIN ir nodokļi uz kuriem visvairāk shēmo. Pareizi nostādīts akcīzes nodoklis nav noshēmojams. Pie mums, ja pareizi atceros, akcīzes nodokli maksā ievedot degvielu LV, un tur ir iespēja pashēmot, jo ieved visu ko tikai ne degvielu big_smile. Ja būtu ka maksā pēc tā cik ir pārdots, shēmošana būtu jau grūtāka. Attiecīgi arī ieņēmumi būtu krietni lielāki. Ja ceļus taisītu normāli, kā pienākas, viņi nebūtu tik bieži jāremontē. Bet kā izteicās viens ceļu būvnieks, nevar pie mums būvēt labus ceļus, jo tad nākotnē viņam nebūs ko darīt un viņa bērniem arī nebūs darba ceļu būvē. Tā ka esam tur kur esam.

Avatar

By sursurs 13.06.2014 23:59:24

Member · 905 comments
micuks wrote

Sursurs, pie mums korķu nav.

Nu, ja palasa tā delfu raksta komentārus, pie mums ļautiņi to vien dara, kā stāv ar autiņiem korķos tāpēc, ka stulbie velo arī grib braukt pa ielu. big_smile


velo 4ever

Avatar

By six6 14.06.2014 11:10:14

Member+ · 1,287 comments

Cik no Jums ir ari auto?

Avatar

By KasparsS 14.06.2014 11:16:35

Member+ · 2,280 comments

Tie kuri brauc ar velo tak auto nevar atļauties, attiecīgi, statusa apliecinājums sabiedrībā nekāds smile


Scott Scale RC custom edition - 7,7kg.
Scott Addict RC custom edition - 7,8kg
https://www.strava.com/athletes/kskincs
https://www.instagram.com/kasparsskincs